MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 305772 příspěvků |7481 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 84 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 6.6.2020 06:37  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    STADIONY S 23   13.12.2008 / 1154
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 932
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 873
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 823
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 779
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 32025      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 19 / 4801      Příspěvků Příspěvků: 305772
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2135 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

P350 - Licovanie sania valec/karter a presnost centrovania kluky P/L valec


 Ahojte
v ramci nutnosti rozoberat motor riesim optimalizaciu motora Peraka 350 (motorka mi za ten svet nejde rychlejsie ako 100kmh). Mam Vape 12V, karburator z kyvacky 2924SBD-11b (teraz po mnohych testoch trysky 50/103) skusal som posuvat predzapal, menit trysky v karb atd proste nejde rychlejsie...
teme som sa venoval aj tu https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=114&idtop=301865

Dnes som konecne zacal rozoberat motor, hlavne kvoli "upcatiu" drazky spominanej na odkaze hore a toto som zistil:

1. Sanie
Ked porovnam L a P valec - je tam dost velky rozdiel ako sa napaja karter na valec. Myslite ze je to realne ovplyvni vykon motora? Riesili by ste to? Ak ano, ako?. Taktiez ma napada vyrezat tie predelenia nasavacieho otvoru vo valcoch (kyvacka ani dalsie 350 ich uz nemali), to by mohlo pomoct plneniu motora. Viz foto, rozdiely medzi P a L valcom su oznacene zelenym kruzkom

2. klukovy hriadel
Mam Vape 12V (nechcem sa ho vzdat) a znamy ma upozornil ze kedze Vape pouziva 1 snimac, som zavisly na presnosti ako presne je spravena kluka co sa tyka HU P a L valca. Nedalo mi to, zmeral som to a je tam rozdiel 1.5 stupna. Myslite ze to treba riesit? Kluka ide krasne hladko, motor ma 1300km po GO. Robili ju (aj vybrus, piesty Almet u Padalika)

A este jedna vec
3. Korky do kluky
Ako dobova uprava sa casto riesilo vlozenie korkov do vyvazovacih otvorov v klukovke pre optimalizaciu sania - mam to riesit? Pomoze to? Ak ano, aky je postup?

PS: nechcem robit zavodny tuning, snazim sa len aby motor isiel spolahlivo a dosahoval minimalne standardny vykon (a max rychlost) aku ma.

dik vopred za vecne nazory    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 100 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  A teraz ti ta sviecka "trci" von z hlavy? Nemas nahodou fotku namontovanej sviecky v hlave?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2020
Odpověď  Kdysi jsem používal doporučené svíčky: "sedmičky" (17 ?) s krátkým závitem a krátkým izolátorem. Každou sezónu odešly asi 3 kusy. Někdy byly mokré a někdy přepálené -furt problémy a starosti. Potom jsem musel dát do hlavy opravný závit a proto svíčky "osmičky" (15)s dlouhým závitem a dlouhým izolátorem a svíčku není nutno v provozu prakticky vůbec měnit ani čistit. Absolutně spolehlivé a bezúdržbové už asi 8 let. Možná na to má vliv i seřízení karburátoru a stav zapalovací cívky. Tehdy totiž pořád odcházely cívky vlivem sálání od hlavy válce. Jiskru házely a motor jel, ale tak nějak nepravidelně. Proto jsem dal těsně pod cívku kousek AL plechu jako tepelný štít a od té doby je chod motoru mnohem pravidelnější, což má za následek i vždy správně vypálený a suchý izolátor svíčky. Cívka stále funguje jako nová a nemění vlastnosti. Všechno souvisí se vším.    [donkomposto]   05.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  narazanie piesta do sviecky nehrozi ani nahodou!!! Hlava peraka ma kupolu ako astronomicka hvezdaren, viz foto...
Som zvedavy ci si to niekto vsimol a riesil.
Vseobecne by ma zaujimalo aky typ iskrista je idealny na nase stare Jawa 2takty    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2020
Odpověď  Nepřijde mi přímo utopená, horní elektroda zasahuje do spalovacího prostoru. V případě použití svíčky N15YC(12,7mm + vysunuté jiskřiště) nebo dokonce L15C(19mm) bych se obával propálení pístu. Ta L15C je vlastně o 6mm delší než standart a možná by píst už narážel do horní elektrody.    [Martin Štindl]   03.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte
v suvislosti s analyzou motora ma kolega tu z fora (Jozef, vdaka!!) upozornil aby som skontroloval ako "hlboko" je sviecka v hlave valca. Na moje prekvapenie je riadne "utopena". Porovnal som aj s hlavou na 354 co som mal doma. Ide o standardnu sviecku Brisk N15C (cize standardne dlhy zavit, tak ako mali kedysi sviecky PAL), je vidiet ze v oboch pripadoch je sviecka utopena v zavite, v pripade Perackej viac...

Riesili ste to niekto?

Jednak to znizuje kompresiu ale predpokladam ze nema dobry vplyv na kvalitu zapalenia zmesi a spalovanie..

Riesenim by mohla byt sviecka s predlzenym zavitom (od Brisku napr L15C??) ale ta zase bude asi prilis dlha? (N15C ma zavit 12.7mm, L15C 19mm). Asi by to riesila 2ha podlozka..

Prikladam foto sviecky N15C v perackej a 354 hlave.    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2020
Odpověď  J - klikni si na moj nick, mas tam spravnu adresu, vdaka!    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020
Odpověď  Zkoušel jsem dvakrát odeslat mail na uvedenou adresu, ale vždy se mi to vrátilo zpět. Zkusím o víkendu znovu.    [J]   21.05.2020
Odpověď  este odkaz pre J : prosim o informacie mailom (daval som tu dole 14.4.2020, mal by sa zobrazit aj po kliku na moj nick) dakujem!    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte

aktualizacia temy/stavu

1. Kontrola piestov co su v motore. Su to definitivne Almet-y (overene priamo s vyrobcom), 1. vybrus, jeden je B, druhy C. Ak sa potvrdi ze pricinou tych "opalenych" piestov je velka tolerancia valec/piest, jedina moznost bude dalsi vybrus (?)

2. vyska piestu - predtym so si neuvedomil ze povodne piesty boli 15mm a nove su 16mm cap (634), takze vyska noveho piestu je mozno este o malo viac ako stareho (os capu po vrchnu hranu). Tympadom toto nie je pricina utopenych piestov. Este prikladam foto povodnych piestov, je tam vyrazene logo RIAL

3. Casovanie - podla knizky (J.Jozif) som overil casovanie motora, sedi to +/- 1-2stupne (nevedel som to zmerat uplne presne). Este pozriem detailne, zda sa ze hrana piestu laveho valca je jemne vyssie nad hranou kanala v DU.
Kedze casovanie vyzera byt v poriadku, otazka je ci su alebo nie su tie piesty utopene???    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020
Odpověď  boco: u toho vyplňování otvorů korkem to zas jako úplně jednoduché nebude, ten korek bude muset být z masivu(nelepený) aby se působením směsi nedrolil. Dále já vůbec nevím jak v tomto směru by se mělo správně postupovat - zátka sice vyplní prázdný prostor ale také to má menší dopad na vyvážení klikovky. Navíc korek samotný(suchý) nebude vahou stejný jakmile nasákne palivovou směsí. A tohle samotné vyplňování(ať už korkem nebo hliníkem) bylo lepší provést před samotnou GO klikovky.    [Martin Štindl]   16.04.2020
Zobrazeno 10 z celkem 100 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (100) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Matice retezoveho kolecka CZ150C


 Zdravim, jak vypada original matice, ktera drzi male retezove kolo sekundarniho prevodu? Je to zavit M14x1,25. Moje matice je na 22klic a 7mm vysoka. Z karteru matice presahuje cca 5mm. Dre mi o ni prevodnik tachometru.

