MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306903 příspěvků |7531 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 178 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory, stabilní motory a ostatní zemědělská tec 18.9.2020 13:17  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Renovácia traktora Škoda 30, r.v.: 1946 s kabínou   15.01.2012 / 278
    Zdravím milovníky Traktoru Škoda 30. Jeden právě ze švagrem renovujeme....   18.02.2007 / 139
    Dobrý den,
chtěl bych oslovit všechny majitele Škody Š-30, rýsuje....
   07.12.2007 / 138
    Nazdar chlapi. Nevíte co je tohle za stroj???....   01.09.2008 / 104
    Nemáte někdo zájem o čerpadla ze SLAVIE....   15.09.2008 / 96
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 931      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 253      Příspěvků Příspěvků: 8454
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/212 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  predpokladam ze se jedna o vzduchem chlazeny motor u nej se toto resi vymezovacimi podlozky pod valcem vule nad pistem se meri oluvkem nebo trubickovym cinem    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den mám Deutz Fahre 40

Nechal jsem si dělat výbrus a teď mi ťuká píst do hlav.
Nemáte někdo zkušenost jestli válce například vypodložit?

Děkuji předem za případné odpovědi.    [jouzik45] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.09.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Motory obecně, respektive uložení klikovky (ložiska,) nemají rády namáhání radiálními silami. Pokud na to nejsou vyloženě stavěné, tak je to nejčastější příčina rychlejšího konce. Stejně tak například hydraulická čerpadla. Většina není stavěna (ložiska) tak, aby dlouhodobě vydržela namáhání kolmé na hřídel. Používá se proto souosého přenosu síly, pokud možno co nejméně namáhajícího samotné uložení hřídele. Na motoru je proto souose buďto přesná příruba s vlastní uloženou hřídelí, která teprve pohání nějaké další ústrojí, ať ozubené, či řemenové, nebo přímo hřídelová spojka jako mezičlánek mezi motorem a poháněným ústrojím.
Boční síly tedy nezachycuje sám rotor motoru, ale další přídavné uložení, na kterém je řemenice, ozubené kolo apod. Stejně je tomu např. u hydraulických čerpadel. Pokud léta běhají namontována přírubově a souose, tak vydrží o mnoho déle, než když je uložení hřídele namáháno bočními silami. Proto je na motorech (benzín, nafta, elektrika) hydromotorech v drtivé většině nějaká souosá spojka, ať pevná, nebo rozpínatelná.
Většina stavitelů traktůrků toto neřeší, na výstup motoru jednoduše dají řetězové kolo, nebo řemenici, rovněž tak na vstupy i výstupy převodovky a hydraulické pohony.
Velmi se tímto řešením zkrátí životnost. Kde se ale nepředpokládá nějaké delší trvání, nebo je dostatek dílů na výměnu, tak je to asi jedno.    [vintera]   25.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  to Vintera : můžu se zeptat jak jste to myslel, že motory nesnášejí řemenici na klice ? mám totiž řemenici přímo upevněnou na setrvačníku/samozřejmě přesně středěnou/
v čem může být potenciální problém ?
děkuji za odpověď    [kovozem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zetor je samozřejmě asi nejlepší, klasický motor na toto určení.
Motor VW 1,9 d má výkonu dost, krouťák také. Jen je třeba počítat s tím, že má celkově dvojnásobné otáčky než Zetor. Obecně platí, že je třeba pracovní otáčky nastavit přibližně na nejvyšší točivý moment motoru. Instalovat dobrý chladič, použít termostat s nižší otvírací teplotou než origo 88 oC. Vůbec bych se toho nebál, a navíc je těchto motorů kolem dokola za pár korun dost. Viděl jsem pár traktůrků VW 1,6 i 1,9 d a dlouhodobě v brázdě absolutně bez problémů, na rozdíl od všech benzínů.
Vyřešit se ale musí odebírání výkonu, protože obecně motory nesnášejí řemenici na klikovce. Musí to být stejně jako u auta, čelně přes unašeč.    [vintera]   25.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  po špatných zkušenostech s broukem jsem měnil na svém Columbusu mmotor za tříválcový Zetor 5201. výkon s velkou rezervou, šlape jak hodinky. mám tam jenom otáčkoměr, nastavím 1500 otáček a nestarám se, motor má tolik síly, že zapnutí mlátičky ani nezaregistruje. je to dost náročná úprava, musel jsem udělat nové uchycení motoru/má skoro 400kg/ a nechat vyrobit novou řemenici. co jsem zjistil, tak vedle řidiče je ještě převod s výměnnými řetězovými koly/čtyři možnosti/ ale ty kola nikdo nemá kombajny se dovezly do ČR tak jak byly takže záleží jaké jsou tam aktuálně. má to vliv na otáčky bubnu, čili nelze bez kontroly co tam je převzít průměry řemenic od někoho jiného. /měl jsem rozměry od čtyř lidí a každý byl jiný/. blbý je že touto přestavbou se cena kombajnu zdvojnásobila.
osobní zkušenost nemám, ale když jsem zjišťoval co tam dát tak převládal názor, že motor z osobáku není moc vhodný. já jsem se svou přestavbou spokojen    [kovozem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den chtěl bych se zeptat chtěl bych vyměnit u claas columbus vyměnit motor z brouka na nějaký dieslovy mohli byste mi poradit jaký by byl nejvhodnější protože jsem přemýšlel o 1.9sdi z Felicie    [Filipš]   24.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Další kráva co tu zaclání.    [k]   18.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

