MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 298760 příspěvků |7137 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 71 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 18.2.2019 16:53  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????   25.04.2010 / 1106
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 927
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 873
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 795
    Zdravim víte někdo více informací a tomoto motocyklu Čz Trail? Od do k....   06.01.2007 / 760
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 31394      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 24 / 4602      Příspěvků Příspěvků: 298760
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/2093 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma Téma dne  |  Automobily od roku 1945   Přidat odpověď    Zobrazit téma 

Buick - 1960


  Ahoj.je tady nějaký majitel Buicku ?    [PavelcvRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2019 - 07:05
Nezodpovězené téma Téma dne  |  Motokola a malé motocykly do roku 1945   Přidat odpověď    Zobrazit téma 

prodej


  https://motorky.bazos.cz/inzerat/100927632/NSU-125-ZDB.php
Zdravím. Posílám zde nabídku na motorku    [Elen]   17.02.2019 - 22:36
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Kolo bažent


 Máte někdo kolo od tohoto výrobce? Sehnal jsem tyto štítky. A zajímalo by mne jak vypadala tato kola. jednou jsem v inzerci nebo na aukru už nevím na jedno narazil, ale uteklo mi. Mělo převodník s nápisem Bažant. A ještě by mne zajímalo, kde se berou tyto nepoužité štítky? Na burzách jsem jich viděl řadu a vždy šlo o menší výrobce.    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.01.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle sedlo se před časem prodalo za 790,-Kč na Aukro jako sedlo na kolo Bažant.Jinak ty dva Bažanti,co jsou foceny v předchozím příspěvku originální sedla nemají.Jedno má sedlo Tourist od firmy Stadion,ta se dají sehnat vcelku levně v dobrém stavu a skoro sedí i časově.To druhé má sedlo mnohem novější.    [j.k.amzik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2019
Odpověď  Jaká sedla byla montována na velocipédy Bažant? Díky za radu.    [kovarnikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019
Odpověď  Ne, to vrchni jsou rozmery retezu (potazmo zubu pastorku) a 22 bych tipl na pocet zubu.    [Kubik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2013
Odpověď  nemá tady někdo nábu Styria? Může tohle být rok výroby?
http://i307.photobucket.com/albums/nn313/Giftmache r/DSCN3606_zps84cb87e9.jpg    [Giftmacher] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.10.2013
Odpověď  Pořádně jsem si skřípl prsty o dráty :) Zřejmě tahle metoda funguje jen u původních os, které budou asi kratší. Koupil jsem si původní ráfek s nábou F&S, tak se uvidí.    [Giftmacher] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2013
Odpověď  Díky, vyzkouším! Ten ráfek má být falcák, i když si nejsem jistý, jestli vyhazovat ten Velorex jen proto, že není ani zdaleka tak starý, jako zbytek kola. Stejně se budou muset udělat nové linky podle zadního ráfku.    [Giftmacher] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2013
Odpověď  Já tu vidlu nikdy nepáčim. Spíše jí ručně trochu roztáhnu a vyháknu nejdřív jednu a pak druhou stranu , bezbolestně. Někde už jsem taky viděl , že to je na jedné straně vyříznuté.

K těm nábojům taky nevím jak to přesně bylo. Mám doma původní kolo Goericke a tam je vše značeno , tác , sedlo , gravírování na rámu i přední náboj , ale zadní je normálně F&S a to mám ověřeno , že je vše původní (ale věř tomu za ty roky , že ) .
Na tu Styrii se podívám , ale asi až za týden.

Ten ráfek co potřebuješ má být falcák?    [hustoles] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2013
Odpověď  No to je právě otázka, myslel jsem, že když ČZ Strakonice náby značila, Styria to dělala taky, ale popravdě jsem žádnou neviděl. Zadní mám taky, prakticky původní stav. Jak to je s tou přední vidlicí bez vyhazováků? Doposud jsem to páčil ven šroubovákem, ale to asi nebude košer.    [Giftmacher] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.08.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  No zadní mám , ale jestli i ten přední měl označení Styria to nevím. Jinak jsou to běžně sehnatelné věci .    [hustoles] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2013
Odpověď  Ještě potřebuju ráfek s přední nábou Styria, přední blatník bez prolisů, dřevěné rukojeti, zvonek, nějaké lepší přední světlo a staré, ale funkční dynamo, abych mohl vyhodit tu čínu, co tam mám :)    [Giftmacher] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2013
Zobrazeno 10 z celkem 29 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Bicykly a jiné bezmotorové stroje    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (29) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přepis Jawa 250 speciál.


 Dobrý den.
Máme v rodině Jawu 250 speciál rok 1939, č. motoru 78284 ještě přihlášenou do provozu.
Potřeboval bych ji přepsat na mou osobu, jenže jsem narazil na problém s číslem rámu, které chtějí fotit na evidenční kontrole před přepisem.
Podle techničáku je číslo rámu 8802. ale podle původních papírů to číslo podvozku nemělo a na rámu jsem ho nenašel. Nastává otázka, zda tam vůbec takové číslo je, nebo jestli postupem času nějaký aktivní ouřada toto číslo nepřidělil. Pokud by tomu bylo tak musel bych číslo vyrazit do krku rámu, nebo lze nějak doložit, že toto číslo oficiálně nikdy nebylo? Díky za radu. David    [David MrvkaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Dobrý den,to je zajímavý dotaz. Výrobní čísla motocyklů Jawa nebývají v dochovaných evidenčních knihách většinou uvedena. V období na počátku Protektorátu navíc došlo ke změně číslování rámů a motocykly dostaly výrobní štítky na hlavě rámů. Váš motocykl s číslem motoru 78284 byl dodán 17. 4. 1939 (zaplacen asi až 18. 5. 1939) zástupce Magni (prodával motocykly Jawa v Telči, v květnu 1945 ho ale zastřelili Němci) jak asi sám dobře víte zákazník se jmenoval Mrvka.
K tomu číslu rámu - 8802 by přibližně odpovídalo číslování rámu motocyklů Jawa 250, dovolil bych si odhadovat, že takovéto číslo by sedělo k číslu motoru vašeho motocyklu. Myslím si, že by toto číslo mělo být někde na hlavě rámu k nalezení, nejpravděpodobněji přímo zepředu v horní části vodorovně.    [Arnošt]   18.02.2019
Odpověď  Moje zkušenost je taková, že jsem číslo musel vyrazit, jinak by mě to nedali.    [Pavel]   16.02.2019
  Předválečné motocykly Jawa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Jawa předválečná - číslování rámů


 Zdravím, mohl by mi prosím někdo udělat jasno v číslování rámů u předválečných Jaw ? Prý měli 4 místná čísla. Seznamy výrobních čísel podle roku výroby co jsem si všiml zahrnují pouze výrobní čísla motorů nebo celých strojů, která jsou pětimístná. Mám doma rám s vidlicí na n.d. s číslem 3396. Ukazovalo by mi to na Villierse, ale nejsem podle žádné tabulky schopen určit rok výroby. Pomohl by mi někdo? Možná se to tu už řešilo, já jsem ale nic nenašel. Díky    [Pavel OHC]   09.02.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 542 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den,
pro Michal
Jawa 350 OHV číslo motoru:
83668 odesláno 11. 11. 1940, v kolonce zástupce i zákazník je uvedeno Hebeda, zástupce Josef Hebeda prodával motocykly Jawa v obci Klum což je obec Chlum u Ústí nad Labem, tehdy to však byla Říše
84176 odesláno 29. 10. 1945, zástupce Ing. klika, zákazník Dlabač (pan Klika prodával motocykly Jawa v Praze)
Jawa 350 sv
80714 odesláno 14. 8. 1935, zástupce H. a Z., zákazník Vymazal, zatím jsem bohužel nenašel, který zástupce se skrývá pod zkratkou H. a Z.

