MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 287693 příspěvků |6650 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 44 | Přihlášených: 2 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory, stabilní motory a ostatní zemědělská tec 23.7.2017 08:52  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Renovácia traktora Škoda 30, r.v.: 1946 s kabínou   15.01.2012 / 276
    Zdravím milovníky Traktoru Škoda 30. Jeden právě ze švagrem renovujeme....   18.02.2007 / 139
    Dobrý den,
chtěl bych oslovit všechny majitele Škody Š-30, rýsuje....
   07.12.2007 / 134
    Nazdar chlapi. Nevíte co je tohle za stroj???....   01.09.2008 / 96
    Nemáte někdo zájem o čerpadla ze SLAVIE....   15.09.2008 / 95
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 894      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 10 / 227      Příspěvků Příspěvků: 8084
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/60 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  

Variátor Claas Europa


 Čau lidi, vytáhli jsme Europu z kůlny, že ji přípravíme na sezonu a něco je špatně. Nechce nám fungovat variátor. Při vytažení z kůlny byl roztažen, a když jsme chtěli zkontrolovat funkčnost, variátor se jen sevřel a roztáhnout už nejde. Když ho chci roztáhnout, tak chcípne motor, jako by to neutáhl. Oleje je tam dost.

Vím, že takhle z popisu se toho moc nedá poznat, ale i tak, nemáte někdo zkušenost, co by mohlo být za nejpravděpodobnější závadu, než začneme něco zbytečně rozebírat?

Předem všem děkuji za rady. Petr    [ŠimiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.07.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  chápu to tak ze při rozahovani variatoru odpor hydrauliky chcipne motor ? to se mi zda az nemozne to by spise klouzal remen na pohon cerpadla    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2017
Odpověď  Není problém na druhé straně variátorového řemene - tj. s řemenicí na převodovce (u spojky? Jako že ta se zasekla ve staženém stavu a nejde roztáhnout?
Jinak tu je spešl fórum kombajnů - claasáků.    [Zdeněk (Black)]   18.07.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zodpovězené téma  

Slavia Vivax


 Zdravím,
v stodole som našiel po pradedovy stabilný motor Slavia Vivax výrobé číslo 6458. Neviete kde by som sa dozvedel viac o jeho historií?    [Jozef]   03.04.2015

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Ahoj mam taky motor moj emial zetor15@centrum.sk    [Laco]   16.07.2017
Odpověď  Můj mail je pichlik.h@seznam.cz    [Jan Pichlík]   29.06.2017
Odpověď  Dobrý den,
zjistit se to dá. Motor byl odeslán z továrny na začátku září 1932. Bližší údaje nyní nemám k dispozici.    [Jan Pichlík]   29.06.2017
Odpověď  Dobrý den pane Pichlík, máme Slavii 3HP výrobní číslo 12948. Bylo by možné zjistit rok výroby a kým a kam byla dodána. Původní rám byl s kotoučovou pilou, nevím přesně jestli to bylo z výroby a nebo dodělané kutilem. Za Vaší pomoc Vám budu velice vděčen.