Dekuji za reakce    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  můj převodník vypadá nějak takto, vydřený kolem hřídelky.
https://aukro.cz/cz-125-150-originalni-nahon-tachometru-funkcni-6968665389    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2020
Odpověď  A mohl bych požádat o odměření, kolik má matice řetězového kolečka přesahovat ven z karterů? Vůči dosedací ploše bočního víka. Děkuji    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2020
Odpověď  Zatím nestartovat dokud se nezjistí problém, může to být kromě posunu ložisek i prasklá segrovka na předlohové hřídeli a při řazení III.rychosti se mohla posunout i samotná hřídel.    [Martin Štindl]   02.06.2020
Odpověď  bohužel jsem si to nevyfotil. A k motorce se dostanu kdoví kdy. Výška je dobrá si myslím, ale spíš jsem si myslel, že ta matice má být na 19 klíč. Protože mi to dře po obvodu matice. A nebo tam mám jiný ten převodník. I když jawarmaniak píše, že tam z Tčka nejde.    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020
Odpověď  Šlo by vložit fotku? Matice by neměla přesahovat přes závit na hřídeli, možná při sestavování motoru se posunulo ložisko(ložiska pokud jsou duplicitně) v karteru a tím nejde nasadit kolečko tak aby matice byla pod závitem hřídele.    [Martin Štindl]   01.06.2020
Odpověď  Čau,výška matice sedí..    [pepa78] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2020
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Jizda Praga 500


 Měl bych dotaz na provoz PRAGY 500. Už dlouho se potýkám s nešvarem, že chvíli jedu cca 5 km, postupně pak začne motocykl vynechávat, až úplně chcípne. Musím vyčistit nebo vyměnit svíčku, pak to chvíli jede, ale zase za chvíli stejný problém. Svíčka po vyndání je tmavá, jiskra zřejmě nepřeskakuje. Musím podotknout, že časování je nastaveno dle výrobních údajů, válec má výbrus a bylo vyzkoušeno již druhé magdynamo, které má převinutou cívku . Stále ale stejný problém. Nemá někdo podobnou zkušenost ? Děkuji za rady.    [V.]   04.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  vyrob si tohle
https://www.youtube.com/watch?v=na6Kpl-C9-Q    [Ladic]   05.06.2020
Odpověď  jizda na těhle starejch wercich je o magnetce jestliže není 100procentní budeš furt měnit svíčky jednu za druhou, a to že ti venku hází jiskru jak kokot ještě neznamená že ji hází pod tlakem ve válci....    [Ladic]   05.06.2020
Odpověď  stejný problém jsem měl v mládí na dvou strojích a to na sekačce rotax a autě ifa. Bez problémů chytlo, po zahřátí začlo vynechávat, až se svíčky ulily. Podobně se choval i otcův Warťas 900.
Na sekačce jsem vždycky z kapsy vyndal jinou svíčku a chvíli sekal, u auta mě to přestalo brzo bavit. Ono tenkrát v prodeji byly svíčky M18 Isolator a naše Pal. Pal byly o mnoho lepší.

U sekačky jsem po mnoha letech (mám ji stále) přišel na to, že mám příliš vysokou hladinu v karburátoru způsobenou neorigo plovákem. Snížením hladiny se problém téměř vyřešil za přispění vložky na M14 a vyzkoušením snad všech dostupných moderních svíček. Nejlépe sekačka chodila na starou svíčku vymontovanou ze zetky, ale někdy hůře chytala za studena.

U Ify pomohla výměna svíček za nějaké made in england, ale nepamatuji jaké.
Warťas přestal zlobit až s výměnou svíček Isolator za Pal.

Já bych měl jednu radu, která se mi moc osvědčila u všech strojů, i moderních. Namontovat skleněnou svíčku (1000,-kč) a sledovat co se ve válci děje se směsí.
Podle mne je po zahřátí moc bohatá.    [vintera]   23.05.2020
Odpověď  Tedy nemám jistotu ale neměl by tento čtyřtakt mít teplejší svíčku? Já dělal o elektrice čtyřtaktu jen na německé BMW R12 a Zündapp KS 600 a mám pocit že manuálem byla psána Zündkerze "W 175" BOSCH a to je převodně N17(N17C).Ale tady bude počítám závit M18(???)    [Martin Štindl]   23.05.2020
Odpověď  Tak bohužel tryska 105 bych řekl, že je ještě horší. Směs je bohatší a svíčka po 3 min. tmavá nevypálená.Jiskra na svíčce slabá. Musí se vyčistit, pak to opět jede chvíli. Tepelná hodnota svíčky 15.    [V.]   22.05.2020
Odpověď  Docela jsem zvědav jestli to pomohlo.    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2020
Odpověď  Jaka je tepelna hodnota svicky?    [k.]   19.05.2020
Odpověď  Tryska 95 je malá musí tam být 105 jako je na jawe 500    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.05.2020
Odpověď  Trysku mám 95, plovákovou komoru jsem velkou už měl, ale bohužel pořád stejné. Karburátor jsem už také zkusil jiný. Chvíli to jede, pak to začne škubat a je konec. Pořád se zdá, že jiskra není optimální, ale zapalování je také druhé a po převinutí cívky. Tak už nevím.    [V.]   18.05.2020
Odpověď  Dalsi vec je ta, ze kazdy peracky karbec ma po smrti soupatkovou komoru a emulzni trubci s jehlou. Takze zrepasovat, dat velkou plovakovku a spravne natryskovat.    [k.]   14.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Špatné časování?


