MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306911 příspěvků |7532 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 189 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 19.9.2020 20:52  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    STADIONY S 23   13.12.2008 / 1160
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 948
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 873
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 823
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 802
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 32137      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 17 / 4830      Příspěvků Příspěvků: 306911
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2143 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma Téma dne  |  Skútry ČZ, Manet a ostatní   Přidat odpověď    Zobrazit téma 

Pružící gumové bloky na ČZ 501/03


  Ahoj všichni,prosím o radu kde renovovat nebo vyrobit nové pružící gumové bloky na přední či zadní kyvce na ČZ 501/03.Původní jsou vytahané a potrhané.Budu rád když mi někdo rozumě poradí.Předem všem děkuji a zdravím všechny příznivce veteránismu.Fanda+.    [Fanda+Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2020 - 20:34
Nezodpovězené téma Téma dne  |  Automobily do roku 1945   Přidat odpověď    Zobrazit téma 

Praga Alfa


  Dobrý den,
chtěl bych poprosit zdejší veteranisty o pomoc. Sháním výkres bloku válců na Alfu 1790ccm. Nemáte náhodou někdo k dispozici?
U pana Příhody momentálně nelze získat    [alfa]   19.09.2020 - 10:44
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

STADIONY S 23


 Znáte někdo tyto tři stroje? Já je viděl v Žebráku na srazu mopedů a myslím,že všechny patří jednomu člověku.Také bych chtěl mít doma takový poklad.    [CERF]   13.12.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 1160 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj, sháním nádrž na Stadion S 23.
Neví někdo o něčem?
E-mail: infospaco@gmail.com

díky
Michal    [Michal Procházka]   19.09.2020
Odpověď  Milane děkuju, to mi nedošlo, naposledy jsem pekl tak před pěti lety abylo to stejný, díky...    [k]   18.08.2020
Odpověď  Máš zapečené kroužky, ty potom nepruží.    [Milan]   26.07.2020
Odpověď  Ahoj,
ředím někde kolem 1:30
má to vliv??
Kar.    [Karel Sp.]   17.07.2020
Odpověď  V jakém poměru ředíš olej / benzín ???    [Karel]   13.07.2020
Odpověď  Zdar pánové,
potřeboval bych poradit ohledně plného válce na S23.
Mám origo karburátor 14/15mm a vždycky po zhasnutí motoru mi zůstane píst zatuhlej ve válci a nejde roztočit pedálama. Musím sundat víko magneta a "utrhnout" ho silou. Jednou sem musel dokonce klepnout do pístu shora, aby se pohnul. Má tam origo tři kroužky a mažu polosyntetikou. Dejte mi vědět čím by to mohlo být, že se motor po vychladnutí neotočí...
Děkuju,
Karlos.    [Karel Sp.]   13.07.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den, hledám motor na S23 s výrobním číslem 001587. Tento motor jsme viděl před cca 4 lety na netu. Nabízím za něj kompletní nepoužítý polomotor S23 (bez hlavy a válce). Pokud by se chtěl někdo ozvat, pak prosím na: aurednikovi@centrum.cz Děkuji.    [Honza]   07.01.2019
Odpověď  No jo, díly samá replika a motor z S11. Takový samo-domo, ale na první pohled vypadá docela dobře. Každopádně ty prachy bych nedal, to si radši postavím vlastní repliku S23 a nebude mě to stát ani třetinu ceny co tohle.    [Karel]   19.06.2018
Odpověď  Toto vydávat za S 23 je drzost:

https://www.sbazar.cz/llhota.vl/detail/42643737-stadion-s23    [P.]   19.06.2018
Odpověď  Jiříčku, Jiříčku !
To ses ani nepochlubil. V jaké je barvě? Hod sem foto, nebo na můj email. Sbírám barevnou inspiraci na jednu novinku,
Pat.    [Pat.]   22.11.2017
Zobrazeno 10 z celkem 1160 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1160) 
Zodpovězené téma  

páčky spoka brzda


 Zdravím,
mám páčky na řidítka brzda spojka ocelové plné pochromované. V podstatě tvarem stejné jak hliníkové jen materiál je ocel s PU chrom. Dávali se též a kývačky či nikoliv? Já hádám , že hlavně na vývozová červená Céčka. Ale jist si nejsem. díky za rad.    [Libor]   20.04.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Páčky s kuličkou cca od roku 1969 (JAWA 592, Bizon, ČZ 477). Před tím mohly být například na soutěžních motorkách, případně na export (když to vyžadovaly předpisy). Plechové patří na pionýry    [meela]   19.09.2020
Odpověď  rád bych se zeptal od kterého roku či typu mota se používali hliníkové páčky s kuličkou na konci? A krom hliníkových mám i plechové , též s kuličkou na konci, ty se dávali na co? díky    [Libor]   18.09.2020
Odpověď  A je po raritě    [venti]   24.09.2016
Odpověď  Tyto ocelové nebo ocelolitinové páčky byly zřejmě montovány i na motoroboty PF-61,62 a PFD-63 Agrostroj Prostějov.    [Martin]   24.09.2016
Odpověď  Já měl tyto ocelové plné na ČZ 125C z roku 1952, stejné plné mám na péráku 1949, tam jsem je dal sám. Oboje tovární výroba, žádné samo domo. Další plnou jsem dával kamarádovi, jedna ocelová mu chyběla na jeho ČZ 150 C. Viděl jsem jich spoustu. Bral jsem to jako samozřejmost, že existují. Trochu se divím, že o nich mluvíte jako o zajímavosti. Myslím, že mezi lety tak 49-52 se nějakou dobu musely na něčem montovat.    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.04.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  zatím jen pro představu mám toto foto ale nafotím lépe. jde vidět, že skrz chrom prorůstá koroze. a je opravdu plná.    [Llbor]   26.04.2014
Odpověď  jak to stihnu tak sem hvízdnu foto. Též bych tipl že se jedná o seriovku. Sám mám asi 4ks. ze spodní strany je vyraženo v kolečku čz.
Díky za názory a osvětu v těchto páčkách.    [Libor]   26.04.2014
Odpověď  Jo ocelove chromovane, nejpoctivejsi provedeni pacek. Tezke opravdu jsou. Na exportnich cervenych ceckach jsou bez debat original. Dle nalezovych stavu patri i na peraka FJ a prvni zbrojovky. Studi do prstu a byly cadto vymeneny za hlinikove. Bohuzel u toho peraka se to dodnes tezko obhajuje,protoze se kseftmani snazi delat z plechovych pacek FJ packy .. ale to viz tema v peracke sekci. Jinak ty plne ocelove chromovane s jistotou na kyvacku nepatri. Pouze na prvnich pulbubnech jsou na propagacnich fotkach videt plechove packy ( ty co patri na posledni lidove peraky - a kseftmani se z nich snazi vytriskat penize s tvrzenim ze jde o FJ packy )    [Honza]   25.04.2014
Odpověď  Já mám ty samé na mém "céčku", které jsem sundal z nějakého z těch vraků a jsou sice tvarově stejné jako hliníkové, ovšem - ocelové a samozřejmě o dost těžší, než hliníkové.
Ocelolitina si myslím,že to není, protože má vysoký obsah uhlíku a je strukturou po odlití hodně hrubá na rozdíl od čisté oceli. Tím pádem by se musela každá páčka zvlášť brousit a leštit, což je pro seriovou výrobu hodně pracné. Ale nevylučuji to.
Dle mého, to může být ocelový zápustkový výkovek, obroušený a následně pochromovaný, který se montoval na motocykly nestandartně. Ovšem jestli patří na kyvku to nevím.
To co mám, je ale absolutně čistá práce, bez jakékoliv známky broušení či odlití.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.04.2014
Odpověď  Ocelové lisované se montovaly na Péráky, ČZ 125B/T a první série Céček. Víš jistě, že jsou skutečně ocelové plné? Ty my musely být pořádně těžké. Zkus vzít magnet. Moc totiž nevěřím tomu, že jsou z oceli. Tedy ne oceli, ale ocelolitiny, protože by to musely být odlitky. Chromovat se dá i hliník. A jsou-li z oceli, pak to byl nějaký soukromý počin dělníka ze slévárny, který si je sám odlil. Z plného materiálu se nikdy nedělaly.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.04.2014
Zobrazeno 10 z celkem 15 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (15) 
Zodpovězené téma  