80893 odesláno 20. 3. 1936, zástupce Klap., zákazník Marady, bohužel ani zástupce pod zkratkou Klap. nemám v seznamu

80934 odesláno 10. 3. 1936, zástupce Sladký, zákazník Rieger, zástupce František Sladký prodával motocykly Jawa v obci Knovíz

81883 odesláno ne 5. 11. 1937, zástupce Seidel, zákazník Gortler (psáno s přehlasovaným o), zástupce Seidel E. prodával motocykly Jawa v České Kamenici

81432 odesláno 22. 3. 1937 zástupce Rosel (psáno s přehlasovaným o), zákazník Žabková, Rosel prodával motocykly Jawa ve Dvoře Králové nad Labem    [Arnošt]   18.02.2019
Odpověď  Dobrý den, prosím p. Arnošta o identifikaci Jawa 350 ohv výrobní číslo 83668 a 84176,Jawa 350 sv 80714,80893,80934,81883,81432,předem moc děkuji Michal    [Michal]   21.01.2019
Odpověď  Dobrý den, pro Jenda.cl Jawa 250 s číslem motoru 88310 byla odeslána z továrny dne 11. 4. 1946, zástupce Bečvářovský, zákazník Novák. Zástupce Josef Bečvářovský prodával motocykly Jawa v Mladé Boleslavi a to již před válkou. Onoho 11. 4. 1946 dostal pan Bečvářovský nejméně 7 dalších motocyklů Jawa 250. Arnošt    []   21.01.2019
Odpověď  Dobrý den, mohl bych poprosit o informaci k výrobnímu číslu motoru 88310? Jenda se o 250 special. Děkuju moc    [Jenda.cl]   19.01.2019
Odpověď  Díky za info    [spec]   10.01.2019
Odpověď  Mnohy dik pane "Arnoste". Jake nezistne sluzby Vy zde nabizite, je neuveritelne. Bez Vasi podpory bychom my, "zazrani priznivci historickych stroju", byli asi jako "telo bez duse". Mel jsem moznost Vas nedavno navstivit ve Vasem "kralovstvi" a byl jsem Vami, Vasi zapalenosti pro vec, naprosto "nakazen". Neni mnoho takovych lidi.... Vseho dobreho v 2019. Fosil    [FosilRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2019
Odpověď  Děkuji už jste o tom našem Minoru informoval níže.    [Pavel]   08.01.2019
Odpověď  Dobrý den, prosím p. Arnošta o identifikaci výrobní číslo 7537 Jawa Minor    [pavel]   08.01.2019
Odpověď  Pro Jaroslav Jawa Robot číslo motoru 593, odesláno 4. 8. 1937, zástupce Neuberger, zákazník Bojarsky. Jméno tohoto zástupce nemám v seznamu, ale je tam uvedeno podobné jméno Neugebauer Eduard Uh. Hradištrě (možná jde jen o špatně zapsané jméno, nebo to bude jiná osoba - nevím..) Jawa 175 s číslem motoru a převodovky 38045 (čísla rámů nejsou v knihách většinou uvedená, ale to vaše se zdá být odpovídající k číslu motoru) váš motocykl byl odeslán z továrny dne 21.6. 1935, zástupce Rosel (psáno s přehlasovaným o), zákazník Stuchlík k tomuto číslu motoru existuje ještě druhá evidenční kniha tam se píše - datum zhotovení 18. 6. 1935, datum dodání 22.6. 1935, příjemce Emil Rosel, Dvůr Králové n. L. ještě pro Pavel v textu o vašem Robotu číslo motoru 6501 jsem se upsal, píšu tam jednou "Kopecká" má to být jen "Kopecký" - omlouvám se.    []   08.01.2019
Odpověď  Dobrý den, pro Pavel motocykl Jawa Robot s číslem motoru 6501 byl odeslán z továrny dne 26. 4. 1939 zástupce Sýkora ( v kolonce zástupce bylo původně napsáno, s největší pravděpodobností, "Kopecký" to bylo následně vyškrábáno a přepsáno jménem Sýkora), zákazník Kopecký. Pan Sýkora prodával motocykly Jawa u nás v Německém (dnes Havlíčkově Brodě). Zajímavé je, že motocykl s číslem 6500 šel stejného dne též k panu Sáýkorovi a jako zákazník je uveden zase Kopecká, před jménem je však cosi co by mohlo být "Fr." nebo také možná "J"? Podle záznamu bych tedy soudit, že v jednom dni od Sýkory koupil dva roboty pan Kopecký, a nebo možná dva Kopečtí. Zvláštní je, že v kolonce číslo účtu je u stroje 6500 datum 26. IV. 1939 což chápu jako datum zaplacení, ale u stroje 6501 je číslo účtu 4025/39. To by mohlo naznačovat, že motocykly si koupili dva různí lidé stejného příjmení..    []   07.01.2019
Zobrazeno 10 z celkem 542 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Předválečné motocykly Jawa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (542) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Jawa 350/361 kryt řetězu


 Dobrý den,

Chtěl bych se poradit ohledně správného umístění, či funkce krytu řetězu na Jawě 350/361. Podle informací z různých příruček, či internetu vím, že kryt by měl být orientován víčkem ven (pozice 1 na obrázku 1). Pak mě ale zaráží jedna věc a to těsnění, které by mělo přijít na kryt rozety. Domníval jsem se totiž že pro toto gumové těsnění by měla sloužit drážka, viz obr.2 a pozice 3. Možná tomu tak bylo u některých kývaček a podobně, ale proč je tady ta drážka směrem dovnitř a u krytu rozety je pouze prolis (obrázek 1, pozice 2), kde mi přijde téměř zbytečné jakékoliv těsnění dávat.

