MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 315343 příspěvků |8113 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 29 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly do roku 1945 | Diskusní téma 9.12.2023 03:13  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Zdravím, má tady někdo přehled kolik se dochovalo strojů a motorů na předválečné Jawy 350?    [jarda]   06.03.2008     Přidat odpověď  
Odpověď  Ahoj, jestli můžu pomoct, tak jsem tedka třívíčkovou nádrž s nápisem JAWA viděl v inzerci na i-veteranu za něco okolo 20.000,-Kč    [Tom]   06.07.2009
Odpověď  bohužel tam mám dvou víčkovou z první SV budu muset sehnat třívíčkovou s nápisem Jawa    [Michal.V]   06.07.2009
Odpověď  michalv. jakou máš nádrž u té 82,,, ? já jawa fj .    [honza]   06.07.2009
Odpověď  no tak já mám 82922 a 82116 nekryté ventily    [Michal.V]   05.07.2009
Odpověď  Pánové kdo máte nejbližší číslo té mé 82811?    [honza]   05.07.2009
Odpověď  Za/cirkusovou/ spodovou Jawu na obrázku chce majitel 250 tisíc.V tomto případě se vůbec nemůžeme bavit o nějakých doplňcích,které je nutno zachovat,protože motocykl sám o sobě není žádný patinovaný ORIGINÁL s původními dobovými,originálními doplňky ale jde o současnou slátaninu nalakovanou akrylátem a ověnčenou vším co měl majitel po ruce.Zasloužila by si větší pozornost při renovaci.    [jwm]   23.05.2008
Odpověď  Jestli jsem správně rozuměl, má větší hodnotu uchovat tvořivost nějakého Franty (Františkové neuražte se) a snažit se mu porozumět, než stroj uvedený do původního stavu. To tu snad ještě nikdo nenapsal. Rozuměl bych tomu, jako vzpomínce na mého dědo Frantu.    [Honza l]   23.05.2008
Odpověď  Proč by měla být jak od cirkusu?Byla v době takové jaká byla a i v té době si ji majitel pravděpodobně přetvořil pro svoji potřebu a dle své představy,respektujme to a snažme se původní majitele pochopit a pak pochopíme i záměry a směry jejich snažení a tedy i přeměny a doplňky na jejich strojích.Hlavně je neodstraňujme,jsou svědky práce toho kdo motocykl vlastnil.Takzvaných dokonalých strojů , "jakoby vyšlých z výroby"?????JEZDILI VŮBEC NA SILNICI ????? NEJSOU DOKONALE STERILNÍ ????
Ale život není sterilní,život je život a tomu odpovídá i motocykl.....    [modrýpérák] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2008
Odpověď  já mám sv 80248 a 81695, brácha má ohv s papírama 82818 a 84394.    [jan]   21.05.2008
Odpověď  nemůžu ty čísla nikde najít.štítky tam nejsou a nikde nic vyraženo.mám dvě sv a dvě ohv.    [petr]   21.05.2008
Odpověď  Souhlasím ohledně té inzerované Jawy. Píše že je po renovaci, tak ji asi nikdy neviděl, nebo vyhodil peníze oknem. Na druhou sranu - když se mu to tak líbí....    [michal]   11.04.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ukradl jsem z inzerce na i-veteran.cz fotografii Jawy 350 na prodej. Přijde mi jak od cirkusu.    [JzK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.04.2008
Odpověď  Někdo si tím inzerováním virtuálních motocyklů asi léčí mindráčky :-)    [jawa350ohv]   05.04.2008
Odpověď  Přesně tak, to je ta virtuální realita! Pokud to není blbej fór, tak jen někdo hledá nějakou kavku. Těch her se nemá cenu účastnit.    [FilipS]   05.04.2008
Odpověď  spíš chce kazit ceny aby se zvýšili    [Michal.V]   04.04.2008
Odpověď  Ten člověk je magor co nic nechce prodat,nebo nic nemá.Fotka tohoto SV se objevuje už delší dobu,vždy jiná cena,jiný telefon,jiný kraj,ale stejný počítač.Jenom otravuje normální lidi.    []   04.04.2008
Odpověď  a je to tady,cena jawy 350 sv s jawou ohv je už na prodej za 1 milion kč    [Michal.V]   04.04.2008
Odpověď  ano je to tak.TEN PÁN CO NYNÍ PRODÁVÁ 350SV ZA 500 JI NEDÁVNO NABÍZEL ZA 200 A NEKOUPILJSEM JI. TAK JSEM MU ZE ZAJÍMAVOSTI CO TO JE ZA VELKÝHO BORCA VOLAL A EJHLE -STARÝ ZNÁMÝ.nekupujte věci co nemají ani poloviční cenu.    [honza]   03.04.2008
Odpověď  tah predavajucich*    []   03.04.2008