spojka jawa90


 rád by jsem se zeptal zda má někdo zkušenosti s replikou inzerovanou na fichltkramek.cz http://www.fichtlkramek.cz/nahled/id_2312.html, zda opravdu bezproblémů pasuje na jawa90, přesněji cross 68. díky za odezvu    [VB]   17.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím, to 14 zubové kolečko se může občas někde objevit, ale je to problém. Tu zadní rozetu jsem si vyrobil sám. Jen musíš mít někoho se soustruhem a vrtačkou. Řetězová kola se vyrábí standardně kolik zubů chceš.    [SJ90]   18.09.2020
Odpověď  Páni dík za odpovede. Musím sa na to pozrieť. Ešte jedna otázka. Nemal by niekto náhodou na predaj to 14 zubové koliesko, poprípade tú väčšiu rozetu použiteľnú do toho krytu na reťaz. Pozeral som to 14 zubové koliesko na nete, našiel som ho v ponuke len na motorene, ale aj tak ho nemá, lebo ich vypredal. Oni sa ani nerobia len vypredal originálne zásoby. Ešte raz dík. Potom sa ozvem.    [Roman.]   18.09.2020
Odpověď  Zdravím mám tam na některých javkách to 14 zubové a je to výrazně lepší. A ta 5 rychlost více využitelnější. Dokonce mám na jedné i upravenou zdaní rozetu se 38 zuby (vleze se ještě do krytu a je to lepší.    [SJ90]   17.09.2020
Odpověď  Pětka je pouze na rovinku, zalehnout a ideálně trochu z kopce, jinak netáhne, mám stejnou postavu jako ty a je to tak. (a táta co na 90 jezdil v mládí, takže prakticky na nové motorce, říká to samé). Ale na 4 by to táhnout docela mělo, takže by něco mohlo být špatně...    [meela]   17.09.2020
Odpověď  Zdravím páni. Nechcem zakladať novú tému, preto píšem sem. Zaujímalo by ma, koľko zubové reťazové koliesko sekundárneho prevodu máte na svojich Jawách 90. Robil som kamarátovi túto motorku a na 4. a 5. prevodový stupeň extra neťahá. Dá sa povedať že na 5. rýchlosť ani nejazdí. Mám síce takmer 2 metre a cez 100 kíl ale aj tak sa mi to nezdá. Chcem sa na to cez víkend pozrieť. Dočítal som sa, že sa montovalo 15 ale aj 14 zubové koliesko. Ďakujem.    [Roman]   17.09.2020
Odpověď  Zdar chlapi.dávám dohromady motor j 90 a mam takový problem.V příručce jsou pod spojkovým košem dvě podložky,tu první u ložiska /34x15x2.5 mám/,ale tu druhou ne. Neví někdo rozměry.Je mi jasný že musí být kalená,ale nenía stojí to na ní. Díky.jirka.    [jirka]   19.08.2020
Odpověď  očistit rez, namazat, povolit šroub na spodních brýlích a vysápat ven.

Nový se prodávají ,ale turecký - nedoporučuju. takže schánět dobrý originály, nedávno byly třeba na Aukro.cz. Stejný jsou i na Panelce nebo Californii.    [Monty]   28.12.2010
Odpověď  Ahoj,dík za odpověd.Potřebuji zjistit jak se dá demontovat trubka vidlice ze spodních brýlí.Trubka má silnou hloubkovou korozi.Popřípadě dá li se sehnat trubka nová.Děkuji za odpověď.    [adam]   28.12.2010
Odpověď  Děkujo za odpověď    [adams]   25.12.2010
Odpověď  Ak myslíš celkovo vybratie prednej vidly tak hore povoliť hlavnú skrutku, ľahko klepnúť zospoda kladivom, tým vyskočí držiak riaditiek, vybereš ten umelohmotný medzikus a povoliť poistné matice    [Maros]   20.12.2010
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Zobrazit téma / Přidat odpověď   (28) 
Zodpovězené téma  