Mohli by jste mi prosím objasnit tuto pro mně zvláštní koncepci uspořádání? Případně proč na tom krytu je vůbec ta drážka viz pozice 3?    [Jendys115Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Replika má mírně jinak ty nabodované prodlužovací plechy    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak píše meela, kryt na obrázku máš OK. Kontrolní víčko je dovnitř ke kolu.
Zde polovina originálu nabízená Aukrem.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2019
Odpověď  No už základní předpoklad, že to patří kontrolním víčkem ven, je špatně - u jawy je vždycky dovnitř ke kolu. A hned to začne všechno dávat smysl :-)    [meela]   16.02.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zodpovězené téma  Dobrý den.Sháním technickou literaturu k motorům zn.Slavia.
I když se jedná o nejrozšířenější stabilní motory u nás,
dosud se mi bohužel nepodařilo sehnat jakýkoli návod,
příručku.    [Lukáš]   02.02.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravim všechny.
Očarovali mne stabyláky a tak jsem začal zhánět.
Sehnal jsem SLAVII 3hp benzin.Motor jsem už sprovoznila mám prozbu zda nemá někdo nějakou dokumentaci i okopírovanou.
Dále dávám do hromady LORENC a SPOL 6hp benzin.Stabilák je kompletní a také bez dokumentace.
Tak kdyby nekdo mněl byl bych rád.    [František Vlček]   18.02.2019
Odpověď  Už jsem to vyřešil, dal jsem tam ventilátor z trabanta. Jen jsem musel udělat řemenici na druhé straně. Fouká to super.    [Honza]   10.10.2009
Odpověď  4val. RS má ventilátor samostatný veľkostne podobný, mohol by pasovať. Dvoj valec má ventilátor (turbínu) na dyname a je to súčasť motora.    [Jano-sered]   09.10.2009
Odpověď  Na RS 09 je ventilátor součástí bloku motoru.    [Honza]   08.10.2009
Odpověď  PRO HONZU-zkus porovnat větrák z RS09 nebo MULTICAR22    [petr.smarda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.10.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nemáte někdo větrák do čtyřválcové Slávie? Nebo z čeho se hodí.Má průměr asi 22cm.Děkuji.    [Honza]   04.10.2009
Odpověď  mam dilenskou přiručku pro motor Slavia 1S100. kdo ma zajem mužu poslat na mail.

michael.jungmann@gmail.com    [michael.j]   03.10.2009
Odpověď  Aj ja zhánam dokumentáciu na jednovalec Slavia vzduchom chladený.Používal sa na podbíjanie koľají.Pomože niekto ?    [Formula]   23.09.2009
Odpověď   http://solvayovylomy.cz/index.php?polozka=starestroje příručka ke sláviím diesel. Včera jsem tu 27k prohlížel u kamaráda, při troše snahy bude moje. Poháněli s ní generátor, cca před 10 lety.    [René]   04.05.2006
Odpověď  Mám to předělané na žhavící svíčku a je to bez problému se startováním    [Káder Ernest, Gagarinova 1428, 415 01 Teplice]   27.04.2006
Zobrazeno 10 z celkem 19 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Traktory, stabilní motory a ostatní země    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (19) 
Zodpovězené téma  

Záměna dílů z jiné jawy


 Ahoj všem,
koupil jsem Bizona a v motoru chybí komplet elektrika.Jaká jawa to má stejné?    [Jirka]   14.06.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To je těžko. Rám jsem viděl za 3000 i za 10000, kartery dohaduju tak na 10000 párové kompletní, vidle tak 4000. Při konečné ceně 300tis a nebo sem viděl nabídku výměnu za Hondu CBX1000 (což je také 200+) budou asi díly i držší už,..nevím...    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2019
Odpověď  Dokáže někdo odhadnout ceny dílů?? kartery,rám,vidlice bez kluzáků.
Vyvážel se bizon i do zahraničí? dlouhodobě toužím po Bizonovi:)a dlouho se neobjevila žádná rozumná nabídka..Tak uvažuju že si ho poskládám.
Díky    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Ano, první 634/4 měly hlavy zkosený, stejný pro Bizona i Califa    [Petan69] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Odpověď  Díky za info.měl jsem první 634 a ten měl hlavy jako bizon,zkosený.je to možný?    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2019
Odpověď  Hlavy válců měl stejný akorát Californian.
Pokud jde o verzi Bizona bez oilmastera, jsou víka stejná s 634, 472 atd (u 6V zapalování). Pokud jde o levé víko oilmaster, je specifické zvlášť bizon a zvlášť 634 ve verzi oilmaster    [Jakub]   14.02.2019
Odpověď  Ahoj,co se týče dílů motoru.. hlavy válců a víka motoru je stejné jako 634? vím jen že jsou jiné kartery a válce mají jiné uchycení kolen výfuku.ještě něco je zásadně odlišné?
díky    [Smart1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.02.2019
Odpověď  Monty moc děkuji za nabídku,ale Brno mám celkem daleko,jsem z Ustí nad Labem:-(.Ale vážím si Vaší nabídky a je fajn zjistit,že pořád jsou mezi lidma lidé co jsou ochotni poradit a dokonce nabídnou konzultaci.Děkuji    [Jirka]   17.06.2017
Odpověď  Koukal jsem,že zadní plexi stojí kolem 200kč,tak taky vemu nové,než někde objíždět burzy a hledat a stejnak pod 100kč ho tam nekoupím a za cestu dám 500.Jsem z Ustí nad labem,tak to mám dost daleko na burzy,tady nikde nic nebývá.    [Jirka]   17.06.2017
Odpověď  Petan69 děkuji za rady.Tak to snad raději koupím nový tachometr,zapertlovat to nemám kde,nemám soustruh ani nikdo známej.Ručně byto dopadlo děsně.A když vemu 1000kč za starší+rámeček za 150kč a další,tak to vyjde minimálně na stejno.Takže raději nový,já moc na to,že je to originál nehraju.Podstatnější pro mě je ,aby tam bylo co tam má být.To stejné je s barvou,je to přestříkané a zde jsem četl,že to lidi rozpouští tu neoriginál barvu a snaží se dostat na původní a tu zachovat,ale nedokážu si to představit.Vždyt originální barvu někdo musel obrousit a kytovat,takže to asi pak moc dobře nevypadá.Leda ,když maj štěstí a nebylo to kytované a broušení bylo jemné ,tak se jim třeba povede originál barvu zbavit škrábanců a rozleští to.Nevím nikdy jsem motorku po takové "operaci" neviděl.Já asi zvolím klasiku,přestříkat do původní barvy.    [Jirka]   17.06.2017
Odpověď  Odkud jste? Poku dto máte do Brna blízko, můžete se dojet podívat a zkonzultovat ,mám v dílně Bizona v originál stavu, i jednoho po renovaci.
A snad tomu i celkem rozumím .
Případně i díly se najdou.    [Monty]   17.06.2017
Zobrazeno 10 z celkem 30 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 623, 633 (UŘ, Bizon)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (30) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Myslíte, že to prodá za tuhle cenu ?


