MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307714 příspěvků |7576 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 33 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 27.11.2020 09:42  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????   25.04.2010 / 1160
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 949
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 878
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 823
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 802
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 32208      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 20 / 4862      Příspěvků Příspěvků: 307714
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2148 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

renovace "záchrana původního laku"


 nazdar kamarádi veteránisti, má někdo zmáknutou technologii opravdové renovace, záchrany původního stavu? V případě že moto má původní barvu ale kdysi to někdo přetřel štětkou , jak bez úhony původního laku odstraním vrchní nátěr? Zkoušel sem to nejakým odstraňovačem starých nátěrů za 200 ale padly oba laky. Má to někdo zmáknutý? Pokud ano díky za každou dobrou radu.    [Libor ]   01.10.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  a foto celku , kde je vidět rám. Černá je poměrně souvislá , na exponovaných místech ošoupaná...    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak jsem pokusničil s barvožroutem a hlavně s nitroředidlem C6000...Výsledky jsou překvapivé.
Rám má zřejmě původní lak , akorát zmatnělý a oprýskaný.Barvožrout ho na jednom místě s přehledem sežral...Vzhledem k tomu , že nádrž , blatníky a kastlík budou muset jít do nové barvy , váhám , zda se pokusit rám oživit nebo jej dát na komaxit. Zajímaly by mně Vaše názory , pište , zvláště názor na původní omšelý rám a lesknoucí se nádrž a blatníky.. Nádrž po aplikaci C6000 vypadá jak papoušek z jižní ameriky..Pod červenou barvou je modrá a pod ní je zelená , na které jsou ještě pruhy černé a bílé...Každopádně se nelze dopátrat k šedé nebo žluté barvě , kterou by ročník 71 měl většinou mít...Poslední souvislá vrstva je pastelově zelená barva.Plánuji dát stroj do šedé ČSN 1089 , ekvivalent Ral je 7047...A nebo v barvě Neckermann strojů , což by měla být světlounká slonová kost - máte někdo víc informací?...Děkuji předem za Vaše názory.    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2020
Odpověď  Libore moc dík , dnes budu pokusničit znova s barvožrouten a C6000. Ke Stadionu břibyl ještě podobně potrefený mustang (tedy né Ford)..:-)    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.11.2020
Odpověď  plus ještě je dobré vzít někdy velmi jemný smirk a původní lak decentně pod vodou srovnat.    [Libor]   11.11.2020
Odpověď  ahoj,
no já mám zkušenost jen s acetonem plus houbičku na nádobí, občas sem to tím acetonem potřísnil hodil na to hadru aby to trochu zabralo a pak opatrně šudlat tou houbičku a sem tam přilít acetonu, pokud horní barva vezme za své a spodní zůstane tak je to dobrá varianta. Pokud horní barvu aceton nevezme tak je to problém. Zkusil sem nějaký gel na odstranění barvy-jakási agresivní chemie "barvožrout" ale vzalo to všechno. Pokud aceton zabere tak je dobré celý díl - původní lak rozleštit, používám klasické tempo, případně tempo s jemnýmm popelem-prachem ze spáleného dřeva, slouží to jako jemné abrazivo a zvýrazní to lesk. Pak je možno , ale není to nutnost, drobně retušovat , já si namočil hadru jemně do barvy a šudlal, tím sem zapravil největší defekty, ale není to nutnost. Finál konkor zakonzervovat. Takto sem zachránil i celou kývačku. Otázka, ale je proč to kdy kdo natřel , protože původní lak může být s korozí a dost KO už a nátěr byl ntuný, pak není moc co zachraňovat. A druhá věc čím to kdo kdy natřel. Jsou barvy na který aceton prostě nebere. Takto mi nebral na plnič. Pak je to jen o mechanice, která trvá poměrně dlouho. Přeji hodně zdaru.    [LIbor ]   11.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Libore , klobouk dolů!
Řeším teď stejný problém..Mám stadiona natřeného nějakou šedou barvou...Pod tím je krásná originální světlá modrá , kterou si mimochodem přeje manželka na stroji mít...Já chtěl původně zelenou mentolovou , tak jsem chtěl stroj dát do nové barvy , ale nakonec budu stroj dělat právě do té barvy , která tam už teď je... Dolakoval bych pak pouze zbytek dílů - masku , boční plechy , kryt řetězu... Rám a vidlice mám v origo modré barvě a chtěl bych se pokusit ji zachránit.
První pokusy - jen natření acetonem nedělá nic moc.. Asi by pomohlo díl natřít a zabalit do strečové fólie... Na jak dlouho?
Odstraňovač , který mám doma ,způsobil , že jsem mechanicky (dřevěnou násadou štětce) odestranil i modrou barvu až na základovku , naštěstí na místě pod nádrží , které není vidět. Na nosiči mám kousek oloupaný nehtem a bezva , jde to...Ale na vnitřní plochy budu potřebovat chemii , tam se s nějakým olupováním nechytnu..
Máte někdo zkušenosti s barvou na Stadionu?
Doline či Libore a další, mohl by ses rozepsat jak pracuješ s Acetonem či nitroředidlem C6000?
Balíš do streč folie? Kolik dáváš ředidla? Jaký čas necháváš působit? Čím následně odstraňuješ?
Jak opravuješ případné defekty vzniklé odstraněním nebo provozem stroje?
Koupil jsem 4l nitroředidla C6000 a jdu do toho.    [MartyC] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2020
Odpověď  Klobouk dolů, to bych psychicky nevydržel :)    [Pit] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto listopad 2020    [Libor ]   01.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto září 2019    [Libor ]   01.11.2020
Odpověď  Zdravím,tak píšu info po roce a navazuji na moje starší téma. Třeba se bude někomu hodit. Jde o odstranění plniče jak sem se dotazoval v loni. Vrchní komínová barva šla dolů dobře, ale plnič nebyl moc odstranitelný acetonem. Jediné na co jsem přišel - slabina plniče je jeho křehkost. Šroubovákem a kleštěma sem po 1m2 odklepával kolmo seshora křehké kousky plniče. Začal sem v září 2019. Nyní cca finišuji. Ještě celé šavle zabrousím jemný smirkem pod vodou, zkusím ještě začistit acetonem, či nějak doladit linky a pak rozleštit tempem a nakonzervovat konkorem.    [Libor ]   01.11.2020
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Předválečné motocykly ČZ    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (34) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přihlášení Jawy přes zahraničí


