MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309089 příspěvků |7668 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 30 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory, stabilní motory a ostatní zemědělská tec 27.2.2021 17:13  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Renovácia traktora Škoda 30, r.v.: 1946 s kabínou   15.01.2012 / 278
    Zdravím milovníky Traktoru Škoda 30. Jeden právě ze švagrem renovujeme....   18.02.2007 / 139
    Dobrý den,
chtěl bych oslovit všechny majitele Škody Š-30, rýsuje....
   07.12.2007 / 138
    Nazdar chlapi. Nevíte co je tohle za stroj???....   01.09.2008 / 108
    Nemáte někdo zájem o čerpadla ze SLAVIE....   15.09.2008 / 96
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 929      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 257      Příspěvků Příspěvků: 8479
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/212 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  zkus se zeptat tady
Restaurátorská dílnawww.restauratorskadilna.cz › kontakt
Dřevařská 20 602 00 Brno. Elektronická adresa: dilna (zavináč) restauratorskadilna.cz. Telefon: +420 603 188 664 (M. Bednář) +420 603 142 796 (M. Holota)    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pokud někdo máte, prosím o výkres těsnění nebo zakoupení těsnění na slavii diesel 7HP. děkuji    [Michael S.]   22.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, prosím o zaslání skenované berze manuálu k Slavia diesel 5hp na můj mail: szboendre@gmail.com Děkuju předem!    [Endre Szabó]   22.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Taky bych potřeboval příručku a manuál. abe1@seznam.cz    [Petr Z.]   21.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Manuál k elektrocentrále Slavia 1ST120


 Dobrý den, nevíte prosím jestli by se dal sehnat manuál k elektrocentrále s motorem slavia 1st 120? Mám jidoma jen nevím, jak nahodit správně buzení, tak aby fungovala správně. Nemám k tomu žádný manuál a docela by se hodil... alespon odkaz koho kontaktovat ... klidně koupím.    [Morys47Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2021 
 Přidat odpověď 
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Startér T4K10


 zdravím , prosím o radu z čeho by se dal použít startér do T4K10 . Děkuji    [Petr1968Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2021 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Prosím o manuál k traktorbagru Bělorus. Děkuji a cenu respektuji.
S pozdravem Oldřich Skalák    [Oldřich Skalák]   03.02.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Měl by to být 2 S 115 - (DR 27). Tak to mám v návodu k obsluze. Matouš    [Matouš Kirschner]   15.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pravděpodobně jde o Slavia 1s100a nebo 1s100k je tam rozdíl v mazání lozisek.milamare@email.cz    [Milan]   14.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den.poptavam dva díly na Slavii hp27.kousl se mi o zuby ko.poradi někdo kam se obrátit? Děkuji. 775946270.    [Vladimír Došek]   03.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  me delali slavii v Lopaur Hradec Kralove a spokojenost    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Děkuji za radu, zastavím se tam.    [Dajak]   30.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý deň, mam na predaj ZTM 107H kosačku aj s návodom na použitie, ale bez žacieho ústrojenstva, stav odpovedá veku, už 18 rokov stoji v stodole, posledný rok pod prístreškom, dobre zakrytý. Nemám čas ani zručnosti sa s tým zaoberať. Bolo k nemu prirobené ťažné ale išiel rýchlo pretože kolesá mal original 4,00x8 teraz má 5,00x12. Kto by mal záujem nech sa ozve na email: sprievodca21@azet.sk. Marián    [Marián]   30.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Měl bych zájem o nabízenou ztm 107 od Jirky ze dne 5.10.2020 George    [GeorgeRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, zkuste se zeptat v brusírně válců v Domažlicích, umí vyrobit nový píst do průměru 125mm a po převrtání , zalisují do válce novou vložku, ale chce to asi osobní jednání, jsou velice ochotní.    [Jiří Kupilík]   29.11.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Omlouvám se, že jsem včas nereagoval, na motor jsem musel vyrobyt mezikus (unášeč) je dlouhej asi 10cm a pak čerpadlo ze zetoru 5211 , stejné technické parametry. Pokud by jste chtěl dělat tuto náhradu , asi ještě mám skicu pro soustružení můžete mi zavolat 606123627    [Jiří Kupilík]   29.11.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Chci poděkovat všem za snahu poradit, a sdělit k mé neskonalé radosti, že se mi podařilo konečně píst demontovat. Vyrobil jsem si rouru 99,5x6 a nasadil zdola na píst po všemožném máčení a mazání a ohřávání jsem navštívil brusírnu válců v Domažlicích, a tam mi řekli,že to může trvat taky roky, jako to roky hnilo, a abych klidně píst zničil,že mi vyrobí novej. Problém litina a přepouštěc í ventil, tak jsem si řekl, že to zkusím hrubou silou, válec jsem přikurtoval ke sloupku a po 15ti ranách 3 kilovým kalačem se mi podařilo píst zarazit o 8 mm do válce. Všechno jsem znovu postříkal uvolňovačem s molikou a pomocí vytahováku ze závitové tyče 30 mm s jemným stoupáním a metrovým klíčem jsem píst vyrval ven. Už se válec převrtává a bude osazen vložkou o síle 2mm při zachování původního pístu.    [Jiří Kupilík]   29.11.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý večer patřím mezi skalní příznivce kombajnů Claas...moje rodina vlastní již 30 roku Claas Cosmos rok výr. 1968.
Před 2 roky jsem řešil problém lamelového síta...toho vniřního naklápěcího, celkem asi 42 drátů o průměru 4 mm, které se časem proklepou o ostré hrany plechového rámu!!
A vzniká otázka, co s tím? Pokud se vám některá lamela totálně " proklepe ", zlomí se a spadne do vynášecího šneku či dál, což většinou zastaví vytřásání, a tím celý kombajn.