Děkuji a s pozdravem Ogi    [Ogi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.06.2017
Odpověď  přidírá se na ojniční šále. zkus povolit o půl otáčky ojniční šrouby a chvíli to nech běžet - neboj, nic to neudělá - ale když nezdechne, máš jasno    [asdfg]   14.09.2015
Odpověď  Dobrý den,
závada může být následující:
nesprávná směs-chudá, chce přidat benzinu-pravděpodobné
zaolejovaná svíčka
prohlédnout přítok paliva
uzavírací ventil karburátoru-zda správně dosedá jehla
zaseknutý sací nebo výfukový ventil    [Jan Pichlík]   14.09.2015
Odpověď  Dobrý deň,
uvedený motor som spojazdnil, ale objavil sa nasledujúci problém. Motor v pohode naštartujem rozbehne sa do otáčok, ale po cca minute, otáčky začnú pozvolna klesať a keď sú už moc nízke, tak začne strielať do sania až nakoniec skape. Motor som mal rozobratý, ventily som nastavil a zabrúsil. Tesnenia sa vymenil za nové. Zapalovanie som sa snažil nastaviť aby iskra na sviečke preskočila tesne pred hornou úvratou. Magneto už malo slabý magnet, tak som ho dočasne zosilil priložením dalších magnetov. Neviete niekto poradiť, ako uvedený problém odstraniť?
A ešte aby som nezabudol, motor som púštal iba na benzín.
Ďakujem    [Jozef]   14.09.2015
Odpověď  Ještě k tomu vysvětlení proč nelze petrolej použít pro stojaté motory celokrytých konstrukcí s ústředním mazáním. Petrolej totiž stéká s olejem po válci a může způsobit zadření pístu.    [Jan Pichlík]   08.07.2015
Odpověď  Řemenici je lepší udělat novou, když nejsou ty úlomky. Chce to vzít trubku, na soustruhu jí upíchnout na šířku řemenice a srazit hrany. dovnitř pak navařit úchyty s dírama na přišroubování k setrváku.
Nádrž je nejlepší zakonzervovat fermeží. Chce to nádrž alespoň trochu očistit od rezu a napustit ji. Fermež je mastná a zabrání tak další korozi.    [Jan Pichlík]   05.04.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dnes som k motoru našiel aj príručku. Neviete z akého roku motor môže byť? Na knižke ani na motore som žiaden rok nenašiel. Podľa rodinných dokumentov typujem, že motor musel byť zakúpený v 30., resp. v prvej polovici 40. rokov minulého storočia. Ako perličku uvediem že pradedo motor kúpil v obchode v Trenčíne kde slúžil ako výstavny kus vo výklade. Ešte by som poprosil o radu, motor by som chcel cez leto spojazdniť, načo si dať pozor po opätovnom spúštani po takmer 45 rokch, kedy naposledy bežal.
Ďakujem za informácie    [Jozef]   05.04.2015
Zobrazeno 10 z celkem 22 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (22) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Deutz 11


 Zdravím
Chtěl bych se s vámi podělit o fotky dalšího našeho traktoru a tím je Deutz 11.Renovace proběhla před dvěma roky.Více obrázků tady http://www.youtube.com/watch?v=qhR6SpgpdGw&feature=channel Chtel bych se zeptat jestli tu tento traktor někdo nevlastní?Můžeme podebatovat.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Zdravim, zhanam niekoho kto by vedel spravit go na motore z traktora deutz d 15 a vidim ze vy ste podobny renovoval, ak chcete poslite mi na mail spravu alebo svoje cislo a mozno by ste mi s tym vedel pomoct pripadne poradit.

Martin Bulej    [Martin]   16.07.2017
Odpověď  Pozdravujem všetkých.
Už ako dieťa som chcel mať traktor. Mám záujem o malý traktorík po záhrade, srdce mi plesá po Deutz F1 414, vie mi niekto poradiť kde začať hľadať? Pozeral som inzeráty, na slovensku je jeden, zopár je ich v nemecku. Ako kúpiť dobrý traktor aby som nekúpil vrak.
(namaľovaný vyzerá každý pekne). Vedel by mi niekto pomôcť s kúpou? Prípadne poradiť na čo si dávať pozor?
Dakujem za odpovede.
Stano    [prickaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2016
Odpověď  dobry den, zkousel jsem to take, ale neodpovedeli mi...mohl by jste mi poslat e-mail, kam mam napsat? dekuji    [Zdenek]   12.02.2013
Odpověď  Dobrý den, jsem majitel traktoru Deutz F1-M414 z roku 1940. Potřebovali bychom sehnat buď celou převodovku nebo alespoň její stromeček. Ukázalo se, že je nepřekonatelný problém dnes něco nechat opravit... Nevíte někdo o něčem? Děkuji moc. V. Pavlíček.    [Vít Pavlíček]   10.02.2013
Odpověď  Omlouvám se že reaguji s takovým spožděním můj email je vojtech.su@seznam .cz    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.12.2010
Odpověď  Taky mám tento traktor a chystám se na opravu.koupil jsem ho před asi 5 lety a byl i pojízdný.Byl jsem překvapen,že prěvodovka nevykazuje žádné viditelné opotřebení,motor zaslouží výbrus válce a nová ložiska.Je to taková moje velká hračka na jezdění po zahradě.    [mef]   25.10.2010
Odpověď  Ahoj, mám taky Deut 11 PS z roku 1940, teď ho začnu dávat dohromady. Rád bych se s Vámi kontaktoval pro zkušenosti.    [Petr Leitl, Plzeň]   12.10.2010
Odpověď  Na první fotce ještě světla neměl,na druhý už jo,ale pak sme dělali zetor 15 a mě se podařilo jedno světlo z 15ctky rozbít.A ty vzadu kulatý světla už sem nesehnal jen kuželový a ty mi na 15ctce nějak neseděly tak sem je přehodil,to je ta třetí fotka.    [Vojta s] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.09.2010
Odpověď  pěknej, akorád mi vrtá hlavou, proč na každý fotce má jiný světla, popřípadě je nemá vůbec....    [láďa-ZZETHOR]   16.09.2010
Odpověď  Krása. Gratuluji.    [MACO]   12.09.2010
Zobrazeno 10 z celkem 12 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (12) 
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Dvoutaktní dieselový motor Škoda


