|  Díky, rozsekám ty loziska. Měl jsem ambici to rozdělat elegantně. Šrouby jsou určitě venku vsechny, kartery vůči sobě jdou nepatrně pootočit. Viděl jsem jak tu někdo půlil pomocí stranovýho klíče a tak jsem dostal odvahu ukázat čím půlím já [FilipS] 22.01.2021 |
| A hlavně se pořádně podívat jestli někde pod špínou nezůstal ještě jeden šroub, to už se mi stalo a motor tak rozhodně rozpůlit nejde :-) [meela] 22.01.2021 |
| rozsekej ostrým malým majzlíkem ložiska na klice případně i v převodovce - klece a pak se vysypou kuličky a pak už to nemůže na ničem držet. Já takto demontoval kliku z 350, tam to bylo oto horší, že jsem ještě musel uřezat jednu ojnici a druhou překroutit o 90 stupňů, protože nešlo otočit s klikou tak aby ojnice nevadily při půlení karterům. [HonzaBK] 22.01.2021 |
| Pánové, už od Vánoc rozebírám jeden totálně zarezlej motor z 250 kejvačky. Všechno jsem rozhejbal jen kolečko 4. rychlosti s tím bazmekem na sekundár ne, to ale snad nevadí, když z druhý strany hřídelí hnu. Stejně to ale nemůžu rozpůlit a právě jsem vytrhl stahovákem jeden závit díry na stator dynama... Asi 1 mm jsem kartery dostal od sebe. Klikou otočím asi o 15° sem tam, protočit ale nejde, je tam bordel.. to by ale snad nemělo půlení vadit.. jsem z toho na prášky. Na čem to může viset!? [FilipS] 21.01.2021 |
| Úspech! Tá kyselina tomu naozaj pomohla a potom po troške námahy to išlo pekne rozpoliť. A po oddelení blokov som sa nestačil čudovať koľko bordelu bolo od spodu kľuky. Ďakujem za každú vašu radu borci. [Janči] 19.06.2019 |
| Chtěl jsem kdysi "zachránit" motor z péráka, který stál na zahradě několik let bez hlav a víka spojky, tedy plný vody. Dlouhodobé máčení a odrezování nepomáhalo, nahřívání nepomáhalo. Pomohla až průmyslová ultrazvuková čistička, která bordel dokázala uvolnit natolik, že po nahřátí se kartery podařilo oddělit. Ale kartery byly stejně ve všech otvorech pro ložiska tak poničené, že námaha za to ani nestála. [vintera] 05.06.2019 |
| Rozebíral jsem jich několik. A pomáhá a to hodně ta kyselina citronová. Samo není všemocná. Bordel a mechanické "problémy" neřeší. Pomáhá ohřátí (já používám PB hořák) a pomáhá i spešl povolovač od Retechu a také obyč olej!!! [dolin1] 05.06.2019 |
| Ako uvádza pán [P.], je to pravda, bude to držať vo vnútri bodrel medzi kľukou a blokmi,alebo medzi stredovou vložkou kľuky a blokmi. Mám už aj rozbité ložisko, guličky sú von ale je ešte pod tým niečo. Tie bloky motora sú zaseknuté tak ako sú na obrázku, ja som ich nepohol ani o mm, ani von ani dnu. a po premeraní šublerou sú rozdiely na začiatku a na konci pár stotín mm. [Janči] 05.06.2019 |
| Nerad to uvádím, ale myslím si, že jen málo lidí zde opravdu rozebíralo podobný stav motorů a vlastně si dokáže představit plnou realitu, nedrží to jen na ložiscích aj., kolikrát to udrží čela kliky tak, že se to nehne ani o milimetr, i když by ložiska nebyla. Proto je dobré užití kyseliny, odškrabování a vyplachování rezu aj. bordelu odkudkoliv to jde, a postupně zkoušet stále dokola stahovák, ohřávat karter, který chcete zrovna sundat... Ložiska jsem dokonce opakovaně u podobných motorů i roztrhl..... [P.] 05.06.2019 |
| jo a ještě když se dívám na tu fotku, tak bych pravou stranu (na fotce) vylisoval cca o těch 5 mm ven a demnotoval bych středový hliníkový kruh a pak můžu klikovkou v tom zbylým karteru při uvolňování ložiska kývat i mírně do stran. [HonazBK] 05.06.2019 |
|