MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306197 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 78 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexAutomobily od roku 1945 | Diskusní téma 9.7.2020 09:40  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Tankovanie


 Dobry den
Aky benzin mam tankovat do motora skoda 1202. Ked zrusili benzin 95 e5. Mam davat 100 oktanovy alebo mozem davat aj 95 e10 plus aditivum    [Yogi]   03.05.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  Již několikrát jsem viděl presentované testy paliv a z nich vyplývá, že ne vždy je benzín 100 zárukou nejvyšší oxidační stability i mazivosti. Sice neobsahují povinně, dle nařízení zelené loby EU, přimíchávané biosložky (etanolu), ale i tak není dle testů oxidační stabilita někdy o mnoho lepší než u benzínů nepremiových.
Z testů jednoznačně vyplývá, že i z obyčejného N95 po přídavku adiv se vytvoří směs stejných kvalit co do oxidační stability a mazivosti.
Obdobné je to u dieselů.

Na zimu i během sezony ukládám průběžně kolem 15 aut a 12 motocyklů venku, v garáži i v domě. Nechat více jak půl roku v nádrži pouze N95 bez ničeho jsem několikrát vyzkoušel a většinou následovalo pracné čištění. Vyzkoušel jsem i benzín 100, hlavně v motocyklech a bez jediného problému.
Přešel jsem ale na obyčejný N95 s aditivem VIF, protože pro benzín 100 jsem musel jezdil dále, a mohu zodpovědně řící, že i rok stání venku, např. auta se vstřikováním (KE -Jetronic), je zcela bez problémů. Zrovna tak v motocyklech v garáži i v domě.
Ponechat ale jen obyčejný N95 nebo navíc s etanolem delší dobu v nádrži je vždy zárukou problémů a čištění.    [vintera]   05.05.2020
Odpověď  pravda je, že sto oktanový benzín tyto motory nevyužijí. Zase na druhou stranu neobsahuje burešovy sračky a vydrží i přes zimu. Já to používám do Tatry z roku 1935, Mercedesu r.1975 a do motocyklů. A to i v případě, že u jednoho motocyklu mám v TP psáno palivo - BA 80.    [Mirek]   05.05.2020
Odpověď  100 benzín motor nikdy nevyužije, zbytečné peníze navíc. Dávejte náhradu za olovo a na dlouhé skladování raději také.    [vintera]   05.05.2020
Odpověď  A prosim vas tak mozem tankovat ten 95e10 ale pridam olovo co aj pridavam a este ten vif super benzin proti korozii. Stoho 100 oktanoveho nemam dobry pocit koli tym sedlam a ventilom. A n
Priznam sa mal by som problem nastavit predstih.    [Yogi]   04.05.2020
Odpověď  Jsem zapomněl, kupuji VIF Benadit BA místo olova a VIF Super benzín na skladování.
Více oktanů než bývalo kdysi (63 -87) jsou pro Váš motor asi zbytečné peníze, spíše ten obsah biosložek je důležitější.    [vintera]   04.05.2020
Odpověď  Více oktanů nebude motoru vadit, můžete i malinko přidat předstih. V současnosti nebude auto asi denně v provozu, tak bych se spíše obával biosložek, které dovedou v nádrži a karburátoru nadělat problémy.

Vlastnil jsem a vlastním ještě několik vozidel s těmito konstrukčně i materiálově stejnými škodováckými motory (spartak, octavie TS, 1203, felicie). Do dvoukarburátorových motorů jsem jezdil a jezdím na Super. Najezdil jsem na nich přes milion km, na Super z toho statisíce. Absolutně žádný problém, naopak. Delší dobu však benzín neobsahuje tetraetylolova, který dostatečně chránil ventily a hlavu. Místo olova se musí přidávat jeho náhrada a motor jezdí dále. Na Super v dvoukarburátorových motorech jezdím 39 let.
Hlavně nezapomenout nadávkovat náhradu za olovo a chovat se k motoru trochu s úctou, přeci jen má svůj věk. Pokud by bylo možno, vyhnout se biosložkám (etanol). Já do svých mnoha nádrží na delší stání přidávám ještě VIF.    [vintera]   04.05.2020
Odpověď  No ono moc na vyber uz neni toho benzinu. Docital som sa ze aj tato nova 95 e10. Pre stare vozidla neni skodliva iba pre urcite obdobie napriklad okolo doby favorit a felicia. Ale ci to je pravda    [Yogi]   03.05.2020
Odpověď  Ony ta vysokooktanové benzíny vůbec nejsou pro tyhle staré motory s měkkými sedly (litina) i ventily moc dobré. Hrozí zvýšené riziko podpálení výfukových ventilů či sedel. Mají dlouhou dobu prohořívání a více zatěžují výfukové ventily i sedla. Lze dohledat v odborné literatuře.
Dříve se nedoporučovalo do těchto vozů tankovat Special či Super (90, resp. 95 oktanů) právě z těchto důvodů. Jsem pamětník těch dob a skutečně to takhle fungovalo...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2020
Odpověď  Oktanů nejméně, co seženete. Stačí tak okolo 75 ;-). Aditivum určitě - na ochranu ventilových sedel. Do každého benzínu dnešního. Ani ten stooktanový ho neobsahuje.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.05.2020
 Přidat odpověď   (9) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006