MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316386 příspěvků |8204 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 27 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly do roku 1945 | Diskusní téma 7.10.2024 03:09  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  prosím o radu. nikdy jsem nerenovoval motor čtyřtakt. mám zkušenosti jen s 12 dvoutakty.nevíte na co si dát pozor u motoru jawa 350sv s čerpadlem enots? nebo kdo tyto motory zodpovědně umí udělat včetně zapalování a karburátoru? jak se asi pohybují ceny?    [milan]   13.08.2008     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  dobrý den, chci dát vědět celému občanovi ČR, že paní HORÁČKOVÁ MICHAELA je poctivá věřitelka, před pár týdny jsem od ní dostal půjčku 500 000 Kč, když jsem zde na webu narazil na její kontakt. takže pokud potřebujete půjčku, kontaktujte ji nyní prostřednictvím e-mailu: mhorackova04@gmail.com    [Drevjaney Petr]   26.03.2024
Odpověď  Nastavení rozvodu podle značky na vačkové hřídeli a na jejím náhonu a nastavení předstihu podle značek na hnacích kolech. Pokud by značky chyběly, tak ventily na střih v horní úvrati a zapalování by mělo při minimálním předstihu pálit také v horní úvrati (v té druhé horní úvrati). Ale je to fakt docela dobře značené.    [Erik Zubek]   29.08.2008
Odpověď  Eriku, pokud to není žádné tajemství, kolik nastavujete rozvod a předstih? zajímá mě spodovka i vrchovka-nekrytý ventil.děkuji, jinak válec jsem již sehnal stál mě sice 6000 ale je nebroušený, děkuji 500ohc    [500ohc]   29.08.2008
Odpověď  Eriku, těch sléváren slitin hliníku se dá najít na internetu dost a když jim přineseš vzorek, tak ti řeknou dopředu jestli to umí. Jinak pan Danko lil kryty primáru v bývalém ČKD v Hradci a něco podobného je prý v Blešně u Hradce.    [Honza l]   28.08.2008
Odpověď  myslím že části motoru na 350ce byli taky z elektronu,motor z duplexe mám téměř celý z elektronu,ale málo kdo elektron vyvařuje.    [Michal.V]   27.08.2008
Odpověď  Pro Honzu l. prohodit víka je nejjednodušší způsob, ale už jsem bohužel ve fázi, že nemám co prohazovat a musím to řešit :-). Znáte nějakou slévárnu, která lije z materiálu, který by se podobal tomu používanému na Jawě 350 SV/OHV. Chci nechat odlét kryty vahadel a nechci to dělat z hliníku. Díky.    [Erik Zubek]   27.08.2008
Odpověď  Jsi legrační FilipeS. Tedˇti došlo, co jsem ti psal již v příspěvku 24.8. -v jeho závěru. Ano opravil jsem si motor na Jawa 350 OHV (ale mimoto i některé jiné)a vše, co jsem zde napsal jsou zkušenosti, které jsem takto získal.Přesto jsem ve svém úvodním příspěvku napsal, že se nepovažuji za toho z nejpovolanějších. Teď je to snad již úplně jasné.    [Honza l]   27.08.2008
Odpověď  Pro Honzu I: Aha, teď jsem to pochopil! Tím zkušeným z Vašeho dřívějšího příspěvku, který dělá repasi celého agregátu za 20.000,- jste Vy sám. Jak by ne, když samozřejmě víte, že kartery nejsou z obyčejného hliníku a víka převodovek sypete jak esa z rukávu. Je s Váma docela legrace, jen tak dál!    [FilipS]   27.08.2008
Odpověď  Samozřejmě Eriku vím, že Jawa nemá kartery z hliníku, ane z hořčíkové slitiny, která je lehčí a lépe se opracovává, ale má jiné známé nectnosti. Slévárny, které dělají s tímto materiálem mají i svařeče, kteří to znají, takže jim lze plně důvěřovat.
