MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 301954 příspěvků |7292 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 82 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 17.9.2019 19:27  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    STADIONY S 23   13.12.2008 / 1154
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 931
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 873
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 800
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 770
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 31682      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 13 / 4684      Příspěvků Příspěvků: 301954
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2113 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma Téma dne  |  Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477    Přidat odpověď    Zobrazit téma 

Farebnosť Jawa 90


  Dobrý deň, viete mi niekto poradiť originálnu farebnosť Jawy 90 roadster ?

Mám ju v zeleno žltej farbe a chcem ju kompletne renovovať tak aby som ju nedal do nejakej divnej farby.

ďakujem.    [RadoslavRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2019 - 15:02
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

JAWA 90 Roadster , červeno černá varianta


 Kolegové veteránisti, hodlám renovovat motorku v tomto odstínu, mám dotaz : které díly na této motorce nejsou ve správném odstínu ? Domnívám se, že :
přední blatník má být červený s černými vzpěrami - nebo mají být v chromu ?
nádrž černá
kastlík ( filtrbox) červený
kastlík ("vanička pod sedlem") červený
zadní tlumiče - tlumič i horní kryt černý nebo tlumič červený a kryt černý ?
nosič , pokud se montoval v továrně - černý ?
Co ještě je špatně, nebo jsou nějaké varianty ? Třebas některé motorky byly dodávány s černým kastlíkem apod.
Neměl by někdo od této varianty fotku skutečně autentického původního stavu ?    [V:M:]   27.11.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahojte, mám taký istý problém.

Ja som sa dostal ju jawe 90 v zeleno žltej farbe. Viete mi poradiť originálnu farebnosť týchto motocyklov ?    [RadoslavRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2019
Odpověď  Mám roadster,červeno čierny úplne pôvodný,od nova naj.cca 2000km.Foto sa mi sem nedá vložiť,pošlem Vám ho na mail.    [Mimo]   05.01.2019
Odpověď  A ste si na 100% isty, ze tie farebne odtiene nemohli byt aj tak ako su? S urcitostou Vam mozem povedat akurat ze spodna cast zadnych tlmicov bola siva u vsetkych jawa 90. U tychto motoriek platili nejake pravidla ohladne farebnych odtienov, zvycajne boli dve farby- prva farba - kostra, fitlerbox, blatniky, kryt retaze a vidlica. druhy odtien - nadrz, kastliky a vzpery blatnika. Ale co to sledujem tak som sa stretol aj s inou motorkou co mala nardrz v takej farbe ako Vasa a inej ako zvysne dva odtiene. Preto ta moja prva otazka. V knihe o jawa 90 je farbam a odtienov venovana cela stat, tak by som vam mohol poslat sken do mailu ak je to este aktualne. A este otazka, ten kastlik s napisom roadster asi neplanujete pieskovat? Ak ano, a este ste nepieskovali tak by som vam ho vedel vymenit za podobny bez napisu. Dakujem za odpoved    [Janci]   02.01.2019
  Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 590


 Zdravím všechny, mám Jawu typ 590 na 19" kolech s anglickým štítkem a čísla rámu a motoru začínají číslicí 559.Na sportkách začínají čísla 590 -.Můžete mi někdo vsvětlit jak to je ?

Díky    [domazlickyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  1966 cast Jawa/CZ ceniku.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2019
Zobrazit dokumentOdpověď  V roce 1966 ji v US nabizeli za 535 USD. Model 590 Swedish headlight.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2019
Odpověď  Mám doloženo více jak 5 motorek Jawa 590 Sport s doklady , rámem i motorem 559. Mám také jednu takovou doma. Doklady jsou dokonce přeškrtané, původně natištěné pro z 353 1955!!!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2019
Odpověď  Měl jsem kdysi od souseda sportku a také měla motor i v TP předtištěno 559, přeškrtnuto, opraveno na 590. Na štítku byl typ 590 vyražen.    [vintera]   15.09.2019
Odpověď  Dnes už je možno vymýšlet konspirační příběhy. Různě doškrtaných TP existuje plno a dřív v tom nikdo nehledal nic zvláštního. V inzercích se důležitě zdůrazňují "exportní rarity" s cizojazyčními štítky a každý ví, že třeba "dávali co bylo skladem".    [Jawik]   15.09.2019
Odpověď  Myslím si, že by to klidně mohlo být...je to rok 65, první sportky, tudíž zůstaly rámy a motory předražené 559 a štítek je také netypický...doplnily jen čísla a hotovo... viděl jsem i originální doklady z roku 65 a typ 559 a preškrklé na 590 v popisu... neměli ještě předtištěné doklady 590, ale motorky už hotové    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2019
Zobrazit dokumentOdpověď  Uplne stejny pripad. Original stitek 590/01 motor je 559. I na VIN stitku to je krasne citelne. Rok na dynamu 64. Motorka dovezena z Texas, US    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2019
Odpověď  za totálního bastarda dobrá cena. Leda jestli to bylo na papírech.    [Kosta]   16.09.2013
Odpověď  http://aukro.cz/jawa-250-typ-590-sport-i3527875220 .html    [kaekk]   15.09.2013
Odpověď  proč - vyměnit hodně dílů? Kyvka, kola, blatníky, podsedlo, kryt řetězu, řetěz, dejme tomu rozeta, řídítka, hlava světlometu. A pokud to nemáš origo, tak ti vznikne něco podobného tomuhle - přední sportkový blatník nemáme, tož tam fókneme z kalifa, kryt řetězu nedáme, a takhle mlžeš pokračovat.    [Kosťa]   15.09.2013
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  Ahojte. Idem kupovať nové gumy na Z25K a neviem sa rozhodnúť medi 9,5-36 a 12,4-36.
Tie 12,4-36 mi ponúka ešte o 200Sk lacnejšie, a sú 6 vrstvové. 9,5-36 sú len 4 vrstvové. Má z Vás niekto 12,4-36 na Kultiváku? Chcel by som vedieť či to nerobí problémy, či dobre sedia v disku a tak. Jeden predáva aj komplet kolesa 12,4/11-36 tak sa neviem rozhodnúť. Má niekto s tým skúsenosť?    [Peto Z 25 A] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.07.2008

