MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311131 příspěvků |7793 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 36 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 21.10.2021 04:29  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????   25.04.2010 / 1160
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 949
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 878
    Sraz Péráků   13.07.2011 / 845
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 823
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 32496      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 18 / 4958      Příspěvků Příspěvků: 311131
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2167 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 606 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zapomněl jsem moc poděkovat!!!!    [Pavel Sv.]   20.10.2021
Odpověď  Dobrý den, asi tak jako většina zde přispívajících prosím také Pana Arnošta o identifikace mého motocyklu jAWA 350 OHV v.č. 83215    [Pavel Sv.]   20.10.2021
Odpověď  Dobrý den, mám prosbu koupil jsem motocykl Jawa 175 villiers a potřeboval bych poradit nebo zjistit jaký je to rok popřípadně série, číslo rámu 9791, číslo motoru a převodovky je 39637, je tam sedlová nádrž ještě letovana, světlo tam je Bosch, průměr 150mm, naklápěna vnitřní parabola a výfuky také nemám zdání jestli tam mají být dva nebo jedan a chobot. Děkuji za radu a odpověď. Bejkal    [bejkal]   25.08.2021
Odpověď  Dobry den pane Arnoste, prosim o identifikaci Jawa 500ohv v.c. 127, Jawa 175 v.c.40545, Jawa 350 ohv v.c.83185. dekuji    [Jawapavel]   12.06.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím, kdyby náhodou měl pan Arnošt ještě chuť a náladu. Moc bych ho chtěl poprosit o info k historii, zakoupení a výrobě Jawy Robot s číslem rámu 7982. Zrovna jsem ji po několika letech dodělal. Vím, že se dědí v rodině, ale bohužel už mi nikdo nebyl schopen říct víc info.
Moc děkuji! Pepa    [Josef]   12.05.2021
Odpověď  Dobrý den , prosím pana Arnošta o info o Jawě 250 special výrobní číslo motor i převodovka 70399 výrobní číslo rámu 70399 předem děkuji    [Karel]   27.03.2021
Odpověď  Zdravím kolegové chtěl bych moc poprosit o pomoc z upřesněním roku výroby Jawy 100 Robot v.č. 10153. Originální štítek není. Typuji, že je to rok 1946, ale nevím, zda to nemůže být ještě rok 1945. Moc děkuji za pomoc.    [Karel]   27.02.2021
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  č.motoru 42267    [Vašek ZídekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.12.2020
Odpověď  č.motoru 42267    [Vašek Zídek]   24.12.2020
Odpověď  Dobrý den , prosím pana Arnošta o info o Jawě 175 special výrobní číslo motor i převodovka 42267 výrobní číslo rámu 42010(méně čitelné) předem děkuji a máte můj obdiv    [Vašek Zídek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2020
Zobrazeno 10 z celkem 606 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Předválečné motocykly Jawa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (606) 
Zodpovězené téma  

Motortechna podzim 2021 - 16.10.2021


 S radostí Vám musím oznámit, že pokud nebude nějaká zásadní změna v Covidových opatřeních bude se letošní podzimní MotorTehcna na výstavišti v Brně konat. Termín konání je 16.10.2021!!! (pozor na některých webech apod. je uveden termín o týden později 23.10.). Prodejci se mohou ještě přihlásit za poloviční cenu do 15.9. na www.motortechna.cz. Všichni, kteří mají objednávku a zaplaceno od jarní nebo podzimní burzy 2020 nebo jarní 2021 se nemusí znovu přihlašovat a vstupenky a vjezdy obdrží nové poštou. Původní vjezdy z roku 2020 platit nebudou! Při vjezdu (příchodu) se bude nutné prokazovat očkováním, proděláním nemoci nebo testy. Také se změnil po více letech hlavní pořadatel akce, kontaktní telefon a email zůstává stejný a je uvedený na stránkách MotorTechny. Také facebookové stránky by měly fungovat.    [HonzaBK]   31.08.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Tak vstupenky KUPUJÍCÍM může prodávat i víc než 4 lidi, ne? Co brání tomu,aby jich bylo třeba 10? Od 6.00 můžete pouštět lidi na parkoviště, vybírat parkovný a současně jim prodávat vstupenky.A potom v 8.00(nebo aspon 7.30,) dva lidi u brány lístky jen utrhnou a pustí nakupující dovnitř. Vstupenky i parkování pro kupující by taky šlo prodávat v předprodeji na e-shopu,ne?