Odpověď  mam pocit ze ludia ktory to predavaju citaju toto forum a bolo tu spomenute ze cena originalu moze byt 500 000 co je podla mna uplny nezmysel. Sledujem pozorne toto forum a inzertne stranky a vsimol som si jawu 350 sv ktora bola pred casom ponukana za najakych 180...priblizne...je teraz za 500 000 KC to je nahoda!!a dalsia je za 360 000. je to len tak predavajucich aby sa predala aspon ta za 360. a uz tym sa zvysuje cena nanovo. nepiste sem podobne kraviny o takychto sumach lebo niektory nevedia co maju robit od radosti a davaju na net motorky ktore maju mozno len polovicnu hodnotu, ked vobec.    []   03.04.2008
Odpověď  Tak hezká je, to je fakt, ale 360? Leda tak rupií.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2008
Zobrazit fotografiiOdpověď  Abychom nechodili kolem horké kaše. Zde je jedna SV z dnešní inzerce. cena 360 tisíc.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2008
Odpověď  Jestli mohu k danému tématu dodat. Pakliže je to v silách a možnostech člověka original motocykl si pořídit, tak bych zvolil tuto variantu. Jsem zastáncem originality, i když jsem si myslel, že sehnat original motocykl je pouze snem, který je nereálný a ještě v této době... Tento sen se mi minulý rok na jaře splnil, ale udělal jsem proto také maximum usilí. Original rozložený motocykl mě vyšel na nemalé peníze a to na 250.000,-Kč což když koukám na dnešní ceny tak jsem rád, že jsem ho sehnal. V té době to byla nemalá částka, ale nyní už to tak necítím. Jsem rád za ten pocit, že je vše original od pana Janečka z jeho továrny a ne motocykl rok výroby 2007 a motor 1937. Repliky neodsuzuji, záleží na člověku a jak jsem říkal na možnostech. Bedřich    [Bedřich]   01.04.2008
Odpověď  Za repliky nie som a uprednostnim radsej anglicky original...    [ghrdr]   31.03.2008
Odpověď  Ještě k tomu neuznávání anglických motorek; vždyť československé Jawy z nich přímo vycházejí a jejich konstruktérem byl angličan! Ze sběratelského hlediska mohou mít anglické stroje teoreticky nižší cenu z důvodu velkých serií, ale srovnám-li to s kompletní replikou Jawy 350 OHV, pak u mě jednoznačně vítězí původní anglická motorka! Každý si může vybrat je-li opravdu veteránista, který má rád techniku pro její stáří, vyrobenou dobovými technologiemi a ohmatanou celou řadou předků, nebo je-li "trendař" a pořídí si novou-starou ohavu ať to stojí co to stojí... Repliky jednotlivých dílů mají význam pro dokompletování existujících strojů. Kompletní replika motorky je z veteránského hlediska nesmysl! A ty skutečně původní motorky jsou tím pak trochu devalvovány.... Ještě k těm cenám; je zajímavý kolik je tady na fóru rádoby naivních dotazů, "jakou to má asi cenu".. Jsme na internetu a tak je přirozené že tu nevědomky a někteří možná záměrně vytváříme virtuální realitu, která se od skutečnosti může často dost lišit..    [FilipS]   31.03.2008
Odpověď  honda je nemecka to vie predsa kazdy :D:D:D..ja som to napisal len pre porovnanie, co bolo v ceskoslovensku ked velke giganty este ani neexistovali, ale najsmutnejsie je ze ze komunisti vsetko zastavili :(    [ghrdr]   29.03.2008
Odpověď  o výrobě čz 500 radči ani nemluv    [Michal.v]   29.03.2008
Odpověď  ghrdr,na začátek Honda není Anglická to se ti trochu pomotalo,máš pravdu ta technika se porovnávat nedá,zvlášť čz.Když už porovnáváš cenu podle dochovaných kusu tak není Ariel jako Ariel(Ariel výraběl v době kdy čz ani praga motorky neznala),taky ti můžu napsat že zetek jsou mraky.Podle tvojí nasrané reakce ti asi ten dvoutakt dělá problém,ale co naděláš když chceš jenom tyto vzácné kusy,ale neboj ten počet 40 až 50 kusů nebude konečný,za čas jich bude víc(až se rozjede výroba kompletních replik)Závěrem psal jsem Ariel a mnohé jiné tak čti pozorně !    [Pavel]   29.03.2008
Odpověď  chcel som povedat len tolko ze v mojich ociach je vzacnostou ariel ako cz 150c...a pacial sa mi CSR predvojnove!