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To Loprajs:
Ahoj, byl jsem nedávno na technický a poslední co řešil byly rozměry pneu. Oni ví, že jsou to starší stroje a že se na to už nedá sehnat všechno. Kontroloval aby to hlavně svítilo, nějak brzdilo a celkově vypadalo nějak k světu. Ještě mi prošel vůle na napravě, kuláky a tak a zda neteče olej na spodku. Jako nejdůležitější jsou stejně předepsané cedulky a odrazky:)
Samozřejmě můžeš natrefit na nějakého blba, který se začne točit na rozměru pneu. Doporučuji udělat následujicí: zajeď na STK, nebo zavolej, aby ti řekl technik, na co se soustředí, abys tam nemusel trajdat dvakrát. A hned budeš vědět, na co si dát pozor a zároveň si tě už technik bude pamatovat a dá do toho víc rozumu než úřadu.
Držím palce, Petr    [petr]   17.09.2019
Odpověď  Nemáte prosím někdo aktuální zkušenost s tímto problémem? Čeká mě STK a ještě předtím musím koupit nějaké pneumatiky a ty pochopitelně nemám zapsané v TP. Předem děkuji za info.    [LoprajsRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Odpověď  Ahoj u nás na dopravce měli například takovou tabulku na traktory unifikované řady (záměny typů motoru,rozměry pneu, kultivační pneu,hnaný a nehnaný předek atd.). To však udajně od 1.1. 2016 neplatí a platí co je v TP vozidla. A každá zmněna pouze s vyjádřením výrobce.    [novotny]   21.06.2017
Odpověď  No hned se mi zdál ten papír divný, už podle toho že by poslali kopii nějaké staré odpovědi z r. 2013. Mám takový nepříjemný dojem že to co se tam píše už dávno neplatí a funguje to jak píše novotny v příspěvku níž. Totiž že se to řeší individuálně, ne plošně jak je to v té tabulce, všechno se musí zapsat do techničáku a hlavně pořádně zaplatit. No uvidíš co Ti řeknou na registru ale obávám se nejhoršího...    [Širda]   20.06.2017
Odpověď  Ještě trochu opravím. Bumážka nepřilétla ze Zetoru (ten se ještě neobtěžoval odpovědět), ale od jedné dobré duše odtud. Tímto mu děkuji. Až bude chvíli čas, zkusím zajít na DI si nechat gumy zapsat.    [Zahajskej]   20.06.2017
Odpověď  promin prehledl jsem se to s tema cenama psal novotny    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2017
Odpověď  no tak jsi se mel rovnou informovat jak je to s tou predni hnanou napravou vyjadreni zetoru 2500kc a 50kc kolek na DI + kontrola na STK    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2017
Odpověď  Tak jsem si napsal do Zetoru a dostal jsem od nich tuto bumážku https://ulozto.cz/!D5eabpECkiBz/konstrukcni-zmeny- zetor-1-pdf Na základě tohoto by měly do TP na DI zapsat 12,4 - 36 i 9,5 - 36 a i bez zápisu by měly na STK tyto rozměry brát jako náhradu    [Zahajskej]   16.06.2017
Odpověď  Ono hlavně ty pojištovny jsou mrchy. Vše se u nich motá kolem slova NEZAPLATIT. Takže v době nehody byly na vozidle pneu, které nejsou zapsané v TP. Tím pádem vozidlo nebylo technicky způsobilé provozu na pozemních komunikacích, jako by nemělo STK. Tím pádem je řidič také viníkem z toho plynoucích sankcí. V lepším případě jen krácení plnění od pojišťovny, pokud se likvidátor velice dobře vyspal a vezme "všimné", jinak ani koruna. Od poldy na místě odebrání OTP, body dolů, pokuta jak hrom atd.
Musí jít z tohoto kola ven a najít řešení. NApř.u trábošů jsou gumy v TP 5,20-13 a bez problémů projdou s 145/80 r13 jak na STK, tak prostě všude. Protože jsou to přepočítané rozměry podle nějaké tabulky z ministerstva dopravy.    [Zahajskej]   15.06.2017
Odpověď  Ahoj co se týče zetorů tak dnes ke všemu, co se přepisuje v techničáku musí dát fabrika písemný souhlas. Oni to povolí vždy ale..... zetor 25 A změna zadních pneu z 11.25-24 na 12.4-24 stojí 6200kč, přestavba z 6911 na 6945 cena 25000 plus DPH. Některé STK rozměry pneu kontrolují jiné ne,ale informoval jsem se a při nesouhlasícím rozměru pneu by při možné dopravní nehodě mohla dělat pojišťovna problémy s plněním. Pravda je že jsem v různých institucích (STK, dopravní úřad, pojišťovna) dostal na stejnou otázku různé odpovědi.    [novotny]   14.06.2017
Zobrazeno 10 z celkem 34 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Traktory Zetor    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (34) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Jawa Bizon - uchycení pružiny stojanu


 Zdarec Bizonisti. Chtěl bych vás moc poprosit, jestli mi někdo můžete vyfotit uchycení pružiny stoju. Vůbec mě nenapadá, jak by mohla být pružina uchycena. Předem díky a Bizonům zdar !
PS:
Můj Bizon jako fotka přílohou, potřebuji aby už tento fešák stál sám :)    [Michal]   16.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  v rámu je zaháknutý takový půlměsíček s čepem, na kterém je teprve zaháknutá pružina.

viz tahle diskuze:

http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=118&idtop=251656    [meela]   17.09.2019
  Motocykly Jawa 623, 633 (UŘ, Bizon)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prodám nebo vyměním za moto do 350 ccm auto Bugatti 8v. r. v. 33, zachovalé