Mimochodem - když někdo ze sekty KUPUJÍCÍ chce opravdu dobře nakoupit, stejně si koupíš nejlevnější vstup pro prodejce, aby byl uvnitř dřív a mohl autem dovnitř.    [-a-]   20.10.2021
Odpověď  Já Vám nezávidím ani místo pořádání, ani okolí a samotnou organizaci, tam to bude fungovat vždy cca špatně, no dopředu Vám říkám, že pokud od začátku, viz od 5 hodiny kdy se začnou pouštět na burzu kupující, neobětujete alespoň dva lidi k parkování, viz jednoho u brány co vezme tu stovku a druhého, který dotyčného zaparkuje, stále budou problémy, je to kvůli ulicím v okolí a tím, že se lidi jinam neodstaví a budou stále jezdit dříve než před 8 hodinou a tím to stejně posléze zablokují kvůli zavřené bráně, ať už mají důvod jakýkoliv, svůj jsem uvedl. Kamarád kupuje stejné místa snad 20 let dopředu a vždy se pak nějak podělíme, ale jak jsem uvedl, já tam opravdu den před nepojedu a vždy potřebuji pelášit dříve a jet vyzvedávat věci z Moravy, či Slovenska co jsem za dobu před burzou nakoupil. Zásadní problém v rychlosti prodeje je ten, pokud se to nyní nezměnilo, že jsou rozdělené místa na různé bloky, asi i ceny aj., to musí být právě problém, jelikož jinde zaplatíte za místo, či místa za pár sekund a pak Vás jen pořadatel zaparkuje, proto to jinde funguje celkem rychle, i když v Chotusicích byl problém půl hodinové pauzy, ale po létech ji konečně Jeřábek posunul a od té doby už se to tak nenaštosuje, Tchořovice a pořadatelé též kapitola sama pro sebe, těm toho též moc nedojde a myslí si že čím víc to roztáhnou, tím světovější asi budou, ale to by bylo opět na déle, já jen nechápu že tito lidé prostě nevidí jak a co se dá případně zlepšit a na jakoukoliv výtku opravdu nereagují. Pro Vás je bohužel nejlepší řešení prodat co nejvíce míst v předprodeji a jen ty lidi pak již hnát..., ale někdo to řeší opravu dva týdny, či týden před burzou a tím by se pak mělo asi nějak vyjít vstříc a ještě umožnit nákup, slevu aj., ale to vše je jen na Vás, plus asi tomuto v letáku věnovat více místa, informací viz přemlouvání k předprodeji.    [Pavel]   20.10.2021
Odpověď  Ještě trochu statistiky - výpočtů:
Počet prodávajích kteří si kupují prodej až na místě je 40-50 %.
Pokud beru kupující tak při nájezdu 1 tis. aut při otevření jednoho vjezdu o dvou branách (víc není možno) a pokud by měli nachystánu přesnou částku k platbě tak můžem ideálně počítat 30 sekund na jedno auto, tak jsou to 4 auta za minutu tj. 240 za hodinu, takže 4 hodiny. Když budou vybírat 4 lidi tak je to 1000 aut za 2 hodiny, spíše déle, protože plno řidičů terve peníze hledá až zastaví, nebo každý z auta platí samostatně.
Pokud tedy většina kupujícíh začne najíždět kolem 7 ráno, tak je samozřejmé, že poslední budou odbaveni kolem 9 spíše později. Nájezd je ze 4 stran - z tunelu, od centra, od Svitav a shora z mostu. Pavle rád se s tebou sejdu třeba na jarní burze osobně, můžeme si to projít a třeba mě poradíš jak to dělat líp.    [HonzaBK]   20.10.2021
Odpověď  S parkovištěm pro kupující se zamyslíme a budeme možná pouštět na parkoviště třeba od 6, ale určitě ne do areálu, to možné není. Do areálu nakupující jednoznačně v 8 hodin (mírně před osmou). A počet pokladen pro prodávající nejde zvýšit, to už jsem tu vysvětlil. Když byla burza v začátcích na Lesné, příjezd byl špatný, když byla na letišti, příjezd byl snad nejhorší, teď bohužel jedině vyzkoušet už jen ten dřívější příjezd na parkoviště pro kupujíc, ale pro prodávající už nic zlepšit nejde. Al e kldině ti to ukážu příště v reálu jak to chodí a můžeš něco vymyslet lepšíhoa rád to použiju. Kdyb si řevážná část kupujícíh koupila místo v předprodeji, taks epak nebudou hromadit pře dpokaldnama, nebudou blokovat vjezd co mají předplatné.    [HonzaBK]   20.10.2021
Odpověď  Jinak na Vaši obranu, ta organizace v Brně stála za prt skutečně vždy a vždy to je s problémy, ale zásadní důvod je ten, že tam vždy byl a zatím i je nedostatečný prodej lístků, to vždy Brno zaseká, nic jiného to není (plus zavřená brána na parkoviště), když by to odsýpalo, nevypadá to jak to vždy vypadá a ještě k jednomu dalšímu poznatku, proč jezdí lidé na burzu třebas v 6 na parkoviště, vemte to tak, že lidé tam jedou klidně x hodin, směřují na Vaší 8 hodinu, dojedou před tunel, odkud je to řekněme ani ne 5 minut na parkoviště, ale bohužel tu cestu k Vám jedou 2 hodiny, takže víte co jsou pak platní v 10 hodin na burze, asi ano, ale sprostý být nechci, no je to vlastní zkušenost, kterou nehodlám opakovat a rozhodně jsem nebyl jediný!    [Pavel]   20.10.2021
Odpověď  No a tohle je zároveň důvod, proč to opět fungovat nebude, je těžké pro Vás pochopit, že někdo prostě přijede na burzu dříve na parkoviště, je jeho věc jestli se tam vyspí, nebo jde pak jako já na burzu i prodávat, protože jsou tam kamarádi s jeho díly již od pátku a já potřebuji třebas v 10 odjet pryč..... a nečekat na 15 hodinu až byste je chtěli z areálu pustit, takže pro Vás je prostě problém otevřít zároveň v 5 hodin bránu na parkoviště, aby tito lidé totálně nezablokovali dopravu v přiléhajících ulicích, to je opravdu skvělý nápad! Jsem zvědav jak je budete otáčet v té křižovatce, kam stavit a co budete dělat až se tam nedostanou již ani kupující, jen tak dál s podobnou organizací a úvahami. Cedule jsou jedna možnost a nebo, že jeden z Vašich organizátorů zastaví skutečně každé auto a zeptá se jich jestli jsou prodejci, či kupující a rozdělí je, ale bez otevřené brány na parkoviště se vracíme zpět k totálním problémům.    [Pavel]   20.10.2021