A by som bol zvedavy pavel, ci mas cz500 ked si taky mudry. Lebo arielov si donesiem aj 100    [ghrdr]   29.03.2008
Odpověď  porovnavas 4 takt s 2 taktom. cz 500 je dochovanych mozno 35-40 v Cechach a na slovensku. Zaujimalo by ma kolko je arielov? desattisice urcite.tak co riesis.
Anglice mota maju dobru techniku ale z hladiska vzacnosti pre zberatela ariely...budem zbierat nieco co ma zberatelsku hodnotu...to je myslim jasne. Ked ti ide o radost z jazdy a jazdne vlastnosti kupi si hayabusu a voz sa kolko vladzes.
A ked uz chces porovnavat 4 takty. Ukaz mi jednu motorku ktora by sa dala porovnat s BD 500 2xOHC v roku 1927, to sa s arielom neda ani porovnat!!! take boli CSR 4 takty. napr Honda este ani nevedela ci bude vyrabat babiky alebo mliecne vyrobky, lebo ziadna nebola!    [ghostrider]   29.03.2008
Odpověď  ghrdr zajímalo by mne kolik kilometrů si najel na veteránech, psát umíš hezky škoda že se nepodělíš o nějakej zážitek. nejsi náhodou majitel muzea? já jen že zastáváš názory na veteránech nejezdit, mít je zamčený.    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  29.03.2008
Odpověď  Pavel neporovnavaj neporovnatelne...spytaj sa ostatnych veteranistov aky maju nazor na ČZ 500!    [ghrdr]   29.03.2008
Odpověď  ghrdr,podle toho jsi psal máš asi čz 500,tak jestli s touto dvoutaktní zetkou někdy vyjedeš ven a náhodou potkáš čtyřválcového nebo čtyřventilového ariela a mnohé jiné,tak si ho dobře prohlídni,to je technika!Tolik k neuznávání anglických motorek.    [Pavel]   29.03.2008
Odpověď  villi, NIE NEBOL by to krasny pohlad!!!! rozhodne nie...mozno pre laikov ktory nevedia odlisit jawu od japonca...    [ghrdr]   28.03.2008
Odpověď  jen at se repliky dělaj, dnes jsem jel 20km na pařezovi a auta co mě předjížděli přibrždovali a koukali, na silnici kromě veteránských srazů nevydíte jet za celej rok ani jednu motorku, takhle kdyby se dělali 350 OHV v replice spousta lidí by jezdilo nebylo by krásné potkávat rumpáli ze sajdama, pětistovky čízy, ohv, sv. určitě by to byli hezčí pohledy než na uječenou R1 a ty japonský mrchy.    [villi] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  28.03.2008
Odpověď  Pro Vaška, o výrobě rámů na ČZ neuvažuji, myslím že se jimi zabývá pan Dytrich.    [Erik Zubek]   28.03.2008
Odpověď  Nevím co pořád řešíte budte rádi, že repliky jsou a že je vůbec někdo vyrábí. Fakt bych Vám nepřál renovovat motocykl a zjistit, tak jak já že prostě něco orginálního neseženete a v replice to není, takže motocykl stojí rozdělaný už asi rok v garáži a teď babo raď. Jinak pořád tvrdím že orginál je orginál.    [Robert]   28.03.2008
Odpověď  Pro pana Erika Zubka chtěl jsem se optat jestli neuvažujete o výrobě rámu na čz tourist.    [vašek]   28.03.2008
Odpověď  ghrdr-souhlasím s tebou pouze bych nevolil slovo -neuznávám -protože angl.moto jsou jedny z nejlepších ve své době, které si zaslouží obdiv i nás fandů českých motorek.
ale tu situaci jsi popsal přesně.    [honza]   28.03.2008
Odpověď  Honza myslis tu repilkovu bugatti, z prahy, ktoru zasa len predavali ako ORIGINAL?!?!?!?! ktora ma hodnotu 5 a chcel za nu 30 alebo kolko!