 Toto není legrace. Bohužel však jde o inzerát přesně 60 let starý...    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 46 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  -    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poprve jsem se setkal s vyvezeným autem v roce 1980. Šlo o Wolseley z ČR a koupil si jej vlastník muzea v Eppsteinu "Raule museum". Já na to měl opravovat oplechování. Po revoluci jsem navštívil pana Procházku a mohl s ním o vývozech hovořit a částečně jej pochopit. V loni mě volal kolega z Vídně, že jeho táta sbíral české veterány ale on k nim vztah moc nemá a mimo ČR & SR je nikdo nechce. Takže jedna Praga Alfa skončila v ČR a Tatra 12 na Slovensku. Postupně to rozprodá, třeba je prodá všechna směrem k nám? Milan    [oldtimermagazinRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.06.2019
Odpověď  Přestavby byly rozhodně jednodušší. Měl jsem Tatru 57 - čistá, polocabrio na papírech T57b - v TP výměna karoserie za typ 57 polocab. Teď mám T75 cabrio na papírech limusímy - v TP výměna karoserie za typ otervřená. A všechny škodovky s motorem vzadu se považovaly za jeden typ. Takže dát na Š 100 kastli ze Š 105 (úzká) stálo asi 50 Kčs za kolek.    [mirek]   31.01.2013
Odpověď  Z raného mládí co si ještě za totality pamatuju, tak souhlasím s tím, že stavba vozidel byla podstatně jednodušší než nyní. Bihužel i stavba a různé úpravy v německu je jednoduší v dnešní době než v ČR.    [HonzaBK]   31.01.2013
Odpověď  Ještě bych Dolina doplnil, že bylo běžné stavět třeba vozíky za auto. Kdo měl materiál a trochu šikovny ruce si vozík svařil a bez větších problémů přihlásil. Nebo před lety jsem viděl karavan vyrobený z trabanta normálně na číslech. Majitel tvrdil, že je všechno legální, ale dnes by to už asi nešlo.    [slawa.cap] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2013
Odpověď  No tak takto:
"Kdo ti Doline nakukal, že možnosti staveb vozidel byly benevolentnější?? [Lada] 30.01.2013"

1 - Nakukal mi to můj výzkum. dle TP co mám k dispozici byla výměna motoru třeba u 175/470 za 250/455 v pohodě a udělalo se to jen na DI. Zjišťoval jsem si na DI co je k této výměně ve složce vozidla a není tam doloženo ničím. Myšleno tak že by někdo žádal fabriku o povolené té zástavby písemně jako dneska.
2 - Nakukalo mi to čtení dobové technické litaratury a následně zkoumání tehdejších zákonů a vyhlášek. Stačilo abych měl dokumentaci, doklady o nákupu a původu materiálů (asi opatření proti rozkrádání soc.majetku) a po schválení technické stránky a účelu dle zákonů si člověk mohl postavit vlastní na koleně udělané vozítko. Byly celkem hojně nabízeny inzercí, hojně o nich psal třeba Svět motorů. Dnes to nějak nevidím!
3 - Hojně jsou nabízeny přestavby DKW-motor pérák, nebo obráceně, upravené zahraniční stroje s jiným motorem,...

Ano jistěže jde, nebo by šlo všechno udělat i dnes (za peníze v Praze dům,..), jen to nejde asi tak lehce,..

----------------
Dolin-když měniš jinej typ motoru tak musiš napsat bumážku (žádost o povoleni) do ČZ Strakonice.Myslim že ten pán dělá v tom muzeu.Pak na STK a pak na DI. Možná se pletu..??? [k.b.] 30.01.2013

Ano, ale ČZ údajně nevydává moc ráda povolení na změnu kol, motorů a tak. Jawa zatím jo.    [Dolin1]   31.01.2013
Odpověď  Dolin-když měniš jinej typ motoru tak musiš napsat bumážku (žádost o povoleni) do ČZ Strakonice.Myslim že ten pán dělá v tom muzeu.Pak na STK a pak na DI. Možná se pletu..???    [k.b.]   30.01.2013
Odpověď  Kdo ti Doline nakukal, že možnosti staveb vozidel byly benevolentnější??    [Lada]   30.01.2013
Odpověď  No pokud měním motor 453 za 455??? Tak asi ne,..teda na DI ne.    [Dolin1]   30.01.2013
Odpověď  Funguje to i teď . . . Číslo motoru se v T.P. vymaže, nechá se jen typ motoru.    [radek]   30.01.2013
Zobrazeno 10 z celkem 46 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Život kolem veteránů    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (46) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

spojka 125T - problém po zahřátí oleje


 zdravím pánové,

Konečně jsem dodělal 125T, r.v. 1948 (Foto 1 :-) ).odhaduji, že byla cca 15 let mimo provoz, předtím dle původního majitele jezdila bez problémů. Kontroloval jsem mimo jiné válec a píst, převodovku a spojku jsem nerozdělával. Dal jsem nový olej do převodovky (SAE 90) První nastartování a jízda cca 6 km super. Během dalších testů po cca celkem 10 km začala zlobit spojka (myslím si to) Řazení zlobí, zejména směrem dolů, v podstatě nejde dát jednička a po zahřání bloku už nejde ani nastartovat (páka sklouzne bez odporu) Po vychladnutí zase OK. Vypustil jsem olej - byl čistý. Další problém nastal, když jsem chtěl sundat víko - nejde přetáhnout přes tisícihran startovací páky. Nechci to nějak páčit a ani obrušovat hroty ozubení na tisícihranu.(foto 2 červeně problémové místo).

