MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 300555 příspěvků |7213 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 105 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 21.5.2019 09:50  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????   25.04.2010 / 1142
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 928
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 873
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 800
    Zdravim víte někdo více informací a tomoto motocyklu Čz Trail? Od do k....   06.01.2007 / 760
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 31549      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 18 / 4643      Příspěvků Příspěvků: 300555
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2104 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Detaily Jawa 250/590 sport 1967


 Ahoj všem, jsem daty nový, ale mám starou motorku ;-) Jde o mou Jawu 250/590 sport 1967 s původními platnými doklady. Dávám jí po x letech do co nejvíce původního stavu a snažím se zatím vše bez replik. Je kompletní, ale chybí mi nějaké drobnosti a informace o detailech. Zkusím napsat v bodech co mě zajímá a jestli mi někdo znalý pomůže poradit.

1. Páčky bez kuliček jsou stejné jako na pionýra nebo nepasují? Chci koupit originální původní
2. Jak nýtujete zadní madlo?
3. Šroubek přepínače světel a horního dílu masky půlkulatý šroubek jako držák SPZ nebo kulatý placatý?
4. Dají se někde koupit lanka spojky a při.brzdy se šroubením u řídítek jako originální? Je tam závitová vložka v řidítkách
5. Zadní stupačky mám české repliky s závlačkou plechovou, ale původní mám s klasickou závlačkou..co je správně?
6. Ještě mě určitě něco napadne postupně, tak dopíšu
7. Nádrž a sedlo už mám jiné, vím že tam nepatří

Dále sháním teda páčky bez kuliček, víko filtr boxu a plech jistící, levý držák stupačky (trubku) a nějaké původní šroubky M6 a M8 vhodné na pozink, nechci repliky...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 107 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je to hodně individuální dle stavu tvé motorky, co ti chybí, co je třeba opravit a v jaké kvalitě to budeš dělat...jde to vše za 30tkč i za 100tkč...profi lak počítej okolo 20tkč..sám si to zvládneš za 3000kč... nějaký garáž majster třeba za 8tkč...je to prostě o kvalitě a co chceš do toho dát. Každopádně já to dělám pro sebe a kdybych to chtěl prodat, tak to nikdo nezaplatí, ikdyž kvalita bude perfektní. Ten čas shánění původních dílů, příprava všeho atd... Opravdový znalec pozná kvalitu, ale běžný člověk moc nepozná rozdíl zda si dal 50tkč do renovace nebo 100tkč. Vše je o detailech a kvalitě    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  TripleBlack:dáš sem pak nakonec prosím,na kolik tě co vyšlo?Tím myslím hlavně lak s linkama+chromy.Zvažuju jestli taky renovat a kolik hlavně našetřit :)!Jediný co vím,tak je to na kolik výjde motor,ty jsem přes zimu dělal dva:)    [Vojta]   20.05.2019
Odpověď  Jo tak bez toho plechu pod odrazkou je to OK, taky jsem ho nenašel :-)    [meela]   20.05.2019
Odpověď  Děkuji... snažím se opravdu dát do toho co nejvíce kvality.. No řemeslo je problém... Kvalita bude určitě motokenny a další... Můj lakýrník sliboval 3 měsíce a byl to nakonec rok a ještě některé věci se opravovaly, takže najít slušného lakýrníka se slušnou cenou to nebude jednoduché...    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Odpověď  Každopádně pěkná práce, už bych se taky pustil do dalšího připraveného kousku, ale nemám ochotného lakýrníka, kterého bych i rád zaplatil za slušnou práci...    [jawik]   20.05.2019
Odpověď  Myslím, že je zatím vše OK.. Každopádně každá kritika mě posouvá dále ;-)    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Odpověď  Jo, a myslel jsem jen, že je špatnë vidím v telefonu !!!    [jawik]   20.05.2019
Odpověď  No to by byly rány jak na motokrosu, pech mají kývačky, klíd. A na linkách nevidím nic zlého, jen to co dělají renovační firmy linkovačkou je až moc pravidelné a všude se stejně nedostanou jako štëtcem. Vše je ok a tomu Vape rozumím.    [jawik]   20.05.2019
Odpověď  To mě nenapadlo, mrknu doma na sportku.    [meela]   20.05.2019
Odpověď  No to vím, ale nezdá se že tam vůbec byl ten plech.. není ani náznaku, že tam byl přibodovaný.. a to na obou sportkách. Neměly to naposled jen kývačky?    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Zobrazeno 10 z celkem 107 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (107) 
Zodpovězené téma  

Tatra 57b


 Ahoj koupil jsem tatru 57b s pravo straným řízením má motor 57a a převodovku která se nechá dát na áčko a béčko má elekrický startér nevíte jaký to může být rok?štítek nejni ale máme doma áčko a je tam spoustu shodných věcí kolem motoru celého podvozku a stejná palubovka akorát má béčko pojistky na palubce.Může to být z první série béček?Díky zbyněk    [zbyněk]   14.02.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  U ,,čistokrevných,, převodovek to nejde, ale existovaly ,, univerzální,, které měly otvory na brzdový vyrovnávač na obou stranách.    [KF]   21.05.2019
Odpověď  Dobrý den,

dají se pedály na převodovce u Tatry 57B/UMÍSTĚNÍ VLEVO/ předělat na Tatru
čistou/UMÍSTĚNÍ VPRAVO/. Je uložení hřídele pro brzd. páku a spojku stejné?

