MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 303093 příspěvků |7348 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 88 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 11.12.2019 21:11  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    STADIONY S 23   13.12.2008 / 1154
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 931
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 873
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 801
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 770
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 31783      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 16 / 4725      Příspěvků Příspěvků: 303093
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2119 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Nezodpovězené téma Téma dne  |  Předválečné motocykly Jawa   Přidat odpověď    Zobrazit téma 

Jawa 175-250 speciál


  Dobrý den, chci si postavit Jawu speciál a vlastním rám,nádrž a pár drobností. Nevím jestli je to ze 175 nebo 250, může mi někdo poradit, jak se to pozná.Děkuji V.D.    [Václav Diviš]   11.12.2019 - 16:16
Nezodpovězené téma Téma dne  |  Předválečné motocykly ČZ   Přidat odpověď    Zobrazit téma 

čz 98


  Ahoj, mohl by mě prosím kontaktovat nějaký odborník na čz 98? Děkuji. meil vranis@post.cz - spěchá    [Havran]   10.12.2019 - 21:32
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stříbrná barva na válec


 Ahoj můžete mi poradit značku stříbrné barvy na válec péráka, nějakou, kterou máte odzkoušenou, že drží a je barevně stálá. Bude lepší použít v plechovce nebo sprej? Aby se barva dostala mezi žebra. Dík    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tebe naozaj závidím,priateľu spoza Moravy.Tebe je všetko jasné.Až na počty-tretí príspevok nižšie od tvojho pojednáva o sprejoch odolných vysokej teplote.Na to som reagoval.Treba len čítať s porozumením.A nie je tam nič o druhu či kvalite náplne-takže to čo som napísal je len dobre mienená rada.A týmto končím akékoľvek reakcie na nick jawák,nemá to zmysel.    [Joski]   11.12.2019
Odpověď  To je problém barev na kamna náš Dunajský příteli. Barvy určené na motor pochopitelně benzín nerozpustí ... viz asi poslední tři příspěvky.    [jawák]   09.12.2019
Odpověď  Problém týchto žiaruvzdorných farieb v sprejoch nie je ani tak samotná žiaruvzdornosť či farebná stálosť,ale to že ich rozpustí dnešný benzín,trebárs aj ten v čistiacom spreji.Je jedno ako ich vypálite.Takže pozor pri tankovaní aj čistení takto streknutých valcov.    [Joski]   09.12.2019
Odpověď  Já mám tedy i na válci péráka černou ale co se týče žáruvzdorných barev tak na válce dávám Aluksyl 0199(černý) a původně u kolen výfuků ČZ 150C jsem měl Aluksyl 0910(stříbrný). Odolnost barvy vůči teplu výborná a nezaznamenal jsem že by stříbrná po vypálení provozem měnila odstín.    [Martin Štindl]   09.12.2019
Odpověď  Prodávají se spreje - žáruvzdorná barva - někde uvádějí teplotu 650, 750 oC. Na kolenou kývačky drží dobře. Nejhorší je válec dokonale očistit a odmastit. Několik velmi tenkých vrstev a po vyschnutí pořádně vypálit a drží. Ale časem se stejně zašpiní provozem.    [vintera]   09.12.2019
Odpověď  Olejové barvy jsou něco jiného, běžné barvy na kamna nemusí být chemicky odolné, síla nátěru vs odvod tepla ... no nevim jestli je barva izolant.

Běžný Alkyton je trochu lepší syntetika která se řeší S6005 ředidlem. Koukl jsem do technického listu kde píšou, že přez 90 stupňů může dojít k zabarvení, ale vzhledem k tomu že barvíme černé válce ... . Rozhodně bude držet dobře.

Druhá možnost je ovšem použít Alkyton Žáruvzdorná barvu, což je opět syntetika podobná té běžné, jen je v ní navíc nějaká přísada. Ta je přímo určená i na motory.    [xhamsterr]   09.12.2019
Odpověď  x hamster alkyton je nesmysl je to olejova barva neni teplote odolna
musi se to udelat necim co se pri ohrati nesloupne nepopraska nespece tudiz bud se prodavaj primo barvy na valce urcene nebo na kamna a podobne tam je jistota ze to bude drzet taky je vhodna tenka vrstva kvuli odvodu tepla takze sprej na valce jako je tady udealni
https://www.motojelinek.cz/MOTIP-Zaruvzdorny-lak-na-valce-a-vyfuky-CERNY-HEAT-RESISTANT-d5024.htm    [free]   08.12.2019
Odpověď  Tak tady záleží co si člověk představí pod "obyčejným sprejem". Ono ty plechovky vypadají pro neznalého člověka stejně, ale obsah se liší. Některé spreje jsou dokonce jen k dekoračním účelům. Nehledě na to, že tak hodně členitý povrch nemá cenu sprejem dělat.

Já bych to vzal štětečkem a nějako lepší barvou typu Alkyton.    [xhamsterr]   07.12.2019
Odpověď  přesně tak, na původních válcích je ta stříbrná vidět. Jinak třeba černou stříkám na válce obyčejným sprejem, ale nejezdím moc takže nevím jaká může být životnost... zatím to ale drží    [meela]   05.12.2019
Odpověď  Ano, já si neuvědomil, že se jedná o péráka a ne o kývačku.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2019
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zodpovězené téma  Cau,
Poradi me nekdo jak postelovat karburator na 350/362?mam tam 2926/17b namisto 2772 sbdm...vse mam nastaveny dle Dockala...trysky..trysku volnobehu apod.ale presto me to prijde nejaky divny...za studena motor sotva bezi...kdyz se ohreje tak docela dobry ale pak zacne strilet do karburatoru...
Nemam tam klasicky filtrbox,ale vrapovou hadici s framem...nemuze byt problem prave v tomhle? Diky vsem za rady    [Calif]   07.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Hele ja ho kupoval normalne v cechach...nedokazu posoudit...dole pod nadrzi bylo jmeno nevo jak Van der gra....takze to bylo asi holandsko....jinak tam byli klasicky veci pro evr trh...jak poznam rozdil na motoru? Tam vim,ze byl rozdil ve vykonu,ale nevim jak to poznat    [Calif]   11.12.2019
Odpověď  Je to původní calif z USA? Ten měl jiné hlavy - menší spalovák..    [Jarek]   10.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  2926 je správně, (2924 je pro sací otvor 24mm).
Hlavní tryska až 118 a volnoběžná je 50.
Mělo by to fungovat s hadicí ze splachovače záchodu a filtrem z Fiata,
Některý starý karburátory na pohled bez poškození se mi taky nepodařilo nastavit a to byly natryskovaný jako fungující. Zkusil bych jiný 2926, pokud bych si byl jistý, že to nesaje někde falešný vzduch, svíčky, předstih a kondenzátory jsou v pořádku