Mám dva dotazy : Jak stáhnout víko - nejde ani "silou". musím mírně obrousit ozubení? V manuálu je "opatrně stáhneme"
a zatím, aniž bych viděl stav spojky - co by mohlo být příčinou problému - setkal jste se někdo s podobným?.
Děkuji za příspěvky    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  OK, děkuji za vyjádření - asi nic jiného nezbude:-(    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2019
Odpověď  U funčního řadícího mechanismu se rychlosti usazují "hladce", normálně by za jízdy mělo jít bez verglování řadícím pedálem zařadit z dvojky první rychl.stupeň. Tento popisovaný problém při řazení jedničky má většinou na vině prasklá pružinka kyvné západky u mladšího provedení mechanismu, ale u tohoto výr.čísla by měl být z výroby namontován starší typ(čtyři západky). Bohužel bez rozpůlení motoru nejde zjistit co je příčinou a ani jaký řadící mechanismus tam vlastně je.    [Martin Štindl]   16.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak se k problému hlásím ještě jednou:
Vypláchl jsem spojku a primár kerosinem a nalil jsem nový olej - zkušební jízda cca 20 km . I po zahřátí startování bez problémů. To by bylo v pořádku. Bohužel mi zůstal problém s řazením jedničky dolů z dvojky. Empiricky jsem našel cestu - trochu přizvednu řadičku do polohy dle fotografie a pak to jde. Nemám žádné zkušenosti z jiných strojů, zda to "normálně" jde hladce jako z trojky na dvojku.    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2019
Odpověď  Jo, taky to nemusí být příčina, ale nejprve by se tam mělo nalít to co tam patří a na co ty spojky léta fungovaly(a bylo napsáno, že snad měla před tím jezdit bez problému) a pak to řešit dál. Je to ta nejjednodušší cesta...Závady mohou být i jinde ale určovat "diagnózu" neposlušného stroje na dálku, přes PC je věc ošemetná:-)    [J]   09.09.2019
Odpověď  Pro J,v prvom momente som mu chcel napísať to čo vy,ale v prípade nevhodného oleja nevypína spojka,nejde radiť,ale štartovanie nepreklzuje.Tak som radšej nič nenapísal.J    [Joski]   09.09.2019
Odpověď  Přeji dobrou noc i za odpověď na připravený dotaz, jestli by se primár a spojka nedaly něčím "vypláchnout".

časem dám vědět, jak jsem dopadl. :-)

Franta    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Odpověď  Díky za odpověď, ty tlumiče jsou upravované(standartně jsou nerozebíratelné)ale podle fota to je precizní a důmyslná úprava. Hezké a šikovné řešení..
Podle v.č. 164 774 je to začátek roku 1948(nebo konec 1947?), v motoru by měl být starší typ řadícího mechanismu a ty jsou většinou spolehlivější. Takže přednostně se pokusit zprovoznit tu spojku, stejně po tom propláchnutí(na čistící výplach je vhodný kerosin) bych zkusil sundat to víko a pro jistotu zkontrolovat sestavu spojky - osinkové i plechové lamely a stejnoměrné zvedání přítlačného kotouče při vymáčknutí spojky.    [Martin Štindl]   08.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto tlumiče 1    [Drkapr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Zobrazeno 10 z celkem 16 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (16) 
Zodpovězené téma  

ZETOR 7245


 Zdravím
mám dotaz, jak zkontroluji olej v přední nápravě - v rozvodovce předního náhonu
a pak pod pedálem spojky je otvor asi 65mm a tam je šroub na klíč 22mm. K čemu slouží tento šroub po vytočení, nějaký kontrolní nebo dolévací .
Dík.    [ivo]   14.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  tak tohle jsem ještě nedelal takze jen teoreticky nejdříve na něco zavěsit naboj je dost tezky nejlepší je zirafa vyndat rejdove cepy spodni a vrchni jsou to kuzelikova loziska a pak sundat cely naboj z poloosy odšroubovat srouby co jsou ke krizovemu kloubu je jich myslim 8 měli by tam byt i nejake 3 zatky místo kterých se nasroubuji odtlacovaci srouby M 12x1,25x110 a pak uz by to mělo jit rozebrat gufera tam jsou dve u krizoveho kloubu je 40x52x7 a u naboje to je asi to co netesni 150x180x15 vymenil bych oboje když uz to bude rozebrane    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2019
Odpověď  zdravím, mám ještě dotaz Slávo
začal téct olej z předního levého kola. Vypadá to jako by zezadu kola tekl olej přes simering. Kolo je celé oházené od oleje. Chtěl jsem se zeptat co tam vlastně je a jak to opravim . Určitě se musí sundat náboj kol
díky    [ivo]   16.09.2019
Odpověď  díky za odpověd    [ivo]   08.09.2019
Odpověď  ja bych osobne to viko ani nekupoval jen bych vyvrtal diru a vyříznul zavit    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2019
Odpověď  to viko se sunda tak ze se do tech zavitu pod sroubama natoci srouby a tim se vytlaci nevypadne nic jen vytece olej pokud se predtim nevypusti tesnene je okrouzkem , tlumic kmitu na naprave se plni hydraulickym olejem ta nádržka je vyrovnavaci když se vytoci několikrát plny rejdy na obe strany tak jen dolit olej aby byl asi v polovine na motohodiny je snimac otáček nad remenici kde hledat zavadu se takhle neda poradit v kabelech , snimaci nebo v budiku me taky zlobi ukazuje min otáček nez skutecne motor toci chtěl jsem to rozebirat ale nejak jsem se k tomu nemohl dokopat    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.09.2019
Odpověď  zdar Slávo mám ještě dotazy.
To víko co je na přední nápravě jak je na fotce bych koupil a namontoval. Víko drží na dvou šroubech?. Jde mě o to aby na mě něco nevypadlo nebo co ho ještě drží a těsní.
Dál bych jsem se chtěl zeptat na tlumič nárazu na přední nápravě. Chci ho vyměnit, je špatný. Do nádržky se leje brzdovka nebo něco jiného? Jak po montáži tlumiče se uvede do provozu?
A poslední dotaz je na budík motohodin a otáček který nefunguje. Hledal jsem náhon od převodovky k budíku a zjistil jsem , že budík je elektricky snímanej. Chtěl jsem se zeptat kde hledat závadu v nefukčnosti budíku?
Tak asi vše a díky.    [ivo]   06.09.2019
Odpověď  nalevaci otvor je na leve polovine napravy    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.08.2019
Odpověď  díky za odpověd, ale ještě jednou se zítra podívám, kouknu jestli tam šroub není třeba zalomený nebo uřízlý . A teda kudy olej když ho vypustím naliji zpět . Nalévací otvor jsem ještě nehledal. Díky.    [ivo]   20.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  tak jsem se pro zajimavost podival do nahradnich dilu https://www.zetor-shop.cz/vicko-kryci-2249cz453/    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2019
Odpověď  je mozne ze tam od vyroby byt nemá a je to nejaky zlepsovak tak olej vypustte a nalijte tech 7 litru aspoň zkontrolujete jestli není na zatce nejaky oter    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.08.2019
Zobrazeno 10 z celkem 14 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Traktory Zetor    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (14) 
Zodpovězené téma  