děkuji Míra    [Míra]   20.05.2019
Odpověď  pro vlaci:
výborně:) díky moc to si mě potěšil určitě si tam vyberu a ostatní třeba taky    [zbyněk]   23.02.2010
Odpověď  to zbyněk
gumy na prahy by se možná našly v sortimentu Gumexu, viz http://www.gumex.cz/prumyslove-podlahoviny-s-desenem-24653.html
vlaci    [vlaciRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2010
Odpověď  To bohužel nevím.    [Karel 2]   23.02.2010
Odpověď  no ty čísla jsou divný taky sem na to koukal a nechápal nic. a ten kastlín na baterku je origo u motoru má tam i držák přes baterku a podlaha je origo bez ůprav ale jak sem na to koukal tak asi postavym vedle týhle výdřevy celou novou to snad bude jednoduší to je děs,nevíš o někom kdo by měl nějaký věci na béčko hlavně zadní blatníky Díky    [zbyněk]   23.02.2010
Odpověď  Ta čísla jsou divná.
Gumu na stupačky jsem dostal před (25) lety od jednoho elektrikáře. Údajne jimi podkládaly transformátory. Kde ji sehnat dnes ale netuším.    [Karel 2]   23.02.2010
Odpověď  jo a prosimtě Karle nevíš kde sehnat gumy na stupačky ,,na prahy" díky    [zbyněk]   22.02.2010
Odpověď  tak sem našel čísla jak je na horní fotce a je tam číslo 666 a ty další nejsou k přečtení a z druhý strany taky na vrchu bloku jsou zase další čísla ale zase jenom 777 a to vše tak nevim co to je    [zbyněk]   20.02.2010
Odpověď  takže kdyby to mělo baterku pod sedačkou tak by bylo předválečný? ještě mrknu na ten motor obrousim barvu z bloku jestli tam nejsou schovaný nějaký čísla pak to porovnáme a třeba zjistíme rok    [zbyněk]   19.02.2010
Zobrazeno 10 z celkem 28 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Automobily do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (28) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Čep rozety 02


 Zdravím, chcem sa spýtať či bol originál čap rozety brúsený a kalený pod ložisko ? Majú tam ísť dve ložiská a jedno vychádza že je z väčšej časti až na tej ofrézovanej časti čapu. Ďakujem za odpoveď.    [vittorioRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Milan(OHC),ďakujem za pomoc,nesmierne si to vážim.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.05.2019
Odpověď  Celková délka "pouzdra úplného" - 115mm, šířka "límce" 8-0,1mm, průměr 33mm a povrch leštěn,průměr pod ložisky 25h6.    [Milan(OHC)]   20.05.2019
Odpověď  Zdravím,potreboval by som vedieť šírku "pleca" čapu rozety. Na mojej je strana čo ide k ložisku kolesa rozklepaná a zrovnaná na sústruhu;tak by bol niekto ochotný mi to premerať,aby som vedel presný rozmer.    [stihi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2019
Odpověď  Ne ne, je to ohc 02. To sa neda pomylit s perakom. Dolezitejsie je ci to ma byt brusene a kalene pod lozisko?    [Vittorio]   05.03.2018
Odpověď  Tipnul bych, že máte čep z Péráka- bude stejný,ale na jedno ložisko.    [Monty]   05.03.2018
  Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Přepis TP 350/354


 Dobrý den, mám možnost koupit TP na Jawa 350/354 , mám motocykl s zrušeným TP a nyní mám koupit jen doklady. Prosím o radu , jak udělat přepis, evidenčku nelze udělat, když motocykl k dokladům není. Napadla mě jedině možnost,že by nechal majitel dokladů dle zrušeného TP zapsat čísla motocyklu pak by mi doklady poslal, nechal bych udělat evidenčku a pojistit na sebe a pak bych mu poslal na přepis s plnou mocí, nebo jde aby napsal nějaké čestné prohlášení, že prodává pouze doklady? Děkuji za radu.    [Martas]   13.02.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Je to dva týdny co jsem psal do Jawy(p.Kraft) a stále žádná odpověď.asi to někde zapadlo.zkusím se připomenout.    [Pavel]   20.05.2019
Odpověď  Napiš si do Jawy, stejně je třeba bumážka.    [jawik]   20.05.2019
Odpověď  Nekdo rika, ze Jawa uz prestavby nepovoluje.    [Pavel]   20.05.2019
Odpověď  Ahoj,chtěl bych postavit 354 na TP 353,s tím,že bych chtěl do TP zachovat pěkný rám 354 s původním štítkem,samozřejmě + motor 354.
Lze to? má s tím někdo zkušenost? díky    [Pavel]   19.05.2019
Odpověď  Jo, z toho překřížkovanýho čísla a novýho vedle byli němečtí policajti hoooooooodně divocí. Nebýt maximálně výmluvnýho kamaráda s perfektní němčinou,skončilo to velkým problémem. To zase soudruzi vymysleli něco opravdu geniálního.    [Monty]   19.02.2017
Odpověď  Honzo BK- asi jsem to šaptně napsal.. Přebouchávání čísel se stejně neveyhneš!!
Akorát budeš mít oficiální přestavbu s přebouchaným (poškrtaným) starým číslem a nově vyraženým pod tím..

Jestli jako není snažší neprasit škrtáním starý číslo a mít dvě - oficání čísla (jedno škrtlý a nový).
Jinak jsou i DI kde ti ještě doporučí kdo to jako oficiálně přebouchává a že jako ne jinde- většinou to je známý..To že to zvládneš sám a s citem a líp, ti nemusím říkat!!

ryč sjoudoby kdy ti škrtnutím propisky v TP jendo číslo vyřadili a napsali nový!    [Beat]   18.02.2017
Odpověď  Pochybuji, ze existuje predpis jak ma cislo na jawe vypadat .... .    [Njjj]   18.02.2017
Odpověď  Ano nektera cisla na ramu jsou opravdu divoce vyrazena, c.motoru se neprerazi staci aby souhlasil typ...uz vidim jak nekdo na stk. bude resit originalitu cisla na takovem pokladu jako je jawa :)    [Ladic]   17.02.2017
Odpověď  felix. Ale to je mi novina, můžeš nějaký takový ukázat? A jak víš že to nebylo někým vyražené aby vypadalo jak z fabriky?    [PS]   17.02.2017
Odpověď  Chlapi nedělejte z toho zas takový drama. Některý origo čísla z fabriky jsou vyražený jak po víkendovým tahu...    [felix]   16.02.2017
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Zodpovězené téma  

ČZ 453 strašně vibruje - jak odstranit vibrace?