tady chytrá tabulka http://jawarmaniak.wz.cz/technika/karburatory.html    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2019
Odpověď  Omlouvám se, patří tam 2926SBDM 2772 u 00 - hl. tryska 120/ u 02 - hl. tryska 102.
2774 u 00 - hl. tryska 90 / u 02 - hl. tryska 118
ale fitrbox je zásadní věc. Čím více vzduchu, tím víc je ochuzená směs. Pokud je tam jiný filtr chce to "poštelovat" karburátor k daným podmínkám.    [J]   07.12.2019
Odpověď  Patří tam 2924SBDM, nebo 2776. Spíš bych chybu viděl ve fitrboxu. Karburátory byly dělané na daný filtr.    [J]   07.12.2019
  Exportní typy československých motocyků    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

ŘAZENÍ 250/590


 Zdravím, mám jednu otázku. Co je špatně ? Když chci zařadit jedničku, skočí mi páka do polohy startování. Díky    [grif]   10.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  samozřejmě by to mohla být jen pružina- ale ty ozuby omletý jsou zcela běžná věc- vždyt šroubujeme všichni starý oježděný potvory.........    [MOnty]   11.12.2019
Odpověď  Díky, myslel jsem, že by to mohla být jen pružina nebo tak. Dík.    [grif]   11.12.2019
Odpověď  vymačkanej hřídel startpáky, nebo protikus, kam hřídel zapadá, případně oboje.    [Monty]   10.12.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Špatní renovátoři a špatné repliky


 Zdravím Vás všechny tady a založil jsem téma pro všechny podvedené dobrotince,kteří si nechali renovovat motorku nebo si koupili nějaký díl,nechali si něco udělat,např. nachromovat a byli podvedeni a nejhorší věc,že Vám bylo něco zaměněno.Bude dobře,když budeme mít informace o těch nepoctivých.    [Zeus]   25.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 426 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Souhlasím s níže napsaným ([vintera] 10.12.2019) - já také jezdím a jezdím poměrně často. Času je málo, pokud Vám to "jezdí" užívejte a mějte z toho radost. I když asi chápu, že někdo má i radost z perfektně vycentorvné kliky u motoru, který nikdy nikde nepojede!
Naštěstí je ale na replikách, něbo většině replik, pozitivní to, že jdou v drtivé většině zatím okem poznat - i když nejsou značeny!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2019
Odpověď  Špatných replik jsem bohužel potkal hodně v naivitě, že v dnešní době samých NC strojů není něco takového možné. Bohužel je. Tak se jim po zkušenostech zdaleka vyhýbám a sháním díly zase postaru.
Na špatné renovátory jsem doposud nenarazil, protože kromě kliky a výbrusu si vše postaru dělám sám. Proto vesele jezdím s mnoha stroji, nemám dilema jestli mám kliku na samé nuly. Je třeba být trochu nad věcí a netrápit se s kdejakou tisícinou. Aktivní život není tak dlouhý, měli bychom si jej užít a ne se užírat při pohledu na hodinky úchylkoměru.    [vintera]   10.12.2019
Odpověď  Samozrejme že najsprávnejšie je 0.000.Len sa to vždy fyzicky nedá na x krát opravovaných kľukách realizovať.Alebo dá ale potom to nezaplatíte.
Mne len vrtá hlavou tá vaša citovaná príručka či čo to bolo.Stále by som rád videl tú dvojstranu naskenovanú naraz.Či tých o,oo5 naozaj súvisí s kľukou na bežný dvojtaktný motor a nie nejakou brúsenou na štvortakt.Lebo nikdy som ešte takú toleranciu v knihe nevidel,a že ich mám požehnane.Chcem mať istotu že to nie je vytrhnuté z kontextu.    [Joski]   09.12.2019
Odpověď  Pane Vintera,
ale i ja teoretik neco vycetl,to,co rikate je dynamicke vyvazeni kliky,to druhe,ktere chceme je staticke a co nejpresneji..a co z toho vyplyva pro lidi,co prijdou k peraku s nikdy nedelanym motorem,,,zadna renovace kliky,max,vybrus a to si vymente gufera,udelejte dekarbonizaci,nove tesneni hlavy,valce,udelat zapalko,karbec,svicka a pojezdete.motor dete stranou a nechte udelat druhy u firem lunarni modul a budete psat,co ja...usetrite,verte me a budete mit zazitek z jizdy    [FJ]   08.12.2019
Odpověď  Trefa, není jen klika do 0,0000, ale podstatné je též celkové vyvážení kliky s pístem. Skutečnost, že je píst a čep jiné váhy, musí vést k celkovému vyvážení před konečnou montáží. Většina ví, anebo tuší, že váhy nesouhlasí, ale přesto namontují.
Měl jsem před mnoha lety dva péraky. Jeden najel 75000 a druhý 60000 km jen s výměnou spojky. Potom ještě roky poháněly koňské sekačky na trávu tažené Holdrem.    [vintera]   08.12.2019
Odpověď  pro Joski,
uz se lepsite,jeste dva dny si budeme psat a budete tvrdit,ze 0,010 mm je spravne,ja nerikal,ze kdyz klika je 0,005 mm,tak motor najezdi 50 tis. km ,mozna i vic,samozrejme,ze je to o vybrusu,krouzkach pistech a taky pistnim cepu,ktere jsou dneska tezsi nez org.,protoze nejaky strejda ve velke kusove vyrobe udela jiny prumer diry a treba se jedna o 5 tis. ks cepu a jsou treba o 10g tezsi,jen takovy priklad,proc to dnes zadrhava...,samozrejme,ze vsechny cepy se prodaji,ze...a to je jen pistni cep...    [FJ]   07.12.2019
Odpověď  Samozřejmě přípravky! Bez těch se člověk neobejde, když to chce dělat pořádně. Já měl i přípravek na navlékání "blbých" simmeringů"...    [J]   07.12.2019
Odpověď  A ten kdo se tím chce živit a brát za to peníze https://www.youtube.com/watch?v=dw7_xWl6SFU    [majco]   07.12.2019
Odpověď  U toho rusáka na klasice je to v určitém směru proti zásadám přesného obrábění a to druhé video - to je moje náplň práce u MORI SEIKI NL 2500....    [J]   07.12.2019
Odpověď  A kdo chcete delat doma kliky tak aspon takhle ://www.youtube.com/watch?v=9h-AbRQLGgA    [majco]   07.12.2019
Zobrazeno 10 z celkem 426 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (426) 
Zodpovězené téma  