šrouby witvort


 Dobrý den pánové.Rád bych Vás poprosil o radu.
Neví někdo kde se dají koupit šrouby se závitem witvort nebo závitová očka a závitníky.
Předem děkuji za radu.    [Rosťa]   25.05.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  dobrý den, mám novou sadu závitníků a závitových vok witwuort, rozmezí 3/16-3/4 značky sherwood, set 28ks, dále novou imbus sadu značky kennedy 5/64-3/8 set 11ks, dále novou imbus sadu skládací 1/16-3/16 set 9ks.( pozůstalost)    [šimon miloslav]   16.09.2019
Odpověď  Hi, kupuji si je v Dánsku ale na EBAY se taky vyskytují u motocyklů BSA ,Norton ap.    [argus]   27.05.2010
Odpověď  Ahoj,
Nevím přesně jaký tym whitvortu potřebuješ dělat nebo koupit, nejpoužívanější jsou tyto stoupání: BSF (brit standard fine) BSW (brit standard whit.) a BSCY na anglických motocyklech nejpoužívanější nejjemější stoupání 26 Tpi. Šrouby jedině na Ebay nebo něco Fabory (nemají BSCY), ceny asi jako motoren :) a nebo koupit konkrétní sadu závitníků a oček. Kdysi jsem si objednával několik sad z anglie a nějakou mám ještě ve skladě jedná se o BSCY sadu. Kdyžtak dej vědět na mail a můžeme se pobavit o tom co konkrétně potřebuješ rád poradím.
S pozdravem Brody    [Brody]   25.05.2010
  Motocykly do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  

Doklady


 Zdravím.Nedávno jsem četl na netu jak jdou předělat papíry z kývačky na péráka.Konečně jsem je sehnal ale pro změnu zas nemůžu ty informace jak na to najít.Můžete mi prosím někdo poradit přesný postup,nejlépe odkaz na stránky kde je to popsané.Není to zas tak jednoduché...Děkuji plasa    [plasa]   11.04.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 273 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Jiste ze by tam mel byt stitek z ramu. Nechat puvodni. Uz se to tu resilo stokrat dokola. Bez stitku je jasne a podezdrele ze neco chyby a naprosto nejhorsi moznost je stitek falsovat ... .    [jawak]   15.09.2019
Odpověď  http://hire-labas.pl
info@hire-labas.pl    [Lillie]   22.08.2019
Odpověď  Podle me by tam mel byt stitek z ramu (tedy nesoublasici rok vyroby a typ) nebo podle puvodnich cisel v tp (nesouhlasici vyrobni cislo s ramem). Oboje bude ok protoze proste kdyz se legalne ten ram vymenil tak logicky asi neco sedet nemuze. Novy bych neklepal, podle me to budi pozornost ... technici velmi neradi vidi manipulaci s cimkoliv.

Realme, resi se to tady, aleckoho vyhodili z tk kvuli stitku? Ja o tom neslysel.    [jarda]   30.09.2018
Odpověď  protože jsou trotlové co to stejně nepochopí, a co sem furt taháte VIN ten má přesně stanovený tvar a počet znaků.    [jawik]   15.09.2018
Odpověď  Hlavně se o tom bavte veřejně...    [tr]   15.09.2018
Odpověď  vyrazte na štítek číslo stejně, jako v TP a na rámu. Potom jim to bude sedět,a budou na STK mít duši v peří.    [MOnty]   15.09.2018
Odpověď  Naposled měl jeden technik pochyby o tom jestli u kývačky má být předčíslí 353 ,
že jsem si ho tam vyrazil sám, další technik na stejný STK mi zase tvrdil že u péráku má být na rámu vyražený předčíslí 11-, jako je na štítku i v TP.
Zajdu se na STK poptat jestli štítek vůbec musím mít, popř. v jakým tvaru číslo rámu.    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2018
Odpověď  no.... dobra otazka. spravne musi byt stejne vin na stitku ramu a v tp. pokud to mas jinak tak te podle meho muzou vyrazit kdykoliv. jedine spravne reseni je zajistit si vyjadreni od javy, ze na ram se to razilo v takovem formatu a na stitek v onakem... jen tak nebudou mit pripominky. jinak vzdy to zalezi na technikovi ktereho chytnes...
...muj nazor.    [Jiří]   14.09.2018
Odpověď  Musí,nemusí-ze všech stran slyším a čtu jak teď na STK chtěji štítek i na motorkách vyrobených před rokem 2002.Loni jsem byt na technický s kývačkou a štítek fotili,každej technik ví že Jawa štítek má a kde ho má. Jak se v průběhu let stěhovalo vyražený číslo rámu, to už neví..)
Na jaře chci po šesti letech zprovoznit panelku, poslední TK byla dělaná v 2010. Někdy v r. 1972 byl vyměněn rám za jiný, číslo novýho zapsané v TP, vyraženo na pravé straně výztuhy rámu (formát 123456, bez N, bez předčíslí 592).Ale štítek na krku nemá a nikdy to nevadilo.
Chci teď dát na krk repliku štítku ať mám klid. V jakým formátu vyrazit číslo ?
S předčíslím a pomlčkou, nebo jako je v techničáku?    [Bullet] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2018
Odpověď  No,takže štítek na moto do roku výroby 2002 nemusí být a nemá to dál smysl řešit.. stačí mít správný tvar čísla na rámu    [Beat]   13.09.2018
Zobrazeno 10 z celkem 273 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (273) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 175 kurýrní provedení - zadní přídavný nosič


