| Ale tohle je už nyní konečně vyřešeno. Dochované motorky v původním stavu jsou správně mnohem víc ceněny a vyhledávány než renovacemi znehodnocené naleštěné stroje, kde nevíš, co je original a co replika. [Baf] 12.10.2018 |
| Plně souhlasím s JB,historická hodnota stroje spočívá v jeho historii a ne v renovaci,po které vypadá stroj lépe než když de vyrobil.Škoda že odkaz již nefunguje,zajímalo by mne to.Každý zná svůj stroj nejlépe,pokud ho renovoval,jenom od značky Jawa existuje v poválečných strojích tolik typů a variant že neznám nikoho kdo by se v tom na sto procent vyznal a ne vše co se píše na internetu je pravda .Testační komisař P.C. [petrguzzi] 09.10.2018 |
| nechybí ti tam klaxon? Jinak kalif hezkej mám uplně stejnýho, jak jseš s sním spokojenej ohledně výkonu a jízdních vlastností? Zajímavý že poukazují na masku z kejvy, myslel jsem že kalif v úpravě pro vb je notoricky známej. [honza] 31.07.2014 |
| Mirku, buď rád, kdyby byly opravdu všichni tací jací mají být, tak většina veteránů budou stát jen v garáži, páč by testacemi neprošlo:) Bohužel nikdo neví všechno a že veteránů je docela velká škála. [Jarda] 30.07.2014 |
| na testování mám svůj osobitý a bohužel tak trochu vyzkoušený názor. Většina komisařů ze sebe dělá chytráky a ví houby. Příklad - byl u nás pán, před jménem Ing. za jménem soudní znalec v oboru his. vozidel. A tak procházíme naší sbírku - to je tatra 57 vykřiknul. Já pravím - tatry 57 se nedělali v kabriu, to je T 75. A to je to porsche s motorem VW - ne, do žádného porsche se motory VW nemontovaly, jen do 924 motor z audi, ale toto je 944. A na závěr - toto je piáno. Ne není, toto auto nemá v českém handtexu název. Buď velké piáno či stará čína ( MB W116). tak takoví debílkové nám (mě naštěstí ne) dělají testace. [mirek] 30.07.2014 |
| Tak vlastnim uplne tu samou verzi na chlup stejnou. Barevny provedeni, patle na vyfuky, je to jedna z verzi, kde je davaly nize z duvodu montaze brasen, pozdeji toto reseni nahradil uz ram s prodlouzenym uchytem, typ blikacu ... Kyvackova vidlice? Maska/svetlo je u teto policejni verze ze Sportky, ja tam mam jeste ze shora vrtany diry na vysilacku, jediny co mi chybi je hrazdicka na uchyceni majakovych svetel. Jinak krasne zachovaly autenticky stroj, az teda na ty polepy na kastliku a olejovy nadrzce, ty fofrem pryc, to samy zrcatko (tady bylo na plexi), zadni odrazka. Predni blikace na revma plech a je to. [ferrosoa] 30.07.2014 |
| Dolin - jasně, ale když vzadu,tak musí být i vepředu,ne?????????? Dovedeš si představit ,jak se na takové motorce jezdí? Vepředu budeš mávat a vzadu blikat? A kolik by technik na STK musel mít vypito,aby to takhle pustil????? [Monty] 16.08.2013 |
| Monty ty blikače na zadním blatníku jsem ale na dobové fotce ze služby viděl!! [Dolin] 16.08.2013 |
| jen tak pro info, jaká je úroveň testačních komisařů. Byl u nás jeden, před jménem Ing, za jménem CSc, a pod jménem soudní znalec v oboru historických vozidel a testační komisař. Tak procházíme naše garáže - jé to je piáno (název pro MB 123), povídám ne, toto auto nemá v českém hantecu správný název - buď velké piáno nebo stará čína (byl to model W116), další auto - to je tatra 57. Odpovídám - Tatry 57 se nedělaly v kabriu (polocabrio,sport ano) to je T75.A to je to porše s motorem voklswágen ? Ne, do poršáků se montovaly z Audy 100, ale do modelu 924 a ne do 944. Takže takový nám dělají testace. [mirek] 15.08.2013 |
