MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 295410 příspěvků |7001 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 84 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 14.8.2018 19:48  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????   25.04.2010 / 1082
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 921
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 873
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 794
    Zdravim víte někdo více informací a tomoto motocyklu Čz Trail? Od do k....   06.01.2007 / 748
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 31077      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 9 / 4505      Příspěvků Příspěvků: 295410
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2072 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Vačka


 Zdravím mám prosbu nemáte někdo zkušenost jestli někdo vyrábí na čz 175 rok 38 vačku. Mám ji nějakou vymletou a i nějakou o 1-2 mm kratší a nedrží a hřídel. Ti roznytovani a následně s nytovani bych snad zvládnul ale ta vačka to je asi problém?Předem děkuji za rady.    [Milan]   13.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Děkuji za odpověď. Ja právě řeším tu věc že mám doma 3 a z toho jsem použil jedno a ty ostatní určitě nechci prodat,ale chtěl jsem je dát do použitelného stavu. A to z důvodu že mám na díly ještě jeden motor a jako náhradní díl.Tak kdyby to přeci jen někdo uměl tak bych to nechal opravit vyměnit.    [Milan]   14.08.2018
Odpověď  Nevím zda jí někdo vyrábí, ale nejde jen o roznýtování a opětovné snýtování. Celý setrvačník je po snýtování ve fabrice ještě přesně vyvážen na vyvažovací mašině, asi tak jako se vyvažují kola na auta. Akorát se nepřidává závaží, ale odvrtává se na obvodu materiál. To nevím jak vlastními silami dobře udělat. Spíš bych sehnal jiný.    [J]   13.08.2018
  Předválečné motocykly ČZ    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Karburátor


 Zdravím mám karburátor který je stejný jak perák 2924H , ale má čislo 2924 bez toho, H,
a další karbec nemá číslo vůbec žádné.
Nevíte co je to za karbece?    [vostr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  f    [vostr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2018
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [vostr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  řeším ted kryty karburátoru viz foto    [vostr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2018
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [vostr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2018
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

RÁM JAWA 500 OHC 02


 Kdo má zájem tak mám na prodej rám z 02 ve slušném stavu. tel 604614673 má představa o ceně asi 45000kč    [mira]   06.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  A co jako? co to má společného s rámem, navíc 45tis ? to je replika? Jindra nedávnou také pouštěl ohc, to ho nesmí nikdo prodat nebo rozdělat nebo co? Hleďte si zase svýho.    [bejker]   13.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jeden umelec rozprodava ohc na bazosi asi mu dochazej penizky chudak takovej krasnej snek to mohl bejt...https://motorky.bazos.cz/inzerat/92938949/Jawa-500-ohc-snek.php    [7w]   13.08.2018
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