 Ahoj náhodou jsem objevil prospekt na zajímavý motor Škoda, znáte někde dochovaný?    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Zdravím,tak prospekt motoru jsem odnesl,možná majiteli stejného motoru.Dá mi věďét.Bohužel nemá ani foto,je v malé kolničce přímo na pile.Již několik let se snaží o znovu probuzení.
Prosím byla by možnost lepší kopie?Vím že velikost obrázků je tu omezená.Můj email je:lada.steidl@seznam.cz
Děkuji moc,přeji hezký den V.Steidl    [Láďa.S] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.11.2016
Odpověď  Zdravim,možná podobný motor má známí na pile.Údajně má k němu také nejaký prospekt.Viděl jsem ho už před mnoha lety.Říkal že měl nějak jinak řešené sáni.Každopádně velmi zajimavé.    [lada s.]   13.11.2016
Odpověď  mě aby prošlo vozidlo na emisích (na bílých číslech !) tak bylo zařazeno do dvoutaktů. Přitom firma nikdy žádná dvoutakt nevyrobila. Čest naším byrokratům.
PS. S tímto vozidlem zvyšuji deseti majitelům fugl nových aut věkostní průměr o cca 8 let.    [Pavel]   20.09.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  3    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  2    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  1    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.09.2016
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (7) 
Zodpovězené téma  Nabízím zdarma naskenovanou technickou příručku pro traktorbagr
BĚLORUS.Příručka je originál v ruském jazyce.Přivítám informace
o motorobotech M-6 s motorem Slavia diesel 1D80,a o PF-62.
(Servisní příručky,fota,návody k obsluze.)Všem předem děkuji.    [Luděk]   29.12.2006

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 73 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Dobrý den, pokud by bylo ještě možné požádat o příručku k Bělorusu, moc by mi to mohlo, stroj vlastním, ale ještě jsem se v něm plně nezorientoval. Moc děkuji. S pozdravem Pavel Beran. bc.pavelberan@seznam.cz    [Pavel Beran]   11.07.2017
Odpověď  Dobry den, mohl bych prosim poprosit take o prirucku k belorusu. Mockrat dekuji Kolman ( kolman.marw@seznam.cz )    [Marek Kolman]   12.03.2017
Odpověď  Dobrý den,
chtěl bych také požádat o zaslání příručky k traktobagru. Mám problém s otočí- obě pístnice se mi vysouvají pouze ven,zpět už se jim nechce.    [Josef Hajný]   14.10.2016
Odpověď  Dobrý den, také poprosím o zaslání příručky na zwicker@centrum.cz Děkuji    [Zwicker]   01.10.2016
Odpověď  Dobrý den,prosím o zaslání Vaši přiručky😉heretikovamarie@sez nam.cz děkuji moc,je to manželuv miláček😉    [Heretikova]   09.09.2016
Odpověď  Dobrý den,prosím o zaslání Vaši přiručky😉heretikovamarie@sez nam.cz děkuji moc Heretiková    [Heretikova]   09.09.2016
Odpověď  Dobrý den
Sháním taky příručku na Bělorusa a koukám jak velký je zájem už 10.rokem.
Prosím taky o zaslání.

Děkuji J.Ž.,České Budějovice    [Jiří Žalud]   17.07.2016
Odpověď  Dobrý den, mohu Vás poprosit o příručku na traktorbagr Bělorus? Byl bych Vám velice vděčný. Děkuji Michal Nevyjel mail: major.roaddrivers@seznam.cz    [Michal ]   21.04.2016
Odpověď  Zdravím, sháním technickou příručku na běloruse nebo odkaz, email: pafelak@seznam.cz Děkuji    [Pavel Kotrlík]   21.04.2016
Odpověď  Zdravim,můžu poprosit o schéma řazení na bagr bělorus.Moc děkuji    [Pařenica]   05.02.2016
Zobrazeno 10 z celkem 73 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (73) 
Zodpovězené téma  

Firma W.Muller a CO.


