MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307702 příspěvků |7573 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 21 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory, stabilní motory a ostatní zemědělská tec 25.11.2020 03:56  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Renovácia traktora Škoda 30, r.v.: 1946 s kabínou   15.01.2012 / 278
    Zdravím milovníky Traktoru Škoda 30. Jeden právě ze švagrem renovujeme....   18.02.2007 / 139
    Dobrý den,
chtěl bych oslovit všechny majitele Škody Š-30, rýsuje....
   07.12.2007 / 138
    Nazdar chlapi. Nevíte co je tohle za stroj???....   01.09.2008 / 106
    Nemáte někdo zájem o čerpadla ze SLAVIE....   15.09.2008 / 96
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 931      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 255      Příspěvků Příspěvků: 8477
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/212 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Dobrý večer patřím mezi skalní příznivce kombajnů Claas...moje rodina vlastní již 30 roku Claas Cosmos rok výr. 1968.
Před 2 roky jsem řešil problém lamelového síta...toho vniřního naklápěcího, celkem asi 42 drátů o průměru 4 mm, které se časem proklepou o ostré hrany plechového rámu!!
A vzniká otázka, co s tím? Pokud se vám některá lamela totálně " proklepe ", zlomí se a spadne do vynášecího šneku či dál, což většinou zastaví vytřásání, a tím celý kombajn.

Řešení se nabízí dvojí: 1/ koupit nové lamelové síto v náhradě za cenu cca 15 000 Kč
nevalné kvality!!
2/ Vlastní rám síta ve vhodném místě rozřezat úhl. bruskou, la
mely si označit čísly, postupně je demontovat a zeslabená,
proklepaná místa navařit " céočkem ", lehce přebrousit, při-
pasovat do uložení, odzkoušet pohyblivost centrálním ovlá-
dáním, opětovně svařit rám a místa svařování nastříkat hli-
níkovým sprejem. Celá práce obnáší cca čas jednoho týdne,
druhá sezóna potvrdila správnost opravy. Je-li třeba, mohu
zájemcům sdělit více podrobností.    [Ing. Petr Navrátil]   15.11.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Nezodpovězené téma 