Jawa 361 rok vyroby


 Poradi mi niekto prosim aky je toto rok vyroby ? Nema to stitok, a vyzera ze ani nikdy nemalo. je to pomerne nizke cislo. ram 361 - 005824 a motor 361 - 004522. Neviem zda mam pouzit kolesa s vnutornymi stitmi alebo vonkajsimi. Dakujem.    [vittorio]   18.08.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 81 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  tady to najdeš
http://jawarmaniak.wz.cz/technika/odlisnosti_kajvacka.html    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2020
Odpověď  Tak jsem dnes konečně viděl velký techničák. Opravdu je to rok 1966. Dokonce znám i dva předchozí majitele-jeden je můj spolužák ze základky. Vzal jsem brýle šel kouknout na štítek a asi to tedy bude 6 i když já tam stále vidím spíše tu 8. Na motu je nádrž z Califa a prý tam už byla origo - údajný vývoz-podle předchozích majitelů. Možná ji ale někdo v minulosti vymněnil, byl už pátý majitel. Nebo tam mohla být už z výroby?? Po krádeži předního světla tam namontoval přední světlo z634? i s tachometrem a tím plastem s kontrolkama a ty plechy z paraboly vyhodil, tak je musím někde sehnat. Byly stejný jako třeba z 250 kývačky,nebo se nějak lišily? Díky za rady. Ota    [Ota]   17.09.2020
Odpověď  Kadel-o papíry nejde. Já, prodejce a i majitel se známe leta. Pamatuju,jak na ní majitel jezdil. Poté stála opřená na zahradě o strom v asi metr vysoké trávě několik let. Chodil jsem okolo. Poté ji koupil soused a asi za dva roky mi ji prodal s tím ,že může zŮstat u něj v garáži. Zůstala tam asi pět let. Majitel o tom věděl, že jsem ji koupil. Já to neřešil, věděl jsem jen že je to 350 a čas plynul.Minulý týden jsem potkal majitele a on to chtěl přepsat. Druhý den jsem náhodou potkal prodejce a domluvili jsme odvoz na sobotu a tak se konečně dostala ke mně. Jsme z malého města,kde se skoro všichni znají a pořád tady platí dané slovo.Jde tedy opravdu jen o ten rok výroby. Je pravda,že až budou papíry tak se uvidí. Ota    [Ota]   13.09.2020
Odpověď  Na štítku je předtištěné 198 aje dovyražená jen 6 pokud si to pamatuju.Zítra se dojdu raději ještě podívat. Odpoledne se u garáže stavil kamarád,co jel náhodou kolem a i on koukal na štítek a potvrdil mi rok 86. Je asi o 20 let mladší než já. Ota    [Ota]   13.09.2020
Odpověď  Co když jste špatně přečetl 6? Místo 1986 to je 1966?    [Monty]   13.09.2020
Odpověď  Ten rok 1986 nebude určite rok výroby, skôr registrácie. Predpokladám že moto bolo kedysi pridelené VB a okolo roku 1986 bolo vyradené a odpredané do súkromných rúk. Tým prešlo do normálnej evidencie motorových vozidiel a ako rok výroby v TP uviedli 1986. A štítok si niekto neskôr upravil podľa TP. V horšom prípade je to celé skladačka. Nájdi TP a tam zistíš viac. Rok výroby 361 1986 je úplný nezmysel, v tej dobe sa už nič panelkového nevyrábalo ani náhodou....    [robinez]   13.09.2020
Odpověď  Až budeš držet papíry v hrsti tak uvidíme. Aktuálně jsem taky kupoval a údajný dědic tvrdil, že stroj zdědil. Až jsme si dali sraz na registru i s doklady od notáře tak z koupě rychle sešlo...    [Kadel]   13.09.2020
Odpověď  Ahoj. Včera jsem přivezl Jawu 350-361.Štítek je asi Anglický, ale co mne překvapilo je rok výroby. Na štítku je 360/01,rok výroby1986. Číslo rámu-1004xx a číslo motoru-1004xx.Rám má o cca 50 nižší číslo než motor. Číslo rámu je 361 100 4xx-vyraženo na pravé dolní straně krku řízení. Čísla souhlasí se štítkem. Podle pana Bartuše by ale tato číselná kombinace měla být z období cca 1966 vývoz USA, jak jsem se dočetl zde dole v diskuzi. Techničák jsem zatím neviděl. Já koupil moto od souseda a on není majitel podle TP. Doklady jsou v depozitu a s majitelem dokladů už jsem mluvil a po evidenční kontrole uděláme přepis. Naštěstí bydlíme ve stejném městě a dokonce necelý kilometr od sebe. Je tedy rok výroby reálný? Díky za jakékoli informace, Ota.    [Ota]   13.09.2020
Odpověď  361-6- Californian 3 (Neckermann, obyčejné dynamo 6V/50W) a motor 361-032067 (Californian 2, VB - pro ministerstvo vnitra. Měl by mít v pravém bloku sloupky na alternátor).    [Jarek]   31.03.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tento motor?Diky    [FJ]   31.03.2020
Zobrazeno 10 z celkem 81 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (81) 
Zodpovězené téma  

Otáčky Z25k


 Jak přidám nejjednoduším způsobem ,abych měl větší otáčky?    [Welda]   17.11.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 41 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Takže chápu li to správně, když je ku příkladu nesprávně regulován chod motoru tak že motor skoro zhasne a v posledním okamžiku když otáčky stále padají si regulátor vzpomene a otočí elementy. Bude se jednat o vnější pružiny s největší m průměrem. Tedy v takovémto případě ubrat podložky, jsou ji osazeny???    [Pepa]   18.09.2020
Odpověď  ja jen nechapu proc tak vyvadis??pochopitelne ze vsechno by melo byt presne nastavene ale kolik traktoru tak je?vzdyt tady skoro kazdej neco resi..na to jak je to starej stroj tak je docela slozitej na serizeni:)je asi hloupost nekomu radit kdyz tomu asi nerozumi ale ja jen rekl ze to jde i tak a hlavne kdyz chtel jen trochu zvisit otacky a nemusel mne brat vazne.    [zdex]   25.11.2012
Odpověď  Samozrejme že regulátor funguje len z podnetu otáčok. Otázka je, čo na základe tých otáčok robí. Za predpokladu, že pridávávanie a uberanie množstva vstrekovcaného paliva nepovažujeme za reguláciu výkonu, potom skutočne žiadny výkon regulovať nedokáže. Že si stojíš za svojim názorom ti neberiem, ja si tiež stojím za svojim. V každom prípade bez ohľadu na naše názory ten regulátor funguje tak, ako bol skonštruovaný a to už pekných pár rokov.    [Jaro25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2012
Odpověď  jasny.ja jen ze me tu maj za blbce tak se radsi trochu sichruju:)    [zdex]   24.11.2012
Odpověď  Zdex to je nedorozumění, já jsem to psal pro Jaro25.Proti tomu, co jsi napsal ty, nic nemám.:)    [zdeník]   24.11.2012
Odpověď  teda vykon..    [zdex]   24.11.2012
Odpověď  ja taky nerikal ze reguluje vikon.jen se pochoúpitelne vic roztoci motor kdyz pritahnes pruziny...    [zdex]   24.11.2012
Odpověď  Jaro25, reagovat jsem musel a rozhodně v tom nehledej osobní invektiva.Spíš mi přijde, že někteří tu dělají z ostatních zbytečně!!! hlupáky, vys.věta, kterou jsem přecitoval od tebe, pro zdex.
Za názorem, který jsem psal, si stojím.Regulátor funguje pouze z podnětu otáček a žádný výkon regulovat neumí.Seřizovat se dá(řádně) pouze pružinama a dorazem na páčce,a to max otáčky.
Také by mě zajímalo seřízení regulátoru mimo traktor.    [zdeník]   24.11.2012
Odpověď  Pro Petr. Neomlouvejte se, nemáte proč. Je dobré vědět, že tu je někdo kdo o tom něco ví.    [mirek]   23.11.2012
Odpověď  Omlouvám se že jsem se zbytečně angažoval.............    [Petr]   23.11.2012
Zobrazeno 10 z celkem 41 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Traktory Zetor    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (41) 
Zodpovězené téma  

