MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306142 příspěvků |7498 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 57 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly do roku 1945 | Diskusní téma 5.7.2020 09:18  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

DKW spínací skříňka


 Ahoj koupil jsem DKW v nedokončené renovaci. K motocyklu je spínací skříňka viz foto, ale z boku není vstup na klíček. což mě není jasný protože jsem vždy viděl s klíčkem ze strany. Nevíte z jakého typu by tato mohla být?    [pavel]   28.11.2015     Přidat odpověď  
Odpověď  Pavle, máte ještě spínačku SP12r? Sehnal jsem DKW Nz 250 a chybí mi tam. Pokud by to bylo na prodej, prosím dejte vědět.
Děkuji    [DKW_klasse]   02.12.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Regulátor AEV 0361A je v tomto případě umístěn na jednoduchém držáku v prostoru rámu pod nádrží a co nejblíže krku řízení. Ukostření je zajištěno přes vodič napojený na tělo dynama.    [Martin Štindl]   27.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Proklemování svorek "1a" a "20" je provedeno přes zadní část spínačky, pod uchycovací matice svorek jsou usazeny měděné pásky tvarované do L s napájeným vodičem.    [Martin Štindl]   27.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail propojení objímky kontrolní žárovky a svorníku patron.    [Martin Štindl]   27.11.2016
Zobrazit dokumentOdpověď  Problém v systému, opětovně schéma.    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Snad nebude vadit když použiji tuto diskusi. Mám dokončenou a odzkoušenou elektroinstalaci na kolegově DKW KM 200, motocykl má původní spínačku Sp 10 ale je použit regulátor AEV 0361A, schéma a úpravy možná někdo další využije. Mělo by to být využitelné pro typy KM, KS a SB.
Pro zapojení regulace AEV je nutno odpojit a zaizolovat vývod s regulačním rezistorem(10 Ohm) v budícím vinutí. Původní skříňky Sp 10(SP 12R, SP 20 atd..) nelze bez násilných úprav využít k zabudování elektronické regulace AEV takže pro zachování spínačky se regulátor musí umístit mimo skříň. V samotné Sp 10 se propojí svorky "1a" a "20" a pro funkci kontrolní žárovky dobíjení se spojí objímka žárovky se svorníkem patron(viz. popisky ve schématu). Pro funkci regulátoru je potřeba ho ukostřit, původní patrony v Sp 10(Schalter+Regler) jsou kostřeny přes tělo spínačky k držáku baterie a nelze bez pracnějšího přepojování využít volné svorky ve skříňce - je vhodnější zajistit ukostření AEV jiným způsobem.
Ve spínačce jsou normálně dvě krátké pojistky 40A, pro funkci kontrolní žárovky může zůstat vložená přístrojová(Maschinensich.40A) nebo se místo ní použije klema(váleček)- samotný regulátor 0361A má proudové omezení 11A a pojistka této hodnoty je vlastně nevyužitelná. Bateriovou pojistku (Batteriesicherung) je možné použít i slabší ale tyto keramické krátké pojistky jsou dnes obtížně k sehnání a nevím jestli byly i menší hodnoty než 25A, popř. lze kontakty překlemovat a napojit mimo spínačku pojistkový bajonet pro běžné delší pojistky 25mm(16A).    [Martin ŠtindlRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.11.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  foto motocyklu    [pavel]   29.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto průměru kolena výfuku    [pavel]   29.07.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, sehnal není zde vlastník DKW KS 200? řeším teď kolena a výfuky. První otázka byly na tomto motocyklu použity objímky ke stažení tlumiče a kolena dle fotek, co jsem našel mně to nepřijde. Další otázka jaký je správný průměr výfuk kolene a průměr otvoru v tlumiči. V mém případě je větší průměr trubky kolene než-li tlumiče. Tedy prosím zda by tu byl někdo ochotný a oměřil mně to ať vím, co je špatně.    [pavel]   29.07.2016
Odpověď  Možná Němci počítali se svojí důsledností že nebudu zapomínat zapnutý klíček :-)
K tomu kontrolka v SP 10 i na spínačkách Hassag/Hella je viditelnější než ve spínačce FJ.    [Martin Štindl]   22.03.2016
Odpověď  To Martin Štindl : Tak jsem změřil odpor cívek DKW (jenom obyčejným multimetrem) a originál ukázal 1,5 Ohm a německá nová replika 1,4 Ohm. Takže ještě nižší než u Jawy. Při zapomenutým klíčku tam tedy poteče něco přes 4 A, ztrátový výkon bude cca 25W, na tu cívku je to celkem dost , ale zhořet nutně nemusí. Nicméně přeci jen spínačka pérácká vlastně vyšla ze spínačky DKW, tak to třeba bylo vylepšení proti DKW....    [frantaK]   22.03.2016