 Zdravím.Pořídil jsem ČZ 453.Zhruba měsíc jsem ji po večerech připravoval na STK.Dnes jsem ji nastartoval,šel projet a jsem velice nemile překvapen jak 125ka vibruje.Slyšel jsem že ČZty vibrujou,ale tohle je opravdu moc.Na volnoběh se klepou dvířka od kastlíků,nadskakuje sedlo,značka,klepe nádrž...když jedu na 1/3 plynu,tak to jde,ale střední otáčky jsou hrůza.Motor nikdy nebyl dělaný,mám to v plánu na zimu.Otázka zní,jde nějak snížit otačky,abych ted nemusel půlit motor a nepřišel o sezonu(nemám bohužel čas v létě dělat motor)?Co vůbec tyto otáčky způsobuje,až budu motor generálkovat,tak co udělat,abych vibrace snížil na co nejmenší mez,nebo odstranil uplně?Počital jsem,že 125ka to dělat nebude,jelikož se na ni nikdy nedělaly ty vzpěry na hlavu. Děkuji za každou radu.    [Ivan Kužel]   08.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ano, je pravda, že AEV nemá ztráty jako původní jednocívkové relé, je to dáno tím, že nemá žádnou mechaniku. Je spolehlivé, jen ho nesmíš přepólovat. Podle mě má VAPE jen význam na motorce, na které jezdíš dálkové výlety. Kupovat ho na motorky, na kterých se svezeš párkrát za rok nemá význam. Na motorce najezdím, tak 2000 km za rok a funguje to také. Před každou sezónou seřídím předstih a je pokoj. Je pravda, že když dám nová kladívka, tak předstih drží po třetím seřízení, až si kladívka sednou.    [kriz] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  20.05.2019
Odpověď  Týdenní výlety a noční jízda je argument pro Vape ... i když v noci jsem jen naposledy tak třed 20ti lety a na dlouhé trasy bych asi taky nejel.    [Pavel]   20.05.2019
Odpověď  To jistě, rozumím. Já mám s AEV jen pozitivní zkušenost, někdo tu psal, že nemá takové ztráty či co jako klasika. Že pár borců čundruje jistë nechci zpochybňovat, ale se slabou 453 asi není tolik zábavy, kdybych nemël i 473 tak nevím jak to jede a svítí.    [jawik]   20.05.2019
Odpověď  Kluci jezdi cundry vsude po republice a okolnich statech.Treba peti denni vylety.A domnivam se,ze puvodni zapalovani neni delany na celodenni sviceni.Nemyslim,ze bych tim motorku znicil,vratit to muzu kdykoliv ;-)    [Ivan Kužel]   20.05.2019
Odpověď  Jo rozumím, ale každý chce v noci svítit jako by jezdil denně ve 3:00 h ráno do kravína, nebo na vlak do Kolbenky, léta jsem na jawě nikoho za tmy nepotkal. Je to spíše o stavu paraboly a s AEV nemůže být problém. Ovšem dle chuti sludruha.    [jawik]   20.05.2019
Odpověď  Martin Štindl: Ano,dal jsem C3ková ložiska.Už když jsem dělal motor na mopeda,tak mi to tak bylo doporučeno.Koupil jsem rovnou SKF.Výstupní ložisko na řetězové kolečko jsem dal klasiku české.Dnes mi chlapák volal a spodní ojniční oko je prý ,,natažené´´ a jeden čep klikovky je špatný,tak to asi bylo tím.

jawik: AEV už tam bylo od předchozího majitele,protože mu to blbo,ale příjde mi to stejně jen takové polovičaté řešení.Od vape si slibuju minimálně to,že budu mít víc proudu a v noci bude od té žárovky něco vidět.    [Ivan Kužel]   19.05.2019
Odpověď  Taky se priklanim k tomu ze Vape je vlastne zbytecnost. Puvodni dynamo je v podstate neznicitelne. Pro klid duse bych nahradil rele elektronickym regulatorem.

Na delsi cestu staci vzit nahradni regulator a kladivko a je temer jistota navratu. Kdyz neco odejde ve Vape tak je konec    [volte28]   19.05.2019
Odpověď  VAPE bych si do 453 asi nedal pokud je originál zapalování stále funkční a investoval raději do renovace, opravové go motoru ap. Vape mám na 350/354 i 250/559 pro častější provoz, na ostatních včetně 125/473 mám originály maximálně s relé AEV a fungují bezvadně.    [jawik]   19.05.2019
Odpověď  Rotor Vape je sice těžší ale ten více zvýší setrvačnost, pokud je nevyvážený klikový mechanismus tak vibrace netlumí. Pravděpodobně při té repasi klikovky bude zjištěn problém...
Předem upozorňuji že se nechci se dotknout ale pro ověření se zeptám: ta nalisovaná ložiska pro klikovku mají vůli C3? Já když jsem se pokusil o první sestavu motoru tak jsem tohle opomněl ale před skládáním jsem byl naštěstí upozorněn.    [Martin Štindl]   19.05.2019
Odpověď  host: nakonec jsem přišel v čem byl problém,že mi to nešlo nasadit :) natočil jsem pružinu,zaseknul segment o nálitek a zastrčil startovací hřídel,ale hlavně jsem s hřídeli trochu pootočil,takže to drželo.Já na to předtím cpal víko rovnou,bez otočení.
Já jsem rád za každou radu.Nebyl jsem vychováván k manuálním věcem,ale jsme chemik,takže si tím musím vším projít sám.Táta doma neměl ani dílnu.

Jinak vše jsem zkontroloval - předstih znova seřídil.Motor jestli je v rámu řádně dotažen jsem kontroloval hned na začátku.