 Zdravím,

Potřeboval bych pomoct. Nedaří se mě nikde najít žádné informace k přídavnému nosiči na předválečné ČZ motocykly pro vládu/armádu. Pár fotek jsme našel, ale potřeboval bych nějaké bližší informace, nejlépe rozměry, tloušťky plechů a způsob uchycení. Budu rád za každou informaci.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  18.01.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Osobně jsem je měl vždy z hliníku, jednalo se o více jak 10 kusů, železný jsem viděl asi jen jednou a zda byl z čz nevím jistě.    [Pavel]   15.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 5    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 4    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 3    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Náhon byl v bednách po starém pánovi.    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dnes se mě podařilo sehnat další náhon tachometru. Opět je "železný" a chromovaný což mě celkem překvapilo. Zatím jsem viděl na vlastní oči dva hliníkové (mám jeden a jeden má kamarád) a dva železné. Nemá někdo k tomuto tématu nějaké informace ohledně materiálu náhonů tachometru?    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 4    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 3    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr. 2    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.06.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Měl bych jeden dotaz co se týče náhonu tachometru na ČZ 175 předválečnou.
Při koupi rozebraného motoru ČZ 175 na náhradní díly jsem tam objevil i náhon tachometru, ale je z litiny - nikoliv z duralu (hliníku). Tvar je zcela identický až na průměr vnitřní díry pro osku kola a celkovou délku i když upevňovací šroub náhonu je ve stejné poloze jen má větší průměr.
Setkal se s tím někdo?    [Geroder] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  16.06.2019
Zobrazeno 10 z celkem 23 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Předválečné motocykly ČZ    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (23) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stadion


 Ahoj, tak jsem si pořídil torzo Stadiona a chtěl bych se zeptat kde najdu číslo rámu. Díky    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ten dekl byla drbačka, ale celkem se povedl. Ten vylomeny karter dal práci, ale už je opravený taky a složený    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.09.2019
Odpověď  Pěkná práce, taky mám doma v garáži jeden motor s vylomeným kusem přesně ve stejném místě. Obdivuju tvoji trpělivost při opravě toho deklu, já bych to nedal, muselo s tím bejt hodně práce.    [1-Honza]   15.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další hotovej    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  😤    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zase jeden motor zachráněn a jeden na opravu čeká. 😁    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dekl opraven.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2019
Odpověď  Myslel jsem si také že válec byl přehozen při výbrusu. Každopádně výbrus musel být dělán už před hodně lety.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2019
Odpověď  Klasika,dal na vybrus valec a vratil se mu jiny.Taky se mi to stalo.    [Kudla]   01.09.2019
Odpověď  Já jsem plný válce viděl jen na S22 nebo S23.    [Karel]   31.08.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pán říkal že je z S11 mopeda měl od novoty že ho jen sundal a dal vybrosit, ale že už ho tam nikdy nedal. No nevím jestli je možné aby na S11 s číslem 70xxx byl plný válec.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2019
Zobrazeno 10 z celkem 67 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (67) 
Zodpovězené téma  

odvzdušnění olejovka -> želva


 Prosím o vysvětlení, proč je odvzdušnění olejovka -> želva, nebo to je obráceně olejovka <- želva, nebo obojí? Nestačí dírka v uzávěru olejovky? Děkuji předem.    [Tomáš]   06.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  ahoj Milane a Mariane děkuji,Budu hledat na netu    [Mira]   14.09.2019
Odpověď  Viem že ich mal v ponuke ventilky aj pán Zuzič tel. 0908783990.    [Marian ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2019
Odpověď  Zdravím Mirku. Je mně líto, ale již nemám. Byla to jednorázová akce a nebudu ji opakovat. Myslím, že je prodává "motoren",tak zkus tam.    [Milan(OHC)]   13.09.2019
Odpověď  dotaz na MilanaOHC.Ahoj Milane.Chci se zeptat,jestli ještě nemáš ventilky do želvy.Nějak se mi zasekly a nejdou ven.Nemám na tebe kontakt a tak to řeším touto cestou.Dík Mira    [Mirek]   12.09.2019
Odpověď  Pak už tehdy mohli udělat oddych do olejovky a z ní třeba do sání :) Ale tehdy se případná loužička oleje nebrala jako závada :)    [longr]   04.06.2019
Odpověď  Jasně.. :-) Tomáši já bych v tom až takové moudro nehledal spíš bych si představil, že olejovka je jako součástí samotného motoru - přesně tak, jak jsou motory stavěné dnes. Jen je oddělená a proto je potřeba propojit atmosféru motoru a olejové nádrže hadičkou.    [ED250]   18.05.2019
Odpověď  EDE kroužek tam mám,tahle problematika je na delší povídání.To asi nechám na sraz,letos bych se chtěl taky přijet podívat po vlastní ose.    [kuba]   17.05.2019
Odpověď  Takže čerpadlo odsává dolní dírkou olej ze želvy a proto vzniká podtlak v horní dírce tj. v trubičce do nádržky oleje?    [Tomáš]   16.05.2019
Odpověď  To by vypadalo na absenci profilového kroužku, který je pod pod kuželovým kolem královny mezi ložiskem a segrovkou. Je to jakási přehrada, která po zastavení má zaručit hladinu oleje pod vačkovou hřídelí a to aby nešly po nastartování vačy na sucho. Když tam ten předěl není, odteče dolů po zastavení motoru kolem královny větší množství oleje a zalije prostor želvy..    [ED250] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2019
Odpověď  Máš pravdu EDE to beru zpět,nějak jsem si neuvědomil pozici toho malého kola na klice.Pravda ale je,že po zastavení motoru mám želvu plnou oleje.Samozřejmě ten olej se odsaje po nastartování,ale to chvíli trvá.    [kuba]   16.05.2019
Zobrazeno 10 z celkem 35 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (35) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Pérák 250. Koncové dvojčíslí není rok výroby, ale Modelový rok


 Pérák 250, Hledá se nejvyšší v.číslo dochovaného motoru s dlouhým žebrem u karburátoru, zda nový motor odpovídá i změně víka na dva nýty od č. 11-7390-52
Pro zpřesnění definování "modelů" Janeček/Zbrojovka/Komunista do připravované knihy JAWA hledáme nejvyšší a nejnižší v. čísla motocyklů s autentickým znakem na nádržích Jawa/FJ, Jawa/Z, Jawa/O
U 350 ccm Ogar, Jawa/Z a Jawa/O

Pokud sem nechcete dávat celá v.č., tak aspoň bez posledního dvojčíslí, celé č. pak třeba na můj mail libor.marcik@volny.cz