míchání olej+benzin


 Zdar borci, mám 20-litrový kanystr na benzin pro stadiona (S22). Otázka je jestli mám míchat olej přímo v kanystru, nebo až v nádrži mopedu    [Franta]   05.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Namíchanou směs nedoporučuji po roce skladování používat v moderních vysokootáčkových motorech, mám s tím hodně špatných zkušeností. V jawách a čezezách s ním nebývá problém, pokud tedy vůbec chytnou.    [Luboš]   18.09.2020
Odpověď  To bude zase bude mela, já jezdím, seču a řežu i na rok starou směs, nedělejte zase drama. Čistota a manipulace s palivem především.    [Kadel]   17.09.2020
Odpověď  a na degradaci oleje v dnešním benzinu jsi přišel jak? To slyším poprvé. Že degraduje benzín, tomu věřím, ale že by degradoval nějak olej?    [HonzaBK]   17.09.2020
Odpověď  Nemíchej si zbytečně moc dopředu, pokud to nevyjedeš. Olej v tom dnešním sračkovém benzínu degraduje, laicky dlouhým skladováním ztrácí mazací schopnosti.    [zahajskej]   16.09.2020
Odpověď  Když dáš olej do nádrže, doplníš ji benzínem a strojem zakvedláš tak se tomu jistě nic nestane, vždyť se to tak kdysi dělalo naprosto normálně. Jestli tu dvacku dejmetomu za rok vyjedeš tak je to jistě pohodlnější. Já si míchám jen pětku.    [Lagoš]   05.09.2020
Odpověď  Já pro motorky míchám v kanystru. Napřed olej a pak potřebné množství benzínu. Prudkým proudem z pistole se vše krásně promíchá a kanystrem lze ještě pak zatřepat. Rovněž tak lépe dodržím poměr benzín-olej.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.09.2020
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zodpovězené téma  

Ložiska na kliku čz 250 sport predvalečna


 Prosím o radu kde by se dalo sehnat ložiska na kliku na predval. Čz 250 sport. Mnohokrát děkuji za radu.    [Tony]   16.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Mnohokrát děkuji za odpověď.    [Tony]   17.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  z druhé strany    [lipcaa]   17.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ložisko myslíš válečkové? Takřka nikde. Občas se objeví zázrak v podobě starých zásob, ale v současné době se nic takové již nevyrábí. Ložisko nemá vnitřní kroužek a válečky běhají přímo po čepech klikového hřídele, které jsou pro tyto účely zušlechtěny. Pokud máš ve špatném stavu i čepy, tak ti nové ložisko nepomůže. Nanesení tvrdochromu není řešení. Pokud jsou čepy nalisované (u poválečných sportek), dají se udělat nové (včetně zušlechtění). Pokud jsou čepy součástí setrváku (u předválečných) tak leda vyjiskřit a opět udělat nové. Určitým řešením je použití dostupného válečkového ložiska NU 2203 ECP s průměrem vnitřního kroužku 22,1mm, čep má 23mm. Kroužek lze vyjmout a zahodit, čepy zbrousit, zušlechtit a znovu zbrousit na kulato na oněch 22,1mm. Nově se pak musí na menší vnitřní průměr vyrobit labyrinty a vyřešit koženou prachovku u zapalování. Dalším řešením je ložisko malosériově vyrobit. Celou klikovku i s nově vyrobenými ložisky a labyrinty ti vyřeší třeba Motoservis Padalík, cena ale odpovídá vynaložené práci a kusové výrobě a přesahuje 10 tis. Já osobně preferuji použití starého ložiska a čepů, pokud je to aspoň trochu možné. Vzhledem k nájezdu veterána se opotřebení již příliš nezhorší.    [lipcaa]   17.09.2020
  Předválečné motocykly ČZ    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA RUTA 40 v Argentine.


 Vcera jsem se bavil s jednim zakaznikem z Argentiny a nejak jsme narazili na rec kolem motorek a rika ze ty JAWY Daytona a JAWA RUTA 40 jsou celkem popularni v Argentyne. Rikam ze jsem o techto motorkach nikdy neslysel a to mam doma dve Cezety a Jawy celkem znam. No neznam asi tak jak bych mnel... Prni jsem myslel ze mluvi o starych Californian ale pak mi doslo ze mluvi o novych motorkach (anglicky moc neumnel) Jsou delane v Argentyne a jake motory tam jsou to nevim??? Mne se ta JAWA RUTA celkem zamlouva jen skoda ze ten motor neni tak 600cc.    [marekh22Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak po osmi letech ji tady mame v plne krase.