Jinak beru zpět námitku k navařování "uší". Neuvědomil jsem si, že na plochém krytu je poměrně masivní nálitek a až na něm jsou ony uši. Já jsem viděl již dost těchto převodovek, ale tento problém jsem u nich nezaznamenal. Já bych se ale spíš pokusil sehnat jiný dekl, nebo celou převodovku a dekl prohodit.    [Honza l]   27.08.2008
Odpověď  číslo na pana Putnu : 604331931.
Ještě pro úplnost, cena opravy motoru se vždy odvíjí z výchozího stavu motoru.
Pro Honzu, zajímá mne jak byste řešil ulomené uši držící páčku spojky, když ne zpětným navařením?
Jenom upozorňuji, že materiál, ze kterého jsou odlity kartery není obyčejný hliník, který Vám svaří kde kdo, ale slitina podobná elektronu a pevnostní svár není tak úplně jednoduchý.
Ceny za kliku a válec vychází z cen, ketré platím u pana Padalíka v Šardicích u Kyjova.
P.S. navaření uší mi nikdy deformaci nezpůsobilo, možná proto, že jsem to nezadal prvnímu koho jsem našel.    [Erik Zubek]   24.08.2008
Odpověď  Milane, položil jsi otázku, na kterou nelze jasně odpovědět. Já jsem Ti naznačil, za kolik se dá motor zodpovědně udělat a p. Zubek Ti naznačil, za kolik se dá udělat taky. Vyber si.
Jen bych doplnil, že kartery jsem nepískoval, ale vykartáčoval úzkým kartáčem o průměru asi 23cm (max 2hod práce i s předchozím hrubým vyčištěním) opískování válce a hlavy (200 Kč)
Kliku a výbrus si poptej v Ahře a srovnej s cenou, kterou uvádí p.Zubek.
Pokud máš kompletní karburátor v dobrém stavu, stačí vyčistit, ale měl jsem i bronzový Amal s vyběhaným šoupátkem, které mi v polotovaru vyrobil soustružník za 400 a dovrtání a dopilování mi trvalo do 2hod. Pokud není Amal kompletní, najdi zahraniční stránky s náhradními součástkami a porovnej ceny.
Dynamo pokud je komplení, stačí rozebrat, vyčistit a namazat ložiska spec. tukem (který nevyteče)¨a dát odborníkovi odzkoušet. Já jsem ho měl u zde již zmíněného p.Pleška (staršího) a za odzkoušení-seřízení a výměnu vadného relé jsem platil 1600,-Kč (moje práce celkem do 4hod, včetně vyčištění povrchu).
V motoru jsou pokud se pamatuji 2 bronzová pouzdra prúměru asi 16mm -materiál 40kč a výroba kolem 250,- Kč.
Na spojce jsem měl starosti pouze s tlumičem záběru (vymačkaná a poškozená guma) , protože jsem nesehnal výrobce gumových silentbloků a musel jsem je pracně tvořit sám z odpovídající gumy. Korky byly v pořádku,rovněž ložisko. Práce celkem do 3hod.
Vyvařování karterů může být cenově náročné, pokud to svěříš prvnímu, kterého najdeš. Já bych zaplatil za navaření oněch uší max 200 Kč, ale nedělal bych to (jen v nejvyšší nouzi), protože tak velký návarek na poměrně plochý a malý díl určitě způsobí jeho deformaci. Jinak já jsem vyvařoval pouze drážky vyklepaná dynamem (za ca 200Kč a do 2hod práce s obrobením).
S chromováním máme všichni zkušenosti. Uvědom si kolik a jakých dílů se na motoru s převodovkou chromuje a cenu posuď sám. Jinak veškerý spojivací materiál jsem nechal černit -stojí to pakatel (do 100,-Kč), ale trvanlivost je špatná, pokud to nebudeš udržovat mastné.