miska


 složil jsem řízení - krk a zapoměl jsem dát misku na kuličky z horní strany .Dolní misku pod krkem jsem tam dal i kuličky . Když to nerozdělám co se stane? Řídítka normálně fungují ....    [leoš]   01.05.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  A to tě ještě potěším tím, že první repliky misek co se prodávaly byly rozměrově vyšší,takže to nešlo kloudně sesadit..    [Beat]   13.08.2018
Odpověď  V návodech k montáži ložisek se píše nahřát na asi 80 stupňů. Přitom motor v horkém počasí musí mít aspoň 150 stupňů, protože vzduch se u takto zahřátého motoru tetelí jak nad kamnama. Přitom na ložiska to nemá při dobrém mazání žádný vliv. Takže nahřát misky musí být problémů. Včera jsem se přece jenom odhodlal a miska šla stáhnout naprosto báječně, asi díky jak mezírce pod miskou, tak i tomu že trubka je měkká a opakovaným stahováním a nasazováním se přesah zmenšil. Po obroušení spodní vnitřní hrany jsem misku naklepnul zastudena a šlo to krásně až na doraz. Ono i to zakulacení hrany pomáhá snadnému nasouvání. Takže nové misky jsou vlastně bez zakulacení špatně vyrobeny.    [donkomposto]   10.08.2018
Odpověď  No, u té staré misky se ani nedívím, že se jí nechce ven. Když se tam vytvoří ta drážka (hodně přitaženo), tak ten materiál se musí někde "natlačit". a za ten čas
si to prostě "sedne". A nová miska by měla jít lehce nasunout, snad jen s lehkým poklepem. Věřím, že nahřátí novým miskám neublíží. U nahřívaných ložisek při nasouvání na kliku se taky nikdo neptá, jestli se s ložiskem něco stane,ale asi to ložisko nikdo nenahřívá nijak extrémně (otevřeným ohněm).    [radek]   10.08.2018
Odpověď  Jak to tady tak pročítám, musel jsem mít na misky štěstí. Rozdělával jsem jich dobře přes dvacet jak na péracích tak na kývačkách a vždy bez problémů za studena.
Zaráží mě, že tu novou misku tak moc nahříváte. Nezmění se vlastnosti toho materiálu?    [fikuscz]   10.08.2018
Odpověď  Špatně jsem to četl, šlo o spodní brýle = nahřát misku. Omlouvám se za špatnou radu. K nahřívání by mohl postačit i PB hořák co používají topenáři s vyměnitelnou kartuší.    [radek]   09.08.2018
Odpověď  A kdyby bylo nejhůř, tak udělej pod misku podložku z planžety.    [vojta]   09.08.2018
Odpověď  Zakulacené hrany u staré misky jsem si všiml, ale vzhledem k dokonalému opucování podkladu jsem předpokládal, že nová miska si musí sednout. Tos mně teda nepotěšil. Myslím, že na to dnes nemám duševní sílu. Pudu radši sbírat trnky.    [donkomposto]   09.08.2018
Odpověď  Já měl teď stejný problém na krku u švéda 250/553 - nová miska po nahřátí volně sjela dolů ale i po přiklepnutí zůstala mezi miskou a spodkem mezera cca 0,1-0,2 mm. Takže misku jsem opětovně stáhnul a při porovnání s původní se ukázal rozdíl, u nové misky není dostatečný náběh(kónus) na spodní straně misky takže ji nelze ani přiklepnout. Po zvětšení náběhu brusným kamenem se miska po přiklepnutí opřela. Je poravdu nutné aby si miska sedla plochou protože pokud zůstane takto "viset" vnitřkem tak po stažení řízení bude vystavena velkému pnutí.
Jinak na demontáž misky ze spodku brýlí lze použít jistou "prasečinu" když už není zbytí - pokud ani šroubováky nepomůžou tak použiji širší dláto.    [Martin Štindl]   09.08.2018
Odpověď  Tak nervák pokračoval včera. Na plynový sporák jsem dal litinovou plotýnku, na ni novou misku, přiklopil plechovou mísou a nahřál na velice vysokou teplotu (určitě vyšší než blok motoru při montáži). Misku jsem velice rychle nasadil na trubku a přes pozink trubku bacil kladivem. Miska je lehoučká, takže tu trochu tepla kterou naakumuluje bleskově předala trubce a mezi miskou a brýlemi zůstala špehýrka asi 0,2mm - je vidět prosvítající světlo. Ani opakované a dost brutální bušení už misku neposunulo nadoraz. Nechal jsem to tak. Zdá se že trubka má o chlup větší průměr než by bylo nutné. Tomu by odpovídalo aji to, že nešlo vrazit šroubovák mezi starou misku a brýle. Horko nehorko, rouhat jsem se přestal až po slivovici.    [donkomposto]   09.08.2018
Odpověď  to byl nervák, hlavně že to dobře dopadlo :-),    [hugo22]   08.08.2018
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (32) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ES-KA Start


