Dobry den muže mě někdo poradit kde mejdu technicke udaje o stříkačce DS 16 .Dekuji Jara [Jara] 14.05.2010 Přidat odpověď |
| Dobrý den v našem sboru máme DS 16 rok 1939 dlouhodobě stojí v koutě a chtěly by jsme jí renovovat a znovu zprovoznit hledáme nějaké informace co se týče údržby výměnu oleje jaký olej použít atd. Dále potřebujeme nějaké náhradní díly zvláště víko,hlavu vývěvy které je prasklé za každé informace o údržbě a prodej náhradních dílů budem velice v děčny děkuji s pozdravem Radek Horník. [Radek Horník] 02.08.2020 |
| Dobrý den,potřeboval bych poradit jak nastavit rozvody a magneto na stříkačce Smékal s motorem Mars z roku 1938. Rozvody jsou s vloženým pertinaxovým kolem.Děkuji [Miloslav ] 12.11.2016 |
| Ahojte. Renovujeme DS16, rok 61, typ s rotační vývěvou. Již se nám podařilo vše zprovoznit, střikačka saje i tlačí a řešíme už "jen" kosmetické vady. Hlavní vadou je, že nemáme ani jeden budík a to ani na sání a ani mezi kohouty. Na tlak oleje máme :) Rád bych se dozvěděl jaké budíky tam originál patří, nejlépe, kdyby měl někdo fotku, nebo odkaz. Informace prosím na mail geobir85(zavinac)gmail.com Díky moc!!! [Jirka] 29.05.2014 |
| Dobrý den, renovujeme stříkačku Smekal DS 16 z roku 1949. Nevíte někdo jak vypadal, nebo nenašel by se někdo ochotný kdo by vyfotil a změřil jak vypadal originál výfuk? Děkuji [jandy] 09.02.2014 |
| dobý den potřeboval bych poradit jaké má označení stříkačka stratílek r.v 1936 popřípadě dokumenty.Dále potřebuji radu jak seřídit motor,magneto bosch je po renovaci a je dobré nic méně se nedaří nastartovat. [martin ] 16.01.2014 |
| když máš Domažlice z ruky ( poště je to ale jedno ) tak to máš blíž do RENOVA Stránecká Zhoř [petr j] 12.11.2012 |
| No jo, Domažlice, trochu daleko... vyhovovalo by nám spíše ve Zlínském kraji, nebo okolí Brna. I tak díky, teď už vím, že mužu nechat ty ložiska odlít, to je taky velice duležitá informace. Ješte sehnat nekoho poblíž... [Ludvik] 12.11.2012 |
| a proč nenecháte kliku přebrousit a odlejt nové ložiska ? např. v Domažlicích [petr j] 11.11.2012 |
| Zdravim všechny. Taky mame ve sboru DS-16 z roku 1960, ale od roku 1986 je nefunkčni. Došlo k poškozeni medene trubky tlakoveho mazani motoru a nasledne k poškozeni ložisek klikovky... je to ten motor co ma 2500 ot/min. a pohani 3 stupňove čerpadlo s rotačni vyvevou. Chceme ji dostat do funkčniho stavu, tak bych velice ocenil jakekoli informace o možnosti koupe (vyroby) sady ložisek klikovky, popr. celeho motoru. Za odpovedi moc dekuji. S pranim všeho dobreho Ludvik, drakosecurity@seznam.cz [Ludvik] 11.11.2012 |
| dle dotazu kdesi našel číslo 5511 na štítku,nějaké údaje jsem posháněl,tak si o ně napiš na ludek.hrdlicka@tiscali.cz [Luděk] 11.10.2012 |
| Jestliže stříkačka nemá žádný výrobní číslo a nebylo tak se to dá odvodit podle vyražených císel na rámu u ojete, pak na čerpadle a na motoru.První dvoučíslí většinou určovalo rok výroby [Martin Dvořáček] 11.10.2012 |
| To bude starší verze, asi ještě od Smékala, my máme z roku 1940 a taky má kulatou nádrž a blatníky bez prolisů. [Meela] 27.09.2012 |