FilipeS, nevím o nikom takovém, protože jsem si opravu udělal sám a nikoho jsem nesháněl. Ta cena vychází z vlastní zkušenosti.    [Honza l]   24.08.2008
Odpověď  jeste jednu dekuji,nemohl byste napsat kontakt na pana Putnu. Dekuji    [pepa]   24.08.2008
Odpověď  Tak tohle Vám neporadím, dynamo dávám do opravy, takže se o to nestarám. Zkuste pana Putnu z Brna.    [Erik Zubek]   24.08.2008
Odpověď  Dekuji panu zubkovi za odpovět,mam jeste jedn problem jedna se o ložiska v dynamu jsou zadřene a volne nevim jestli se ještě vyraběji,nebo jak to mam vyřešit dekuji.    [pepa]   23.08.2008
Odpověď  sací ventil má vůli ve vodítku 5 stovek a výfukový 7. Vodítko je nalisované do hlavy s přesahem 3 stovky    [Erik Zubek]   22.08.2008
Odpověď  Dobry den chtel bych se zeptat pana Zubka jaka ma byt u ohv vule u ventilovich voditek dekuji.    [pepa]   21.08.2008
Odpověď  Pro HonzuI: Vy víte o někom konkrétním, kdo udělá kompletní repasi celého agregátu na SV za 20.000,- Kč? Dejte mi prosím kontakt.    [FilipS]   21.08.2008
Odpověď  jsem velmi rád že promluvil odborník pan zůbek. je vidět že má opravdu velké zhušenosti. kéž by se všichni vyjadřovali takto věcně a hlavně argumenty podložené prací.děkuji za všechny.    [milan]   20.08.2008
Odpověď  Zdravím diskutující, dal jsem to nějak dohromady, motor mne vychází zhruba na:
umytí Vap. 180
pískování cca 500 nebo chemické leštění cca 5.500
klika 2.500-3.000
výbrus 1.700
hlava (u OHV, ventily, vodítka, pružiny, zabroušení či výměna sedel 1.800-2.500)
u SV pouze srovnání dosedací plochy cca 200
válec SV srovnání dosedací plochy cca 300, ventily... cca 2.000
ložiska + gufero 500
oprava karburátoru 2.000-3.000 dle stavu a kompletnosti
oprava dynama 2.000-4.500 dle stavu a kompletnosti
chromování 2.500 (SV) 4.000 (OHV)
bronzová pouzdra do motoru a převodovky cca 2.000
oprava spojky 2.500
primární řetěz 150
Cívka 1.800 replika
kabeláž 30
Ostatní práce např.
výroba vložek na vyvložkování zničených závitů, zejména závity ve víků vačkové hřídele a víku čerpadla bývají přeřezané z 3/16" na M6.
Výroba olejové trysky
Zavaření bloků motoru, obvykle bývají poškozená víka primáru, víko čerpadla a také nejsou vyjímkou ulomené uši, které na víku převodovky drží páku spojky.
Výroba domečků na ložiska, někdy se v karteru volně protáčejí ,(hlavně na vačkové hřídeli) tak se musí zvětšit díra v karteru a udělat větší domeček.
Zavaření ulomených žeber.
Výroba chybějících částí, málokdy je motor úplně kompletní.
Výroba specifického spojovacího materiálu.

Tady jsou již ceny velmi individuální, ale například navaření uší k páčce spojky mne stojí cca 1.500, víko primáru 500-1.500 podle velikosti díry na větrák :-).
Jsou to samozřejmě ceny, které platím já, spoustu prací, zejména soustružení Vám může někdo udělat za flašku.

Pro Milana, motor SV ani OHV není nějak zrádný, takže pokud jste již motor, byť dvoudobý dělal, tak vzhůru do práce.
Omlouvám se za délku příspěvku.    [Erik Zubek]   20.08.2008
Odpověď  .....ne že bych se považoval za odborníka, ale řekl bych, že prakticky lze ventily vždy upravit z nějakých ventilů větších (náklaďáky apod.) - takže pouze broušení na brusce, kde by 400Kč za kus mohl být tak strop.