A anglicke motorky ja neuznavam bolo ich velmi vela, niektorych tolko ako u nas cz 150 c! V anglicku nebol komunizus a chore komousske nazory, ze to co je stare je nepotrebne a nema hodnotu, a to je dovod zachovania zahranicknych motoriek! v takych stavoch ake su, pretoze ludia si ich vazili..nie ako u nas.Ale tym sa u nas zhodnotili originaly :P    [ghrdr]   28.03.2008
Odpověď  Podle počtu motorů u pana Zúbka se můžou zájemci v budoucnu těšit na 17 nově postavených Jaw 350 SV a OHV.Mám taky komplet motor s převodovkou a dynamem na SV,ale bohužel u toho asi zustanu,protože origo díly jsou už téměř pasé.Komplet novou repliku bych zatím asi neskousl.    [Pavel]   28.03.2008
Odpověď  Pane Zúbek zde je vidět několik odlišných názorů na veterány. Řada diskutujících by se měla dát spíše do politiky,kde je vidět že jen jeden názor je ten správný a ostatní je třeba zničit.
Ano je překrásné vidět veterána v PŮVODNÍM stavu,ale nad krásně zrenovovaným s použitím replik Vám snad srdíčko neposkočí? A překrásná replika bugatti Vám připadá jako zvěrstvo?Dokážete vůbec ocenit manuální práci-kterou se dnes živí opravdu málokdo?
Jinak jste mě pane Zúbek "naštval" že jste mě vyfouk ten origo tachec na specialku.Ale vůli tomu že jste rychlejší nebo lepší v něčem jak jiní tak Vás nebudu kamenovat.
ANO PÁNOVÉ PODÍVEJTE SE DÁL NEŽ NA JAWY- DO SVĚTA RENOVOVANÝCH FIREM .....    [honza]   28.03.2008
Odpověď  Já se jen divím, že se najdou lidi, kteří jsou ochotný dát za to takový prachy. Viděno z našeho českého rybníčku, tak jsou to možná vyjímečné stroje, ale ve srovnání s dobovými evropskými motocykly už to vypadá jinak. Proč nezajet do Anglie, kde se dá koupit klasický, kompletní, pojízdný, předválečný a originální čtyřtakt za polovinu až třetinu zde uváděných cen?!?    [FilipS]   28.03.2008
Odpověď  Samozřejmě Eriku, Je třeba se smířit s výrobci replik motocyklů, protože ať chceme, nebo ne, nikdo s tím nic neudělá. Nemusíme se ale smiřovat s prezentací replik jako originálů. Je třeba si všímat a upozorňovat na podvodníčky. Víc se dělat nedá, ale alespoň to. Jinak samozřejmě všichni výrobci replik se Eriku snaží, aby jejich výrobky byly co nejvěrnější a nejsi sám, komu se to daří. Slovenské vidlice vypadají velmi dobře.    [Honza l]   28.03.2008
Odpověď  Můžu k tomu jen říct, že jsem to nebyl já, kdo začal s výrobou replikových vidlic a rámů. Dělají se mimo jiné i na Slovensku. Já se aspoň snažím dělat to co nejvěrnější, aby nebylo na první pohled vidět, že se jedná o repliku.
Ale původní téma bylo jiné, přehled dochovaných strojů nebo motorů, takže další čísla motorů. OHV 82742. SV 80129,81758, 81276, 81152.    [Erik Zubek]   28.03.2008
Odpověď  Hmm to je vsetko pekne ale...mna napriklad vytaca na tejto veci najviac ze sa urobi cela replika motorky jawy 350 sv/ohv okrem motora, a potom sa vymiena za stroje neporovnatelne vzacnejsie a drahsie (za originaly). Ale k tej replike nenapisu ze je to replika...pre istotu nenapisu nic...a dokonca neviem ci ste to nebol aj vy pan Zubek...takze nejake okraslovanie sa je zbytocne, moj nazor je taky ze ste zmrdili jednu z najkrajsich motoriek ceskoslovenska!!! myslite si kazdy co chcete kto je zberatel je toho isteho nazoru.
