Zdravím kolegy. Nemáte prosím někdo zkušenost kudy je u Felicie rv 1960 vedeno elektrické propojení klaksonu na volantu? Schémata a servisní manuály mám prostudovány, ve volantu se spíná kostra (měřeno funkční), ale nemohu nikde ve/na volantové tyči najít výstup kabelu, nebo sběrnici, kde je na volantové tyči výstup k propojení ke klaksonu. Rozumějme, proměření kabelu ve volantu spíná mínus dle schématu, nemohu ale nikde najít onen druhý konec mínusem spínaného kabelu, který vede do volantové tyče a nechci zbytečně vymontovávat volantovou tyč. Felicie má upraveno řazení na podlahu, volantová tyč je vybraná o mechanismus řazení pod volantem a klakson nekdo předělal na tlačítko na palubovku a na volantu je neaktivni. Chci vrátit volantovému klaksonu originální funkčnost, ale nemohu na volantové tyči najít výstup a ani nikde v dokumentacích kdy by měl být. Děkuji případně za tip. Chtěl bych zachovat maximální originalitu, i když je na kostře již mínus. Moc díky za tip, kde by to felicia/spartak/octavia veteráni mohly mýt vyvedeno. Petr [kiubi] 02.08.2024 Přidat odpověď |
| SUPER, moc díky. Nakonec sedí to pružné uložení,Díka za tip. V něm byl štípnutý kabel, co vede středem volantové tyče řízení, ten jsem vyměnil, ale z pružného uložení jsem to zatím přemostil ze svorky kabelem s pružný uložením, aby se mohl při plném vytožení volantu navinout. Popřemýšlím ještě o tom snímání přímo z pružného uložení. Díky za tipy! Už to troubí.. [Kiubi] 12.08.2024 |
| Obrázek je obšlehnutej z webu Pragosu. Sekce e-shop, Octavia, řízení. A pán doslova píše...je vybrána o mechanismus řazení... Pod tím si lze představit ledacos [host] 06.08.2024 |
| Host, ale o tom jak se předělává víko tam v dotazu není, jasně je tam napsáno že je to demontováno a jak má zapojit houkačku, Toi co jsi napsal ty je když tam vše zůstane. Ale díky za obrázek, nemohl jsme ho na netu najít abych ho vložil k mé odpovědi. N akterých stránkách je naskenovanej katalog? Můžeš dát odkaz? Díky [HonzaBK] 06.08.2024 |
| Vlevo nahoře je to víčko s kontaktem houkačky. [host] 05.08.2024 |
| UB (úplně blbej) naštěstí nejsem ;-). Předělat řazení na podlahu, lépe přímo na víko převodovky, lze nejjednodušeji pouhou demontáži táhel od volantové tyče k převodovce a náhradou jejího víka za to s řadicí pákou na sobě. Plus vyšroubování páky pod volantem. Pán nikde nepíše, co všechno a jak bylo zbastleno, demontováno, co na autě zůstalo a co chybí z originálních dílů. Ostatní souhlas, pokud byla páka na převodovce z výroby, montovalo se jiné víčko převodky řízení, které ten pružný sběrný kontakt mělo přímo na sobě. Tuto úpravu lze provést i dodatečně navařením držáku na standardní víčko. [host] 05.08.2024 |
| Takže to co píše dotyčný je špatně, nepřečetl si otázku. Pokud máš upraveno na řazení na podlaze, je "jiný" víčko převodky řízení. Je na něm pružný kontakt, který doléhá k volantové tyči a já to vyřešil tak, že jsem vzal pásek plechu, ten přišrouboval ke skříňce řízení, nevím už jestli jsem ju provrtal nebo dal pod nějaký z těch krajních šroubků a na konci poohýbal tak, aby dosedal na hřídel volantu. Ideální by asi bylo to udělat z nějakýho pružinovýho plechu. Tím jsem vlastně ukostřil volantovou tyč, aby když nahoře mezikružím spojím drát co vede vnitřkem volantu s volantovou tyčí, tak aby to dole bylo ukostřeno. Upravený víčko originál je vidět i někde v katalogu možná i v nějaké knize a to od určité serie (nevím jestli i u Feldy ale u Oktávky ano) [HonzaBK] 05.08.2024 |
| Položka 17, 37, 38. Drát vede hřídelem volantu až k pružnému kloubu, tím se protáhne (vyvrtán otvor v pryži, často zanesený) a upevni poz. 17 [host] 03.08.2024 |
| Jeden konec drátu je připojen přes kolicko dutinkový konektor ke kontaktu pod volantem. Ten je součástí vystrojení pod volantem, přístup pouze po demontáži volantu z hřídele. Ne moc příjemný úkon. Druhý konec je připojen na kontaktní destičku se šroubkem pružného kloubu u převodky řízení. Na bandáž toho kloubu přiléhá fosforbronzovy pružný plech, přes izolaci upevněny k plechovému obalu toho kloubu,ze kterého také vychází jedno - volici - táhlo řazení. No a kontaktního šroubku na obalu do houkačky. Vede se tak kostra, ukostření se dosáhne stisknutím kruhu houkačky na volantu. [host] 02.08.2024 |
|
|