BARVA


 Zdravim
CHtel bych se zeptat ktera barva je nejkvalitnejsi co se tyce nastriku motoveterana.Mam namysli napriklad -syntetickou barvu,-nitro barvu,-akrilatovou barvu,dvouslozkovou epoxidovou barvu atd.CHci aby barva hodne drzela a aby nematnela.Piste prosim diky Rudy    [Rudy]   11.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pokud je stroj opískován a aplikována už novodobá technoligie jako jsou vrstvy nových tmelů, kitů a podkladních plníčů (či jiných vrstev) je asi "jedno", co je krycí barva,...
Jde spíše o to, s čím se Ti dobře pracuje. Obecně je syntetika bez tvrdila moc měkká. Akryl, polyuretan a pdobně jsou vyzkoušené technologie. Nitro barva je ošemetná na technologii a grif.
Mrkni na youtube, je tam x postupů

https://www.youtube.com/watch?v=Lw0ObOdWnRE
https://www.youtube.com/watch?v=B4d8_yGSv-k    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2019
Odpověď  Odpověď je žádná.    [Jack]   11.12.2019
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Jawa 550 s Roku 1955


 Dobrý den mám jawu 550 s roku 55 jaké je nejmenší výrobní číslo kdo máte? děkuji všem Jirka    [Jirka]   08.05.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 199 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  to mě taky napadlo, ale nejsou tam žádné stopy po broušení, navíc vyražená čísla jsou vidět z druhé strany a je tam jenom ta 10    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2019
Odpověď  Spíše to někdo léčil smirglem, že si tam pak něco doklepne.    [Goro]   10.12.2019
Zobrazit dokumentOdpověď  Jenom když vidím původní dotaz na nejnižší číslo, tak s tímhle štítkem musím vyhrát :-) (ale desátý kus to určitě nebude, spíš nedorazili další tři čísla...)    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2019
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ahoj kluci , ja mám takový náhon tachometru . Ale tachometr mám od firmy VDO ,ale jen přichycen na řidítka objímkou.    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.12.2019
Odpověď  Foto celého by nebylo?    [Goro]   03.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, email pošlu.. ta historika nejspíš má nějaký skutečný základ, ale paní si to po těch letech nemusela dobře pamatovat a je možný že motorka byla jen vystavená někde ve výloze (kupoval jsem jí kousek od Prahy) a její muž to pak koupil nějak se slevou, už to taky v tý době zřejmě nebyl poslední model protože ty plechy a nosič jsou evidentně později namontované z 555 a proto mu to rádi prodali za dobrou cenu.. posílám ještě fotku značky a zadní lampičky, ale ta už asi taky není původní, nemá hladký sklo.. odrazka je bohužel už taky trochu uštíplá.    [Leo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Odpověď  Leo: Nemohl bys mě prosím kontaktovat přes mail?

Tu historku není lehké ani potvrdit, ani vyvrátit...
Pokud byl ten doktor ze Slovenska z okolí Považských strojáren, tak by to možné bylo, nejspíš tomu ale bylo trochu jinak.

Historce nahrává to, že má motor poměrně precizně vyleštěné středy vík (na běžných kusech bývají přeleštěné jen mírně). Na druhou stranu bych u předváděcího kusu očekával chromované ráfky.

K té "nadstandardní" výbavě v podobě tachometru, nosiče a revmaplechů bych hledal vysvětlení společně s původem stroje. Dle mě tento pařez skutečně mohl fungovat jako reprezentační kus, ale spíš nějaké lokální prodejny (Mototechny), než výrobního podniku. Tam možná ve výloze skutečně nějaký ten pátek stál.

Je známo, že první série pařezů byly značně poruchové a výrobní podnik závady operativně na své náklady skrze Mototechny řešil. Konkrétně tato prodejna ale tuto příležitost zprostředkovaných oprav možná propásla a dodatečný prodej zákazníkovi by pro ni znamenal riziko reklamací, se kterými by se museli sami poprat. Pionýra tedy dost možná se slevou odkoupil přímo zaměstnanec prodejny, který měl nadále přístup (i k podpultovým) součástkám a ten ho nadále upravoval.

Ten tachometr skutečně originální není, autor úpravy si ale na její realizaci dal velmi záležet. K bicyklovému tachometru zhotovil precizní vyrovnávací převod. Když se ale podíváš na šroubky - jsou jiné, bez pochyb tato úprava proběhla někdy později. Stejně tak nosič na nádrž se vyráběl až později a byl podpultovkou, ke které mohl mít zaměstnanec snadnější přístup. Revmaplechy jsou vyrobené po roce 1962 a daly se rovněž (s obtížemi) koupit v Mototechně pro dodatečnou montáž.

To je tedy můj názor. Doktor to jistě neupravoval, dost možná to ale koupil od člověka, který to odkoupil coby vysloužilý výstavní kus. Předváděcí kus z toho udělal ale až sám tím, jak to nazdobil...