A este jedna vec ten kto si nech urobit repliku pre seba je s nou spokojny, ale ked ju nahodov s financnej tiesne predava nepovie ze je to replika!!! tot vse    [Zberatel]   27.03.2008
Odpověď  Pro Laďu, myslím že motor, jakožto srdce stroje je určitě, už svým výrobním číslem, podstatnější část motocyklu, než řidítka, kastlík nebo blatník.
Můžeme tady diskutovat o vhodnosti replik jak chceme, ale stejně se tomuto trendu nevyhneme, stačí se zajet podívat na Mannheim, kde uvidíte kompletní repliky převodovek, válců hlav, magetů Noris aj. Tak to prostě je.
Určitě považuji za nesolidní, prodávat repliku jako originál, ale pokud je zákazník seznámen s tím, že kupuje nově vyrobený motocykl s originál motorem a s koupí souhlasí, pak není problém. Já osobně každému zákazníkovi říkám, co je na motocyklu originál a co replika. I kdybych chtěl někomu tvrdit, že mnou prodávaný renovovaný stroj je z origo dílů, tak mi stejně neuvěří, jelikož většina lidí, co se o Jawy zajímají, vědí že se zabývám výrobou replik na tyto stroje.    [Erik Zubek]   27.03.2008
Odpověď  1-veterán v původním stavu včetně barvy atd.
2-veterán renovovaný z originálních nebo nerozeznatelných replikových dílů(nikdo nepozná stejný blatník vyrobený v roce 1935 a nikdy nepoužitý od trešlova nového blatníku,atd)
3-replika např. čechie,sportovní speciály,president,Larin a Klement a jiné.
komu se nelíbí bod 2 doporučuji se držet bodu 1 a všechny jeho stroje odprodat protože dle bodu 1 je jediný cenný veterán a určitě žádný nemá.    [petr]   27.03.2008
Odpověď  Eriku, to jsou jenom řeči. Pro většinu lidí má význam i renovovaný originál, dokonce i renovovaný s použitím replik -když tu motorku prostě hodně chci.. Je ale legrační tvoje obhajoba replik. Když to rozvinu dál, mohu říct, že ty řídítka z OHV, která mám, taky kdysi jezdila a že vlastě mohou být doplněna o zbytek dílů... a výsledek je vlastě renovace.    [Lada]   27.03.2008
Odpověď  Ámen    [jawa350ohv]   27.03.2008
Odpověď  Omlouvám se všem zásadovým lidem, který při prodeji nablýskaného veterána sdělí potencionálnímu kupci jak je to s původností dílů a způsobem renovace. Ovšem v té naší veteránské špíně je těchto lidí poskrovnu, a proto je důležité si těchto lidí vážit a nějakým způsobem je vyzdvihnout, aby se o takových lidech vědělo. Otázkou je to, jestli člověk, kterému se rozbuší srdce při usedání na nebo do veterána, může tento pocit zažít, pokud ke svému nablýskanému miláčkovi přijde jen díky prostřednictvím špinavých peněz. Já říkám, že komu veterán neprojde rukama, nemůže ten pravý požitek zžití se s veteránem zažít a veze se jenom jako nablýskané pozlátko. Nebo-li kluk na kývačce, která mu prošla rukama může být šťastnější než chlap na čtyřtaktní jawě. Mira    [mira]   27.03.2008
Odpověď  Já souhlasím s Honzou. Pokud je ve veteránu pouze původní motor, jedná se o repliku a není třeba o tom diskutovat. Ovšem jak poznat přelakovaný originál s novými chromy od té výše uvedené repliky s původním motorem jak uvádí pan Zubek? Řekněme si na rovinu, že prodávající člověk nablýskaného 70 let starého stroje, který chce za něj statisíce korun Vám nebude vykládat, že 75% a víc věcí je na stroji starých půl roku.Jediná možnost je nechat 70leté dědečky v původním stavu či před renovací původního stroje ten původní stav precizně zdokumentovat - a je to. Otázkou je pokud ty repliky 350 OHV se prodávají za pro mne děsných 350 000kč, kolik by měl stát zachovalý originál v původním stavu? Myslím, že jednou tolik je setsakra málo pánové!!! A kolik těch 350 OHV, SV v původním stavu znáte?? Myslím, že jedna z deseti je ještě moc.Mira    [Mira]   27.03.2008
