MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316089 příspěvků |8180 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 181 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly do roku 1945 | Diskusní téma 20.6.2024 06:59  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

DKW 350/250 NZ elektroinstalace s novým regulátorem


 Zdravím
Chtěl bych poradit ohledně regulátoru a dynama na DKW 250/350 NZ,Samozřejmě můj regulátor ve spínačce SP 12R nefunguje.v příručce je napsáno že všechna elektroinstalace bere 75 W při 6V.Tak jsem koupil Regulátor dynama 6V 75W cívkový.Ale nevím jak ho mám zapojit na jaké kontakty. Prosím neporadíte mi někdo jak to mám zapojit ?? popřípadě jestli má někdo s alektroinstalací na DKW 250/350 Nz zkušenosti a prozradí jak mu to funguje? :)?Děkuji za případné rady............    [LIVCARegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2015     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj
Měl bych jeden dotaz.(nemám zapojené přední a zadní světlo)
Mám originál zapojený stator,a ve spínačce SP 12R mám zapojeny originál patrony (regler a odpojovač),zapojil jsem celou elektřinu podle originalního schematu. cívku jsem zapojil novou(stará nehaže jiskru:(.Při vypnutém stavu(kontrolka nesvití) naměřím na kontaktech viz obrázek 6,0.Když otočím klíčkem a nastartuju motocykl na těch stejných kontaktech mi to ukáže CCa 3.3 V a kontrolka dobíjení zhasne...Chtěl bych vědět co je špatně nebo co měřím špatně...Nemělo by mi to ukazovat třeba 6,4 V při běhu motocyklu?baterie se mi dobije třeba z 6,0V na 6,3 což je dobře,ale nenaměřím nic kloudneho:(Mohl by mi někdo tento jev vysvětlit?:) Díky za odpověd lukas    [LIVCARegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dodatečně ještě schéma zapojení regulátoru AEV 0361A, nákres je pro naši spínačku PAL
ale nezakreslil jsem zapojení zadní lampy - pokud má spínačka i kontakt 57 tak je k němu připojena přední parkovačka a na kontakt 58 se připojí zadní lampa, v případě že spínačka má pouze kontakt 58 tak je na něj napojena společně přední parkovačka i zadní lampa.    [Martin Štindl]   22.10.2015
Odpověď  Uhlíky jsem upravoval z škodováckého startéru, uhlíky DKW mají na průřez tvar rovnoramenného lichoběžníku takže to chce trochu pečlivosti při zabrušování. Jejich délku já už nemohu odměřit ale prováděl jsem to takto: z pouzder uhlíků se vyjmuli pružinky a do nich se nasunul kousek modelíny, poté se nasadil rotor na klikovku a lehce se přitáhnul. Následně se rotor stáhnul a na pouzdrech se dle obtisknuté modelíny změřil přesah - tedy vzdálenost komutátoru od pouzder uhlíků. Uhlíky se potom zkrátily tak aby při zatlačení do pouzdra(s pružinkami) měli přesah o cca 1,5 až 2mm menší než byl u obtisknuté plastelíny, tím vznikne dostatečná vůle aby nedošlo k rozdrcení uhlíku či deformaci pružinek při konečné montáži rotoru.
DKW mají dynama s jmenovitým příkonem 6V/75W a v předním světlometu žárovky 35/35W takže průřez vodiče 1,5mm2 je optimální, menší průřez 1mm by nemusel zrovna zavázet ale už se s ním zvětší ztráty napětí.
Ještě k tomu regulátoru, pokud by se umístil pod nádrž tak tam je riziko přehřátí od rozpálené hlavy válce, za jízdy by snad vzduch stačil regulátor dostatečně chladit ale při zastavení se především u jednoválcové 350tky teplota nad hlavou válce velmi prudce zvýší.    [Martin Štindl]   15.08.2015
Odpověď  Zdravím mistry:)
Chtěl jsem se ještě zeptat na jednu věc,v katalogu dílu DKW nz 250/350 se nikde nedočtu jak mají být uhlíky vysoké když jsou nové.Samozřejmě že si šířku a délku odměřím od těch starých uhlíků,ale nevím jak mají být vysoké,tý mé bych řekl že jsou již sjeté:(abych to nepřepísknul:)!!A ještě jedna věc Nechavali jste původní průřezy vodičů?tj 1,5 mm2 nebo jaký kabel jste použili při montáži:) děkuji vám za odpověd.....    [LIVCA] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  15.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Schéma s regulátorem AEV 0361(mínusová regulace) přímo v SP12R, ta kontrolní žárovka je u regulátorů ale vždy spínaná, ta naše spínačka PAL je jednoduše funkcí i označením svorek obdobou spínačky Hassag a Hella - jen postrádá tu integrovanou kontrolní žárovku. Svorky v regulátoru D/61,B/51 a M jsou identické s kotvičkovým regulátorem PAL(D,B,M) takže jeho zapojení by se provedlo stejně jako u tohoto AEV.