Mimo jiné je zajímavá i ta kontaktnice baterií, o vzniku této varianty mám určitou teorii a tohle je druhý kus, který jsem viděl (a do jisté míry mi domněnku potvrzuje).    [Pajka] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle to vypadá pod sedlem, k motorce je i plexistit, ale ten vypada ze uz si ho nekdo vyrabel doma.    [Leo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle to vypadá pod sedlem, k motorce je i plexistit, ale ten vypada ze uz si ho nekdo vyrabel doma.    [Leo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, se určitě dohodneme, jsem taky rád když se věci neprzněj a nechaj v původním stavu..k tomuhle se navíc váže zajímavá historka - je z pozůstalosti po jednom doktorovi, jeho manželka říkala že ten pařez byl 'předváděcí', fabrika ho na začátku výroby vozila prý po výstavách a veletrzích a ukazovala pracujícímu lidu, doktor se znal s někým z fabriky a prý ho pak se slevou koupil.. proto mi vrtá hlavou ten tachometr, je to tak precizně udělaný že bych věřil že je to origo.. udělal jsem zatím jen pár fotek narychlo, časem to pořádně nafotím.    [Leo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Zobrazeno 10 z celkem 199 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (199) 
Zodpovězené téma  

Vyrovnání důlku na nádrži


 Ahoj sehnal jsem nádrž v originál stavu na jedné straně jsou na boku 2 důlky.Není tam žádná ostrá hrana a ani to není moc do hloubky.Umí to někdo vatáhnout a nebo jde to vůbec, aby se neodloupl chrom?Jeden klučina mi říkal, že to kdysi zkoušeli.Jeden důlek se povedl a a na další nádrži se už chrom odloupl.Máte někdo zkušenost, nebo nevíte o někom?    [jarek]   04.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tenhle druh opravy se hodí pro slabé a pružné plechy na dnešních autech. Na komo nádrž s tlustým plechem to fungovat nebude. A tu přísavku beru jako vtip od člověka co nikdy neviděl promáčklou nádrž na jawě.    [jawák]   10.12.2019
Odpověď  https://www.ebay.com/itm/Suction-Cup-Single-Head-Dent-Puller-PDR-Tools-Paintless-Hail-Repair-Kit-Useful/293098042691?hash=item443e013543:g:lG4AAOSw9V9b5O1c    [janko]   06.12.2019
Odpověď  Technologie PDR (Paintless Dent Repair)    [A. Černý]   06.12.2019
Odpověď  Tak asi záleží čemu říkáš důlek, ale obecně vyrovnávání povrchu nádrže znamená nové chromování.    [xhamsterr]   05.12.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdarec chlapi.Na krytu řetězu mi chybí ten vnitřní plech a potřeboval bych ten zozměr(viz foto).Můžete to někdo změřit? Díky Marek.    [MAREK]   16.08.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  e-mail pod jménem + nějaké fotky    [MeelaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  to bude ono.Číslo je skutečně v tom tvaru a jsou i viditelné zbytky nápisu na rámu.Teď už jen sehnat tu vidli a řídítka s jednou dírou. :-( Díky moc meelo.( p.s. máš na sebe nějaký kontakt pro poslání fotek ?)    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2019
Odpověď  vlastně ještě třetí vysvětlení, mohly být 2 řady výrobních čísel...    [meela]   10.12.2019
Odpověď  A má to číslo S57 007xx? To se asi klidně můžeš řídit tím z motomagazínu, případně je tam ještě jeden, který je také starší (vč 329) a také má "novější" hlavu rámu.

https://www.motomagazin.cz/index.php?action=stadion&menu=16&pos=stadiongalerie

Pokud jde o ty rámy, tak je tam pár neznámých, nedávno jsem se v tom trochu hrabal a po internetu jsem našel fotky cca 3 kusů s velmi nízkým číslem, ale zároveň s "novější" hlavou rámu, vyšší čísla už zase mívají úzký krk... ty jdou vysledovat až do čísla cca 7000 (a ještě tam budou další odchylky v uchycení nádrže...). Možnosti které by to vysvětlily jsou dvě, rámy s úzkou hlavou praskaly a měnily se stejně jako vidlice nebo byla ta úzká hlava pouze výrobní zjednodušení, které se po problémech zase stáhlo...    [meela]   10.12.2019
Odpověď  Má výr.č lehce nad 700    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2019
Odpověď  myslím že tyhle tmavě modré byly spíše staršího data výroby, takže to bude spíš podle výrobního čísla, Skoro určitě tam bude patřit starý kryt řetězu a přední vidlice nejstaršího provedení (stejná jako na motomagazínu). Mám číslo kolem 10 tisíc, bohužel byl docela očesaný takže jedinou jistou věc co můžu nafotit je přední vidlice, zbytek už je doplněný    [meela]   09.12.2019
Odpověď  Potřebuju vidět,jak má vypadat,ať nesháním něco,co tam nepatří.Třeba jakou vidlici nebo kryt řetězu.    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2019
Odpověď  a co přesně potřebuješ nafotit?    [meela]   08.12.2019
Odpověď  Tyhle jsem tak našel,ale potřebuju se širokým krkem.    [basista]   08.12.2019
Odpověď  tohle jsou fotky z motomagazin.cz    [meela]   08.12.2019
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

GSX 400 FW 1989 Probuzení po 10-ti letech.
4 válec, vodník (TSCC)


 Zdravím,

pořídil jsem tuto krásnou mašinu, která byla více jak deset let odstavená. Bohužel na motocyklu chybělo mnoho věcí, kompletní zapalování (cívky, jednotka, rotor s magnety) a další drobnosti. Každopádně, vše výše zmíněné jsem sehnal a před prvním pokusem o start jsem provedl následující.

Výměna oleje a filtru, vyčištěné karburátory a komplet sání. Výměna komplet elektriky (Původní byla humus) Výměna zapalovacích cívek, zap. jednotky, zapalování (magnety), nové svíčky, vyčištěný radiátor plus všechny hadice a trubky.