Odpověď  Já naopak myslím, že je dost velký rozdíl, jestli je originální srdce motocyklu, motor. Nedávno se prodala na netu originál dvouvíčková spodová před renovací údajně za 430t. takže to znehodnocení originálů není tak strašné. Pro většinu lidí má originál význam, pokud je v původním dochovaném stavu, který nevyžaduje renovaci, protože jakmile se motocykl zrenovuje, už se originál dá trochu hůř poznat.    [Erik Zubek]   27.03.2008
Odpověď  A ještě jedna věc. Každý kdo bude v roli vlastníka originálu bude přirozeně nespokojenej s výrobou replik, protože se tím originály na trhu znehodnocují.    [Honza l]   27.03.2008
Odpověď  Máš v podstatě pravdu Eriku, proto se shodneme i v tom, že prodávající na stránkách i.veteránu by neměl uvádět "renovovaná motorka", ale "replika". Mnohým ani toto nejde pochopitelně pod fousy, ale s tím se nic nenadělá. Jinak dle mého není velký rozdíl v kompletně replikové motorce a replikové motorce s originálním motorem.    [Honza l]   27.03.2008
Odpověď  Zdravím diskutující, myslím že pravdu mají obě strany. Zabývám se renovacemi a výrobou dílů na Jawy 350 SV,OHV. Samozřejmě používám repliky rámů, vidlic... Skalní veteránisté mohou mít k replikám výhrady, které chápu, vždyť je úžasné vlastnit předválečný motocykl v originál stavu, o kterém víte, že přežil světovou válku. Ale takových strojů není mnoho a zájem o české předválečné motocykly, zejména Jawy 350 je obrovský a proto se šasi staví z replik.
Pokud však seženete motor, je zřejmé, že ten kdysi jezdil v motocyklu, takže kompletace z replik je v podstatě doplnění chybějících dílů, kdysi existujícího motocyklu, což není případ např. Čechií, kdy se vyrábějí i motory. Vždy je ale nutné případnému zákazníkovi sdělit, které z dílů jsou na motocyklu originální, a které nově vyrobené. Pokud je s tímto zákazník seznámen, nevidím problém.    [Erik Zubek]   26.03.2008
Odpověď  Michale plně s tebou souhlasím. Vyrábět celé montážní celky jako rám a vidlice(nedej bože motor) je prostě věc, s kterou nesouhlasím. Tyto motocykly jsou tak žádané pro svoji vyjímečnost. Pokud budou vyrábět pomalu celá OHvčka v replikách, jejich vyjímečnost už nebude to co bývala(bude je mít každý kdo o ně bude stát). Já všeobecně repliky(pokud nejde o prkotiny jako bowdeny atd.) bojkotuji absolutním nezájmem o koupi. Kdyby to tak dělal každý, nikdo je nebude vyrábět a neměli bychom se tu o čem přít. :-)    [jawa350ohv]   26.03.2008
Odpověď  to máš pravdu to sice je, ale to ji musíte cíleně stavět na prodej pak vlastně lže každý, když prodává se slovy naprosto bez replik. Většina co tu diskutuje si ty motorky staví pro sebe a chce jezdit. Ta otázka i když nemorální je: kdo to pozná? jestli jde o repliku či nikoliv. Když budete chtít postavit a prodat moto tak u 350 OHV vás ta replika přijde levněji a o to víc vyděláte. To je na kšeft. Kdo si to staví pro sebe má jen ty dvě možnosti buď použije repliku nebo originál když ho sežene. Většina když se jim po nějaké době podaří sehnat originál ho za tu repliku vymění aby měl pro svůj pocit co nejvěrohodnější originál.