 https://motorky.bazos.cz/inzerat/90715520/Jawa-bizon-350-oilmaster.php    [Dimorphodon] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.06.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 37 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dnes už je bizon za tolik peněz? 300k?
https://motorky.bazos.cz/inzerat/100876933/Jawa-Bizon-350-oilmaster.php    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2019
Odpověď  Ještě email: roman33klima@seznam.cz    [Roman]   17.02.2019
Odpověď  Měl bych zájem o plakát s Bizonem.    [Roman]   17.02.2019
Odpověď  Pokud by byl zájem mám prospekt Bisona jeden se ženou a jeden s mužem za nímž sedí žena.Jsou to ty stejné co byly na Aukru.Foto pošlu zájemcům na email.    [k]   02.01.2019
Odpověď  Plakat na jawa Bison i zajimavy prospekt jsou ten v aukci. Na bizon ale je zena nikoliv chlap. Bylo tedy plakatu vice druhu? Prospekt je pecka ten beru plakat podle ceny. Mam od jezoura omezen rozpocet a sahnu si asi jen na prospekt.    [Radim]   30.12.2018
Odpověď  Kde se dá tento ručník sehnat?    [Petr]   01.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [Roman]   09.08.2018
Odpověď  Má doma někdo tento ručník? https://aukro.cz/rucnik-jawa-6932096624    [Roman]   08.08.2018
Odpověď  Dobre tak pokud by bylo neco k prodeji, zajem bych mel. Velke plakaty prave ze moc nejsou. Otazka je zda se takova cinnost vyroby plakatu vubec muze vyplatit. Ja myslim ze ne a investovane prostredky, hlavne i cas, to nikdo nezaplati. Kolik by potom takova replika musela stat penez a kolik je sance toho prodat. Po burzach plakaty nikdo neprodava, nevidel jsem, tak to asi nebude ten pravy byznys , kdy se dela dnes kde co.    [Franta]   22.06.2018
Odpověď  Pokud se nepletu, sedí tam chlapík na bizonu a je to přes celý plakát, ten bych asi ještě měl, on se mnou kdysi jeden kluk, který je právě nechával dělat mluvil o půjčení plakátů, mám jich celkem hodně a něco ho zajímalo, že by se prodávali aj., myslím si, že dělal i staré pohledy, či fotky, na nějaké burze jsme se právě spolu bavilo o tom, že chtěl tisk plakátu jako původní a oni mu to upravili, vyčistili......., proto to zas posléze snad předělával, aby to vypadalo přesně jako původní, ale pokud se nepletu, tak propstě vše co nabízel, inzeroval jako původní výrobu.....    [P]   22.06.2018
Zobrazeno 10 z celkem 37 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa 623, 633 (UŘ, Bizon)    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (37) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Rám - problémy neodpružené C


 Zdravím - včera při odstraňování zadního blatníku a prasklého držáku nádrže jsem si všiml dvou problémů :-(. O jednom jsem věděl a to že je z neznámého dúvodu prořízlý držák sedla - středová trubka půjde určitě nahradit ale pohledem mi přijde že je držák zdeformovaný směrem dovnitř. Našel jsem tu nákres (ALE na odpružené) kde je po venku vzdálenost 43 mm od sebe a na mém je to nyní 46 mm - kolik to má být ? Další problém o kterém jsem nevěděl je že horní trubka rámu kousek za výztuhou je skoro po celém obvodu prasklá. Jak a čím by jste opravu doporučovali ? Pár tipů mám ale (pokud budou) rád si vyslechnu ty vaše a pak bych to probral se sousedem kterého do toho snad uprosím. Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Martine dííík - až tady na té fotce od tebe je to pěkně vidět jak sedí guma nad nádrží. Budu to muset dodělat až dokoupím ten potah a ten postup opravy rámu jsem si tak nějak představoval -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Opěry v rámu pro dorazy jsem řešil dovařením výřezu z trubky, navařovat materiál a pak ubrušovat je moc pracné - na té replice teď prostě odříznout ty rovné opěry a udělat si dorazy z oceli nebo silonu na odměření. Při pasování s nasazeným sedákem se snažit dosáhnout náklonu rámu aby byl potah přibližně vodorovně nebo lehce dozadu(není potřeba nasazovat pružinu) a zároveň byla určitá světlost mezi předkem sedla a nádrží. Pokud to bude vyhovovat tak sedlo v této poloze zafixovat a na ty provizorní dorazy přisadit opěry a lehce je přismrknout k rámu sedla. Opětovně zkontrolovat pohyb sedla bez pružiny tak aby šlo až na blatník a nikde nic neškrtalo a potom už opěry přivařit najisto.    [Martin Štindl]   17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Gumová sedla Céček jsou opravdu dost natěsno s nádrží, u koženkových je tam dostatečná rezerva. Ty dorazy bude potřeba řešit až pohromadě s potaženým sedákem a usazenou nádrží a zároveň dosáhnout přiměřený náklon. Rám je stejně replikový takže bez lítosti snese klidně dálší násilné zásahy.    [Martin Štindl]   17.02.2019
Odpověď  P.S. - ještě k těm dorazům. Zatím ještě nemám gumový potah a děláme jen na holém rámu a přemýšlím na tím : když by se rovné dorazy uřízly TAK nové oblouky navařit na na vzniklou rovinu (a kraje dovařit) a nebo do té řízlé roviny propilovat dolů a dotvarovat na oblouk ? Jde mi o to ŽE aby pak třeba díky tomu se sedlo v předu nepřizvedlo a mohlo by narážet (předkem sedla) o nádrž. Upéráka je tam výkroj ale tady si myslím že je sedlo nad nádrží - je to tak ? Pokud ano tak kolik je pak mezera nad nádrží a rámem sedla - bez gumy ? Ta výška by se asi dala i upravit že by se zmenšily - zvětšily ty gumové dorazy - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019
Odpověď  Fikuscz - v jednom přízpěvku od Martina co se týká svařování je : určitě ne elektrodou ale radši CO nebo TIG ???? Martine - díky a mrknu ještě i na ty držáky motoru.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Napnutý gumový potah na sedle by měl být vodorovně(u moto stojícího na obou kolech) - nemá smysl to oměřovat z jiného stroje kvůli kotám protože u jednotlivých rámů jsou při bližším porovnání docela viditelné rozdíly v usazení vidlice a úchytů.
S tímhle dolaďováním dorazů rámu sedla bude vhodnější počkat až bude hotová sestava - přední vidlice s koly + zadní blatník s nosičem. Na továrních fotkách a zachovalých zetkách se sedadly s gumovým potahem je zpravidla potah vodorovně(popř.mírně nakloněn k předku) s nosičem.
Jinak když už se teď svařuje, doporučil bych zvážit dodatečné podvaření obou držáků motoru v horní části - mě(u Téčka) a tátovi(150C ZP) se totiž po pár sezonách na předních úchytech objevily praskliny u sváru ve výřezu držáku a muselo se to opravovat. U mého pevného Céčka sice dosud OK ale už jsem kvůli tomu v takovém "očekávání".    [Martin Štindl]   16.02.2019
Odpověď  Rám a vařeno COčkem? Tak to bych se na tom bál jezdit. Ten by se měl vařit aspoň elektrodou.    [fikuscz]   15.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Narazil jsem ZAS ale na další problém a to že - navařili jsme i novou tu trubku na které je přiděláno sedlo a pak jsem to selé seskládal jak to vypadá a sedí. Problém je že jsem koupil repliku rámu sedla která sice má na boku prolisy ale dorazy byly rovné a né dokulata. Po seskládání ty dorazy naráželi už o ty šestihrany - tak se to trošku vyhlo ALE vypadá to hrozně a ani to moc nesdí. Chtěl bych to předělat na dorazy dokulata a dopasovat ale potřeboval bych nějakou míru - kótu jak by potom měl být rám sedla za předpokladu že tam budou dorazy 18 mm být vzdálen od rámu - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak po zimní odstávce jsme se dnes konečně dostali na opravu toho rámu. V místě kde to bylo prasklé se to cele uřízlo - prasklina byla mírně zešikma tak tam vznikla trošku díra která se pak vyvařial COčkem. Co mne překvapilo tak že v tom místě byla už z výroby ještě jedna trubka vevnitř - končila na doraz u krku řízení a délka asi tak 10 cm a stejně to prasklo (na fotce je to vidět). Po vyhnutí do boku (celkem v pohodě) se do vnitř vložila další výztužná trubka a celé obvařilo - tak snad to bude OK.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Mezi nádrží a rámovou trubkou je určitě dotatečný prostor - musí se tam vždy dostat plsť pro vypodložení nádrže(foto). To že jsou některé nádže na té vnitřní stěně oleštěné znamená že nádrž buď nebyla dostatečně uchycena a na plsti kmitala nebo jí tam nebylo namotáno dost a při provozu zatížením naplněné nádrže to prostě prasklo v předním uchycení na rámu.
K té opravě vložením trubky, přímo u 125/150 nevím že to někdo v okolí dělal ale kamarád takto opravoval rám ČZ 453 a dopadlo to dobře. To vyhnutí je určitě rizikové ale problém bude v obou případech i samotné sváření kdy se to u sváru prostě kroutí - určitě ne elektrodou ale radši CO nebo TIG    [Martin Štindl]   18.10.2018
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Přední světlo Californian