Odpověď  Znovu opakuji že nájezd bude vždy tragický a příště už se nestane, že bychom vpustili kupující branou pro prodávajícía budou před branou čekat všichni kupující tu hodinu nebo víc. Pokud se jim náhodou podaří najet dovnitř branou pro prodávající na 5-10 mint zablokujeme příjezd, aby se příjezd uvolnil, kupující s emohl otočit a tím volným příjezdem mohl opět vyjet ven. - to bude super zrychlení a zlepšení.Je to stejné jako u obchoďáků, to je zajímavé že tam nikoho nepřekvapí, že ho nepustí dovnitř dřív. Děkuji za připomínku a toto budeme striktně dodržovat pokud je to tak velký problém, že se pár kupujících dostalo do areálu branou pro prodávající. Samozřejmě jsme si odnesli nějaké poznatky, znovu zdůrazňuji všichni jsme tam byli poprvé jako pořadatelé. Jasně jsem sem důvody některých pochybení napsal, můžeš nám příště jít pomoct s organizací. Nápad s tabulemi na křižovatce je snad dobrý, zkusíme je tam dát a uvidíme zda to pomůže. Ale pokud nakupující již začnou přijíždět před 6 ráno a budou čekat hodinu před vjezdem na parkoviště tak je vždy velké riziko že se příjezd zablokuje nejen prodávajícímui. Nevím co je vede k tomu že budou stát 1,5 hodiny na parkovišti před branou pro pěší a samozřejmě nadávat opět na pořadatele (což nadávali i nyní a to jsme je pustili již před 8. Znovu ale zdůrazňuji, že prodávající si můžou koupit prodej v předprodeji za 50 % ceny. Proč mě někteří prodávající do telefonu nadávají, když volají cca 3-5 dní před burzou že jim nechci prodat plochu k prodeji za 50 %? Lennost nebo ?????
Prosím samozžejmě jsu rád, že tu píšete negativní poznatky, určitě jsou některé řešitelné (některé nikoli) a budeme se je snažit zlepšit. Až to budeme dělat po X=té, tak to bude určitě lepší než poprvé.    [HonzaBK]   20.10.2021
Odpověď  Trocha sebereflexe a poučení pro vylepšení organizace by neškodilo. Mluvil jsem i s dalším prodejcem, který potvrdil chaotickou situaci na vjezdu.    [AB]   19.10.2021
Odpověď  Nic proti Vám, ale nelžete zde o 15 minutách, byl jsem na místě cca po páté, když se začalo pouštět dovnitř, viz prodávající, od úplného začátku tam najížděli i kupující, po půl hodině jsem se dostal k bráně na parkoviště, byla zavřená, ale za ní u auta stálo x lidí od pořadatelů, kteří se na ničem nedokázali dohodnout, to trvalo ještě více než třičtvrtě hodiny a posléze začli pouštět i na parkoviště, mezitím už první nájezd prodávajících a cca všech kupujících ve frontě z ulice byl uvnitř a těch kupujících s auty najelo dovnitř desítky, to je prostě realita na kterou jsem koukal přes hodinu a čtvrt, pořadatelé nevěděli co, jeden říkal že můžou dovnitř, další že na parkoviště, ale bránu neotevřel a já tam poctivě čekal jak blbec, místo abych byl už hodinu uvnitř, proto považuji stav za tragický!    [Pavel]   19.10.2021
Odpověď  Nevím co bylo na organizaci tragického. Ano zpočátku najelo dovnitř mezi prodávajícími i pár nakupujících, což se ale po první 1/4 hodině již nestalo! Nevím pokud někdo nadával nějakýmu starýmu dědkovi to nevím, právě proto aby se nemíchali kupující a prodávající jsme po těch cca 15 minutách na začátek fronty postavili pořadatele, který to rozřaďoval a pak už s tím problém nebyl. Pokud někdo najdete na nějaké vylepšení, napište jak, např ve Slavkově jsou fronty snad ještě delší, ale tím že objedeš celé město a stojíš v městských uličkách a před parkem tak není zácpa na komunikacích. Pokud vím anavštěvuju občas nějaký veletrh nebo větší akci na výstavušti, tak hladký příjezd návštěvníků ještě snad nedokázal vyřešit nikdo a front y an parkování jsou vždy. Prostě nájezd na burrzu bude vždy tragickej vzhledem k tomu že tam není místo. A prý bude ještě tragičtější dle informací které máme pokud tam začne stavba sportovní haly. Místa k prodeji nemůže na místě prodávat více lidí, protože musí při každém prodeji toto místo zaznačit do plánku, aby nebylo prodáno vícekrát - zaplňují mezery mezi prodanými místy v předprodeji, ale můžeš příště přijít mezi nás organizátory, rádi tě přivítáme. Kvalitních pořadatelů není nikdy dost. Každý prodejce si může místo koupit v předprodeji za 50 % ceny a pak najede absolutně bez problémů dovnitř a nemusí stát ve frontě u pokladny. Nikdo z nás nepředpokládal, že když je pro kupující otevřeno až od 8 hodin, že hned od rána se budou plést mezi prodávající. Bohužel jak jsem již napsal tým pořadatelů byl zcela nový a nikdo nám nepředal ze starého týmu žádné zkušenosti. K tomu co tam bylo k prodeji, to už neovlivníme vůbec. Jinak kupující vždy budou stát před bránou a dívat se na pořadatele, nepustíme je dovnitř o mnoho dříve než před 8 hodinou.    [HonzaBK]   19.10.2021
Zobrazeno 10 z celkem 39 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Život kolem veteránů    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (39) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Kartery OHC