A šlo se na spuštění motoru, bohužel se nic nedělo, startér točil ale to bylo vše. Tak jsem bohužel musel přizvat na pomoc strat sprej, stříkal jsem opravdu decentně a světe div se, přišlo známé škytání a snaha startu. I přes malé množství stříkání moto chytla a hned se vytočila - musel jsem ji sám chcípnout. Takto to několikrát pokračovalo než byla schopna běžet na volnoběh, ten držela opravdu jen chvíli a šla jen na první dva válce. Přišlo mi, že si vůbec nesaje benzín, že běží jen na výpary ze spreje. (Nádrž nemám vyčištěnou tak mám napojenou jen pet lahev s filtrem) Každopádně jsem vyndal ven karburátor a dal se opět do čištění a kontroly (Tato motorka je můj první projekt, takže se vše víceméně učím) Karburátor je dle mého v pořádku ale stejně jsem vše důkladně vyčistil, šoupátka a jehly jdou opravdu krásně, membrána je také v pořádku, proto to vše skládám zpět na motocykl. Bohužel starty zase nic, tak jsem si chtěl opět trochu pomoci sprejem, ale jak jsem tam stříkl, moto škytá a najednou rána a bílý dým ze sání, normálně se udělala i díra do filtru (Je tam jen nějaký molitan) Takže zase vše ven a čistit, do karburátoru se nic nedostalo jen to sání vypadalo strašně, všude bílo. :(

Dal zpět vše vyčištěné a starty zase nic, teď to sice škytá a má snahu i bez spreje ale stejně nic. Teď jsem měl opravdu strach tam cokoli stříkat, vím, že ten sprej tomu nedělá dobře. Každopádně jsem tam opět decentně stříkl a stejně nic. Pro mou smůlu mám prasklé jedno lanko na sytič. Mám dvojité karburátory, takže na první a druhý válec je jedno lanko sytiče a to samé na 3 a 4. Když jsem se snažil startovat tak jsem volnou rukou zatáhl za lanko sytiče na válec 3 a 4 a rána jak z děla. Dost jsem se lekl, šlo to asi zřejmě opět ze sání nebo z výfuku. Těžko říct, bylo to prostě někde v zadní části. Může mi někdo poradit co dělám špatně? Opravdu nevím co s tím může být. Budu rád za každou radu.

Díky
Jaffa    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Děkuji za komentář. Tak vyčistit sání není nic složitého, ale karburátor v domácích podmínkách už ano. Já pak karburátor vymyl v myčce na ložiska. Samozřejmě jsem vše demontoval a mezi zubmními kartáčky vyčistil. Předtím jsem to jen vystříkal čističem na karburátory a trysky vzal jen meděným drátem z kabelu. Myslel jsem, že to stačí, když je vše průchozí, ale pravděpodobně tam museli být nějaké usazeniny v útrobách. Však jsem říkal, že se motorky učím, takže vyndavání karburátoru se bude určitě mnohokrát opakovat. :D

"Ze sání teče benzín" Při násladném skládání jsem si musel pohnout s plovákem, zde bude ta chyba.
A na ty ventily se musím podívat, bůh ví na co narazím a jaké prase přede mnou to mělo, jelikož silikon je úplně všude, i na místech kde nemá co dělat. Ještě když si to občas střelí do sání.    [Jaffa]   10.12.2019
Odpověď  Ještě jednou moje doporučení. Postupujte systematicky, s rozmyslem a důsledně. Skutečně důsledně. V úvodu napíšete, že "vyčištěné karburátory a komplet sání" a trápíte motor sprejem. O x příspěvků se dále dozvíme, že "v karburátoru byly trochu zadělané volnoběžné trysky", což o Vašem systematickém a důsledném přístupu nesvědčí.
Pro vyčíštění karburátoru ROZHODNĚ NENÍ ultrazvuk nezbytný. Jak jsem Vám již radil dříve, nastudujte si, jak takový karburátor funguje! Následně ten svůj rozeberte na porvočinitele a ty prvočinitele důkladně očistěte. Následně je podrobte kritickému hodnocení stavu a a funkčnosti. V 99% případů se přijde na to, že daná původné součástka je OK a použitelná. Aspoň z nouze a pro začátek, k ověření chodu. Bez ultrazvuků a bez opravných sad.
Potom 100% správně ten karburátor zase složte dohromady. Budete-li se držet tohoto postupu, nemůže potom následně nastat situace "ze sání teče benzín", "volnoběh byl ucpaný" atd.
Zázraky se prostě nedějí. Pokud se to zdá, tak OPRAVDU ne, ale pozorujeme pouze produkty vlastních chyb.
Vykašlěte se na zapalování i ventily. Zatím. Nalaďte karburátor a odstraňte ZJEVNÉ A EVIDENTNÍ nedostatky. Pak k dalšímu. Nevrtejte se blbě (pardon) ve více věcech naráz!!!
Nebo sežeňte někoho, kdo Vám v začátku povede ruku. Více se takhle na dálku poradit nedá.
P.S. Motocyklovými motory a jejich opravami se zabývám od konce 70. let. Dosud jsem nespotřeboval ani gram silikonu na jejich těsnění. Viz to seřízení ventilů, i když ten konkrétní motor neznám...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.12.2019
Odpověď  A máš nějaký typ na někoho v Praze či okolí Českého Krumlova na ultrazvuk?
Podtlaky bych rád seřídil, na to mi ale motorka musí přeci běžet abych toho byl schopen.

Nejraději bych vše vyměnil, ale bohužel se jedná o karburátor, který nemůžu nikde najít, max jsem našel jen těsnění na komoru a trysku a to ani nemám jistotu, zda se jedná o tu stejnou. Žádná sada na můj karburátor neexistuje, vážně nevím kde hledat. Takže prozatím musí vystačit původní díly...
Nastavení zapalování? Jak? To si řídí jednotka přeci sama, nebo ne?    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2019
Odpověď  Jelikož jsem ted řešil něco podobného, tak dpoporučím tohle: karburátor na ultrazvuk čištění, seřídit podtlaky, zkontrolovat hladiny a jehlové ventily (ty nejlépe vyměnit) vyměnit všechny gumove O kroužky, zkontrolovat příruby a těsnění, seřídit ventily, zkontrolovat palivový ventil nádrže ( ten dokáže pěkně pozlobit). Zkontrolovat dle manuálu nastavení zapalování a není boha že by to nevrčelo 😀    [ondrejj1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2019
Odpověď  Mail odeslán :-)

Ohledně motocyklu jsem se zatím neposunul, v karburátoru byly trochu zadělané volnoběžné trysky tak proto to nechtělo startovat. Po montáži karburátoru startovala jako divá ale vždy vyletěla trochu do otáček, ustálilo se to jen když jsem rukou ucpal sání, svíčky samozřejmě černé i po sekundě běhu. Teď už zase nestartuje vůbec. K motu se dostanu až za 14 dní tak mám naplánovanou demontáž karburátoru a opět na to kouknu, ze sání mi tekl benzín tak znovu změřím plováky. Je možné, že jsem s nimi při demontáži nějak pohnul.
Nicméně i když motorka chvíli běžela tak stále nereagovala na plyn, prostě nic. Tak jsem z toho vážně jelen, motor si sám musí podtlakem zvednout ty šoupátka, což se neděje.