 Dobrý den.
Měl by prosím někdo nějaké informace o firmě Wilhelm Muller a CO. , Althabendrf bei Reichenberg.
Tato firma vyráběla stroje do textilního průmyslu a stabilní motory.
Hledám nějaké fotky , které se týkají této československé firmy a jejich výrobků , případně nějaký její výrobek či torzo výrobku .
Děkuji
Rosťa    [Rosťa]   20.06.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Neměl by prosím někdo alespoň něco souvisejícího s touto firmou?
Děkuji    [Rosťa]   24.06.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 
Zodpovězené téma  

Historický traktor


 Kdo daruje za odvoz nějaký starý traktor, do r.v. 1945, může být i nekompletní,nepojízdný, možná někomu někde takový vehykl zaclání a rád by se ho zbavil, díky za nabídky    [začínající sběratel]   21.08.2012

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Stabilný motor Slávia 5 HP No. 80713.
Dobrý deň, po pár rokoch som sa rozhodol znova rozbehnúť stabilák, Mením vstrekovaciu trysku, nastavená je na 140 a le vobec to nieje ono..neviete na kolko má byť nastavená? dakujem    [tomas.zelnikRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2017
Odpověď  Dobrý den začínající sběrateli,co sháníte starý traktor pokud mohu poradit tak jsem se na tomto foru dočetl že někde na Slovensku pan ing.Dušan Praženka z Podbradča asi u Senice je sice po smrti, ale musí mít nějeké dědice.Měl spoustu str.traktorů,stabiláků,mlátiček a všeho možného pokud to ještě tam je.Mají zde též odpovědi a fotky lidé z jeho okolí tak se na ně obraťe a přeji hodně štěstí.Zdraví čenda.    [DoležálekRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.09.2012
Odpověď  Neměl by jste někdo tu řemenici navíc, taky jí sháním k mému motoru    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.09.2012
Odpověď  Řemen ti padá, protože jej nemáš na řemenici (podle tvého obrázku) ale na setrvačníku. Ten není bombírovaný a není určen k přenosu síly. Pro upevnění původní řemenice slouží ty 3 otvory v paprscích setrvačníku...    [jirik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.09.2012
Odpověď  kolofonia nutná, bez tej to nejde. Teraz je už aj tekutá, nanese sa štetcom a je po probléme. Samozrejme remenice nemajú válcový povrch ako sa zdá, ale je to "guľová " plocha, ktorá zabezpečí, že remeň nespadne ak je hoci aj prekrížený. Hnací a hnaní stroj musia byť postavené tak, že ťah remeňa je na spodnej časti nie opačne    [jano sereď]   01.09.2012
Odpověď  zřejmě máte špatný řemen, moc tuhý,jinak nevim,musel bych to vidět,kde je chyba,ale správně nastavený řemen,řemenice,poloha strojů-určitě by takto padat neměl, vždyť při mlácení např. parní lokomobilou byl stroj pohánění celé dny a řemen nespadl.    [šťoura]   30.08.2012
Odpověď  ked pretočím naprázdno Slaviu s remeňom pár krát tak je vsetko ok,no akonáhle Slavia chytne, vibrácie pri kmitaní to pokašlú a remen padne..to ozaj nemali naši pradedovia nič iné na práci ako celý deň nastavovať hnacie a hnané prístroje? neexistuje nato zlepšovák?    [tomas.zelnik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2012
Odpověď  motor je v rovnováze,ale co hnaný stroj,nestojí šejdrem?, pila by měla být zajištěná,aby se nepohybovala.a co řemen, je spojený rovně, až to pujde, neuřízněte si pazouru.mějte se    [Kacačuba]   30.08.2012
Odpověď  Podobný stabilák mám aj ja =) žiaľ pre Vás, vonkoncom ho nechcem darovať niekomu..je to bomba vec..mám k nemu aj cirkulár na rezanie dreva, len ten hnací remeň mi stále padá..slavia už je vo vodováhe a ajtak to stále padne..poradte mi prosim :3    [tomas.zelnik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.08.2012
Odpověď  no nazdar ...    [překupník]   29.08.2012
Zobrazeno 10 z celkem 11 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (11) 
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Pozná nekdo s čeho to je ? Je tam znak škoda a vnútri to má 2 termostati. Dekuji


 Pozná nekdo s čeho to je ? Je tam znak škoda a vnútri to má 2 termostati. Dekuji    [Dano159Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2017

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To jsou termostaty z motoru škoda-liaz M 638 z nákl.vozu liaz řady 100.    [karel]   20.06.2017
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Další foto    [Dano159Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  