 Mohu požádat o radu/zkušenost s přihlášením Jawy 362 na bílé značky? Nechci veteránské a nechci přerážet čísla. Moto mám z USA (nikdy nebyla v ČR v registru), nemám US techničák, jen doklad o proclení a asi by maximálně šlo získat prohlášení výrobce. Vím, že v jiných zemích EU jsou "volnější" přístupy jak lze vozidlo dostat na EU značky. Bylo mi nabízeno, že to lze přes zahraničí přihlásit, a že k tomu není celkem nic (z dokladů) potřeba, cena 1000 euro za to že budu mít v ruce EU doklady, se kterými v ČR projdu technickou a přihlášením. To se mi nechce dávat. Zkušenosti, tipy?    [genxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je pravdou, že výpis technických dat není bezpodmínečně nutný a lze vozidlo popsat technikem na STK za využití i různých pomůcek (databází, technických popisů vydávaných továrnami apod.) Také jsem tuto proceduru absolvoval, ale je to dlouhé, komplikovanější a rovněž se něco připlatí. Výhodou je ale příležitost popsat i nějakou netovární "odchylku".

Výpis technických dat výrobce ale používám raději pro jeho snadnost, rychlost a je na něm razítko té nejvyšší autority. Cenově to vyjde nastejno.
Například umístění výrobních čísel, štítků a jeho formát není vždy v souladu s dnešními představami techniků a tady se vyplatí tovární popis, kde je stav úředně potvrzený ( např. čz 125/150).
ČZ dodává bez poplatku s velkou vstřícností, která není moc obvyklá. Jawa požadovala doposud 1000,- kč a to není zase tak velká částka oproti např. Zetoru.    [Luboš]   27.11.2020
Odpověď  Ten výpis z Jawy vůbec nepořebuješ! Já přihlašoval z DE a obešlo se to bez něj..
Jen musíš na STK potkat technika co dělá dovozy a data dokáže vypsat a zjistit si je (i bez Jawy), případně jet jiné STK, kde ti vyjdou vstříc..    [Beat]   26.11.2020
Odpověď  Má někdo zkušenosti s dovozem a přihlášení motorky z Holandska? K motorce jsem dostal deel I, deel II, deel III, budu potřebovat ještě něco ?. Na papírech je původní majitel a plastová kartička malého TP je přestřižená.    [lukas]   17.11.2020
Odpověď  https://www.jawa.eu/kontakty    [čoud]   16.11.2020
Odpověď  Dobrý den, má někdo kontakt na p. Krafta?    [Lukas]   16.11.2020
Odpověď  Luboš. Mockrát děkuji.    [Jan]   09.11.2020
Odpověď  Problém není, pošleš žádost o technické informace k motorce do Jawy p. Kraftovi s uvedením informací z polských dokladů, zaplatíš 1000,- kč, obdržíš doklad, který přiložíš k polským dokladům a s opravenou motorkou dle informací z polských dokladů a výpisu z Jawy dojedeš na STK k provedení dovozové kontroly. S protokolem z STK, polskými doklady a pojistkou dojdeš na evidenci vozidel, vyplníš žádost a obdržíš české doklady a značku.    [Luboš]   09.11.2020
Odpověď  Dobrý den. Chci se zeptat. Mám možnost koupit doklady z Polska na moji jawu. Bude problém s přihlášením u nás?    [Jan]   08.11.2020
Odpověď  pre Takysportkař:

Áno je to možné prihlásiť podľa novely zákona 106/2018 vola sa to opätovné schválenie vozidla do premávky je potrebne aby ten pionier bol registrovaný na Slovensku v minulosti pôjdeš k dopravakom vypytas si potvrdenie o vyradení z evidencie z dôvodu opätovného schválenia vozidla do premávky, s tým pôjdes na kontrolu originality a STK tam budeš potrebovať kupno predajnu zmluvu a občiansky na koho ta motorka pojde následne pôjdeš na obvodny úrad oddelenie cestnej dopravy tam vám dajú tlačivo na opätovné schválenie vozidla do premávky to vyplníte priložite vyššie uvedené dokumenty následne sa čaká 2-3tyzdne na velky technicak, s veľkým technicakom sa ide ku dopravakom pre spz a spraví sa ešte administratívna STK a jazdite, stojí to cca 250€, teraz som to absolvoval na 2 mojich veteranoch    [Joski]   26.02.2020
Odpověď  Lado 12 a kdy jsi to přihlašoval?Kolik to cca stálo?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2020
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (39) 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 594 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den mohu poprosit p. Arnošta o info k motocyklu Jawa speciál 250. Číslo motoru a prevodovky 72358 a rámu 4587.    [Zdenek1978] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.11.2020
Odpověď  Dobrý den, mohu poprosit o info, mám motor č. 31723 a k tomu převodovku č. 35963. Přišel jsem na to, že by to měla být 175 speciál 3. řada lidovky.