Výsledek je ten,že sezona nakonec snad ztracená nebude.Sehnal jsem si člověka co mi zrepasuje klikovku do 14ti dnů.Takže jsem motor rozebral,sehnal vše potřebné,nalisoval ložiska a ted čekám až si budu moct jet pro opravenou klikovku a snad to bude dobré.
Ještě zvažuju že objednám Vape.Příjde mi že ten jejich rotor je větší a těžší,takže by mohl vibrace také snižovat.    [Ivan Kužel]   18.05.2019
Zobrazeno 10 z celkem 32 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (32) 
Zodpovězené téma  

O jaký typ motoru se jedná


 Dobrý den chci se zeptat co je to za typ motoru našel sem v garáži ke které motorce to patří popřípadě jakou to může mít cenu    [Ondra]   20.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Nevidím ho.    [jawik]   20.05.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Povrchova uprava kovu na Jawa 250 kyvacka 1960.


 Dobry den. Muze mi nekdo rict, jaka je uprava na dilech.
Napinak retezu, tahlo brzdy na bubnu + pruzina, osky kol-hlavy, stit v krytu retezu na rozete, stupacky, zachyt reakce. Atd. Moc dekuju.    [Lukas Suk]   06.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 40 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To je pravda ... tak jal to bylo obrousene driv uz by to dnes nikdo nedelal. Dnes je to jak to Ferrary.    [Pavel]   20.05.2019
Odpověď  Víte co sou zač motorky jawa a čz? jednoduchý velkosériově dělaný motorky, tomu odpovídá mnoho věcí, např. příprava pod lak, lak, příprava pod chrom, olej tekl z motoru a tlumičů sotva to vyjelo z fabriky, atd. prohlídněte si pořádně motorku v původním stavu, nikdo se s tím moc nemazal. Jako zarytý jawysta když vidím na jawě nějaký ten dokonalý akrylátový lak v top kvalitě jak na nějakém ferrari, což je věc co je na motorce nejvíc vidět, tak si říkám že to vypadá dost divně, to už snad opravdu přirozeněji vypadá když je to udělaný sprejem.    [jawista]   19.05.2019
Odpověď  Pokud měl někdo zachovalý stroj po dědečkovi a v horlivosti si ho ve stodole nastříkal a vybavil tureckým chromem je to jeho soukromá blbost. Na srazech to vidíme často a navíc mají různé nedodělky jako nedolakované konce madla, obrácené držáky klaksonu, panelkové kastlíky na kývačkách, kulervoucí lesklá víka motoru, ale majitel je spokojený. Nakonec stejně slyším, že dávali co bylo skladem. Vlastním i několik nechutých leštěnek s netureckými díly, které ovšem povstaly z popela a pro mě nějakou cenu mají i když jsou to jen naprosté tuctovky.    [jawik]   18.05.2019
Odpověď  Souhlasím, ale asi bych netvrdil, že renovovaná motorka nemá hodnotu...když už je motorka v dezolátním stavu a udělá se pěkně, tak nevidím problém... bohužel jsou i takoví, co renovují krásné původní stavy, aby se to lesklo, toto beru za největší vraždu veterána    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2019
Odpověď  Podle me ma hodnotu hlavne original v pojizdnem stavu. Proste tak jak se dochovala. Je nani videt cas ktery zazila. Zrenovovat motor, brzdy, vidlice, elektriku a jezdit.

Kompletne renovovana poloturecka motorka kterou muze mit opravdu kazdy kdo zaplati dost penez pro me nema hodnotu.    [Pavel]   18.05.2019
Odpověď  Jestli někoho zajímá můj názor, tak tady je... Podle mě je nejcennější původní krásný stav, ten může být jen jednou. Pak lehká patina používáním, ale stále s duchem. Pak restaurace původního stavu s použitím některých nových součástí. No a pak sekce renovace...je renovace a renovace... např já se snažím co nejvíce používat původní věci včetně spojovacího materiálu, ale bohužel ráfky,pneu a některé gumové věci se musí koupit v replice... Profi lak a vše v co největší kvalitě. Pak stroj vypadá opravdu top. Pak jsou renovátoři ala komaxit a kupa replik ať to nedá tolik práce renovovat, ale výsledek nic moc..pak je renovace ala štětka a stříbřenka. Každopádně je to o financích a čase... Každý si to udělá jak chce nebo jak umí, ale trochu znalý Jawista pozná kvalitu    [TripleBlack] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.05.2019
Odpověď  A už tu chybí jen místní překupnická smetánka co okrádá (pardo výhodně kupuje) u důchodců ... .    [jawak]   17.05.2019
Odpověď  Neplést renovace a restaurace, obojí má jiné cíle a tím i metody, i když se často prolínají. Při restauracích se používá co nejvěrnějších materiálů i dobových metod s důrazem na zachování co největšího podílu původních prvků, i přesto, že jsou více méně poškozené, ale pro autenticitu musí být zachovány. Restaurování je velká věda o často neznámých materiálech a metodách. Mona Lisa se proto jednodušeji neopískuje a nemaluje znovu nějakým Ralem.

U renovací se takový důraz na původnost všech součástí nehledí a jsou proto nahrazovány ve větším měřítku velké celky, tak, aby se vytvořila téměř dokonalá věc, jako nová.
Hodně zjednodušeně, kdo čistí starou motorku, opravuje a doplňuje chybějící části i povlaky, ten spíše restauruje. Výsledku se zde říká patinovka. Má a bude mít historickou hodnotu.
Kdo vše opískuje a nově nachromuje, nazinkuje, nalakuje, ten pouze renovuje. S autenticitou má proto mnohem méně společného, spíše jde o více, či méně zdařilou repliku, kopii.
Ale znovu musím zdůraznit, že nemám sebemenších výhrad proti jakémukoliv způsobu oprav, úprav, renovací.    [vintera]   17.05.2019
Odpověď  Nevidím na té debatě nic překvapivého - klasická česká veteránová scéna ... .    [xhamsterr]   17.05.2019
Odpověď  Pavle spíš je to debata mentálně postižených, ikdyž má někdo pravdu pořád bude debilem.    [Petr]   17.05.2019
Zobrazeno 10 z celkem 40 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (40) 
Zodpovězené téma  

Zapsání tažného Pav 40/41 do malého TP


 Dobrý den, chtěl jsem nechat zapsat tažné na pavika do malého TP, ale úřednice si s tím nevěděla rady a zavolala si technika DI a ten mi říkal, že to zapíše jedině s číslem pava, že chce kupní smlouvu, číslo tažného (?????) a že na stk bude vždy jezdit celá souprava, takže bych pava už asi nemohl ani odpojit ani na krátké vyjížďky a musel bych jezdit max 70km/h. Já bych raději tam měl jenom tažné zapsané a jezdil s vyjádřením výrobce a průkazem.