 Zdravím, mám dotaz, přední plastové světlo na kalifovi je nechaný čistý plast nebo je to stříknuté na černo? Moje bylo nastříkané, zbytek motorky byl hrozně jetej ale v původním stavu, takže přemýšlím jestli si někdo dával tu práci a světlo stříkal. Ty co jsem zatím viděl byly bez barvy... Díky    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.05.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Drzak na zarovku podsvícení a neutralu    [Jakub]   17.02.2019
Odpověď  Plech mezi kontrolkami je opravdu stínítko. Kontrolka je červená na dobíjení a modrá na dálkové světlo. Podsvícení a neutrál jsou 2 zarovky na držáku u tachometru    [Jakub]   17.02.2019
Odpověď  Jakub>Díky, proč je na tom vlevo dovařenej ten plech? Je to aby navzájem stínily? Je nějak řešeno osvětlení tacho? Ty držáky jsou origo, nebo z něčeho pochází? Kontrolka neutrálu musí být odizolovaná od kostry.    [Pája]   17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Držák asi takový    [Jakub]   17.02.2019
Odpověď  Já naměřil 43 a 14    [Jakub]   17.02.2019
Odpověď  Oživím toto téma, chci se před jarem pohnout. Souhlasí opravdu těch 14 a 40mm? Mám ho zavařené (někdo nafušoval obrovské kontrolky z traktoru) a nějak mi to nevychází. Potom bych byl vděčnej za fotku vnitřku (držák kontrolek). Jedná se o Al hrnec na parabolu z panelky + velké tacho J500 (ne plast!!!) tuším do v.č.1200 Ďíík    [Pája]   16.02.2019
Odpověď  Ludva> Diiky, diiky moc, ted nestiham, ale uz mam program na vanoce, konecne se trosku pohnu.    [Pája]   11.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak tohle jsem naměřil já. Snad Vám to pomůže.
A = 40mm
B = 14mm    [Ludva]   09.12.2016
Odpověď  Urcite je dotaz stale aktualni, zatim se nikdo neozval. Za omereni budu rad...    [Kubik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2016
Odpověď  Koukám, že už je datum poslední diskuse daleko.
Ale kdyby měl ještě někdo zájem, mohu poměřit.    [Ludva]   06.12.2016
Zobrazeno 10 z celkem 20 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Exportní typy československých motocyků    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (20) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Čechie, další snímek z mého rodinného alba


 Další zajímavý snímek z mého alba, s kterým bych se chtěl s vámi podělit je trochu jiná liga než byl před tím zveřejněný vojenský pérák. Je na něm švagr mého dědy pan Daníček z Prahy u svého motocyklu Čechie. Fotka vznikla v 30 letech minulého století, kde a kdy přesně nevím a ani už se nedovím, jelikož pamětníci jsou už dávno po smrti. Na motocyklu je opět nádherně vidět prvorepubliková SPZ 40.801-Č a nádherný autentický stav stroje. Docela by mě zajímalo, jestli tato Čechie ještě existuje a dále kolik Čechií existuje v původním autentickém stavu, neznehodnoceném renovací. O kopiích, které vytvářejí padělatelé a za cenu originálu prodávají movitým zájemcům ani nemluvím. Když jim to nevadí, je to jejich věc a jejich peníze. Abych sem tu fotku mohl nahrát, musel jsem ji upravit a zmenšit, čímž trochu utrpěla kvalita, je trochu rozmazaná. Pokud by jí někdo potřeboval v dochované kvalitě, rád mu jí pošlu    [PS]   06.09.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Šla by ještě zaslat jedna fotka ve vysokém rozlišení? mkutina@seznam.cz DĚKUJI.    [martin]   17.02.2019
Odpověď  Odesláno    [PS]   30.09.2017
Odpověď  Poprosil bych také o foto na adresu vic36@centrum.cz děkuji    [Karel Brož]   30.09.2017
Odpověď  A to je na tom to krásné, že to někde jeste lezí a pak at to stojí klidně 5 milionu když to bude chtít někdo prodat, vždyť je to jedna kapka z dochovaných, navíc za ty peníze je dnes jedno luxusní auto... pak hodnota tohoto musí být daleko větší než je.    [vvv]   24.09.2017
Odpověď  Takovýhle motocyklu u nás bylo kdysi hodne ale postupem času to všechno skončilo na smetištých nebo v kovošrotech. Dnes se dají najít ješte nejaký zbytky , nekde kola, nádrž, motor.... Ale kompletný motocykl z predvojnovýho období najít je zázrak. Ale ješte nekde ve straých stodolách, garážích ješte čekají krásny kousky, které se ješte nenašli.    [Dano159Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.09.2017
Odpověď  V dnešní době je to zázrak na něco takového ještě narazit, vše je stokrát překupníky prolezlé, přehrabané. V každém případě ti gratuluji no a snaž se získat ten zbytek, protože k něčemu takovému se dostat se ti podaří jen jednou za život.    [PS]   24.09.2017
Odpověď  Kola sem vymenil za jawu špeciál takže bohužel s téhle motorky už nic nevlastním .Na to v jaké malé vesnici bydlím se tu nacházelo hodne vzácnych motocyklu či už našich značek nebo i zahraniční. Za zmínku stojí i motocykl Mars 1000 který lidé privezli k nám do kovošrotu. Muj otec se ho snažil koupit ale majitel kovošrotu mu ho nechtel prodat. V dnešní dobe je to obtížné hledat takovýhle skvosty, ale trbea mít svý sni treba se nekdy splní.    [Dano159Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2017
Odpověď  Opravdu? To dnes zní jak pohádka, že někdo má doma jen tak hozený rám a ostatní z Čechie na půdě a druhý motor a nádrž v traktoru a neví jakou to má hodnotu. Vždyť za original díly by dnes dostali mimořádně velkou částku peněz. I ty za ty kola, co už máš.    [PS]   23.09.2017
Odpověď  Vím o jedném človeku, kdysi jeho deda delal v čechách na práci a kdysi si prinesl čechii kousek od prahy. čechie se kompletní nedochovala , kola se mi podarilo získat byly na káre rám s vidlicí a blatníkama je u jeho vnuka na povale, motor s nádrží má v trakturku na ktorém jezdí .Chtel sem jej koupit ale pán mi ji odmítá pordat, ani neví co je to zač. Je možné, že je to i ta čechie s fotky ale se už asi nedovíme jedine že by se našla stará špz na blatníku, ale to je jen domínka.    [Dano159Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2017
Odpověď  Dobrý den, taky bych rád požádal o zaslání fota děkuji. mircek2@centrum.cz    [mircek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2017
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly do roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