Díky    [krutihlav] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2020
Odpověď  Dobrý den,mohu požádat o b.info k mot.jawa 175 speciál č.motoru 48385.dekuji    [Majkls] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2020
Odpověď  Vážený pane Arnosto. Doufám, že mi pomůžete s informacemi o Jawa 175 special s číslem rámu a motoru 56980. Podle přiloženého obrázku byla Jawa zakoupena v Huleši v Písku. Také mi prosím dejte vědět, co můžete najít na Jawa Robot s číslem rámu 11488 a číslem motoru 6807. Podle štítku byl vyroben v roce 1946. Za vaši pomoc s tímto vám předem moc děkuji!    [Willem]   26.09.2020
Odpověď  Prosim p. Arnosta o indentifikaci jawa 500OHV vyrobniho cisla 127. Dekuji Pavel    [Pavel]   22.08.2020
Odpověď  Dobrý den p. Arnošte,
mohl bych také poprosit o bližší informace o prodejcích a kupujících u následujících výrobních čísel. Robot - 11103, 175 ccm - 32080; 32658; 33138; 34668; 38288; 38520; 38889; 42893; 43365; 45666; 46269; 46936; 48985; 55521; 57033, 250 ccm - 71084; 87576 ... bohužel je jednomu lze říkat motocykl, zbytek jsou motory, případně převodovky. Předem děkuji za ochotu.    [Mik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2020
Odpověď  Už jsem číslo rámu našel, je to 5218.    [Mica ]   06.08.2020
Odpověď  Dobrý den chtěl bych poprosit p. Arnošta o identifikaci motocyklu číslo motoru i převodovky je 75630 rám nemůžu najít už si nepamatuju kde je to číslo ale myslím že bylo stejné jak motor. A dále ještě motor výr. číslo 79444. Děkuji moc.    [Mica ]   06.08.2020
Odpověď  Dobrý den moc vás zdravím mám na vás prozbu pořídil jsem si babetu 210 R.v-1987 kterou chci teď dát do laku. Je tento rok výroby už mezi veterány? Děkuji moc za odpověď.    [Macak ladislav]   06.07.2020
Odpověď  Ještě bych si s prominutím rád něco objasnil. Datum odeslání z továrny nesouvisí s tím, kdy byl motocykl vyroben a podle čísla motoru jde o první serii (do výrobního čísla 81000) vyrobenou v roce 1934? Čerpal jsem z tabulky na téhle stránce: http://fj-jawa.wz.cz/JAWA/350_sv.html
A čím se vlastně odlišovaly motocykly první a druhé serie?
Děkuji za případné vysvětlení.    [Yezdi]   02.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 594 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Předválečné motocykly Jawa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (594) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946


 Toto téma zakládám pro všechny nadšence jenž mají nebo se snaží mít péráčka z roku 1946 to znamená do výrobního čísla 1300 což je číslo péráka který sjel z linky 31 prosince 1946.Všechny ostatní též vítáme s jejich připomínkami k danému tématu ročníku 1946.Doufám že se v republice i v zahraničí pár nadšenců určitě najde.Až nás bude nějaký ten počet uspořádám sraz jen pro ročník 1946 ostatní budou taky moci přijet podívat se jak to vypadalo na začátku...    [emanuelRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.10.2009

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 878 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To by mě taky zajímalo    [David K]   26.11.2020
Odpověď  ahoj toto téma je pěkně staré a kde je ta fotka toho péráka FJ?    [Jarek]   16.10.2020
Odpověď  dik za info....mozna nekdo da vedet od kdy do kdy to bylo..    [stepi]   07.10.2020
Odpověď  Janeček 1947, je měl stejné, někde bych je dohledal.    [jwm]   07.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  dovolim si ozivit diskuzi o Fj 46, dostal se ke mne tento tlumic sedla,pertinax je s kovovyma podlozkama spojen nytkama,...setkal se s tim nekdo?.....muze jit o prvni provedeni?.....    [stepiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je vidět číslo "2"    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pozdější typy FJ péráků už mají čelní plochu se žebry a na této ploše číslo. Zde je "1". Pokud někdo bude vědět, tak bych se chtěl zeptat co toto číslo znamená.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Také je zde rozdíl ve výšce pro upevňovací šrouby    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde je podkova už bez nálitku. Ale pořád je čelní strana vyplněna na rozdíl od dalších typů.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Něco málo k podkovám FJ. Narazil jsem u sebe na 4 typy horních podkov a to vím, že mě alespoň ještě jedna chybí. Zde na první fotce je vidět nálitek u uchycení předních vidlic.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.06.2018
Zobrazeno 10 z celkem 878 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (878) 
Zodpovězené téma  

Chrom FJ, ano či ne.


 Ahoj, rád bych se zeptal co vše má a nemá být chromováno na péráku FJ. Narazil jsem totiž na zadní FJ náboj který nikdy chromován nebyl. Je možné že existovaly dvě verze? Chromová a "lidová" ? Nebo u FJ určité díly chromovány nikdy nebyly? Děkuji za radu, mám dilema.    [Henry]   10.05.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Pérák měl chromovaná kola jenom na vývoz,jinak byli ve stříbřence.Hodně majitelů po koupi motorky předělalo kola na chromovaná.    [David K]   26.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  U kývaček je lakovaný středový pruh prokázán ve výrobě(v ČZ Strakonice), ale nevím jestli se takto lakovali i ráfky u péráků, co vím tak prozatím na dobových fotkách jsou ráfky buď v chromu nebo stříbrném laku.    [Martin Štindl]   25.11.2020
Odpověď  hoj nevím jestli zrovna ve filmu pětistovka to bylo vidět. Viděl jsem to i na starých fotkách a měl jsem kejvu 175 která to měla v originálu    [jarek]   25.11.2020
Odpověď  Mám dotaz , občas někde zahlédnu peraka s lakovanym pruhem na rafku. Nevím jestli se to tu už řešilo , ale nic jsem nenašel . Je to originál ? Viděl jsem to u ogarů 350 typ 12 , ale běžný perak ??? Dekuji    [Jirka]   12.11.2020
Odpověď  urite ji nenachromujou mely by si ji zakryt aby chrom byl jen tam kde ma byt ale stacet opatrne perak tenkou stenu aby se to nezbortilo    [Free]   20.06.2017
Odpověď  Chtel bych jeste zarovnat brzdnou plochu predniho bubnu. Je lepe to udelat pred nebo po chromu? Jde mi o to jestli nahodou nachromujou i tuhle plochu tak aby se neloupala je lepsi ji mit stocenou.

