MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315881 příspěvků |8162 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 34 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTechnika, renovace a údržba historických vozidel a 16.4.2024 13:22  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Je dnešní benzin agresivní? Jak se bránit proti korozi nádrže?   15.10.2009 / 33
    DS 16 Technické data   14.05.2010 / 29
    Hasičská stříkačka   06.08.2009 / 26
    Chtěl bych se jen zeptat, kolik může mít můj motocykl Jawa 250/559 se ....   30.10.2005 / 24
    Renovace původního laku   02.05.2012 / 23
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 493      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 147      Příspěvků Příspěvků: 2333
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/59 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Byl na předválečnou ČZ 175 do 80 nebo do 120 kmh?    [spajaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.01.2024
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  V případě dynama padají do úvahy LED svítilny. Jsou ve stejných pouzdrech jako původní žárovky (BA9, BA15 apod) Jediný možný problém bude s nejvýkonnějšími LEDkami v předních světlometech. Ohnisko vyjde pravděpodobně jinam než s běžnou žárovkou, auto tudíž nepůjde příliš provozovat v noci. On to vlastně asi není zásadní problém ani velká změna od stávajícího stavu.    [JzK]   27.06.2023
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

dobíjení a osvětlení veteránu (hl, Tatra 75)


 Již delší dobu řeším dobíjení a osvětlení na Tatře 75. Původní dynamo bylo nahrazeno 12V/200W - starter to snáší a stěrače též. Nyní při akcích, kde se hodně zastavuje a startuje to nestačí, Patrně budu muset dát dynamo ze Škody 1000 MB nebo nevíte někdo o malém alternátoru? Je to sice čuňárna, ale původní dynamo mám a drží na dvou šroubech.
Další problém jsou žárovky. Hlavní světla svítí dobře, ale koncová, brzdová a směrovky nic moc - ve dne skoro neviditelné. Poraďte někdo, nerad bych se dočkal srážky z důvodu špatného osvětlení vozidla. Mám SPŠ elektro, ale moc dlouho jsem to nedělal- nějaké základy mám.    [Mirek]   27.06.2023 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  MONTY nemá nic v nabídce........    [Monty]   05.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Kontakt k nanýtování by šel použít z Péráka, ty má v nabídce Monty    [JzK ]   04.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Samotné kontakty jsou z wolframu, takže by mne také zajímalo kdo je dělá samostatně...    [J]   03.12.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Kontakty zapalování


 Dobrý den, nevíte kdo vyrábí samotné kontakty na kladívko?    [Praga500] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.12.2022 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Nezodpovězené téma 

Triumph T120


 Dobrý den nevíte prosím někdo kolik a jaký olej do přední vidlice Triumph T120 rok výroby 1972 děkuji.    [petr]   05.11.2022 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Koupím ten tachometr, pokud je na prodej    [spaja] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.04.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Cistenie spojovacieho materialu


 Dobry den, chcel by som poprosit o radu ako postupovat pri cisteni spojovacieho materialu. Mam na mysli hlavne skrutky, matice, podlozky ktore su zo zeleza s dobovou povrchovou upravou (niklovanie prip. ine).
Hladam nejaky osvedceny trik ako sa zbavit zazratej 70-rocnej spiny pri renovacii motocykla pricom chcem pouzit maximum povodnych dielov.
Mozno maju skuseneni renovatori tipy ako to urobit co najefektivnejsie.
Dakujem    [ziakoo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2022 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Dobrý den,
idetic (www.idetic.cz) je katastrofa. Mám u nich nádrž na péráka od prosince 2020 a nereagují.

Na webu uvádí mj.: Dodržujeme sjednaný termín a cenu zakázky.Jsme kdykoli na telefonu a jsme schopni Vám říct v jaké fázi se Vaše zakázka nachází. V případě že nejsme dostupní (máme toho hodně), stačí napsat sms a nebo email.
Jsou to lži.

MJ    [MJ]   18.01.2022
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Nezodpovězené téma 

