MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315695 příspěvků |8137 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 14 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly do roku 1945 | Diskusní téma 25.2.2024 05:45  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

ložiska do anglických motocyklů


 Ahoj, nevěděl by někdo,kde se tu dají sehnat takováto ložiska do anglického čtyřtakta? je to ložisko na klikovku a má rozměry v palcích. Je to na royal enfield z roku 1937. Klasičtí čeští výrobci ložisek takové ložisko neznají a nevyrábí.
Děkuji za radu.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2015     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě jedna ze zadu    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2015
Odpověď  Pěknej stroj!    [Tom]   16.12.2015
Odpověď  Jo klidně písnimi na meil.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2015
Odpověď  Nádhera. Uvolnil by si mě (sz, mail,..) nějaké fotky z renovace do vznikající knihy?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2015
Odpověď  moc pěkný    [PS]   16.12.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak mám k dnešnímu dni hotovo.Utopený a zarezlý motor po letech opět zavrčel a já jsem si nadělil hezký vánoční dárek v podobě nastartování motoru a dokončené renovaci.
přeji všem hezké vánoce a úspěšné dokončení renovací do nvého roku.

PS: tak spojka je nakonec opravdu suchá.Dva dny jsem ji odmašťoval :-)) hehe ale podařilo se.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.12.2015
Odpověď  Díky kluci, ale už to vím jak to je. Spojka je v oleji a ten olej je nalitej v krytu primáru. Je to dost podivné, vzhledem k tomu, že to jsou jen plechy do sebe zapasované a drží to stupačka,žádný spojovací šroubek, ale zdá se že to olej dokáže utěsnit a udržet jen tím jak to do sebe zapadne +/- nějaká ta kapka co asi sem tam ukápne ;-)
Mluvil jsem o tom s jedním pánem co sbírá royaly a ten to také nevěděl, tak to zkusil bez oleje a prý mu to po jedné jízdě ohoblovalo válečky na řetězu, takže olej tam určitě dám.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2015
Odpověď  Enfieldům se věnuje firma http://www.hitchcocksmotorcycles.com/home ,napsal bych jim dotaz.
Vladimír    [Vladimír]   07.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto - suchá spojka.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2015
Odpověď  Já sem tedy ten nejméně povolaný odpovědět. Ale typuju to na suchou spojku. Viz obrázky motore ze třicátých let,... Olej mi kdysi doporučil pro motor SV 500 1930 pán z BSA klubu takto :
SAE 50 API SA , GL 1 80/90 Primár 20/20 nebo dextron
pěkné ráno www.bsa.zde.cz
V Technice tam mají zajímavé články o oleji. Já jsem to (bohužel) zatím neřešil. Takže jen pro základní studioum.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2015
Odpověď  Mám asi blbý dotaz, ale jak se maže u těchto 4T motorek spojka? mám korkové lamely a jak se zdá tak jsou na sucho, bez jakéhokoliv přívodu oleje. Je to možné aby byly na sucho? Nevím jak by k nim olej přišel, nebo se sem tam promažou? Také mě napadá,jestli kryt primáru neslouží jako olejová nádoba, ale na to nemá vůbec žádnou těsnost, je to jen plechový kryt co se přiloží k jeho protikusu a bez jakéhokoliv těsnění. Myslím, že to bude stejné jako na jiných anglických předválečných čtyřtaktech. Asi stejné jako BSA, norton atd... Jak to máte s tím mazáním

A druhý dotaz, jak hustý olej používáte na to aby nejlépe vyhovoval olejovému čerpadlu. Myslím, jestlii je lepší hustý aby se lépe tlačil hadičkami, nebo řidký. Výrobcu veteránských olejů už jsem pár našel, ale nevím jakou hustotu.
Můj motor byl plný vody, takže olej se nedal klasifikovat:-(    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2015
Odpověď  ty stránky jsou tedy přesněji takto: vintage-motorcycle.com    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2015
Odpověď  Tak podávám hlášen9, že dnes přišlo sedlo z Rakouska od british only austria. Neuvěřitelná rychlost a je to přesně to co jsem potřeboval, tímto tedy děkuji dolinovi za tip a zároveň mohu pro případné další kupující tento obchod doporučit. Opravdu to funguje a zboží dojde. Dokonce to došlo dřív, než to sedlo tu z česka z aukra, tam zatím nemám ani odpověď na odeslanou platbu :-(

