Co říkáte tomuto traktoru. Zkuste ocenit. [LŠ] 11.03.2007 Přidat odpověď |
| ten je teda....:-) [Pavel Szeplaki] 25.12.2008 |
| Děkuji, můžete prosím poalt nějaké foto? [Tomáš Dvořák] 27.09.2007 |
| Vážení pánové. Když se podíváte na hnanou řemenici na převodovce ve které je
spojka, jasně vidíte, že jsou na ní drážky pro široké řemeny a jedna drážka
úzká. Ta hnala řemen pro pohon dynama, které bylo umístněno na konzoli řemenic
pod plechovým krytem. Většina traktorů měla el. instalaci zapojenou na přímo bez
vypínače. Nastartuješ motor a už to svítí. S pozdravem Svoboda 12. Předstřik mám
0 mm a motor startuji sám na jedno otočení klikou. Vstřikovací tryka má úhel
rozprášení 45°stupňů a vstřikovací tlak je 135 atm. Motor jde jako hodinky a
nekouří. Kdo nevěří může se přijít podívat. CAR. [Car] 26.09.2007 |
| Předstih se seřizuje excentrickým šroubem na víku regulátoru.Na setrváku by měla
být ryska horní úvratě.Vstřik je 90 mm před HÚ po obvodu setrvačníku. [l] 26.09.2007 |
| Díky za infö. [Tomáš Dvořák] 26.09.2007 |
| U DK 12 je dynamo poháněno PLOCHÝm řemenem,nikoli klínovým,s kovovou
přezkou.Řemenice je za setrvákem,dynamo je umístěno na víku převodovky. [LŠ] 26.09.2007 |
| Díky za info, já jsem se to potřeboval jako doplňující informaci k typu DK 12,
na stránky o Svobodách. [Tomáš Dvořák] 24.09.2007 |
| Elektrosoustava by měla být Bosch. Dynamo bylo poháněno klíňákem z řemenice
schované za setrvákem - snad. Problém je že originální elektriku jsem ještě
neviděl a zajímalo by mě to taky. Toto jsou jen útržové informace, které se
nedají ověřit. Sice jsem získal originální elektroinstalaci, ale nevím kam ji
mám přidělat a tak tápu s Vámi. [Tom] 24.09.2007 |
| Nikdo nic? Nevíte alespoň od čeho a jak bylo poháněné dynamo? [Tomáš Dvořák] 24.09.2007 |
| Jak to bylo v originále s elektroinstalací u Svobody 12? Jak bylo poháněno
dynamo, kde se nacházelo? Jaké světla byly vzadu? Kde byly upevněny? Byla tam
soustava Bosch, nebo jiná? Díky. [Tomáš Dvořák] 22.09.2007 |
| Proč by měl sundavat světla? [Jiří Císař] 21.09.2007 |
| Urcite bude na setrvaku nejaka ryska, dirka, ci neco podobneho. Ja mam napr. u
sve SLAVIE vyzkousen perfektni chod, kdyz je počátek dodávky paliva cca 14-18
st. před horní úvratí a trysku na 120 atm. Hodne zalezi take na stavu trysky,
byvaji hodne domlacene a tim je zmenen i uhel paliva. Doporucuji si nechat
vstrikovac skouknout nekde na stolici (CSAD, DP, STS). [LPS1] 16.07.2007 |
| Ještě jedna věc, na té trysce opravdu záleží.. Pokud rozprašuje už při nízkám
tlaku, může to mít stejný efekt.. Měla by být spravně nastavená a funkční, od
toho vycházej.. Bohužel hodnoty nevím.. [Radek] 16.07.2007 |
| Nechci dělat chytrýho, ale motory jdou tvrdě při velkém předvstřiku, tudíž když
je píst hodně před úvratí a nafta se vznítí příliš brzy.. Za úvratí by to ani
nehleslo.. A jestli kouří hodně do černa, je to jasný.. [Radek] 16.07.2007 |
| Pokud to "bouchá",máte vstřik nastavený příliš pozdě,asi za úvratí
nebo přímo v ní.Chce to prostě kousek před horní úvratí,ale ne moc,jinak jsou
velké rázy na píst a motor běží rovněž tvrdě.U Svoboďáků by měla být značka na
setrvačníku na správné sestavení rozvodu,jinak se tam asi vstřik štelovat
nedá.Vstřikovací vačka na vačkovém hřídeli je nasazena v jedné poloze a drží
klínem,je zkosená a tím,jak klouže po vačkovém hřídeli se vlastně mění
otáčky,kdy má čerpadlo buď větší nebo menší zdvih.Zjevně máte posunutý
rozvod,asi to bude chtít vyjmout vačkovou hřídel a vsadit ji o zub dál.Jiná
příčina nesprávného chodu může tkvět také ve špatné trysce,nejlepší je čepovka
DC S610. [Karel Novák] 16.07.2007 |
| Ahoj, poradí někdo kolik má být předstih na vstřikovacim čerpadle na Svobodě 12?