 Jiz nejakou dobu renovuji Jawu 500 ohc 02. Asi nejvetsim problemem jsou kartery. Dlouho jsem planoval, co s tim budu delat az nakonec jednou v noci behem premysleni dosla trpelivost a ja udelal zasadni rozhodnuti. Jdeme vyrobit kartery na Jawu 500 ohc 02! O sve renovaci pisu na baworackych strankach pro svoje zname, nicmene bych tento pokus rad prezentoval i zde. Spousta z vas ma s OHC letite zkusenosti a mohlo by vas napadnout co treba na karterech zlepsit. Jak tohle dopadne sam nevim...    [Michal21]   12.08.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ak to pojde s eu takto dalej, bio benzin skladovat do zasoby nebude dobry napad...
Asi budeme musiet prejst na alternativne paliva... lpg vodik?
:)    [janko]   19.10.2021
Odpověď  Lidi, vy jste nějak ustrnuli v minulosti. Současný trend v EU je přece boj ze spalovacími motory, připravuje se zákaz výroby spalovacích motorů, všem starším vozidlům s nimi se do cesty kladou překážky jako zákazy vjezdu a pod. Kdoví, co všechno se ještě vymyslí, aby se jezdilo pouze elektromobily. Green Deal má být realitou. Z veteránů se klidně stanou jen statické exempláře. Tedy proč by nějaký renomovaný výrobce vyráběl rámy na 500 OHC? To jedině jako to je teď, dílenská výroba na statický exemplář.    [Jarda]   11.10.2021
Odpověď  Toto je zajímavé téma. Ve světě již dost výrobců pochopilo, že se vyplatí vyrobit nesehnatelný náhradní díl, nebo i celé vozidlo, pro omezený okruh bohatých zájemců. Nemyslím výrobce replik či kopií, ale o oficiální tovární projekt. Jsem přesvědčený, že tento trend uritě bude růst. Čím více se bude prodávat cokoli ultramoderní odtržené od reality běžného dne, tím více bude požadavků na věci minulé, osvědčené, jednoduché. A kde je poptávka, tam může být i nabídka. Tedy pokud ji někdo nezakáže.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.10.2021
Odpověď  takysportkar: S tím rámem to není tak jisté. ty repliky jsou sice mnohdy na první pohled rovnější, než vytahané origo po různém dovařování a kroucení sajdou, ale není tomu tak. Kus od kusu se liší, spousta věcí vůbec nepasuje, materiály a technologické postupy jsou často odlišné a kromě toho, oficiálně by rám jakožto zásadní konstrukční prvek musel splňovat určitá kritéria a nařízení. Proto to dnes výrobci nabízejí jako díl pro výstavní kus, nevhodný pro ježdění. Nikdo si nechce vzít na triko, že se kvůli prasknutí krku nového rámu někdo zabije. A předělávky z péráka jsou taky, ale to bývá většinou hrůza. Jeden rám jsem viděl a bylo to uděláno hezky, ale pak jsem viděl druhý a to byla katastrofa, z křivého rámu, polepené, no vlaštovčí hnízdo hadr. OHC je prostě v kurzu a jen čas ukáže, jestli se najde někdo, kdo se tím bude zabývat víc, jako třeba u 350 OHV nebo dokonce Čechií. Pokud se někdo najde, dám krk za to, že to nebude Jawa.    [longr]   11.10.2021
Odpověď  Treba preprodali licenci na vyrobu techto dvou typu motorek nekam dal na vychod a kupec mel ve smlouve osetreno ze uz se nikomu dalsimu nic z toho nesmi prodat. Protoze schovat ten pripravek nekam do kouta nemuze byt vzhledem k velikosti arealu tovarny zadny problem.
Tech motoru uschovanych ruzne po skrinich a pudach budou v CR desitky a kdyz se k tomu pripocitaji i okolni staty, kam se motocykly vyvazeli, tak to cislo bude jiste trojciferne.
V 70. a 80. letech tyto motory koncily v ruznych zemedelskych samohybech, zastavene do modernejsich ramu, nebo zustali jen tak bez uzitku uschovany po destrukcich chasis motorky. Kdyz na ne prisel nekdo kdo mel OHC v provozu tak je koupil protoze co kdyby ten jeho nahle kleknul.
Dnes uz tihle muzi neprehodi nohu pres sedlo, nebo objedvaji kasicku brckem, ale jejich vnuci nasli na internetu ze OHC je terno, a s tim motorem co doma zbyl po prodane motorce se nebude nic delat, protoze jednou si za nej koupi letenku do vesmiru od Elona Muska.
Takze vyrobit nekolik stovek ramu jako ND by znovu privedlo k zivotu minimalne nekolik desitek znovuzrozenych OHC a nekolik dalsich desitek by bylo prestaveno z ruzne opravenych zborenin do novych rovnych jednostopych motorek.    [takysportkar]   11.10.2021
Odpověď  Přípravky na rám 640 v Týnci mají.
Ale připadne Vám rám z OHC, Péráka nebo Kývačky aspon PODOBNEJ? Mně teda ne. V Týnci třeba vyhodili do sběru přípravky na rámy 125 a 250 Travel.
Skončila výroba, tak vše zničit a do šrotu. Chtěl jsem to koupit, ale odmítli prodat,a normálně to zničili.    [Monty]   10.10.2021
Odpověď  Jawa tohle nemá zapotřebí. Nestojí o to, jediným veteránem je pro ně 640. A i na tu je někdy problém sehnat v Jawě díly. Jawa není Jaguar nebo Aston Martin, aby na něco starého vyráběla díly. Navíc jako jednorázovou akci. To je celkově naprostá utopie. Mně to tak přijde, že Jawa dnes víc vydělá na výrobě mimo motorky, případně na licencích na logo pro Indy apod.    [longr]   10.10.2021
Odpověď  640-tku porad vyrabi a prodava mimo EU, takze nejaky stroj na vyrobu ramu jeste mit musi.    [takysportkar]   10.10.2021
Odpověď  Taková diskuze už tu byla několikrát. Jawa na to nemá stroje , materiál , schopnosti.
A když už se všechno včetně motoru vyrábí v replice , je to ještě ve prospěch veteránů ? Je takhle postavený motocykl ještě ta výjimečná Jawa 500 ohc ?
Kývaček jsou mraky a pérácký rám už taky někdo vyrábí včetně schránek.
https://www.4jawa.com/produkt-cz/5447/ram-motocyklu-jawa-perak-250-350-1950-1955    [Richard]   10.10.2021
Odpověď  Jen takova uvaha, proc Jawa nevyrobi 500ks ramu na OHC, Peraka, nozna i kyvacku? Takova jednorazova akce. Vykresy ma, stroje taky.
Kdyz uz by na tom nevydelala majlant mohla by to pojmout jako reklamu, kdyz ted zacala preprodavat ty Indicke hruzy.
Fotka s vyskladanymi ramy OHC a Peraka, po stranach nove "Indky" a slogan: I v novych casech nezapominame na minulost.
Myslim ze by si tim hoooodne vylepsila image a po tech ramech by se jen zaprasilo.    [takysportkar]   10.10.2021
Zobrazeno 10 z celkem 56 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (56) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Neznámý stabilní motor