Řešení se nabízí dvojí: 1/ koupit nové lamelové síto v náhradě za cenu cca 15 000 Kč
nevalné kvality!!
2/ Vlastní rám síta ve vhodném místě rozřezat úhl. bruskou, la
mely si označit čísly, postupně je demontovat a zeslabená,
proklepaná místa navařit " céočkem ", lehce přebrousit, při-
pasovat do uložení, odzkoušet pohyblivost centrálním ovlá-
dáním, opětovně svařit rám a místa svařování nastříkat hli-
níkovým sprejem. Celá práce obnáší cca čas jednoho týdne,
druhá sezóna potvrdila správnost opravy. Je-li třeba, mohu
zájemcům sdělit více podrobností.    [Ing. Petr Navrátil]   15.11.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Nezodpovězené téma 

SLAVIE 1S100A


 Dobrý den, generálkuji motor slavie 1s100a a potřeboval bych vodítka ventilů které nemůžu nikde sehnat, tak Vás prosím o radu jestli náhodou nevíte kde by se daly sehnat nebo nemá někdo přesné rozměry podle kterých bych si je mohl vyrobit nebo staré podle ktérých bych si to doměřil. potřebuji hlavně venkovní rozměr, vnitřní si doměřím podle ventilu. Předem děkuji za každou pomoc    [Ivan]   06.11.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  v Litomericich je vyhradni zastupce firmy HOLDER KIS plus, a.s. tak se tam zkuste na tu lamelu dotazat    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.11.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Návod máme v nemčine, ale potrebovali by sme spojkovú lamelu.    [Radovan]   02.11.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, měl bych zájem o ten blok, pokud je v pořádku.tel 606123627    [Jiří Kupilík]   25.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nevím přesně jak vypadá čelo pístu v mém případě, ale vidě jsem torzo pístu z podobného motoru, a tam vystupuje ve středu pístu jakýsi hrníšek, který má za ůkol zřejmě usměrnit nasávanou směs středem nahoru, kvůli lepšímu proplachování od spálených plynů - moje úvaha, proto to s tou gumou nepůjde, a pokud jde o tlak, taky mám obavy a nevím kolik si můžu dovolit, možná by poradil nějaký inženýr, který ví jajý asi vznikne tlak při zážehu směsi, tenkrát jsem ve škole asi nedával pozor...    [Jiří Kupilík]   25.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  ja jsem myslel z gumy udelat kolecko prumeru valce a to rozprostrit na pist kdyz by se stocilo do rulicky tak by mohlo svickovym otvorem projit a vazelina by ho primackla ale to je jen takova uvaha nevim jak to vypada s brutalni tlakem z traktoru bych byl opatrny aby se ta hlava neutrhla ale tahem za ojnici + tlak zevnitr na pist by mohl pomoci    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  S tím epoxidem to není špatný nápad , gumu tam nedostanu, ale snad by se dal použítsilikon nebo podobná hmota, a brutální síla hydrauliky, třeba traktor, díky.    [Jiří Kupilík]   24.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj
Kolik kw má traktor škoda 30 .    [pavel]   24.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  jeste me napadlo pokusit se nejakym zpusobem utesnit ten ventil v pistu dostat do sedla ventilu epoxyd a nebo dirou po svicce tam vlozit pres ventil kousek gumy a pak prostor vyplnit hustou vazelinou a az potom pouzit hydrauliku treba klidne i mazacim lisem tlacit vazelinu    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ohřávání jsem už taky zkoušel. Používal jsem propanový hořák na cca 300 stupňů a do pístu jsem ze zoufalství nalil vodu a nic , bojím se aby nepopraskal , píst je litinový a bušit do něho velkou silou se taky bojím, asi to chce opravdu jenom velkou trpělivost. Děkuji za jakoukoli radu.    [Jiří Kupilík]   23.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  kdysi dávno jsem byl svědkem vyndavání pístů z podobně postiženého motoru nějakého válečného vozidla. Postavili a připevnili odstrojený motor na železné kozy, pod ním veliký plech s okraji a s okem na kterém několik hodin topili. Potom plech s ohněm vytáhli, písty zalili olejem a připraveným hasičákem CO2 s uříznutým kornoutem na hadici chladili. Dřevěným špalkem a kladivem postupně uvolnili všechny písty za současného pootáčení setrvačníkem přišroubovanou dlouhou pákou.