Motor běží ale strašně to bouchá a po chvíly se zastaví [Jarda] 16.07.2007 |
| co se týče těch děr u kliky svobodáka...to jsou technologické otvory. taky jsem
na ně koukal..ale určitě jsou to technologické otvory. [jarda] 09.07.2007 |
| Já jsem nemyslel tu díru v ojničním čepu, která je pod bronzovým šálkem, to je
mi jasné, že je kvůli mazání. V celém čepu jsou ale čtyři díry. Jedna je právě
pod bronzovým šálekm, druhá je v zalisované části a přichází tudy olej z
klikového hřídele a další dvě jsou ještě na obou podstavách (osa čepu je prostě
provrtaná naskrz) a tyto dvě jsem myslel. Právě nevím, jestli mají být zaslepeny
nebo tam plní nějakou funkci. [Jaroslav Vrána] 28.06.2007 |
| Tak se předveď Mohamed. [Tomáš Dvořák] 24.06.2007 |
| Jdi se vycpat,houžvičko...:-))))mám lepčí! [Mohamed] 24.06.2007 |
| Zdravim, traktor je jako nový, chtěl jsem se zeptat jestli někdo nemáte návod na
obsluhu a údržbu traktoru svoboda 12. [Tomáš D.] 22.06.2007 |
| no takovou otázku jsem ještě neviděl,jednoduše řečeno,pokud ty díry ucpete,motor
se vám nejspíš při zátěži zadře,protože při každém zdvihu čerpá pumpa olej do
klik. čepu,který vychází těmito otvory a maže ložisko. [Vladimír Iljič Lenin] 21.06.2007 |
| Měl jste někdo vyndanou klikovku ze Svobody? Zajímalo by mě, jestli díry z boku
ojničního čepu (na klikovce) mají být něčím ucpané či nikoliv. Jsou to díry
jenom pro výrobu nebo mají i nějakou mazací funkci? [Jaroslav Vrána] 20.06.2007 |
| mohol by som si tu babku niekde pozriet? nejaky zaznam? [melon] 18.06.2007 |
| to jo a volantem taky pěkně kroutila.. [Radek] 17.06.2007 |
| Všimli jste si jak přeřadila? Lec kerý traktorista by se mohl učit. [Martin] 17.06.2007 |
| Ta babka byla zesnulá Libuše Geprtová a ten traktor mě tam opravdu dost
překvapil,i když to byl jen záblesk. [Karel Svátečník] 17.06.2007 |
| jo jo, pěkně ho ta babka prohnala :o) [Jaroslav Vrána] 16.06.2007 |
| Viděli jste ted Svobodáka v Četnických humoreskách ? ;-) [Radek] 15.06.2007 |
| klikovky brousí i pan Smetana , žleby u čáslavi [petr] 02.06.2007 |
| Zkuste firmu Renokar Mimoň.Tam se specializují na veškeré opravy klikovek. [Božena Němcová] 02.06.2007 |
| Nenechával jste si někdo nechat přebrousit klikovku? Sháním nějakou firmu, která
by mi to udělala, ale zatím marně. Budu rád za jakýkoliv typ. Jarda. [Jaroslav Vrána] 02.06.2007 |
| No pěkný Svoboda 12 ale pokud chcete na výstavy nebo jiné akce pak sundejte
světla,ale sháním historický traktor [T.Hubený] 22.05.2007 |
| za chodu motoru me kape olej mezi hlavou a motorem, to si musi hlava dolu,
trochu se toho bojim, ale kdo se boji nesmi do lesa, alespon udelam konecne ty
ventily [Jiri Sucharda] 02.05.2007 |
| Díky za informace. [Klohník] 06.04.2007 |
| Co ja vim tak u S12 i 15 je jako tesneni použito medeneho krouzku o neco vyssiho
než je presah vlozky, utesneni kanalu pro vodu je reseno navleknutim silneho O
krouzku na trubku a sevrenim mezi zahloubeni v hlave a v bloku. Tedy tesneni pod
hlavu ti vyrobi kdejaky soustruznik, akorat sehnat plech a sikovne to vypichnout [karel] 04.04.2007 |
| Jirko těsnění ti udělají u výrobce těsnění KALINA [Radek] 04.04.2007 |
| Mate nekdo zkusenosti s vymenou ventilovych voditek u tohoto traktoru? Jsou tam
ventily o prumeru driku 14 mm a voditka jsou uplne volna, netusite z ceho by tam
sly pouzit, pripadne kde nechat vyrobit tesneni pod hlavu. Dekuji za odpoved. JS [Jiri Sucharda] 04.04.2007 |
| Jsem stastnym majitelem stejneho typu traktoru a snazim se krome radosti udelat
generalku do puvodni tovarni podoby, proto se snazim spousty neoriginalnich veci
vyvarovat, motor mam sice uz slabsi, ale zase uz nikde nejezdi na kseft a dobre
chyta. Az dodelam cely spodek do puvodni podoby (sehnal jsem rizeni se snekem) a
dam ho dohromady, musim udelat neco s ventily, ktere jsou volne ve voditkach.
