prosím o radu. nikdy jsem nerenovoval motor čtyřtakt. mám zkušenosti jen s 12 dvoutakty.nevíte na co
si dát pozor u motoru jawa 350sv s čerpadlem enots? nebo kdo tyto motory zodpovědně umí udělat
včetně zapalování a karburátoru? jak se asi pohybují ceny? [milan] 13.08.2008 Přidat odpověď |
| dobrý den, chci dát vědět celému občanovi ČR, že paní HORÁČKOVÁ MICHAELA je poctivá věřitelka, před pár týdny jsem od ní dostal půjčku 500 000 Kč, když jsem zde na webu narazil na její kontakt. takže pokud potřebujete půjčku, kontaktujte ji nyní prostřednictvím e-mailu: mhorackova04@gmail.com [Drevjaney Petr] 26.03.2024 |
| Nastavení rozvodu podle značky na vačkové hřídeli a na jejím náhonu a nastavení předstihu podle
značek na hnacích kolech. Pokud by značky chyběly, tak ventily na střih v horní úvrati a zapalování
by mělo při minimálním předstihu pálit také v horní úvrati (v té druhé horní úvrati). Ale je to fakt
docela dobře značené. [Erik Zubek] 29.08.2008 |
| Eriku, pokud to není žádné tajemství, kolik nastavujete rozvod a předstih? zajímá mě spodovka i
vrchovka-nekrytý ventil.děkuji, jinak válec jsem již sehnal stál mě sice 6000 ale je nebroušený,
děkuji 500ohc [500ohc] 29.08.2008 |
| Eriku, těch sléváren slitin hliníku se dá najít na internetu dost a když jim přineseš vzorek, tak ti
řeknou dopředu jestli to umí. Jinak pan Danko lil kryty primáru v bývalém ČKD v Hradci a něco
podobného je prý v Blešně u Hradce. [Honza l] 28.08.2008 |
| myslím že části motoru na 350ce byli taky z elektronu,motor z duplexe mám téměř celý z elektronu,ale
málo kdo elektron vyvařuje. [Michal.V] 27.08.2008 |
| Pro Honzu l. prohodit víka je nejjednodušší způsob, ale už jsem bohužel ve fázi, že nemám co
prohazovat a musím to řešit :-). Znáte nějakou slévárnu, která lije z materiálu, který by se podobal
tomu používanému na Jawě 350 SV/OHV. Chci nechat odlét kryty vahadel a nechci to dělat z hliníku.
Díky. [Erik Zubek] 27.08.2008 |
| Jsi legrační FilipeS. Tedˇti došlo, co jsem ti psal již v příspěvku 24.8. -v jeho závěru. Ano
opravil jsem si motor na Jawa 350 OHV (ale mimoto i některé jiné)a vše, co jsem zde napsal jsou
zkušenosti, které jsem takto získal.Přesto jsem ve svém úvodním příspěvku napsal, že se nepovažuji
za toho z nejpovolanějších. Teď je to snad již úplně jasné. [Honza l] 27.08.2008 |
| Pro Honzu I: Aha, teď jsem to pochopil! Tím zkušeným z Vašeho dřívějšího příspěvku, který dělá
repasi celého agregátu za 20.000,- jste Vy sám. Jak by ne, když samozřejmě víte, že kartery nejsou z
obyčejného hliníku a víka převodovek sypete jak esa z rukávu. Je s Váma docela legrace, jen tak dál! [FilipS] 27.08.2008 |
| Samozřejmě Eriku vím, že Jawa nemá kartery z hliníku, ane z hořčíkové slitiny, která je lehčí a lépe
se opracovává, ale má jiné známé nectnosti. Slévárny, které dělají s tímto materiálem mají i
svařeče, kteří to znají, takže jim lze plně důvěřovat. Jinak beru zpět námitku k navařování
"uší". Neuvědomil jsem si, že na plochém krytu je poměrně masivní nálitek a až na něm
jsou ony uši. Já jsem viděl již dost těchto převodovek, ale tento problém jsem u nich nezaznamenal.