Na predeslou otazku si odpovim sam. Po odvrtani a vyrazeni nytu chrom pod ozubenym unasecem neni. Bylo to nejprve nytovane, potom chromovane.    [Henry ]   20.06.2017
Odpověď  Ještě takový dotaz, když měním na rozete unasec a nanytuji ho předem, nebude pak problém s chromovanim? Náboje se prý chromuji rozlisovane.    [Henry ]   18.05.2017
Odpověď  Mám servisní knihu kde součástky jsou v provedení lak, matný chrom, lesklý chrom. Jsou tam katalogová čísla i ceny dílů. Můj názor je, že provedení mohla být různá.    [frona] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.05.2017
Odpověď  Nemáte někdo fotku jak to má tedy pérák správně vypadat? Všude co jsem viděl jsou samý chromovaný a nebo vyloženě bez chromu. :-/    [Henry]   12.05.2017
Odpověď  To znamená i přední buben? Ten mám chromovaný, avšak obě kola jsem sehnal samostatně. Takže tězko soudit. Myslíš jako že byly péraci jinak komplet chromovaný, pouze středy lakované? Co buben rozety s víkem a výfuky ?    [Henry]   12.05.2017
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Poraďte


 Neví někdo na čem to bylo namontováno?    [kubrt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  to je vřeteník k soustruhu na dřevo    [Martin Šnajdr]   25.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna    [kubrt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další fotka    [kubrt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jiný díl.    [kubrt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedna.    [kubrt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.03.2019
  Technické starožitnosti    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

FLOTT historické jízdní kolo ?


 Dobrý den,dostal se mi do rukou štítek s nápisem FLOTT , kde je v horní části obrázek závodníka cyklisty na jízdním kole. Rád bych o této značce-výrobci zjistil co se zjistit dá. Kde se kola vyráběla,jaký byl sortiment,zda skutečně firma vyráběla závodní kola atd. Jistě někdo bude vědět a poradí. Snímek štítku přikládám. Děkuji předem za informace a přeji příjemný den.    [modrýpérák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím všechny diskutující na téma kolo Flott. Získal jsem velmi zachovalé dámské kolo Flott v kompletním, orig.stavu. Bádal jsem na netu, bohužel nic moc. Štítek, který uvádí v prvotním příspěvku modrýpérák, sedí, takový na kole je. Reaguji na příspěvek HonzyH z 28.5.2011. Můžeš zdělit něco dalšího, bližšího k dané značce, kde bych dověděl konkrétní skutečnosti? Ptám se v podstatě úplně stejně jako modrýpérák. Díky - ben1    [ben1] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.11.2020
Odpověď  Přidávám odkaz na štítek-štítky historická kola http://aukro.cz/stitek-na -stare-kolo-tripol-i16417 40045.html    [VlastaŠ]   30.05.2011
Odpověď  Zmínka o Presidentu a Premieru se neváže ke značce Flott. :-) To jsem jen jemně narážel na jiné aukrácké aukce štítků, resp. na ceny, kterých tam dosahují... :-)    [HonzaH.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2011
Odpověď  Děkuji za vyčerpávající odpověď. Ke štítku mám i originál rám . Kolo by mlo být vyrobeno v Kolíně. Takže ten jen potvrzuje jen to co je zde konstatováno. Super.
Jen jedna věc mi nejde na mysl.Vztah daného štítku FLOTT-firmy,která toto kolo vyráběla a názvu President a Premier????? To jsou snad další značky uvedené firmy????
Děkuji za odpověď a přeji příjemný den.    [modrýpérák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.05.2011
Odpověď  Ano, na Aukru jsem dlouho, dlouho váhal - a jak se říká: kdo zaváhá... :-) Štítek hezký, ale ty ceny se nám nějak posunují stále výš a výš... :-( - a to už vůbec nemluvím o jakémsi Presidentu nebo Premieru, že? :-))

Papperitz uvádí dva záznamy o značce Flott: jednak 1928: Rheinische Fahrrad- u. Masch- GmbH, Köln (také zn. Rhein) a druhý 1927: Paul Habers, Handlung, Berlin-Zehlendorf. U toho druhého záznamu má vyobrazen štítek úplně jiného typu než je tento, takže bych spíš odhadl, že by ten tvůj mohl (snad) být ten první záznam, tedy z Kolína (pokud neexistují ještě nějaké další, což není nikdy jisté...)    [HonzaH.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.05.2011
  Bicykly a jiné bezmotorové stroje    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdraví, brouzdal jsem po internetu a nalezl jsem tyto dvě JAWY jenž jsou na prodej v USA. U 350-tky je zajímavé přední světlo a u 250-tky ten dvoupákový motor. 350-tka je v dražbě za 550 USD a 250-tka 750USD.    [Lukáš]   24.10.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..nálezový stav SS 559 z Estonska..    [Jarek]   24.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [Jarek]   04.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  a další..    [Jarek]   04.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lehce upravený SS 559 na závodech New Zealand Classic Motorcycle Racing Register..    [Jarek]   04.10.2020
Odpověď  Hlava je 2 svíčka + Al-válec, jen není vidět "dvoupáka z péráka".    [Jarek]   24.09.2020
Odpověď  Nevzpomínám si, že bych to v sobotu na startu 6D ve Slavičíně letos viděl. Ještě prohlídnu dotky.    [Kadel]   23.09.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Byl to SuperSport 590/02 na 6D ve Zlíně? Nebo stavba?

https://www.motomagazin.cz/photos.php?photo=photos/action/2020/6d2020/foto115xx.jpg    [Jarek]   23.09.2020
Odpověď  K fotce SS ve Světě motorů - jde o 20/1963 - http://www.eurooldtimers.com/cze/historie-clanek/1027-svet-motoru-1963-20.html    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.10.2018
Odpověď  Ano, bloky mohly být bez čísla.. Typ čísel raznic je nový. Každopádně mají odfrézované boky, na kterých drží kryt karburátoru.    [Jarek]   23.10.2018
Odpověď  To si úplně nemyslím teda,...Jedině by tam původně číslo nebylo. kartery byly nepoškozené v tom místě borušením, leštěním nebo tak.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2018
Zobrazeno 10 z celkem 77 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Exportní typy československých motocyků    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (77) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