Dostal jsem take od puvodniho majitele novy odlitek pistu a valce, a toho se uz
asi ode me nedocka :-)- Kazdopadne potrebuji ted dodelat predni napravu (ta mi
chybi) a nejake drobnosti. Musim vsak konstatovat, ze Svobodu miti je velka
radost! Jirka [Jiri Sucharda] 26.03.2007 |
| V chladiči již díra byla.Motor je dobrý,dával jsem nový vstřik. [LS] 12.03.2007 |
| Mňo,je to krásný.Sice bych to natřel jinak,ale hlavně,dyž jezdí.Tu kysnu na
nářadí bych dal ze dřeva a rozhodně bych neprovrtával ten chladič,kvůli
držáku výfuku-tam se dává objímka navrch,ale jinak moc hezký.Dělal jste
i generálku motoru? V jakém je techn. stavu? [Lukous] 12.03.2007 |
| Ano,dělal jsem to pro radost.Viděl jsem několik traktorů napajcovaných brčálovou
zelenou,vím,že má být modrozelená a tak jsem to udělal takto.Kola mají být
červená.to jsem si uvědomil až potom.Plechový kryt řízení byl značně
zdevastovaný.tak jsem to udělal z duralu.Děkuji za vaše připomínky a
názorý.Láďa. [LŠ] 12.03.2007 |
| Moc hezký počin, nevadí mi ani odrazka, ani barva, kolega to zřejmě nedělal pro
komisi veteranklubu, ale pro radost, a o tom to je............. [Tom] 12.03.2007 |
| Máte výjmečně zachovalého Svobodu. Pár věcí bych našel že nejsou originální, ale
to se dá napravit. Jediné co bych vytknul je barevná kombinace. V továrně
neznali více jak jeden odstín zelené a červené za celou dobu výroby. Po spoustě
práce máte pěkný traktor, ale jako veterán je to trochu znehodnocené. [Tom] 12.03.2007 |
| Je to hezká práce,to ti chválím,dobře že jsi to dal do takového stavu, ale na
původní stav to má několik chyb.. Ale bud rád že ho máš... ;-) [Radek] 11.03.2007 |
| No jás jsem zetorák, ale vy padá ten svoboda hezky... [Jakub Šimek] 11.03.2007 |
| Jardo, ta hadička se mi zdá tam nijak nevadí. Spíš ten kryt toho ozubeného kola
řízení. To bych to radši nechal otevřené. Jinak Jardo, mohl byste mi prosím
zaslat pár fotek toho vašeho krasavce? [Tomáš Dvořák] 11.03.2007 |
| ahoj no já vlastním svobodu 15, ale takhle vyleštěnýho ho nemám..je sice po
generálce ( v roce 2006 ), ale meká jako normální traktor, tahá vleky, taky trhá
stromy, oře...ale pokud bych byl puntičkář ...tak bych u té svobody 12 určitě
nedával tu gumovou hadici na palivo:)) [Jarda] 11.03.2007 |
| Světla jsou z AERO 30,odrazka tam samozřejmě nepaří,dělal jsem na tom téměř
rok.Zdědil jsem to po dědovi a nepočítal jsem náklady. [LŠ] 11.03.2007 |
| Ta přední světla se tam dávala. Spíš ta odrazka vzadu mi nějak nesedí. [Tomáš Dvořák] 11.03.2007 |
| Zdravím. Ta světla tam také patří ? Jinak super. [Roman] 11.03.2007 |
| Za kolik jste ho koupil, akolik stála renovace? Přibližně. Také bych si chtěl
sehnat nějaký starý český traktor, zrenovovat. Ty Svobody mě lákají nejvíce. Ať
už 10, 12 nebo 15. Co se naě špatně shání? Jdou nějaké nesehnatitelné díly
nahradit jinými? Díky. [Tomáš Dvořák] 11.03.2007 |
| Bohužel máte pravdu. Mají tam být 18x4,5 a jsou z Populara 16x 5,5. [LŠ] 11.03.2007 |
| Poslední foto [LŠ] 11.03.2007 |
| Tý vogo! No já čučím. To je jak by to vyjelo z fabriky. Jen malá otázečka:
Nejsou ty přední disky z nějakého osobáku? To je fakt asi jediná věc, kterou
bych tomu vytkl. Ale je to detail, který se ztratí. Jinak, můžete mi prosím na
mail poslat nějaké další fotky? Tyhle staré ČS traktory fakt žeru. [Tomáš Dvořák] 11.03.2007 |
| Další snímek [LŠ] 11.03.2007 |
|
|