Já bych se ale spíš pokusil sehnat jiný dekl, nebo celou převodovku a dekl prohodit. [Honza l] 27.08.2008 |
| číslo na pana Putnu : 604331931. Ještě pro úplnost, cena opravy motoru se vždy odvíjí z
výchozího stavu motoru. Pro Honzu, zajímá mne jak byste řešil ulomené uši držící páčku spojky,
když ne zpětným navařením? Jenom upozorňuji, že materiál, ze kterého jsou odlity kartery není
obyčejný hliník, který Vám svaří kde kdo, ale slitina podobná elektronu a pevnostní svár není tak
úplně jednoduchý. Ceny za kliku a válec vychází z cen, ketré platím u pana Padalíka v Šardicích
u Kyjova. P.S. navaření uší mi nikdy deformaci nezpůsobilo, možná proto, že jsem to nezadal
prvnímu koho jsem našel. [Erik Zubek] 24.08.2008 |
| Milane, položil jsi otázku, na kterou nelze jasně odpovědět. Já jsem Ti naznačil, za kolik se dá
motor zodpovědně udělat a p. Zubek Ti naznačil, za kolik se dá udělat taky. Vyber si. Jen bych
doplnil, že kartery jsem nepískoval, ale vykartáčoval úzkým kartáčem o průměru asi 23cm (max 2hod
práce i s předchozím hrubým vyčištěním) opískování válce a hlavy (200 Kč) Kliku a výbrus si
poptej v Ahře a srovnej s cenou, kterou uvádí p.Zubek. Pokud máš kompletní karburátor v dobrém
stavu, stačí vyčistit, ale měl jsem i bronzový Amal s vyběhaným šoupátkem, které mi v polotovaru
vyrobil soustružník za 400 a dovrtání a dopilování mi trvalo do 2hod. Pokud není Amal kompletní,
najdi zahraniční stránky s náhradními součástkami a porovnej ceny. Dynamo pokud je komplení,
stačí rozebrat, vyčistit a namazat ložiska spec. tukem (který nevyteče)¨a dát odborníkovi odzkoušet.
Já jsem ho měl u zde již zmíněného p.Pleška (staršího) a za odzkoušení-seřízení a výměnu vadného
relé jsem platil 1600,-Kč (moje práce celkem do 4hod, včetně vyčištění povrchu). V motoru jsou
pokud se pamatuji 2 bronzová pouzdra prúměru asi 16mm -materiál 40kč a výroba kolem 250,- Kč.
Na spojce jsem měl starosti pouze s tlumičem záběru (vymačkaná a poškozená guma) , protože jsem
nesehnal výrobce gumových silentbloků a musel jsem je pracně tvořit sám z odpovídající gumy. Korky
byly v pořádku,rovněž ložisko. Práce celkem do 3hod. Vyvařování karterů může být cenově
náročné, pokud to svěříš prvnímu, kterého najdeš. Já bych zaplatil za navaření oněch uší max 200 Kč,
ale nedělal bych to (jen v nejvyšší nouzi), protože tak velký návarek na poměrně plochý a malý díl
určitě způsobí jeho deformaci. Jinak já jsem vyvařoval pouze drážky vyklepaná dynamem (za ca 200Kč a
do 2hod práce s obrobením). S chromováním máme všichni zkušenosti. Uvědom si kolik a jakých
dílů se na motoru s převodovkou chromuje a cenu posuď sám. Jinak veškerý spojivací materiál jsem
nechal černit -stojí to pakatel (do 100,-Kč), ale trvanlivost je špatná, pokud to nebudeš udržovat
mastné. FilipeS, nevím o nikom takovém, protože jsem si opravu udělal sám a nikoho jsem
nesháněl. Ta cena vychází z vlastní zkušenosti. [Honza l] 24.08.2008 |
| jeste jednu dekuji,nemohl byste napsat kontakt na pana Putnu. Dekuji [pepa] 24.08.2008 |
| Tak tohle Vám neporadím, dynamo dávám do opravy, takže se o to nestarám. Zkuste pana Putnu z Brna. [Erik Zubek] 24.08.2008 |
| Dekuji panu zubkovi za odpovět,mam jeste jedn problem jedna se o ložiska v dynamu jsou zadřene a