| No,já mám možnost koupit DS 16 bez motoru a majitel mě tvrdí,že jeho děda si ten motor dal do Oktávky,takže tam byl škodovácký motor,což se mi moc nezdá. Potom by mě zajímalo,jak to,že skoro všechny ty stříkačky mají 2 prolisy na boku blatníku,jen tahle tam nemá nic a zadní plech má taky úplně hladký a kulatý,žádný prolis uprostřed a jen kliku bez rezervy.Dál mě mate kulatá nádrž na benzín vzadu nahoře,na fotkách mají ty stříkačky většinou hranatou,nebo oválnou (a některé vepředu).Nedokážu tudíž určit rok výroby (nikde tam nic není napsáno) a pak by mě zajímala výbava,tahle stříkačka nemá ani tu trojúhelníkovou bednu na oji,ani světlo na předku,ale cosi bylo namontovaného na PZ blatníku [Luděk] 27.09.2012 |
| No tedy,to je hezký,co tu příteli popisuješ spíš tedy nakonec vypadá na stratílka,DS 16 bylo Vysoké Mýto,tyhle stroje se vyráběli od roku 1954 se zapalováním Pal.S aditivy,tedy olovem do motoru bych šel podle daného návodu,jinak olej na vrchní mazání stačí velký štamprdle na 20 litrů benzinu,nic se nemá přehánět.Nicméně mě zarazily ta hodnoty komprese na válcích,nějak jsem to nepochopil,ale to nakonec není až tak důležité,protože to můžou být netěsné ventily,zrovna jako volné kroužky v zámcích,což je větší problém,hlavně,že se nakonec podařilo,což mě těší.S přáním všeho dobrého Míla [milan] 01.08.2011 |
| Zdravim,včera sem to konečně nastartoval,byla to hrozná dřina můj postup byl takový že nakonec sem demontoval hlavu abych zjistil jaký je opravdu postup zážehu.Jak si psal že to je 1-3-4-2 tak to vubec nesedělo.pozval sem si kamaráda automechanika aby mi řekl postup zážehu a zjisti to takto 1-2-4-3. Sundal sem výko pod karburátorem abych se dostal na ventily.Vůle byly naměřeny 20na10 desetin.Ale už nevím který na 20 a který na 10.Než sem namontoval zpět hlavu na válec tak sem seřizoval předstih a to podle toho jak sem si všiml vypaleného kroužku na válci.Podle toho sem to seřídil.Namontoval sem hlavu a změřil sem tlaky ve válcích.Naměřené hodnoty byly 0-1-1-0 pak sem tam dal olej a naměřil hodnoty 1-2-3-1. No a nakonec po umorné dřině se mi to povedlo nastartovat.Je teda pravda že sem tam zatim na zkoužku nalil natural 95. Jenom mi porad jak si psal zmíchat benzín s olejem třeba 5 litru naturalu kolik oleje a mám do toho dát aditiv nebo ne.Jo jinak svíčky jsou nové s redukcí, ale klapku karburátoru sem tam nenašel.A jak sem psal že po umorné dřině se mi to povedlo nastartovat, tak po chcípnutí motoru když to chci nastartovat znovu tak je to horor.Nastartuju to po dvaceti minutách a to u toho dejchám jak kdybych běhal maraton. Tak to je zatim vše Milan. [Milan] 28.07.2011 |