 Dobrý den, nezná nekdo tento malý stabilní motor? Děkuji jarda    [Jaroslav Kafka]   02.06.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den, můžete přidat více fotografii motoru. S pozdravem Petr Zima.    [Petr]   18.10.2021
Odpověď  Nevím jestli je to co platné (tento příspěvek je už staršího data), ale mám dojem že se jedna o výrobu Remar Písek.    [Filip]   15.03.2015
Odpověď  Tak jsem stále nic moc o tomto motoru nezjistil, jen to zapalování Bosch je prý vyrobené kolem roku 1910..pomalu se pracuje na zprovoznění..    [Jarda]   05.08.2012
Odpověď  tak to bohužel nevím,ale stejný motor je na veteranu.cz k prodeji, vypadá trochu jako Šmolík Příbram, ten byl ale vzduchem chlazený ,na burze v Chotusicích byl tento motor k mání za 40 tisíc, jde o moc vzácný kus    [Pepíno]   04.06.2012
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Buben na půlbubnu


 Říká vám tohle něco? Já to viděl poprvé...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.11.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  byla i v červeném...    [Gripen]   18.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto by měla vypadat....    [Gripen]   18.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vracím se ke staršímu tématu. Před několika roky jsem zakoupil tuto motorku. Exportní kývyčka do Švýcarska. Motor číslo 353-0269XX. Má níže popisované přední kolo, zadní blatník bez odrazky, přední bez lemů a s držáky SPZ jako u předválek, zadní kolo mám celobuben. Na rámu je oko na sajdu, staré provedení zadních tlumičů. Výfuky jsou ale klasické - možná vyměněné, původně tam měly být Comoty. Znalci si možná všimnou dalších specifik.
Stav není nejlepší, ale myslím, že když by se vyčistila, tak nechat tak, ne? Co Vy na to. Díky    [Gripen]   18.10.2021
Odpověď  Mně by teda hlavně zajímalo, jestli to divný přední kolo je výroba JAWA, nebo něco západního? Vypadá to, že brzdový štít je stejný jako na origo půlbubnu?    [Monty]   16.11.2016
Odpověď  Podle ceny 750,- švýcarských franků to je v přepočtu za 18 881 korun, docela pálka za takový stav :-(    [Martin Štindl]   16.11.2016
Odpověď  Před chvílí jsem našel tuto stránku:
http://www.anibis.ch/de/AdvertDetail.aspx?aid=1671 5322&utm_source=criteo&utm_medium=cpc& utm_campaign=ch_/de/_ret_lowerfunnel_(leads)
Podle vzhledu by se mělo jednat o kývačku "švýcara"    [Martin Štindl]   16.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  moje kolo 1.    [ladic]   24.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  moje kolo 2.    [ladic]   24.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stránka č.2    [Michal K]   22.08.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Stránka dovozce č.1    [Michal K]   22.08.2016
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 590


 Zdravím všechny, mám Jawu typ 590 na 19" kolech s anglickým štítkem a čísla rámu a motoru začínají číslicí 559.Na sportkách začínají čísla 590 -.Můžete mi někdo vsvětlit jak to je ?

Díky    [domazlickyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  V týždenníku je súťažný Európan.    [Jumbo]   18.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Spínačka u švéda 553(foto).
Jinak v týdeníku r.1962 (v čase 0:42 až 0:44) je záběr na řízení sportovního typu kde je spínačka a ampérmetr v pozdrech na krku rámu, ale pravděpodobně se takové provedení ve výrobě nemontovalo.
https://www.youtube.com/watch?v=WsXmM0fqMfY    [Martin Štindl]   16.10.2021
Odpověď  Na plechovým trojuhelníku na levé straně masky. Jen přišroubovaným. https://etovar.eu/cs/jawa-libenak/1336-drzak-spinaci-skrinky-jawa-553-554-libenak-sved.html    [Monty]   16.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Kde mela sportka spinacku kdyz mela masku svetla ze Sveda?    [takysportkar]   16.10.2021
Zobrazit dokumentOdpověď  .    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.09.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  1966 cast Jawa/CZ ceniku.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2019
Zobrazit dokumentOdpověď  V roce 1966 ji v US nabizeli za 535 USD. Model 590 Swedish headlight.    [marekh22] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2019
Odpověď  Mám doloženo více jak 5 motorek Jawa 590 Sport s doklady , rámem i motorem 559. Mám také jednu takovou doma. Doklady jsou dokonce přeškrtané, původně natištěné pro z 353 1955!!!    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2019
Odpověď  Měl jsem kdysi od souseda sportku a také měla motor i v TP předtištěno 559, přeškrtnuto, opraveno na 590. Na štítku byl typ 590 vyražen.    [vintera]   15.09.2019
Odpověď  Dnes už je možno vymýšlet konspirační příběhy. Různě doškrtaných TP existuje plno a dřív v tom nikdo nehledal nic zvláštního. V inzercích se důležitě zdůrazňují "exportní rarity" s cizojazyčními štítky a každý ví, že třeba "dávali co bylo skladem".    [Jawik]   15.09.2019
Zobrazeno 10 z celkem 25 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (25) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Piesty Perak 350 vs Kyvacka 354


 Ahojte,

konecne som sa dostal novym piestom na 354 (15mm cap) z povodnej vyroby, su znacene MH (Metaz Hradec). Planujem piesty pouzit pri najblizsej prilezitosti do mojeho povodneho 18 motora. V tejto suvislosti by som rad vedel vas nazor/skusenost:

1. Aky zmysel/funkciu ma vystupok na spodnej casti piestu (je na len strane v strede motora)? Na prilozenom obrazku porovnanie s originalnym 18 piestom (RIAL). Mam ho tam nechat alebo lepsie ho odbrusit?