Nutné je ale tedy jak už bylo psáno níže(a mám popsáno i v příloze) provést přepojení statoru s nastavením u budícího vinutí, ale i v případě regulátoru AEV 0361A(plusová regulace) by se muselo provést přepojení u statoru na svorkovnici - tj. odpojit a zaizolovat vývod vinutí s regulačním odporem, každopádně by to šlo mnohem jednodušeji než v předchozím případě.
V mém případě ale byla SP12 kromě cívky vybrakovaná a navíc se ještě upravovalo umístění a proklamování svorek, původní pojistka 40A je kratší takže se posunul jazýček o jednu svorku aby šla uchytit běžná pojistka 16A a přemístila se jedna klema(už nevím z jaké pozice ;-)) aby propojila svorky 3 a 4, právě ze svorky č.4 je veden vodič na klaxon, u běžné DKV NZ je klaxon napájen až při sepnutí klíčku z kontaktu 15/54.
Měl bych ale ještě jeden dotaz ohledně těch regulačních patron, jsou určitě NEFUNKČNÍ?!! ty potíže s dobíjením nemusejí být nutně zrovna v regulaci, rotory u dynam DKW mají takový neduh a to je izolace mezi lamelami komutátoru, jakmile dojde vlivem opotřebení k jejich "zabroušení" že jsou zároveň s izolací tak oba uhlíky už nemohou při otáčení rotoru dosedat správně na lamely a tím pádem nemohou převádět generovaný příkon - regulátor může být naprosto v pořádku ale vlivem této závady nemůže fungovat protože nemá jednoduše co spínat. Právě tohle se mi vymstilo když jsem zprovozňoval kolegovi KSko, vše zapojeno správně(regulátor AEV) ale po nastartování kontrolka stále svítila - na stojícím motoru se přitom vše jevilo v pořádku, rotor byl proměřen a svítící kontrolní žárovka zákonitě prokazuje že proud prochází přes vinutí rotoru, až po týdnu proměřování jsem zkusil nasadit druhý rotor který měl oproti předchozímu už proškráblé izolace mezi lamelami a po nastartován žárovka konečně zhasla:-)    [Martin Štindl]   13.08.2015
Odpověď  jj určitě je nebudu vyhazovat:)..    [LIVCARegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.08.2015
Odpověď  Ahoj,
kdybys chtěl ty originál patrony vyhazovat, tak je nevyhazuj. Mám v plánu se o dlouhých zimních večerech pustit do repase těch mých, nevím zda to půjde, ale pokusím se, pak dám vědět.    [franta k.]   13.08.2015
Odpověď  Zdravím
Děkuji za odpověd:)
No ten svornik nechci lámat je to škoda,chtěl bych zachovat originalitu te SP12R :),a ty německé patrony jsou uplně mimo můj rozpočet a možnosti(fakt drahé) :( :( ten PAL regulátor asi hodím pod nádrž,jestli se tam vejde :)
Z obrázku tvé spínačky a regulátoru AEV 0361(minusové regulace) v SP12R nejdou vidět kde máš zapojené kontakty.jak jsi již psal s tou AEV bych nemusel zasahovat do vinutí statoru a jeho kontaktu.Prosímtě nenakreslil by jsi mi ještě to zapojení pro AEV ?a popřípadě schema pro tu PAL s tou jednou pojistkou 16A?je to nějaká jiná varianta zapojení PAL než nakreslil Franta? Děkuji za odpověd a děkuji vám mistrům :))..    [LIVCARegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto v případě regulátoru AEV 0361(mínusová regulace) v SP12R na DKW NZ 350. Regulátor je na jednoduché konzoli uchycené k zadní stěně, zde je pozměněno i schéma pro spínačku PAL(kývačková)a použita pouze jedna pojistka 16A.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2015
Odpověď  Patrony určitě odpojit a demontovat, nemůžou se zapojit dva regulátory společně když jeden nefunguje :-)
Důkladně ale zkontrolovat zapojení, původní regulační patrony mají ve spínačce integrované kontakty takže aby tam nedošlo k nějakému nechtěnému dotyku při zapojování jiného regulátoru. Kotvičkový PAL se bude muset usadit mimo spulenkasten ale AEV by se mohl vejít do prostoru patron, usazoval jsem ho do SP12R ale tam už chyběl svorník patron - já nevím jestli ho lze demontovat nenásilně.    [Martin Štindl]   12.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj
Zkusím to jak si mi to popsal zapojit,a pak ti tu dám vědět jestli to funguje a hlavně jestli to dobíjí což je asi to nejduležitější,nechtěl bych jezdit jenom na baterii.Napadá mě ještě jedna otázka když použiji regulator PAL(civkovy),nebo AEV elektronický(tranzistory) budu muset z té SP12R vyhodit ty patrony regler(regulator) a schalter(odpojovač)? a nemám to potom nějak proklemovat v te spinačce ty kontakty?nebo to tam mám nechat ty obě patrony?..:)...Díky za případnou odpověd a hlavně za radu.    [LIVCA] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.08.2015
Odpověď  Zdravím.