 Zdravím kolegy, pořídil jsem si OHC, a před renovací ji chci zprovoznit, abych věděl, jak je na tom motor. Po nastavení předstihu, který byl hodně rozhozený, motocykl startuje, ale nechce jít do otáček,směs se částečně vrací do sání. Je tedy špatně časování? Děkuji za pomoc.    [Vulcan21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Vulcane je tam pod záslepkou kontrolní otvor,kterým se kontoluje postavení kol.    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2020
Odpověď  No tak to musel skladať nejaký umelec 😀😀😀    [Jozef ]   04.06.2020
Odpověď  No tak tu podložku tam nemám, to bude ten hlavní problém. Proto kuželové kolo mi brousí o kolo náhonu dynama.    [Vulcan21]   04.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pozor, těmi podložkami se vymezuje krytí a vůle kuželových kol pohonu královského hřídele. nemůžeš je tam volně přidat aby si posunul kola kvůli utažení. Zkontroluj si velkou podložku mezi ložiskem a koly. (15x37x1,5) ta slouží k axiálnímu upevnění klikovky k ložisku a zároveň udává výchozí postavení kol. Pod matkou má být pérovka.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2020
Odpověď  zdarec podložek mam dost jakou koliv silu    [Josef Pacal]   03.06.2020
Odpověď  Tak závada zjištěna, je to přesně, jak popsal Milan - díky. Matice se opírá o osazení kliky a soukolí se pootáčelo na klice až se vyžvejkal klínek...Nemáte prosím někdo ty ocelové podložky, musím tak o 0,3 - 0,4 mm přidat, aby se kola pevně opřely o osazení kliky. Byly tam tři podložky o celkové tloušce tak cca 0,35mm, vidím to tak na 0,6-0,7mm, musím vyzkoušet.    [Vulcan21]   03.06.2020
Odpověď  Logicky máš pravdu, ale já už opravdu vše několikrát udělal, předstih na kolečko, i klasicky, karbec jsem vyměnil, trysky měnil, ubíral vzduch před sáním...někdy se už zdálo, že to bude dobré, než jsem motor trochu vytočil. Řešení této závady jsem našel tady na fóru před cca 10-ti léty, a byl to ustřižený klínek na klikovce...tak doufám, že to bude ono..    [Vulcan]   31.05.2020
Odpověď  Jsem sice začátečník, ale pokud by to kolo bylo uvolněné (pootočilo by se) tak by se předstih rozhodil a zůstal rozhozený a jak by to zchladlo byl by furt špatný a nešel nastartovat. Pokud by to byla tato závada tak se projevila po zdechnutí špatným předstihem (kontrola je rychlejší než shazovat celý vrch a želvu). Spíš bych zkusil navodit tu závadu a změřit ten kompres(studený, teplý), ten by mohl taky hodně ukázat. Ještě je to opravdu tím zchládnutím že jde znovu nastartovat? Ono to někdy dlouho trvá, člověk do toho může mezi tím rypkat a tím tu závadu nevědomky dočasně odstranit.    [ma.reznicek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2020
Odpověď  Děkuji všem za rady, přikláním se k tomu uvolněnému kolu na klikovce, rozeberu a zkontroluju. Musím tedy sundat hlavu a želvu. Je nějaký postup, jak zajistit polohu vahadlovky a klikovky, aby se nerozhodilo časování? Vahadlovku si asi označím, ale klikovku?    [Vulcan21]   31.05.2020
Odpověď  Něco se ohřátím roztáhne, může se zvětšit vůle, začne to přisávat apod. Pokud tomu chybí benzin, zkusil bych při chodu přeplavit plovákovku , přidržet rukou sání karboše , popřípadě změřit kompresi zastudena a poté i zatepla..Zvětšit předstih až to kopne při startu, a tím se odpíchnout ..Zásadně ničemu nevěřit,hlavně lidem a ani sám sobě, co s motorem dělali, často zapomínají, lžou a machrují..    [Kříž]   31.05.2020
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zodpovězené téma  

tlumivka 555


 ahoj když se dívám na zapojení el. na 555 je tam taková krabička kde jdou káblíky 56,58,55 co to je?V staré elektrice ty tři dráty byli propojeny navzájem.Dávám dohromady známému pincka a žádnou tlumivku ani usměrňovač tam neměl.Předem dík za odpověď    [jarek]   29.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tlmivka je uchytená na zadnej časti masky, mal by si tam mať 2 dierky na skrutky. Tlmivka nie je ukostrená, jedná sa len o plechový držiak tlmivky, ten nemá vplyv na jej funkčnosť.    [Maroš]   04.06.2020
Odpověď  a prosim tě byla přišroubovaná na tom spdním plechu masky kudy prochází ševle?Má být ukostřena o ten plech, nebo izolovaná?jinak moc díky za odpověď    [jarek]   03.06.2020
Odpověď  Ano,to je tlumivka z 555-ky. Byla za svetlometem v masce.    [Pitr]   02.06.2020
Odpověď  nebylo to u pincka, ale našel jsem to doma v bordelu..    [Jarek]   31.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  je to ono?Náhodou jsem to našel.Podle čísel nahoře by to mohlo být ono...    [Jarek]   31.05.2020
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Nyty na prepinac světel 1.5mm a nyty na držák pružiny paraboly+ pruzina. Jawa CZ 175/356 1956


 Zdravím mám dotaz. Sháním nyty přepínač světel a držák pružiny paraboly. Nevíte prosím kde sehnat ty nyty ? A ještě sháním tu pružinu paraboly někde jsem jí zratil. Z čeho jsou ty nýty mosaz, ocel,?Nevím ...vím že průměr díry na přepínač je 1.5mm nevím délku viděl bych to tak 3mm a na ten držák paraboly nevím. Děkuji za rady popřípadě za info kde to mají k sehnání. Nemohu se ničeho dopatrat 5ks nýtu.    [MiranekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  No tak tuhle pružinu nesháním to vím. Sháním na starší typ    [Miranek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2020
Odpověď  Do vyhledávače napsat třeba "pružina paraboly jawa"
hned první obrázek https://www.motojelinek.cz/Pruzina-predni-paraboly-Jawa-CZ-d1749.htm    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2020
Odpověď  Tak se mi zatím podařilo sehnat měděný nýt 2mm průměr opiloval jsem ho nacínoval hlavu aby byla v odstínu chromu. Titerná práce a po několika hodinach nervu se podařilo :-) To je jedna věc z krku a teď ten rámeček světla tam ale budou potřeba delší nýtky. Co ta pružina nemá někdo z nějakýho stárého poškozeného rámečku světla?    [Miranek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020
Odpověď  Nebo jinak. Kousek hliníkového či měděného drátu potřebného průměru, třeba ze starého elektrikářského kabelu, měď předem vyžíhat, upnout do svěráku do příložek s vypilovanou drážkou, aby se průměr moc nezdeformoval. Kousek (cca jako průměr drátu) nechat koukat a ten koukající kousek opatrně malým kladívkem roztemovat a následně zapilovat do půlkulata a ev. i rozleštit, aby vznikla úhledná hlavička. Vyndat, uštípnout na správnou délku a opakovat tak dlouho, dokud nemám tolik nýtků, kolik je potřeba.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020
Odpověď  Přesně tak, já sehnal s půlkulatou hlavou v hliníku jen pr.3. Vzal jsem ty nejdelší a u televize jsem si s pilníkem pohrál . Otvor jsem převrtal na pr.2
a vyřízeno. To,že je o něco málo větší hlava nýtu neřeším.    [mirda]   02.06.2020
Odpověď  predpokladam ze prevrtani na 2 mm je vylouceno tak asi nezbyva ne improvizovat kup nyty 2 mm co nejdelsi upni je za drik do vrtačky a pilníčkem zeslabit na 1.5 mm pak odříznout potrebnou delku    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125T jiskření přerušovače.