SLAVIE 1S100A


 Dobrý den, generálkuji motor slavie 1s100a a potřeboval bych vodítka ventilů které nemůžu nikde sehnat, tak Vás prosím o radu jestli náhodou nevíte kde by se daly sehnat nebo nemá někdo přesné rozměry podle kterých bych si je mohl vyrobit nebo staré podle ktérých bych si to doměřil. potřebuji hlavně venkovní rozměr, vnitřní si doměřím podle ventilu. Předem děkuji za každou pomoc    [Ivan]   06.11.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  v Litomericich je vyhradni zastupce firmy HOLDER KIS plus, a.s. tak se tam zkuste na tu lamelu dotazat    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Návod máme v nemčine, ale potrebovali by sme spojkovú lamelu.    [Radovan]   02.11.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, měl bych zájem o ten blok, pokud je v pořádku.tel 606123627    [Jiří Kupilík]   25.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nevím přesně jak vypadá čelo pístu v mém případě, ale vidě jsem torzo pístu z podobného motoru, a tam vystupuje ve středu pístu jakýsi hrníšek, který má za ůkol zřejmě usměrnit nasávanou směs středem nahoru, kvůli lepšímu proplachování od spálených plynů - moje úvaha, proto to s tou gumou nepůjde, a pokud jde o tlak, taky mám obavy a nevím kolik si můžu dovolit, možná by poradil nějaký inženýr, který ví jajý asi vznikne tlak při zážehu směsi, tenkrát jsem ve škole asi nedával pozor...    [Jiří Kupilík]   25.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  ja jsem myslel z gumy udelat kolecko prumeru valce a to rozprostrit na pist kdyz by se stocilo do rulicky tak by mohlo svickovym otvorem projit a vazelina by ho primackla ale to je jen takova uvaha nevim jak to vypada s brutalni tlakem z traktoru bych byl opatrny aby se ta hlava neutrhla ale tahem za ojnici + tlak zevnitr na pist by mohl pomoci    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  S tím epoxidem to není špatný nápad , gumu tam nedostanu, ale snad by se dal použítsilikon nebo podobná hmota, a brutální síla hydrauliky, třeba traktor, díky.    [Jiří Kupilík]   24.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj
Kolik kw má traktor škoda 30 .    [pavel]   24.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  jeste me napadlo pokusit se nejakym zpusobem utesnit ten ventil v pistu dostat do sedla ventilu epoxyd a nebo dirou po svicce tam vlozit pres ventil kousek gumy a pak prostor vyplnit hustou vazelinou a az potom pouzit hydrauliku treba klidne i mazacim lisem tlacit vazelinu    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ohřávání jsem už taky zkoušel. Používal jsem propanový hořák na cca 300 stupňů a do pístu jsem ze zoufalství nalil vodu a nic , bojím se aby nepopraskal , píst je litinový a bušit do něho velkou silou se taky bojím, asi to chce opravdu jenom velkou trpělivost. Děkuji za jakoukoli radu.    [Jiří Kupilík]   23.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  kdysi dávno jsem byl svědkem vyndavání pístů z podobně postiženého motoru nějakého válečného vozidla. Postavili a připevnili odstrojený motor na železné kozy, pod ním veliký plech s okraji a s okem na kterém několik hodin topili. Potom plech s ohněm vytáhli, písty zalili olejem a připraveným hasičákem CO2 s uříznutým kornoutem na hadici chladili. Dřevěným špalkem a kladivem postupně uvolnili všechny písty za současného pootáčení setrvačníkem přišroubovanou dlouhou pákou.