Slavia 3 hp - první start,ovládání karburátoru


 Zakoupil jsem Slavii 3hp výr.č. 13946 ,sháním informaci jak se správně zachází s karburátorem při startování a za chodu ,nemam žádnou zkušenost se stabiláky.Na co si dát pozor při demontáži karburátoru pro vyčištění.Dále jsou na boku válce jakési mazničky,k čemu prosim jsou.Jaký olej dát do motoru?Jak je asi tento motor starý?Jiskru hází.diky za odpovědi.Jirka    [jirkab69Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.12.2014

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  To jsou termostaty z motoru škoda-liaz M 638 používané v nákl.vozech liaz řady 100.    [karel]   20.06.2017
Odpověď  Motor byl byl vyroben v roce 1933.    [Jan Pichlík]   20.06.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [asdfg]   27.12.2014
Odpověď  souhlas, jen na to mazání ventilů se doporučoval petrolej, resp. na sací to bylo jedno, ale na výfukový petrolka    [asdfg]   27.12.2014
Odpověď  Před nastartováním motoru se otevře kohout na nádrži a hladina benzinu v plovákové komoře stopne tak, že zvedne plovák společně s jehlou. Zmáčknutím na jehlu musí jehla povystoupit. Štelovací kolečko se otočí na č. 2 oproti západce a přivře se přívod vzduchu asi na poloviční štěrbiny. Po nastartování motoru se zcela otevře přívod vzduchu a štelovací kolečko se otočí asi na 1(aby motor nekouřil a šel rovnoměrně).
Pro čištění platí následující:odšroubuje se víčko plovákové komory, vyndá se závlačka z jehly, která drží plovák. Pro vyndání jehly je nutné odšroubovat šroubení přívodu paliva.Jehla pak vypadne. Aby jehla těsnila, je potřeba vyčistit dosedací plochy. Po vyčištění je potřeba zase jehlu nasadit zespoda a po nasazení plováku zajistit závlačkou.
Mazničky z boku válce slouží k mazání dříků ventilů. Je nutné občas opatrně vytáhnout, aby neprasklo pérko, a nakapat olej. Olej stačí obyčejný motorový. Motor pochází z období okolo poloviny 30. let. Přesněji nevím, je to jen odhad.    [Jan Pichlík]   27.12.2014
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (5) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

slavia


 Dobrý den pánové.Viděl jste někdo takovýto motor slavia?Víte někdo něco o něm?    [slava]   09.06.2010