Dnes jsem si i vyzvedl chromy z chromovny, tak jdu něco poskládat :-))    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  chlapi, nemáte náhodou někdo doma takovýto kohoutek? to je asi poslední věc co bych chtěl sehnat a mám to komplet. Vypadá tak jednoduše a obyčejně a přitom není nikde ani v replice.
Sedlo mi dnes rakušáci potvrdili, že posílají, tak snad dojde, tak ještě ten kohoutek aby to bylo hezky stejné a originál a pak už jen skládat :-)
Rozdvojené měděné potrubí do dvou kohoutků už si doma vyrábím sám ;-)    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2015
Odpověď  to je fakt, dříve jsem burzu procházel třikrát aby mi nic neuniklo a plnil batoh věcmi a dnes ji proletím rychlostí větru a když koupím, tak něco sotva tak do kapsy. Ale to je také dáno tím, na jakou motorku člověk shání.
Ale jednou to přijít musí, že prostě věci dojdou a nebudou "originály" lidí co dělá veterány je stále víc a dílů je jen tolik kolik se dochovalo-i když nevíme kolik to je, tak je to pevné konečné číslo a víc nebude, ale veteránistů přibívá do nekonečna.
Proto i ty ceny.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2015
Odpověď  To nic není, to já už několikrát zažil ale i za podstatně vyšší částky. Koupil jsem dlouho sháněný díl na burze za 11 tis a na příští burze byly hned dva jeden za 6 tis a druhý za 6 a půl. A mohl bych pokračovat. A zase když jsem nekoupil, protože se mi to zdálo drahé a řekl jsem si , že počkám až se objeví levnější, tak už se to neobjevilo, to prostě k tomu patří. Ale v současnosti je to úplná katastrofa, nedá se prakticky nic kloudného koupit, vše je stokrát přebrané, jestli to půjde takhle dál, tak ani nebude důvod, proč jezdit na burzy.    [PS]   09.09.2015
Odpověď  Se divim, že Ty takový matador se divíš,...vždyť to tak přece funguje. Seženeš něco vysněného za těžké prachy a pak je to další burzu, "aukroden" nebo bazoš furt dokola za polovic. Já sháněl kdysi tu hliníkovou světlo-kapličku na 477. Až sem se nakrknul a koupil ji za 350 + 140 dobírka z netu. Pak na dburze za dva dny po kile asi deset a nikdo to nechtěl. Předtím 6x burza a nikdy ani jednou! :D
Peace.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.09.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak to je k zbláznění. Hledám tu v ČR tak dlouho to velké sedlo, až jsem si řekl, že tu prostě není a dnes jsem poslal platbu na to sedlo s odkazu od dolase a ejhle, zrovna DNES!!! se to samé velké objeví na aukru 35cm x 42cm :-(
No nic naplat, to se nedá nechat náhodě a koupil jsem raději i to na aukru, kdyby to ze zahraničí nějak nedopadlo, tak lepší jistota doma než nejistota v zahraničí.
No ale není to k zbláznění? jedno za 3000,- a druhé za 2000,- :-(((
to jsem zvědav jestli dojdou obě?    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.09.2015
Odpověď  Tak je to z Rakouska , to není tak daleko,..osobní návštěva? :D
Ale popravdě prohlédnutí si na místě je o to lepší, že víš co kupuješ.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2015
Odpověď  to by bylo, ale to jsou ty menší klasická sedla, ale já tam mám to největší, což odpovídá jen tomu v tom odkazu.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2015
Odpověď  nebude lacnejsie kupit to priamo od panov zo Spojeneho kralovstva? aj s postovnym maju lepsie ceny :
http://www.ebay.co.uk/itm/MOTORCYCLE-RUBBER-SADDLE -COVER-DUNLOP-REPLICA-/291543369857?hash=item43e15 6c881
http://www.ebay.co.uk/itm/Rubber-Dunlop-Style-Tria ls-Solo-Saddle-Cover-Classic-Motorcycles-/33160985 3583?hash=item4d357cce8f
http://www.ebay.co.uk/itm/SADDLE-Dunlop-Replica-Ru bber-Dunlop-Trials-Solo-Saddle-Cover-/351449727254 ?hash=item51d4094116    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2015
Odpověď  paráda díky, tak jsem to veliké asi našel na tvém odkazu.