Bylo vidět, že to měli natrénované.    [Luboš]   23.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tak ted uz tomu rozumim ja mel za to ze netesnil ventil hydralickeho valce ktery jste pouzil k vytlaceni zaklad je pist uvolnit v kterem koliv smeru pokud neni opreny o hlavu tak zkusit tlakem ke hlave je mi jasne ze asi nechcete pist zlikvidovat zkusil bych tedy vyrobit trubku prumeru valce nasadit na spodek pistu a tlakem a poklepem ho utrhnout jakmile se pohne treba i o 1 mm tak je sance ocistit valec a zase povytahnot a opakovat postup    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V čele pístu je přepouštěcí ventil a ten netěsní , už jsem to zkoušel jako první mpžnost, je to dvoutaktní motor US patent bez přepouštěcích kanálků. 1. doba , nasávání směsi přez zpětnou klapku pod karburátorem pod píst a stlačení a výbuch 2. doba expanze, píst jde dolů, až do úrovněvýfukových okénekplyn uniká do výfuku, píst dál pokračuje dolů a stlačená směs v klikové skříni profoukne přez zkětnou klapku (ventil) v čele pístu a vypláchne prostor nad pístem a zároveň naplní směsí. je to hodně zajímavé a zvláštní, ten karbec ani není karbec v obvyklém provedení, ale jenom těleso se zpětnou klapkou sání. kdy do hrany ventilového sedla je vyvrtaná dirka asi 1 mm a tou protéká benzín. Průtok benzínu se reguluje seřizovací jehlou , a velikost zdvihu klapky roztěžníkem....    [Jiří Kupilík]   22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  na vytvoreni potrebneho tlaku staci i jen naplnit olejem az po okraj a pak dovnitr zatahovat sroub kapalina je nestlacitelna a tak se tlak vytvori jiz po par zavitech    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tak podle teto informace bych trochu zmnenil taktiku a to ze bych si udelal redukci do zavitu svicky tak abych mohl pripojit mazaci dekalamitku a pusobit na pist tlakem oleje z dekalamitky ta dokaze vivinout tlak kolem 100 atp olej bude lepsi ja vazelina    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, děkuji za účast, již 14 dvů se snažím vytáhnout píst z válce, válec je monoblok , tedy v jednom kuse s hlavou. Nejprve jsem se snažil působit na píst hyderaulickou pumpou přez otvor svíčly, ale ventil v pístu netěsnil, a nedokázal jsem vyvinout dostatečný tlak, takže změna taktiky a teď vytahuji už 14 dnů píst za ojnici neustálým tahem cca 3-4 t a píst je stále ponořen v petroleji, zatím bez úspěchu, ohřávání teky nepomáhá.
Ještě přichází v úvahu červená brzdovka , ale pak už nevím.    [Jiří Kupilík]   22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  take jsem uz par zarezlych pistu rozhybal pokazde jsem pouzil jiny postup nejdrive zalit petrojem a nechat dokud se petrolej neprosakne pod pist pak zkusit pres drevo kladivem kdyz to nepovoli tak pres hlavove srouby a pritahovat vhodnou vlozku ktera ma stejny prumer jako pist aby tlacila na okraj a navylomili se drazky nejlepe z osoustruzene trubky nasponovat a nechat petrolej pusobit pripadne poklepavat pokud i toto zklamalo tak jsem nad takto nasponovany pist nalil trochu benzinu a zapalil po ohrati a vychladnuti si uz pak dal rict    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den toho Štěpánka jsem přivezl před 14ti dny kompletního, ale v dost žalostném stavu, zatím demontáž, nejdou demontovat kola, ale to nebude tak velký problém, největší problém je vytáhnout píst z válce, už jsem vystříkal snad 5 WDéček a podobných prostředků, ale stále drží, pokusil jsem se taky vytlačit píst pomocí hydraulické pumpy, ale přepouštěcí ventil v pístu propouští, takže nemůžu vyvinout dost velký tlak.
Budu vděčný, za jakoukoli rozumnou radu. Rovněž sháním jakoukoli literaturu nebo dokumentaci nebo obrázky tohoto motoru.
ŠTĚPÁNEK aSPOL.s.sr.o. TOVÁRNA HOSP. MOTORŮ vKOSTELCI n.L. HP3-4 čís.2402    [Jiří Kupilík]   07.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj,
kdyby jste někdo chtěl tento stroj žtm107h (nedává jiskru, stav odpovídá stáří) uskladněný ve stodole + vozík v horším technickém stavu (zůstal delší dobu venku).


