MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307260 příspěvků |7553 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 124 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTraktory, stabilní motory a os | Diskusní téma 21.10.2020 14:54  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma  Co říkáte tomuto traktoru.
Zkuste ocenit.    [LŠ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2007     Přidat odpověď  
Odpověď  ten je teda....:-)    [Pavel Szeplaki]   25.12.2008
Odpověď  Děkuji, můžete prosím poalt nějaké foto?    [Tomáš Dvořák]   27.09.2007
Odpověď  Vážení pánové. Když se podíváte na hnanou řemenici na převodovce ve které je spojka, jasně vidíte, že jsou na ní drážky pro široké řemeny a jedna drážka úzká. Ta hnala řemen pro pohon dynama, které bylo umístněno na konzoli řemenic pod plechovým krytem. Většina traktorů měla el. instalaci zapojenou na přímo bez vypínače. Nastartuješ motor a už to svítí. S pozdravem Svoboda 12. Předstřik mám 0 mm a motor startuji sám na jedno otočení klikou. Vstřikovací tryka má úhel rozprášení 45°stupňů a vstřikovací tlak je 135 atm. Motor jde jako hodinky a nekouří. Kdo nevěří může se přijít podívat. CAR.    [Car]   26.09.2007
Odpověď  Předstih se seřizuje excentrickým šroubem na víku regulátoru.Na setrváku by měla být ryska horní úvratě.Vstřik je 90 mm před HÚ po obvodu setrvačníku.    [l]   26.09.2007
Odpověď  Díky za infö.    [Tomáš Dvořák]   26.09.2007
Odpověď  U DK 12 je dynamo poháněno PLOCHÝm řemenem,nikoli klínovým,s kovovou přezkou.Řemenice je za setrvákem,dynamo je umístěno na víku převodovky.    []   26.09.2007
Odpověď  Díky za info, já jsem se to potřeboval jako doplňující informaci k typu DK 12, na stránky o Svobodách.    [Tomáš Dvořák]   24.09.2007
Odpověď  Elektrosoustava by měla být Bosch. Dynamo bylo poháněno klíňákem z řemenice schované za setrvákem - snad. Problém je že originální elektriku jsem ještě neviděl a zajímalo by mě to taky. Toto jsou jen útržové informace, které se nedají ověřit. Sice jsem získal originální elektroinstalaci, ale nevím kam ji mám přidělat a tak tápu s Vámi.    [Tom]   24.09.2007
Odpověď  Nikdo nic? Nevíte alespoň od čeho a jak bylo poháněné dynamo?    [Tomáš Dvořák]   24.09.2007
Odpověď  Jak to bylo v originále s elektroinstalací u Svobody 12? Jak bylo poháněno dynamo, kde se nacházelo? Jaké světla byly vzadu? Kde byly upevněny? Byla tam soustava Bosch, nebo jiná? Díky.    [Tomáš Dvořák]   22.09.2007
Odpověď  Proč by měl sundavat světla?    [Jiří Císař]   21.09.2007
Odpověď  Urcite bude na setrvaku nejaka ryska, dirka, ci neco podobneho. Ja mam napr. u sve SLAVIE vyzkousen perfektni chod, kdyz je počátek dodávky paliva cca 14-18 st. před horní úvratí a trysku na 120 atm. Hodne zalezi take na stavu trysky, byvaji hodne domlacene a tim je zmenen i uhel paliva. Doporucuji si nechat vstrikovac skouknout nekde na stolici (CSAD, DP, STS).    [LPS1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.07.2007
Odpověď  Ještě jedna věc, na té trysce opravdu záleží.. Pokud rozprašuje už při nízkám tlaku, může to mít stejný efekt.. Měla by být spravně nastavená a funkční, od toho vycházej.. Bohužel hodnoty nevím..    [Radek]   16.07.2007
Odpověď  Nechci dělat chytrýho, ale motory jdou tvrdě při velkém předvstřiku, tudíž když je píst hodně před úvratí a nafta se vznítí příliš brzy.. Za úvratí by to ani nehleslo.. A jestli kouří hodně do černa, je to jasný..    [Radek]   16.07.2007
Odpověď  Pokud to "bouchá",máte vstřik nastavený příliš pozdě,asi za úvratí nebo přímo v ní.Chce to prostě kousek před horní úvratí,ale ne moc,jinak jsou velké rázy na píst a motor běží rovněž tvrdě.U Svoboďáků by měla být značka na setrvačníku na správné sestavení rozvodu,jinak se tam asi vstřik štelovat nedá.Vstřikovací vačka na vačkovém hřídeli je nasazena v jedné poloze a drží klínem,je zkosená a tím,jak klouže po vačkovém hřídeli se vlastně mění otáčky,kdy má čerpadlo buď větší nebo menší zdvih.Zjevně máte posunutý rozvod,asi to bude chtít vyjmout vačkovou hřídel a vsadit ji o zub dál.Jiná příčina nesprávného chodu může tkvět také ve špatné trysce,nejlepší je čepovka DC S610.    [Karel Novák]   16.07.2007