 Zdravím příznivce a znalce cyklohistorie. Mám ve sbírce kolo (viz foto), bohužel chybí kola. Otázka je jaká by měla být na zadním kole nába? Torpedo nebo volnoběžka (s ohledem na zadní brzdu)? V případě volnoběžky by celková účinnost brzd byla ale mizerná. Mimochodem s ohledem na poměrně amatérské linkování a převrtávaný štítek je otázka, zda je jedná opravdu o produkt Esky, nebo nějakého malovýrobce či dokonce nadšence hobby-závodníka (?). S ohledem na niklování odhaduji stáří na 30-tá léta. Za jakékoli postřehy předem děkuji.    [Marek2628Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám patrně stejný rám také bez štítku.Vypátral jste něco?    [nedojed] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2018
Odpověď  Takze cca rok 1930.    [Kubik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2016
Odpověď  Díky moc za cenné vstupy. Jinak v.č. je 77288.    [Marek2628] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2016
Odpověď  Tak Es-ka to podla mna určite neni, Es-ku Start mam vo svojej zbierke a ma uplne iné mufny. Toto je podla mna na 99% Stadion, súdim podľa tvaru vidlice, mufny, kluky a prevodník, ktorý Stadion tiež používal. Ten štítok bude asi dobový "tuning". Inak pekná patinovka :-)    [george1930] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2016
Odpověď  Tak zakladni zavodnicka poucka zni: Kdo brzdi, nevyhrava.", takze proc resit ucinnost brzd...
Jinak ale ta brzda bude dobovy doplnek, ktery tam nekdo z nejakeho duvodu dodelal (mozna ke zvyseni ucinnosti Torpeda?). "Fabricka" zavodka to dle konstrukce asi nikdy nebyla a ES-KA tez ne. Spise to pripomina Stadion ci neco upne jineho. Jake to ma vyrobni cislo?
Linkovani z fotek tezko soudit, ale mne prijde OK (ve smyslu, ze muze byt takto provedene origo z tovarny).    [Kubik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě foto    [Marek2628] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2016
  Bicykly a jiné bezmotorové stroje    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Vzpomínka na 4V Jawu


 V Československu na tuhle motorku neuměli udělat písty, Mahle byly pro ně za devizy - moc drahé..., i tak si tento v té době ještě nevyzrálý motocykl zaslouží pozornost. I když B.Ivy to bohužel nepřežil,S. Grassetti s tím po pár zkušenostech nechtěl nic mít a F. Šťastný, zvyklý na čtyřtakty, jezdil s "prstem na spojce" a byl rád, když z toho slezl živ a zdráv.Z našich silnic mám raději čtyřtaktní 4V ČZ. Vývoj, ale ukázal, že budoucnost v té době patřila dvoutaktům. Škoda chybným a nesmyslným rozhodnutím soudruhů, když se v tom utopilo (a budoucnost ukázala, že doslova) tolik peněz a úsilí. V té době Jawa patřila mezi nejrychlejší, ale lépe na tom ve finále byla ČZ s B. Stašou, kterému v Brně nestačil ani Ago. Obě dvě mašiny skončili v "bednách". Zázrak a také kámen úrazu u dílů, které jsme "neuměli" byl v té době, že jsme si skoro(!) vše anebo většinu udělat v jedné fabrice, což u konkurence neplatilo. Netýkalo se to brzd a u ČZ předních vidlic aj..., ale jinak bomba mašinky obě dvě! V jednom malém státě! Výchdní němci se svými předválečnými zkušenostmi, udělali začátkem 60. let převratnou MZ, kde jim jezdce nakonec přetáhla japonská konkurence a on jim to všechno "vyblil", tak měli zas co kopírovat. Naši konstruktéři to postavili jako svou HI TECH. To "klobouk dolů"...:-)    [J]   04.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Oprava - na letišti v Kodani...    [J]   13.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Všemi oblíbený p. F.ťastný a jeho mechanik na cestě k technické přejímce...    [J]   12.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Elita - Šťastný, Agostini, Havel    [J]   12.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  "malý" a vždy usměvavý B. Ivy v paddocku v rozhovoru s P. Readem    [J]   12.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  F. Šťastný    [J]   12.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  I G. Havel uměl "dávat kolínko" :-)    [J]   12.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Po závodě...další z velikánů 60 tek - Jim Redman z Rhodesie a Lugi Taveri    [J]   12.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  B.Staša s prototypem ČZ 4V    [J]   12.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přikládám méně známá fota:
F. Šťastný a Steve Murray na letišti v Londýně 1965    [J]   12.08.2018
Odpověď  Lehký kvíz :-) Když se bavíme o těchto letech, kdo drží rekord Masarykova okruhu (GP Brno)? Okruh - 13,940 km v MS od r.64 - 74, před posledním zkrácením? Otázka pro všechny a uvítám jiné zajímavosti z dobových archívů. O Brnu (mimo jiných) se jednou rozhovořil i Phil Read, ale nemohu tento rozhovor o jeho kariéře, který byl vydán v 90. letech na DVD najít...    [J]   04.08.2018
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocyklové soutěžní a závodní speciály    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (27) 
Zodpovězené téma  