Díly na auto


 Dobry den, nevíte prosím někdo z kterého auta a jakou hodnotu mají tyto díly? Našel jsem je při rekonstrukci na seníku a jsou v dobrém stavu. Fotky jsou moc velké, pošlu do emailu. Děkuji všem ochotným poradit.    [Jan Chlebek]   26.11.2021 
 Přidat odpověď 
Odpověď  https://motorky.bazos.cz/inzerat/143447770/vzacne-motokolo-mozzi-motor-bernardi.php    [Štěpán Steiner]   24.10.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dík za konkrétne tipy,nebude problém sa k nim dostať.Pre Boca-určite to sem potom dám,vždy to tak robím.Zatiaľ mi donieol kamarát jednu celkom hustú ale pôvod neznámy.Divná tmavo zelená,ale ešte to nie je ono.    [Joski]   16.06.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Mogul LV2, či jakákoliv vazelína vhodná pro vodní pumpy. Náročnější LOCTITE 8102. Poptávat vazelínu odolnou vysoké teplotě, nejlépe nad 200 oC. V prodejnách s ložisky umí poradit, na benzině nebo v kovomatu většinou vůbec.
Jinak do vyhledávače dát vazelína teplotě odolná / pro vysoké teploty. Ty bývají hustší konzistence.    [Luboš]   16.06.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Joski ked nieco najdes, daj prosim vediet co a kde, aj mna to zaujima    [boco] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.06.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ďakujem za obe odpovede,už viem ktorými smermi pátrať.    [Joski]   11.06.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  pouzivam na konzervaci pluhovych desek vojenskou konzervacni vazelinu v lete se da nanaset sterkou v zime bez ohrati nanest temer nejde ale vydrzi na desti az do dalsi orby mozna je pod oznacenim
Konzervační vazelína P    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  tak potom jeste existuje tohle VFT2 - Technická hustá vazelína ale neznam ji    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.06.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Nie,to je klasika-viskozita ako máslo pri izbovej teplote..Mám na mysli nejakú vazelínu viskozitou ako stužený pokrmový tuk.Len neviem ako to v predajniach vysvetliť,dnes už ťažko nájsť odborne zdatného predavača v odbore.Mal som podobný problém s hustým olejom do starých prevodoviek-až som natrafil na chlapíka čo mal chuť to pohľadať a ono taký existuje-Paramo PP 44.    [Joski]   10.06.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  čz 175 předválečná    [petr]   10.06.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  asi mate na mysli plasticke mazivo A00    [slava] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Hustá vazelína.


 Zdravím vospolok.Neviete niekto poradiť-minula sa mi stará vazelína,hustá ako med,nereagovala na teplo,nalepoval som ňou roky rôzne ihličky do ložísk,dobre sa s tým pracovalo.Neviem nájsť nijakú modernú hustú vazelínu-s tými dnešnými sa nedá pracovať,roztopia sa už pri telesnej teplote.V podstate som to už vzdal-ale náhodou som musel opravovať čínsky naviják a tam je!V prevodovke,dokonale hustá.Popd čím to hľadať?V obchodoch ani netušia čo vlastne od nich chcem.Dík za každú radu.    [Joski] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.06.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (8) 
Odpověď  u nás ho dělaji pořád. nespletl jste si to s kádmiem ?    [petr]   05.05.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Na M CZ je toho šest půlek: https://www.motorkari.cz/tema/?t=207194    [Tomáš S.]   04.05.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Dovolím si přidat odkaz na leptání kamaráda Arpiho...

https://arpi.rajce.idnes.cz/Leptani/    [Enko]   04.05.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Uvádí se koncentrace kolem 20 - 30%, ale já bych to napřed vyzkoušel sám. Opravdu kyselina funguje, ale proces není pro každého vhodný. Je třeba opravdu dodržovat bezpečnost.    [Luboš]   04.05.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Díky za odpoveď,mám základné chemické zručnosti dávam si pozor.Ono vyrastal som v dobe keď ste si z nákupu v drogérii mohli vyrobiť spústu výbušnín (-: .Tá koncentrácia kyseliny ma trocha pletie,chcel som to skúšať s čo najsilnejšou myslím že má okolo 95% a tiež to množstvo-dobrá rada pridám na objeme.Tiež si urobím tie pokusy s materiálom blokov bežnej kývačky to nie je problém.Dnes sú plasty,skúsim vytvoriť okolo zalomenej skrutky plastovú "nádobku" a utesniť/zalepiť tavnými tyčinkami.To by malo byť kyseline v pohode odolné a nemusím ponárať.    [Joski]   04.05.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To je záležitost stará již 20let, šestimocný chrom je pěkný sajrajt, dobře je to popsané ve filmu Erin Brockovich. Dnes jsou již lepší a trvanlivější povrchové úpravy bez šestimocného chromu.    [Hroch]   04.05.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Žlutý zinek


