MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 297017 příspěvků |7075 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 82 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexVýpis všech témat a příspěvků 17.11.2018 21:23  
Nové fotografie    
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    CENA JAWA 250 PŮLBUBEN ROK 1954 ????   25.04.2010 / 1093
    Zdravím všechny příznivce starých kombajnů claas.Vlastním kombajn claa....   06.01.2008 / 926
    JAWA 250 PÉRÁK FJ 1946   16.10.2009 / 873
    Tipy z inzerce   14.02.2013 / 794
    Zdravim víte někdo více informací a tomoto motocyklu Čz Trail? Od do k....   06.01.2007 / 760
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 31217      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 4565      Příspěvků Příspěvků: 297017
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/7426 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Nezodpovězené téma Téma dne  |  Traktory, stabilní motory a ostatní země   Přidat odpověď    Zobrazit téma 

Priemer tesniacich gumičiek Škoda 30.


  Dobrý deň, chcem sa spýtať aký má biť správny priemer tesniacich gumičiek medzi valcom a blokom motora ? Mám dva druhy ( 4.8mm a 5.2mm ) a neviem, ktoré by bolo vhodnejšie použiť.

Ďakujem za reakcie ;)    [Pavol]   17.11.2018 - 20:46
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma Téma dne  |  Motocykly do roku 1945   Přidat odpověď    Zobrazit téma 

DKW NZ 250/350 Zadní nosič


  Dobrý den.Prosím vás nevíte někdo zda pasuje zadní nosič z IZH 49 na motocykl DKW 350 nz.Nejsou na něm dírky na přidělání horního krytu řetězu.Šel by tam ten nosič napasovat? Děkuji za informaci.Josef    [2bobesRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018 - 18:51
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma Téma dne  |  Motocykly Jawa 623, 633 (UŘ, Bizon)   Přidat odpověď    Zobrazit téma 

Hledám pána z burzy v Chotusicích - nabízel jste mi štítek na 350 Bizona


  Hledám pána z burzy v Chotusicích s kterým jsem se bavil a nabízel mi nalepovací štítek na Bizona. Prosím ozvěte se mi. jara.tuma@seznam.cz
Foto je jen ilustrační    [jara.tumaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018 - 15:20
Odpověď  B až C mají sice psané M3 ale co mám původní dráty výpletu tak nikde závit M3 - všude u průměru drátu(měřeno digi posuvkou) je to 3,02-3,05mm a na závitu to ukazuje mezi 3,30mm až 3,35mm.
Ono je to údaji takové zapeklité - katalog ČZ 125B(vydábí říjen 1947) uvádí rozměr matice(niplu) M3 a katalog C(rok 1951) také M3. Ale mladší katalog ČZ 125B/T z roku 1957 má už uvedeno M3,5 u drátů i niplů a ten nipl M3,5 je značen výrobním číslem 6 93775 0003 - naprosto stejným číslem jako v katalogu Céčka 1951 kde je ale psán jako M3(???)
Takže já bych se přikláněl k M3,5.    [Martin Štindl]   17.11.2018
Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dříve jsme jim ukázali, jak má vypadat moderní motocykl a dnes žák ukazuje učiteli, jak má vypadat moderní retro. :-)    [ J]   17.11.2018
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  karbec a dily sezenes tady vyberes si podle toho co tam mas mit
http://amalcarb.co.uk
ja mam na commandu jen vymeneny smesovaci trubice jehly a trysky a na karburatory nemuzu rict krivy slovo.kdyz pominu ze je nekdo predemnou pekne doprasil vybrakoval sytice atd. treba u peraka kdyz sem zrepasoval karbec jako komplet vse nove soupe jehla trubice tak musim rict ze se z toho stala uplne jina motorka ,u slabych stroju je to extremne znat. o tom kdyz sem tam dal misto jikovu moderni mikuni nebudu ani mluvit to uz je zas uplne jinde.
ale hlavne by to chtelo zjistit pricinu problemu. to zes to rozebral neva naucil ses novy veci udelas ventily a hlavu a budes od toho mit do konce zivota pokoj.
ja to mam teda u dominatora obracene kdyz nasponuju lanko tak premaham pruziny v karbcich a zvedam tim syticovy soupatka tim tam jde vic vzduchu jak povolim soupatka jdou dolu uzaviraj pristup vzduchu a smes je bohata sytic je zaplej. muzes si to snadno vyskouset kdyz se podivas zezadu do sani karbece tak ti tam to maly soupe musi jezdit kdyz je dole je sytic zaplej, nahore je vyplej
tady je videt hezky to maly syticovy soupe
http://sump-publishing.co.uk/bsa%20m20.htm    [free]   17.11.2018
Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Podle mne je to rozdíl v tehdejší a dnešní technologii výroby drátů. Dříve závity řezaly, tak na nipl s M3 závitem museli mít trojku drát. Dnes závit "vytlačí", nebo "vyválcují", kde je matrice nastavená na d2 a zbytek se "vytlačí" nad průměr drátu. Tomu by odpovídaly ty 0.2 na poloměru. Takže ve šróbárně mají pravdu a na nipl M3 - koupit drát 2,6mm. Není v tom žádný rozdíl. Je to naddimenzované a není to žádný motokros extra namáhaný. Spíš záleží na tom, aby dráty nebyly při montáži příliš přepnuté, nebo nedotažené. Pokud se montují na nový - rovný ráfek, tak musí "zvonit" zhruba stejně.    [J ]   17.11.2018
Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Výplet kol Céčko ??