Poté se vrhnu na ty ventily, postačí mi předpokládám jen měrky a silikon na motory? V manuálu je samozřejmě "suzuki special tool" :D Ale dá se to normálně klíčem.    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
Odpověď  Dík za tip.Našel jsem tam zajímavé věci.Jak je to s dopravou ?Mohl by jsi mě kontaktovat na opletal zavináč retezyolomouc.cz ?    [Stopl]   29.11.2019
Odpověď  Jé, kéž by :D Jak jsem zjistil,tak ani na Ebayi se vše sehnat nedá, na moje moto jedině spotřebák. Já vše nakoupil v aukcích v Japonsku skrz portál Jauce.com
A za směšné ceny, i když by to na Ebayi bylo, tak předražené jak blázen...
Příklad,
krásné originální sedlo za 21 kč - Tady by mě přešití stálo cca 5 tis.
Za ty samé peníze jsem tam vyhrál chladič s ventilátorem, boční plasty a zadní madlo (které se už vůbec nedá v Evropě sehnat)
A mnoho dalšího....    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2019
Odpověď  Potřebné díly pořešíš
přes ebay, tam seženeš vše.    [ondrejj1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.11.2019
Odpověď  Skvělé, děkuji za super komentář :-)

Já nechám ty karburátory pořádně vyčistit a uvidíme. Pokud nepochodím ani poté tak budu hledat problémy dál. Každopádně lanka na sytič mám objednané.

Děkuji za odkaz, určitě ho využiji. Ještě si zkontroluji zda není podobnost těsnění z ostatních motocyklů jako, GSXR 400 (má téměř identický motor) nebo GSX 550. Ty víka vypadají dost podobně.

Vím, že je to nereálné ale moto má na tacho 24tkm, jezdil na ní pán z nedaleké obce a po jeho smrti ji dostal syn/vnuk a ten ztratil většinu dílů a "zahodil" Takže by i ten nájezd mohl být reálný. :D    [JaffaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2019
Odpověď  Píšete - jakž takž běží, nereaguje na plyn. Plyn se přidává šoupátkem. Klapka jenom otevřením/uzavřením mění rozdíl tlaků nad a pod membránou nad šoupátkem, a tím vlastně "sekundárně" nepřímo ovládá zdvih šoupátka, které potom svojí konečnou polohou nastaví polohu, odpovídající dávce přidaného plynu. To není karburátor osobáku, kde se množství vzduchu/"plynu" reguluje přímo klapkou; ani karburátor např. Jawy, kde se za šoupátko tahá přímo lankem rukojetí plynu.
Tady zvedá šoupátko membrána (ev. lehoučký pístek někdy) nad ním. Proto ta membrána musí být v TOP stavu a správně usazená. Jakákoliv netěsnost vše zcela rozladí. Dtto musí být těsné všechny "tlakové" a "podtlakové" prosotry v karburátoru, správná síla pružiny šoupátka... těžko to takhle popisovat na dálku, chce se to seznámit nejdřív s principem a ten princip potom rozumem "hledat" na karburátoru. Zároveň se omlouvám za mírné dezinfo v první své reakci - myslel jsem doraz KLAPKY, ne šoupátka.
Při studeném startu totiž musí být tak klapka téměř (na zkoušku třeba i úplně) uzavřená, aby šlo co možná nejvíc vzduchu/směsi přes sytič (zprovoznit, bez něj to nenatočíte studené!). Seřizovací šroubek volnoběhu na sytičový start nemá téměř vliv.
Další věci - komprese, ventily; ano. Ale pokud nic do ničeho nenaráží a při protáčení za zapalko mají písty jakýs takýs kompresní odpor, tak zkusit roztočit. Jedině snad, že by vačka byla sjetá tak, že se ventily skoro nehýbou, ev. přeskočený řetěz, pak to zřejmě nenatočíte...
Těsnění seženete třeba tady: www.kalina.cz; udělají skoro cokoliv, v nejhorším podle i třeba potrhaného vzoru. Těsnění stylu "gumička v drážce" se dá nahradit vhodným O-kroužkem (třeba i rozstřihnout a natěsno zkrátit či poskládat z více dílů).    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2019
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Japonské klasické motocykly    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zodpovězené téma  

Pájení hliníku


 Má někdo zkušenosti s toto metodou ???

https://www.youtube.com/watch?v=k21JDVdGalY    [Karel]   01.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky za info asi to vyzkouším, chtěl jsem zkusit obalovanou elektrodu, ale svary nevypadají moc dobře. Potřebuji jenom opravit prasklinu v karteru jak je uložené to bronzové futro. Zatím to drží, ale prosakuje tam trochu olej.    [Karel]   09.12.2019
Odpověď  Vypada to dobře,a i docela drží.    [Goro]   08.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě obrázek    [Karel]   01.12.2019
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Jawa 90 - kompletace


 skládám 90-tku a potřeboval bych prosím poradit s několika detaily. Jakým způsobem je podložena nádrž (hranatá). Vpředu jsou dva kulaté silentboky a co je vzadu, je něčím podložena v místech kde se dotýká rámu? A další dotaz, jak je připevněn silon který drží sedlo při jeho vyklopení? Vršek je provlíknutý v držáku pro pumpičku, ale ve vaně pod sedlem mám pouze jednu díru asi 3mm, jak tam ten silon drží?    [vojta]   07.03.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Vojta: patrik.rozai@gmail.com Diky    [PatoRS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.12.2019
Odpověď  pošli mail, pošlu fotky, už jsem to zjistil od Jirky    [vojta]   08.12.2019
Odpověď  Zdravim vas. Mozete aj mne prezradit ten zadny silentblok hranatej nadrze na jawa 90? Tiez mi to chyba:( Dakujem    [PatoRS]   08.12.2019
Odpověď  Dobrý večer.napište mi na můj mail pošlu vám foto celého uchycení nádrže.Sem se špatně ukládají fotky.Vyzradím vám i silonový doraz na sedlo.    [jirka]   07.03.2017
  Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

