MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307274 příspěvků |7553 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 151 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexAutomobily od roku 1945 | Diskusní téma 22.10.2020 14:34  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Škoda 1203 nebo Brkas B1000?


 Zdravím, s přítelkyní bysme si chtěli pořídit nějaké starší vozidlo s trambusovou karoserií, které bysme si lehce upravili na příležitostné přespání a razili s ním po výletech. Teď se momentálně rozhodujeme mezi Škodou 1203 nebo Barkasem B1000, které byste volili vy a proč? Předem díky za rady.    [RespiteRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  Pokud by to měla být 1203, tak doporučuji především nový (čistý) chladič, vodní pumpu, všechny gumové hadice, silentbloky a unašeče a novou převodovku (alespoň střeva). Spojkový hydraulický váleček na převodovce a praskající strunu ovládání karburátoru vozit rezervní. Jiné poruchy při normální údržbě neznám.    [Luboš]   25.07.2020
Odpověď  Do nedávna se ještě š1203 "vyráběla" na koleně u jednoho soukromníka, na internetu to jistě dohledáte i na stránkách nějakého klubu a tuším dělají i srazy, bylo to i tv, myslím, že dostupnost nd bude jednodušší jak u baryna. Žáleží asi stejně co seženete na zážitkovou dovolenou.    [kadel]   24.07.2020
Odpověď  Díky, přesně tudle odpověď jsem potřeboval. Víceméně jsem už byl rozhodnutý, ale chtěl jsem slyšet i názor někoho, kdo s těmi vozy něco najezdil a může to porovnat.    [Respite] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.07.2020
Odpověď  Otázka typu- blondýna nebo bruneta?
Oboje jsou to dosti stará auta a není úplně jednoduché je servisovat, respektive opravovat. Jezdil jsem s kamarádovým obytným Barkasem delší trasy, je to příjemnější auto na řízení než 1203. Výkonově asi srovnatelné, ale Barkas dvoutakt, naložený umí žrát dost benzínu a někomu smrdí a čoudí.
Se škodou 1203 mám najeto zhruba milion km v tvrdších podmínkách. Obytňákem jsem jel jenom několikrát. Nekouří nesmrdí, ale také moc nejede (ani obsah 1500). Motor vydrží na plný výkon jezdit zhruba 100tk a má rád nový čistý chladič, převodovka původem ještě z války tak 50tkm, poté začne téct olej a musí na repas. 5kvalt je o trochu lepší. Velmi rychle se vychodí táhla řazení převodovky a poté fungují jako tovární "medvědbloc", a nezaučená obsluha nepřeřadí bez počítání zubů. Ale lze si na extrémní vůle bez problémů zvyknout.

Nectností některých 1203 jsou nadměrné vibrace karoserie (někdy extrémní), lze je potlačit polepením všech plechových ploch ( polepoval ipou). Je nutno mít naprosto přesně vyváženou kardanku, nové gumové unašeče a středové uložení kardanky na výstupní hřídeli z převodovky. Nápravy a brzdy robustní, snesou trvalé přetížení. Pérování pohodlné, velké zdvihy. Celkově bezporuchové auto až na slabou převodovku a silentbloky držící zadní nápravu (preventivní výměna).

Jezdil jsem leta i polské Žuky, tvrdší pérování, o něco vyšší spotřeba, u spodového motoru malý výkon, nižší cestovní rychlost. Snese opravdu tvrdé zacházení a přetížení. Snadná úprava na obytňák. Pokud je auto opravené, neexistují poruchy.
Pokud bych dnes volil, tak čtyřtakt a na PB, který se i tak většinou montuje pro vaření a topení, čímž by se vyřešila spotřeba.
Kamarád sjezdil Evropu se všemi těmito vozidly a dnes má starý Mitsubischi L300 4x4 o kterém mi tvrdí, že je mnohem lepší než co měl. A servis s díly je všude po Evropě dostupný.
Osobně, pokud bych si mohl vybrat mezi Barkasem a 1203, tak bych přemýšlel, o dostupnosti dílů, případně servismanovi v okolí. Obojího je asi málo. Je rozdíl, servisovat veterána a občas s ním někam na sraz, na výlet vyjet, nebo chtít v prvé řadě cestovat a užívat si bezstarotného života na cestách. K tomu je lepší mít vozidlo, které se dá běžně servisovat a opravovat.    [Luboš]   24.07.2020
 Přidat odpověď   (4) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006