Zdravím, s přítelkyní bysme si chtěli pořídit nějaké starší vozidlo s trambusovou karoserií, které bysme si lehce upravili na příležitostné přespání a razili s ním po výletech. Teď se momentálně rozhodujeme mezi Škodou 1203 nebo Barkasem B1000, které byste volili vy a proč? Předem díky za rady. [Respite] 23.07.2020 Přidat odpověď |
| Pokud by to měla být 1203, tak doporučuji především nový (čistý) chladič, vodní pumpu, všechny gumové hadice, silentbloky a unašeče a novou převodovku (alespoň střeva). Spojkový hydraulický váleček na převodovce a praskající strunu ovládání karburátoru vozit rezervní. Jiné poruchy při normální údržbě neznám. [Luboš] 25.07.2020 |
| Do nedávna se ještě š1203 "vyráběla" na koleně u jednoho soukromníka, na internetu to jistě dohledáte i na stránkách nějakého klubu a tuším dělají i srazy, bylo to i tv, myslím, že dostupnost nd bude jednodušší jak u baryna. Žáleží asi stejně co seženete na zážitkovou dovolenou. [kadel] 24.07.2020 |
| Díky, přesně tudle odpověď jsem potřeboval. Víceméně jsem už byl rozhodnutý, ale chtěl jsem slyšet i názor někoho, kdo s těmi vozy něco najezdil a může to porovnat. [Respite] 24.07.2020 |
| Otázka typu- blondýna nebo bruneta? Oboje jsou to dosti stará auta a není úplně jednoduché je servisovat, respektive opravovat. Jezdil jsem s kamarádovým obytným Barkasem delší trasy, je to příjemnější auto na řízení než 1203. Výkonově asi srovnatelné, ale Barkas dvoutakt, naložený umí žrát dost benzínu a někomu smrdí a čoudí. Se škodou 1203 mám najeto zhruba milion km v tvrdších podmínkách. Obytňákem jsem jel jenom několikrát. Nekouří nesmrdí, ale také moc nejede (ani obsah 1500). Motor vydrží na plný výkon jezdit zhruba 100tk a má rád nový čistý chladič, převodovka původem ještě z války tak 50tkm, poté začne téct olej a musí na repas. 5kvalt je o trochu lepší. Velmi rychle se vychodí táhla řazení převodovky a poté fungují jako tovární "medvědbloc", a nezaučená obsluha nepřeřadí bez počítání zubů. Ale lze si na extrémní vůle bez problémů zvyknout. Nectností některých 1203 jsou nadměrné vibrace karoserie (někdy extrémní), lze je potlačit polepením všech plechových ploch ( polepoval ipou). Je nutno mít naprosto přesně vyváženou kardanku, nové gumové unašeče a středové uložení kardanky na výstupní hřídeli z převodovky. Nápravy a brzdy robustní, snesou trvalé přetížení. Pérování pohodlné, velké zdvihy. Celkově bezporuchové auto až na slabou převodovku a silentbloky držící zadní nápravu (preventivní výměna). Jezdil jsem leta i polské Žuky, tvrdší pérování, o něco vyšší spotřeba, u spodového motoru malý výkon, nižší cestovní rychlost. Snese opravdu tvrdé zacházení a přetížení. Snadná úprava na obytňák. Pokud je auto opravené, neexistují poruchy. Pokud bych dnes volil, tak čtyřtakt a na PB, který se i tak většinou montuje pro vaření a topení, čímž by se vyřešila spotřeba. Kamarád sjezdil Evropu se všemi těmito vozidly a dnes má starý Mitsubischi L300 4x4 o kterém mi tvrdí, že je mnohem lepší než co měl. A servis s díly je všude po Evropě dostupný. Osobně, pokud bych si mohl vybrat mezi Barkasem a 1203, tak bych přemýšlel, o dostupnosti dílů, případně servismanovi v okolí. Obojího je asi málo. Je rozdíl, servisovat veterána a občas s ním někam na sraz, na výlet vyjet, nebo chtít v prvé řadě cestovat a užívat si bezstarotného života na cestách. K tomu je lepší mít vozidlo, které se dá běžně servisovat a opravovat. [Luboš] 24.07.2020 |
|
|