volne nevim jestli se ještě vyraběji,nebo jak to mam vyřešit dekuji. [pepa] 23.08.2008 |
| sací ventil má vůli ve vodítku 5 stovek a výfukový 7. Vodítko je nalisované do hlavy s přesahem 3
stovky [Erik Zubek] 22.08.2008 |
| Dobry den chtel bych se zeptat pana Zubka jaka ma byt u ohv vule u ventilovich voditek dekuji. [pepa] 21.08.2008 |
| Pro HonzuI: Vy víte o někom konkrétním, kdo udělá kompletní repasi celého agregátu na SV za 20.000,-
Kč? Dejte mi prosím kontakt. [FilipS] 21.08.2008 |
| jsem velmi rád že promluvil odborník pan zůbek. je vidět že má opravdu velké zhušenosti. kéž by se
všichni vyjadřovali takto věcně a hlavně argumenty podložené prací.děkuji za všechny. [milan] 20.08.2008 |
| Zdravím diskutující, dal jsem to nějak dohromady, motor mne vychází zhruba na: umytí Vap. 180
pískování cca 500 nebo chemické leštění cca 5.500 klika 2.500-3.000 výbrus 1.700
hlava (u OHV, ventily, vodítka, pružiny, zabroušení či výměna sedel 1.800-2.500) u
SV pouze srovnání dosedací plochy cca 200 válec SV srovnání dosedací plochy cca 300, ventily...
cca 2.000 ložiska + gufero 500 oprava karburátoru 2.000-3.000 dle stavu a kompletnosti
oprava dynama 2.000-4.500 dle stavu a kompletnosti chromování 2.500 (SV)
4.000 (OHV) bronzová pouzdra do motoru a převodovky cca 2.000 oprava spojky 2.500
primární řetěz 150 Cívka 1.800 replika kabeláž 30
Ostatní práce např. výroba vložek na vyvložkování zničených závitů, zejména závity ve
víků vačkové hřídele a víku čerpadla bývají přeřezané z 3/16" na M6. Výroba olejové
trysky Zavaření bloků motoru, obvykle bývají poškozená víka primáru, víko čerpadla a také
nejsou vyjímkou ulomené uši, které na víku převodovky drží páku spojky. Výroba domečků na
ložiska, někdy se v karteru volně protáčejí ,(hlavně na vačkové hřídeli) tak se musí zvětšit díra v
karteru a udělat větší domeček. Zavaření ulomených žeber. Výroba chybějících částí,
málokdy je motor úplně kompletní. Výroba specifického spojovacího materiálu. Tady
jsou již ceny velmi individuální, ale například navaření uší k páčce spojky mne stojí cca 1.500,
víko primáru 500-1.500 podle velikosti díry na větrák :-). Jsou to samozřejmě ceny, které
platím já, spoustu prací, zejména soustružení Vám může někdo udělat za flašku. Pro
Milana, motor SV ani OHV není nějak zrádný, takže pokud jste již motor, byť dvoudobý dělal, tak
vzhůru do práce. Omlouvám se za délku příspěvku. [Erik Zubek] 20.08.2008 |
| .....ne že bych se považoval za odborníka, ale řekl bych, že prakticky lze ventily vždy upravit z
nějakých ventilů větších (náklaďáky apod.) - takže pouze broušení na brusce, kde by 400Kč za kus
mohl být tak strop. Co se týče celkové ceny za GO, tak by to nějak vypalo v ideálním případě,
kdy není potřeba něco dovyrábět od nuly, nebo vyvařovat nebo vymýšlet a zkoušet.... Hodně
opotřebovaný a olítaný Ariel F 500 OHV mě vyšel na necelých 30k, vařilo se, rovnalo se, tvořilo
se.... Spojka, převodovka, karbec, magneto etc. bych ovšem považoval za další extra položky... [Pepa] 20.08.2008 |
| Napsal jsem Lárisi, že něčemu nevěřím, čímž jsem vyjádřil názor. Ty píšeš, že toto je místo pro
výměnu názorů -ale ne těch mých??? Nerozumím. [Honza l] 20.08.2008 |
| pro Honzu l:jestli nečemu věříš nebo ne o to tu nejde.Jen si zde lidé navzájem vyměńují zkušenosti.