Shodně jako jsem uvedl v tabulce u 500OHC, i motocykly 250/350 dostaly od 1.7.1951 nové číselné značení začínající vždy od poloviny roku č. 1 a končící za pomlčkou dvoučíslím udávajícím Modelový rok - rok následující! Tedy vždy půl roku se toto číslo neshodovalo s rokem skutečné výroby.
Bylo jistě kuriozní, když si někdo šel v říjnu roku 1951 zaregistrovat motocykl a vepsali mu tam, že bude teprve v roce 1952 vyroben...
Libor Marčík.    [Libor]   02.08.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 41 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde    [libor]   13.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dalším číslem s dlouhým žebrem je 11-07685-52, pravda poslední dvoučíslí trochu ledabyle ražený...    [Libor]   13.09.2019
Odpověď  Stejně zachovalýho má kamoš v garáži- rok 1947. POkud si dojedeš do Brna, není problém ofotit a prozkoumat.    [Monty]   11.09.2019
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/108387875/Jawa-Perak-FJ.php Je stále na prodej asi ho nikdo nechce..    [perak]   11.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosba: před lety byl na Bazoši na prodej unikátní původní stroj v.č.26092, který by bylo pozitivní detailně prozkoumat. Nemáte někdo povědomí kde se dnes nalézá?
Dík,    [Libor Marčík]   11.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Především díky ZČ se nám tabulka opět rozrostla, dík.    [Libor]   06.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto č.3    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto č.2    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Motor 11-13687-52 bez žebra    [ZČ] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.09.2019
Odpověď  Teď je na bazošu 250ka s číslem lehce nad 10 000 - 52 a má dlouhé žebro na karteru - vývozní. (Nevím zda sem mohu dát odkaz nebo jeho foto) Čau    [Jirka123]   28.08.2019
Zobrazeno 10 z celkem 41 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (41) 
Zodpovězené téma  

Lozisko rizeni - jak a kde


 Ahoj pratele, muze mi prosim nekdo pomoci s vulema v krku rizeni. Mam Maneta 1951. Jake ma bejt presne slozeni dilu? At delam co delam, stale mam hroznne vule, zkousel sem kulicky 5mm i 6mm. Je pravda ze druhou misku pro lozisko tvori ram, nebo na jedno lozisko patri ty misky 2. Diky za pomoc    [Adnot]   12.09.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Monty diky, uz ho mam v košíku :)    [Adnot]   13.09.2019
Odpověď  http://www.mvdily.cz/lozisko-rizeni-dvoupistovy-manet ?    [Monty]   13.09.2019
Odpověď  Jina miska v krku neni, uz jen ten prostor pro vlozeni misky je "jakoby" pro kulicky, ale uz sem prohlizel ruzne obrazky na netu a vazne tam je miska jedna "nalisovana"    [Adnot]   13.09.2019
Odpověď  a jak vypadá rám v tom místě pro ložisko? třeba tam miska je... když je vyndaná tak tam jsou normálně rovné plochy.    [meela]   13.09.2019
Odpověď  Dekuji, jdu tedy shanet dalsi dve misky :)    [Adnot]   13.09.2019
Odpověď  ložisko tvoří vždy dvě části, vnější a vnitřní. Stejné složení je nahoře i dole.    [meela]   12.09.2019
  Motocykly Manet 90    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (6) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Smutný příběh


 Omlouvám se jestli někoho tímto příspěvkem urazím, ale já jsem si taknějak myslel, že by tu někoho mohl zajímat. Pokud ne, nechť ho admin smaže. Nicméně dneska jsem neodolal a vytáhnul z garáže svojí "třipade" (půllitra stále nemám hotového)a s kámošem na pérákovi se jel projet. Skončili jsme v Týnci,kde jsem strávil většinu svého života a mě nedalo se "tam" nezajet podívat. To co jsem viděl mě nemile překvapilo a stále nechápu, jak podnik takového věhlasu se podařilo zahubit. Jsem patriot a myslím, že JAWA a lidí v ní něco dokázali, jsem na ně hrdý a nikdy by mne nenapadlo, že to takhle skončí. Připojím několik fotek toho co jsem viděl.    [LuckyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 183 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Novinky z Jawy
https://www.motorkari.cz/clanky/moto-novinky/jawa/jawa-1000-typ-838-a-jawa-1200-jak-to-bylo-a-jak-to-bude-42259.html
Novinky od jinud
https://www.youtube.com/watch?v=GDCopgXaKsM    [Franta 2776] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.09.2019
Odpověď  Ideální u nás je si na své miláčky postavit tedy co nejdokonalejší vězení a hlavně se dívat jestli někdo nejde kolem když otevřu bránu. No typicky české ale nevidím v tom moc velkou výhru.    [petr]   09.02.2019
Odpověď  to je napsano jak do filmu monty    [spec]   08.02.2019
Odpověď  Kamoš odstavil svoji 25 let starou KAWASAKi za bílého dne na parkoviště před TESCO v centru Brna. Po hodině se vracel, a parta Ukrajinců motorku se zamknutým řízením a řetězem v zadním kole právě strkala do dodávky. Po malé strkanici a volání 158 si motorku vybojoval zpět. PČR dojela, když byly UK pryč, a vamalováno    [Monty]   07.02.2019
Odpověď  Skútr není motorka. :-)    [T-1000]   07.02.2019
Odpověď  Po té co na moravě parkuji třetím rokem celosezonně skůtr před domem, sdílím názor že čím je motorka více po ruce a za co nejméně dveřmi tím nabývá její používání větší rozměr. Dříve jsem žil v takové hlídací bublině a Při průjezdu Vídní jsem litoval ty motorky co stály venku přes noc, dnes už mě to naštěstí napadlo také. Ale kdo nezkusil bude si myslet bůhví co a nedivím se tomu.    [petr]   07.02.2019
Odpověď  Souhlasím, dnes je nutné mít zabezpečeno i doma. Ne tak venku.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.02.2019
Odpověď  Pane anonyme, Já Vaše názory nesdílím, protože v čechách nelze nechat bez dozoru ani kolo takže si majitel musí zabezpečit a hlídat vše a je jedno o jaký motocykl jde.    [jwm]   07.02.2019
Odpověď  To je pravda, ale kdo hledá čtyřtatktní retro jakojawu kterou může nechat stát v létě i kdesi za rohem když s ní dojede na koupaliště a né pořád hledat parkování na dohled, pro toho by to hohla být velmi dobrá volba. Patrně i tak bude jistě vzbuzovat obdiv okolí i když asi ne tak masivní jako u jiných jawiček takže nasednout a odjet nebude pro vykoupaného majitele problém.    []   06.02.2019
Odpověď  Moje řeč, půllitr je půllitr:-))    [jwm]   06.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 183 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (183) 
 Strana 1/2113 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 18.8.2019)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Farebnosť Jawa 90


 Dobrý deň, viete mi niekto poradiť originálnu farebnosť Jawy 90 roadster ?