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Já byl před mnoha lety bádat v archivu, pod který spadalo kromě mnoha jiných moravských firem i torzo Paříkovic archivu. A tam byl záznam o prvním motoru 1923. Paříky jsem ale bral jen okrajově, tenkrát mě zajímaly jiné firmy. Jen si vzpomínám, že tam byl třeba protokol o pokusech s úhlem ohybu té trubičky, co nabírá olej pro ojniční ložisko na klice. Bylo tam několik způsobů trubičky, několik úhlů. Víc už si nepamatuji, je to fakt dávno.    [Viťa]   20.06.2017
Odpověď  Děkuji. Jsou to ověřené údaje, žádné výstřely do tmy.    [Jan Pichlík]   20.06.2017
Odpověď  Souhlasím s panem Pichlíkem.Viťa    [Viťa]   20.06.2017
Odpověď  Slavia podle dostupných informací začala s výrobou motorů v roce 1923. Tento motor bude rok výroby 1923 nebo 1924. První Slavia Diesel byla vyrobena v polovině roku 1933.    [Jan Pichlík]   20.06.2017
Odpověď  pokud je to tak jak píšeš, můžeš poskytnout fotku toho motoru a detailní fotku výrobního čísla ? dik    [petr j] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.02.2015
Odpověď  vo fadrike pracoval moj deto zomrel v roku 1998 poznal tie motory ako vlastnu dlan rospraval mi otom mam doma jeden motor zo začiatku vyroby..čislovali ich od 0.....    [artur]   08.02.2015
Odpověď  Zdravím. Pane Artur, díky za zajímavé informace ohledně datace výroby jednotlivých modelů slávií. Můžete to nějak doložit nebo je to jen výstřel do tmy? Dále by mě zajímalo, zda Paříkové své motory číslovali od čísla 1. Mnozí z výrobců totiž z reklamních důvodů číslovali např. od čísla 101...
Díky    [ViťaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.01.2015
Odpověď  Slavia začaly vyrabať v toku 1919 !!!A prve dieslova v roku 1921!!    [artur]   31.12.2014
Odpověď  budte zdrávi přátelé a fandové těchto krásných muzejních kousků názvem Slavia at se jedná o benzin nebo diesel.mám doma pár kousků něco plně funkční,neco v rekonstrukci a rád bych se seznámil s lidmi co mají stejnou zálibu.milanlang@email.cz    [milanlang]   15.12.2014
Odpověď  Paříkové začali vyrábět první motory v roce 1923 nebo 1926, pozděj určitě ne!!Tahle je pravděpodobně z počátků výroby, možná prototyp.Motory kolem výrobního čísla 1000 už mají klasickou sláviáckou konstrukci.    [Viťa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2010
Zobrazeno 10 z celkem 48 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (48) 
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma  Zdravím všechny příznivce "stabiláků".
Prosím o informace k motoru Slavia original bratří Pařízkové,číslo 17250, HP 4, NAPAJEDLA Č.S.R
Zajímá mně především na co motor jel,jak se startoval(dvojitá nádržka) ...apod.
Chystám se jej renovovat a každá rada dobrá.
Díky za každé info
Pavel    [AlpinoRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.11.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Motor byl odeslán z továrny dne 3.9. 1936, zákazník Běhůnek (Bělůnek) Jindřich, Prostřední Bečva č.p. 14.    [Jan Pichlík]   20.06.2017
Odpověď  Čest práci:-)
Tak pokud by měl někdo stejný problém a uvažoval jak jsou ty matice upevněny v té hlavě- jsou tam závity:) Demontáž autogenem byla razantní,ale po několika ohřevech a zchladnutí to nakonec povolilo...
Tak zatím čau
PS: Jiřino- já to rozjedu :))))    [Alpino] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.12.2007
Odpověď  Ahoj,
prosím o radu jak sundat na hlavě motoru ty 2.šrouby. Jsou nad sacím a výfukovým potrubím, jeden je slepý, druhý má díru na svíčku.
Předpokládám, že jsou na závitech,ale ne a ne je vyndat (abych mohl pokračovat s ventilama).Zkoušel jsem už nahřívat blok autogenem,ale bez výsledku...
Navíc to vidím na nové šrouby,jsou z litiny a kousky jsem už i utrhl... - takže kdyby někdo měl na prodej- dejte vědět.
Díky Pavel    [AlpinoRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.12.2007
Odpověď  Pařízkovvé :-)    [hopik.m]   01.12.2007
Odpověď  Ahoj. No na oktanovém čísle nezáleží vůbec, možná, že bych z opatrnosti dával special 91 (obsahuje aditiva přimazávající ventilová sedla), nebo bych přidával do naturalu benadit. Ale obecně se dá říct, že když se do stabiláku nalije šnaps, tak bude blafat taky.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.11.2007
Odpověď  Ahoj, chci se ještě k té slavii zeptat- jaký z dnešních benzínů by tam byl nejvhodnější? Předpokládám, že motor má své centrální mazání,takže benál bez oleje...
Vím, možná se ptám na prkotiny- ale nechci udělat někde chybu.
Díky    [Alpino]   30.11.2007
Odpověď  Moc děkuju
hodně mi tato informace pomohla.Původně jsem si to myslel,ale očekával jsem start spíše na petrolej...ale žijem už v jiné době :)

Dám se pomalu do boje s renovací,a dám vědět jak jsem dopadl.
Ještě jednou díky.    [Alpino]   30.11.2007
Odpověď  Zdravíčko.
Je to zážehový motor, do menší části nádržky se dával benzín, do větší petrolej. Studený motor se startoval na benzín, pak po ohřátí se to přeplo na petrolej (kvůli ceně). Startovalo se klikou, která se nasadila na jeden z konců klikové hřídele. Klika v sobě měla pružinou přitlačovaný kolíček, který se jednou stranou "zaseknul" do drážky v klikovce a druhou stranou přecvakával- takže když se motor natočil, člověku to neurvalo ruku... Klika je stejná ještě s 5 HP dieselovou Slávií. Jinak pokud je nádržka na rámu, motor musí mít benzínové čerpadlo, pokud ho nemá, nádržka visela na vrchní trubce k chladiči.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.11.2007
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (8) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Slavia 4 HP


 Zdravím.
Páni zohnal som zo zberných surovín Slaviu 4 HP výr. č. 5852. Jedná sa len o motor bez podvozku, chladiča, nie je tam ani zapaľovanie /už som ale zohnal brnkacie Bosch/ a karburátor. Všetky chýbajúce veci plánujem kúpiť alebo vymeniť za niečo iné. Celý motor som rozobral. Najväčší problém však je zohnutý kľukový hriadeľ asi od nárazu na zem v zberných surovinách. Potreboval by som zohnať kľuku alebo niekoho kto by to vedel nejakým spôsobom vyrovnať resp. opraviť. Budem rád za každý názor. Dalo by sa podľa výrobného čísla určiť rok výroby? Môj mail rslovak1@gmail.com    [Roman]   19.06.2011