LAKOVANI


 Zdravim
Potreboval bych radu mam domluvenou zetku125t na lakovani a ktera ma zachovala patinova kola maji mirne oderky prevazne na linkach najeto 26000km,dale jsem koupil patinovou nadrz ktera nebyla nikdy namontovana s peknym chromem pouze drobne oderky starim uprostred na cernem pruhu.Lakyrnik co jsem si sehnal mi tvrdi ze by to prestrikal vsechno.CHtel bych se s vami podelit o nazor zda udelat patynovy stav nebo nalakovat vse nove.Diky Rudy    [Rudy125Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Past: není renovace jako renovace a souhlasím, že leštění vík a nerez je prasárna, kterou tady zavádí a nabízí jako echt službu páni renovátoři. Vánočním stromkům a tuctovkám zdar.    [murad]   09.12.2019
Odpověď  Paste, původní tazatel píše jen o dochovaných původních kolech a nádrži co někde sehnal, zbytek chce nejspíš lakovat když už je domluvený u lakýrníka, takže z toho bude jen polorenovace a polopatinový stroj prostě polovičatá práce, tím mám na mysli ten patinový mor, kterým jsi ty naprosto umanutý. Jinak jsem samozřejmě pro zachování PŮVODNÍCH KOMPLETNÍCH strojů ve stavu v jakém se dochovaly, jenže takových je jen zlomek.    [Jack]   09.12.2019
Odpověď  Ale vůbec ne. To je buď nepochopení nebo úmyslné zlehčování.Podle vašeho názoru je tazatelova ČZ 125, jak se pohrdlivě vyjadřujete, obyčejná tuctovka, tak ji může dokurvit. Ne, to v žádném případě.I obyčejný pionýr, např Jawa 20, pokud je dochovalý v původním stavu je zajímavý historický stroj a zaslouží si aby s k němu tak přistupovalo. Navíc, konečně to sběratelům došlo, že nejlepší je stroj v původním stavu. Dřív na to každý vlítl, nový lak, chrom, leštěná víka, nerez šrouby, čim víc chromu, tím víc veterán, stroj se blýskal jak vánoční stromek, laici jásali. Ale dnes už víme, že to bylo u spousty strojů chyba.    [Past]   09.12.2019
Odpověď  Kdyby aspoň předválka, ale ta histerie se zachováváním historie je u běžných tuctovek směšná. Pěknou kvalitní renovaci umí málo kdo, protože to i něco stojí. Leštěnka bude za pár let užívání taky plná šrámů, pardon patiny.    [murad]   08.12.2019
Odpověď  Ale vůbec ne. Přelakováním a nachromováním z toho právě naprostou tuctovku vyrobí. Takovejch přelakovanejch a přechromovanejch tuctovek je všude plno. Blýská se to jak vánoční stromek ale jinak jsou naprosto nezajímavé. Tedy pokud má původní stav, doplnit a nechat být.    [Past]   07.12.2019
Odpověď  Paste, historicky cenné jsou pouze kompletní stroje v původním stavu, nikoliv skládačky co dům dal. To dnešní bastlení patiny je hrozný mor. Proto Rudymu125 doporučuji přelakování celého stroje u takové tuctovky to žádná škoda nebude.    [Jack]   07.12.2019
Odpověď  Jednoznačně zachovat původní stav.Takové stroje jsou historicky nejcennější. Dost motorek už bylo, hlavně dříve, poškozeno zbytečnými renovacemi.    [Past]   06.12.2019
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

JISKROTEST


 Zdravím, před časem jsem zakoupil v RETRORÁJI jiskrotest na motorku,zapojuje se mezi cívku a svíčku,a kontroluji jiskru.Byl jsem s tím spokojen,než asi za 2 roky mi sufitová miniaturní výbojka praskla. Oslovil jsem RETRORÁJ o náhradní výbojku,ale komunikace s nimi nebyla žádná!!!! Chtěl jsem si tedy objednat celou novou za asi 200kč,přes imejl ale je už nějakou dobu vyprodána.Nemáte někdo radu čím nahradit onu spálenou výbojku?Díky za radu,nebo informaci kde se dá sehnat výbojka,nebo celý jiskrotest.Dido.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  DÍKY ZA INFORMACI,URČITĚ ZKUSÍM ZAKOUPIT A POPTÁM I NÁHRADNÍ VÝBOJKU.DIDO.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2019
Odpověď  aco pouzit toto https://www.autom.cz/fajfka-svicky-koncovka-svitici-d635.htm    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2019
  Služby, řemesla, kontakty    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Farebnosť Jawa 90


 Dobrý deň, viete mi niekto poradiť originálnu farebnosť Jawy 90 roadster ?

Mám ju v zeleno žltej farbe a chcem ju kompletne renovovať tak aby som ju nedal do nejakej divnej farby.