Co se týče celkové ceny za GO, tak by to nějak vypalo v ideálním případě, kdy není potřeba něco dovyrábět od nuly, nebo vyvařovat nebo vymýšlet a zkoušet.... Hodně opotřebovaný a olítaný Ariel F 500 OHV mě vyšel na necelých 30k, vařilo se, rovnalo se, tvořilo se....
Spojka, převodovka, karbec, magneto etc. bych ovšem považoval za další extra položky...    [Pepa]   20.08.2008
Odpověď  Napsal jsem Lárisi, že něčemu nevěřím, čímž jsem vyjádřil názor. Ty píšeš, že toto je místo pro výměnu názorů -ale ne těch mých??? Nerozumím.    [Honza l]   20.08.2008
Odpověď  pro Honzu l:jestli nečemu věříš nebo ne o to tu nejde.Jen si zde lidé navzájem vyměńují zkušenosti. Já jsem s panem Rumlum byl spokojen nad míru,ale bohužel jsem si telefon někam založil tak těm, které to zajímá nepomohu.Tento pán vyráběl ventily v Tatře leta letoucí a nyní to dělá soukromě já mam na motoru najeto kolem 5000 km a bez problému.Ale nikomu nic nenutím.Ahra jsou také opravdoví odborníci.Je to všechno jen o penězích, které do toho chce Milan vložit.Samozřejmě je lepší si nechat motor udělat než se s tím trápit!Já šel tou trnitější, ale podstatně levnější cestou.Jinak s nástřelem ceny GO s Honzou plně souhlasím    [Láris]   19.08.2008
Odpověď  Já jsem nic takového neslyšel a ani tomu moc nevěřím. Svěř to odborníkům (např. hradecká Ahra), ti vědí jak to má být.    [Honza l]   18.08.2008
Odpověď  ventily na ohv mi dělal dle výkresu v Kopřivnici pan Ruml stály mě kolem 800,-pár .Mrknu se zda mám někde telefon a když tak ho sem dám.    [láris]   17.08.2008
Odpověď  pro HONZA1 a jak řešíte písty-slyšel jsem že by se tam měly nechávat větší vůle protože nové materiály pístů mají větší tepelnou roztažnost než ty původní a bývá to problém...a co ventily a jejich repase ?    [milan]   17.08.2008
Odpověď  Nikdo z nejpovolanějších se k tomu nemá, tak to zkusím já. Hlava, výbrus a klika se dají solidně udělat za 5tis.Ložiska, pískovíní válce a hlavy...jsou drobné položky. Pokud je motor kompletní a nejsou například příliš omlácené kartery k vyvařování, neměla by stát GO víc než 20tis., protože pro zkušeného by to nemělo být víc než týden (40hod)čistého času.    [Honza l]   16.08.2008
Odpověď  no na i-veteran asi 3krát do roka inzeruje jeden pán 2o km od prahy motor po g.o. 350sv za 45000kč(asi jich má víc), to by mně zajímalo jestli je to reálné když motor v nálezovém stavu stojí cca 20000kč. a co na to třeba pan ZŮBEK jakož odborník na tyto stroje - uměl by zhruba vyčíslit ceny pro nás co děláme jeden stroj za život jako orientační vodítko?
1 / motor--demontáž-opískování-výbrus+píst-klika-ložiska-ventily-spojka-čerpadlo-povrchovka-montáž
2 / převodovka dtto dle motoru
3 / karburace
4 / zapalování + cívka+kabeláž    [libor]   14.08.2008
Odpověď  To snad bylo v ceně i zlacení.....    [...]   14.08.2008
Odpověď  Zodpovědně to umí pan Plšek z Liberce. Generálku celého agregátu včetně dynama a karburátoru mi před asi 3 lety nabízel za ca 50.000,- Kč.    [FilipS]   14.08.2008
Odpověď  zkus se obrátit na servis jawa    [petr]   14.08.2008
 Přidat odpověď   (30) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006