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  Motor byl vyroben v roce 1929, odeslán z továrny byl dne 16.11. 1929, zákazník Družstvo hospodář v Miloticích nad Bečvou, motor byl vypraven z továrny jako lokomobila.    [Jan Pichlík]   20.06.2017
Odpověď  Dík za info. Vedeli by ste poradiť kde by sa dali zohnať ND na túto Slaviu.    [Roman]   25.06.2011
Odpověď  hriadel by mala ist vyrovnat pod tlakom, na rovnacím lisu, ve firmě,kde se specializují na broušení klikových hřídelí,zkontrolují vám i pevnost,trhliny,popř. určí,zda je hřídel opravitelná nebo ne,praskliny lze opravit svařením,trhliny vybroušením,,v každém případě svěřit odborné firmě    [paní Růžena]   20.06.2011
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (3) 
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  

Stabilní motory Slavia.


 chci se zeptat jaký je,názor na stabiláky slavia vyrobené filiálkou v Miloticích nd Bečvou. V jakém roce se mohla vyrábět a kolik jich je mezi sběrateli díky.    [Stabilák]   26.05.2013

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Družstvo Hospodář v Miloticích nad Bečvou motory nevyrábělo, jednalo se pouze o prodejce.    [Jan Pichlík]   20.06.2017
Odpověď  Marek Sz. Mohol by som vás poprosit ozaslanie toho navodu na Slaviu 4hp na moj email.Vopred vám srdečne dakujem.    [Mirec65] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.12.2016
Odpověď  Dobrý den mohl bych poprosit také o návod k obsluze?    [Jirka]   19.01.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím a posílám jetě foto Slavia 8,HP.    [Jan,E,]   13.01.2014
Odpověď  dobrý den,sháním magneto-zapalování na tu brnkací slavii, zaplatím jakoukoli cenu.    [Jirka]   20.08.2013
Odpověď  Marek Sz. Mohol by som poprosiť ten návod zaslať na mail rslovak1@gmail.com?
Ďakujem.    [Roman]   20.07.2013
Odpověď  Zdravim neposlal by mi niekto ten navod mam slaviu 4 HP prvy typ. adresa je patrikKK@azet.sk pište kedykolvek vimena info.dakujem    [patrik]   19.07.2013
Odpověď  Jano máš to v emailu    [Marek Sz]   09.07.2013
Odpověď  marek mám zaujem o tvoj návod na štart slavie je to možné prefotiť? Dakujem ján    [Jano]   08.07.2013
Odpověď  prosím,nemáte někdo na tuto Slavii zapalování ? Koupim.    [Nghua Dghien iTong]   03.07.2013
Zobrazeno 10 z celkem 21 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (21) 
Zodpovězené téma  Dobrý den, Stal jsem se majitelem stabilního motoru Wikov Robot Diesel, na štítku 7 HP. Je nějaký klíč k identifikaci rv. podle čísla na štítku? Fotografie motoru po očištění od stodolního prachu přidám zítra a uvítám kdyby mě kontaktoval nějaký majitel tohoto typu motoru z důvodu konzultace nastavení a zkušeností s provozem.
Díky moc za pomoc a s pozdravem Brody    [Brodacký Lukáš]   30.07.2007

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
Odpověď  Motor 13324 je skutečně rok 1936. Výrobní číslo 15444 je rok 1938.    [Josef]   12.06.2017
Odpověď  Motor 15326 není rok 1937, ale 1938.    [Josef]   12.06.2017
Odpověď  Děkuji za info. Už jen opravit několik drobností (téměř vše):)
Hlavně nevím u koho nechat zrepasovat vstřikovací čerpadlo. Máte někdo typ?    [papan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.04.2017
Odpověď  Abych upřesnil svůj příspěvek, 1936 to bude, někdy z kraje roku. Těžko blíže určit.    [Jan PichlíkRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  20.04.2017
Odpověď  Číslo 15 444 by měl být také rok 1937, jak již bylo psáno.    [Jan Pichlík]   20.04.2017
Odpověď  Máte pravdu, je vyroben v roce 1936, pravděpodobně v únoru.    [Jan Pichlík]   19.04.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravým, dle textu předpokládám že můj motor je vyroben před rokem 37.    [papanRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.04.2017
Odpověď  Dobrý den. Můžete mi prosím říci kolik váží tento motor?    [Štěpán]   06.04.2017
Odpověď  máte nějaké dokumenty s bližším určení roku výroby ? muj motor má v.č. 15444 dík    [asdf]   15.03.2016
Odpověď  Podle čísla to bude ten rok 1937.    [Josef]   15.03.2016
Zobrazeno 10 z celkem 26 příspěvků. Pro zobrazení všech příspěvků klikněte ZDE, nebo na Zobrazit téma
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (26) 
Zodpovězené téma  

