MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306237 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 143 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTechnika, renovace a údržba historických vozidel a 12.7.2020 12:05  
Žebříček fotografií    6 nejčastěji zobrazovaných fotografií tohoto tématického okruhu za 24 hodin
 Kde to žije?    Nejvíce diskutovaná témata
    Je dnešní benzin agresivní? Jak se bránit proti korozi nádrže?   15.10.2009 / 33
    DS 16 Technické data   14.05.2010 / 28
    Hasičská stříkačka   06.08.2009 / 26
    Chtěl bych se jen zeptat, kolik může mít můj motocykl Jawa 250/559 se ....   30.10.2005 / 24
    Renovace původního laku   02.05.2012 / 23
Založit nové téma
   
Zodpovězené téma Zodpovězených témat: 488      Nezodpovězené téma Nezodpovězených témat: 137      Příspěvků Příspěvků: 2276
 Volba zobrazení výpisu příspěvků:   Strukturované zobrazení - Časové zobrazení - Tématické zobrazení
 Strana 1/57 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 
Odpověď  Já jsem pěkně povolil 8ks M6 rázovým šroubovákem, musí mít opravdu kvalitní bity a ne bláto. Zničil jsem je, přitom psali, že jsou kované tak jsem je vrátil a že jsou kované hned z popisu zboží hned stáhli.    [Kadel]   05.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Záleží na tom, z jakého materiálu (ocele) je šroub a jaký má průměr. Zkušenost je taková, že do 6mm se zaručeně utrhne každý, pokud je řádně zarostlý. U průměru 8mm hodně záleží z čeho je vyrobený, pokud je pevnost do 8G, tak se také trhá. Pokud výše, je určitá šance na povolení. Od průměru 10mm většinou po nahřátí povolí v hliníku každý, ne tak v oceli. Mám vyzkoušeno leptání, vyjiskření, nahřívání. Ke všem metodám, aby byly úspěšné a nejen pokusem, je zapotřebí dobrý přístup, poloha dílu.
Také záleží na tom, jak je díl velký a cenný. Na malém dílu (obal vodní pumpy) může dojít i k roztržení otvoru závitu, stržení závitu, kde pro nedostatek materiálu nepůjde ani závit opravit, ani dát vložku.

Dobrá domácí metoda je ohřívat a chladit (nejlépe intenzivně plynem CO2 přímo z lahve), střídavě poklepat. Ale není zaručeno, že závit přežije.
Vyjiskření nejde jen tak doma, ale je dobré.
Vždy je ale nutno počítat s tím, že závit může být poškozen a promýšlet případnou nápravu předem.    [vintera] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Za zajímavou možnost lze považovat vypálení šroubu kyselinou dusičnou. Je to trochu obtížná chemie, ale z hlediska nepoškození hliníku jde o nejlepší metodu.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  01.07.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Oživim toto vlákno.. Čo takto použiť tzv "úderovy skrutkovač" ktorý pri každom udere kladivom urobí časť otáčky?
Alebo je to v hliníkovom bloku hlúposť?    [ziakoo] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.06.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiNezodpovězené téma 

Neznámý motor?


 Dobrý den, nevěděl by někdo z vás z jakého stroje je tento motor? Děkuji za každou radu.    [Tom]   23.06.2020 
 Přidat odpověď 
Nezodpovězené téma 

Tatra 57a špatné řazení


 Dobrý den, nesetkal se někdo s tímto problémem. Při jízdě nejde zařadit 3 a 4 převodový stupeň. Pokud auto stojí s nastartovaným motorem, tak všechny stupně řadí bez problému. Loni vše fungovalo v pořádku.
Děkuji    [Ivan Rotrekl ]   28.04.2020 
 Přidat odpověď 
Odpověď  Mám obavy abych o ty díly nepřišel, tak přemýšlím co s tím.    [DankLover] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Přesně tak jak říkáte, u mě uplně to stejné.    [DankLover] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  ano , mam ten isty problem - uz 2 tyzdne sa tam nedokazem dovolat - telefony zvonia a nikdo nedviha , samozrejme emailova komunikacia takisto nulova ......    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Chromovna idetic


 Mám tam nějaké díly na pochromování už docela dlouho. Vím jaká je teď doba tak chápu, že se to zdrží. Jenže oni absolutně nekomunikují. Ať už přes mail nebo telefon. Máte někdo stejný problém?    [DankLover] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.04.2020 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (3) 
Odpověď  Přeji pěkný den
Uvědomuji si, že je to již 7 let od vložení tohoto dotazu. Pokud stále řešíte tento problém, kontaktujte mě.
Zajímám se o výrobky teto firmy - Továrna požárních stříkaček ; Ing.Bohuslav Ebert
Jan Kostrhoun - Kostrhoun.Ebert@seznam.cz    [Jan Kostrhoun ]   01.01.2020
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Nezodpovězené téma 

Ošetření slabších a jemně zkorodovaných částí motocyklu s původním lakem + konzervace