Odpověď  Ahoj, poradí někdo kolik má být předstih na vstřikovacim čerpadle na Svobodě 12? Motor běží ale strašně to bouchá a po chvíly se zastaví    [Jarda]   16.07.2007
Odpověď  co se týče těch děr u kliky svobodáka...to jsou technologické otvory. taky jsem na ně koukal..ale určitě jsou to technologické otvory.    [jarda]   09.07.2007
Odpověď  Já jsem nemyslel tu díru v ojničním čepu, která je pod bronzovým šálkem, to je mi jasné, že je kvůli mazání. V celém čepu jsou ale čtyři díry. Jedna je právě pod bronzovým šálekm, druhá je v zalisované části a přichází tudy olej z klikového hřídele a další dvě jsou ještě na obou podstavách (osa čepu je prostě provrtaná naskrz) a tyto dvě jsem myslel. Právě nevím, jestli mají být zaslepeny nebo tam plní nějakou funkci.    [Jaroslav Vrána]   28.06.2007
Odpověď  Tak se předveď Mohamed.    [Tomáš Dvořák]   24.06.2007
Odpověď  Jdi se vycpat,houžvičko...:-))))mám lepčí!    [Mohamed]   24.06.2007
Odpověď  Zdravim, traktor je jako nový, chtěl jsem se zeptat jestli někdo nemáte návod na obsluhu a údržbu traktoru svoboda 12.    [Tomáš D.]   22.06.2007
Odpověď  no takovou otázku jsem ještě neviděl,jednoduše řečeno,pokud ty díry ucpete,motor se vám nejspíš při zátěži zadře,protože při každém zdvihu čerpá pumpa olej do klik. čepu,který vychází těmito otvory a maže ložisko.    [Vladimír Iljič Lenin]   21.06.2007
Odpověď  Měl jste někdo vyndanou klikovku ze Svobody? Zajímalo by mě, jestli díry z boku ojničního čepu (na klikovce) mají být něčím ucpané či nikoliv. Jsou to díry jenom pro výrobu nebo mají i nějakou mazací funkci?    [Jaroslav Vrána]   20.06.2007
Odpověď  mohol by som si tu babku niekde pozriet? nejaky zaznam?    [melon]   18.06.2007
Odpověď  to jo a volantem taky pěkně kroutila..    [Radek]   17.06.2007
Odpověď  Všimli jste si jak přeřadila? Lec kerý traktorista by se mohl učit.    [Martin]   17.06.2007
Odpověď  Ta babka byla zesnulá Libuše Geprtová a ten traktor mě tam opravdu dost překvapil,i když to byl jen záblesk.    [Karel Svátečník]   17.06.2007
Odpověď  jo jo, pěkně ho ta babka prohnala :o)    [Jaroslav Vrána]   16.06.2007
Odpověď  Viděli jste ted Svobodáka v Četnických humoreskách ? ;-)    [Radek]   15.06.2007
Odpověď  Díky za info.    [Jaroslav Vrána]   04.06.2007
Odpověď  klikovky brousí i pan Smetana , žleby u čáslavi    [petr]   02.06.2007
Odpověď  Zkuste firmu Renokar Mimoň.Tam se specializují na veškeré opravy klikovek.    [Božena Němcová]   02.06.2007
Odpověď  Nenechával jste si někdo nechat přebrousit klikovku? Sháním nějakou firmu, která by mi to udělala, ale zatím marně. Budu rád za jakýkoliv typ. Jarda.    [Jaroslav Vrána]   02.06.2007
Odpověď  No pěkný Svoboda 12 ale pokud chcete na výstavy nebo jiné akce pak sundejte světla,ale sháním historický traktor    [T.Hubený]   22.05.2007
Odpověď  za chodu motoru me kape olej mezi hlavou a motorem, to si musi hlava dolu, trochu se toho bojim, ale kdo se boji nesmi do lesa, alespon udelam konecne ty ventily    [Jiri Sucharda]   02.05.2007
Odpověď  Díky za informace.    [Klohník]   06.04.2007
Odpověď  Co ja vim tak u S12 i 15 je jako tesneni použito medeneho krouzku o neco vyssiho než je presah vlozky, utesneni kanalu pro vodu je reseno navleknutim silneho O krouzku na trubku a sevrenim mezi zahloubeni v hlave a v bloku. Tedy tesneni pod hlavu ti vyrobi kdejaky soustruznik, akorat sehnat plech a sikovne to vypichnout    [karel]   04.04.2007
Odpověď  Jirko těsnění ti udělají u výrobce těsnění KALINA    [Radek]   04.04.2007
Odpověď  Mate nekdo zkusenosti s vymenou ventilovych voditek u tohoto traktoru? Jsou tam ventily o prumeru driku 14 mm a voditka jsou uplne volna, netusite z ceho by tam sly pouzit, pripadne kde nechat vyrobit tesneni pod hlavu. Dekuji za odpoved. JS    [Jiri Sucharda]   04.04.2007
Odpověď  Mohl bych od váš dostat svolení umístit vaše fotky na wikipedii?