| Jó příteli,to bude horší,znám zapalování od firmy,,Pal",jinak záleží na tom,jestli motor je do max otáček 2.500,nebo novější na 4.200,poznat lze jednoduše na 2.500 je motor s rotační vývěvou a 4 stupni na požárním čerpadle,novější s ot.4.200 byla vývěva plynová a požární čerpadlo dvoustupňové.Motor SV-rozvody bude mít navíc i jiný ůhel zážehu,Váš postup byl správný,prvně odtrh a pak předstih.Spíš by mě zajímalo,jestli jsou svíčky mokré od paliva,protože typ spodní karburace rád podsával mezi hlavou a potrubím,nebo přímo nad karburátorem a směs paliva se nedostávala v požadované dávce při startování do válců-potřeba zkontrolovat.Pokud je toto v cajku,pak vůle ventilů-dával jsem 20 na 20 desetin.Pokud i to je dobré,moc toho nezbývá,ale pokud motor ani neštěkne,bude problém nakonec v tom předstihu,ale celkovou kontrolu nepoceňujte.předstih jsem šteloval tímto způsobem,lze najít horní úvrať na válci,udělat si rysku na řemenici od kliky a přilepit na řemenici papírový úhloměr,je zbytečný celý,jde jen o to chytit body horní úvratě a pak aby byla kontrola zážehu před úvratí v rozmezí 10-16 stupňů dle úhloměru a musí se to probudit,pokud je zapalování v pořádku,druhý problém může být nakonec i v tom,že zapalování nemá zrychlovač v ůvrati,takže start může být o to složitější,v tom případě to chce použít né moc chytrého,ale o to silnějšího kamaráda.Navíc tyto stroje byli konstruovány na oktan v úrovni75 a dnes máme 95,i tak bych doporučil přidat olej do benzinu,vytěsní to ventily,kroužky a motor se celkově uklidní,přidával jsem běžný olej pro motorové pily,při míchání dejte poloviční dávku,než do dvoutaktu,sníží to oktan,vytěsní a vytlumí motor samotný.PO startu,kontrolujte tlak oleje a chlazení.Při startu je zapnut sytič a plyn je v nulové poloze,pokud nemáte seřízený volnoběh,stačí velmi drobně přiotevřít klapku karburátoru,nakonec záleží na svíčkách,venku hodí,ale uvnitř se jim nemusí chtít,pokuste se použít zatím nových s redukcí,pokud nejsou přehozeny trysky v karburátoru,musí to běžet.Pokud se zdaří,napište,kde byl problém,s přáním všeho dobrého Míla [milan] 28.07.2011 |
| děkuji za odpověď,ještě mi poraďte jak seřídím předstih když na klice není žádný označení na stupně před horní uvratí.Co se týče magneta je tam BOSCH FF4A RS259 ten sem musel nechat zrenovovat protože nefungoval.Po renovaci jsem to tam namontoval zpet jak to tam bylo ale stále to nemohu nastartovat.Karburátor je vyčištěn a funkční.Odtrh na kladívkách je taky dobře nastaven. [Milan] 27.07.2011 |
| Co to píšete za podivnost,pořadí je 1-3-4-2 a to od rozvodů,tedy od zadu,,jinak od startovací kliky"zapalování magneto,hlavní kabel k rozdělovači na prsou motoru,tedy přímo na hřídeli vačky,víčko a palec je škoda 1202,co víc dodat,snad problém s orig.svíčkami.Hezký den s přáním všeho dobrého Míla [milan] 26.07.2011 |
| Dobrý den mám doma stříkačku DS16 a dávám ji dohromady.Můžete mi poradit jaké je pořadí zážehu válcu? když stojím čelem k magnetu tak z leva do prava.Děkuji za odpověd. [Milan] 24.07.2011 |
| Tohle je bohužel jediné co mám, a ani to není příručka, jenom stránka z takového katalogu mototechny. [Meela] 29.05.2011 |