ďakujem.    [RadoslavRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To co je v zltej by som nechal v zltej a to v zelenej by skm dal do ciernej. Mozno bocne kryty nadrze bud do ciernej alebo do chromu. Jednu budem takto robit. Otazka je co sa ti paci alebo mozno skus brusit tie farby dole a uvidis naco narazis pod nimi. Mozno na original odtiene.    [PatoRS]   08.12.2019
  Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Nápisy Octavia


 Ahoj měl bych dotaz jestli někdo dělá v replice nápisy Octavia s lištou děkuji    [Milan]   06.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak si udělám výlet na burzu dík za odpověď    [Milan]   06.12.2019
Odpověď  Těch nápisů je na každý burze mraky. Není to nedostatkové zboží. A lišty se dají také sehnat. Jako replika se to určitě nedělá. Ota    [Ota]   06.12.2019
  Automobily od roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
 Strana 1/2119 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 11.11.2019)
Nezodpovězené téma 

Jawa 175-250 speciál


 Dobrý den, chci si postavit Jawu speciál a vlastním rám,nádrž a pár drobností. Nevím jestli je to ze 175 nebo 250, může mi někdo poradit, jak se to pozná.Děkuji V.D.    [Václav Diviš]   11.12.2019
  Předválečné motocykly Jawa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

čz 98


 Ahoj, mohl by mě prosím kontaktovat nějaký odborník na čz 98? Děkuji. meil vranis@post.cz - spěchá    [Havran]   10.12.2019
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Něco pro zasmání


 I když je to spíš k pláči... https://motorky.bazos.cz/inzerat/112864176/jawa-550-parez.php    [Pitr]   10.12.2019
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Opět Golden


 Prosím odbornou radu,odrazky u světla a zadní lampy ,oranžové barvy ale nevíte někdo průměr v cm,a zda byly v plasu či AL, nebo plechový?    [dido]   08.12.2019
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

hrotovy soustruh HEIDENREICHHARBECK 21ROK


 dobry den mam moznostzakoupit tento typ soustruhu v plne funkcnim stavu ale nikde o nem nemohu sehnat informace kdyby nekdo vedel co jak anebo kdo by mel stimto strojem nejake zkusenosti atd predem vsem dekuji za informace nez bych jej zakoupil,fota pridam pres tyden predem jeste jednou dekuji vsem za informace dekuji zdenek    [zdeněk c.Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2019
  Technické starožitnosti    Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Prosím o identifikaci chladiče a podběhů škoda


 Dobrý večer, prosím o identifikaci chladičů pro menší vůz s 12V ventilátorem Fraboti Torino, dno a víko chladiče mosazné, víčko chladiče má čtvercový tvar.Nevíte z jaké škodovky jsou zobrazené podběhy? Díky znalejším za radu. Mira    [motosen] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2019
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Demontáž přední vidlice


 Ahoj potřebuji poradit jak vyndat vnitřek tlumiče co mi kouká ta tyčka, segrovku s podložkou jsem vyndal. A druhá věc nejdou mi sundat pružiny s krytem, jde to jen silou nebo je na to nejakej fígl? Díky.    [Peterson]   01.12.2019
  Motocykly Jawa 623, 633 (UŘ, Bizon)    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výkresy


 Zdravim všechny chci se zeptat shanim vykresy pro rozvodova kola a kola prevodovky JAWA 500 OHC nemel by nekdo ? diky    [Jiři]   26.11.2019
  Motocykly Jawa 500 OHC    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa speciál 250 elektrické schéma


 Dobrý den prosím nemá někdo schéma na zapojení el.na Jawa speciál 250. Děkuji    [Luděk]   25.11.2019
  Předválečné motocykly Jawa    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pozor ukradené stroje


 Pozor, na Jihlavsku byly ukradeny stroje viz přiložená tabulka

https://trebicsky.denik.cz/zlociny-a-soudy/pomozte-pri-zachrane-sbirky-historickych-motocyklu-po-dedeckovi-20191120.html

Zpřerážet hnáty těm haj..ům!    [Petr]   22.11.2019
  Život kolem veteránů    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Motor cz125T


 Mam dotaz. Rozebiram motor a klika v karterech vakla asi 1 mm smerem vodorovne. Svisle kdyz vezmu za pist je to dobry. Jak velky je to problem. Dekuji za odpoved.    [Ladislav Kulik]   20.11.2019
  Motocykly ČZ 125/150    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nová Jawa Pérák


 Je smutné,že nás teď Indové učí,jak se mají dělat motorky...

https://www.auto.cz/jawa-perak-se-vraci-jako-stylovy-a-temny-bobber-132092    [Jára]   19.11.2019
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ćep zadní kyvné vidlice - přípravek


 Dobrý den pánové,

neválí se Vám někomu v garáži zbytečný vytlačovák čepu zadní kyvné vidlice. Koupil bych ho.
Díky

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

babetta 210 - dymí


 Zdar, viete mi prosím poradiť, zložil som motor, nastavil predzápal, vyčistil karburátor atď atď.... chytí skoro na polotáčky pedáľov. Na sytiči ide voľnobeh dobre a ani tak nedymí ale po pridaní plynu to zdochne, nakopnem to bez sytiča drží ako tak otáčky ale nevydrží bežať ani 20 sekúnd. pozrel som sa na sviečku, čierna, a na začiatku, kde je podložka má sebe biely zvláštny povlak, tak isto to ide aj z tlmiča výfuku ale tam je to už hnedé a kvapká to ako ide motor, popri tom mám zmes nastavenú na 1,5 otáčky.mám pocit ako keby to žralo olej z prevodovky ale prečo by mal, však som dával nové tesnenie. Mal niekto s týmto už skúsenosti, že čo by to mohlo byť? Ďakujem.    [Ján]   17.11.2019
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kde koupit kvalitní tažné na PAV na 19" kola???


 Ahoj, máte prosím někdo tip kde koupit tažné zařízení na PAV na Jawu Sport na 19" kola? Jde o to aby samozřejmě sedělo, mělo stejné placaté úchyty jako originální tažné a stejný držák na zásuvku jako originál. Nejlépe osobní zkušenost, kdo to také řešil. Různé e-shopy mají divné foto a nepoznám zda jde o kvalitu... samozřejmě kdyby měl někdo originální původní nejlépe 2ks tak beru hned...mám jedno originální na 16" které nepotřebuji... děkuji    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Obnova potisku na štíku


 Je možné na originálnom pôvodnom štíku, kde vyrazené čísla sú zachovalé, obnoviť potisk ktorý je totálne "vygumovaný". Na C-ku je pôvodný štítok dôležitý lebo na rám sa nerazilo    [vlastoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.11.2019
  Motocykly ČZ 125/150    Přidat odpověď 

 Strana 1/2119 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006