Bylo vidět, že to měli natrénované.    [Luboš]   23.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tak ted uz tomu rozumim ja mel za to ze netesnil ventil hydralickeho valce ktery jste pouzil k vytlaceni zaklad je pist uvolnit v kterem koliv smeru pokud neni opreny o hlavu tak zkusit tlakem ke hlave je mi jasne ze asi nechcete pist zlikvidovat zkusil bych tedy vyrobit trubku prumeru valce nasadit na spodek pistu a tlakem a poklepem ho utrhnout jakmile se pohne treba i o 1 mm tak je sance ocistit valec a zase povytahnot a opakovat postup    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V čele pístu je přepouštěcí ventil a ten netěsní , už jsem to zkoušel jako první mpžnost, je to dvoutaktní motor US patent bez přepouštěcích kanálků. 1. doba , nasávání směsi přez zpětnou klapku pod karburátorem pod píst a stlačení a výbuch 2. doba expanze, píst jde dolů, až do úrovněvýfukových okénekplyn uniká do výfuku, píst dál pokračuje dolů a stlačená směs v klikové skříni profoukne přez zkětnou klapku (ventil) v čele pístu a vypláchne prostor nad pístem a zároveň naplní směsí. je to hodně zajímavé a zvláštní, ten karbec ani není karbec v obvyklém provedení, ale jenom těleso se zpětnou klapkou sání. kdy do hrany ventilového sedla je vyvrtaná dirka asi 1 mm a tou protéká benzín. Průtok benzínu se reguluje seřizovací jehlou , a velikost zdvihu klapky roztěžníkem....    [Jiří Kupilík]   22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  na vytvoreni potrebneho tlaku staci i jen naplnit olejem az po okraj a pak dovnitr zatahovat sroub kapalina je nestlacitelna a tak se tlak vytvori jiz po par zavitech    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tak podle teto informace bych trochu zmnenil taktiku a to ze bych si udelal redukci do zavitu svicky tak abych mohl pripojit mazaci dekalamitku a pusobit na pist tlakem oleje z dekalamitky ta dokaze vivinout tlak kolem 100 atp olej bude lepsi ja vazelina    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, děkuji za účast, již 14 dvů se snažím vytáhnout píst z válce, válec je monoblok , tedy v jednom kuse s hlavou. Nejprve jsem se snažil působit na píst hyderaulickou pumpou přez otvor svíčly, ale ventil v pístu netěsnil, a nedokázal jsem vyvinout dostatečný tlak, takže změna taktiky a teď vytahuji už 14 dnů píst za ojnici neustálým tahem cca 3-4 t a píst je stále ponořen v petroleji, zatím bez úspěchu, ohřávání teky nepomáhá.
Ještě přichází v úvahu červená brzdovka , ale pak už nevím.    [Jiří Kupilík]   22.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  take jsem uz par zarezlych pistu rozhybal pokazde jsem pouzil jiny postup nejdrive zalit petrojem a nechat dokud se petrolej neprosakne pod pist pak zkusit pres drevo kladivem kdyz to nepovoli tak pres hlavove srouby a pritahovat vhodnou vlozku ktera ma stejny prumer jako pist aby tlacila na okraj a navylomili se drazky nejlepe z osoustruzene trubky nasponovat a nechat petrolej pusobit pripadne poklepavat pokud i toto zklamalo tak jsem nad takto nasponovany pist nalil trochu benzinu a zapalil po ohrati a vychladnuti si uz pak dal rict    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den toho Štěpánka jsem přivezl před 14ti dny kompletního, ale v dost žalostném stavu, zatím demontáž, nejdou demontovat kola, ale to nebude tak velký problém, největší problém je vytáhnout píst z válce, už jsem vystříkal snad 5 WDéček a podobných prostředků, ale stále drží, pokusil jsem se taky vytlačit píst pomocí hydraulické pumpy, ale přepouštěcí ventil v pístu propouští, takže nemůžu vyvinout dost velký tlak.
Budu vděčný, za jakoukoli rozumnou radu. Rovněž sháním jakoukoli literaturu nebo dokumentaci nebo obrázky tohoto motoru.
ŠTĚPÁNEK aSPOL.s.sr.o. TOVÁRNA HOSP. MOTORŮ vKOSTELCI n.L. HP3-4 čís.2402    [Jiří Kupilík]   07.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj,
kdyby jste někdo chtěl tento stroj žtm107h (nedává jiskru, stav odpovídá stáří) uskladněný ve stodole + vozík v horším technickém stavu (zůstal delší dobu venku).


Věnuji za odvoz, foto pošlu na vyžádání    [Jirka]   05.10.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den, je možné k zacimu stroji pridelat nástroj a například orat?    [Daniel Coxs]   28.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mám motor 3S110, pokud má někdo zájem ozvěte se - jinak jde do šrotu.    [Milan Klein Mohelnice]   27.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Převodka řízení


 Zdravím,prosím o pomoc s identifikací převodky řízení
Do jakého traktoru nebo auta patří?Děkuji za odpověď    [LanapRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2020 
 Přidat odpověď 
 Strana 1/212 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006