2. Je realne zvacsit cap na 16mm? Na prvy pohlad by to malo byt mozne, ale je otazka ci potom nebude prilis tenka stena okolo capu? Mate niekto skusenosti? Alebo lepsie nechat 15mm?

Poznamka - asi nepoviem nic nove ze povodne piesty su cca o 10% lahsie ako dnesna vyroba (Almet) a L a P piest maju rovnaku hmotnost (rozdiel do 0.5g) co tiez ani nahodou neplati pri dnesnej vyrobe..    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nikto neporadi?    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2021
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Soustruh LIBERTA D40-dokumentace


 Dobrý den,stal jem se majitelem soustruhu LIBERTA D40, a jsem s ním nadšen. Ale to je všechno co o něm vím. Byl bych vděčen za informaci, kde a kdy asi byl soustruh vyroben.Rovněž za technickou dokumentaci v jakékoliv podobě. Chci soustruh renovovat, proto budu rád za každou informaci o tomto stroji. Předem děkuji. /janek77/    [janek77Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.07.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Soustruh Liberty je původně/za války/ Magdeburg. Je to stejný, jen jiný název.    [Kabanos]   18.10.2021
Odpověď  Dobrý den, sháním informace pro svého bratra. Vím, že jste majitelem LIBERTY D-40 a také jste sháněl informace a technickou dokumentaci v jakékoli podobě. Chci Vás poprosit pokud jste sehnal literaturu k tomuto soustruhu, a pokud ano, tak jestli mi prosím můžete poradit kde tuto literaturu koupit nebo jak ji sehnat.

Děkuji
Hejníková
tel: 737872429    [Soňa Hejníková]   11.06.2020
  Technické starožitnosti    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Problem řazení 555


 Dobrý den
Po půlení motoru J555 jsem motor složil a bohužel mám problém s řazením. Ve směru 1-2-3 nezařadím dvojku, jenom 1-N-N-3, ale ve směru 3-2-1 dvojku v pohodě zařadím, a ani nevypadne. Poradili byste čim to může být? DÍk předem    [Vlasta]   18.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zapomněl jsem upřesnit, že když motor neni nastartovaný, tak vše řadí jak má, i ve směru 1-2-3 tam dvojku zařadím bez problému.    [Vlasta]   18.10.2021
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 175 a 250 záchytky kabelů


 Přeji všem hezký den,
při skládání ČZ 250 Sport řeším několik chybějících dílů a chtěl proto poprosit o radu. Na přední vidlici mi chybí díl 50746 - Záchytka kabelu. Nenalezl jsem ani výrobce repliky. Byl by prosím některý z vlastníků ochoten tu svou oměřit a nafotit? Naopak druhou záchytku, díl 50671 Záchytka kabelu u hlavy rámu, ale nevím kde přesně a jak je umístěna. Proto bych chtěl současně požádat o snímek jejího umístění. Hledám také někoho, kdo by byl obě záchytky vyrobit v replice. Snímek záchytky 50671 přikládám pro lepší představu. Za každou pomoc uctivě děkuji. Martin Říha    [hraničářRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2020

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zkus se obrátit na pana Dyttrycha s dotazem, jestli by Ti ty díly dodal. Možná je má vyrobené nebo Ti je vyrobí.
http://dilynaveterany.cz/
Václav Dyttrych - renovace veteránů
Tel.: 605 518 145
email: vasek.dyttrych@seznam.cz
Poštovní adresa: Na Stráži VI 106, 273 02 Tuchlovice    [robertissimoRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2021
  Předválečné motocykly ČZ    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Motor 350/354 a350/360


 Zdravím motorkáře a prosím o radu.Mám doma kompletně rozebraný motor 360 a teď jsem dostal kartery na 354.Kdybych chtěl poskládat motor 354 budou mi do těch karterů pasovat díly z 360?díky    [basista] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.11.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Nikdo neví ? díky    [Pavel]   17.10.2021
Odpověď  Zdravím.
1) podle čeho se pozná původ kliky 350? je klika 354 a 360 stejná? mám kliku a má čep 15mm a nevím z čeho je.
2) je normální,že válec jde zasunout do karteru ztěžka? kartery 354(první) a válce 360.
3) kde koupit KVALITNÍ středový labyrint na 354 ?

Díky za názory:)    [Pavel]   10.10.2021
Odpověď  Nikdo neví? nikdo se s tím nesetkal? díky    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na tomto válci je vidět rozdíl kanálu oproti fotce níže.oba válce Panelka.je z inzerce..
https://motorky.bazos.cz/inzerat/89597090/Levy-valec-Jawa-350.php