čz 98 r.v.1937


 Zdravím.Včera jsem si pořídil zetku a chtěl bych se zeptat.Je tu všechno tak jak má být?Je to rok 1937,světlo bosch,zapalování též.Karburátor nepůvodní 2916.Chybí jí páčka přední brzdy,koleno a výfuk.Když ji doskládám myslíte že projde testací?Děkuji za rady.    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 174 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Posílám nákres šroubku plynové rukojeti.Jirka    [truhlarcz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2020
Odpověď  lipcca: tento byl v bedně s dalším spojovacím materiálem k motokolu, myslel jsem že je právě k otočné rukojeti. Hlava je půlkulatá a za závitem má osazení průměru 8mm které prochází dírou hlavičky i vymezovacím vybráním otočné rukojeti.    [Martin Štindl]   24.11.2020
Odpověď  Ten šroub má mít úzkou zapuštěnou hlavu ne?    [lipcaa]   24.11.2020
Odpověď  Jirka: díky, předpokládám že u šroubu i trumpetky to byl spíše nikl než chrom.    [Martin Štindl]   23.11.2020
Odpověď  Původní řídítka z r.v1938
Šroub do hlavičky je chrom nebo nikl,šrouby do páček mám černěné a držák trumpenky mám hodně zřezlej,tak to není dobře poznat,ale vypadá to ,že byl na něm chrom nebo nikl. Místy je vidět lesklá šupina . Jirka    [truhlarcz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Třídím díly na pokovování a u šroubu do hlavičky otočné rukojeti nemám jistotu - měl by být černěný jako jsou čepy páček anebo spíše niklovaný? A také u trumpetky jestli byla niklovaná včetně uchycení anebo chromovaná?    [Martin Štindl]   22.11.2020
Odpověď  Na zachovalých řídítkach ,co mám,tak to vypadá na chrom.Jirka    [truhlarcz]   30.12.2019
Odpověď  Jirka: díky za foto a přesný výkres :-) ještě se optám jestli by se tato součástka měla chromovat anebo niklovat?    [Martin Štindl]   30.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tady jsou rozměry.Jirka    [truhlarcz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady posílám foto hlavičky    [truhlarczRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2019
Zobrazeno 10 z celkem 174 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Předválečné motocykly ČZ    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (174) 
Zodpovězené téma  

Motor 01


 Ahoj skupino, heldm tad ymezi vámi nekoho, kdo by me pomohl složit kompletně rozbrany motor, kde se me před pul rokem jak jsem tady psal vysipalo ložisko na klice. měl bych mít vše připravene ke složení. Jsem z Prahy východ, a představa je že by na nekolikrát prijel ke mně domu a vždy po koukach neco složily, a řekl jak mam postupovat dal, co zařídit ,opravit a pak by se zase pokracovlo nejaky den.. zrejme o vikendech,ale mohu se prispusobit casove.. naklady na cestu+pohosteni+ praci samozřejme zaplatím... pomuže tu nekdo ?    [roman]   31.08.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  jasny, udelam to presne podle toho návodu.. dekuji za info.    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.11.2020
Odpověď  Na utěsnění startpáky tady dával postup ED250. Dělal jsem to v podstatě podle něj a funguje. Do víka do zápichu okroužek, na hřídel taky a mezi to kroužek z plechu, viz https://ed250.rajce.idnes.cz/Repas_Hanzovo_cerne_petistovky/620540949 a další foto    [longr]   23.11.2020
Odpověď  Ty drážky na hřídeli jsou udělány prom to, aby tam byl jakýsi těsnící labyrint. Repliková hřídel je vůbec nemá a neteče nic. U OHC je hladina oleje celkem nízko.    [ED250]   23.11.2020
Odpověď  Dekuju za odkaz a foto,mam to dobre nasazene..jen jeste premyslim jestli bodovat pulmesic,jelikoz jsem ho tam sotva natukal za tepla jak to to je tesne a s presahem ,tak si rikam jestli bodovani neni zbytecny.jinak samozrejme ze jsem mel dirku na startovaci hrideli nahore..a ty okrouzky na radicku jsem chtel taky dat,ale kdyz jsem videl vnitrek startovaci paky jak je hrbolaty a z ostrymi ryhami tak me bylo jasne ze by to nefungovalo..a jak teda nejlepe presne postupovat s utesnenim startovaci paky..?    [RS] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2020
Odpověď  https://longr.rajce.idnes.cz/Jawa_500_OHC_Kyvacka/303624395    [longr]   22.11.2020
Odpověď  Tady máš foto, jak to bylo v mém motoru. Ozub patří vyšším osazením u hřídele směrem do motoru. Dírku v hřídeli bys měl mít v této poloze dole. řadička má v sobě tři zápichy, které lákají k použití okroužku, ale nedělej to. Nabobtnají a řadička se nebude vracet.
Spojkový talíř klidně použij. Jezdit to bude v pohodě. Pokud ale plánuješ na půllitru jezdit víc, tak si nechej vytočit nebo pokud nemáš možnost, tak kup hliníkový (duralový) přítlačák. Komfort řazení je mnohem vyšší a nebudeš mít problém s vyřazováním v koloně za horkých dní apod. Ono se to v ceně rozpustí. Já už ho mám v šupleti, ale ještě jsem se nedostal k montáži...    [longr]   22.11.2020
Odpověď  RS proč by jste nemohl použít originál přítlačný talíř? Motorka s ním fungovala 60 let.    [Jiří]   22.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak konecne prvni vlastovky pri skladani motoru..mam spasovane zadni otvory v bloku,udelane nove stredici vlozky.,dirka po vylomenem sroubu zalepena tekutym kovem..dnes jsem i sladil kontakt neutralu a axial prevodovky.,koupeny nove cepy vahadel,ozubene kolo start.segmentu..ta lehci prace je za mnou,ted jenom cekat az bude GO klikovky v hradci ,a zacnu pomalu skladat,uz je tam skoro tri mesice tak snad se brzy ozvou..jen premyslim nad tim jak mam vlasnt utesnit startovaci a radici hridele,a jakou stranou nasadit pulmesic na startovaci hridel..procital jsem tady prispevky,a panuje spoustu nazoru jak tesnit a jak netesnit az jsem se v tom ztratil..ja mam startovaci hridel novou-Hadravek a radici hridel origo..a jeste jsem trochu nervozni z toho jestli muzu pouzit origo pritlacak spojky ci ne?ale zacina to docela lezt do penez,tak se me moc kupovat novy hlinikovy pritlacak nechce,ale hodne z vas to doporucujete?lamely jsem koupil ferodo a plechy nove..    [RSRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2020
Odpověď  Romane, čepy vahadel nesháněj, dej si je přebrousit a na tvrdo nachromovat a pak přebrousit o 0.03mm do plusu a je hotovo.Pouzdra řešit nemusíš, těm nic nebude.    [jwm]   09.11.2020
Odpověď  Než někoho shánět na vaření.Nestačí tam zvětšit diru udělat větší záviz a vlepit kovovou závitovou vložku?    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2020
Zobrazeno 10 z celkem 27 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (27) 
Zodpovězené téma  