Kolínko ke karburátoru z Jawa 555 pro S11


 Zdravím, potřebuji poradit, jak a z čeho vyrobit kolínko ke karburátoru z 555. Viděl jsem, že se tento karburátor často používá na Stadionu S11. Můžete mi poradit co by se dalo využít, aby výroba kolínka byla co nejjednodušší ? Případně jestli ho někdo nevyrábí.    [Karel]   04.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Začal jsem pracovat na kolínku vlastní výroby podle obrázku z knížky, je to docela náročné. Ten Bing vypadá zajímavě a ušetřilo by mi to hodně práce. Používáte někdo ještě nějaký jiný karburátor ??    [Karel]   12.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  V knize od Petra Hošťálka píší, že se kolínko dělalo ze starého mopedového řídítka. je tam průřez i rádius. Nemám to podložené. Jen jsem to četl.. Já s úspěchem léta jezdím s Bingem určeným pro Simsony. Jede to náramně. Digitální volnoběh ve všech režimech a perfektní přechody. Dokonce i ve vedrech co teď panují nepoznám problém.    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Hrdlo sání 555    [petr]   05.08.2018
Odpověď  viděl jsem S11 s karburátorem Jawa Pionýr 20 a tam by to sání z 550 dle mě pasovalo.    [petr]   05.08.2018
Odpověď  Při delší cestě se mi začne vařit benzín ve vajíčku, bakelitovou podložku tam mám, ale stejně to nepomáhá. Když jsem zkusil vyrobit silnější z pertinaxu, tak už tam nenacpu karburátor :-(    [Karel]   05.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [Karel]   05.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já jsem myslel, kolínko ke Stadionu S11, které umožňuje použití karburátoru z Jawa 555.    [Karel]   05.08.2018
Odpověď  Motojelinek.cz má kolínko - Hrdlo sání - JAWA 550 za 340,-    [Petr]   05.08.2018
Odpověď  Nejednodušší je sehnat originál někde na burze.    [Petr]   05.08.2018
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stadion


 Ahoj, tak jsem si pořídil torzo Stadiona a chtěl bych se zeptat kde najdu číslo rámu. Díky    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Blatník je pryč. Teď tu mám na výměnu nádrže jawa pérák. Jedna Komunista a dvě typ Zbrojovka.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2018
Odpověď  Tak blatník už je zamluven.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mám tu zadní blatník na jawu 550, vyměním za díly na stadiona    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kdyby někdo toužil po babetě, tak tu jeden kousek mám jezdí,svítí byl dělán výbrus, vyměním ji za díly na Stadiona s11    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2018
Odpověď  Jaryn82 napiš mi prosím email na jara.tuma@seznam.cz
Možná něco vymyslíme..    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuju už jsem ho našel. Čislo sedí s kartičkou co jsem k němu dostal a i doklad o prodeji v jednotě :-). Teď budu schánět díly co nemám a pak se rozhodnu co s lakem protože on zas tak v supr stavu není a budu muset něco dovařovat je tam utrženy držak šponováku.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Číslo je vyražené na držáku motoru. Jinak gratulace, dokonce i původní lak vypadá docela dobře, stačí rozleštit a bude OK. Doufám , že ho nechceš obrousit a dát do novýho laku, byla by to škoda.    [Ruda]   15.07.2018
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

