MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 308386 příspěvků |7618 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 26 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexAutomobily od roku 1945 16.1.2021 08:47  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Škoda Octavia rv. ???   28.04.2011 / 65
    Octavia Super 1962   10.04.2016 / 36
    I když to tu není moje, dovoluji si zde vyhlásit soutěž o nejhrozivějš....   03.10.2006 / 31
    Pánové nevíte někdo jakou hodnotu má tohle vozidlo ?....   17.08.2007 / 30
    palubni deska ze spartaka do octavie   02.10.2011 / 29
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 403      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 161      Příspěvků Příspěvků: 2482
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/63 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Co Grimbosch , S. Vrbné ?    [host]   25.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jo a k těm vůlím. Tak opravy DS a dalších veteránů Citroen dělají Trešlové (Treshlové) od Brna, určitě najedeš někde kontakt na netu.    [HonzaBK]   21.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Octavia seřízení


 Dobře zaplatím za seřízení motoru..České Budějovice

Jede..chytá..ale cuká.

Díky    [Milan Mrzena]   17.12.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Díky moc,Brno je pro mě blíž.    [Milan Duchek]   05.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  zalezi na tom odkud jsi ja jsem mel dobrou zkusenost s BX v servisu Zdeněk Strait v Ústí nad Labem    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  hydrauliku i koule Brno p. Haluza 602941954, dělá BX Xantia XM atd, tak snad udělá i starší. V různých citroen diskuzích je pod přezdívkou PAM. Já k němu jezdím už 20 let.    [HonzaBK]   02.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

CITROËN DS 23 1975


 Prosím neznáte vůle ventilů motoru DX5 Citroen DS 23 z roku 1975?
A kdo plní hydraulické koule? Díky.    [Milan Duchek]   02.12.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [radek.bolom] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

prosím o identifikaci disku


 Neví někdo z čeho jsou tyto disky?    [radek.bolomRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Gola sada


 Zdravím, neviete niekto z akého auta je táto Gola sada?    [matoooooo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.10.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Velmi pravděpodobně (podle uložení na třech výstupcích a průměru zrcadla cca 160 mm) by mohlo jít o např. Škoda 1200, 1201, trolejbus 7 a 8Tr, Tatraplan a jistě i další z té doby.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Neznámá převodovka Audi (auto union)


 Dobrý den, prosím o pomoc s identifikací převodovky. Převodovka je podle mě rozdělovací na přední a zadní náhon, má redukci. Ty 2 páky vlevo k ní nepatří. Na boku má znak audi ( 4 kroužky). Předem děkuji za pomoc Lukyn    [Lukáš]   31.08.2020 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tady    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ještě foto    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, neříká někomu něco tahle parabola? Já ji nemůžu najít, byla v bedně s díly,, všeho huť,, Děkuji za pomoc.    [Jiricek1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dle čísla motoru to je Spartak z první série 1955.    [Juundra]   19.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Zdravím, máme pro vás nové video ze srpnového srazu veteránů v Bystřicí nad Pernštejnem. Příjemnou zábavu.


 https://www.youtube.com/watch?v=xYoJ3Fpwg5Y
Zároveň nás velmi potěší, když navštívíte náš kanál, kde natačíme unikátní auta.
https://www.youtube.com/channel/UCjwSFPyg3kiSofNg-CAg6dw    [lukasak12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2020 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  diky, mam asi 12 fotek detailu i s cislem    [tove] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Asi někdo chtěl stavět traktůrek. Podvozek spartak, víko převodovky z novější octavie, motor možná také. Vrtání se nedá identifikovat na dálku.    [vintera]   18.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  dalsi fotky na email    [tove] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