 Ahoj. Prosím o radu ohledne jiskření přerušovače. Motor jede, všechno se tváří ok, jen když se podívám při chodu motoru na kladívko tak je videt slabé jiskření. Výmněna kondenzátoru mne nepomohla, mnenil sem ho 3x. Dá se s tím neco delat, nebo je to u těchto strojů normální!? Odtrh kladívka je naladený na 0,4mm. Už mne nic nenapadá... Dekuji    [svestkaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Na stator ČZ 125B/T se replika kladívka zatím asi nevyrábí, ale pokud je po ruce statorová deska 125/150C tak lze zakoupit nový přerušovač viz:
http://www.mvdily.cz/prerusovac-zapalovani-kladivka-cz-125-150-c-nase-vyroba
http://eshop.jawac.cz/cs/kategorie/651-kladivko-zapalovani-cz-125-150-c-.html    [Martin Štindl]   03.06.2020
Odpověď  Na trn jsem jenom navlékl kousek hadičky aby se pérko kladivka nedotýkalo kostry. Teoteticky by to mnelo jit sundat i přes rotor, a pak tam dotáhnout tu matičku co tam má být. Ďekuji vám velmi za informace. Budu to sledovat jestli to nebude opalovat kontakty. A Ješte když mohu: Dá se sehnat nové kladívko ,nebo jak to řešíte když je nutný vymněnit kontakty zapalování?    [svestka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2020
Odpověď  A jak se pak odstranila ta izolace pod vzpruhou(na trnu), to jde bez sundání magneta?
Slabé jiskžení kontaktů není vážný problém, povětšinou se to ještě sníží po zahřátí motoru.    [Martin Štindl]   02.06.2020
Odpověď  Udelal jsem to tak že při seřizovaní předstihu jsem použil žárovku. Ale takovým spusobem že jsem odizoloval péro kladívka. Pak po přiložení jedného pólu žárovky na pohyblivý kontakt lze seřizovat předstih i tímto spusobem. Takže to jiskření nemám řešit?    [svestka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020
Odpověď  Magnetka není dynamobateriové zapalování, zapalovací cívka má počátek primárního vinutí přiletován k jádru a konec vinutí je napojen k přerušovači - kladívko při rozevření kontaktů přeruší proud který je v tomto momentě generován změnou magnetického indukčního toku z pólových nástavců rotoru. Proto také na těchto motorech nelze nastavovat předstih pomocí žárovky, k tomu slouží měrka 0,05mm nebo papírek.    [Martin Štindl]   02.06.2020
Odpověď  Ahoj. Díky jsem rá že se líbí. Je to r.v. 1947. Motor jde hezky startuje na první šlápnutí, a to jiskření je slabé ale permanentní. Mám i kývačku De Luxe, kde je dynamo a vím že tam na kladívku jiskření nesmí být, jenom sem tam. Proto teď nevím jestli to mám řešit nebo ne. Dneska jsem na tom najel 2km skušebne na hadičku s benzínem a zatím je všechno v přádku, jede i se světlama. Jinak to magneto je záludný! Nechápu jak je možné že jinak odizolovanou platničku pevného kontaktu vlastně následne ukostřuje vývod z VN cívky. Tým pádem kladívko vlastne nic nepřerušuje. Proste ať je kontakt sepnutý nebo ne, při přepípavaní měrákem nebo žárovkou mám furt oblouk a žárovka svítí. Kladívko nic nerozepíná. Nic méne motor vrčí.    [svestka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020
Odpověď  Pokud jsou ty jiskry opravdu slabé tak je to v pořádku, kondensátor jiskření potlačuje (zároveň urychluje přerušení el. proudu v prim.vinutí cívky) ale nemůže mu úplně zabránit.
Jinak velmi pěkné Téčko(1947?)    [Martin Štindl]   02.06.2020
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Znižovaná dosadacia plocha pre valec na blokoch 250/559.


 Zdravím Pani, dostal sa mi do rúk motor na na jawa 250/559.
Bloky sú párové ale predošlý majiteľ (z akého dôvodu neviem) na nich znížil dosadaciu plochu pre valec. Tým pádom je piest príliš vysoko a narážal by do hlavy. Odhadujem, že tam chýba max 1 alebo 1,3 mm. Vie mi prosím niekto poradiť ako mam zistiť/odmerať chýbajúci materiál aby som vedel podľa toho dať správnu hrúbku tesnenia a odstrániť chybu ? P.S aký druh tesnenia je vhodne pri takejto neštandardnej hrúbke použiť ? 1 mm pre papier mi príde už dosť.    [Juraj A.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.06.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To řezání podložky by zvládli v Meraku s.r.o., vedle těsnícího materiálu SECTOR dělají i těsnění z měděného plehu viz:
https://www.merakoshop.cz/ariel-500ccm-r-v-1955.html
Snad by šlo se s nimi domluvit o výrobě podložky z hliníkového(popř. duralového) plechu. Pokud jim dodáte výkres v pdf a dxf tak si s tím poradí, plus k tomu 2x těsnění z papíru 0,5mm pod a nad podložku.    [Martin Štindl]   02.06.2020
Odpověď  Píst musí v HÚ dojíždět svým okrajem na okraj válce. V DÚ zase tak, aby hrana pístu lícovala se spodním okrajem otevřených kanálů (výfukový + přepouštěcí). Tedy bych doporučil tohle proměřit co možná nejpřesněji posuvkou/hloubkoměrem, ev. si vypomoci pomocnými podložkami pod válec z tenkého plechu, silného papíru... S tím nouzovým podložením na pár místech zkusit, zda píst netluče do hlavy.
Až se dopídíte k tomu, kolik tam chybí, tak obkreslit tvar dosedací plochy a nechat vypálit laserem/plasmou či vyřezat vodním paprskem podložku z plechu příslušné tloušťky (ubrat -2x tloušťka co nejtenšího těsnicího papíru na těsnění). Dělá to řada firem. Je to přesné tak, jak je přesný výkres.
Rozhodně nedávat nějak extra silné měkké těsnění - co nejvíc plechu a co nejmíň papíru ;-). Sumárně na nějaké desetině extra nezáleží, není to lunární modul.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2020
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dvojradové ložisko hlavnej hriadele prevodovky Jawa 250/353 ???


 Ahojte,
stretli ste sa niekedy s montovaním dvojradového ložiska na hlavný hriadeľ prevodovky Jawa 250/353? Originál tam ma byť tuším 6205. (rozmer 52/25/15), dvojradove má šírku cez 20mm.

- Výhody/nevýhody?
..... mne sa to zdá ako blbosť, rozmerovo to nesedí......????

Ďakujem
Marek.    [MarekmarkkRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.01.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Bylo použito ložisko 2RS bez dalšího simerinku a po velmi dlouhém provozu bylo stále plné vazelíny, to mne překvapilo.    [vintera]   02.06.2020
Odpověď  Do panelky po posunutí drážky sa zmestí ložisko 3205+semering 7mm bez problémov,sekundárne kolo ploché+rozperka.takisto sa to dá aj v 360 motore.    [Jumbo]   01.06.2020
Odpověď  Dostaly se mi pod ruku dva pojízdné staré domácí malotraktory s motory Jawa 250 kývačka a 250 panelka. V obou byly převodovky J634. U kývačkového motoru bylo na výstupu použito dvouřadé ložisko jako u 634, ale oboustranně zakryté (2RS), v bloku udělaná nová posunutá drážka na segerku, bez simerinku. Použito rovné řetězové kolečko podložené vymezovacím kroužkem.

U panelkového motoru bylo použito rovněž dvouřadé ložisko, ale v užším provedení 4205 (2RS), drážka na segerku posunuta a vloženo úzké gufero.

Podle majitelů (dva bratři), už nikdy nebyl problém s výstupním ložiskem a převodovkou.
Rozebral jsem oboustranně zakryté ložisko a byla v něm vazelína, tedy 15 let provozu v polních podmínkách nijak neublížilo tomuto ložisku.