manometr


 Zdravím,Oznamuji že po tříletém renovačním martýriu v mé garáži zařehtal plnokrevník Ohc.Zatím všechno funguje dobře krom drobných netěsností.chtěl bych jen ještě změřit tlak oleje a ptám se tedy jaký používáte manometr a jak ho napojit na závit zátky ventilkové šachty.    [lufo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak blahopřeju :) Já mám přidělaný manometr na upraveném holendru k mazání vahadlovky. Drží už cca 4000 km, přestože ručka se na něm za jízdy trochu třese. Ale vidět na něj je při mírném pohlédnutí dolů a hlavně, vidím, že dostatečně maže i na volnoběh, přesto že kontrolka za tepla sotva bliká a někdy i nesvítí.
Kdysi to tu o manometru a taky tlakovém spínači psal jwm, dá se to dohledat i pomocí zdejšího hledání. Pokud chceš jen vyzkoušet, co to dělá, prostě vytočíš redukci (nebo si pomůžeš se starým šroubem, původní hliníkovou zátkou, mosaznými fitinkami apod.) a namontuješ tlakoměr jen u motoru na tu chvíli zkoušení.    [longr]   12.08.2018
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Nazdar chlapi. Nevíte co je tohle za stroj???    [marianoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 101 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj,
chtěl jsem tě poprosit, jestli bys mi poslal dokumentaci. Prolezl jsem celej internet a nejsem schopnej to nikde sehnat. Taky jsem ji objevil v kůlně a chtěl bych ji dát dokupy. Pokud bys byl tak hodnej, prosím na Onisek82@gmail.com
Díky moc    [Ondřej]   12.08.2018
Odpověď  Zdravím všechny,
dělám úklid stodoly a zjistil jsem, že mi tam stojí ŽTM107. Jezdil jsem s tim někdy v patnácti po poli (před 15ti lety). Pak to přestalo startovat a od tý doby to tam stojí zaparkovaný. Nevim, jestli to má diferenciál, nebo to má osu napevno? každopádně teď se nechce každé kolo točit zvlášť. Jinak na pohled je to vcelku v dobrym stavu.

Mám teď dvě možnosti, buďto to prodat nějakýmu nadšenci, nebo najít nějakýho nadšence, kterej mi to pomůže dát dohromady.

Jde mi o to, jestli k tomu jde napasovat nějaký příslušenství, třeba od novější MF70? Já k tomu mam akorát nějakou zbastlenou káru. Jestli je možný k tomu připojit obraceč sena, nebo štěpkovač, popř jestli se dá sehnat original lištová sekačka? Jinak jsem odhodlaný koupit něco staršího na VARI.