 Tak nám EU zakázala žlutý zinek. Má někdo řešení, jak nahradit alespoň vzhled žlutého chromátu?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.05.2021 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Za sebe, v mládí jsem viděl vyleptávat šrouby ze skřínky nějakého stroje. Majster JZD normálně nalil kyselinu do hliníkové konve od mléka kde byla voda a ponořil celý obal hliníkové skřínky. Ze zvědavosti jsem se šel druhý den podívat. Měl ji na ponku a bez šroubů.
Po nějakém čase jsem si na to vzpomněl a zkoušel to samé. Nevedlo se moc dobře, protože jsem nevěděl nic o potřebné koncentraci, kterou jsem nakonec probíral s chemikem. Kyselina dusičná se dá sehnat v různé koncentraci, která ale musí být známa a podle toho naředit.
Udělal jsem jednoduchý pokus - skleničky od přesnídávky a do nich různou koncentraci roztoku a do každé ocelový šroub a kousek hliníku. Některé nízké koncentrace trochu leptají i hliník a naopak vysoká koncentrace leptá až se zastavuje proces. Teplota lázně velmi urychluje leptání, ale jsou i nebezpečné výpary.
Lázeň musí mít nějaký objem, protože se roztok nasytí a musí se obnovit. U ponoření do lázně to jde ale rychle a roztok se jen tak nenasytí.
Při aplikaci lokálně na šroub v bloku se malé množství roztoku nasytí rychle a musí se obnovovat aby proces probíhal. Na výměnu lázně jsem používal skleněnou zkoušečku koncentrace fridexu. Má balonek a hadičku.
Utěsnit prostor kolem šroubu je někdy problém v hůře přístupném místě, ale leptal jsem i vodorovný otvor. Malé plastové kolénko s těsnící gumičkou, to jsem zapřel a plnil kyselinou.
Hliníkové díly co mají zůstat skutečně bez následků do lázně celé nedávat, protože kyselina dusičná je vždy nějak vzhledově poznamenala. Ale taková převodovka od elektromotoru se klidně do lázně může částečně namočit.
Jen pozor na oči, chce to alespoň brýle, lépe štít. Mne takto z ruky vyklouznul díl do lázně a měl jsem štěstí, že byly alespoň brýle.    [Luboš]   04.05.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Pre JB.Odskúšali ste si túto metódu alebo len o nej čítali.Zdá sa mi to až príliš jednoduché ak by to fungovalo,žiadny starý majster mi nikdy nič také neporadil a často s týmto problémom zalomenej skrutky zápasím.Každopádne to odskúšam.    [Joski]   03.05.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Elegantní řešení nabízí rozleptání šroubu kyselinou dusičnou. Asi to není činnost pro každého, ale výsledek je zcela dokonalý. Šroub zmizí a hliníková slitina zůstane bez poškození.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.05.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Oprava koncovky výfuku


 Zdravím, mám problém na své starší Yamaze FZX 750. Na jedné ze dvou výfukových koncovek je sedřený bok. Je možný nějaký postup opravy? Vím, že můžu nechat vyrobit novou koncovku, ale je to trochu problemova záležitost. Koncovka je přivařená přímo ke svodům. Další věc je ta, že nelze použít klasické přeplátování. Jelikož plášť je na pevno přivařený. Děkuji Vám za každý postřeh, či radu.    [Darden] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.04.2021 
 Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

motor DKW ZW1101


 Opravuji německou hasičskou stříkačku s motorem DKW Zw1101. V motoru se zadřela ojnice na klice a oko ojnice se roztrhlo. Novou ojnici nemůžu nikde sehnat. Chtěl bych se zeptat, jestli je nějaká možnost jak ojnici opravit nebo případně kde by se dala sehnat. Děkuji.    [martin]   02.03.2021 
 Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Vakuový nástřik chromu


 kolegové máte někdo kontakt na firmu, která v okolí Fulneku, nebo Frýdku Místku, či jiného města na Moravě, lakuje chrom vakuovým nástřikem?    [Norton61]   12.01.2021 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Naprosto souhlasím s kolegou PETREM!!!Je jisté ,pokud stroj je v takovém origo stavu že je i provozu schopný,je blbost ho jakoliv renovovat.Řekl bych že je i více ceněn.Naopak pokud je ve stavu šrotu , a pustíte se do jeho záchrany což je někdy i nad lidské síly, a uvedete ho do stavu jak originál z fabriky a chcete si vychutnat ten pocit při jízdě,klobouk dolů před ním. Všichni kdo to dělá pro radost a né na kšeft,ví o čem mluvím.V dnešní době podnikání chápu i renovátorské dílny a před jejich prací taktéž smekám,i když ty ceny už tak na smeknutí klobouku nejsou.Toť pouze můj osobní názor.    [dido] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2021
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Čistenie motora suchýn ľadom.


 Ahojte, robil niekto renováciu hlinníkových častí motora otryskaním suchým ľadom. Aké s tým máte skúsenosti,kvalita, cena? Díky.    [M.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.12.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Jo dřív, to vyšla pěkná renovace na zlomek toho co dnes, proto se renovovalo. Dnes jsou veteráni hrozně módní a co teprve ty renovační salóny. Ano poptávka je, protože stodoly se vyprazdňují a výběr je už silně omezený. Léta jsem v ulici chodil kolem malotraktoru s motorem OHC a není to tak dávno, jezdil kolem i vlak tak to denně viděly stovky lidí, prý skončil ve šrotu. To jen taková vzpomínka.    [Homza]   04.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jaké mé sny? Mé sny jsou zcela splněny. Drtivou většinu co mám je původní stav a vzhledem k mému věku, mi to, co mám bohatě stačí, nic už nesháním, nic nemusím mít za každou cenu, za ničím se nehoním, mám naprosto jiné priority, už si jen užívám.
A někomu něco závidět? To už vůbec ne. Proč taky. Do veteránů dělám téměř 40 let. Dřív se vše bezhlavě renovovalo, nyní se trend obrátil. Stačí pročíst inzerce a je velká poptávka po strojích a dílech v původním stavu. Mě se vždy líbily stroje v původním stavu, měly své nenapodobitelné kouzlo.    [Jarda]   04.12.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
 Strana 1/59 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006