50,000 az 60,000,000 kc pujcky


 Nabízím vám jediný financní pujcku od prímého investora od 50 000 do 60 000 000 Kc. Tato nabídka platí pro celou Ceskou republiku a pro všechny obcany. Splatnost tohoto úveru muže být stanovena na 240 mesícu s možností predcasného splacení za jakoukoli cenu a bez zvýšení. Vezmete úver v plné výši a zaplatíte své prostredky do 24 hodin. Chcete-li pujcit, napište na adresu: kdfin11@gmail.com    [Anna Jana]   18.08.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Nezodpovězené téma 

Svoboda DK (TS) 15 - problémy se spojkou


 Zdravím všechny traktoristy, na které se tímto obracím s žádostí o radu, co může u tohoto traktoru způsobovat, že špatně řadí, respektive že jde při řazení přes zuby? Dělá to především první rychlostní stupeň při rozjezdu, když traktor stojí, to jí tam musíme opravdu cpát na několikrát, pak jak je v pohybu tak ostatní rychlosti už jdou celkem dobře. Je možné samotnou spojku u tohoto traktoru nějak seřídit? Případně jak a kde? Nebo může být špatná třeba lamela? Traktor spoustu let stál kvůli vadě na hlavě, ale předtím tak špatně neřadil. Na olej jsme koukali a je ho tam dost.

Předem všem děkuji za rady.    [Forseti]   16.08.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Zdravím,
poprosil bych o bližší informaci jak to sedělo do motoru co vše bylo potřeba upravit a muselo se nějak přeseřizovat čerpadlo nebo trysky?
Děkuji za informaci    [pasa444Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.08.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Nezodpovězené téma 

Agrostroj Prostějov-stabilní motor


 Dobrý den, stal jsem se šťastným majitelem stabilního motoru Agrostroj Prostějov, nástupce Wikovu z poválečné produkce.Je podobný motoru Lorenz posledního typu a motoru Deutz MA608. Prosím někoho, kdo by o těchto motorech věděl něco bližšího, aby se mi ozval. Zajímá mě, kolik kusů se zhruba vyrobilo,zda jde o motor vlastní konstrukce nebo licence-asi od Deutze. k čemu byl takový motor o výkonu 2,5HO a otáčkách 1400min,jak jsem vyčetl ze zachovalého nápisu,k čemu se používal. Jaký je původní tlumič výfuku,dole litinový válec, koncovka mi bohužel chybí.Pokud by někdo měl návod k obsluze případně seznam ND, velmi rád tento odkoupím,též kopii.    [Karel May]   05.08.2020 
 Přidat odpověď 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Koupil jsem budovu s DG AS3TN z roku 1989, nějaká dokumentace u toho je, kdyby chtěl někdo nahlédnout.. Výkresy všeho možného, je u toho i návod k obsluze motorů S110.    [Petr L.]   22.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  může být jen přilepenej či přirezlý,stalo se mi to letos a až po 2ha nátlaku na hydrauliku se mi rozešel. fery    [fery] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  je zapotrebi zjistit kam az jde tlak hydrauliky zda dojde az do valce variatoru muze byt ucpana cesta nekde v potrubi nebo v hadici v jake poloze je ted variator pokud je remenice s pruzinou ve stazene poloze tak je mozne ze je tato remenice zarezla nepohybliva a tlak hydraliky ji nepremuze nejidealnejsi by bylo sundat remen a zkusit volny pohyb jen ovladaci remenici    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Krásný den, mám Class Columbus. Ani za nic mi nevystavuje variátor. Ať tahám hydralikou kam taham tak nic. Jen jde slyšet že čerpadlo zabere. Někdo nějaký typ? Ostatní vše funguje.    [Jindra]   15.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den,koupil jsem letos Class Cosmos r.v.1970,nevíte o prodejně ND v okolí Přerova,Olomoucka nebo jinde,díky.    [Stanislav Malík]   15.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den bylo by možno zaslat tech.příručku pro bage belorus? E-mail: patricie.kondelova@eutit.cz
velice děkuji za ochotu    [Patricie Kondelová]   10.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím všechny, mám tento super stroj, ale mam s ním problém, spíše tedy s motorem. Někdo nějakou radu, zda se dá někde sehnat motor? Případně celý kus na náhradní díly. Jedná se mi o dieslovou verzi. Předem díky za pomoc    [Lukáš]   08.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  jeste se k tomu vracim spravny postup je z opacne strany tj.vysroubovat sroub M 8 z obezneho kola a hridel vytlacit i s prednim loziskem z telesa pumpy ale tento zpusob jde pouzit u nove pumpy ta ktera je letita je tak zkorodovana ze sroub se utrhne a pri pokusu o vytlaceni hridele se vetsinou obezne kolo rozlame mozna by pomohlo nahrati    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tak to se jedna o vodni cerpadlo sundat remenici s vrtuli odsroubovat matici na 19 klic a sundat unasec je na konusu a klinku osroubovat 4 sroubky na 10 klic a sundat vicko a ted je potreba vytahnout lozisko na to je zapotrebi vytahovak ,ktery se dava mezi kulicky na hrideli jsou totiz seger pojistky ,ktere se daji vyndat az po demontazi prvniho loziska v nejhorsim pripade se daji seger pojistky strhnout nasilim a po vyklepnuti loziska dat nove musite ale mit odpovidajici ucpavku na pretesneni do nekterych cerpadel pasovala za zetora crystal    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jedná se mi o to čerpadlo hned za vrtuli chladiče.