Mohl by mi někdo prosím také poslat tu originál dokumentaci?
Popř kdyby někdo měl zájem to koupit, můžeme se domluvit (Jižní Čechy).    [Jirka]   29.05.2018
Odpověď  Děkuji Marianovi za zaslanou dokumentaci. U mého stroje je motor 68 A 139. Má patky
asi pro stabilák a v patkách díry z boku, ke kterým je přišroubován závěs pro vozík. Má 2 výfuky - z každé strany jeden, válec je 7mi kanálový - sací karbec, 2 výfuky
a 4 přepouštěcí kanály z klikového prostoru. Píst má nahoře komolý hranol.
Bohužel má úpravu zapalování - magneto je asi z nějakého mopedu a zakrývá výřez ve větráku takže seřízení zapalování bude těžké. Budu se snažit dát nějaké foto.
Hledal jsem marně nějaké údaje o tomto motoru nemáte někdo něco ? Předstih a podob.    [GeorgeRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2018
Odpověď  žtm 107    [franta]   21.11.2017
Odpověď  Sekačka žtm 107 potřeboval bych závěs na tahání vozéku - komu překáží,za rozumnó cenu vezmu    [Franta]   21.11.2017
Odpověď  Ahoj lidi, mohl bych poprosit o přiručku??? Moc by mi to pomohlo. Už to mám celý v kupě akorád bojuju s motorem, totálně mi zarezl píst ve válce, tak potřebuju sehnat nový. Díky moc za info. majkl.zone@gmail.com    [Michal]   25.05.2016
Odpověď  Já jsem neměl špatný to hlavní dvouřadý ložisko ,to by vydrželo ještě hodně ,je ale důležitý ,aby byl v pořádku čep pro to menší ložisko,nesmí být vytlučený,pak se ložisko protáčí a nevydrží to segerovka a několikrát mi z čepu po vypadnutí segerovky vyskočilo.To byl důvod proč jsem provedl opravu    [lubošl]   14.03.2016
Odpověď  Jj, děkuji, tak to mám to ložisko v háji, mele se to tam a pak se celá lišta šprajcuje a neseká. Takže než začne sezona, tak si jí dám dokupy, a tu náhradní uklidím.    [wlk]   13.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Já jsem musel náhon rozdělat proto ,že jsem měl špatný čep v litinový hlavě a jde demontovat jen když se hlava sundá ,čep se vytáhne dovnitř,nechal jsem si čep vyrobit nový .Soustružník ho vyrobil z "pérovice" a pak jsem koupil obě ložiska nový ,jak to hlavní dvouřadý tak i ložisko čepu Foto nový čep a ložisko čepu    [LubošL] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj je tam dvouřadé ložisko .Mám asi 20 fotek ,rád je přepošlu    [LubošLRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2016
Zobrazeno 10 z celkem 101 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (101) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Karburátor na stabilní motor?


 Dobrý den,
věděl by někdo z vás odkud může pocházet tento mosazný karburátor?
Difuzor vzduchu je zespodu,z vrchu štelovací kolečko. Dvou páčka s dřevěnými rukojetmi.
Děkuji za reakce!    [maklej23Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím! Nevím,bohuzel na jaky stroj se tato karburace dávala,ale mám v polici,takéž neurčeny motor ,kteremu by Vaše karburator celkem pěkně slušela! :) Není karburace na prodej popř.na výměnu? Můžu nabídnout spoustu auto moto cyklo dílů a literatury! Dík za odpověď!Petr    [Petr]   12.08.2018
  Technické starožitnosti    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Valcove silentbloky do side Velorex 560


 Kdyby nekdo chtel usetrit a neplatit vyrobcum replik za predni silentblok sajdy tak to je ze Skodovky 100-130 objednaci cislo 110492791 (pruzne pouzdro svisleho cepu) a cena krasnych 71/kus misto 290/kus co za to chtej ti nehorazny nenazranci. Ten bocni silentblok jeste hledam    [CIJOML]   11.08.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Díky, to se hodí. Zrovna jsem se do ní pustil.    [Vilda]   11.08.2018
  Přívěsné vozíky, sidecary    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 125 t - "patinovka"


 Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jeden detail.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Malý postup kupředu.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2018
Odpověď  Díky za odpověď. Tak nějak jsem si říkal, že jí vyhodím, když tam budu mít gufero.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2018
Odpověď  Příložka by měla být rovná, později ji nahradil labyrint - pokud ale dělá prohlá příložka problémy a místo filcové prachovky bude gufero 25x40x5 tak se ta příložka může ze sestavy vyřadit.    [Martin Štindl]   23.07.2018
Odpověď  Opět jsem narazil na menší zádrhel. Převodovku jsem vložil do karteru, řadí perfektně. Problém nastal v okamžiku, kdy jsem na hřídel předlohy vložil příložku (číslo 21, v katalogu strana 10) a hned po ní narazil dvě ložiska 6203. V tu ránu mi nešla zařadit trojka, kolečko trojky na předlohové hřídeli se přestalo skoro točit. Zjistil jsem, že ložiska s příložkou se mi opřela o ségrovku držící trojkové kolečko a buď ségrovka, nebo příložka, která byla trochu do lavoru mi trojkové kolečko zmáčkla tak, že se kolečko přestalo otáčet. Ložiska jsem stáhl z hřídele a teď řeším co dál. Máte příložku rovnou? Stalo se to už někomu?    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2018
Odpověď  Při porovnání většinou menší otvory mají kolečka mladších Céček, to kolečko vpravo bude nejspíš z pozdějšího T(1950) anebo náhradní(???). Zaměnit by měli jít bez problému, soukolí dvojky 125B/T se často osazovalo do převodovek Céček.    [Martin Štindl]   01.06.2018
Odpověď  Díky za odpověď. Obě ta dvojková kolečka jsou počtem zubů shodná. To s většími otvory je vyndané z béčka, to s menšími z téčka.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2018
Odpověď  U těch hřídelí předlohy je takové opotřebení běžné, podle fotky vypadá nejvhodněji ta vpravo - u hřídele 125/150C už byla mazací spirálová drážka.
Na fotkách koleček dvojky to alespoň podle fota vypadá že to vlevo bude z ČZ 125B/T a ta vpravo z 125/150C - spočítat zuby, ČZ 125B/T má 30 zubů a 125/150C má 22 zubů.    [Martin Štindl]   31.05.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je vidět jiný tvar unašeče.    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2018
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (35) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zvláštní držák sedla a sedlo Stadion na Jawettě


 Ahoj, mám Jawettu Standard 1959 s Německým štítkem. Chtěl jsem dát nové sedlo. Na Jawettě je speciální držák a na něm upevněno sedlo Stadion. Považoval jsem to za dobovou úpravu a hledal na internetu, jaké sedlo tam patří. Náhodou jsem narazil na fotografii Jawetty, která měla naprosto shodný držák a sedlo, jako má ta moje. Je možné, že je to originál, a že to Jawa z nějakého důvodu na malou sérii namontovala?    [Roman BaziRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano, na mopedu chci jezdit. Sedlo ze stadionu by bylo pohodlnější, ale zase jsem chtěl, aby byla taková, jak byla vyrobena. Zatím jsem dal na staré sedlo černý potah, který jsem stáhl dole kolem tyče, aby mi z něj nepadaly kousky tvrdého molitanu, a nové sedlo koupím, až se rozhodnu, jaké tam dám.
Díky za rady.    [Roman Bazi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.08.2018
Odpověď  Klidně bych tam to sedlo nechal, teda jestli na mopedu chceš jezdit. Ty gumový nejsou moc pohodlný a nová replika stejně není originální díl :-D    [Ruda]   27.07.2018
Odpověď  To by vysvětlovalo, proč jsou dva stejné držáky na dvou různých Jawettách.
Dostal jsem radu, a přiznám se, že mě to za celou dobu, co pátrám po originalitě mého sedla, nenapadlo. Porovnat rok výroby Jawetty a Stadionu S22, z kterého to sedlo je. Jawetta je z roku 1959, a Stadion S22 se začal vyrábět v roce 1960. Podle toho nemůže být toto sedlo namontováno jako originál na mou Jawettu. Takže bych měl koupit gumové.    [Roman Bazi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.07.2018
Odpověď  Tuším, že ten držák je vyroben podle návodu z časopisu Udělej si sám, byl tam i plánek s rozměry, ale možná se pletu. S jistotou to nevím, uvidíme co na to ostatní.    [Ruda]   26.07.2018
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Autobus RND