https://www.motorkari.cz/clanky/redakcni-testy/jawa/test-rvm-500-by-jawa-chytra-horakyne-v-globalnim-pojeti-44415.html    [marekh22]   17.09.2020
Odpověď  Nech je to co chce ale vypadá určitě líp jak ty sracky co dělá Jawa v Tynci    [Kolda]   29.05.2019
Odpověď  Bohuzel to priplacnuti nalepky Jawa musel nekdo od jawy podepsat, je to zarazene pod Oficialnima jawa strankama, takze bohuzel to jawa je at uz chceme nebo nechceme.
Asi nas bude vice co nechceme, aspon pro mne to je od jawy trapne.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2012
Odpověď  Je to jednoduché, pro čínského bezejmeného výrobce má značka Jawa cenu a obráceně Jawa už nemá co jiného nabídnout. Takže jasný obchod. Potvrzení konce.    [Lada]   16.03.2012
Odpověď  A k tomu srovnání s autama montovanýma v cizině - pokud je nějaká Škoda smontovaná v Rusku, je to pořád Škoda. Tohle ale nejsou Jawy vyráběné v cizině, v tomhle případě se jedná o motorky, který vymysleli a vyrobili Číňani a s jawama nemaj vůbec nic společnýho. Akorát na ně (asi z obchodních důvodů) připlácli ty samolepky na nádrž, to je všechno...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2012
Odpověď  I YUKI je jen prodejní značka pod kterou zas u nás prodávají svoje výrobky různí výrobci z Ćíny. Neni to nějaká jedna továrna, jeden výrobce. Ono tohle přeznačkování z komerčních důvodů není nic nového, stačí si vpomenout na ČZ 125T, které se prodávaly v USA pod značkou Indian, nebo později se i čezety prodávaly v cizině pod značkou Jawa atd. I v dnešní době to pro Jawu neni nic novýho - vzpomeňte třeba na JAWA "new pionýr" což nebylo nic jinýho než čínský moped, nebo nějaké ty miniautomobily JAWA...
Jinak co se týče dnešní výroby v Týnci, to by bylo na delší diskusi, ale muj názor je, že je to docela smutný. Naprosto hlavní podíl výroby tvoří stále zastaralé dvoutaktní 350, které se ale už v Evropě nesmí kvůli emisním limitům prodávat, tak putují někam do třetího světa. Moderní čtyřtakty o které se jawa snaží jsou co do počtu vyrobených kusů jen naprosto okrajová záležitost. Ono se taky není co divit - kolik lidí si koupí motorku, která má sice relativně osvědčený motor (dříve rotax, teď minareli), ale jinak vypadá jako by si jí nějaký kutil spíchnul sám v garáži, podle majitelů je potřeba si jí tak nějak dodělat doma a co je asi hlavní - stojí zhruba tolik (nebo víc) jako nesrovnatelně kvalitnější japonci, Triumph Boneville, nebo skoro jako HD sportster atd. To si může koupit jen opravdu zarytej jawař-srdcař (kterej ovšem musí překousnout, že jeho jawa má italskej motor...).
A o přístupu Jawy k zákazníkům si uděláte dobrý obrázek, když se podíváte třeba na komentáře majitelů novodobývh Jaw 650 na motorkari.cz ... jedním slovem - smutek.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2012
Odpověď  Diky za zpravu, tak jen doufejme ze za prodani znacky JAWA do argentyny nasi vrcholovi pracovnici tyto penize pouzivaji na vyvoj noveho JAWA modelu. Za poslednich 20+ let toho moc pokrokoveho od JAWA neni. Ty oficialni stranky od JAWA vypadaji tez zastarale.
Jen tak dodatek ze to nema z JAWA nic spolecneho: A to SKODA ktera je vyrobena v Polsku, Rusku nebo v Indii nebo kde je vsude delaji nema nic spolecneho z SKODA ???
Nebo Mercedes-Benz vyrobeny v Usa tez nema nic spolecneho z Mercedes-Benz. To si panove mely rozmyslet trochu vice a nedat od toho ruce pryc a jen vzit penize, Porad se to prodava pod jmenem JAWA...a na oficialnich strankach JAWA!!! Takze to muzeme brat ze YUKI je jako lepsi JAWA jak ma Nissan lepsi INFINITY, Honda ma lepsi radu ktere rika ACURA atd. At se k tomu vyjadri nekdo odpovedny....    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto pod značkou YUKI můžete tu "argentinskou jawu" koupit u nás. Porovnejte tu motorku s fotkama níže a zjistíte že je to dtto...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2012
Odpověď  Přesně tak. Taky už jsem na internetu na tyto "JAWY" narazil. S Jawou a Českou Republikou mají ale tyhle motorky společnou jen tu značku na nádrži, kterou si podle mě nejspíš koupili Číňani pro prodej v některých zemích, kde jí lidi ještě znají. Jinak jsou to vesměs levné čínské motorky, které se prodávají u nás pod značkou YUKI...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.03.2012
Odpověď  Tohle nemá s Jawou nic společnýho. Firma jen za peníze povolila užívat své jméno na nějakých motorkách. Tam není z Jawy ani šroubek.    [vwkafer]   09.03.2012
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Exportní typy československých motocyků    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zodpovězené téma  

Přestavba 6V na 12V - jaká pojistka?


 Ahoj, při přestavbě jawy na 12V (VAPE) mě napadlo, jestli je třeba měnit i hodnotu pojistky u baterky.
Původně se např. na 634 dávala při 6V 15A pojistka. Díky za rady elektrikářů.    [Martin]   16.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  co vím tak na Velorexech 350 při Vape 12 V necháváme všechny pojistky 8A.    [HonzaBK]   17.09.2020
Odpověď  Co vím tak u VAPE 12V(ZS13-1 a ZS13-2) majitelé ponehávají původní pojistky, vzhledem k tomu že je dvojnásobné napětí sestavy tak se k baterii může dát i slabší pojistka. U této zdrojové soupravy odpadá napájení zapalovací cívky a pokud se použije silná hlavní žárovka(12V 45W/40W což je proudově přibližně pod 4A) tak i stávající pojistka 15A je dostačující. Původní klaxon 6V to většinou také zkousne ale musí se prý doladit, anebo pořídit 12V.    [Martin Štindl]   16.09.2020
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Elektronicke zapalovani Jawa


 Ahoj mili uzivatele veteranfora,
jak by se vam libilo vybavit svoji Jawu peraka, kyvacku, panelku, 634ku, Cezetu, Velorexe a jine podobne stroje, ktere jsou osazene dynamem Pal Megneton, elektronickym zapalovanim s promennym rizenim predstihu usandnujici start a zlepsujici vykon hlavne v nizsim spektru otacek?.
Ve vyvoji je momentalne tohle zapalovani, ktere bude umoznovat pripojeni k PC (USB, bluetooth), zmenu krivku predstihu, monitoring zapalovani a ostatnich parametru na motocyklu. Palubni napeti, diagnostika zapalovaci civky, pomocne vstupy, vystupy apod.

Pozor, nejedna se o zadnou upravu zapalovani od IMF soft ani jeho klon ci kopii. Jde ciste o uplne novy vyrobek.

Co vy na to. Byl by zajem ?    [Duin] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  jak kvůli proměnnému předstihu? To stačí koupit u VAPE hotový.

https://eshop.vape.cz/cs/ridici-jednotka-rj40-1-a-rj40-1

Ale do Kývačky je to k prdu,při zkouškách na brzdě byly rozdíly výkonu a točivého momentu v řádu jednotek procent.    [Monty]   17.09.2020
Odpověď  Co udelat malou tajuplnou krabicku,kera by se kamaradila s VAPE?Nabizim moznost spoluprace.    [fari] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2020
Odpověď  Ahoj. Po pár letech to také zkusím oživit. Pokročilo to a prodává se to někde?    [robertnRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2020
Odpověď  Ahoj, trošku oživím téma. Jak to vypadá s vývojem ?    [Panther_79Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.05.2017
Odpověď  Zdarec, moc se mi to líbí. Mám zájem na osazení tohoto zapalování do ČZ skůtr typ 502. Bylo by to možné?    [Kamil Braun]   20.07.2015
Odpověď  V jaké fázi se momentálně nachází nový plošňák s novým procesorem?? Kdy to bude v prodeji se vším všudy?? Jestli někdy bude... Díky    [piv]   08.07.2015
Odpověď  Zdravim, nemam vubec nic proti ruznym zlepsenim zapalovani. Mam panelku a nechal jsem si zrepasovat dynamo u p. Pavla Berana. Stalo to cca 700Kc a nemohu si to vynachvalit. Mam Pava, klas. zarovky a dobiji v pohode a dokonce i se svetly jede bez problemu i bez baterky. Toz tak...    [tomecek123] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.04.2015
Odpověď  Docela se mě to líbí. Přemýšlel sem nad imfsoftem, ale tohle vypadá líp. Jak to vypadá s vývojem?    [slachta90]   13.04.2015
Odpověď  Zdravim vas, noveho je to, ze jeden z prototypu byl pred casem uspesne otestovan na Jawe 638.