Prosím o info na QestEmtec@seznam.cz
Děkuji    [Dan]   29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tam jsou cerpadla 3 vodni , hydraulicke a vstrikovaci    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den
prosím o radu jak rozebrat čerpadlo pro Kombajn s motorem Perkinson 4.270 když chci přetěsnit hřídel.Nemá někdo čerpadlo rozkreslené v řezu?.
Děkuji za odpověď.    [Daniel]   29.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdar, tiež zhánam návod ďakujem    [Michal]   08.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  samozrejmne ze je to tovarni vyroba ještě je pamatuju ale výrobce neznam    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Muzete mi urcit jestli je to tovarni nebo delana doma dekuji    [Petr ]   18.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  motor stále mam a jestli bude na prodej tak se určitě ozvu.    [tonyka99Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  samovaz seka obili a vaze ho do snopu    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Právěže jsem to zkoušel bez vzduchového filtru a bez zátěže. Na volnoběh se mi zdá, že to v benzínové trubce rychle ubýval benzín. Na volnobběh bych čekal, že to bude mít malou spotřebu. Proto bych to chtěl předělat na jiný karburátor třeba z nějakého čtyřtaktu.    [HonzaHonza] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nevím co je přesně samovaz, řekl bych, že něco jako že dělá balíky? Určitě je to škoda dát do šrotu.    [HonzaHonza] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  nezměnilo se něco s motorem? Zájem trvá.    [Monty]   12.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto    [MotorenmatzeRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ahoj

Píšu z Německa. Mám jen stejný motor o něco větší. Můj motor má 6 paprsková kola.

Hledám informace o výrobci a roce výroby.

Kdo mi může pomoci Kdo má dokumenty?

Zdravím Mathiase    [Motorenmatze] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.05.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Měl jsem několik těchto motorů v různých strojích a můžu potvrdit, že spotřeba nebyla nikdy malá. Je to dvoutakt, nic se s tím nedá dělat. Oproti 4t. motoru BS v mountfieldu na stejné trase se stejnou fůrou zeleného tak dvojnásobná spotřeba.    [vintera]   30.04.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pokud by byla gufera shit, tak to volnoběh nedrží. Buď to dává plnej, nebo chcípne, nic mezi tím.
Vysoká spotřeba může být také daná zadělaným vzduchovým filtrem. Zkusit ho na chvíli odpojit, zda spotřeba neklesne.
Jak bylo napsáno, je to dvoutakt, v zátěži, třeba při orbě, to něco spapá.    [Zahajskej]   30.04.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Přeji pěkný den, je možnost dostat scan příručky belorus? Jaká je prosím cena? Moc děkuji za info. Otta.    [Otta]   26.04.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  dobry den pokud je traktor na prodej měl bych vážný zájem muj tel 721302277    [jindřich]   24.04.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dobrý den,
chtěl bych Vás poprosit o zaslání návodu a možno i katalogu náhradních dílů na Bělorusa.
Moc děkuji Mareš.    [Miroslav Mareš]   17.04.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Zdravím.
Poprosil by som Vás o zaslanie príručky obsluhy a údržby, prípadne aj katalógu dielov na bielorus. Môj email: jakub.trsko@gmail.com
Ďakujem.    [Jakub]   14.04.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/212 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006