MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316199 příspěvků |8190 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 130 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexPřívěsné vozíky, sidecary | Diskusní téma 27.7.2024 02:34  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Seřízení a jízda na Jawě 350 se sidecarem Velorex


 Ahoj pánové mám dotaz na jízdu se sejdou velorex a Jawou 350 kývačka. Kolik zubů máte na pastorku na sekundárním převodu u motorky podle katalogu má být 17 zubů sníženo na 16 a jak máte u 350tky seřízen karburátor, já tam mám 2924Sbd jehlu na 3 drážce shora a šroubek vzduchu na 1/4 otáčky.

Jak to máte provedeno vy? A hlavně jaké jsou jízdní vlastnosti vaší moto z hlediska síly motoru a záběr. Já to řeším protože mi nechtěla jít za plynem při větších otáčkách a na 4 převodový stupeň. Zjistil jsem že tam někdo namontoval kolečko s 19 zuby což sníží sílu motoru je to spíš na sólo motorku, sehnal jsem teď 17ti zubové kolečko tak jsem zvědav.    [Mirek]   25.05.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  S tím návodem jak jezdit souhlasím. Pomohou jenom zkušenosti. Pocity jsou úplně jiné než na normální motorce. Nějakou neživou zátěž do sajdy, velkou volnou plochu a podvázat nohavice. Přeji hodně zdaru.    [Libor]   11.05.2011
Odpověď  Jak nastavit sajdu podle návodu není problém jde jen o seřízení držáků, kterými je připojená k moto, jak se naučit to nikde nenajdeš, ale jedna rada je: jezdit, jezdit a zase jezdit jen tak se to naučíš a to nejdůležitější JEZDIT POMALU sajda je dost zrádná když budeš točit doleva tak dobrý to se opře motorka o loď ale pří zatočení doprava tě sajdkára začne překlápět takže je dobré se naučit naklonit se nad sajdu jako to dělají na závodech, tím jí zatížíš a nepřevrátítě, občas jsou totiž některé zatáčky dost zrádné a když jedeš sám což je nejhorší tě v půlce zatáčky překvapí hrbol v asfaltu a máš vymalováno.

S tím nastavením , já to seřídil a protože jezdím sám tak jsem si to upravil po čase jak mi to vyhovovalo.    [Mirek]   02.02.2011
Odpověď  1 - Je někde obrazem vyvedeno jak seřídit ty odklony podomácku doma? Ten odklon celkem jo,..ael a sbíhavost mi není jasná jak..?