Setkal se s tím někdo?? Díky    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2018
Odpověď  taky sem jezdil kazda hlava jina a nepoznal sem rozdil dokud sem motor nerozdelal tak sem to ani nevedel panelkovy valce na kejve v poho obracene by to melo mensi vykon jelikoz kejva ma mendsi kanaly    [free]   24.04.2018
Odpověď  No, myslim, ze by to fungovat melo bez problemu. Zrovna panelkovy valce se vyskytujou casto i na starších motorech. Nedavno jsem rozdelaval motor-kartery kyvacka, valce panelka, hlavy kazda jina, rozdilna komprese, misto vsech tesneni kila silikonu a taky zjevne jezdil, nevim jak dobre, ale fungoval    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2018
Odpověď  Carlos : Asi jsem se spletl,u těch z odkazu mi ten kanál připadá jinačí-víc ve tvaru obdelníku.ale je to tím nafocením.
Jinak chci ty válce na kartery 18(354)+poslední hlavy 354,snad to bude fungovat:)    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
Odpověď  Ahoj,stavěl jsem si motor na Velorexe a kartery co jsem měl (Velorex mechanika r.v. 1968) byly pro válce s nižším kanálem. Kartery jsem upravil na válce co jsem měl s vyšším kanálem. Pro úpravu jsem si udělal šablonu podle jiného motoru 350/360, který měl kanály větší.    [jankloub] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
Odpověď  Zdar, no ja teda mezi valcema na fotce a v odkazu nevidim rozdil. Panelkovy valce maji delsi vyčnívající žebro hned nad vyfukovym kanálem. A na spodni strane kolicek zapadajici do diry v karterech (s tim si nejsem uplne jistej, kdy se zacalo). Ty valce na bazosi jsou panelkovy, ale připadají mi docela drahy, vzhledem ke stavu.    [Carlos] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.04.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím.vyráběly se válce na Panelku 350/360 ve více variantách? v inzerci jsou dva druhy a rozdíl je jen v kanálech,dle foto (zde širší).v odkazu zase užší.nevím který válce koupit.díky
https://motorky.bazos.cz/inzerat/88642923/Jawa-350360-Panelka-valce.php    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.04.2018
Zobrazeno 10 z celkem 13 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (13) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ŠTÍTKY


 Koupil jsem v neděli štítek od výrobce JENDA HORÁK a před časem dostal od kamaráda rám kola TOVÁRNÍ VÝROBA HELFGOTT START BŘECLAV. Nemá někdo o těchto výrobcích informace. Na štítek Jenda Horák jsem našel akorát odkaz na kolo NSU na stránkách sterba-bike. Na výrobce z Břeclavi vůbec nic. Za jakékoliv info moc děkuji.    [Koki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jenda    [Koki] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2021
  Bicykly a jiné bezmotorové stroje    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zetor 50 super


 Zdravím chlapi mám dotaz chci postavit Supra 50 na veteránské doklady.
A dotaz je jestli sním pak můžu tahat vlek a jezdit si třeba pro materiál na barák.
Někdo říká že jo a jiný zas že ne sem z toho blbej.    [DemjaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  K tomu účelu ty véčka zrovna neslouží. Já až zrenovuju svýho tak ho nebudu huntovat na stavbě, protože vím co jeho renovace asi bude stát. Na netu se dají dohledat podmínky provozu HV, ale co bude po chystaných změnách nikdo asi neví.    [JP]   17.10.2021
  Traktory Zetor    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Moto přilba Žalud - Hříbek , n.p. Kovona Karviná


 Rád bych zde založil téma týkající se těchto přileb. Především informace typu:

- od kdy do kdy se vyráběla a prodávala.
- jaké verze v jaké časově souslednosti byly.
- v jakých barvách se vyráběla, z jakých materiálů
- návody a postřehy z renovací těchto přileb.

Podělte se s námi o své poznatky?    [Paul von Starkenbach]   15.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poradil by někdo originální barevná provedení těchto přileb? Dělala se v provedení rumělková?    [Paul von Starkenbach]   16.10.2021
Odpověď  dobraradanadzlato: Nech si své provokace a příspívej pouze přínosnými příspěvky    [Paul von Starkenbach]   16.10.2021
Odpověď  Proh: při prasklinách je dobré vylít vnitřek řídkým betonem. Přilba tak zjíská nebývalou pevnost, ale má to jednu menší nevýhodu. Špatně drží na hlavě. Ta dobrá je že posílíš krční svalstvo a když se ti jí podaří k hlavě zafiksovat, projdeš s ní i zdí (ne betonovou).    [dobraradanadzlato]   15.10.2021
Odpověď  Určitě ne. To bych neřešil. Při pádu svoji práci odvede. Nevím co je to za otvor, ale vrtané nesměli být. To bylo na pokutu.
Cromwellky byly dokonce z tvrzeného papíru (kartonu) a závodili v nich. Dnešní přilby už jsou samozřejmě jinde.    [J]   15.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jsou takovéto praskliny už na opravu? Jsou teda jen zevnitř, zvenku nic...    [Proh]   15.10.2021
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přilby z KOVONA Karviná předvedli v r. 1956 a na trh šla 1957.Už se o tom diskutovalo v ČZ 125/150.    [J]   15.10.2021
Odpověď  Dostal se mi do ruky žalud a chci ho zrenovovat. Zvnějšku vypadala nabarvená skořepina krásné, ale zevnitř je ve struktuře materiálu docela dost drobných prasklinek. Otázka zní, je to u takhle staré helmy normální a není potřeba to řešit, nebo to řešit mám, případně jak? Přelaminovat?    [Proh]   15.10.2021
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kliková hřídel Jawa 350-354


 Zdravím chtěl bych se zeptat koupil jsem motor rozebraný na Jawu 350-354 a je středový díl na klice (hliník) volný v kartrech když se složí dá se motor nastartovat nebo to musí být těsný? děkuji Josef    [rekRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2021

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Na spravnu funkciu motora to musi byt tesne (toto je velky problem na 350 motoroch). Nastartovat to mozno pojde ale predpokladam ze nepojde dobre a mozno tam bude aj klepat
Nejako nechapem naco to skladat ked to nie je dobre? Treba to opravit aby to bolo tesne    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2021
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
 Strana 1/2167 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 21.9.2021)
Nezodpovězené téma 

Zetor 25
Závit na vačkovém hřídeli


 Zdravím
Prosím jaký je rozměr závitu na vačkovém hřídeli na Zetor 25 tam co se upevňuje regulátor.
Děkuji ivo    [Ivo]   19.10.2021
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa Robot složení karterů (převodovky)