ČZ 250 Tourist- testovací motor


 Zdar, posílám Vám fotku testovacího motoru. Je to třetí vyrobený kus ze 700 kusové série patkového motoru. Podle všeho, měly být první 4 kusy s tímto motorem vyslány na zimní motocyklovou soutěž a poté vystaveny na jarním pražském veletrhu 1936. Můžete někdo doplnit nebo vyvrátit tyto informace, či dodat nějaké fotografie? Jediný větší rozdíl kterého jsem si na motoru všiml, je hlava motoru. Díky    [josef pod] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Jak sprznit mašinu: https://www.youtube.com/watch?v=Z-Z7cdIsPMI    [tomas1]   17.02.2019
Odpověď  Pro ,,Lukyn´´ takové odborníky jako ty jsem mněl přesně namysli tedy takové co jen mudrují,brblají a nebo osočují a ve skutečnosti se ani nedokážou zasmát normálnímu vtipu...    [vale]   16.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lepší ?    [radek]   13.02.2019
Odpověď  Nevím čím to je, bohužel se nepodařilo vložit fotku se správnou orientací. Těžko říct, kolik bylo vyrobeno kusů motocyklů v první sérii s nadrží s prolisem, který tam skutečné dává smysl pro hlavu se svíčkou svisle, jako u prvních čtyř vyrobených motorů.    [josef pod] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2019
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [josef pod] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2019
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [josef pod] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2019
Odpověď  Pro mne to je jasný důkaz toho, že nádrž s prolisem byla na první sérii přírubových 250 a ne jak někdo tvrdí na 350. Když posadíš tuto nádrž na 350,tak prolis vůbec nekoresponduje s umístěním hlavy o menším průměru ani nemluvě. Což potvrzují zachované původní stavy. Díky Joskovi za foto a gratuluju k úlovku. Co se týče smysluplného příspěvku od "vale" se už nedivím, že je to tu mrtvý a někdo by tu ještě chtěl něco konzultovat...    [Lukyn]   11.02.2019
Odpověď  Nejsem si úplně jistý ale myslím že je ten motor obráceně...Odborníci nechť mne opraví jestli se mýlím    [vale]   08.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  a    [josef pod] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2019
  Předválečné motocykly ČZ    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (9) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

klaksonn 6V - z jaké motorky


 zdravím, nevíte někdo, z jaké motorky by mohl být klakson -foto
zadní strana je izolovaná jako u péráků)pertinax podložka pod oběma přívody.
nanýtovaný je státní znak po roce 1920, vypadá jako originál namontovaný
díky. Franta    [DrkaprRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  klakson pravdepodobne z predvojnovej CZ , miesto znaku CZ tam nejaky kutil dal leva z mince .....    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Prosím o určení těchto podsedlových plechů


 Prosím o radu odborníků, ke kterému motocyklu patří tyto podsedlové plechy. Děkuji    [StrikoIV.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Bych řekl že to je panelka...    [Martin Štindl]   17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 4    [StrikoIV.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 3    [StrikoIV.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [StrikoIV.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019
  Motocykly od roku 1945    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (4) 
Zodpovězené téma  

čz sport


 ahoj mám doma čz 125 sport v originál stavu a rád bych na ní v budoucnu vyjel na nějaký sraz i s přítelkyní.Jenže 125 je slabá.Chtěl bych ji s prominutím zbastlit.Půjde tam napasovat motor 250 sport?Vím, že se to tady už řešilo, ale nemohu to najít.Budou se muset sehnat druhé podsedadlové plechy, nebo převařovat přední úchyty?Nevíte někdo o nějakém zbytečném motoru 250 sport?Předem všem dík za odpověď    [jarek]   03.07.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tajné to není, původně jsem používal na čištění karterů sprej barvožrout Mechanix CHOICE Paint and Gasket Stripper který mi byl doporučen kamarádem, akorát že jsem ho kupoval v roce 2007 a nenapadlo mě že později nebude k sehnání. S tímto přípravkem se kartery čistily snadněji protože byl na rozpouštění usazenin účinnější. Teď používám čistič disků Tectane - z bloků se demontují pokud to jde veškeré ocelové části a následuje drhnutí v nádobě(používám starý pekáč) s pomocí starých kartáčků na zuby a štětců s hrubými štětinami, na usazeniny které čistič neuvolní(zbytky starých tmelů) to chce jemný ScotchBrite nebo oškrabání jehlou. Průběžně se to oplachuje vapkou až se dosáhne výsledku k mé spokojenosti. Musí se používat gumové rukavice protože přípravek obsahuje louh(NaOH), po vyčištění se kartery rychle osuší horkovzduškou a ocelové části které nešli demontovat ošetřit(sprej na řetězy,VD-40,Konkor). Snadno se čistí kartery bez žebrování a s malým znečištěním, v případě karterů Jawa/ČZ které mají zaprasená žebra u válců to je práce na celý den.    [Martin Štindl]   17.02.2019
Odpověď  A jmena tech pripravku, toho uz nevyrabeneho i toho noveho, jsou tajna? Vysledek je hezky, stoji to za zverejneni.    [takysportkar]   17.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  takysportkar: je to pravda, není to pískované ale ručně čištěné v domácí dílně. Celý postup je docela zdlouhavý a práce je to docela protivná - původní čistící přípravek co jsem používal EU zakázala a s tím dostupným je to časově o dost delší.    [Martin Štindl]   15.02.2019
Odpověď  U fi ČZ byla finální úprava hliníkových odlitků tkzv. "kuličkováním". Ze začátku byly docela lesk, ale záhy to chytlo tu správnou patinu. Jenže ČZ měla lépe udělané surové odlitky - díky modernější slévárně, kartery dávala bez těsnění (150c) a lepšímu finálnímu opracování styčných ploch. To mohu porovnat měl jsem na ponku kartery z jawy a ČZ... Jawa to lila ještě do písku a jejich finální úpravu neznám, ale lišili se na pohled. Dnes to firmy zvládnou jakkoliv, takže je mnoho motorů buď přeleštěných, kombinovaně, nebo vysloveně otryskaných na hrubo. Nejlepší je asi u nerenovovaných dílů to jen vyčistit v Arvě, nebo jiném odmašťovacím prostředku, aby to mělo autenticitu. Tak jsme to také dělali dříve, protože žádné technologie, jako dnes nebyly a vypadalo to vyčištěné - jako nové,ale ne nablýskaně. Žádný jemný glasspapír(rouno ještě neexistovalo). Jak se začne mydlit hliník rounem, nebo jinou mechanickou cestou, tak to není ono, nehledě - u těch dílů se naruší ta vrchní zhutnělá vrstva (to platí u těch kuličkovaných). Na starých odlitkách se také pozná kvalita použitého hliníku. Zrovna teď jsem měl v práci na čištění soutěžní litinový válec s nalisovaným hliníkovým, věncem, na moji 150c a po dilematu, zda to nechat otryskat suchým ledem, jsem to po hrubém ruční vyčištění od karbonu a nánosů špíny nechal hodit do pračky s chemií na hrubé čištění a poté do ultrazvukové pračky a válec naprosto nedotčený, je jak nový. Jen už tu litinovou část žeber, budu stříkat vypalovací černou. Každý na to jde po svém. Ale na hliník opatrně, ten starý a původní bych mechanicky nijak nenarušoval.    [J ]   15.02.2019
Odpověď  to opravdu nevypadá na pískování. Já čistím jen rounem, ale když je to hodně dorasovaná podokapovka opráší se pískem a pořád to vypadá lépe jak ten moderní trend ala psí kule.    [jawik]   15.02.2019
Odpověď  To nevypadá na pískování, ale na ruční čištění    [vojta]   15.02.2019
Odpověď  pro M. Stindl
Cim mate opiskovane bloky a hlavu? V porovnani s fotkou od Martin90 (o tri prispevky nize) je to vase piskovani mnohem hezci.    [takysportkar]   15.02.2019
Odpověď  Martin:tak to je přesně to,čeho jsme se bál.Zkoušel jsem ho různě natáčet,přetáčet a nakonec ho teda stejně budu muset splácnout.Imbusy hned osadím.