adresa je: http://cs.wikipedia.org/wiki/Svoboda_(traktor)    [Standa Vrána]   03.04.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jsem stastnym majitelem stejneho typu traktoru a snazim se krome radosti udelat generalku do puvodni tovarni podoby, proto se snazim spousty neoriginalnich veci vyvarovat, motor mam sice uz slabsi, ale zase uz nikde nejezdi na kseft a dobre chyta. Az dodelam cely spodek do puvodni podoby (sehnal jsem rizeni se snekem) a dam ho dohromady, musim udelat neco s ventily, ktere jsou volne ve voditkach. Dostal jsem take od puvodniho majitele novy odlitek pistu a valce, a toho se uz asi ode me nedocka :-)- Kazdopadne potrebuji ted dodelat predni napravu (ta mi chybi) a nejake drobnosti. Musim vsak konstatovat, ze Svobodu miti je velka radost! Jirka    [Jiri Sucharda]   26.03.2007
Odpověď  V chladiči již díra byla.Motor je dobrý,dával jsem nový vstřik.    [LS]   12.03.2007
Odpověď  Mňo,je to krásný.Sice bych to natřel jinak,ale hlavně,dyž jezdí.Tu kysnu na nářadí bych dal ze dřeva a rozhodně bych neprovrtával ten chladič,kvůli držáku výfuku-tam se dává objímka navrch,ale jinak moc hezký.Dělal jste i generálku motoru? V jakém je techn. stavu?    [Lukous]   12.03.2007
Odpověď  Ano,dělal jsem to pro radost.Viděl jsem několik traktorů napajcovaných brčálovou zelenou,vím,že má být modrozelená a tak jsem to udělal takto.Kola mají být červená.to jsem si uvědomil až potom.Plechový kryt řízení byl značně zdevastovaný.tak jsem to udělal z duralu.Děkuji za vaše připomínky a názorý.Láďa.    [LŠ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.03.2007
Odpověď  Moc hezký počin, nevadí mi ani odrazka, ani barva, kolega to zřejmě nedělal pro komisi veteranklubu, ale pro radost, a o tom to je.............    [Tom]   12.03.2007
Odpověď  Máte výjmečně zachovalého Svobodu. Pár věcí bych našel že nejsou originální, ale to se dá napravit. Jediné co bych vytknul je barevná kombinace. V továrně neznali více jak jeden odstín zelené a červené za celou dobu výroby. Po spoustě práce máte pěkný traktor, ale jako veterán je to trochu znehodnocené.    [Tom]   12.03.2007
Odpověď  Je to hezká práce,to ti chválím,dobře že jsi to dal do takového stavu, ale na původní stav to má několik chyb.. Ale bud rád že ho máš... ;-)    [Radek]   11.03.2007
Odpověď  No jás jsem zetorák, ale vy padá ten svoboda hezky...    [Jakub Šimek]   11.03.2007
Odpověď  Jardo, ta hadička se mi zdá tam nijak nevadí. Spíš ten kryt toho ozubeného kola řízení. To bych to radši nechal otevřené.
Jinak Jardo, mohl byste mi prosím zaslat pár fotek toho vašeho krasavce?    [Tomáš Dvořák]   11.03.2007
Odpověď  ahoj
no já vlastním svobodu 15, ale takhle vyleštěnýho ho nemám..je sice po generálce ( v roce 2006 ), ale meká jako normální traktor, tahá vleky, taky trhá stromy, oře...ale pokud bych byl puntičkář ...tak bych u té svobody 12 určitě nedával tu gumovou hadici na palivo:))    [Jarda]   11.03.2007
Odpověď  Světla jsou z AERO 30,odrazka tam samozřejmě nepaří,dělal jsem na tom téměř rok.Zdědil jsem to po dědovi a nepočítal jsem náklady.    [LŠ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2007
Odpověď  Ta přední světla se tam dávala. Spíš ta odrazka vzadu mi nějak nesedí.    [Tomáš Dvořák]   11.03.2007
Odpověď  Zdravím. Ta světla tam také patří ? Jinak super.    [Roman]   11.03.2007
Odpověď  Za kolik jste ho koupil, akolik stála renovace? Přibližně. Také bych si chtěl sehnat nějaký starý český traktor, zrenovovat. Ty Svobody mě lákají nejvíce. Ať už 10, 12 nebo 15. Co se naě špatně shání? Jdou nějaké nesehnatitelné díly nahradit jinými?
Díky.    [Tomáš Dvořák]   11.03.2007
Odpověď  Bohužel máte pravdu.
Mají tam být 18x4,5 a jsou z Populara 16x 5,5.    [LŠ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poslední foto    [LŠ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Foto 3    [LŠ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2007
Odpověď  Tý vogo! No já čučím. To je jak by to vyjelo z fabriky.
Jen malá otázečka: Nejsou ty přední disky z nějakého osobáku? To je fakt asi jediná věc, kterou bych tomu vytkl. Ale je to detail, který se ztratí. Jinak, můžete mi prosím na mail poslat nějaké další fotky? Tyhle staré ČS traktory fakt žeru.    [Tomáš Dvořák]   11.03.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další snímek    [LŠ] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.03.2007
 Přidat odpověď   (59) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006