Chtěl jsem se tedy zeptat, neposlali byste mi někdo na email nějaký tip na úřad s rozšířenou působností, kde by to úředníci zapsali bez problému (od června 2017 by to mělo fungovat kdekoliv). Raději do mailu.    [Pleša]   09.08.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Taky by mne zajímalo, jaké máte aktuální zkušenosti.
Byl jsem na evidenčce(doklady v depozitu) a technik mi taky říkal, že ta malovaná značka nesmí být...
Jestli jsem to dobře pochopil, tak by mělo stačit, když SPZ z motocyklu přidělám na PAva. Vím, je to hnusný, ale lepší než značka, která označuje držák kol....    [jara.tuma] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Odpověď  To Dolin1, jsem si jist, že na jiném dopravním inspektoratu,ti to technik bude vykládat zase zcela jinak 🤔.    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2019
Odpověď  Dnes jsem absolvoval pohovor s technikem DI na téma PAV a značka, alias SPZ. Takže..
1 - značka namalovaná na PAV je chyba a je proti zákonu, protože náš zákon malovanou SPZ jako takovou nezná. Formáty SPZ jsou dané zákonem.

2 - Starou SPZ (tlačenou) se zkosenými rohy neumí vyrobit (čtěte mezi řádky). Ale je relativně těžjé vysvětlit kde jste vzali druhou stejnou značku,.... ehm..

3 - Pokud chcete novou velkou SPZ a vydat dvě SPZ to na motocykl nezle. Ztracená SPZ a vydání duální SPZ je možné, ale je pak těžké obhájit to, že nemáte tu první ztracenou....

4 - Možností je vydání SPZ s hvězdičkami, tu co je na nosič kol za auto. Ale.....problémy očividné.

Samo jsem byl ujištěn, že flastr za malovanou SPZ, samodomo SPZ..a podobně je pět až deset lirů a půlroku až rok bez not.

Teoreticky je možné se odvolat na typový průkaz PAV, kde je uvedeno že v době uvední do provozu musela být na vozík namalována SPZ! Hájit se tím, že PAV je návěsný vozík, pojistku na moto můžete mít, to jsem si zašel na pojišťovnu zjistiti, napíší tam jen výr.číslo vozíku, TYP a poplatek je dík roku výroby nízký (info z ČPP). Protože při něhodě, kdy naprdnete do něčeho PAVem je sice PAV pojištěn, ale stejně jde pojistka z tažného vozidla,..ale pojištění je dobré mít jako jistotu prej. je tostejné u vleček, vozíků za auto, i vleků.


Defakto se jedná v dnešní době oficiálně neřešitelný problém, a prej na to bude vznášet dotaz i na ministerstvu v Praze. Píšu oficiální stanovisko technika. Zbytek je na Vás.

Jen informuji. Vaše zkušenosti?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.02.2019
Odpověď  Zdar, dnes jsem byl na úřadě v Praze a to co v Říčanech nebylo vůbec možné najednou šlo. K zapsání Pav(ka) jsem potřeboval Typový průkaz a vyjádření z Jawy (od p. Krafta - cena 500 Kč). Do velkého techničák u mi napsali: "Motocykl je vybaven závěsným zařízením pro připojení přívěsného vozíku PAV-40/B. Motocykl je možno provozovat s přívěsným vozíkem typ PAV-40/B. Po připojení přívěsného vozíku je maximální rychlost omezena na 70 km/hod." Na STK se teprv chystám, ale rozhodně tam nehodlám jet s vozíkem (mám přece možnost provozovat s vozíkem, ale i bez něj). Do malého TP mi udělali zápis do kolonky č. 19 Spojovací zařízení: "Závěsný vozík PAV - 40/B" Myslím že je dobré, že je to v té kolonce č. 19, a né v kolonce "Jiné záznamy", protože je tak zřejmé, že můžu mít jen tažné (i bez vozíku). Musím tedy dané úředníky v Praze pochválit za profesionální práci (jak jsem psal výše, v Říčanech nemožné, nejde, když tak samostatná RZ....).    [Roman P.]   26.04.2018
Odpověď  Já mám zapsáno, chtěl jsem to mít, kdybych narazil na nějakého šťouru policajta.
Je třeba najít nějakou rozumnou STK kde ti napíší, že závěs je namontován správně a je funkční. Měli by chtít i kupní smlouvu, ale tu má málo kdo, protože většina závěsů je samodomo. Pak se souhlasem Jawy a s typovým průkazem by ti to měli na DI zapsat. Já to řešil před dvěma roky v KT a v pohodě.    [čoud]   09.08.2017
Odpověď  Nezapisovat a nedráždit úředníky tím co není nikde dáno a vyžadováno ! U nás na dopravce jsem před léty se zapsáním taky nepochodil. A tak léty provozu mám osvědčené, že při policejní kontrole i přechodu hranic i mimo EU stačí respektive je nutný mít typový průkaz. A mám to bohužel odzkoušené i při dopravní nehodě.    [Honza]   09.08.2017
Odpověď  Už se to tady řešilo, někde níž je o tom celá diskuze... jsou názory zapisovat i nezapisovat.. podle mě je zapisování úplná blbost. Pav má stejnou spz s motorkou a nepodléhá technické kontrole a pojištění se za něj taky neplatí... Radši bych úředníky moc nedráždil.    [lukas]   09.08.2017
  Přívěsné vozíky, sidecary    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Janka Radotín