Já jsem s panem Rumlum byl spokojen nad míru,ale bohužel jsem si telefon někam založil tak těm,
které to zajímá nepomohu.Tento pán vyráběl ventily v Tatře leta letoucí a nyní to dělá soukromě já
mam na motoru najeto kolem 5000 km a bez problému.Ale nikomu nic nenutím.Ahra jsou také opravdoví
odborníci.Je to všechno jen o penězích, které do toho chce Milan vložit.Samozřejmě je lepší si
nechat motor udělat než se s tím trápit!Já šel tou trnitější, ale podstatně levnější cestou.Jinak s
nástřelem ceny GO s Honzou plně souhlasím [Láris] 19.08.2008 |
| Já jsem nic takového neslyšel a ani tomu moc nevěřím. Svěř to odborníkům (např. hradecká Ahra), ti
vědí jak to má být. [Honza l] 18.08.2008 |
| ventily na ohv mi dělal dle výkresu v Kopřivnici pan Ruml stály mě kolem 800,-pár .Mrknu se zda mám
někde telefon a když tak ho sem dám. [láris] 17.08.2008 |
| pro HONZA1 a jak řešíte písty-slyšel jsem že by se tam měly nechávat větší vůle protože nové
materiály pístů mají větší tepelnou roztažnost než ty původní a bývá to problém...a co ventily a
jejich repase ? [milan] 17.08.2008 |
| Nikdo z nejpovolanějších se k tomu nemá, tak to zkusím já. Hlava, výbrus a klika se dají solidně
udělat za 5tis.Ložiska, pískovíní válce a hlavy...jsou drobné položky. Pokud je motor kompletní a
nejsou například příliš omlácené kartery k vyvařování, neměla by stát GO víc než 20tis., protože pro
zkušeného by to nemělo být víc než týden (40hod)čistého času. [Honza l] 16.08.2008 |
| no na i-veteran asi 3krát do roka inzeruje jeden pán 2o km od prahy motor po g.o. 350sv za
45000kč(asi jich má víc), to by mně zajímalo jestli je to reálné když motor v nálezovém stavu stojí
cca 20000kč. a co na to třeba pan ZŮBEK jakož odborník na tyto stroje - uměl by zhruba vyčíslit
ceny pro nás co děláme jeden stroj za život jako orientační vodítko? 1 /
motor--demontáž-opískování-výbrus+píst-klika-ložiska-ventily-spojka-čerpadlo-povrchovka-montáž
2 / převodovka dtto dle motoru 3 / karburace 4 / zapalování + cívka+kabeláž [libor] 14.08.2008 |
| To snad bylo v ceně i zlacení..... [...] 14.08.2008 |
| Zodpovědně to umí pan Plšek z Liberce. Generálku celého agregátu včetně dynama a karburátoru mi před
asi 3 lety nabízel za ca 50.000,- Kč. [FilipS] 14.08.2008 |
| zkus se obrátit na servis jawa [petr] 14.08.2008 |
|
|