Odpověď  Zdravím ve spolek,
vyrábím na spínací skříňku SP10 obdelníkový kryt pod klíček zapalování. Potřeboval bych pomoci s určením pozic kuličky pro polohy klíčku. Neměl by někdo fotku tohoto kryt z pohledu od spínacího bubínku, aby byly vidět důlky pro kuličku......moc by mi to pomohlo.    [Erico FaltanyRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2016
Odpověď  Včera mi kamarád svěřil na repas spínačku FJ takže jsem rovnou změřil odpor primárního vinutí cívky - na multimetru to ukazuje 2,0 Ohmů, ten ochranný rezistor má cca 1,6- 1,8 Ohmů.    [Martin Štindl]   16.01.2016
Odpověď  Právě o to jde, pokud primární vinutí u cívek DKW mělo samo o sobě větší odpor než cívka péráka tak i při zapomenutém zapnutém klíčku nemuselo dojít k poškození cívky - jen se vybila baterie. Jestliže mají obě cívky přibližně stejný odpor primárního vinutí tak prostě u německé DKW cívka neměla takový ochranný prvek aby se zabránilo případnému spálení vinutí.    [Martin Štindl]   13.01.2016
Odpověď  Tak to jo. Dole na tý stránce píšou, že lze rezistor vyřadit a při nejbližší příležitosti doplnit, takže to musí fungovat i bez toho rezistoru. Integrovat rezistor do cívky opravdu nemá smysl, protože je jedno jestli shoří rezistor nebo vinutí, v obou případech je VN cívka k vyhození. Podle mě u DKW žádný ochranný rezistor není, ostatně zapalování s externí cívkou taky žádný nepoužívá.    [frantaK]   13.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to přesně tak - ve skříňce FJ má ochranný rezistor zabránit poškození primárního vinutí při zapomenutém klíčku popř. jiné "náhody"(nehlídané děti na srazech často chmataj na co nemaj). Při chodu motoru je proud procházející primárem pulsní charakteristiky a proto nemůže vinutí ohřát natolik aby došlo ke spálení izolace, zase ochranný odpor neomezuje proud natolik aby zeslabil indukci na VN vinutí. Právě že u DKW mají statory dynama zase regulační rezistor integrovaný přímo do vinutí takže mě napadlo jestli náhodou v tomto smyslu Němci také nedávali i ochranný rezistor přímo do zapalovací cívky.    [Martin Štindl]   12.01.2016
Odpověď  to Martin: Nevím, neprovozoval jsem to, bylo to tak ve skříňce, když jsem to koupil. Jinak odpor primáru na té nové, německé mohu změřit. Nepředpokládám, že by byl integrovaný ochranný resistor,to by nedávalo smysl. Jinak ani přesně nevím, na co byl ten ochraný rezistor u Péráku dobrý. Napadá mě jedině, že při zapomenutí vypnout zapalování se teplo "rozdělilo" do cívky i rezistoru a cívka se tudíž nepřehřívala tolik. Zase se část energie při jízdě pálila neustále v tom ochranném rezistoru.    [frantaK]   12.01.2016
Odpověď  frantaK: nebyly s tou cívkou FJ potíže? Totiž cívka ve spínačce FJ nemá integrovaný ochranný rezistor v primárním vinutí, ten je napojen vedle ní. Já teda nemám možnost na těchto cívkách proměřit odpor primárního vinutí ale jestli cívka na DKW měla ochranný rezistor či větší rezistenci primáru tak v případě použití cívky z péráka FJ by se mohla cívka při provozování poškodit - tedy když bude zapojena bez toho ochranného rezistoru.    [Martin Štindl]   05.01.2016
Odpověď  Cívka Jawa Pérák FJ do skříňky Sp10/12 pasuje po zbroušení pertinaxových čel asi o 1 mm na šířku. Měl jsem jedbu takovou ve své spínačce, prodal jsem jí, něco málo přidal a koupil tu německou (v Polsku, vyšla levněji cca 1700 i s poštou).    [frantaK]   05.01.2016
Odpověď  Pro DanMax: jednak by asi bylo lepší založit si svoje vlastní téma a nekazit jim tady diskusi o spínačce. Druhak tu před pár lety bylo něco podobného. Viz

http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=128&idtop=27759

Pepa    [Pepa]   02.01.2016
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobrý den. Mohl by mi někdo poradit s přesnější identifikací tohoto motoru? Dle mého zjištění pochází z DKW Reichsfahrtmodell ( vyráběný v r. 1922 - 24). Vyrábělo se ovšem mnoho modifikací tohoto typu a také se tento druh motoru vyráběl jako "konfekce" pro osazování jinými výrobci. Sháním také jakékoli díly na tento model motocyklu.    [Dan MaxRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.12.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Víko s kontrolkou patří k Sp 10, víka Sp 12R a Sp 10 lze na skříňkách zaměnit protože jsou rozměrově stejné viz: http://www.nepokoj.cz/php/img/org-229.jpg
Cívky(s drobnou úpravou zapojovacích vodičů) a regulační patrony jsou také zaměnitelné(DKW mají dynama s plusovou regulací 6V/75W).