 Zdravím - trochu se v tom motám a tak bych potřeboval poradit. Zadní kolo mám v dílech - bez výpletu a přední mělo výplet tak dezolátní že jsem ho vyřezal a zahodil. V katalogu co mám jsem našel že drát (špice - špajchna) má mít průměr 3 mm a matice k drátům (nipl) M3 ?? Na dotaz do šrobárnamarek mi odepsali ŽE - k drátů 2,6 patří nipl M3 a k drátu 3,03 patří nipl M3,5 ? Patří tam tedy podle katalogu nipl M3 a k tomu teda drát 2,6 a nebo podle katalogu drát 3,03 a pak je údaj o niplu M3 špatně a patří tam M3,5 ? Díky za vysvětlení -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018 
Motocykly ČZ 125/150    Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Free - u Dominátora při startu otočím páčkou sytiče kde napnu lanko, potom nakopnu a blafne hned. Když dám lanko zpět - povolím ho tak mi to za studena chcípne. Motor musí být dobře zahřátý aby jel bez sytiče. Tak je to správně ne ? U toho Matchlesse G9 tomu nerozumím páčka sytiče nefunguje. Mám přesně ty problémy co popisuje Roman. Šve mě to, protože motorka jela chvilkama super, už jsem kvůli tomu rozebral hlavu a válce. Možná zbytečně. Nevím podle čeho pan Daniel vyhodnotil že je karburátor v pořádku, údajně je to profík. Ještě mu zavolám a poptám se co a jak.    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018
Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Roman - děkuji za info. Je pravda , že ta spotřeba mě ohromila, byla opravdu vysoká. Co mi navrhujete ? koupit nový karburátor což v mém případě bude 10 tis nebo bude stačit koupit kit na opravu kde je jehla. Jaký karburátor tam máte vy ?    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018
Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  ja mam ted teda na dominatoru podobny zahady motorka sice startuje ale ne bez plynu musim jakoby malinko pri startu kdyz mam startovaci paku dole pridat plyn pak hned chytne . za tepla se ji moc nechce .dneska byl jeden stupen a se syticem ten motor vubec nejde hned chcipne. karby mam nastaveny dle prirucky a svicky maj peknou cihlove hnedou barvu. ale karby maj taky svy nejlepsi casy za sebou. takze to muze byt cokoliv. zajimalo by mne podle ceho ten tipek rekl ze karbec je v poradku. jak pise nize roman karbec v poradku to je pulka uspechu minimalne bych koupil novou jehlu a smesovaci trubici pri tom bych skontroloval jestli je karbec spravne otryskovany a jestli tam je vubec ten co tam ma byt taky bych ho dal nekomu vycistit do ultrazvuku. skontrolovat vule soupete. a jen tak pro zajimavost treba u hondy sem mel ze sytic se pousti nasponovanim lanka do tahu a u dominatora je to obracene kdyz mas lanko nasponovane tak je vypnuty mas to taky tak vis o tom?    [free]   17.11.2018
Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Je dobré že si každý člověk, který chce něco ve čtyřtaktu od jawy co jede a brzdí a zatáčí, bude moci dnes tohle koupit a jezdit. Myslím že mnohým to vyřeší situaci s koupí červené jawy a nebudou se už muset handrkovat s" jawy milujícími sběrateli" v česku .    [petr]   17.11.2018
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Adam: Můj tip je ten, že trubku v jiném materiálu než 11 353 neseženete. Teda mě se to nikdy nepodařilo. V maloprodeji to prostě není.    [Tomáš S.]   17.11.2018
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Súhlasím s Joskim. Perak asi nie, ale tá červená kývačka áno.    [Roman]   17.11.2018
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  buryk- Takže mám cca 25 ročné skúsenosti napr. s Jawou 500 OHC. Začínal som s ňou ako mladík. Tešil som sa ak motorka naštartovala a išla hneď prakticky na plný plyn. Tešil som sa, že motorka super štartuje. Nechápal som ale, prečo po cca 30-40 km začala vynechávať a išla na jeden valec. Menil som sviečky ako sprostý. Potom som si prečítal nejakú literatúru a zistil som niečo o sviečkach (studená a teplá). Skrátim to, problém bol nakoniec v karburátore. Motorka mi žrala cca 10 litrov benzínu na 100 km. Zistil som, že nestačí vymeniť šupátko a tváriť sa že karburátor je OK. Oveľa väčší dôraz je potrebné klásť na skupinu emulzná trubica a ihla. V tej dobe som býval v paneláku a tam som si urobil novú ihlu do karburátora. Jednoducho som si okótoval pôvodnú ihlu a v detskej izbe som si pomocou vrtačky a brúsneho papiera z mosadzdného spájkovacieho drôtu vyrobil novú ihlu hrubšiu v celom rozsahu cca o 0.05 mm. Výsledkom bolo to, že motorka bez sytiča ťažšie štartovala a pokiaľ bol motor studený strieľal do karburátora modré plamene. Po zohriatí ale motorka išla v pohode a spotreba išla dole z cca 10 litrov na 100 km na 5 litrov na 100 km. Takže vo Vašom prípade by som sa zameral na tento problém, pretože fyzikálne zákony činnosti zážihového spaľovacieho motora nepustia (mám na mysli pomer vzduchu a benzínu pri studenom a teplom motore). To že motorka super štartuje a jazdí bez sytiča je klamlivé a je znakom opotrebovaného karburátora- Toľko môj názor.    [Roman]   17.11.2018
Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zkuste nahřát a pak použít zmrazovací spray. Lokálně zmrazí až na -50°C Spray aplikujte na díl,který chcete povolit.    [drummonds] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Na internetu sice v nabidce sice maji ale kdyz jsem volal tak nemaji. Jeste nejaky typ?    [Adam]   17.11.2018
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Je pravda že sytic na motorce vůbec nefunguje. Motor nereaguje na zavření packy sytice.Motorka šla dobře nastartovat i bez plynu. U karburatoru se měnilo jenom těsnění jinak jehla a ostatní je puvodni,že prý je to v pořádku.Je to divné proč sytic nefunguje jak by byl pořád otevřený.    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2018
Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  buryk - Píšete že motorka šla nakopnúť dobre aj za studena. Otázka ale je, či zo sytičom alebo bez. Funguje Vám sytič? Ak máte sviečky od sadzí, tak by to mal byť karburátor. Videl by som to na bohatú zmes. Repas karburátora sa týkal výmeny šupátka, a ihly aj emulznej trubice?    [Roman]   17.11.2018
Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V podstatě je to motor stejného typu vyměněný za zničená. Já osobně bych s tím neměl problém.    [vojta]   17.11.2018
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Roman - zapalování mám v pořádku svíčky dávají jiskru a magneto je OK.Motorka šla dobře nakopnout i za studena. Svíčky nebyly zaolejované ale černé od sazí. Mám tam karburator Amal pre-monobloc 376 což je u tohoto stroje asi ten nejslabší článek.    [burykRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2018
Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiOdpověď  Pardon, ale jak jsem již napsal, tak bloky motoru jsou ok, jen je jiný dekl zapalování. Tj.tedy motor ze 150ky kývačky a dekl zapalování ze 150 C. Na fotkách je vidět, že je vylomený kousek karteru u krytu na řetěz. Ale původní otázka zůstává a to: udělá motocykl s motorem z kývačky veteránské testace??? Nebavme se o tom, zda je moto vyřazeno z provozu na DI, ale čistě technicky o typu motoru a jeho vlivu na testace. Díky.    [tomas21] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2018
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ještě tu fotečku prosím na e-mail: dobry.den@centrum.cz
děkuji    [Jirka]   16.11.2018
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  buryk - Predpokladám že zapaľovanie máte skontrolované. Píšete že motorka išla po repase karburátora dobre naštartovať. Za studena? Motorka žrala olej, znamená že dymila na modro? Po výmene sviečok sa chod motora zlepšil? Sviečky z motora boli zaolejované alebo od sadzí z bohatej zmesi? Môj názor je, že keď Vám to po výmene sviečok išlo lepšie do určitého momentu, môže byť problém aj v nastavení karburátora aj keď je po repase. Keď Vás motorka nechala na ceste fungovalo zapaľovanie, dávalo to iskry?    [Roman]   16.11.2018
Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pokusím se to popsat.Motorka od začátku nejela dobře.První co jsem udělal poslal karburátor panu Danielovi do Velké polomy na repas. Potom šla motorka dobře nastartovat ale při jízdě cukala a střílela do výfuku a žrala olej. Odvezl jsem G9 místnímu specialistovi na seřízení. Potom chvilku jela super asi tak 20km ale nazpátek jsem ji tlačil 10km domů. Odvez jsem ji znovu na servis a postěžoval si že
seřízení se trochu nepovedlo. Vyměnil mi svíčky. Zase to chvilku jelo ale potom jenom na jeden válec a pořád stejný scénář. Už jsem si řekl že to nikam dávat nebudu a co budu moct, udělám sám.Ventily s vodítkama jsem objednal přes AMCclassic spares.Také pístni kroužky k origo pítům BMB, už mám vše doma.Jeden ze starých ventilů je podpálený zezadu.Tu výměnu vodítek nechám udělat sám to dělat nebudu. Válec a písty nechám přeměřit a potom uvidím co dál.    [buryk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2018
Poválečné motocykly zahraničních značek    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  S tou nejlevnější cenou u výrobce to není vždy pravda. Jednou jsem v e-shopu podnikové prodejny Paramo v Pardubicích objednal 30 litrů oleje do soustruhu a pak objevil nedaleký e-shop kde byla cena za úplně stejný produkt o 300 Kč nižší. Tak jsem to v Paramu stornoval a objednal teda levnější. Největší paradox byl ten, že mě řekli že ho nemají skladem a musí ho objednat z Pardubic z Parama.    [Alfons]   16.11.2018
Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  mam na prodej zadní blatník i nosič na Babetu 228    [I.R.]   16.11.2018
Mopedy Jawetta, Stadion, Babetta a ostat    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tady je mají v nabídce, ale netuším jaká je kvalita a zda je skutečně jsou schopni dodat.http://www.baco-automoto.cz/prislusenstvi/plechovky-na-olej/plechovka-na-olej-mobiloil    [Mirda444]   16.11.2018
Předválečné motocykly ČZ    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  klidně 10 ks    [Monty]   16.11.2018
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Řídítka Mustang golden