Hlavním problémem pro zapojení regulátoru PAL je samotné dynamo, stroje DKW mají regulátor(patrony) v provedení pro tzv. plusovou regulaci kdy budící vinutí má "mínus" svod ukostřen kdežto československé motocykly mají svod(u péráka mínus, u kývačky aj. zase plus) přiveden na regulátor - tedy svorku M. Pro regulátor PAL by se muselo přepojit statorové vinutí, tedy ukostřený svod nastavit a připojit na svorku M. Ale na druhou stranu AEV Kroměříž už vyrábí regulátory 75W i pro plusovou regulaci s ukostřením mínus (AEV 0361A 6V/75W) a tento polovodičový regulátor nemá takové ztráty jako starší kotvičkový, měl by stát cca 520Kč a lze ho zapojit na dynamo bez zásahu do statoru. Zapojoval jsem dva regulátory AEV na stroje DKW(KS 200 a NZ 350) tehdy ještě nuceně s přepojením na statoru a vše OK .
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=102&idtop=97587    [Martin Štindl]   12.08.2015
Odpověď  A pak je samozřejmě ještě jedna možnost, poněkud dražší, ale zase bez úprav elektroinstalace a "schovávání toho PAL regulátoru, koupit elektronické regulátory do skříňky SP12R.V Německu je prodávájí, třeba zde : http://www.kla-mot-te.de/regler/elektronischer-pat ronen-regler-fuer-dkw-modelle-p-692.html
I při použití těchto se musí odpojit regul. resistor ve statoru.    [franta k.]   12.08.2015
Odpověď  Podle toho mýho schématu to zkus, vyplodil jsem ho podle zapojení toho regulátoru na velorexy.cz, mělo by to tak fungovat, ale prakticky jsem to neověřoval.Ten červený váleček je regulační resistor, DKW ho má standartně ve statoru dymama, zapojení jsem upravil tak, aby se ten originál reg. resistor vyřadil a používal ten "váleček". Budeš muset rozebrat stator a konec budícího vinutí, který je originál kostřen odkostřit a připojit na "M" regulátoru.    [franta k.]   12.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto..    [LIVCARegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdravím,zasílám tady foto mého Statoru,svorkovnice s kontakty které jsou originál zapojené+ uhlíky.Snad to mám tedy zapojeno dobře z vinutí:)    [LIVCARegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2015
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Zdravím
díky franto F.děkuji za schéma :) snad to bude ono,našel jsem ještě jedno schéma na DKW 250/350 Nz.tak ho tu přikládám.a zasílám foto z druhé strany toho regleru.Je tam takový dlouhý červený odpor.Označený 6R0 J(WF66981).
Ptal jsem se jednoho člověka,a ten mi řekl že DKW 250 Nz mají jako kostru - pol.tak jsem z toho zmatenej.Můžu to tedy zkusit zapojit podle tvého schématu??.pošlu ti ještě fotku statoru a vystupu na svorkovnici + uhlíky.Děkuji za další rady a pomoci :)    [LIVCARegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.08.2015
Odpověď  Vypadá, že většina DKW má mít kostřený - pól, takže na skoro všech schématech od DKW je to špatně.Potvrdí mi to nějaký DKW znalec ?    [franta.k]   11.08.2015
Odpověď  Tak mi to nedalo a ještě jsem koukal na další schémata od DKW motorek a tam je vždy kreslený mínus na kostru, dokonce jsem našel schéma, kde mají špatně značku baterie která má dva plusy :) Takže to na tvém schématu může být klidně chyba.    [franta k.]   11.08.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zdar,
takto by to snad mělo fungovat. DKWka má podle schématu kostřený plus, kdežto to dvoucívkový relé je standartně zapojovaný s kostrou na minus pól. Jestli má ten regulátor vinutí relé ošetřený diodou, tak se musí ty diody otočit.(neznám ten regulátor tak podrobně).    [franta k.]   11.08.2015
 Přidat odpověď   (20) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006