Pája:takže na rok 1969 od výroby tyto páčky nepatří,jen to bylo dodatečně vyměněno kvůli vyhlášce!?    [Vojta]   11.02.2019
Odpověď  Páčky zpětně - co to je za blbost?? Prosím o předložení relevantního důkazu. Nejlépe originálu textu nějaké dobové vyhlášky, která to nařizuje. Děkuji.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.02.2019
Odpověď  Vojta>Páčky s kuličkama (resp.poloměr zakončení), zrcátko, mlhovka, dřív i zástěrky a možná ještě něco jsou věci, které musí být i zpětně pokud je vozidlo na bílých číslech.    [Pája]   11.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Stadion


 Ahoj, tak jsem si pořídil torzo Stadiona a chtěl bych se zeptat kde najdu číslo rámu. Díky    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.07.2018

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 50 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  To už je pryč :-) teď už jen platit :-)    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019
Odpověď  Tak to já jsem ještě starší. S 11 za 150 Kč, S 22 200 Kč, pérák s papírama 1 00 Kč a dalo by se pokračovat. A vyházenejch motorek? Např. před Semilama je malá vesnice Proseč. Tam byl vyhozenej v křoví podvozek Jawa 350 OHV.Bez motoru a kol. Sundal jsem si z něho tenkrát výrobní štítek, protože jsem je sbíral a matici tlumiče řízení, protože se mi líbila, mám ji dodnes jako památku atd atd.    [Jarda]   16.02.2019
Odpověď  Taky pamatuju že se ve vesnici dávalo železo pro hasiče na hromadu a kolikrát se tam válelo celá torza motorek....    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019
Odpověď  Připadá mi to jako včera, kdy se dal kompletní motor koupit za tři stovky a pojízdnej moped s kartičkou za patnáct stovek. A to si jako malej pamatuju jak u babičky na vesnici byly sběry šrotu, pořádaný místníma hasičema a skoro před každým barákem se na hromadách válelo něco z motorek.

PS:Asi jsem už moc starej :-D    [Ruda]   16.02.2019
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na Aukru se prodává stejný kousek jako mám já, šel od korunky a lidi už to vyšponovali na 16tis. Jsem zvědavej kam až to půjde ty ceny.
https://aukro.cz/stadion-s11-6942948425    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.02.2019
Odpověď  Paráda, krásná práce, taky musím pochválit :-)    [Ruda]   03.02.2019
Odpověď  Děkuji. Kolo vím že je víc dopředu, ale řetěz je novej a určitě se trochu vytáhne a až ho došponuji dostanu se dál. O té vidlici samozřejmě vím, dost jsem o tom přečetl a dos se tomu věnoval, vidlice nepraskala v místě uchycení kola, ale praskala hlavní trubka pod krkem řízení a proti tomu jsem udělal opatření tudíž já se na tom nebudu bát jet.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2019
Odpověď  Jary82: krásně jste zrenovoval mopeda. Dejte si pozor na přední vidlici, tyto první typy praskaly v místě uchycení předního kola a byly z toho vážné úrazy. Proto byly vidlice nahrazeny jiným typem. Teď si bohužel nevzpomínám, kde jsem tuto informaci četl, ale na toto pozorňoval i p. Hošťálek. Tak ať vám pěkně jezdí.    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2019
Odpověď  Jaryn82 - pěkná práce , musím pochválit . Jen bych dal o pár oček delší řetěz , aby jsi mohl dát kolo více dozadu . Máš ho moc na jednu stranu . Ale jinak moc pěkné , gratuluji !!!    [Jirka]   02.02.2019
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Stadion je komplet. Pokud se mi někdy povede sehnat stadion který bude mít plechařinu v původním laku , tak to na tento rám přeskládám, zatím to musí být takto. Už se těším na jaro až se svezu.    [Jaryn82] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2019
Zobrazeno 10 z celkem 50 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
  Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Zobrazit téma / Přidat odpověď   (50) 

 Strana 1/2093 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 19.1.2019)
Nezodpovězené téma 

Buick - 1960


 Ahoj.je tady nějaký majitel Buicku ?    [PavelcvRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2019
  Automobily od roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

prodej


 https://motorky.bazos.cz/inzerat/100927632/NSU-125-ZDB.php
Zdravím. Posílám zde nabídku na motorku    [Elen]   17.02.2019
  Motokola a malé motocykly do roku 1945    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stratilek ps 8 1943


 Zdar všichni.mam prosbu.po x letech se se budeme chystat nabudit našeho stratilka.at koukam kamkoliv tak se snažím sehnat nějaký manuál k tomu.nemel by někdo náhodou či nevěděl kde se na to kouknout či vytisknout?diky moc.zafa    [Jan Zavadil]   17.02.2019
  Technika, renovace a údržba historických    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Ošetření sedla


 Můžete mi prosím poradit čím ošetřit sedlo. Mám sice leather balsam s včelím voskem, ale ten se nevsákne a sedlo by bylo mastné. Díky. pmr    [pmr] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.02.2019
  Bicykly a jiné bezmotorové stroje    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Manet 90 - výměna zapalovaci cívky , nebo celého zapalování za VAPE


 Zdravim. Byl by mi tu někdo ochotný vyměnit na Manet 90 zapalovaci cívku ? Nebo možná vzhledem k ceně nové cívky , bych uvažoval o výměně zapalovani za VAPE. Ideálně Praha a Střední Čechy. Dekuji
Tel 721126811    [Lukas]   17.02.2019
  Motocykly Manet 90    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výroba rozety