 Nechcete to niekto za odvoz a niečo na kávu?Inak to skončí v šrote.Nie je to moja parketa ale niekomu by sa to mohlo hodiť,je mi ľúto nechať to zničiť.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.04.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ako dopadol ten autobus použil sa na diely alebo na celú renováciu.    [Matus]   10.08.2018
Odpověď  vlevo Liaz
vpravo Tatra111    [houzar] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 06    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 05    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 04    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 02    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 01    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nesranduj s FB,ja som stará škola na takéto aktivity(veľmi slušne povedané).Toto fórum naopak považujem za silno odbornú záležitosť,kde má zmysel niečo napísať/riešiť.A neboj sa RND je v dobrých rukách,ľudí ešte viem odhadnúť.A ďaľšie foto:    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.04.2016
Odpověď  Super. Rád bych kdybych si mohl myslet, že tím že sem to dal na FB se to povedlo zachránit :D
Snad se někdy potkáme s tím budem na nějaké akci!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.04.2016
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Nákladní automobily, autobusy, trolejbus    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 

 Strana 1/2072 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 15.7.2018)
Nezodpovězené téma 

Kliková hřídel Jawa 175/356


 Dobrý den, potřeboval bych vědět hodnoty házivosti a tolerance klikové hřídele na Jawu 175/356 kvůli repasi. Na forech jsem našel různé hodnoty a nevím které z nich jsou ty správné...... mohl by jste mi někdo prosím poradit?? Předem děkuji    [Karel177] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2018
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Čz 98 bezrychlostní


 Zdravím neznáte někoho kdo by udělal motor na čz 98 bezrychlostní ?Scháním ještě nějaké díly .Díky za každou odpověd Pavel    [Pavel]   06.08.2018
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Manet 90 stojan


 dobry den . Potreboval by som vysku stojanu na MANET 90.Moj je zodraty z dostupnych materialov som nic nenasiel.stacia mi ciselny rozmer.Dakujem za pomoc    [maslo79] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2018
  Motocykly Manet 90    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Kalendář 2019


 Od zítra v Chotusicích bude na prodej kalendář s československými motocykly na rok 2019.

https://montyjawa.rajce.idnes.cz/Kalendar_2019/ formát A3    [Monty]   27.07.2018
  Život kolem veteránů    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa Minor


 Dobrý den kolegové. Je tady někdo z Jihoimoravském kraje kdo vlstní automobil Jawa Minor?
Potřeboval bych pár rad a informací.    [blackxxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2018
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

motor cz 175 505 rikša


 Dobrý den,mám doma rozebraný motor z rikšy cz 175 a potřeboval bych ho složit,sám si na to netroufnu.Rozebral ho puvodní majitel k vůli go a já si na to netroufnu.Mám k němu výbrus,udělanou kliku,ložiska a vše je vyčištěno.Je potřeba vše překontrolovat a doplnit spojovák,nějaký mám ale je potřeba dát nový.Neznáte někoho kdo ho složí v okolí Prahy caa 50km a nebo Jižní Čechy?Děkuji za odpověď.    [kolmis1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.07.2018
  Skútry ČZ, Manet a ostatní    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pastorek startéru Z 25


 Zdravím příznivce zetorů 25.Potřebuji nahradit opotřebovaný pastorek startéru. Náhodou jsem sehnal pastorek ze supru 11zubů.Prosím o radu jak volnoběžku rozdělat,jestli stahovákem?(Abych ji nakonec nepoškodil).Děkuji za pomoc.    [pavka]   18.07.2018
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

servis v okolí Olomouce


 Ahoj, neznáte prosím servis který by si poradil s anglickou motorkou? Můj Matchless po nastartování hned chcípne, problémy začaly po výměně plynového lanka.
Děkuji    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2018
  Poválečné motocykly zahraničních značek    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Prsíčka pre Ľavostranný karburátor Jawa Pařes


 Zdravím, mám problém pri skladaní prsíčok, dvierka mám zvlášť a zadný plech tiež, ale dokopy nepasujú.
Dvierka sú na prvý typ, s polmesiacom na zámku.
Zadný plech je rovnaký pre všetky Ľavostranné prsíčka?
Alebo sa to dá nejako odmerať, po priložení na nádrž bez znakov tam pasuje dobre, ale dvierka nesadnú do pántov    [Jawa 550]   15.07.2018
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 

 Strana 1/2072 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006