podvozek Škoda s motorem


 pomuze nekdo s identifikaci ???
nalezovy stav, motor netočí    [toveRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.08.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  Pokud by to měla být 1203, tak doporučuji především nový (čistý) chladič, vodní pumpu, všechny gumové hadice, silentbloky a unašeče a novou převodovku (alespoň střeva). Spojkový hydraulický váleček na převodovce a praskající strunu ovládání karburátoru vozit rezervní. Jiné poruchy při normální údržbě neznám.    [Luboš]   25.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Do nedávna se ještě š1203 "vyráběla" na koleně u jednoho soukromníka, na internetu to jistě dohledáte i na stránkách nějakého klubu a tuším dělají i srazy, bylo to i tv, myslím, že dostupnost nd bude jednodušší jak u baryna. Žáleží asi stejně co seženete na zážitkovou dovolenou.    [kadel]   24.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky, přesně tudle odpověď jsem potřeboval. Víceméně jsem už byl rozhodnutý, ale chtěl jsem slyšet i názor někoho, kdo s těmi vozy něco najezdil a může to porovnat.    [Respite] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Otázka typu- blondýna nebo bruneta?
Oboje jsou to dosti stará auta a není úplně jednoduché je servisovat, respektive opravovat. Jezdil jsem s kamarádovým obytným Barkasem delší trasy, je to příjemnější auto na řízení než 1203. Výkonově asi srovnatelné, ale Barkas dvoutakt, naložený umí žrát dost benzínu a někomu smrdí a čoudí.
Se škodou 1203 mám najeto zhruba milion km v tvrdších podmínkách. Obytňákem jsem jel jenom několikrát. Nekouří nesmrdí, ale také moc nejede (ani obsah 1500). Motor vydrží na plný výkon jezdit zhruba 100tk a má rád nový čistý chladič, převodovka původem ještě z války tak 50tkm, poté začne téct olej a musí na repas. 5kvalt je o trochu lepší. Velmi rychle se vychodí táhla řazení převodovky a poté fungují jako tovární "medvědbloc", a nezaučená obsluha nepřeřadí bez počítání zubů. Ale lze si na extrémní vůle bez problémů zvyknout.

Nectností některých 1203 jsou nadměrné vibrace karoserie (někdy extrémní), lze je potlačit polepením všech plechových ploch ( polepoval ipou). Je nutno mít naprosto přesně vyváženou kardanku, nové gumové unašeče a středové uložení kardanky na výstupní hřídeli z převodovky. Nápravy a brzdy robustní, snesou trvalé přetížení. Pérování pohodlné, velké zdvihy. Celkově bezporuchové auto až na slabou převodovku a silentbloky držící zadní nápravu (preventivní výměna).

Jezdil jsem leta i polské Žuky, tvrdší pérování, o něco vyšší spotřeba, u spodového motoru malý výkon, nižší cestovní rychlost. Snese opravdu tvrdé zacházení a přetížení. Snadná úprava na obytňák. Pokud je auto opravené, neexistují poruchy.
Pokud bych dnes volil, tak čtyřtakt a na PB, který se i tak většinou montuje pro vaření a topení, čímž by se vyřešila spotřeba.
Kamarád sjezdil Evropu se všemi těmito vozidly a dnes má starý Mitsubischi L300 4x4 o kterém mi tvrdí, že je mnohem lepší než co měl. A servis s díly je všude po Evropě dostupný.
Osobně, pokud bych si mohl vybrat mezi Barkasem a 1203, tak bych přemýšlel, o dostupnosti dílů, případně servismanovi v okolí. Obojího je asi málo. Je rozdíl, servisovat veterána a občas s ním někam na sraz, na výlet vyjet, nebo chtít v prvé řadě cestovat a užívat si bezstarotného života na cestách. K tomu je lepší mít vozidlo, které se dá běžně servisovat a opravovat.    [Luboš]   24.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Škoda 1203 nebo Brkas B1000?


 Zdravím, s přítelkyní bysme si chtěli pořídit nějaké starší vozidlo s trambusovou karoserií, které bysme si lehce upravili na příležitostné přespání a razili s ním po výletech. Teď se momentálně rozhodujeme mezi Škodou 1203 nebo Barkasem B1000, které byste volili vy a proč? Předem díky za rady.    [RespiteRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (4) 
Odpověď  https://www.garaz.cz/clanek/bmw-700-prekonalo-krizi-a-zacalo-s-tradici-skvelych-aut-1176    [J]   16.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

BMW 700


 Dobrý den, prosil bych o kontakt na kolegu, který vlastní automobil BMW 700 (coupe, L, LS)    [J]   16.05.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Poziční světla


 Prosím nevíte někdo, z čeho to je? Děkuji    [HamaradanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.05.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Již několikrát jsem viděl presentované testy paliv a z nich vyplývá, že ne vždy je benzín 100 zárukou nejvyšší oxidační stability i mazivosti. Sice neobsahují povinně, dle nařízení zelené loby EU, přimíchávané biosložky (etanolu), ale i tak není dle testů oxidační stabilita někdy o mnoho lepší než u benzínů nepremiových.
Z testů jednoznačně vyplývá, že i z obyčejného N95 po přídavku adiv se vytvoří směs stejných kvalit co do oxidační stability a mazivosti.
Obdobné je to u dieselů.