 Pěkný den,
nemá tu někdo výkres rozety na 500OHC typ 02? Jedná se mně o výrobu ozubení.    [Martin]   16.02.2019
  Motocykly Jawa 500 OHC    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

dněpr k-750


 dobrý den chtěl bych se zeptat jak je zapojeno vyhledávací svetlo na lodičce sidekar jestli když zapnu světla motorky má svítit vše i světlo na lodičce nebo je zapojené zvlášt děkuji    [zdenek]   16.02.2019
  Přívěsné vozíky, sidecary    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Linky 555


 Prosím o pomoc. Budu linkovat 555. Linky předního blatníku, zadní kapotáže, loga na nádrži a krytu řetězu jsou jasná. Nevím, a ze všech možných zobrazení si nejsem jistý, jestli jsou linky i na žebrech prsíček, případně jak umístěna. A jsou ještě někde?
Předem díky za nakopnutí.    [Lubos H.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.02.2019
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Repase hydrauliky


 Ahoj, poradíte, kdo odborné zrepasuje hydrauliku na Zetor 72? Někde poblíž Zlína. Diky.    [Pavel B.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2019
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Přední vidlice


 Rovnali jsme přední vidlice (trubky s pouzdry) a u dvou kusů (z různých jaw) byly trubky vyrobené z měkčího materiálu. Nemá někdo povědomí z jakého druhu materiálu byly trubky vyráběny?    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Motoren pistky...


 Zdravim vymontoval jsem pistky z motoru...a rozsypali se chci se zeptat jake s nima mate skusenosti...je to hrozny ty repliky nevite kde sehnat originaly?    [Jan]   08.02.2019
  Motocykly Jawa 500 OHC    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Rozvody


 Ahoj. Není tu někdo z okolí Litoměřic nebo České Lípy, kdo by mi za úplatu půjčil servisní sadu na nastavení rozvodů? Případně rozvod nastavil?    [Berky]   03.02.2019
  Motocykly Jawa 500 OHC    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Barva podsedlového plechu Jawa 350/638


 Ahoj, nevíte jaký odstín barvy má podsedlový plech na Jawě 350/638?    [tomas21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.02.2019
  Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Pant sedla Jawa 550 - vyklápění do boku, podložky nosiče Jawa 555


 Hezký den všem, neudělal by mi někdo z vás výkres pantu sedla Jawa 550 starší typ- vyklápění do boku, s rozměry? Koupil jsem repliku podsedloveho plechu, bohužel bez pantu a nemám mustr. Poradil by někdo i jak ten pant k sedlu chytnout? V replice podsedloveho plechu jsou jen dvě dírky, asi na nýty? Jinak bych uvítal i výkres podložek, co se dávají pod zadní dva šrouby staršího provedení nosiče Jawa 555. Pokud by byl někdo ochotný to odměřit a nakreslit, budu moc vděčný, děkuji Vám moc...    [Paul Von Starkenbach]   01.02.2019
  Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Zvláštní stojan


 Zdravím, dnes se na aukru prodal zvláštní stojánek, viděl už někdo nějaký takový? Je to vůbec z jawy?    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Veteránské akce


 Ahoj, našel jsem menší soupisku veteránských akcí pro letošní rok, tak se s vámi podělím. https://www.veteran-prodej.cz/2018/6-veteranskych-akci-v-roce-2019/ . Nevíte náhodou o více akcích v okolí Ostravy? Moc se mi přes celou republiku cestovat nechce.    [OndraVysm]   31.01.2019
  Život kolem veteránů    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Barva sedla 502/02


 Zdravím jenom se chci ujistit, že barva sedla mohla být k této kombinaci barev originální. Vršek je zašlý do hněda, ale zespodu je ta koženka červená. Nikde jsem tuto kombinaci s červeným sedlem nenašel, ale super se hodí. Díky za názor nebo foto.    [grif] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.01.2019
  Skútry ČZ, Manet a ostatní    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

JAWA SPECIAL PLECH SEDLA


 Dobry den,nevite zda někdo nevyrábí plech sedla na Jawu Speciál,připadně,jestli ho někdo nemá na prodej,díky za případné info,774112889,Milan    [Milan KRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2019
  Předválečné motocykly Jawa    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pomoc s motorom Bucegi.


 Zdravím vospolok.Viem že šanca je mizivá ale nemáte niekto v knižnici zabudnutú príručku k tomuto motoru?Je to V8 "Steagul rosu" z nákladiakov Bucegi a Carpati.Pomohla by kým sa doňho pustím.Dík za akúkoľvek pomoc.    [Joski] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.01.2019
  Nákladní automobily, autobusy, trolejbus    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Prosim o pomoc


 Prosim o identifikaciu tejto vecičky. Podla predošleho majitela by sa malo jednat o nejaky hustomer z nemeckej vojenskej techniky. Vie o tom niekto niečo viac ?    [Jozef]   30.01.2019
  Vojenská historická technika a zbraně    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

BMW R45 - dovozova STK


 Ahoj všem, Prosím nevlastní tu někdo BMW R45 r.v.80 20kW, kdo by byl zároveň ochotný mi poslat/opsat zadní stranu velkého techničáku? Jde mi o technické parametry. Rád bych udělal dovozovou technickou, ale chybí tam spoustu údajů. Aby se nemusela posílat žádost na DEKRA, napadlo mě technické údaje opsat z již přihlášeného stroje. Díky za pomoc!    [Pavel86Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2019
  Poválečné motocykly zahraničních značek    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Výměna těsnění pod hlavou


 Ahoj přátelé, mám dotaz, potřebuji vyměnit těsnění pod hlavou u Zetora 40, nemám možnost to udělat v teplé dílně, myslíte že toto chladné počasí má nějaký špatný vliv na demontáž a montáž. Diky V.    [V. ]   27.01.2019
  Traktory Zetor    Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Jawa Californian


 Zdravim, potreboval by som poradit. Mam californian a aj Slovensky TP dokonca aj platnu STK :) mam ale trosku nejasnosti v TP kde sa uvadza obchodny nazov 350/360 (predpokladam chyba pri prepise). Prva evidencia 1.1.1968 v CR - podla TP. Cislo motora 362. Viem si niekde overit presny typ motorky pripadne VIN cislo a rok vyroby? Napr archivy atd. Dakujem za pomoc    [Michalt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.01.2019
  Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

ČZ 180 Roland - zadní světlo, polepy a boční stojan.


 Zdravím všechny, nevíte prosím někdo, zda zadní světlo u ČZ 180 Roland je stejné s nějakou jinou motorkou? Na mém Rolandu chybí a nemohu jej sehnat (pokud jej tedy poptávám přímo na Rolanda). A nedělá (nebo nemá) někdo sadu polepů? Dále mi chybí ještě boční stojan, tedy rovněž se ptám, zda to není společné třeba s nějakou Jawou? Díky.    [Michal]   19.01.2019
  Exportní typy československých motocyků    Přidat odpověď 

 Strana 1/2093 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006