Regulační patrony se v Rajchu vyrábí replikové ale ne zrovna levně: http://www.kla-mot-te.de/regler/elektronischer-pat ronen-regler-fuer-dkw-modelle-p-692.html
http://www.alvermann-oldtimer.de/wbs3/wbc.php?sid= 21523989a1b15&pid=973&tpl=produktdetail.ht ml
Cívky dělají tyto, ale také nejsou nejlevnější: http://www.greiner-oldtimerteile.de/dkw-motorradte ile/alte-nummern-bis-ca-1949/zuendspule_browse.php ?sid=313501428580799&pos=p2552c207&ret=c20 7l20
http://oldtimershop-dresden.de/6V-Zuendspule-fuer- DKW-SB/NZ-250-350-500-Sport-250-350-KS-200-200
http://www.kla-mot-te.de/spulen/zuendspule-fuer-dk w-spulenkasten-p-694.html
Zapalovací cívce v DKW je i dost podobná cívka ve spínačkách péráka FJ ale nevím jestli by šla použít.    [Martin Štindl]   03.12.2015
Odpověď  Já mám doma skřínku označenou Sp 12R.Je tam pojistka svorkovnice a ve víčku kontolka vypínač žádnej.Patří víčko k tý skřínce je možný do tý skřínky sehnat vnitřosti a kde?Díky za odpověd.    [Petr]   03.12.2015
Odpověď  Pozor, to co je uvedeno v této diskusi: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=102&idtop=97587 je jen nově vyrobená atrapa s využitím replikového víka od pana Nepokoje. Skříň je vyrobena ze starého bakelitového přepínače ve kterém je vložena konzole pro uchycení spínačky PAL a regulátoru AEV. Upravit skříň Sp 12R pro přepínač a kontrolku je zbytečné - došlo by vlastně k jejímu zničení. Při použití spínačky PAL by se musel ve skříni pro ni udělat prostor a tím i odstranit zapalovací cívka a patronová regulace.
Výměna skřínky Sp 12R za skříň Sp 10 s kontrolkou a přepínačem bude asi neproveditelná protože Sp 12R je snadněji sehnatelná(a i mnohem levnější) něž skříň s přepínačem a kontrolkou.    [Martin Štindl]   30.11.2015
Odpověď  Ještě dotaz na Martina, našel jsem tvůj starší příspěvěk, jak jsi šikovně přidal do vnitř bošárnu. Nemaš představu, kdybych sehnal ten kryt s kontrolkou od pana Nepokoje pasoval by na tuto moji SP 12R? Vydal bych se tvojí cestou.    [pavel]   30.11.2015
Odpověď  Pokud by měl někdo zájem o tuto spínací skřínku SP12R chybí přední kryt, tak bych ji vyměnil za SP 10.    [pavel]   30.11.2015
Odpověď  Martine, děkuji za info mrknu na to    [pavel]   30.11.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pro dvoustovku(tedy jestli to je typ KS,KM,SB)byla určená skříňka Sp 10 která obsahovala zapalovací cívku, regulaci a přepínač s kontrolkou dobíjení(+svorkovnice a pojistky).
Tato(SP 12R) je určena pro typ NZ(u NZ 500 dvoucívková) a tyto DKWky mají spínací skříňku(výrobce Hassag nebo Hella) umístěnou v nádrži nalevo viz.foto. U vojenské verze třistapadesátky NZ 350-1(od roku 1943) byla použita skříňka Sp 13R která měla kontroku a přepínač také integrované jako Sp 10.
Pro nastudování doporučuji tyto stránky:
http://www.dkw-autounion.de/
http://www.dkw-autounion.de/Motorradfotos/DKW_KM_- _KS_Modelle/dkw_km_-_ks_modelle.html
Je tam skoro vše včetně el.schémat    [Martin Štindl]   29.11.2015
Odpověď  Či-li na 200 mam shánět s kontrolkou a klíčkem na boku? A ještě mě zajímá, jak u této docházelo k přepínání? díky za info.    [pavel]   29.11.2015
Odpověď  Je to Sp 12R pro DKW řady NZ 250 a 350.    [Martin Štindl]   28.11.2015
 Přidat odpověď   (30) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006