Řešme spíše otázky kolik jich je nebo se někdo podělte o zážitky z jízdy.    [Mirek]   26.03.2008
Odpověď  V podstatě jsem s tebou Mirku a rozumím ti. Problém je ale, když postavíš motorku z replikových dílů na základě původního motoru a dáš ji do prodeje jako renovovanou. To je prostě podvod.    [Honza l]   26.03.2008
Odpověď  Pánové kritici, předpokládám, že Jawu 350 OHV vlastníte a dostali jste se k ní v době kdy to ještě byla věc téměř bez povšimnutí. Pak samozřejmě budete prohlašovat, že by se repliky dělat neměli, ale co mají dělat ti kteří mají část a prostě tu vidlici neseženou, nejezdit? rád bych viděl vás. Stejně kvalitní repliku od originálu pod novým chromem nikdo nepozná. Sám ji skládám uz skoro 5 let a jsem před cílem, tedy mám skoro všechny díly motor jsem koupil za 40 tis. skoro komplet. Dneska jsem na 130 tis a ještě jsem nešáhl na motor nemám lak jen zatím sháním chybějící díly. takže myslím , že když to půjde vejdu se v pohodě pod 200 tisíc. také jsem proti celým motorkám v replice ale oživit motor, který skončil v nějaké fréze mi přijde pomocí replik v pořádku. Běžně se to dělá kolik Pragovek a i čechií má blatníky nebo rámy v replice anikdo to netuší. Jinak motorů je opravdu ještě dost a stále se objevují ale člověk musí mít štěstí aby byl rychlejší než překupníci , kteří obratem přidávají na ceně.

běrme to tak, že ta motorka byla již tenkrát pro ty co měli trošku více peněz a nebo pro ni obětovali něco aby ji mohli mít takže by to mělo být i dnes aby ji měl ten kdo je ochoten pro ni něco objetovat a třeba ve formě peněz.    [Mirek]   25.03.2008
Odpověď  vyserte se na celý repliky,vždyt to už pak neni veterán,už se to přehání že se vyráběj rámy a vidlice,je to sice pěkná práce ale je to hrozný,když tady budou jezdit repliky motorek,beru repliky nějakých běžných dílů ale celý motorky?to je strašný!!!    [michal]   24.03.2008
Odpověď  Co??? 150000 za motor na OHVcku??? Tych motorov je este tolko ze k vyrobe repliky motora ani nedojde...proste sa to neoplati...v pohode sa aj dnes da kupit za 40-50 tisic. A ten kto aj zacne robit repliky je podla mna blazon...
A ked sme uz pri tych replikach...jawa 350 ohv bola jednym z najkrajsich strojov predvojnovej vyroby v ceskoslovensku a tym ze zacali robit repliky ramov vidlic blatnikov nadrzi atd, ju uplne zmrdili...dviha sa mi zaludok ked vidim celu repliku tohto krasneho stroja...som za repliku ked sa jedna o malu seriu do 5 kusov...ale nie masovo!!! Cudujem sa ze verejnost sa tomu nebrani a este to schvaluje...NESKUTOCNE co sa tu deje !!!    [ghrdr]   24.03.2008
Odpověď  taky jsem to počítal a dostal jsem se na 250000kč + práce moje, prostě pod 300 se nedostaneš....a ceny motorů už dosahují závratných částek protože docházejí a co vím tak replika motoru(tak jak dělají např. čechie)má stát 150000kč-už se na tom pracuje.prostě poptávka je obrovská.co to je pro tisíce podnikatelů si koupit celou produkci jawy za 5 milionů?cena jednoho lepšího auta které za 3 roky vymění nebo cena průměrného bytu v praze.    [libor]   24.03.2008
Odpověď  Dostal sem se přes 200000. nevim jestli jsem počítal všechno, motor a vše kolem sem nepočítal protože vůbec nevím kolik stojí    [jarda]   24.03.2008
Odpověď  To:Jarda kolik jste napočítal, kdybyste to dělal pro sebe?    [Martin]   24.03.2008
Odpověď  Teď nedávno jsem viděl ohv na i-veteran, byla na prodej za těch 350000 a prodala se hned. Počítal jsem kolik mě vyjde když ji postavím sám a také to byla docela síla. Hlavně jsem pořád nesehnal motor.    [jarda]   23.03.2008
Odpověď  350 ohv s origo motorem a převodovkou,někdy s origo nádrží a karbecem se prodává za 350000kč a to prakticky ihned po zveřejnění nabídky.VÝROBCI OVŠEM TYTO STROJE DĚLAJÍ STEJNĚ JIŽ DOPŘEDU OBJEDNANÝM ZÁKAZNÍKŮM.takže je stejně malá šance sehnat.celou origo ohv pod půl milionu asi nikdo rozumný neprodá.je to jako když se objeví asi dvakrát do roka čechie za 600-800tisíc přitom origo nikdo pod 1,5 milionu neprodá pokud by vůbec se k takovýmu bláznovství odhodlal-myslímprodeji.    [jan]   23.03.2008
Odpověď  Docela by mě zajímalo, na kolik by vyšla komplet celá motorka v replice, pokud se teda dělají všechny díly až na motor.    [Martin]   22.03.2008
Odpověď  A dělá někdo i nádrže?!Nebo nevíte někdo o nějaké?!    [Michal]   22.03.2008
Odpověď  Vidím že motory jsou. Nevíte kde bych nějaký sehnal, už jej nějakou dobu sháním a nic. Chtěl bych si ten motocykl postavit, myslím že se vyrábí už snad všechny díly kromě motoru.    [jarda]   21.03.2008
Odpověď  Mám OHV č.m. 82745,84316 a ještě jeden bez čísla    [stano]   21.03.2008
Odpověď  Tak ty čísla motorů jsou
SV- 80120, 80745, 81190, 81614,
OHV - 84585,83680, 82688, 84776, 83301, 83776, 84173, 84335.