 Zdravíčko,
sháním veškeré informace o půdní fréze Janka Radotín u Prahy.Kdy se vyráběla, výkon a typ motoru, obsluha...... Nemá někdo dokumentaci(stačí kopie) a různé příslušenství na tuto frézu?Moc děkuji    [ViťaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den zháním informace a dokumentaci o pudni freze Janka. Máte prosím někdo tyto podklady stačí mi kopie. Předem děkuji    [Ondra]   20.05.2019
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  Ahoj nevite prosim nekdo co vsechno se da sehnat v replice na tuto krasnou zetku.Myslim trirychlostni 98. Moc dekuji zacinam s renovaci.    [Milan]   02.03.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravím, poprosil bych o kontakt na výrobce replik víčka nádrže - nikde jsem neobjevil, a to jsem docela hledal... Dík Lukáš lukaseks@email.cz    [lukaseks] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  guma šlapadel čz98    [zetka]   26.01.2011
Odpověď  Richarde napiš pošlu ti pár fotek držáku stojánku nebo se pokusím něco nakreslit kuta02@seznam.cz    [Karel]   17.11.2010
Odpověď  Přepínač na řidítka není až tak nemožné sehnat . dělá se v replice. cena cca 600 nebo 650 už si přesně nepamatuji.Jinak replik se dělá dost,stačí když si pročteš starší příspěvky.Jinak -hodně úspěchu při renovaci dělal ji taky .    [milon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2010
Odpověď  já dělám sedlo nosič stojánek osy kol vzpěry blatníku a světla pedál brzdy vahadla    [Karel]   17.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  čz98 kulisa a páka řazení nový kvalitní výrobek,návlečné gumy šlapadel čz98 3rychl.vyrábím dle originálů.    [paveza]   17.11.2010
Odpověď  Zdravím.Kdysi jsem měl ČZ98 včetně příručky. Tam byl obrázek "motokolo ČZ98 v plné jízdě při zimní soutěži"nebo tak nějak. Zetka už je dávno pryč, ale kdyby si někdo, kdo ji ještě vlastníte, chtěl udělat identické foto po cca 70 letech, mohu v případě zájmu ukázat ono místo, kde byl původní snímek pořízen; stromy a patníky tam dosud stojí a je to zhruba 25km od Prahy.    [jirik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.03.2008
Odpověď  Zdraví, potřeboval bych trochu pomoct. Originál pepinač na řidítka je nedostatkové zboží, to víme asi všichni. Proto bych potřeboval někoho kdo by byl ochoten origo přepinač nafotit. Potřeboval bych hlavně střeva-vnitřek přepínače.Myslím že to bude užitečné i pro ostatní. Předem děkuji
Měl bych jetě jednu prosbu. Nemám držák stojanu. Je to jen naohýbaný plíšek, ale když nevíte kde a jak moc to ohnout tak to je docela problém. Můžete to někdo oměřit a nakreslit výrobní výkres nebo pokud by někdo jel 1. na burzu do CHotusic tak vzít prosím sebou, ja bych si to během minutky obkreslil. Předem děkuji.    [Richard]   20.02.2008
Odpověď  Zdravím, renovuji ČZ 98, oslovuji Jirku odledně táhel s kloubkama, jestli je může vyrobit potřeboval bych je.dík    [Kaláb V.]   13.02.2008
Odpověď  pneumatikz 26x2,25 sezeneš na www.motorafky.cz    [Jiří]   09.02.2008
Zobrazeno 10 z celkem 17 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motokola a malé motocykly do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (17) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Centrování - vyosení ČZ 150 C


 Zdravím - sice jsem tady kolem toho už neco našel ALE různí se to. Je tu pěkný nákres kde u př. kola je vzdálenost od bubnu k ráfku 17 mm a u zadního od unašeče k ráfku 6 mm ALE ve stejné diskusi jawarmaniak udává míry jiné a to u předku 13 a na zadku 8 mm ? Kola budu dávat na výplet a na vycentrování a mám dodat míry - kterou se tedy řídit ? A PAK - moje kola jsou na NEODPRUŽENOU verzi je to shodné s odpruženou ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Pravda, šířku samotných ráfků mě nenapadlo měřit - můžou tam být milimetrové rozdíly. Zase já výplety sám nikdy neřešil, kromě předního kola Céčka mám u zetek kola nově vyplétané včetně nových ráfků od pana Kloudy z Plaňan.    [Martin Štindl]   20.05.2019
Odpověď  Já bych počkal, až bude k dispozici celé složení středů a pak měřil, nebo dal celé vyplétači. Stejně se vypletené nekompletní kolo nedá nikam namontovat a bude se čekat.
Měřil jsem včera 2 zadní kola, u jednoho starého, kde je míra podle obrázku 2 -4 mm a u druhého nově vypleteného 2mm. Navíc rozdíl v šíři ráfků mám téměř 1,5 mm. Nově vypletené s replikovým ráfkem bylo centrováno s celým složením.    [vintera]   20.05.2019
Odpověď  Dík Martine za snahu a oměření - u toho předního kola ten rozdíl zas není tak velký ALE u zadního to už dělá 5 mm oproti původnímu nákresu co tu byl a to už je dost ? Měl to ještě poměřit a přidat sem kamarád kamaráda :-) ale zatím se asi k tomu nedostal a třeba by se ty míry buď potvrdily s jedním z nákresů a nebo by možná vznikly nové - hlavně u toho zadního kola. Zas na druhé straně píšeš že jsi to měřil na původních kolech a tak by to mělo být jak jsi to naměřil. Stejně je divný že tyto kola se vyplétají a centrují X let a že by v tom nebylo jasno na 100 procent ? Dokonce jsou tady i firmy které už vypletené kola prodávají a jejich odborníci by měli mít o tom přehled. Tak zatím dilema :-( snad ještě někdo k tomuto bude mít nějaký postřeh - ještě jednou díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Odměřil jsem to, na přesnější změření nejsem vybavený takže to bylo na "hulváta" přes dvě úhelnice. Vypůjčil jsem si nákres ze starší diskuse ale v mém případě u předního to mám 12mm(+/- do 0,5mm) a u zadního jen 3mm(+/- dokonce do 0,3).
U druhého zadního kola jsem toho moc neodměřil protože i pohledově je unašeč proti ráfku křivě.    [Martin Štindl]   19.05.2019
Odpověď  Rád si počkám a děkuji -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2019
Odpověď  Já se ke můžu dostat až o víkendu - mám volně původní dvě zadní a jedno přední.    [Martin Štindl]   15.05.2019
Odpověď  Díky Martine - porádíš ještě s tím vyosením která ta míra je ta pravá ? Děkuji -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  Samotná kola jsou u obou verzí stejná.    [Martin Štindl]   15.05.2019
Odpověď  Bohužel k této možnosti nemám všechny komponenty abych to sestavil :-( - pár lidí už tady neodpruženou verzi dělali , liší se to vyosení oproti odpružené ? Děkuji -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.05.2019
Odpověď  Nejlepší je sestavit celé složení tak, jak bude namontováno ve vidlici. Změřit šířku složení a určit střed, který je středem celého kola. Změřit šířku ráfku a odečíst hodnoty.
Tím se vyloučí chyby, či omyly.    [vintera]   14.05.2019
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (10) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Převodovka škoda