http://en.vintage-motorcycle.com/index.php?languag e=en&site=4&pid=241&id=9451&suchte xt=saddles&limit=0

Máš nějaké zkušenosti jak to koupit? myslím jak to zaplatit do zahraničí,kupovals tam něco? Dobírkou to asi nepůjde :-(    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2015
Odpověď  Kdysi jsem sedla hledal. Mám uloženo jen tohle. Asi spíše dotazem no,..

http://www.johnbudgenmotorcycles.co.uk/saddles.htm

http://en.vintage-motorcycle.com/index.php?languag e=en&site=4&pid=241&id=1758&limit= 0    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.09.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  hloubka 34cm    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  šířka 38cm    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Prosímvás chlapi, kde sháníte gumové potahy na sedla na zahraniční motorky? já mám nějaké hooodně velké sedlo, které se v replice drilastic podle všeho nědělá, tak mě napadá jestli nějaká jiná značka (např bmw, dněpr, zundapp apod) nemá takové velké sedlo. Spíše mi jde o replikové výrobce, protože originál asi bude obdobně zpuchřelý a drahý a nesehnatelný. Zatím jsem v novovýrobě takto velké sedlo nenašel.
Sedlo je široké 38cm a hluboké 34cm    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2015
Odpověď  Motor mi dělá AHRA hradec králové. konkrétně vyrobí nový píst podle vzoru a udělají výbrus a nové čepy na klice a až mi dojdou ty ložiska , tak prý udělají i ten kroužek do kerteru ve kterém ložisko běhá. Ventyly těsní, tak ty nechám taka dále mám vůle v bronzových pouzdrech na ozubených kolečkách, které přenáší pohyb na magnetku, tak ty už nechám udělat u soustružníka v okolí.
teď se potýkám se zarezlou hřídelkou v přední vydlici na vahadlech a vymletými oky na vahadlech vidlice. To musím také nechat někde udělat .    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2015
Odpověď  Hustý olej v převodovce je zřejmě pro to, aby nevytékal, ¨protože mezi hřídelemi
a pouzdry už bude vůle.
Kde jsi nechal dělat motor ?    [radek]   03.08.2015
Odpověď  Podívej se na nabídku olejů firmy REKTOL. Ta je vyrábí dle původních receptur, jak pro auta, tak pro moto.    [J]   02.08.2015
Odpověď  Tak motorka už je rozebraná na šroubky a motor už se dělá, ale ted by mě zajímalo jak je to s olejem do motoru a převodovky. V převodovce mám opravdu hodně hustej olej, až se dá skoro nabrat prstama a i v motoru byl docela hustý, Jde mi o to aby to bylo dobré pro olejové čerpadlo.
Viděl jsem, že jsou nějaké speciální veteránské oleje. Je to dáno jejich hustotou, nebo co je na nich to speciální pro veterány.jaký olej je dobré použít. O žádných nmoderních řidkých syntetikách rozhodně neuvažuji.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.08.2015
Odpověď  tak este raz odkaz: http://www.chelemendik.sk/Ako_si_zalozit_konto_na_ PayPal_717188226.html    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.07.2015
Odpověď  na platenie na ebayi jednoznacne odporucam paypal(navod na registraciu napriklad tu : http://www.chelemendik.sk/Ako_si_zalozit_konto_na_ PayPal_717188226.html)
Vacsinou ked je tam cena kup teraz tak to musite aj okamzite zaplatit - inac sa obchod neuskutocni ..... pozor na clo a dph ,nie je to tovar z EU - do hodnoty 22 eur je to bez cla a dph , nad tuto hodnotu colnici naparia aspon dph , do hodnoty tovaru sa zapocitava aj postovne!    [roman_rk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.07.2015
Odpověď  Mají mj. stránky www.royalfield.com. A tam je adresa na technickou podporu customerservice@royatenfield.com. Ať ti tam někdo z okolí napíše.    [Honza l]   31.07.2015
Odpověď  Jsou firmy, které dělají zakázkově, ale stejně to musí být nějaké minimální množství-ne malé. Enfield má jistě svoje fandovské stránky a tam dy katalogy najdeš, někdo ti pomůže s angličtinou    [Honza l]   31.07.2015
Odpověď  tak jsem ho našel na e-bay
http://www.ebay.com/itm/ROYAL-ENFIELD-350-EARLY-MO DEL-TIMING-SHAFT-BEARING-CAGE-ASSEMBLY-NEW-PACKED- /181423218835?hash=item2a3daaa093&vxp=mtr