Tak mne napadlo, jestli někdo další vyzkoušel tuto úpravu výstupu z převodovky.    [vintera]   01.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bez násilné úpravy karteru ložisko dvouřadé nejde použít, dvouřadé ložisko 3205 má šířku 20,6mm a ve stávajícím futru by už nešlo nasadit gufero. I segerovka je nutná protože zalepení by nebylo dostačující aby zabránilo posunu ložiska při řazení 4.rychlosti.
Možná by to bylo řešitelné s vložkou ale já to prováděl pro adaptaci kompletní převodovky 634 kde je kolo s nábojem o cca 10mm delší, nevím jestli by to šlo se původním.    [Martin Štindl]   27.01.2020
Odpověď  Výhoda je, že tím opravíte vymačkanej blok.
Neváhoda je, že to musíte zprasit,protože se tam nevejde segrovka ani pořádný gufero, a ložisko se musí do karteru zalepit.    [monty]   27.01.2020
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

skladani motoru 175 356


 Ahoj chtěl bych se zeptat na tuto podložku skladám motor po třech letech.Nedávno jsem rozložil motor 175 ze sportky a tato podložka tam nebyla.Myslím si, že by tam měla být tak jak je na fotce.    [host]   01.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pokud se nepletu, tak ten jeden šroub má na sobě osazení a patří v karteru uplně nahoru, v karteru je na něj osazení. Při skládání 356 jsem ho neměl, dal jsem tam klasický šroub s celozávitem a taky to už pár roků jezdí.    [ZiMa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2020
Odpověď  Kulisu řazení drží v bloku celkem 4 šroubky, v katalogu jsou uvedeny jako 3 + 1, ale proč, to nevím. Šroubek navíc je tím čtvrtým šroubkem kulisy.    [vintera]   27.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, při skládání motoru 502jky jsem při usazování kulisy řazení zjistil že tam je jeden zvláštní šroub, sestavoval jsem sice i 175/450 ale tento šroub tam nebyl. Prohlédl jsem teď katalogy od typu 355,356 a tento šroub mají všude uveden, víte prosím do kterého závitu se má našroubovat a také jaký je účel toho dříku u šroubku?    [Martin Štindl]   26.05.2020
Odpověď  Právě že kdyby tam nebyla ta podložka tak ozubení nejsou čelně vůči sobě a ten řetaz by byl šejdrem.To jsem zkoušel hned..Ok díkec za odpovědi    [host]   02.11.2015
Odpověď  Tahle podložka pod spojkovym košem je tam, aby byly kola v záktytu a řetěz nechodil šejdrem.    [ZiMa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2015
Odpověď  Motor sportky 175/470 jsem zrovna teď odstrojoval, není tahle podložka náhodou pod vačku automatického vypínání spojky? Funguje zároveň jako kluzná a vymezovací.    [Martin Štindl]   01.11.2015
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Spojkové lamely


 Zdravím,
koupil jsem od starého pana nepoužité spojkové lamely, údajně pertinaxové z roku 1948. Může mi někdo potvrdit, zda se dříve vyráběly z petinaxu? Bohužel byly uskladněny se spojkovými plechy a přítlačákem, které časem zrezly a do spojkových lamel se zažral rez. Ten jsem omyl technickým benzinem, někde rez zůstal a nevím, zda je mám namazat převodovým olejem, protože je chci nadále skladovat. Moc mi na lamelech záleží, je to přece jenom originální díl. Díky za každou odpověď, Rudy.    [Rudy ]   31.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  A namaž to motorový olejom a nie prevodovým    [.]   31.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nejedná se o pertinax ale materiál lamel je osinek(azbest).    [Martin Štindl]   31.05.2020
Odpověď  Jo. Originál lamely byly z pertinaxu. Ota    [Ota]   31.05.2020
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

A jejda! Reknete nekdo, prosim, ze nemusim pulit motor...


 Zdravim vsechny Perak specialisty. Kdyz jsem konecne uhasil vsechny problemy a komplikace a delal finalni ladeni karburatoru, abych mohl na technickou a prihlasit Peraka po 3 letech renovace a stavby z hromady nekompletniho srotu, doslo k tragedii: Zjistil jsem, ze mi po kazdem startovani motoru (Muj Perak je kompletni, ale jeste neujel ani metr) tece z prave strany motoru olej. Abych to zkratil - dnes jsem zjistil, ze pri zarazene rychlosti a nastartovanem motoru se mi toci v karteru ulozene bronzove pouzdro (je videt pod hnacim kolem sekundaru). Olej prolina okolo toho nepruchodneho pouzdra (pozice 10 na prilozenem obrazku).Myslel jsem, ze se rozplacu. Motorka je konecne hotova, specialni naradi na puleni motoru a rozebirani nemam, ma ho kamarad 200km daleko a nikdo jiny bliz (ziju v zahranici). Existuje nejaky zpusob, jak to zachranit bez vyndavani a puleni motoru, prosim? Mam z toho hruzu. Jednak to nemam natrenovane, jednak tu nejsou dostupne zadne dily, je to pro me mesic prace po vecerech to cele rozebrat a zase slozit a jednak nemam to naradi. Diky vsem za napady.    [Misidlo]   10.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 51 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tomu pouzdru už stejně nikdo nepomůže, bylo totiž už jednou lepeno. Navíc i uložení předlohy má velkou vůli takže je nutné ho nahradit - Freemu jsem už poslal výkres a zítra dodám CuSn8.    [Martin Štindl]   31.05.2020
Odpověď  Stejně jako ty, jsem řešil na svém Péráku 350.. U motoru mi po poskládání a při rozjíždění začalo téct jako tobě zmíněné pouzdro.. Motor se mi nechtělo půlit, tak jsem zvolil provizorní opravu (nemáš co ztratit), která se povedla a tak to jezdí do teďka..
Motorku položit na L bok, pouzdro odmastit sprejem na brzdy, hlavně mezi pouzdrem a blokem, pak jsem to zakápnul obdobou Loctite- přípravek na utěsnění válcových ploch- standartně na to lepím vyběhané díry pro ložiska.
Až budeš mít chuť, tak to můžeš rozpůlit a předělat :o)    [Beat]   27.05.2020
Odpověď  Pouzdra vyndat, v soustruhu narádlovat a vlepit.    [HonzaBK]   27.05.2020
Odpověď  Tak mi došla odpověď z Motokrámku - pouzdra plusová sice měli ale do servisu s tím že je i nabízeli na e-shopu. Teď už je nenabízejí.    [Martin Štindl]   25.05.2020
Odpověď  Předpokládám že po rozpůlení a vyjmutí pouzdra to futro na fréze pro sichr vezmu výstružníkem, jen jsem myslel že místo vyrábění půjde pouzdro snadno objednat. Ještě bych se chtěl zeptat kolik setnin přidat na vnějším průměru pouzdra, počítám že při výrobě bylo futro čistých 17,00mm a pouzdro mělo 17,02mm. Takže ty dvě setniny by byly akorát? Jde o to že minule jsem zakoupil futro na opravu kde bylo asi o 0,03mm navrch a zalisovat nešlo i když jsem udělal náběh(a lisováno bylo přes trn, tedy ve smyslu že bylo nataženo). Až po drobném stažení to pak bylo v pohodě.    [Martin Štindl]   25.05.2020
Odpověď  Zdravím Martine. Nevím jakou máš představu o provedení opravy toho pouzdra, ale ta díra v karteru bude s vysokou pravděpodobností již oválná. Já bych ji minimálně změřil a pak případně srovnal. Pak bych teprve podle otvoru dělal pouzdro a to pouzdro se tam lisuje s dost vysokým přesahem - u toho průměru 17mm cca 0,07mm(OHC má v elektronu toto pouzdro průměru 20mm s uložením U7/u7).Pro lepší lisování je lepší na pouzdru udělat náběh(stačí na délce do max. 1mm), aby šlo rovně a nezdrhlo povrch otvoru.    [Milan(OHC)]   25.05.2020
Odpověď  Dík, poslal jsem dotaz na motokrámek. Pokud by neměli tak se bude muset vyrobit, jinak teď nevím kolik by měl být vnější průměr toho nového, standart by měl mít 17,02mm takže okolo 17,05mm?    [Martin Štindl]   24.05.2020
Odpověď  hoj martine jestli ho nesezenes posli mne vykres vyrobim ti ho
free    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2020
Odpověď  Ahoj, kamarád mi dnes dovezl motor z péráka magnetky u kterého začal unikat olej kvůli uvolněnému pouzdru předlohy. Začal jsem po netu shánět jestli někdo nenabízí pravé neprůchozí pouzdro s vnějším průměrem do plusu a nemohu nic najít. Já se domníval že ho nabízel snad Motokramek ale v nabídce u nich není. Nevíte prosím jestli někdo tyto opravná pouzdra nabízí, lepit ani cínovat to nechci protože se mi ta vůle zdá už značná.    [Martin Štindl]   23.05.2020
Odpověď  Ak Loctite proteče, tak prostě při případné generálce tam pouzdro bud nechá(proč by je tahal ven? ) nebo prostě blok nahřeje,a lepidlo povolí................    [Monty]   19.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 51 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (51) 
Zodpovězené téma  