 Dobrý den,nevíte někdo z jakého typu vozu je tato převodovka.Na drážkovaném hřídely je vyražené logo škoda    [josef]   19.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Tak mam na něho kupu novych ventilu motoru    [Josef Pacal]   20.05.2019
Odpověď  Převodovka je ze spodového Rapida 1,4.    [Petr]   19.05.2019
Odpověď  Doma mam to same viko s řadici pakou, děda měl rapida ale jestli je to pravda to nevim    [Josef Pacal]   19.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr.2    [josef]   19.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  obr.1    [josef]   19.05.2019
  Automobily do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zodpovězené téma  

Pístní kroužky zetor 25


 Zdravím,mám dotaz. Koupil jsem si nové vložky s pístama a kroužkama v sadě od Mikeše a kroužky nemají žádné označení ani značku tak nevím jakou stranou je mám nasadit. Poradíte někdo? Děkuji Ivan    [Ivan66]   19.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jo děkuju já si to myslel ale nechtěl jsem udělat nějakou blbost a znovu to potom rozdělávat díky    [Ivan66]   19.05.2019
Odpověď  pokud značku nemaj, je to u těsnících jedno. polostíráky břitem dolu    [pp]   19.05.2019
  Traktory Zetor    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Svoboda 15 ?


 Zdravím Vás všechny,
mám na Vás velikou prosbu a doufám že dobří lidé ještě nevymřely a dokážou ještě poradit a pomoci....na fotografiích mám vyfocen trakturek značky Svoboda,nevím přesně typ tohoto veterána a popřípadně jaká by byla prodejní cena...
na fotografiích je patrno že chybí hlava a válce motoru jinak je vše pohyblivé a ´´funkční´´.traktůrek stál 40 ve stodoly..
Vím určitě že dokáže udělat takovým nadšencům jako jste Vy určitě radost..
DĚKUJI MNOHOKRÁT ZA VAŠE ODPOVĚDI !!!!!    [jaroslav musilRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.05.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Ponúkam 40000    [M]   19.05.2019
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Zvláštní stojan


 Zdravím, dnes se na aukru prodal zvláštní stojánek, viděl už někdo nějaký takový? Je to vůbec z jawy?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit dokumentOdpověď  ze strany    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2019
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Tak jsem to nevydržel a koupil jsem si další co byl na aukru :-) Rozměry jsou stejné jako u klasických hliníkových, tenhle je z litiny. Zajímavostí je že černá barva je pravděpodobně původní    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak už jsem viděl třetí exemplář toho stojánku, tentokrát v jednom inzerátu, kde byl včetně rámu na 150 ccm kývačku, rok 1955. Neví tedy někdo, jestli se opravdu na první malé kývačky dával tento stojan?    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2019
Odpověď  Zdravím, také by mne zajímalo, z čeho je ten stojan. Poprvé jsem také viděl ten na aukru a shodou náhod se mi asi před týdnem dostal jiný kousek přímo do ruky, porovnával jsem ho s klasickým hliníkovým na malou kývačku a co se týče hlavních rozměrů (výška, šířka, průměr děr a prostor na rám mezi nimi), tak je asi totožný. Buď je z nějakého motocyklu, který byl kopií Jawy-ČZ (těch se dělalo v zemích východního bloku několik) nebo je to díl, který se montoval jen krátce v málo kusech. Jinak ten stojan co jsem viděl, byl mezi díly z malé kývačky 351/352, ale to nemusí být důkaz, že na té motorce původně byl.    [Phoenix] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 

 Strana 1/2104 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 21.4.2019)
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Klínek mezi kártry motoru Jawa 350 typ 354


 Zdravím!Je někde k dostání klínek-vložka mezi kartery na Jawa 350-354?Díky za informaci!    [Jára]   20.05.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Velorex 250 a Vape couvání


 Prosím Vás nemá náhodou někdo fotečku jak je řešené Vapečko pro couvání u hadráku 250 .
Předem děkuji    [Pavel]   19.05.2019
  Lidová vozítka, vozítka Velorex    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

