MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 311927 příspěvků |7841 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 33 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexAutomobily od roku 1945 | Diskusní téma 23.1.2022 10:15  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Pneu 5,50 -15


 Potřebuji na felicii nové obutí 5,50-15. Jsou k mání někde v tomto rozměru, nebo je nějaká na STK akceptovatelná náhrada v radiálech?    [Luboš]   23.05.2021     Přidat odpověď  
Odpověď  zrovna jsou na aukru    [jirapunk]   20.07.2021
Odpověď  Tieto "problémy" okolo rozmerov pneumatík v našich končinách sveta ma fascinujú už desaťročia.Keby mali takéto predpisy v Amerike dodnes asi jazdia na koňoch ale tu (SR,ČR,asi celý východný blok) je takáto prkotina galaktický problém.Niektoré veci sa asi za môjho života už nezmenia.A tiež ako vždy riešenie je úplatok.Čo už.    [Joski]   26.05.2021
Odpověď  Musíte zkrátka ze prostředníkem,který má na STK známý.A projde to.    [Monty]   26.05.2021
Odpověď  Tak asi zkusit jasně nové, levné 165/80r15 a v případě neúspěchu je vyměnit.    [Luboš]   26.05.2021
Odpověď  Bez problému na STK - Trabant 5,20x13 v TP, obuto 145/80x13, Felicia 5,90x15 v TP, obuto mnoho let 165x15 nyní 165/80x15 a vždy bez problémů. takže pokud je v TP 5,50x15 je to jednoznačně rozměr 155/80x15. Takže záleží na tobě zda koupíš 165/80x15 zakus to, já bych to tak udělal. Prozatím jsme neslyšel že by někdo se Spartekem měl problém při 165/80x15. Loni jsem je sehnal po litru za kus nový normálně na netu.    [HonzaBK]   26.05.2021
Odpověď  pro LUBOŠ - řešíte to za špatnýho konce-

Je potřeba neptat se pupíků v kanclu za stolem,ale zajet do nějakýho malýho autoservisu, který zajištěje provedení STK. A domluvit se tam.
Bude to 1000,- navíc, ale věřím, že auto projde.

Je to možná nečestný a nemorální,ale funguje to.    [-A-]   25.05.2021
Odpověď  Šířka 185 tam nepatří též. To byla T603 či Š1203. Stejně tak tam nepatří 6,40. Je pravdou, že jsem chvíli jezdil 195/65, ale to nemá s originálem co dělat. Tedy jezdil - spíš i při řízení v dobrém stavu se mnou jezdilo auto podle podélných nerovností v silnici. Téměř neřiditelné, s trochou přehánění.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2021
Odpověď  Tak jsem změřil co mám, na discích 3,50 je u jetých 5,50 obvod 2100 mm, u 5,90 poloviční protektor obvod 2080. Ještě mám disky 4,50 s 185xr15 obvod 2250. Ty jsem měl krátce někdy v osmdesátých letech, ale zatáčet šlo tuho. Disky 4,00 již nemám.
Jak vyplývá z předchozího, tak asi opravdu nejméně 165x80x15, jinak bude auto jak na "dojezdovkách" .    [Luboš]   25.05.2021
Odpověď  Jenže staré 5,50 NEJSOU 2.54 x 5,5... V tom je ten problém. A na žádnou škodovku z řady Octavia nepatří jiné radiálky, než 165/80.
Ty staré 5,50 vůbec nikdo už nezná a porovnává je se současným průřezem balonu, resp. profilovým číslem.
Obujte na kolo Octavie radiálku 145/80 a bude vypadat jak dojezdové kolo, o 10 cm menší na průměru, než má být. I 155 je absolutně mimo, je malá.
STK a celá úřední mašinerie jsou i***ti na n-tou.
Více třeba tady:
https://www.spartaky.cz/Forums/viewtopic/t=1058/start=120.html
a tady:
https://www.spartaky.cz/Forums/viewtopic/t=2538/postdays=0/postorder=asc/start=0.html    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2021
Odpověď  No právě, co STK, to zcela jiný pohled na věc. A nejen STK, ale i konkrétní technik. 0d 80tých let jsem obouval 5,90-15 na všech octáviích i feliciích a normálně STK procházel, i přes zápis jiného rozměru v TP. Nyní mi zbyla jen původní rezerva 5,50-15 a ostatní 5,90 jsou na výměnu. Léta jsem nevyjel do provozu, jen na tajňačku několikrát za rok.
Nyní potřebuji jezdit, tak na STK a pro čísla. Obvolal jsem pár STK jak se na rozměr budou dívat a odpovědi mne nepotěšily. Co technik, to názor. Dokonce jsem dostal odpověď - "to jste dojezdil".

Min. dopravy k tomuto dotazu říká, že je možno na 4 kolech použít rozměr v radiálním provedení odpovídající původnímu diagonálnímu rozměru a rezerva může být původní. 5,50 x 2,54 = 139,7. Nejblíže je rozměr 145x80x15.
I pneu 5,60-15 nejsou prý v souladu. Číslo na boku je vidět a je jiné něž v TP. Jejich cena je dost vysoká pro riziko neúspěchu.
Když mi na STK řekli - zkuste to a uvidíte -, tak moc nadšenej nejsem. Sehnal jsem pár nabídek starých pneu, ale nepoužitelných.
Tabulka a přepočet rozměru podle vnějšího průměru a šíře je mi jasný, ale na STK nějaké přepočtené počty prý nevedou. Na jedné STK měli celkem logický závěr, že pneu by se vnějším průměrem měla vejít do 5% tolerance.
Asi risknout co nejlevnější radiální.

Měl jsem podobný problém s originálními C pneu na vleku. Výrobce rezervu nemontoval a použil pneu hmotnostního indexu přepočteného maximální rychlostí vleku (80km/h). Na STK - dovařit někam držák, pořídit rezervu a nové obutí.    [Luboš]   25.05.2021
Odpověď  5,50x15 je 155x15 dle převodních tabulek. 5,90x15 je 165x15 dle tabulek. Dřív měly tyto tabulky v každém pneuservisu a snad ej tam mají i nyní.    [HonzaBK]   25.05.2021
Odpověď  Pneu 5,50-15, používané koncem 50. let byly úplně jiné, s velmi vysokým profilovým číslem. Později počátkem 60. let byly nahrazeny rozměrem 5,90-15 s nižším profilovým číslem. Tento typ se vyrábí dodnes. Tedy ty 5,50 byly vnějším průměrem větší, než "novodobé" 5,90. Měl jsem je na autě kdysi obě.
Staré 5,50 nikdo nevyrábí 60 let, u oktávek se vždy nahrazovalo rozměrem 5,90. Bohužel do TP se to dřív nepsalo a paka na STK tohle neznají, ti umí jen číst čísla a porovnávat je s bokem pneu...
Anoncovaná 5,60 od Heidenau je úzká malá guma třeba na Brouka, ne na Škodu. Tam patří od stejného výrobce 5,90-15. Náhrada je jedině 165(/80)R-15, nic jiného (třeba 155...).
Kdo na STK neví, na čem jedině jezdily staré Octavie a Felicie, je blb.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.05.2021
Odpověď  https://www.pneuok.cz/pneumatiky/heidenau/5.60-15-p29-78p-tl-letni-kod-14010018/?gclid=EAIaIQobChMIjKG4-oXj8AIViP93Ch2JuAlREAQYAiABEgI3pvD_BwE není 5,60-15 vlastně stejný?    [Monty]   24.05.2021
 Přidat odpověď   (13) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006