Návod k obsluze Svoboda DK 12


 Dobrý den, je někde k sehnání (nejlépe ke stažení) návod k obsluze traktoru Svoboda DK 12? Nikde ho nemůžu najít.    [Vladimír]   15.09.2016

 Přidat odpověď      Zobrazit téma  
Odpověď  ttt    [erzrs]   10.06.2017
   Zobrazit téma / Přidat odpověď   (1) 

 Strana 1/60 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Nezodpovězená témata       (zobrazena témata od 23.7.2016)
Nezodpovězené téma 

Stabilak barkas problem


 Zdravim, koupil jsem motor barkas el 150. Ale mam jeden problem s kterym bych potreboval poradit. Jakmile ho chci nastartovat tak nejazi jiskru. Ale staci jak z klikovky sundam a hnedka nasadim tocici se stator tak to jiskru zacne hazet. Masadim svicku do motoru nakopnu a jen to jednou streli a konec. Vyhkousim svicku a zase nehazi jiskru. Takze zase sundat stator a tam to muzu delat porad dokola. Nevedel by prosim nekdo co by to mohla byt za pricina ? Dekuji za radu.    [Vita]   26.06.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Stabilný motor Slávia 5 HP No. 80713.


 Dobrý deň, po pár rokoch som sa rozhodol znova rozbehnúť stabilák, Mením vstrekovaciu trysku, nastavená je na 140 ale vobec to nieje ono..neviete na kolko má byť nastavená? dakujem    [tomas.zelnik] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pozná nekdo s čeho sou tyhle díly na parný stroje ?


 Pozná nekdo s čeho sou tyhle díly na parný stroje ? Píštala vodoznaky a maznica je prý z parnýho valca mužte mi to potvrdit nebo vyvrátit dekuji.    [Dano159Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2017
   Přidat odpověď 
Zobrazit dokumentZobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Pozná nekdo s čeho sou tyhle stredi ? Dekuji


 Pozná nekdo s čeho sou tyhle stredi ? Dekuji    [Dano159Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.06.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

palivová trubka na Slavii


 dobrý den, sháním palivové potrubí na brnkací Slavii , tu trubku od čerpadla do karburátoru.můžu za to nabídnout nějaký návod na motor    [Igor Houštecký]   31.05.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Náprava RUR 5


 Dobrý den, má někdo zkušenost se zkracováním nápravy z RUR 5? Jde to nebo je tato náprava na zkracování vyloženě nevhodná? Děkuji za odpověd.    [pavel]   16.03.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Multicar M 21.


 Dobrý den, koupil jsem Multicar M 21 bez jakýchkoliv dokladů. Po renovaci bych s ní rád vyrazil občas na silnici(na srazy atd.)Je to vůbec legálně možné??? Třeba na vetetránskén SPZ, nebo bez značek??? Vyhlášky se mění tak často, že nevím co platí teď??? Děkuji. Honza.    [Honza.]   01.02.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

motorobot M-6


 Nevíte někdo zda-li pasuje nějaký novodobí naftový motor na M-6 ?    [Miroslav]   08.01.2017
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Lištová sekačka ŽM 183


 Zdravím, chtěl bych se zeptat, jestli nemá někdo fotografie sekačky ŽM 183. Dávám jí do kupy, ale nějaké části mi tam chybějí. Předem děkuji    [Zetor 2011]   18.12.2016
   Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Claas Europa


 Zdravím,

poradil by mi prosím někdo rozměry všech řemenů pro Claas Europa?
Je z roku 1964, motor Perkins.
Nedávno jsme ho koupili a řemeny nejsou žádná sláva, tak bych měl raději rezervní. U většiny bohužel nejde rozměr přečíst.
Nebo jestli máte třeba nějakou celkovou dokumentaci?

Pokud mi odpovíte spíše do emailu SimerkaP@seznam.cz, budu radši.
Předem moc děkuji za odpovědi, Petr.    [ŠimiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.09.2016
   Přidat odpověď 

 Strana 1/60 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006