Momentalne se pracuje na dalsi verzi plosneho spoje pro novy procesor (vice pinu, jednodussi schema, jinak funkcne naprosto stejne), z duvodu vyssi presnosti a zjednoduseni vyroby bude predelan system snimani polohy klikove hridele. Vice vsak neprozradim a nechte se prekvapit :)

Na propagaci a webovych strankach jsem jeste poradne nezacal, nejspis si nekoho na tuhle praci najmu. Zabyvam se pouze technickou strankou veci.    [Duin]   25.09.2014
Odpověď  Co je nového? Už to prodáváte? Máte k tomu nějaký web?    [Marek]   24.09.2014
Zobrazeno 10 z celkem 70 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (70) 
Zodpovězené téma  

Železný stojan FJ


 Čau pánové.
Vím, že se tu již mnohokrát řešil promlém se stojany.Má někdo kontakt na výrobce popř.prodejce, který vyrábí(prodává)stojany na FJ ale skutečně podle origa? Na Aukru jsem viděl nejméně 4 druhy stojanů, které podle prodejců jsou vyrobeny 100% podle origa.Vlastní někdo foto origo stojanu?
Dík.    [Martin]   22.06.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 65 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravim podarilo sa mi zohnat origo ocelovy stojan na peraka pokial by bol este zaujem mozem nafotit a zavesit sem.    [swako44Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  katalog zbrojovka brno z roku 1948 pre motoczkly s cislz 11-01 vyssie ...    [janko]   02.06.2011
Odpověď  Myslím, že jste použil jako vzor sice originál kus, ale byl už dole obroušený a opravený pásovinou.

Je to jen moje teorie, podle malinkých fotek si to poznat netroufám.

Ty,který jsem na Péráky viděl, byly vždy dole ohnutý. S plocháčem jsem viděl na Kývačce ČZ 175.    [Monty]   01.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jedna fotka......    [čaryfuk]   01.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jedna fotka...    [čaryfuk]   01.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  a ještě jedna fotka    [čaryfuk]   01.06.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Čau tento stojan který mám na své 250 je zase ůplně jiný než ostatní. Podle něho jsem vyráběl na 350.Profil je plocho oválný podpěra 4mm plech.Byl namontovaný na péráku který byl majetkem Lidových Milic,tak mne napadlo jestli nebyly montované na vojenské motorky.Protože dílenské zpracování neodpovídá že by to někdo kutil doma v garáži.    [čaryfuk]   01.06.2011
Odpověď  Prodava nekdo repliku zelezneho stojanu?Na netu jsem to nikde nanasel v zadnem eshopu.Pred rokem jsem koupil repliku Al stojanu a ten mi po roce popraskal a rozlamam se.Stalo se to jeste nekomu?Nebo jsem koupil nejakou nekvalitni repliku?    [mdrs] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.05.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, přidám se do diskuze. Na svém péráku 350 z roku 54 jsem měl namontovaný tento stojan. Podle pročtení diskuzí, není ani pérácký, ani neodpovídá roku výroby.. - co je pravda? díky    [MarteRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2011
Odpověď  Take mam takto udelany motor a vika.Vypada to dobre :-)    [mdrs] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2011
Zobrazeno 10 z celkem 65 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (65) 
Zodpovězené téma  

Kryt retezu


 Dobry den byl linkovany kryt retezu na peraku?Dekuji    [David]   16.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ne nebyl    [srumic11]   16.09.2020
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jak donutit panelku (kejvačku) brzdit.


 Zdravím vás všechny.
Chtěl bych se zeptat jaké máte zkušenosti s touto úpravou na brzdovém obložení.
Tenhle článek jsem našel na internetu. Předem děkuji za váš názor na tuto úpravu.

Bubnove brzdy aneb jak donutit Panelku (Kejvačku) brzdit:

Čelisti bubnové brzdy jsou zakotveny ve viku brzdy a rozeviraji se brzdovým klíčem. Vlastni brzdicí učinek určuje tření brzdového obloženi ve vložce bubnu. Silove poměry obou čelisti můžeme nejlépe sledovat na obrázku1 a obrazku2. Směr otačeni kola je na obrázku vyznačen šipkou, neboť je pro silovy rozbor rozhodujici. Čelist je uložena na kotevnim cepu a je pritlačována k bubnu kličem silou oznacenou P1, popr. P2. Jde o tlačnou sílu, a proto je její směr kolmy na rovinu opěrne plochy brzdove čelisti. Přesné určeni vysledne normální síly tlaku obloženi na buben je velmi složite. V naši úvaze se vyhneme použiti vyšší matematiky a vyjdeme z předpokladu, který platí jen přibližně, že směr normalni sily půli celkovy uhel obloženi. Vysledna sila z tlaku obloženi musi jestě zahrnout tečnou silu T1 (T2). Tečna sila je kolma na normalni a jeji velikost je dana součinem součinitele třeni mezi obloženim a bubnem a normalni sily. Součtem vektoru těchto dvou sil dostaneme vyslednou silu V1. Ta musi byt v rovnovaze s rozevirajici silou P1 a třeti, dosud neznamou silou, prochazejici osou kotevniho čepu. Pro rovnovahu sil plati, ze tři sily mohou byt v rovnovaze jen tehdy, prochazeji-li jejich vektory jednim bodem. Sila reakce kotevniho čepu musi tedy prochazet prusečikem paprsku vyslednice a paprsku rozevirajici sily. Velikosti jednotlivych sil vychazeji z trojuhelniku sil na obr.1 a obr.2. Porovname -li trojuhelniky sil pro prvni a druhou čelist, zjistime, že při stejne rozeviraci sile bude mit prvni - nabežna - celist mnohem větši brzdici učinek než druha - ubežna - čelist. Je to zpusobeno tim, že vznikajici tečna sila pomaha při bržděni u nabežne čelisti rozevirajici sile a naopak u ubežne čelisti pusobi proti ni. Tj. tzv. svorny učinek brzdove čelisti. Učinek zavisi dale na poloze obloženi. Přibližujeme-li obloženi směrem ke klice, měni se směr normalni i vysledne sily a brzdovy učinek čelisti vzrusta. V krajnim připadě se naběžna čelist stane samosvornou a dojde k zablokovani brzdy. U uběžne čelisti neni poloha brzdoveho obloženi nebezpečna, neboť k blokovani teto čelisti nemůže dojit. Vhodnym umistěnim brzdoveho obloženi na čelistech (obr. 3) i změnou polohy opěrnych čepu mužeme podle potřeby zvyšovat, nebo snižovat brzdici učinek i bezpečnost proti blokovani. U brzd zavodnich, terenich i soutěznich motocyklu (pozn.: članek je z roku 1972) se proto často setkavame s ruznym usporadanim naběžne i uběžne čelisti. Shodnost čelisti se u seriovych motocyklu voli pouze z vyrobnich duvodu. Jednoduche zvyseni učinnosti brzdy, které může lehce udělat každy, spočiva pouze v zkrácení, nebo zužení obloženi na ubežne části.    [kejva350Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.03.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  jak je to správně ukazují obrázky se silami - T1 , P1 atd. platí pro náběžnou čelist , dvojky pro úběžnou čelist.    [MartyC]   16.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pozor , na obrázcích na Jeníkovomísto http://jenikovo.wz.cz/upravy/10.htm jsou fotky , podle kterých když si to orientujete , bude to opačně - tedy zkrácení náběžné čelisti.    [MartyC]   16.09.2020
Odpověď  ja to taky mam na dvou strojich a urcite to brzdi lip hlavne bacha at si to neudelas obracene. :-)    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.12.2016
Odpověď  Mám to na panelce a je to znát, doporučuju i srazit hrany na začátcích obložení.    [Milan]   15.12.2016
Odpověď  Paja.. kdyby se ti do toho skenování chtělo..měl bych velký zájem,    [Arpi]   14.04.2009
Odpověď  Tom> nevymyslej vymyslene a nesnaz se oklamat fyziku. Klasicka klicova brzda je obyc prace na pace. Z jedne strany jednozvratna z druzhe dvojzvratna. Vzdy plati F*b=Fa*a Takze zkracovanim b nebo prodluzovanim a se zvetsi sila F. Vic pomuze v danem pripade zmensit b (=klic). Bohuzel klic k celisti je opet vzdy paka dvouzvratna a jeho zkracovanim zenes b pri brzdeni k nule a ejhle ono to nefunguje. Muzes proto udelat elipticky klic, jako to mela treba Jawa90, ale tim opet prodluzujes rameno b a kruh se uzavrel. Rezume: tvoje upravy budou fungovat perfektne pri minimalnim opotrebeni paken (s temer nulovym pootocenim klice) + prodluzovanim paky do te miry, kdy je jeste unosny krok na druhe strane (packa/paka P/Z brzdy).
Jinak zdroj stale omylaneho clanku je kniha "Upravujeme motocykl pro zavod" od Ing Husaka (doufam, ze jsem to nezkomolil), ktera vysla nekdy v 70tych letech. Pro ty, kteri bez toho nemuzou zit, muzu knizku vyhrabat a oskenovat :-)    [Paja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.04.2009
Odpověď  s predni brzdou si hraju uz asi 14 dni ta zkracena pakna mi moc nepomohla ale docela pomohlo prodlouzeni paky Asi o 1 cm no ted jsem jeste improvizoval se skracenim klice ale skratil jsem ho moc a on se ted prestal vracet ale zacalo to konecne brzdit jen musim doladit to vraceni    [tom]   13.04.2009
Odpověď  Já to zkoušel na zadní brzdě 634 a na obou na kývačce. Na té zadní 634 se to projevilo. Brzdí líp, ale na kluzkým povrchu se hodně kouše a je třeba brzdit dost s citem...na přední mám dvouklíček. V kombibaci mi brzdí vážně solidně i ve dvou. Na té kývačce se mi to ale nějak nezdá, resp. nepoznal jsem většího rozdílu. Tak nevím jestli doporučit nebo ne..    [Arpi]   10.04.2009
Odpověď  Zdravím chlapi, opravdu nikdo jste to ještě nezkoušeli?    [kejva350] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2009
Odpověď  Jestli se ti to chce delat, tak to udelej ja pouzival na soutezaku uzsi paknu a zlespseni se dostavilo cca v radech jednotek procent. Pokud chces experimentovat je podstatne lepsi vymena oblozeni za mekci.    [Pája]   17.03.2009
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 150c - taková malá skládanka


 Dobrý večer všem. Potom, co jsem dodělal mou ČZ 125t v původním stavu a získal zelenou značku, tak mi zbyla hromada věcí a kus ČZ 150c. Všechny věci z modelu t jsem vyměnil za součástky z modelu c a dnes mi chybí v podstatě jen zadní blatník. Motocykl bude opět "v původním stavu". Záměrně dávám do uvozovek, protože zatímco t bylo téměř kompletní, tak tohle c bude regulérní skládanka. Nyní kompletuji přední kolo a chybí mi rozpěrka mezi ložisky. Jako naschvál nemám žádnou navíc. Proto se obracím s prosbou na místní odborníky, jestli jí náhodou nemá někdo venku, že by mi jí oměřil. Když budu mít hotové kolo, tak už to budu moct hodit na kola a běhat s tím alespoň po dvoře, jako s odrážedlem. Díky za odpověď 👍    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Martine, děkuji mnohokrát a přeji pěkný zbytek večera!    [st11] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Rozpěra ložisek předního kola ČZ 125T a typu C má délku cca 51,6mm, vnitřní průměr je 16mm(osa má 15mm), vnější průměr 20mm. Hrubé osazení pro ložiska v náboji je okolo 50,5mm    [Martin Štindl]   15.09.2020
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Klaxon


 Cau,
Pro nekoho zdatnejsiho....kdyz zapojim klaxon na baterku tak funguje,ale jak ho zapojim do spinacky ( 30 ) a do prepinace tak nefunguje....kde delam chybu?diky    [Petr]   15.09.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ano, ale přerušovač v houkačce je v sepnutém stavu takže přímo na kontaktu v přepínači je stálé napětí(vyjma případů kdy se klaxon zapojuje na 15/54). Jakmile se přes tlačítko propojí vývod z houkačky na kostru tak bude cívkou kotvy přes přerušovač procházet proud a klaxon začne troubit.    [Martin Štindl]   15.09.2020
Odpověď  klakson se přece spínačem na řidítkach ukostřuje,stálý proud je přiveden do klaksonu přímo    [lordmekraslej]   15.09.2020
Odpověď  Do přepínače v řidítkách je určitě přivedena "ostrá" ze spínačky (u kývaček určitě z kontaktu 51 a později 30) právě přes klakson na kontakt tlačítka. Jak uvedl pmr tak to velmi pravděpodobně může být v přepínači - problém na tlačítku nebo oxidací kontaktu. Pro odzkoušení stačí sundat překryt přepínače a naostro propojit přívod od klaxonu s řídítky třeba šroubovákem, jestli to zatroubí tak je závada právě tady.    [Martin Štindl]   15.09.2020
Odpověď  Do říditek na spínač jde šťáva? Jako bez zkoušečky to bude marný pokus.    [Kadel]   15.09.2020
Odpověď  Takže klakson je funkční a chyba musí být někde ve vedení nebo v přepínači. Kontroluj jedno po druhém vylučovací metodou. Nejspíše bude vada v přepínači - nedostatečný kontakt.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
 Strana 1/2143 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 20.8.2020)
Nezodpovězené téma 