 Zdravím mám dotaz,měl Mustang golden pouze řídítka s hrazdou,nebo i bez? Díky za informaci    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.11.2018 
Malé motocykly Jawa 50 a ostatní padesát    Přidat odpověď 
Odpověď  Monty - Zatím děkuji a ještě jeden dotaz , máš 2 ks ???

Jirka    [Jirka]   16.11.2018
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže aby v případě použití můstku k tomu nedocházelo je nutné zapojení upravit - na nýtek který spojuje kontaktní jazýček ampérmetru jsem naletoval svorku a k němu je připojen usměrňovací můstek, usměrňovač je tak vlastně natvrdo připojen přes ampérmetr k baterii(viz foto). Je to teď zběžně odzkoušené a snad už to bude funkčně bezproblémové.
Já doufám že si tohle přečtou dva kolegové kteří tento typ se mnou probírali přes email - kontakty jsem si neukládal takže nemám jinak možnost je na to upozornit. V případě použití účinnějších Schottkyho diod jak doporučoval Honza by se jim to asi projevilo okamžitě.    [Martin Štindl]   16.11.2018
Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak jsem popsal níže(08.02.2015) tak si nedostatečná účinnost původního zapojení dobíjecího okruhu(kvůli dennímu svícení) vynutila úpravu a napojil jsem Graetzův můstek na svorku 21. Přitom jsem ale přehlédl něco co se vůbec v ten moment nemohlo projevit.
Při zkoušení funkčnosti to vypadalo že vše je v pořádku, dobíjení bylo i při zapnutí světel už dostačující a další funkce také takže jsem to pojal jako bezproblémové. Jenže zapalování i s karburátorem byly už předtím seřízeny takže jsem motor zhasínal vytažením klíčku při nízkých volnoběžných otáčkách. Teď před prázdninama kámoš nasadil špatnou svíčku která za sucha fungovala dobře ale později začala zlobit, aby v provozu motor udržel volnoběh tak zvednul přes šoupě otáčky a to už se ten "zádrhel" projevil naplno. Jakmile se vytáhnul klíček ze spínačky tak motor zaškytal a roztočil se naplno do otáček s tím že kontrolka neutrálu se rozzářila. Já jsem původně předpokládal že asi došlo k vadě u pružného kontaktu ale po rozebrání bylo ve spínačce mechanicky vše v pořádku a tak po delší chvíli bádání jsem na to přišel.
Při vytažení klíčku se propojí tedy ty svorky 15+20+21+54 a u původního zapojení se vyzkratuje dobíjecí vinutí propojením svorek 21+20 a zároveň se odpojí akumulátor - zapalovací cívku nemůže nic napájet a motor zhasne. Poté co jsem napojil můstek na svorku 21 tak už při vyšších otáčkách dokáže usměrňovač udržet napětí natolik že se z něho "chytne" zapalovací cívka a motor se opětovně rozeběhne i s navýšením otáček.    [Martin Štindl]   16.11.2018
Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další doplnění - v pondělí mi kamarád opětovně dovezl péráka na dílnu kvůli potížím které nastaly koncem léta a ukázal se závažný neduh ohledně té úpravy instalace se zapojením Gratzova můstku.
U původního zapojení je selenový usměrňovač napojen na svorku 20, odtud další vodič jde k magnetu na cívku pro dobíjení která je druhým koncem napojena na svorku 21. Při zasunutí klíčku pravý pružný kontakt(při vytaženém klíčku spojuje svorky 20-21-54) propojí svorky 21 a 54 k ampérmetru na baterii - tím se zapojí usměrňovač přes cívku dobíjení na akumulátor. Klíček ale také zároveň při zasunutí odpojí svorku 15(zapalovací cívka) od svorky 20 a připojí ji přes zámek na svorku 11(vinutí pro napájení zapalovací cívky). Po vytažení klíčku ze spínačky se zase kontakty přitáhnou ke svorce 20, tedy že kontakty odpojí zapalovací cívku od napájecího vinutí a dobíjecí okruh od akumulátoru a opětovně dojde k propojení svorek 15+20+21+54.    [Martin Štindl]   15.11.2018
Motocykly Jawa 10 - 11, 12 - 18 (Pérák)    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Sídlí v Kroměříži, takže obchod mají logicky v Kroměříži.
Nebo (nečekaně?????) www.vape.cz , tam je E-shop.