Předválečná CZ175 - Plochý píst


 Akce Výročí CZ po 100 letech, mě donutila vytáhnout moji mašinu po našem pradědovi a vyrazit na spanilou jízdu která měřila cca 750 - 800Km. Mašina dorazila domů do Zlína bez jediné poruchy!!! Plochých pístů v akci jde vidět málo a tak jsem se rozhodl umístit video, které kamarád pořídil na 100leté výročí - přímo v areálu CZ Strakonice... UPOZORNĚNÍ: Některé záběry mohou být drastické a nevhodné pro leštiče... https://www.youtube.com/watch?v=vYtYZLgwWXc
Omlouvám se za češtin...:)    [Tomas]   15.05.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mě by se více líbila střelba v zatáčkách a jízda po uchu , tam se ukáže střelec ..Je to všude okolo nás, naleštěné mové stroje s chromem, který oslnuje a když přijdou zatáčky, málem dají nohy dolů , mají stažené prdele , ale přijde rovina a už to jede. To platí i u aut..Jinak myslet si, že stará motorka je jen na cestu okolo kostela , jinak lehne mají právě ti moderní hoši..Samozřejmě u původního zapalování je to úspěch, protože vše stárne a cívky a magneta obzvlášť. Ale je to lepší, než když moderní fanda, všude na.ere Vape ,/ samozřejmě v situaci, kdy to jinak nejde, se to dá pochopit/, a jinak motocykl zmodernizuje, a pak hovoří o obtížnosti renovace , dodělá celou modelovou řadu, kterou zamkne a motorky jsou odsouzené k dědictví pro vnoučata..Často ani nejsou schopny provozu...To je lepší tento borec nakonec...s originálem.    [kříž]   31.05.2020
Odpověď  Klasický generační problém dalo by se říci, neváží si umu předků a historie. Samotnému je mi líto stroje v oblacích prachu. A prezentace dědictví naštvala asi velmi mnoho veteránistů i přes pokus o omluvu svého jednání.

Na druhou stranu ale musím poznamenat, že velké množství mých dnešních vrstevníků v mládí odrovnalo na polních cestách kdejakou zetku, či wandráka a nemohli se dočkat 15 let a nového mopeda, pionýra. Velmi často se dnes vzácné a přeplácené stroje válely v lepším případě ve stodole čí chlívku, v horším stály opřené o zeď, či dokonce o strom.
Mě sice chytla retro mánie již v 6 letech, kdy jsem ze skládky přinesl svůj první veterán - na setrvačník a vyvrcholilo 10 letech kdy jsem přinesl torzo svého prvního bicyklu, ale co pamatuji, každý jinak toužil po všem novém, moderním a staré se odkládalo, většinou do kopřiv.
Když si tak vzpomenu, že téměř v každé chalupě kolem bylo nějaké moto a dnes již není, protože je otcové vyhodili na skládku a s nadšením vyváželi rodinu ve vytouženém spartaku, tak mne také napadne, že by to mohla být neúcta k historii. A co těch historických, předválečných strojů ale bylo.
Z funkčních motorů a podvozků se nadělaly traktůrky a jelo se býkům na zelené.
Viděl jsem dokonce čechii přivařenou k nějaké nápravě a proorávala brambory.

Takže chování ke stroji na videu mne moc nepřekvapilo, protože lidí, kteří litují každého starého orezlého šroubku skutečně není mnoho. Většina se řídí heslem "staroje rozrušim - novoje postrojim a odkládá do kopřiv.    [vintera]   17.05.2020
Odpověď  Zdar chlapi, docela mě překvapily ty odmítavé komentáře... Vždyť ta motorka je očividně v dobrém stavu (zvládla 800km výlet) a tohle jí nemohlo nijak poškodit. Těch pár set km po asfaltu muselo pneumatikám dát zabrat víc než hrabání na štěrku... stejně tak stačí jakákoliv projížďka po polní cestě (ideálně v létě ve více lidech a jet vzadu) a motor nasaje prachu dost a dost. Mohl to třeba přidřít vlivem špatného chlazení nebo spálit spojku, ale to by litoval sám že nedojede domů...
Je to spíš ukázka toho že triky, se kterými se mnozí předvádí na moderních mašinách zvládne bez problémů i 80ti letá zetka.
Ale obecně je to o přístupu k motorkám v původním stavu - mají být používány k běžnému provozu, když to zákonitě povede ke zhoršování stavu? Podobné dilema je třeba s uloženkovými díly, dát je na motorku a "ničit" je nebo je mít v regálu na koukat na ně? Atd atd...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2020
Odpověď  Asi bychom měli všichni důkladně pracovat na tom, aby se k našim hýčkaným strojům jednou naši vnuci a pravnuci nechovali podobně, nebo u hůř.
Puberťák si honí svoje ego a pravěk ho ani trochu nezajímá (neví proč by ho měl zajímat). Nebyl-nebyli jsme jiní, pokud nám to někdo nevysvětlil (rákoska byla ideální učitelka, ale to už se dnes nesmí). Tak se musíme snažit jim to do hlavy dostat složitěji, ale dostat. Snad se nám to ve většině případů podaří. :-)    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.05.2020
Odpověď  Po tvém pradědovi zůstala krásná motorka. Netuším kolik péče jsi jí dal ty sám, než jsi vyrazil. Každopádně další generace ji už asi nezdědí a jestli tak v jiným stavu. I kdyby to bylo jen provokační video a jinak se k ní chováš dobře, tak škoda pneumatik a toho prachu co nacucala do motoru. Každopádně jsi hustej borec. Praděda, děda, otec a všichni na tebe musý být asi pyšní.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.05.2020
Odpověď  No, ono to ani za komentář vlastně nestojí, protože proč komentovat nějaké nevyzrálé jedince, kteří nemají úctu k práci našich předků.Já jen nad tím kroutil hlavou a divil se co zastydlí puberťáci dovedou a ještě se svojí blbostí pochlubí na netu. Třeba jim to jednou dojde, ale já mám spíš zkušenost, že kdo je omezený na duchu v mládí, tak to pro něj bude platit i ve stáří a nedostane se z toho nikdy...    [J]   16.05.2020
Odpověď  Tomáš+Robert: a co jste po uvedení videa očekávali??? Pochvalné komentáře typu "majitel je těžkej frajer","dost dobrý, palec nahoru" či "dobře ji dal pokouřit". Beru to že jsem měl tu smůlu a i přes uvedené varování jsem si to večer ze zvědavosti odkliknul - u mě to prostě nevyvolalo sympatie či nadšení. Tak jsem uvedl postoj co možná nejdecentněji, PS zase svůj názor už trochu od plic.
Nelíbí se mi na tom NIC, nelíbí se mi přístup majitele ke stroji, ani slyšitelné povzbutování jeho kamarádů a na konci videa komentář je mi naprosto odporný: "To sme také vyrobili motorky". Ti lidé kteří se o vznik a výrobu toho stroje zasloužili jsou už dávno na pravdě Boží a jsem skálopevně přesvědčen že by si stejně jako já o tyto účastníky ani neopřeli kolo.
Omlouvám se že jsem se tady zase "hezky pozvracel" jak by napsal soudruh Soros, klidně napište že jsem "stejně debil" nebo "když se ti to nelíbí tak se na to nedívej a nekomentuj to",popř. oba moje příspěvky jednoduše smazejte. Dodám jen Pilátovo Quod scripsi, scripsi.    [Martin Štindl]   16.05.2020
Odpověď  Jezdí mu pěkně, líp než vám:-)    [Robert]   15.05.2020
Odpověď  Inu lehce nabyl, tedy s tím tak zachází.A že je to patinovka a ještě po dědovi? No to má zcela na háku. On se chce přece vyřádit.    [PS]   15.05.2020
Odpověď  Je to sice věc majitele motocyklu který si se strojem může dělat co chce, ale vůbec se mi to nelíbí vzhledem k tomu že je to patinovka....    [Martin Štindl]   15.05.2020
  Předválečné motocykly ČZ    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zodpovězené téma  