Pružící gumové bloky na ČZ 501/03


 Ahoj všichni,prosím o radu kde renovovat nebo vyrobit nové pružící gumové bloky na přední či zadní kyvce na ČZ 501/03.Původní jsou vytahané a potrhané.Budu rád když mi někdo rozumě poradí.Předem všem děkuji a zdravím všechny příznivce veteránismu.Fanda+.    [Fanda+Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.09.2020
  Skútry ČZ, Manet a ostatní    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Praga Alfa


 Dobrý den,
chtěl bych poprosit zdejší veteranisty o pomoc. Sháním výkres bloku válců na Alfu 1790ccm. Nemáte náhodou někdo k dispozici?
U pana Příhody momentálně nelze získat    [alfa]   19.09.2020
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Náhon tachometru


 Ahoj,poradíte mi prosím kdo dělá náhony tachometru? Sháním ho na Alcyon 1951.
Děkuji, Jason    [jason007] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2020
  Poválečné motocykly zahraničních značek    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Praga 250 ED.


 Páni, chcel by som Vás požiadať o radu. Kamarát kúpil Pragu 250 ED a potreboval by poradiť s akým olejom a akým pomerom tento motor mazať. Zaujímali by ma Vaše skúsenosti. Ďakujem.    [Roman]   08.09.2020
  Exportní typy československých motocyků    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stella


 Dají se někde sehnat podsedlové a krycí plasty rámu?Díky za info.    [Jára]   06.09.2020
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Neznámá převodovka Audi (auto union)


 Dobrý den, prosím o pomoc s identifikací převodovky. Převodovka je podle mě rozdělovací na přední a zadní náhon, má redukci. Ty 2 páky vlevo k ní nepatří. Na boku má znak audi ( 4 kroužky). Předem děkuji za pomoc Lukyn    [Lukáš]   31.08.2020
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

renovacekarburátoru SOLEX 30 UAHD


 Dobrý den, potřebuji renovovat karburátor SOLEX 30 UAHD. Můžete mi poradit někoho, kdo to dobře dělá? Děkuji.    [Jiří Klápště]   29.08.2020
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

papíry na zetku


 Zdravím příznivce. Mám na vás dotaz ohledně papíru na 150c. Znáte někoho kdo by mi to přihlásil přes zahraničí? Někdo kdo se o to postará? Nebo nevíte někdo kdo by je prodával? Dekuji    [Vladislav150cRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2020
  Motocykly ČZ 125/150    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Správné vymezení vůle převodovky pionýr 20/21/23


 Ahoj všem. Občas se tu řeší vymezení vůle převodovky na pionýra. Mě by zajímalo, jak ji vymezit, respektive kam podkládat distanční podložky o různých silách (mezi jaká kola nebo na jakou stranu?), Aby měly hřídele vůli požadovaných 0,3 mm. Předem moc díky za jakékoliv postřehy, už jsem z toho nešťastný...    [Uhlobaron]   28.08.2020
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Papíry na Zetku


 Zdravím příznivce. Mám na vás dotaz ohledně papíru na 150c. Znáte někoho kdo by mi to přihlásil přes zahraničí? Někdo kdo se o to postará? Nebo nevíte někdo kdo by je prodával? Dekuji    [Vladislav Filip]   27.08.2020
  Motocykly ČZ 125/150    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Barva Jawa kývačka


 Zdravím příznivce veteránů. Na své jawě 350 kývačka z roku 1959 bych potřeboval vyretušovat nějaká místa, kde je odlouply lak. Chtěl bych k tomu použít originální barvu z jiného dílu a to tak, že bych chtěl barvu nějakým přípravkem rozleptat (rozpustit) a pak jí použít na opravu motorky. Chci se zeptat, jestli existuje nějaké vhodné rozpouštědlo na lak z uvedeného období? Děkuji Roman    [Roman]   27.08.2020
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentNezodpovězené téma 

Držák řidítek


 Zdravím, netušíte z čeho je držák řidítek vlevo? Soutěžák, prototyp, druhovýroba? Je o dost "bytelnější" než klasika...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2020
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Kryty vidlice


 Zdravím, nemá někdo kontakt na výrobce krytů přední vidlice? Všechny e-shopy co jsem našel hlásí vyprodáno... Díky    [meela]   26.08.2020
  Motocykly Manet 90    Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentNezodpovězené téma 

Zajímavost z inzerce


 Nedávno byla v inzerci zajímavá nádrž - viděl to někdo někdy na nějakém letáku, dobové fotce? Pokud dobře koukám tak nemá středový prolis, takže rok cca 1960?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2020
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Identifikace Jawy 175 Srdcovka


 Dobrý den pane Arnošte,

S dovolením Vás také požádám o identifikaci Jawy 175 Srdcovka č.motoru a rámu 58172, č.přev.58021. Koupil jsem jí od sběratele v Německu, tak jestli by šla zjistit nějaké historie? To číslo převodovky že není stejné je normální, nebo jí někdo měnil už?

Moc Vámj děkuji za ochotu. S pozdravem Luboš    [motovalka.czRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.08.2020
  Předválečné motocykly Jawa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Manet 90 rám


 Zdravím, shahim pěkný rám na maneta 90. Pokud máte nebo víte o někom kdo má rám na maneta 90, popřípadě i nějaké díly. Tak mi dejte vědět na Email: laresmotors@seznam.cz. děkuji všem za odpověď.    [Mirek]   22.08.2020
  Motocykly Manet 90    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA Magneto MA 358


 Zdravím, snažím se zprovoznit motor na švéda s bezbateriovým zapalováním, ale magneto je asi rozbité. Motorka příležitostně nastartuje, ale nejde do otáček a chcípe - chybu v cívce, svíčce, kondenzátoru apod jsem vyloučil, čistě na baterku to jede krásně... Vyzná se někdo v tomto zapalování, co mohlo odejít? A hlavně jestli se tento typ dá vůbec nějak opravit? Díky    [MeelaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2020
  Exportní typy československých motocyků    Přidat odpověď 

 Strana 1/2143 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006