Ventilky do želvy.


 Vzhledem k neustálým telefonům a otázkám, zda nemám na prodej ventilky do želvy, jsem se rozhodl pro výrobu, protože zásoby došly a slovenské ventilky dle Vašich zpětných vazeb nefungují.Nechci předbíhat ale snad budou na jaře.Hlavní je podělit kamarády a když něco zbyde navíc, mohu poskytnout.    [jwm]   16.12.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Milane z Plzně, napiš mi na jawamuzeum uzenáč seznam.cz.    [jwm]   23.11.2020
Odpověď  Děkuju moc ... mohu se Ti revanšovat startovací pružinou. Mám ji prasklou a ve škodovácké pérovně mi ji udělají, tedy udělají jich deset, aby jim to vůbec stálo za to. V prosinci budou, máš ji u mě. Snad je udělají dobře ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2020
Odpověď  Milane vzhledem k Tvém zápalu Ti jedno pouzdro věnuji.    [jwm]   23.11.2020
Odpověď  Ahoj jwm, díky ... podložku už mám, hřídel taky, "O" kroužek odměřím. Troufale se zeptám ... nebylo by na prodej to litinový pouzdro do víka?? Nebo dvě?? Já mám ve víku pouzdro dost vykloktané a ta drážka na kroužek je téměř neznatelná. Jen se ptám ....    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2020
Odpověď  Je to jednoduché ó-kroužek navlékneš na osazení pouzdra ve víku a musí jej přesahovat, aby ocelová podložka na hřídeli neseděla na čelu pouzdra ale na ó-kroužku.    [jwm]   23.11.2020
Odpověď  Ahoj Romane z hlavy to nevím ale klidně se stav, mám toho dost, včetně podložky i originálních litinový pouzder do víka. Mohu to večer změřit.    [jwm]   23.11.2020
Odpověď  Ahoj jwm, a prozradíš mi prosím, jaký kroužek dáváš mezi podložku na startovací hřídeli a levé víko?? A jaké na řadící hřídel? Já mám vnitřek startovací hřídele hodně "potrhán", i když je nová od Hadrávka. A mám kroužek 12x1, pak 12x1,2 a nebo 11,1x1,6. Ten první kopíruje průměr řadící hřídele, ty druhé dva jsou s přesahem. Asi je to na vyzkoušení ...    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2020
Odpověď  Ale u OHC je originální pouze ó-kroužek ve víku,v osazení u litinového pouzdra, který je stlačován podložkou na start hřídeli kterou tlačí do víka pružina, která je nasunuta na řadící hřídeli.Kroužek na start hřídel do zápichu používám také, zrovna tak jako kroužky na řadící hřídeli ale musí se dát správný průměr , jinak hřídel vázne ale vše funguje a ani kapka oleje.    [jwm]   20.11.2020
Odpověď  Ahoj a děkuju za vysvětlení.    [Milan z Plzně] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.11.2020
Odpověď  Tu podložku s dvěma kroužky u axiálního těsnění hřídele jsem použil a tady popsal já. Dělal jsem to pro to, protože mám originální nepoškozenou hřídel bez drážky pro těsnící kroužek. Pokud tam už drážku máš, použij klasický O kroužek příslušného rozměru. To profilové těsnění co uvádíte dole je použito jako dědictví z kývaček, kde je kvůli startování a řazení jednou pákou potřeba axiální posun hřídele. Klasický O kroužek se díky profilu roluje do strany a hřídelí jde ztuha posunovat. U OHC se ale hřídelí neposunuje a tak použij klasický O kroužek. Ten totiž těsní o mnoho lépe než ten profilovaný..    [ED250]   18.11.2020
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (39) 
Zodpovězené téma  

Dotaz ohledně úpravy elektroinstalace


 Dobrý den, chtěl jsem se zeptat , zda by bylo možné na jawa 20 upravit elektroinstalaci tak aby na prostřední pozici přepínače tzn. denní jízda -> vypnutá světla ale motor běžící byla dobíjena baterie, popř. pokud to někdo z vás již zkoušel tak vaše poznatky a tipy.
předem děkuji za rady    [Marťa]   21.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Baterie v tomto zapojení slouží jen pro brzdové světlo. Brzdovka svítí i když motor je vypnuý. Při vypnutých světlech je baterie dobíjená přes pravou diodu KY 701 a odpor 10 ohmů. Anodu levé diody můžeš připojit v tvém případě na přepínač ve světle na svorku 56. To je dobíjení se světly. Pozor, zadní světlo má zapojenou kostru    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.11.2020
Odpověď  samozřejmě minimálně zapojení mi pomohlo, ale problem by byl s přepínačem, chtěl bych zachovat původní a ne ho měnit za řidítkový, každopádně děkuji za pomoc.    [Marťa]   21.11.2020
Odpověď  Nemá cenu vymýšlet již vymyšlené....
https://www.jawa-50.cz/clanek/jawa-50-typ-23-golden-sport-export-vyvoz.html    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.11.2020
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