Sraz Péráků


 Zdravím příznivce motocyklů jawa pérák.Zajímalo by mě kolik majitelů těchto strojů by mělo zájem se zůčastnit srazu Péráků.S touto myšlenkou si dlouho pohrávám,a tak zjištuji jaký by byl zájem.Jsem ze Zlína tak mám představu že by se konal tady na Zlínsku.Letos to určitě nebude ale příští rok by se to snad mohlo podařit zorganizovat.Jawě zdar čáryfuk    [čaryfuk]   13.07.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 779 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak super, ja sa posnazim zlozit motorku a dufam ze sa zucastnim! ;)    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2020
Odpověď  Tondo super díky. Nevzdame to, i kdyby oběd měla být zastávka před někde před Kauflandem, kde si koupíme kus salámu. Nejsme rozmlsany děcka. Jezdíme na Peracich. ZČ.    [ZČ]   30.05.2020
Odpověď  Zdar Ogaři ano termín i místo souhlasí cirkus bude akorát letos to bude organizačně trochu složitější kvůli Čínským soudruhům se nedá zatím doladit místo kde bude oběd ani odhad kolik obědů zajistit atd.Ale já se nerad vzdávám už mám něco vymyšleno tak uvidím jak dopadnu.Dám včas vědět majitele na Kralovci jsou naší akci nakloněni tak snad spolu něco vymyslíme .    [caryfuk]   29.05.2020
Odpověď  Ahojte

ak by mi to vyslo a nevadilo by vam to, rad by som prisiel na zraz - plati termin a miesto? Ak sa mi teda podari dovtedy motor a motorku zlozit..
"Začátek pátek 3.července ukončení neděle 5 července LP 2020 MÍSTO KONÁNÍ rekreační středisko Královec u Valašských Klobouk"    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2020
Odpověď  Zdar ogari, ako to vyzera toho roku s perackym zrazom?    [jozef]   17.05.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte všichni, přejeme všem jen to dobré v tomto roce. Těšíme se na setkání a hlásím že už máme ubytování i polopenzi objednanou. Paní byla po telefonu v pohodě. Mějte se prima. Pavel s holkama    [p377] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2020
Odpověď  už se těším zapsáno v kalendáři.    [FreebikerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2019
Odpověď  Výborný zprávy! Díky za snahu, rok 2020 prostě bude lepší než 2019.
Ale ani tam nikdo neutrpěl velkou ujmu, jen to prostě nebylo dokonalý jako jiný roky...........

Přeju všem z Čaryfukova klanu zdraví do Novýho roku, a těším se na červenec.........    [monty]   28.12.2019
Odpověď  Zdar Ogaři než začnu tak bych chtěl všem popřát do Nového roku všechno nej hodně zdravíčka osobní spokojenosti a hromadu ujetých kilometrů bez nehod.V nadcházejícím roce 2020 se opět vrátíme do vámi známé oblasti Bílých Karpat.Místo vám doposud neznámé a to rekreační středisko Královec u Valašských Klobouk,rezervace proběhla pro jistotu už v září aby nedošlo zase k nějakým nepříjemnostem jako letos.Tak že kalendáře do ruky a pište si:Začátek pátek 3.července ukončení neděle 5 července LP 2020 MÍSTO KONÁNÍ rekreační středisko Královec u Valašských Klobouk.Rezervace ubytování na tel.721 861 830.S paní domácí jsem pro vás domluvil že pří přihlášení si nahlásíte jestli budete chtít snídaně večeři atd co vám konkrétně nabídne.Po vylíčení letošního fiasku v Odrách jsme se radši shodli na tomto řešení které by eliminovalo situaci která letos vyvstala a proto prosím při rezervaci ubytování nahlaste své požadavky dopředu.Majitelé rs jsou k naší akci nakloněni tak věřím že všechno dobře dopadne ke spokojenosti obou stran.Ke zpestření programu jsem kontaktoval vám všem známého cestovatele a dobrodruha Marka Slobodníka s jeho prezentáciou a žlutou Jawou 250 se kterou cestoval se žlutým cirkusem Dana Přibáně, ještě mi ůčast nepotvrdil a tak tato otázka zůstává nezodpovězena.Ale věřím že si tento bohatýr najde čas a přijede.Tak do té doby vyladte své stroje k optimálnímu výkonu protože budou zase kopečky tak at to zvládnete.Zatím se opatrujte a Nový rok prožijte ve zdraví .Zdraví Čaryfuk    [caryfuk]   28.12.2019
Odpověď  Ahoj Tondo. Trochu s odstupem bych chtěl opět strašně poděkovat za uspořádání srazu. Vím co tě stojí času a nervů, aby všechno klaplo. Bylo to super. Najel jsem na Pérákovi krásných 650 km. Počasí vyšlo parádně. Vždycky se na Vás všechny těším, přes rok se prakticky nepotkáme. Takže zase za rok. Dík.    [ZČ.]   07.08.2019
Zobrazeno 10 z celkem 779 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (779) 
Zodpovězené téma  

listová pera


 Dobrý den,
chtěl bych vás poprosit o radu, nebo zkušenosti s listovými pery. Mám na Piccole pera- dvě na nápravu. Nemám problém s tím, že by auto sedělo, nebo bylo nějak nízko, ale stačí je trochu opřít o stupacku a poměrně dost se nakloní. Pomůže přidání jednoho listu? Protože jak je mi známo, tak hamrovani je hlavně na zvednutí, spíš než na zpevnění.
Děkuji    [ppiccolo]   12.10.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano, já jsem vyhodil to nejkratší a místo toho tam dal jedno dlouhé. Tímto to docela "ztvrdlo". Není to nic proti ničemu.    [Pavel]   30.05.2020
  Automobily do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
 Strana 1/2135 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 7.5.2020)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Rozprasovaci trubicka do karburatoru na oilmastr