Celý motocykl Jawa 350 SV, číslo motoru 81867, je to třívíčková s originál doklady r.v.1938    [Erik Zubek]   10.03.2008
Odpověď  Mám 350 SV č.80231 s původníma papírama, koupená 27.5.1935. To mám na několika dokumentech přesně doloženo. Proto mne mate rok výroby 1934 uvedený Foglem. Je to překlep nebo to máte nějak podložené? Často se totiž, dle mého názoru mylně, uvádí u prvních 350 SV rok výroby 1934.    [FilipS]   10.03.2008
Odpověď  Ahoj Honzo,mohl by jsi mi poslat tel. na sebe,ztrati se mi Díky Honza Hustopeče karbec zatím není.Mica    [Mica]   09.03.2008
Odpověď  Zdravím kolegové, já mám SV výrobní číslo: 80268 - již skoro kompletní motocykl a OHV v.č.: 82642 - prozatím nekompletní, ale všechny nesehnatelné části mám.    [Martin]   09.03.2008
Odpověď  Mam taky ohv bez predni vidlice a predniho blatniku z roku 1938.Chtel jsem ji renovovat,ale jelikoz stavim tak zatim nic.    [Honza]   09.03.2008
Odpověď  rukama mi prošlo 14 OHV a dvě SV, jinak bych tipl, že motorů může být tak kolem stovky od OHV a asi stejně SV, ale to se asi dá těžko odhadnout. Během dne sem dám nějaké čísla mých motorů.    [erik]   09.03.2008
Odpověď  možná by mohl-pokud bude chtít-dát třeba seznam všech ohv a sv pan Zúbek které mu už prošly jeho šikovnýma rukama.a co jiné renovátorské firmy?A CO VETERÁNSKÉ PREZIDIUM V PRAZE KDE VYDÁVAJÍ VETRÁNSKÉ SPZ?bylo by krásné vědět olik se jich dochovalo.TIPL BYCH TAK 150 KOMPL.SV A 200 OHV A K NIM TAK 400+400 MOTORŮ    [HONZA]   08.03.2008
Odpověď  já mám 3 motory sv a 3 ohv.čísla sem dám v uterý.Vím o lidech kteří jich mají více a zabývají se dokompletováním těchto nejkrásnějších jaw z originálních nebo i replikových dílů což u tak starých a v mini sérii(oproti tisícovkám arielů,bmw,indianů,bsa,harley,a jiných) vyrobených motocyklů je si myslím chvályhodné.    [jan]   08.03.2008
Odpověď  Já mám Jawu 350 SV číslo motoru 80195 rok 1934 a Jawu 350 OHV číslo motoru 83813 rok 1940. Obě po renovaci    [FOGL]   07.03.2008
Odpověď  Mám Jawu OHV rok 1946 v.č.84741 po renovaci a nějaké motory SV a OHV, čísla sem pak dám    [erik]   07.03.2008
Odpověď  ja mam Jawu 350 ohv rok 1946 čislo motoru 84662 před dokončním renovace.    [pepča]   07.03.2008
Odpověď  Probíhal tu nedávno průzkum ČZ 350 a 500 třeba se to povede i tady Mám OHV ale číslo si nepamatuji odpovídá roku 1938 ještě několik drobností a mám ji komplet a začnu renovovat. A měl jsem motor SV.    [Mirek]   07.03.2008
Odpověď  nikdo nemá o těchto strojích přehled?    [jarda]   07.03.2008
 Přidat odpověď   (84) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006