| Ještě doplním JB. Je potřeba doplnit kryt řetězu a levé zpětné zrcátko, bez tohoto na STK neprojde. Rozhodně nepoužívat zrcátka s plastovým krytem. Dále vyměnit páčky spojky a přední brzdy, ty rovněž dobově neodpovídají. [pmr] 14.08.2013 |
| Já jsem z dotazu vycítil, že testační komisař tento typ nezná a navíc tlačí majitele do renovace, což by byla v tomto případě veliká škoda. Motocykl by samozřejmě měl projít základní repasí. Podotýkám, ale, že by měla být velice citlivá. Předpokládám, že na fotkách je jen nálezový stav. Jinak já práci testačním komisařům vůbec nezávidím. Ono není nijak snadné poznat dobovou úpravu od úpravy pozdější. Do toho všeho by měl být motocykl funkční po technické stránce a celkový stav by měl mít jistou úroveň. S tímto motocyklem by se dalo pracovat asi takto: Chtělo by to sehnat revmaplechy, které k motocyklu patří. Zadní blinkry jsou tam potom správně. Odtrojit od zbytků revmaplechů a blinkrů je také možné řešení. Zpětné zrcátko bylo dodáno asi po oddělání plexi. Určitě by stálo za to zprovoznit Oilmaster. Nápis Jawa je dobová úprava, souhlasím, že hrozná. Původně tam mohl být nápis VB, ale ten musel při převodu na soukromého majitele zmizet. Zástěrka na předním blatníku je jistě také dobová úprava, ale je snadno odmontovatelná. Zadní odrazku je třeba vyměnit za kulatou. Beru to tak, že koupí to vše teprve začíná... [JB] 14.08.2013 |
| Nezlobte se na mně, ale připadá mi,že jste se nesnažil ani trošinku. Co aspoň zahodit ty nálepky z 638 na schránkách, hnusný nedobový plastový zrcátko,a bud k padacím rámům doplnit i revmaplechy,nebo aspoň odšroubovat zadní blinkry a zbytky rámů před nohama. Vždyt Vaše motorky by neprošla ani obyčejným STK. [Monty] 14.08.2013 |
| nebuď zklamán - úroveň testačních komisařů je tak trochu ubohá. přes dvacet let se živím veterány a možná o tom i něco málo vím.do dnešního dne nechápu, jak může někdo, kdo prodělal nějaké školení tzv. otestovat jakéhokoliv veterána. jsou auta (i motorky), která byla vyrobena v jednotlivých kusech. dokumentace není. dovezlo se kvanta vozidel ze zahraničí, jejichž název neumí testační komisař ani vyslovit. po desítkách továren nezbyl ani archiv. Čs motocykly se vyráběly z toho, co bylo. došly řídítka typu 1, dal se typ 2 - bylo třeba dodat na trh motocykly k májovému výročí a splnit socialistický závazek. Z kupujících to nikdo neřešil - byl rád, že si vůbec něco koupil. milý testační komisaři - nemám nic otestováno nic mít nebudu. samozřejmě očekávám kvanta inteligentních reakcí, ale bohužel již jsem takový. [mirek] 14.08.2013 |
| a sehnat papíry na tento model a udělat oficiální výměnu necheš? [lipcaa] 14.08.2013 |
| nevíte někdo o rozumném vete klubu poblíž Vysočiny? [snekous] 13.08.2013 |
| Jak jsem Ti kolego psal již jinde,..máš krasavce a toho si važ!! Hodně štěstí s provozem. [dolin1] 13.08.2013 |
|  Nebuď zklamán. Naopak. Tvůj motocykl je dochován ve vzácně původním stavu, který by naopak měl být znalci patřičně oceněn. Motocykly Jawa Californian Jawa 350 typ 362/00/09 určené motohlídkám SNB byly svými majiteli v drtivé většině radikálně upravovány a v původním stavu se jich tedy moc nedochovalo. Renovace tohoto motocyklu by byla velikou chybou a to by testační komisaři měli vědět. Máš nyní dvě možnosti. Buď přesvědčit třebíčské o omylu, nebo si najít jiný klub na testování. Testačním komisařům doporučuji dát k přečtení knihu Jawa Californian a také tento článek MotoMagazínu: http://www.motomagazin.cz/index.php?action=califor nian&menu=21&pos=jawa3620009 [JB] 13.08.2013 |
|
|