FICHTEL SACHS


 Dobrý den,
nevíte někdo k čemu je tato nába-má závity na obou koncích a 20 děr pro dráty,nikdy jsem to neviděl.
P.    [Pepa KRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2019
  Bicykly a jiné bezmotorové stroje    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma  Potrebuji poradit jak demont a zase namont vodítka vent na Norton ES2 1959    [Jiri]   18.05.2019
  Poválečné motocykly zahraničních značek    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pružina teleskopu


 Zdravím, mám staré teleskopy na maneta 90. Snažím se je složit, ale vypadá to, že jsou tam kratší pružiny, než tam patří. Nevíte náhodou, jak mají být pružiny předních teleskopů dlouhé? Ty co mám já, jsou dlouhé 190 mm.    [laadis]   15.05.2019
  Motocykly Manet 90    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Středy kol u vývozní verze


 Zdravím, chtěl jsem se zeptat, zda byly středy kol u vývozní červené verze vždy lakované červeně? Mohly být lakované i stříbrnou? Nebo to majitelé dříve přelakovávali? Moje zetka po dědovi měla středy natřené stříbrnou stejně jako dekl zadní brzdy a rozeta, nyní renovuju a přemýšlím, zda ty středy nalakovat červenou jak je to všude na netu, nebo ne.. díky    [Adamos]   15.05.2019
  Motocykly ČZ 125/150    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Torpédo zadního kola sachs


 Poprosil bych příznivce rubriky motokola, zdali někdo neví o někom kdo by se zabýval renovací, případně výrobou nových dílů do torpéd nábojů zadních kol na předválečná německá a česká motokola Sachs 98.    [Petr]   14.05.2019
  Motokola a malé motocykly do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Filtr vzduchu Calif 250 Neckermann.


 Zdravim,
Potřeboval bych radu ohledně Califa 250.
Motorka je dovezená z Německa a potřeboval bych vědět jak je na tomto typu řešen filtr vzduchu. Dále jestli se pod sedlo dávala ledvinka a jak je uchycen pravý boční plech. Ideálně kdyby měl někdo fotku.
Já měl celý podsedlový prostor nějak zbastlený, že nevim co s tim :D
Díky moc    [Kuba]   14.05.2019
  Exportní typy československých motocyků    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Zetor super 42


 Dobrý den, nemáte někdo zkušenější více info o zetoru super 42?

Děkuji.    [novandelka1]   13.05.2019
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

O-kroužek u automatu


 Jaký je rozměr O-kroužku, který těsní automat v karterech? Asi jsem slepej, ale v žádném katalogu ND není rozkreslenej.    [Pája]   09.05.2019
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Přední SPZ


 Ahoj.

Nevěděl byste někdo rozměry VELKÉ přední SPZ na předválečnou ČZ?
Mám možnost si ji nechat vypálit, ale rozměr jsem nikde nenašel. Nechci to přehnat :)
Ideálně kdyby někdo měl originál a poměřil.

Děkuji David    [David]   07.05.2019
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vanderhall


 Právně sleduji nedělní grip automagazin, testují Vanderhall venice, u nich 45k éček. Zajímavé, pokud bych si mohl vybrat, ač nejsem zrovna staromilec zvolil bych velouše. http://vanderhallusa.com/venice/    [Pája]   06.05.2019
  Lidová vozítka, vozítka Velorex    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

zapojeni oilmastru


 dobry den vsem,
poradi me nekdo jak zapojit oilmaster...jde me o lanka,asi delam neco spatne,protoze kdyz nasadim lanko z karburatoru do prave drazky,stale mam pomerne velkou vuli v lanku...jakoby se dal pretahnout...ale to by byl zase karburator "naplno"otevreny
..diky moc za rady    [Petr H.]   05.05.2019
  Exportní typy československých motocyků    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Jawa Robot - tyčka spojky


 Neměl byste někdo fotografii originál tyčky spojky, respektive jejích konců? Délku a průměr vím, jenom si nejsem jistý, jestli vedle vyfrézovaného sedla pro 6,35 mm kuličku páčky spojky je na druhém konci tyčky zakončení rovné, vypouklé a nebo také s vyfrézovaným sedlem pro případnou 4 mm kuličku mezi tyčkou a přítlačným talířem spojky. Z dobového katalogu ND to není tak úplně zřejmé. Tedy v katalogu se tváří jako vypouklé, ale tatínek je přesvědčený, že by tam měla přijít kulička také. Tak fakt nevím, jestli si to ve svých 92 letech vybavuje ze svého mládí dobře. Budu rád za každou informaci, nejlépe za fotku, protože rodiče v jeho letech mají svojí hlavu a jen tak se nedají zviklat :D.

Moc děkuji, Lubomír.    [harrerRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2019
  Motokola a malé motocykly do roku 1945    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Snehová fréza.


 Neviete niekto, kde sa to vyrobilo?    [M.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.05.2019
  Nákladní automobily, autobusy, trolejbus    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozměry pružiny přední vidlice ČZ 175


 Dobrý večer
Potřeboval bych zjistit jaké jsou rozměry pružiny přední vydlice na ČZ 175 speciál.Délka,min.a max.šířka a případně průměr drátu a počet závitů.Za jakoukoliv info předem děkuji    [Dalibor Novák]   30.04.2019
  Předválečné motocykly ČZ    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Zetor 25 vodní kolínko


 zdravím Vas,chlapi mam takovy akutní problem odeslo mi vodní koleno co spojuje hadice co prochazi kolem regulatoru,dival jsem se na internetu na ty medene co prodavají ale bojim se aby mi to pasovalo,mate s tim nejakou zkušenost?nebo nemate nekdo nahodou kolinko naprodej,prosím?nebo nejak poradit?moc dekuji .    [tonda]   26.04.2019
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

NSU 97 ccm r.v. 1939


 Poradí mi někdo, kde bych mohl sehnat pístní kroužky na tento motocykl?

Moc děkuji Pavel    [Pavel ]   23.04.2019
  Motokola a malé motocykly do roku 1945    Přidat odpověď 

 Strana 1/2104 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006