 Zdravim lidi,

Umel by me prosim nekdo poradit,kde bych sehnal tuto trubicku?
Kdysi jsem kupoval na etovar.cz,ale uz ji nemaji...
Zvlastni je,ze nebyla nalisovana,ale mela zavit...diky moc za rady    [Petr]   03.06.2020
  Exportní typy československých motocyků    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Přepínač a patice


 Paradi někdo, prosím, z čeho je přepínač a patice?
Děkuji.    [pp] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2020
  Předválečné motocykly Jawa    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Ogar 4 1948


 Dobrý den prajem, kúpil som si ogar 4 z roku 1948 a má zadné tlmiče a neviem určiť či je to originál alebo nie, ak by mi mohol niekto poradiť
Ďakujem veľmi pekne    [Juraj 821Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.05.2020
  Motocykly Ogar    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pneumatika Avon Safety Mileage MK II AM 7 3,50 x 19


 Ahoj ,najel jsem na téhle pneumatice za 10 let asi 25000 km. Solo,kochačky,dezén ubývá pomalu- asi 1 mm za 5000 km. Ale už je na placku, zralá na výměnu. Ona byla málo vypouklá už nová a na nějakým anglickým foru ji nazvali Avon SM = Square Skid Master - hranatý mistr smyku ...Foukám správně, kolena pravda nebrousím,ale takhle se mi žádná guma nesjížděla. Pokud máte s ní zkušenost , tak jakou? Nová generace těhle gum by snad měla být kulatější a měkčí.    [BulletRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.05.2020
  Poválečné motocykly zahraničních značek    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Babetta karburátor


 Dobrý den, nemáte někdo zkušenosti s karburatorem Del orto? Dělám babettu pro kamaráda, který umí jen napumpovat kola a tento nový je údajně spolehlivější a bezúdržbový.
Díky za Vaše zkušenosti.    [pařez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.05.2020
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

rozebrání tachometru


 ahoj chtěl bych koupit nový ciferník na tachometr jawa 555.Jde lehce sundat ručička tachometru, nebo je to porod?Ptám se, než do toho začnu vrtat.Předem dík za odpověď    [Jarek]   24.05.2020
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 250 SPORT


 Nazdar Čezeťáci,
obracím se o radu s klouzající spojkou. Má někdo info, jaké rozměry mají spojkové pružiny,
/délka nové?/ případně , kde je koupit? Dále bych potřeboval info ke spojkovým lamelám, jak má být silné korkové obložení? Obložení vypadá zachovale.
Spojka v klidu /motor neběží/ vypíná, ale při prošlápnutí start. páky klouže, olej PP 80.Zkusil jsem podložit pružiny spojky podložkami-to nepomohlo.Děkuji za radu Pepa    [nováčekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2020
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Povrchová úprava výpletu JAWA 20 1967


 Zdravím pánové, nevíte prosím, jaká byla původně povrchové úprava špic a niplů na JAWA 20 1967? Když už jsem u toho vyplétáním, tak by mne pomohl i tip na dobré ráfky za rozumnou cenu a případně rozměr výpletu. Předem moc díky za pomoc    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2020
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 350 kývačka panelka vymezovací válečky nádrže


 Ahoj, můžete sem prosím někdo hodit přesné rozměry vymezovacích válečků co jsou mezi podsedlovými plechy a nádrží. Předpokládám, že kývačka i panelka mají stejný rozměr nebo se pletu?


Díky    [Mira]   21.05.2020
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Měrka oleje zetor 25


 Mám takový dotaz je měrka oleje motoru Zetor 25A a Zetor 25K stejná, nebo je každá jiná? Vím jen toze jsou 2 druhy van motoru. Děkuji za odpověď.    [Pepa ]   21.05.2020
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Kufr na prase - spravne osadenie


 Ahojte, chcel by som Vas poprosit o radu.
Podarilo sa mi zohnant original kufrik na predny nosic. Problem je, ze ho neviem spravne osadit. Pri klaksone zapada kufr pekne do zapatky nosica. Nasledne by sa mal previazat ASI remenom a to kolomdookola. Ide o to, ze ked tak urobim, tak sa pri v prednej casti hybe cca 3-4 cm hore dolu. Neda sa dobre dotiahnut.
Nemate náhodou niekto skusenost ako na to?

Dakujem    [Jan]   13.05.2020
  Skútry ČZ, Manet a ostatní    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Oprava chromování nádrže pérák FJ


 Zdravím.
Mám nádrž na péraka fj, sem tam má pár menších ďůlku a jeden znak je melčí. Slyšel jsem, že se dá znak nějakým způsobem prohloubit. Nemáte kontakt na někoho kdo by to dokázal pěkně a dobře opravit a nachromovat? Děkuji za pomoc. Standa    [Standa]   12.05.2020
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Doklady na JAWA 550 a 555 oboje přepsatelné rok výroby 1957


 Cenu nabídněte.Určitě se dohodneme.    [Jája]   10.05.2020
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výdřeva


 Dobrý den,
mohl by mi někdo doporučit nejakou firmu na výrobu výdřevy na základě osobních zkušeností?
Případně máte někdo zkušenost se společností RCC u Slaného?
Děkuji    [praga.piccolo]   10.05.2020
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Mame dvojcatka.


 Mame dvojcatka.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
  Motocykly Jawa 623, 633 (UŘ, Bizon)    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Honda VF 1100 Magna/Sabre Návod na opravu volnoběžky startéru.


 Zde v odkazu najdete podrobný fotonávod na opravu a je vhodný i pro jiné podobné moto. Je možné že se budete muset na stránkách s návodem registrovat.
https://v4musclebike.com/forums/showthread.php?t=37468    [tusakvlastaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2020
  Japonské klasické motocykly    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 250 kývačka panelka


 Ahoj, můžete sem prosím někdo hodit přesné rozměry vymezovacích válečků co jsou mezi podsedlovými plechy a nádrží. Díky    [Mira]   08.05.2020
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Poziční světla


 Prosím nevíte někdo, z čeho to je? Děkuji    [HamaradanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2020
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Nosič bez madla jawa 555


 Dobrý den prajem. Renovujem si jawa 50 typ 555 ročník 1961 kde mám plechový nosic neskorsieho prevedenia (bez madla) nakolko som zedil pioniera bez nosica a teraz som ho doplnil no neviem sa dopátrať aké rozperky idu medzi podsedadlový plech a nosic. V katalogu ND je uvedené len rozperka bez oných udajov. Neviete mi poradiť? Prípadne rozmery alebo fotku.
Dakujem.    [Tomas jawamaniak] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2020
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 

 Strana 1/2135 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006