 Zdravím, pokud zde již totožné téma je, omlouvám se. Potřeboval bych radu a doporučení. Pořídil jsem motocykl Tatran 125 ve velmi hezkém původním laku (odstín modré v pololesku) s nízkým nájezdem km. Motocykl chci uchovat jako originál včetně všech šrámů a nedokonalostí i vč. vnitřního lakování dílů - jen vhodně zakonzervovat. Narazil jsem na problém: otřel jsem namokro přední blatník a druhý den se objevily rezavé lišky na vnitřní straně a též nehezky orezl na některých místech lem. Jaký mám zvolit postup, pokud chci rez odstranit, postižená místa co nejlépe zakonzervovat a přitom neponičit původní lak (a zároveň nepoužít nový lak na nástřik postižených míst)? Chápu správně, že je potřeba lehce postižená místa umýt odrezovačem - tzv. pasivovat, hůře postižená místa zabrousit velmi jemným smirkem a potom též očistit odrezovačem a pasivovat. Pochopil jsem dobře, že takto ošetřená místa již není potřeba překrývat barvou a měla by být antikorozně trvale ošetřena? Jak je to s konzervací postižených míst např. napuštěním WD olejem, popřípadě kombinace odrezovače a WD oleje? Nenapadá mne žádná jiná metoda, jak jinak přísně uchovat původní lakování (i odřená místa náchylná ke vzniku rzi) bez použití klasického přelakování postižených míst. Děkuji moc za postřehy a upřesnění, příp. doporučení konkrétních přípravků, které opravdu spolehlivě fungují a nenadělají škodu.    [vton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2019 
 Přidat odpověď 
Odpověď  nikdo nic?    [CIJOML]   24.10.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zodpovězené téma 

Renovace stolni vrtacky CZ Ve6 1934


 Ahoj,

sehnal sem stolni vrtacku ze Zbrojovky typ Ve6 z roku 1934. Mate nekdo poneti jake barevne provedeni to puvodne melo? Na vrtacce je nekolik vrstev stetkolaku a puvodni asi chybi.
Zatim jsem jen objevil ze logo CZ bylo vybarvovane cervene. Zadne info sem na webu neobjevil.

Diky

CIJOML    [CIJOML]   21.10.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  [Hedwik] Aceton    [Marek]   01.07.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  To radši sem: http://www.united-c.cz/sluzby/renovace-auto-moto-veteranu/ než abych to řešil svépomocí...    [olex21] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.06.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Skutr čz 175 -501    [Jozo]   23.05.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

kryt


 Dobrý den, mohl by mi někdo sdělit, na jaký typ motorky se tento kryt používal a jakou má přibližně hodnotu? Děkuji    [tt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.05.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (1) 
Odpověď  Cca 5 sec. u internetu; např.:
https://www.sbazar.cz/hledej/plechovky%20od%20oleje    [.]   24.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [Tom7.89] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Kanystry


 Pánové, má to vůbec nějakou cenu? Jestli ano, tak jak se to cenově pohybuje? Popřípadě dokáže někdo tipnout stáří? Moc děkuji    [Tom7.89] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.04.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Jedna se o CZ tourist.    [.]   14.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto 2    [Sider] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

motor


 Zdravím, prosím o identifikaci motoru, co jsem našel na půdě. Děda měl Ogara, ale to asi nebude. Díky :-)    [Sider] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.03.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Zobrazit fotografiiOdpověď  Děkuji, tento start. segment je netušíte z čeho? Díky TW    [thomaschek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Klika nejspíš z nějakého kompresoru.    [.]   11.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Identifikace dílů


 Zdravím pánové, prosím o pomoc s identifikací dílů a typů přibližovadel, do kterých se díly montovaly. Děkuji. Tomáš    [thomaschek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (2) 
Odpověď  Obyčajný žltý piesok neberie,treba kremičitý.U nás je bežne dostať,rôzne zrnitosti-25 kg stojí 6 euro.Najmenej práši balotina,len tá je sakra drahá,cca 25 e za 25 kg.    [Joski]   08.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Právě proto. Pískem nikdo kolem nedělá a co jsem dal díly firmám, tak mi vrátili jednou uhnutý rám, po druhé zase z pískovacího stroje kuličkama tak omleté že se to zohýbalo, nebo nebylo dobře opískované zavnitř, černé to bylo jak briketa, díly špinily a než sem to umyl tak půl dne v prd..
Dík za rady zkusím nějaké jiné abrazivo a budu laborovat. Jinak na 8ATM mám 200lt nádobu natlačenou za 30sec tak to není snad marný kompresor. Při stálém otevření pistole (tryska 6mm) a tlaku 8ATM kompresor stále stíhá dle manometru udržet těch 8atm. Snad to nějak půjde.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Tam je ale zasa opačný problém,všetci naokolo čo pieskujú pracujú s obrovskými tlakmi a prietokmi.Rám z auta,mota,nápravy atd.sú OK.Ale plechy z Jawky sa majú snahu zdeformovať už pri minimálnom tlaku.Mať technológiu je len začiatok.    [Joski]   07.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Také jsme zkoušeli pískovat obyčejným pískem, nic moc, jen prach. Ale dostatek vzduchu se mi podařilo vyřešit zapojením až 4 kompresorů do jedné nádoby, celkový příkon 11 kw. To bylo vzduchu habaděj. Zjistil jsem, že pro občasné práce je lépe to dát tomu, co se s tím živý a mezitím dělat něco jiného.    [vintera]   06.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No neviem to presne vyvetliť ale v podstate je to o tých litroch vzduchu.Cez tryskovaciu trysku 5-6 mm toho vzduchu prejde veľa litrov.Pri pokusoch som natlačil Orlíkom 2000 litrový vzduchojem na 8 Atm + Orlík stále tlačil a po spustení to s tryskou 5 mm bolo tak na pol minuty práce než to vyfúklo.A potom zasa 5 minút čakania...Tiež tieto bežné kompresory nie sú stavané na nepretržitú prevádzku a sypali sa.To ten z lokomotívy zasa ano,má vlastné olejové mazacie čerpadlo.    [Joski]   06.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Ok děkuji za info. Jen zkouším, nedělám to žádné "hodiny" v kuse.