Pokud někdo nekrade v továrně díly jako za komunistů, tak asi nejlevnější bude přímo obchod výrobce.    [Monty]   15.11.2018
Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Někde je i dobová fotka, kde je patrné že se alespoň u kývačky obráběly bloky jednotlivě, ne sesazené. Ale spárované jsou určitě. Zřejmě se tak třeba na jedno nastavení mašiny sjela celá série a ta se pak spárovala. Proto některé můžou sedět a jiné ne.    [Alfons]   15.11.2018
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Na niečo takéto čakal každý fanúšik Jawy.Ale z Jawy,nie z Indie.Každopádne až na toho péraka (tam sa im nepodaril dizajn zadnej časti) to bude predajné aj u nás,ak to sem dovezú.Tá klasika v červenom je jednoducho pekná.    [Joski]   15.11.2018
Motocykly Jawa 500 OHC    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Je to národní ostuda, takhle nechat zku.vit značku, ale prachy nesmrděj.    [eda]   15.11.2018
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Originál je to jen obdélník stočené ploché gumy.    [Alfons]   15.11.2018
Motocykly Jawa 634, Jawa 90, ČZ 476/477     Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  mě se to líbí, na motorkari.cz je o tom pěkné pojednání    [panelka]   15.11.2018
Motocykly Jawa-ČZ, Jawa, ČZ (Kývačka, Pa    Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   

 Strana 1/7426 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006