MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316377 příspěvků |8204 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 58 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexAutomobily od roku 1945 | Diskusní téma 4.10.2024 05:04  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Zapojení houkačky volantu u Felicie r60


 Zdravím kolegy.
Nemáte prosím někdo zkušenost kudy je u Felicie rv 1960 vedeno elektrické propojení klaksonu na volantu?
Schémata a servisní manuály mám prostudovány, ve volantu se spíná kostra (měřeno funkční), ale nemohu nikde ve/na volantové tyči najít výstup kabelu, nebo sběrnici, kde je na volantové tyči výstup k propojení ke klaksonu.
Rozumějme, proměření kabelu ve volantu spíná mínus dle schématu, nemohu ale nikde najít onen druhý konec mínusem spínaného kabelu, který vede do volantové tyče a nechci zbytečně vymontovávat volantovou tyč.
Felicie má upraveno řazení na podlahu, volantová tyč je vybraná o mechanismus řazení pod volantem a klakson nekdo předělal na tlačítko na palubovku a na volantu je neaktivni.
Chci vrátit volantovému klaksonu originální funkčnost, ale nemohu na volantové tyči najít výstup a ani nikde v dokumentacích kdy by měl být.
Děkuji případně za tip. Chtěl bych zachovat maximální originalitu, i když je na kostře již mínus.
Moc díky za tip, kde by to felicia/spartak/octavia veteráni mohly mýt vyvedeno.
Petr    [kiubiRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.08.2024     Přidat odpověď  
Odpověď  SUPER, moc díky.
Nakonec sedí to pružné uložení,Díka za tip.
V něm byl štípnutý kabel, co vede středem volantové tyče řízení, ten jsem vyměnil, ale z pružného uložení jsem to zatím přemostil ze svorky kabelem s pružný uložením, aby se mohl při plném vytožení volantu navinout. Popřemýšlím ještě o tom snímání přímo z pružného uložení.
Díky za tipy!
Už to troubí..    [Kiubi]   12.08.2024
Odpověď  Obrázek je obšlehnutej z webu Pragosu. Sekce e-shop, Octavia, řízení. A pán doslova píše...je vybrána o mechanismus řazení... Pod tím si lze představit ledacos    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.08.2024
Odpověď  Host, ale o tom jak se předělává víko tam v dotazu není, jasně je tam napsáno že je to demontováno a jak má zapojit houkačku, Toi co jsi napsal ty je když tam vše zůstane. Ale díky za obrázek, nemohl jsme ho na netu najít abych ho vložil k mé odpovědi. N akterých stránkách je naskenovanej katalog? Můžeš dát odkaz? Díky    [HonzaBK]   06.08.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Vlevo nahoře je to víčko s kontaktem houkačky.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2024
Odpověď  UB (úplně blbej) naštěstí nejsem ;-). Předělat řazení na podlahu, lépe přímo na víko převodovky, lze nejjednodušeji pouhou demontáži táhel od volantové tyče k převodovce a náhradou jejího víka za to s řadicí pákou na sobě. Plus vyšroubování páky pod volantem. Pán nikde nepíše, co všechno a jak bylo zbastleno, demontováno, co na autě zůstalo a co chybí z originálních dílů. Ostatní souhlas, pokud byla páka na převodovce z výroby, montovalo se jiné víčko převodky řízení, které ten pružný sběrný kontakt mělo přímo na sobě. Tuto úpravu lze provést i dodatečně navařením držáku na standardní víčko.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.08.2024
Odpověď  Takže to co píše dotyčný je špatně, nepřečetl si otázku. Pokud máš upraveno na řazení na podlaze, je "jiný" víčko převodky řízení. Je na něm pružný kontakt, který doléhá k volantové tyči a já to vyřešil tak, že jsem vzal pásek plechu, ten přišrouboval ke skříňce řízení, nevím už jestli jsem ju provrtal nebo dal pod nějaký z těch krajních šroubků a na konci poohýbal tak, aby dosedal na hřídel volantu. Ideální by asi bylo to udělat z nějakýho pružinovýho plechu. Tím jsem vlastně ukostřil volantovou tyč, aby když nahoře mezikružím spojím drát co vede vnitřkem volantu s volantovou tyčí, tak aby to dole bylo ukostřeno. Upravený víčko originál je vidět i někde v katalogu možná i v nějaké knize a to od určité serie (nevím jestli i u Feldy ale u Oktávky ano)    [HonzaBK]   05.08.2024
Zobrazit fotografiiOdpověď  Položka 17, 37, 38. Drát vede hřídelem volantu až k pružnému kloubu, tím se protáhne (vyvrtán otvor v pryži, často zanesený) a upevni poz. 17    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2024
Odpověď  Jeden konec drátu je připojen přes kolicko dutinkový konektor ke kontaktu pod volantem. Ten je součástí vystrojení pod volantem, přístup pouze po demontáži volantu z hřídele. Ne moc příjemný úkon. Druhý konec je připojen na kontaktní destičku se šroubkem pružného kloubu u převodky řízení. Na bandáž toho kloubu přiléhá fosforbronzovy pružný plech, přes izolaci upevněny k plechovému obalu toho kloubu,ze kterého také vychází jedno - volici - táhlo řazení. No a kontaktního šroubku na obalu do houkačky. Vede se tak kostra, ukostření se dosáhne stisknutím kruhu houkačky na volantu.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.08.2024
 Přidat odpověď   (8) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006