Joski - takže je jedno jaký tlak, ale je potřeba spíše objem vzduchu? Nějak to nechápu, píšete, že tlak stačí 3atm, ale na druhou stranu máte kompresor z lokomotivy a motor 8kW.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Doline piskovat musis korundem k tomu primo urcenym. Piskem ze stavebnin se piskovat nesmi prave proto, ze se rozbiji vznika z toho jemny mikroskopicky prach, ktery vzhledem k jeho hmotnosti kdyz vdechnes uz z plic nedostanes. Rika se tomu silikoza a zpusobuje ji vdechovani oxidu kremiku. Neopomen venovat pozornost uzavrene nadobe kde piskujes s dukladnym odsavanim. Hadra na hubu nepomuze. (ZC)    [ZČ]   06.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Keď som s pieskovaním začínal tiež som si myslel že dvojvalcový Orlík stačí a nefungovalo to.Ani s trojválcovým.Tie pistole do ruky to samé-bycikel som robil celý den....Nakoniec jediný kompresor s ktorým sa už dá slušne pracovať je trojválec z lokomotívy Sergej,motor 8 kW, ale vzduch z kompresora zapojený tak že všetky tri válce,každý tak 500 ccm tlačia priamo do hadice s tryskou.Tlak regulujem poistným ventilom podľa potreby,ale ani veľmi nie je čo.Piesok/balotinu/čokoľvek prisáva klasicky zo zásobníka na 50 kg.    [Joski]   05.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  No origo uvolňovač RETECH opravdu funguje. WD co jsme zkoušeli je ne zrovna účinné. Stejně tak podobně "vypadající" uvolňovače za 100-150kč. Retech je ale drahý stojí 300/kus + DPH u delaera. Já platil za dva 724.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Proto se ptám.
Mám "fixírku" pistoli, která má buďto svoji nádobku na asi kilo písku, nebo hadici do nádoby s pískem. Z nádobky to ale vyfoukne,....nevim 30sec.

No kompresor mám vhodný, porotože dokáže dávat ragulovatelný tlak od.jak píšete "pohode od 3 do 6 atmosfér"..do 10ATM. A to trvale.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  Jak ste prišli na to že máte vhodný kompresor?Pískovať sa dá v pohode od 3 do 6 atmosfér,tlak nie je až taký rozhodujúci.Akým spôsobom "dodávate" piesok?    [Joski]   04.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Odpověď  LITINOVÁ DRT, STRUSKA, TVRDOKOVOVÁ DRT,hrubší písek?    [Monty]   04.03.2019
 Zobrazit dotaz a odpovědi / Přidat odpověď   
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Pískování doma - technologie


 Mám dobrý kompresor, nádobu. Dostatečný tlak 8-10Atm. Výkon je více jak dostatečný. Jen tedy jak pískovat?
Technicky:
1 - ..vadí výslednému tlaku v hadici/pistoli to, že je z kompresoru tlustá a pak na konci redukcí zůžená na takovou, kterou nasadím na pistoli? Jakože není v tlakové nádobě 9atm a na pistoli na konci třeba jen 6?

2 - ..výsledky z cvičným pískováním křemičitým pískem 0,8mm (stavebniny pytel 25kg za 150kč) jsou rozpačité. Písek se rozpadne na prach a bohužel tvrdou barvu , nebo vícevrstevnou to moc nebere. Bude lepší balotina? Sklo? ...jiné abrazivo? Jde mě jen o to čistit si rámy a plechařinu Jawa.

Děkuji za rady.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.03.2019 
 Zobrazit odpovědi / Přidat odpověď   (11) 
 Strana 1/57 (řazeno dle stáří příspěvků)  Následující strana » 

Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006