Mám ju v zeleno žltej farbe a chcem ju kompletne renovovať tak aby som ju nedal do nejakej divnej farby.

ďakujem.    [RadoslavRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2019
  Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Go HLAVA ZETOR 25


 Zdravím mam ted sundanou hlavu z traktoru mam proreznutou trubicku a rozhodl jsem se ze udelam kompletní Go hlavy ale nevím zda ji dát do Agromotoru nebo do Renovy.Nevíte jak jsou tet na tom tyto firmy s kvalitou prace a jak to je cenově?dík za kazdou odpoved.    [tonda]   16.09.2019
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pozná někdo motor?


 Zdravím, chtěl bych se zeptat jestli někdo pozná tento motor. Mělo by se jednat o motor MAN. Pátral jsem na internetu a našel jsem že by to mohl být motor z traktoru MAN Ackerdiessel vyráběný v letech 1943 - 1962. Ale našel jsem jen fotky motorů se 2 nebo 3 válci, tenhle má 4 tak mě to zmátlo. Možná jsem,ale úplně vedle. Děkuji za pomoc.    [Karel114Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2019
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Sidecar Velorex 562 prvního provedení - Katalog ND


 Ahoj,

vlastním první provedení sajdy typu 562, vyráběné tuším od roku 1975. Oproti novějšímu dvoubarevnému provedení má jinak řešené připojovací díly, uložení v silentblocích atd. Najde se zde někdo, kdo k ní má katalog náhradních dílů? Detailní informací se najít moc nedá a tohle by mi hodně pomohlo. Díky    [Filip]   10.09.2019
  Přívěsné vozíky, sidecary    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Tribeta-babeta.


 Dobry deň,je tu na forume niekto kdo vlastni Tribetu,ktorú chcem zrenovovať,potrebujem sa poradiť a výmena skúsenosti.
Dakujem.    [nortones2Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2019
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

MANET 90 farba


 Pozdravujem.Mám Maneta pred renovaciu , č rámu 32703.Podla štitku rv 1950.Mozte poradit aka to bola farba?Zelená?Ráfky striebrenaka?Riadidlo ?Bok nadrze Chrom alebo Striebro?Napinanie zadnej osi?
Dakujem. Jozef    [JozefszepeRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.09.2019
  Motocykly Manet 90    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Identifikace 2


 Pro zajímavost ještě jedna pro mne neznámá motorka, možná individuální stavba.    [Sodoma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2019
  Motocykly do roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Kolo MENTOR


 Zdravím kolaři. Dostala se mi do rukou kompletní kostra dámského kola MENTOR vč. blatníků (28"), kterou mohu nabídnout ke koupi. Kolo má bezvadné uložení přední vidlice vč. řídítek a kompletní špalkové brzdy. Šlapací střed je rovněž úplně bez vůlí, převodník má neopotřebené řetězové ozubení. Při zajištění ráfků na falc. pláště je možné postavit kompletní prvorepublikové dámské kolo. V případě zájmu piště na maxben@seznam.cz    [ben1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2019
  Bicykly a jiné bezmotorové stroje    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stop spínač brzdy ČZ 477


 Ahoj, nechá se někde sehnat čidlo brzdového světla na ČZ 477? I třeba použité? Nebo nechystá se třeba výroba replik? Je škoda, že taková pitomost zneschopní motorku. Sháním ho rok a už to asi vzdám a naroubuju tam nějaké klasické.    [Mičun] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2019
  Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Eska Sport


 Dobrý den. Má někdo prosím nějaké fotografie tohoto kola z roku 1967?
Můj mejl je mojcek@seznam.cz Děkuji    [mojmír pruchRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.08.2019
  Bicykly a jiné bezmotorové stroje    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozdělovač Bosch


 Nevím si rady a ani nikdo ze známých mi neporadil, které předválečné české auta měly levotočivý rozdělovač?    [Tereza]   22.08.2019
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ukradené erko


 Kamarádi,
asi marná snaha, ale zkusím to: včera mi ukradli erko z obce Bezděz, jednalo se o stroj před renovací, v garáži mi stálo skoro 10 let a čekalo na renovaci a tak nemám ani fotky a v hlavě ani žádné speciální poznávací znamení. Barva červená, nikoliv původní, stav v zásadě originální, žádné domácí kutění. Šla velmi špatně otevírat zadní haubna, myslím, že přední čelo dvouoko, koroze střední, tažné zařízení. Výrobní číslo A5055862 (výměna kastle), číslo motoru 79005914 (nejsem si jistý, že sedělo), SPZ 3SH4105. Děkuji, jakýkoliv tip odměním. Aleš    [A.ZERegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2019
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozteč mezi kluzáky čz 150c odpružená


 Ahoj, skládám postupně céčko. Jelikož je to kompletně skládačka tak jsem narazil na problém. Když poskládám včechny komponenty (loziska, mezikusy atd.) na zadní osu tak se mi to nevejde mezi kluzáky. Sestava komponent je cca o 5-8mm širší než mám rozteč mezi kluzáky. Byl by někdo ochoten mi změřit tuto vnitřní rozteč (v místě zadní osy) než se pustím do roztahování rámu. Sestavu komponent mám určitě dobře, přesně dle katalogu. Kdyby to nebylo jasné co potřebuji změřit tak to vyfotím. Děkuji všem    [gomez] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.08.2019
  Motocykly ČZ 125/150    Přidat odpověď 

 Strana 1/2113 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006