Na zimu i během sezony ukládám průběžně kolem 15 aut a 12 motocyklů venku, v garáži i v domě. Nechat více jak půl roku v nádrži pouze N95 bez ničeho jsem několikrát vyzkoušel a většinou následovalo pracné čištění. Vyzkoušel jsem i benzín 100, hlavně v motocyklech a bez jediného problému.
Přešel jsem ale na obyčejný N95 s aditivem VIF, protože pro benzín 100 jsem musel jezdil dále, a mohu zodpovědně řící, že i rok stání venku, např. auta se vstřikováním (KE -Jetronic), je zcela bez problémů. Zrovna tak v motocyklech v garáži i v domě.
Ponechat ale jen obyčejný N95 nebo navíc s etanolem delší dobu v nádrži je vždy zárukou problémů a čištění.    [vintera]   05.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  pravda je, že sto oktanový benzín tyto motory nevyužijí. Zase na druhou stranu neobsahuje burešovy sračky a vydrží i přes zimu. Já to používám do Tatry z roku 1935, Mercedesu r.1975 a do motocyklů. A to i v případě, že u jednoho motocyklu mám v TP psáno palivo - BA 80.    [Mirek]   05.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  100 benzín motor nikdy nevyužije, zbytečné peníze navíc. Dávejte náhradu za olovo a na dlouhé skladování raději také.    [vintera]   05.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  A prosim vas tak mozem tankovat ten 95e10 ale pridam olovo co aj pridavam a este ten vif super benzin proti korozii. Stoho 100 oktanoveho nemam dobry pocit koli tym sedlam a ventilom. A n
Priznam sa mal by som problem nastavit predstih.    [Yogi]   04.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jsem zapomněl, kupuji VIF Benadit BA místo olova a VIF Super benzín na skladování.
Více oktanů než bývalo kdysi (63 -87) jsou pro Váš motor asi zbytečné peníze, spíše ten obsah biosložek je důležitější.    [vintera]   04.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Více oktanů nebude motoru vadit, můžete i malinko přidat předstih. V současnosti nebude auto asi denně v provozu, tak bych se spíše obával biosložek, které dovedou v nádrži a karburátoru nadělat problémy.

Vlastnil jsem a vlastním ještě několik vozidel s těmito konstrukčně i materiálově stejnými škodováckými motory (spartak, octavie TS, 1203, felicie). Do dvoukarburátorových motorů jsem jezdil a jezdím na Super. Najezdil jsem na nich přes milion km, na Super z toho statisíce. Absolutně žádný problém, naopak. Delší dobu však benzín neobsahuje tetraetylolova, který dostatečně chránil ventily a hlavu. Místo olova se musí přidávat jeho náhrada a motor jezdí dále. Na Super v dvoukarburátorových motorech jezdím 39 let.
Hlavně nezapomenout nadávkovat náhradu za olovo a chovat se k motoru trochu s úctou, přeci jen má svůj věk. Pokud by bylo možno, vyhnout se biosložkám (etanol). Já do svých mnoha nádrží na delší stání přidávám ještě VIF.    [vintera]   04.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No ono moc na vyber uz neni toho benzinu. Docital som sa ze aj tato nova 95 e10. Pre stare vozidla neni skodliva iba pre urcite obdobie napriklad okolo doby favorit a felicia. Ale ci to je pravda    [Yogi]   03.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ony ta vysokooktanové benzíny vůbec nejsou pro tyhle staré motory s měkkými sedly (litina) i ventily moc dobré. Hrozí zvýšené riziko podpálení výfukových ventilů či sedel. Mají dlouhou dobu prohořívání a více zatěžují výfukové ventily i sedla. Lze dohledat v odborné literatuře.
Dříve se nedoporučovalo do těchto vozů tankovat Special či Super (90, resp. 95 oktanů) právě z těchto důvodů. Jsem pamětník těch dob a skutečně to takhle fungovalo...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Oktanů nejméně, co seženete. Stačí tak okolo 75 ;-). Aditivum určitě - na ochranu ventilových sedel. Do každého benzínu dnešního. Ani ten stooktanový ho neobsahuje.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/63 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006