může mi prosím někdo poradit jak to na e-bay chodí s nakupováním a s placením? musím mít nějaký speciální účet? nikdy jsem tam nic nekupoval. Zatím jsem jen zvládl registraci :-(    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.07.2015
Odpověď  No na zakázku asi nebylo, ale už se asi nevarábí. ptal jsem se u prodejců anglických motorek,ale ti už prý také používají normalizovaná běžná ložiska. Někde v anglii by se asi dalo sehnat, ale zatím se mi žádný z oslovených kontaktů neozval a hledat to v angličtině na anglických stránkách je mimo mé znalosti. nevím kde bych to v anglii hledal. V česku to k sehnání není, ale ona asi ta cena z anglie, bude obdobná, jako výrobní zakázková výroba v ČR. Ale kdyby se našlo, tak bych raději bral ten originál z anglie.
Problém je , že na royal enfield už v anglii nic není k sehnání a indové mají díly a evidenci jen od 50tých let, kdy jsou to ty samé bullety co jesdí takřka dodnes nezměněny, tato motorka, je ještě model před bullety.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.07.2015
Odpověď  Tak trochu pochybuji, že si výrobce nechal dělat válečková ložiska na zakázku (jiné je to u litých). Myslím, že při zadání tří rozměrů ho seženeš. Já scháněl 2 ložiska diferenciálu tatry 75. Jedno okamžitě (cca 300 Kč), druhé na objednávku do 2 týdnů za zcela nesmyslnou cenu (tuším okolo 4 t.). Ale sehnaly se.    [mirek]   30.07.2015
Odpověď  bohužel číslo jsem na ložisku nenašel a ani royal enfield v praze už tak staré katalogy nemá a taková ložiska nepoužívá.
Ale kontaktovaljsem firmu v brně, která by ložiska dokázala vyrobit, popřípadě upravit ložisko tipizované a otvor v kartru, tak aby to pasovalo, tak snad to nějak dopadne ;-)
ŘEŠIL TU JEŠTĚ NĚKDO VÝROBU NESTANDARTNÍCH LOŽISEK NA ZAKÁZKU, NEBO NA VŠECHNY JINÉ MOTORKY JDOU LOŽISKA SEHNAT?
Ta firma (SLB brno?) prý vyrábí veteránistům i ložiska na pragovky a jiné veterány, takže problém atipických ložisek je jim znám.    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.07.2015
Odpověď  Myslim ze rozmer je podobny HD J model. Skus http://www.competitiondist.com/ v USA. Vyrabaju aj "oversized" rozmery.    [branulko]   29.07.2015
Odpověď  Katalog se dá jistě sehnat i na internetu. A označení ložiska zkus dát do vyhledávače.    [Honza l]   29.07.2015
Odpověď  stačily by i nové válečky do klece průměr 6,3 a délka cca 8,25 čeští výrobci vyrábí nejbližší válečky 6,35 x 13mm...........????????????? :-(    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  přibližné rozměry    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  každé jiné    [martin S.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.07.2015
 Přidat odpověď   (44) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006