V podstatě jen potvrzuju info co níže uvedl Honza. Celkem bylo dodáno cca 3000motocyklů a 3000
motorů (na nd. z toho 1000 pro Monark). Novější model nikdy nebyl celý exportován z ČSSR, šlo jen o
dodávku části n.d. potřebných k modernizaci. Názory na to, zda přestavby prováděl dovozce nebo
armáda se různí, stejně jako rozsah přestavby. Jen taková zajímavost - cena nového motocyklu včetně
náhradního motoru byla kolem 2000SEK což by velice zhruba odpovídalo průměrnému příjmu za dva
měsíce. Srovnatelná Husquarna byla dvakrát dražší. Tradici Jawy dokládá i to, že se ve Švédsku
50tých let jednalo o nejprodávanější značku pod 500ccm. Obchodní zastoupení měl zakladatel
automobilky SAAB (ten příběh o pokusu koupit licenci na Minor se v tomto světle jeví jako
pravděpodobný). Pokouším se zjistit nějaké informace o počtu vyvezených Pullitrů a Péráků.
|