STADIONY S 23


 Znáte někdo tyto tři stroje? Já je viděl v Žebráku na srazu mopedů a myslím,že všechny patří jednomu člověku.Také bych chtěl mít doma takový poklad.    [CERF]   13.12.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 1167 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Stadion s23    [jl18]   23.11.2020
Odpověď  Ahoj,
tady je odkaz na tu nádrž na S23, jak je tady dole...

https://motorky.bazos.cz/inzerat/126990257/nadrz-stadion-s23.php    [Karel Sp.]   22.11.2020
Odpověď  On je taky problém, že někteří kupující by chtěli všechno zadarmo a nejlépe i s poštovným aby věc následně prodali sami a výrazně dráž. Kup, nebo běž. Na burzy už prodávat přebytky nejezdím, těch sprostých remcalů a socek už mám dost a když jsem prodal levně, věc byla hned u jinýho na prodej. Když si něco sháním na renovace cenu respektuju, nebo hledám dál a vždy se zatím podařilo.    [Kadel]   22.09.2020
Odpověď  Ono je taky problém, že někteří sběratelé ( dá se říct investoři) berou 70-100 tisíc měsíčne a je jim jedno co kolik stojí a ti nám to trochu komplikují ty ceny. Prodejce ví, že někdo koupí a tak špónuje. A není se čemu divit,, taky bych chtěl prodat za moc.... kdybych něco prodaval    [Jirka]   22.09.2020
Odpověď  Jo může to tak být, ale tahle byla na bazosi, já poprosil kamaráda, aby tam zavolal a pokusil se ho zlomit za míň, ale než stihl cokoliv říct tak,, bohužel už je pryč,,......    [Jirka]   22.09.2020
Odpověď  Ono s těmi prodeji na aukro to není až tak objektivní. Sice byla nádrž za dva dny pryč, ale kdo zná toho, kdo ji tzv. vydražil a bude ji montovat. Chvíli se pohybuji na aukru a vím, že se takto dělají ceny. Mám pět nádrží a chci velké peníze. Jedna jde na aukro a velmi rychle ji "někdo" vydraží. To udělá cenu, kdy si přesně zájemci řeknou - podívej ta cena a hned ji někdo koupil, za to se prodává. Příště ji někdo skutečný bude za tuto cenu kupovat.    [Luboš]   22.09.2020
Odpověď  Ahoj , jestli mas možnost sezeň si exportní nádrž s22 a předělej . Protože origo nádrž nezaplatiš . Ja chtěl nedávno zakoupit jednu na Bazoši . Prodejce chtěl bez studu 27500kč , tak jsem to vzdal. A světě div se za dva dny byla pryč. Exportku s22 pořídiš za 10 a 1max 2 tisíce dáš karosáři za předělání . Můj názor.    [Jirka]   21.09.2020
Odpověď  Ahoj, sháním nádrž na Stadion S 23.
Neví někdo o něčem?
E-mail: infospaco@gmail.com

díky
Michal    [Michal Procházka]   19.09.2020
Odpověď  Milane děkuju, to mi nedošlo, naposledy jsem pekl tak před pěti lety abylo to stejný, díky...    [k]   18.08.2020
Odpověď  Máš zapečené kroužky, ty potom nepruží.    [Milan]   26.07.2020
Zobrazeno 10 z celkem 1167 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1167) 
Zodpovězené téma  

Krk řízení - Jawa Special


 Zdravím Vás pánové, mám na Vás dotaz, jaký rozdíl je mezi krkem řízení (mám na mysli t-kus pro hlavové složení) u Jawy 175 Standart, Special a u Jawy 250 Special, popř. na který z modelů se montovalo řízení se závitem 20x1,5 a na které modely se závitem 22x1,5 a popř. zda trubky v T-kuse měly stejné průměry u obou uvedených závitů? Děkuji    [DavidŠ]   14.05.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Řeším teď stejný problém... Neví náhodou někdo? Děkuji    [Tom]   23.11.2020
  Předválečné motocykly Jawa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kolo


 Dobrý deň všetkým. Nevie niekto z čoho by mohlo byť toto koleso? Má dovarený 6hran.
Ďakujem    [Tom25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Tom25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ešte foto    [Tom25] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2020
  Motocykly do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
 Strana 1/2148 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 28.10.2020)
Nezodpovězené téma 

Barva Jawetta 551 standard


 Dobrý den,chtěl bych se zeptat jaký odstín je světle modrá kladívková barva na Jawettu 551 standard.
Děkuji za odpověď    [jl18]   23.11.2020
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Montazni naradi CZ 175 predvalecna


 Pozdravujem, nemate niekto brozuru Montazni naradi CZ, ale pre predvojnovu CZ 175    [chris7Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.11.2020
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Barva Jawetta 551


 Dobrý den,chtěl bych se zeptat jaký odstín je zelená kladívková barva na Jawettu 551 standard.
Děkuji za odpověď    [jl18]   20.11.2020
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Únik oleje do klik. skříně


 Nazdar ČEZETÁCI, u mé ČZ 250, rok 1946 dochází k průniku oleje do klik. skříně ze spojkové strany. Utěsnění je provedeno labyrintem. Ten je asi opotřebený. Vložit simerink nelze, neni tam místo mezi karterem a ozub. kolem na klik. čepu. Náplň je olej PP 80. Můžete někdo prosím poradit, jak to opravit. Děkuji Pepa    [nováčekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.11.2020
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

velikost štítku velorex


 prosím, mohl by někdo posuvkou změřit podélnou velikost štítku velorex (origoše) na sidecar? tzn nejdelší vzdálenost mezi V a X? děkuji.    [berni]   19.11.2020
  Přívěsné vozíky, sidecary    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma  Přátelé, zlepšovatelé Jawy OHC, nevím, kdo jste chtěl ostrou vačku na půllitra ale pozítří budou hotové. Dejte vědět, je jich pouze omezené množství. Kamarádi,co je mají slíbené jsou první na řadě.    [jwm]   18.11.2020
  Motocykly Jawa 500 OHC    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Klínový řemen společný Z25


 Tak hledal jsem tu co je za klíňák pro dynamo a pumpu a nedošel jsem k ničemu kloubnýmu ale co jsem vyčetl tak 17*1250 je dlouhý takže asi 17*1200 nemáte zkušenost?    [KK]   16.11.2020
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Identifikace motoru


 Poradí mi někdo co je na přiložených fotografiích za motor? Jedná se asi o anglický motor, protože všechny závity jsou v palcových mírách. Obsah motoru je 500 ccm.    [Tonda 110852Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2020
  Motocykly do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Naše Veteránforum verusus Facebookforum.