 Zdravím,

mám následující problém. dělám GO motoru na Jawu Robot. Vše očištěno, válec po výbrusu atd. Začal jsem skládat motor a nedaří se mi složit blok tak, aby převodovka dobře řadila.
Pokud jste někdo skládal a vzpomenete si : jak má být při skládání karterů nastavena kulisa řazení a převodový stupeň.
po složení mi nefungují všechny převodové stupně a často jsem při zapadlém kolíčku do kulisy na neutrálu.
jsem si jistý, že převody jsou složeny správně , při ručním přesouvání kulisy na půlmotoru vše funguje.    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2021
  Předválečné motocykly Jawa    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Nabídka lakování veteránů


 Nabízíme volné kapacity lakovny, preferujeme dlouhodobou spolupráci na zajímavých projektech, jako je lakovaní veteránů a sportovních automobilů.    [Svott Mladá BoleslavRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2021
  Služby, řemesla, kontakty    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

MTX1-01


 udelal sem si model formule. delka je cca 25 cm.    [mochr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.10.2021
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Cestování jižní evropa.


 Mám v plánu se vydat příští rok někam na jih evropy veteránem. Ideální by byla dvě auta, čtyri lidi. Mám Spitfire MK4, popř. Gordon.
Pokud by měl někdo zájem zjistit víc, dejte vědět.    [Ondra 70] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.10.2021
  Život kolem veteránů    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Replika VW T1 Food truck


 Zdravím, chtěl bych se zeptat, jsem úplný lajk, tak se omlouvám, jestli můj dotaz bude stupidní, ale zalíbila se mi jedna čínská firma, která se zabývá výrobou pěkných replik VW T1. Jelikož se jedná o repliku a jedná se hlavně o čínu, tak na VIN kód člověk může rovnou zapomenout? Tudíž na repliku nejdou udělat SPZ (technický list)?

Nebo je nějaká šance, jak udělat vozidlo, tak abych sním mohl legálně na silnice?

Jestliže není žádná možnost, je alespoň legální, když bych si z T1 udělal food truck včetně VW znaků a stál sním na jednom prodejním místě? (nejezdilo by)?

Děkuji moc za odpověď.
Tomáš    [okacko] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2021
  Život kolem veteránů    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Stručná historie Továrny na stroje a Motory H.Klíma a spol Brno???


 Marně hledám nějaké informace o historii tohoto brněnského podniku, který v době znárodnění sídlil na adrese Svitavká 5. v Brně Husovicích (dodnes na té adrese stojí památkově chráněné tovární objekty). Vím, že se zabývali vyrobou stabilních motorů. Netuším, ale kdo a kdy podnik založil. Za jakoukoliv informaci předem děkuji.    [svaton1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2021
  Historie výrobců automobilů, motocyklů a    Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Identifikace motoru


 Poradí mi někdo co je na přiložených fotografiích za motor? Jedná se asi o anglický motor, protože všechny závity jsou v palcových mírách. Obsah motoru je 500 ccm.    [Tonda 110852Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2021
  Motocykly do roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Nádrž Stadion s22


 Čaute, vedel mi niekto prosím Vás zmerať na nadrzi priemer vnútorného oka úchytu pre silentlok? Ďakujem.    [Feri]   13.10.2021
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

PRAGA PiCCOLA


 Dobrý den, mám prosbu mohl bi mi někdo poradit za kolik se dá prodat plně funkční motor i s převodovkou chladičem.Ziskal jsem ho po strejdovi měl s toho udělán malí traktůrek děkuji    [Míra]   13.10.2021
  Automobily do roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Domácí traktůrek s velkou převodovkou - netuším výrobce


 Dobrý den
Prodal bych torzo traktoru s převodovkou , netuším z čeho je převodovka, uklízím zahradu a než bych to dovezl do šrotu tak se třeba někdo najde kdo by to využil atd…    [Rodon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.10.2021
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Kryt motoru Jawa 350


 Zdravím všechny, můžete mi pls poradit? Mám dva motory Jawa 350, kdy jeden má na levém, spojkovém krytu motoru jen prázdný "prolis", tedy bez nápisu JAWA a pro změnu druhý má rovněž na levém víku takový hranatý nálitek kolem otvoru řadící/start páky. Nemáte někdo zkušenost z čeho přesně by to mohlo být? Děkuji za odpověď.    [PesiJRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2021
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa 175 standart čislo motoru


 Zdravim pana Arnošta prosim o info k č.motoru 56043 Jawa 175 standart .Diky.    [Vit]   09.10.2021
  Předválečné motocykly Jawa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

těsnění hlavy 175 speciál, r.v. 1938


 Zdravím,
prosím o radu, jaké těsnění je správné pod hlavu 175 speciál, r.v. 1938.
viděl jsem v inzerci jak papírové, tak i hliníkové.
u těsnění kolik byla síla (0,75 mm?) V katalogu ND jsem nic nenašel.
Děkuji
Franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2021
  Předválečné motocykly Jawa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Motor perak


 Vie niekto určiť čo znamenajú písmena na motoroch perak,pred výrobným číslom...napríklad P(závodný...)N(náhradný diel)E...Z...?    [Dzon]   04.10.2021
  Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Prosím o identifikaci poklice


 Ahoj,pozná někdo z čeho je? Hliník + ocel,průměr 22cm.Je nacvakávací. Předem díky za tip    [Mr.GarrisonRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.09.2021
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Rámeček-objímka


 Ahoj neuměl by jste někdo poradik kdo by uměl udělat repliku rámečku na hledáček viz foto. Průměr cca 130mm.    [Petr]   29.09.2021
  Služby, řemesla, kontakty    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Karburátor GREATZIN kf 20/32


 Nevite prosím,ne které typy motocyklů-motorů, se používal karburátor Greatzin kf 20/32?Děkuji za informaci.    [Jára]   27.09.2021
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 

 Strana 1/2167 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006