2 - Je někde popsáno jak se naučit jezdit? (Myslím seřízení tuhosti toho krku řízení) a co dělat a co ne?    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.01.2011
Odpověď  Odklon od svislice 3° je to v každém navodu na připojení a sbíhavost 30mm. Odkolod nastavíš i podle oka nebo použiješ vodováhu a pytagorovou větu. Da se to změřit na kole sidy. Sbíhavost nastavíš podle desek . U vleorexu to jde snadno kdo vi jak u Tůmy. Kontorla je že jak jedeš po rovině a pustíš řídítka tak by souprava měla pokračovat rovně. Ale zjistil jsem že to zaleží taky na tom jestli je lodka nebo není obsazená. Navod i se schématem najdeš tady( http://www.sidecar-cz.com/ v sekci technické rady a články). Nechceš mi poslat fotky podvozku a te tvoji zrenovovane sidy na ma2ar@seznam.cz? Dík    [Dani]   10.06.2009
Odpověď  Zdravím, chcel by som sa opýtať ako ste nastavovali odklon a zbiehavosť sajdky voči motorke ? Niekde som čítal niečo o 3 stupňoch, ale neviem si to ani predstaviť ako by som to nastavoval. Mám Jawu 350 Pérk se side Tuma a mám to už aj pripojené, ale ešte som to nenastavoval. Sajda má 3 úchyty k motorke. Prvý je namiesto pravej zadnej stupačky a ten je na pevno takže sa nedá nastavovat. Druhý mám vpredu jak je držák motoru, ten sa dá nastavit a tretí úchyt je pod sedlem ten sa dá taktiež štelovat. Poraďte ako ste to nastavovali.    [vlado]   09.06.2009
Odpověď  Dík snad se do konce týdne dostanu k projížďce abych vyzkoušel vaše rady, já mám ještě 250tku s pávíkem a je fakt,že to je motor úžasnej, ta jede příjemně, prázdnej Páv za ní není vůbec cítit.    [Mirek]   09.06.2009
Odpověď  Ale jo Pavel ma pravdu 350satka se fakt přehříva po delší době žadné zapalování na to nemá vliv. Ale pist je vyrobeny z hliniku že? A ten při vyšší teplotě vykazuje vyšší objemové změny než slitina z které je válec. No a když si představiš 350satku 2písty které jsou těsně u sebe:-) Nehledě na to že valce jsou chlazeny jsenom ze stran a mezi skoro vůbec. Motorka se začne přidírat a ztratí výkon. Minuly rok jsme jeli na Vysočinu 150km a všechny 250satky nam daly do kopců naprdel ale stejně bych neměnil malo kdy se na veteranech hltají 100vky kilometru deně. A ksidecaru spíš tu 250satku :-)    [Dani]   09.06.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  težko říct každy ma jiné zkušenosti. uvedu přiklad když je venku slunečno víc jak 25° a jedu mírné kopce motor se přehřeje a ztrácí výkon. Nemluvil jsem nic o zapalování. Když nejedu nikde daleko a není zrovna pařák tak motor šlape. No vidíš dobrá pojistka. Ja jsem spokojený nemám bonusy a jsem ta nejhorší věková skupina :-(. Jinak si mě docela potěšil sháním ted sidecaru k peraku a mám 250satku s papirama takže snad nebudu překvapený :-).    [Pavel]   07.06.2009
Odpověď  Zdar ,Pavle ,jak poznáš u motorky ,že je přehřátý motor?Takoví keci ,jako že je zapalování špatný ,že se přehřejvala a srala se s prominutím je lež. Mám 350 se side ,jezdím s ní dost a bez problémů šlape ,jak hodinky. Jezdím s kamarádem,ten má 250 se side a ten jí tolik netočí jako já ,je pravda, když ji vytočím do bezvědomí ujedu mu kdykoliv ,ale nevidím v tom žádný rozdíl ,akorát ve spotřebě,papá to jako vám ostatním 6 až 7l při točením.Tu 250 vůbec netočí ,já už dávám za 3 a on si to prdlá 4.Pořád poslouchám od ostatních na srazu ta 250 je slabá a takoví?Jinak pojistka u čpp za 350 ,platím 156kč. Jinak zdar a hodně km.    [Pilník]   07.06.2009
Odpověď  Musím trošku nesouhlasit s matesem. Mam 350panelku se sidou a nemužu si stěžovat rozhodně lepší než 250kyvačka nebo panelka. Jedinné co mi vadí je že 350satka se rychleji přehřeje není dobře chlazená mezi válci ale pokud člověk nejezdí na 100km vyjíždku bez přestávky v horku tak není co řešit. Už jsem tady viděl i přídavné chlazení ale to asi moc nepomuže mezi válci a ještě s revmaplechama a zakrytovaným motorem to hold moc nechladí. V tom je lepší 250satka. No ale když jezdíte aspon ve 2 tak ta 250 i 559 je hodně slabá to už je lepší čz250 ta je trochu živější a má i o něco mín kilo. Jinak karburator jsem neupravoval. Spotřeba ve dvou lidech asi tak 2x85kg mi vyjde kolem 6-7litru. Pojistka na rok 220kč :-)    [Pavel]   06.06.2009
Odpověď  jo a ještě detail, stím šroubkem toč opravdu pomalu, ten nárůst otáček neni zas tak šíleně znatelnej, ale zachvilku na to přijdeš    [Mates]   02.06.2009
Odpověď  z vlastní zkušenosti, je každej motor jinej a má jiný nastavení., jetsli si už zaběhlej se štelováním směsi,tak to nebude problém.jinak já šteluju následovně

jehla doprostřed,zvednu si mírně volnoběžný otáčky a točím šroubkem směsi(kolmej šroub na karbu) ,když motor dostane nejvyžší otáčky,tak snížim volnoběh a zaberu za plyn, motor musí ihned bez díry v plynu vyletět do otáček.pokud má díru v plnyu, hazím jehlu o zářez níž a postup opakuju,když se šroubek směsi musí vytočit o víc, jak 3 otáčky,dám jehlu o zářez nahoru a zase opakuju postup, otryskování používám podle dočkala, při nemožnosti seštelování"pořád díra v plynu" dávám menší trysku.

to zvednutí volnoběhu je cca na 1500 otáček, tam je totiž štelování směsi nejznatelnější (klidně mě kamenujte ale tohle funguje jezdím bez záděrů a s rozumnou spotřebou)tedy jednou sem zadřel fakt fest, ale to se vyklepala volnoběžná tryska:))) HLAVNĚ SI NAPŘED VYČISTI TRYSKLY A KARBURÁTOR , štelování je na teplym motoru, zastudena se nechytáš    [Mates]   02.06.2009
Odpověď  Koukal jsem Monty nabízí kolečko 15 zubů nebo 17, ale kde sehnat tu trysku? Ta volnoběžná je myslím 55 ještě to skouknu ale halvní je myslím emnší než 105    [Mirek]   02.06.2009
Odpověď  dej 16Z ,karburátor nastav podle dočkala,24mm s otevřenym sáním mám s tryskou 105 a druhej zářez zhora, volnoběžnou trysku 55 a jezdim za 6-8 L poldle naložení, rovinky a mírný kopce dám na 4ku,často řadim trojku. s naloženou je to porod, zato moje přítelkyně s panelkou 559+side se mi pořád lepí na prdel i na 4ku, prostě ideální motor pro sajdu je 559 a dokonce s ni dá i 90km/hod moje max s 350 je 115km/hod ale to už je moje celá silnice(měřeno digitálem):))) http://suzuveverka.rajce.idnes.cz/Countrymotosraz_Mala_Skala_2009/#DSC00993_tn.jpg    [mates]   02.06.2009
 Přidat odpověď   (14) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006