 Důvodem proč toto téma začínám je ten že jsem si uvědomil z vlastní zkušenosti to že dikutovat na Facebooku je žrout času a efekt malý. Sám jsem se přistihnul na tom jak mě Face podvědomě ovládá. Každou chvíli cinká upozornění na nový příspěvek a člověk je jakoby nucen se podívat. Většninou jde ale o bezvýznamný příspěvek. Zpravidla jde o chlubení nebo o plky. Když jsem nedávno zrušil Facebook tak jsem si uvědomil kolik času jsem zbytečně ztratil. Teď mám zase čas vyhledávat na netu to co mě opravdu zajímá ohledně moto, což jsem kuli face zanedbával.
Lepší je diskutovat a radit si tady na forum něž ztrácet čas jinde.    [tusakvlastaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.11.2020
  Japonské klasické motocykly    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Praga bd nosič


 Ahoj. Pomůže někdo s oměřenim, kdo ma original nosič na praga bd. Potřeboval bych změřit, jaký průměr mají trubičky na original nosiči ( né replice) ze kterých je nosič svařen.
Děkuji moc za pomoc.    [Petr]   13.11.2020
  Motocykly do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vazelina START 1


 Přátelé, mám nějakého zemědělského veterána vyrobeného někdy mezi lety cca 1946 - 1950. Na štítku je: "Pro mazání převodové skříně doporučujeme automobilový tuk START 1." Nemáte ponětí, čemu ze současných vazelin by se to podobalo?    [Janka]   09.11.2020
  Technika, renovace a údržba historických    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

pérák 350 v kývačka 350


 Zdravím.Prosím o radu. Jdou do kartarů z péráka 350 napasovat vnitřnosti z kývačky popř. panelky 350? Pokud ano,v čem se to projeví?    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.11.2020
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

SLAVIE 1S100A


 Dobrý den, generálkuji motor slavie 1s100a a potřeboval bych vodítka ventilů které nemůžu nikde sehnat, tak Vás prosím o radu jestli náhodou nevíte kde by se daly sehnat nebo nemá někdo přesné rozměry podle kterých bych si je mohl vyrobit nebo staré podle ktérých bych si to doměřil. potřebuji hlavně venkovní rozměr, vnitřní si doměřím podle ventilu. Předem děkuji za každou pomoc    [Ivan]   06.11.2020
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

ČZ 175 a 250 záchytky kabelů


 Přeji všem hezký den,
při skládání ČZ 250 Sport řeším několik chybějících dílů a chtěl proto poprosit o radu. Na přední vidlici mi chybí díl 50746 - Záchytka kabelu. Nenalezl jsem ani výrobce repliky. Byl by prosím některý z vlastníků ochoten tu svou oměřit a nafotit? Naopak druhou záchytku, díl 50671 Záchytka kabelu u hlavy rámu, ale nevím kde přesně a jak je umístěna. Proto bych chtěl současně požádat o snímek jejího umístění. Hledám také někoho, kdo by byl obě záchytky vyrobit v replice. Snímek záchytky 50671 přikládám pro lepší představu. Za každou pomoc uctivě děkuji. Martin Říha    [hraničářRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2020
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

podsedlové plechy jawa 550.


 Prosím o radu, jak mají být přeplátovány podsedlové plechy přes sebe. levý přes pravý, nebo pravý přes levý? Samozřejmě z pohledu řidiče.Je to vpředu u prsíček i vzadu nad blatníkem stejně? Vždy jeden navrchu vpředu i vzadu nebo je to křížem?
díky    [Babula90] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.11.2020
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Drziak vyfuku Jawa 90 cross


 Ahojte, prosim o pomoc, nemate niekto skresleny drziak vyfuku na Jawa 90 cross? Mam ram na roadster, tak si to nemam kde pomerat, aby som ho vyrobil. Dakujem za pomoc.    [pista170Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2020
  Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Cz 502 cap stojanu


 Dobry den, vlastnim cz 502,stojan pi kupe bol ledabolo prichyteny skrutkou, ktora drzi aj drziak motora, nemohli by ste mi z blizka odfotit cap/uchytenie stojanu, popripade poradit ako a cim vytvorit novy, dakujem    [Misino251]   31.10.2020
  Skútry ČZ, Manet a ostatní    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Lehký sidecar ČZ


 Zdravim,
začal jsem dávat dokupy lehkou verzi sajdky k touristu. Stále mám problém s připojením motocyklu, respektive s hledáním někoho kdo mě nechá oměřit úchýtné prvky na rám. Najde se šťastlivec, který má řešení? Díky    [jirkas4] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2020
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Absence VIN


 Zdravím,
rád bych se zeptal, jestli je řešitelné, když vozidlo, v tomhle případě motorka, nemá VIN na rámu? Historicky to bylo buď nalepeno na štítku, nebo přinýtováno, ale před přípravou rámu na lak jsem nic nenašel.
Jde o Ducati. Bohužel pro potvrzení původu prý potřebuji lejstro od výrobce/zastoupení, jenže tam ho bez VIN prý nedostanu.

Děkuji za rady.    [kabismoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2020
  Služby, řemesla, kontakty    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

čz 350 tourist první kus?


 čz 350 tourist výrobní číslo 81999. Kartery do páru značené 1,spojkový koš,víko ložisek za sekundárním kolečkem také. nemá vypouštěcí šroub z klikové skříně a číslo motoru je pouze na karteru a víku spojky.Rám má číslo 81999 vyražené místo štítku.    [Michal]   29.10.2020
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 

 Strana 1/2148 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006