Věnuji za odvoz, foto pošlu na vyžádání    [Jirka]   05.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, je možné k zacimu stroji pridelat nástroj a například orat?    [Daniel Coxs]   28.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mám motor 3S110, pokud má někdo zájem ozvěte se - jinak jde do šrotu.    [Milan Klein Mohelnice]   27.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Převodka řízení


 Zdravím,prosím o pomoc s identifikací převodky řízení
Do jakého traktoru nebo auta patří?Děkuji za odpověď    [LanapRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  predpokladam ze se jedna o vzduchem chlazeny motor u nej se toto resi vymezovacimi podlozky pod valcem vule nad pistem se meri oluvkem nebo trubickovym cinem    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den mám Deutz Fahre 40

Nechal jsem si dělat výbrus a teď mi ťuká píst do hlav.
Nemáte někdo zkušenost jestli válce například vypodložit?

Děkuji předem za případné odpovědi.    [jouzik45] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Motory obecně, respektive uložení klikovky (ložiska,) nemají rády namáhání radiálními silami. Pokud na to nejsou vyloženě stavěné, tak je to nejčastější příčina rychlejšího konce. Stejně tak například hydraulická čerpadla. Většina není stavěna (ložiska) tak, aby dlouhodobě vydržela namáhání kolmé na hřídel. Používá se proto souosého přenosu síly, pokud možno co nejméně namáhajícího samotné uložení hřídele. Na motoru je proto souose buďto přesná příruba s vlastní uloženou hřídelí, která teprve pohání nějaké další ústrojí, ať ozubené, či řemenové, nebo přímo hřídelová spojka jako mezičlánek mezi motorem a poháněným ústrojím.
Boční síly tedy nezachycuje sám rotor motoru, ale další přídavné uložení, na kterém je řemenice, ozubené kolo apod. Stejně je tomu např. u hydraulických čerpadel. Pokud léta běhají namontována přírubově a souose, tak vydrží o mnoho déle, než když je uložení hřídele namáháno bočními silami. Proto je na motorech (benzín, nafta, elektrika) hydromotorech v drtivé většině nějaká souosá spojka, ať pevná, nebo rozpínatelná.
Většina stavitelů traktůrků toto neřeší, na výstup motoru jednoduše dají řetězové kolo, nebo řemenici, rovněž tak na vstupy i výstupy převodovky a hydraulické pohony.
Velmi se tímto řešením zkrátí životnost. Kde se ale nepředpokládá nějaké delší trvání, nebo je dostatek dílů na výměnu, tak je to asi jedno.    [vintera]   25.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  to Vintera : můžu se zeptat jak jste to myslel, že motory nesnášejí řemenici na klice ? mám totiž řemenici přímo upevněnou na setrvačníku/samozřejmě přesně středěnou/
v čem může být potenciální problém ?
děkuji za odpověď    [kovozem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zetor je samozřejmě asi nejlepší, klasický motor na toto určení.
Motor VW 1,9 d má výkonu dost, krouťák také. Jen je třeba počítat s tím, že má celkově dvojnásobné otáčky než Zetor. Obecně platí, že je třeba pracovní otáčky nastavit přibližně na nejvyšší točivý moment motoru. Instalovat dobrý chladič, použít termostat s nižší otvírací teplotou než origo 88 oC. Vůbec bych se toho nebál, a navíc je těchto motorů kolem dokola za pár korun dost. Viděl jsem pár traktůrků VW 1,6 i 1,9 d a dlouhodobě v brázdě absolutně bez problémů, na rozdíl od všech benzínů.
Vyřešit se ale musí odebírání výkonu, protože obecně motory nesnášejí řemenici na klikovce. Musí to být stejně jako u auta, čelně přes unašeč.    [vintera]   25.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  po špatných zkušenostech s broukem jsem měnil na svém Columbusu mmotor za tříválcový Zetor 5201. výkon s velkou rezervou, šlape jak hodinky. mám tam jenom otáčkoměr, nastavím 1500 otáček a nestarám se, motor má tolik síly, že zapnutí mlátičky ani nezaregistruje. je to dost náročná úprava, musel jsem udělat nové uchycení motoru/má skoro 400kg/ a nechat vyrobit novou řemenici. co jsem zjistil, tak vedle řidiče je ještě převod s výměnnými řetězovými koly/čtyři možnosti/ ale ty kola nikdo nemá kombajny se dovezly do ČR tak jak byly takže záleží jaké jsou tam aktuálně. má to vliv na otáčky bubnu, čili nelze bez kontroly co tam je převzít průměry řemenic od někoho jiného. /měl jsem rozměry od čtyř lidí a každý byl jiný/. blbý je že touto přestavbou se cena kombajnu zdvojnásobila.
osobní zkušenost nemám, ale když jsem zjišťoval co tam dát tak převládal názor, že motor z osobáku není moc vhodný. já jsem se svou přestavbou spokojen    [kovozem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den chtěl bych se zeptat chtěl bych vyměnit u claas columbus vyměnit motor z brouka na nějaký dieslovy mohli byste mi poradit jaký by byl nejvhodnější protože jsem přemýšlel o 1.9sdi z Felicie    [Filipš]   24.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Další kráva co tu zaclání.    [k]   18.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

50,000 az 60,000,000 kc pujcky


 Nabízím vám jediný financní pujcku od prímého investora od 50 000 do 60 000 000 Kc. Tato nabídka platí pro celou Ceskou republiku a pro všechny obcany. Splatnost tohoto úveru muže být stanovena na 240 mesícu s možností predcasného splacení za jakoukoli cenu a bez zvýšení. Vezmete úver v plné výši a zaplatíte své prostredky do 24 hodin. Chcete-li pujcit, napište na adresu: kdfin11@gmail.com    [Anna Jana]   18.08.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Nezodpovězené téma 

Svoboda DK (TS) 15 - problémy se spojkou


 Zdravím všechny traktoristy, na které se tímto obracím s žádostí o radu, co může u tohoto traktoru způsobovat, že špatně řadí, respektive že jde při řazení přes zuby? Dělá to především první rychlostní stupeň při rozjezdu, když traktor stojí, to jí tam musíme opravdu cpát na několikrát, pak jak je v pohybu tak ostatní rychlosti už jdou celkem dobře. Je možné samotnou spojku u tohoto traktoru nějak seřídit? Případně jak a kde? Nebo může být špatná třeba lamela? Traktor spoustu let stál kvůli vadě na hlavě, ale předtím tak špatně neřadil. Na olej jsme koukali a je ho tam dost.

Předem všem děkuji za rady.    [Forseti]   16.08.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Zdravím,
poprosil bych o bližší informaci jak to sedělo do motoru co vše bylo potřeba upravit a muselo se nějak přeseřizovat čerpadlo nebo trysky?
Děkuji za informaci    [pasa444Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Nezodpovězené téma 

Agrostroj Prostějov-stabilní motor


 Dobrý den, stal jsem se šťastným majitelem stabilního motoru Agrostroj Prostějov, nástupce Wikovu z poválečné produkce.Je podobný motoru Lorenz posledního typu a motoru Deutz MA608. Prosím někoho, kdo by o těchto motorech věděl něco bližšího, aby se mi ozval. Zajímá mě, kolik kusů se zhruba vyrobilo,zda jde o motor vlastní konstrukce nebo licence-asi od Deutze. k čemu byl takový motor o výkonu 2,5HO a otáčkách 1400min,jak jsem vyčetl ze zachovalého nápisu,k čemu se používal. Jaký je původní tlumič výfuku,dole litinový válec, koncovka mi bohužel chybí.Pokud by někdo měl návod k obsluze případně seznam ND, velmi rád tento odkoupím,též kopii.    [Karel May]   05.08.2020 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Koupil jsem budovu s DG AS3TN z roku 1989, nějaká dokumentace u toho je, kdyby chtěl někdo nahlédnout.. Výkresy všeho možného, je u toho i návod k obsluze motorů S110.    [Petr L.]   22.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  může být jen přilepenej či přirezlý,stalo se mi to letos a až po 2ha nátlaku na hydrauliku se mi rozešel. fery    [fery] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  je zapotrebi zjistit kam az jde tlak hydrauliky zda dojde az do valce variatoru muze byt ucpana cesta nekde v potrubi nebo v hadici v jake poloze je ted variator pokud je remenice s pruzinou ve stazene poloze tak je mozne ze je tato remenice zarezla nepohybliva a tlak hydraliky ji nepremuze nejidealnejsi by bylo sundat remen a zkusit volny pohyb jen ovladaci remenici    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Krásný den, mám Class Columbus. Ani za nic mi nevystavuje variátor. Ať tahám hydralikou kam taham tak nic. Jen jde slyšet že čerpadlo zabere. Někdo nějaký typ? Ostatní vše funguje.    [Jindra]   15.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den,koupil jsem letos Class Cosmos r.v.1970,nevíte o prodejně ND v okolí Přerova,Olomoucka nebo jinde,díky.    [Stanislav Malík]   15.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/212 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006