| Ok.problém bude v tom,že po roce 48"byli všechny fabriky THZ,ať V.Mejto,nebo Slatiňany,vše se hodilo do krámu,spíš je problém podchytit všechny výrobce před rokem 48"sám vím jen o pár firmách-Kolben-Daněk,Stratílek,Smekal,Vy strčil a syn,Bohumil Mára,Tatra,Praga,Škoda.Pak cizí,které se k nám dováželi z Německa-Benz,Magirus,Fladler.Rakousko Steer,pak strojírny ve Vídni a pod,dodnes není seznam ucelený a fotodokumentace je špatná,většinou z novin té doby,technické parametry se dochovávají jen zázrakem,pak dochází k tomu,že by rád člověk pomohl,ale není celkem z čeho.Sám mám neucelenou zbírku novin od roku 1896,ale je to novinový tisk a tím je hotovo,detailem o parametrech se nikdo v té době nezajímal,což se ukazuje dodnes,možná,že by stálo za úvahu požádat o samostatné oddělení zde na fóru za tímto účelem,každý z nás,kdo to dělá má doma něco,třeba komplet příručku na ps-8,ty na ds 16,nakonec tu mám i cvičební řád na trubku k ručním stříkačkám někde z roku 1914,včetně popisů pro útok a ústup.Myslím,že tenhle profil je docela uzký,nepočítaje,co se zahodilo do šrotu a vyvezlo mimo stát,o to cenější se mi zdá být nejen technika,ale nakonec,jak všichni vidíme i informace.Mějte přátelé hezkou neděli,s přáním všeho dobrého Míla [milan] 29.05.2011 |
| No já u výroby taky nebyl, jenom máme Smékala v hasičárně a stejně mu každý druhý říká Stratílek, tak jsem si zvyknul lidi opravovat :-) Tady je pár údajů o DS16. [Meela] 29.05.2011 |
| Smekal [milan] 29.05.2011 |
| Omlouvám se za chybu,je to pokračování Smekala,nejsem tak starý,takže jsem u této výroby přítomen nebyl.Hezký den Míla [Milan] 29.05.2011 |
| Jenom pro upřesnění, DS16 není pokračování stříkačky od Stratílka, ale od Smékala ze Slatiňan. [Meela] 25.05.2011 |
| Ahoj,hodně záleží na tom,co chceš vědět,v životě jsem příručku na tenhle stroj neviděl,pouze na ps-8.Ale jinak jsem DS-16 měl komplet rozdělanou a je to na román,výroba je pokračování stratílka-THZ-továrna hasících zařízení Vysoké Mýto,vyráběli se dva typy,kolem roku 50 první typ-parametry-obsah motoru 1600ccm,2.500 ot/min,SV rozvod,magneto a rozdělovač,čtyřstupňové čerpadlo,rotační vývěva,mazání motoru tlakové,ve skříni rozvedené měďenýma trubičkama,rozvody v ozubených kolech,vložené kolo z pertinaxu na ložiskách,na čerpadle ze spodu šroubovací zátka,při namrzání čerpadla se našroubovala na tlumič výfuku,čerpadlo se vyhřívalo,proto existuje suchá spojka mezi motorem a čerpadlem,náplně-motor m6a,totéž do rotační vývěvy,výkon čerpadla 1.600 l/min.Druhý typ měl plynovou vývěvu,motor 4.500 ot/min a dvoustupňové čerpadlo.Jedinou skulinu tento stroj měl,pokud se vyndal z vlhké zbrojnice,většinou vyhořela cívka zapalování-magneta,svíčky na závit m18,ale pouzdra to řešili taky,druhý problém byl,pokud dlouho stála,je třeba vyjmout svíčky,rozpojit k odlehčení čerpadlo a ručně klikou dostat motor do tlaku oleje,viz budík,pokud dlouho stojí a natočí se,je riziko,že se přidře vačková hřídel a pertinaxové kolo praskne vejpůl,nedá se sehnat,proto do toho všichni potom cpali škodu 1202,která na tenhle výkon nedosáhla,mě se tohle stalo,předělal jsem rozvody na řetízek a na vložené kolo jsem se vykašlal,taky běží bez problémůJinak tenhle stroj jsem měl v provozu tři dny v tahu a vydržel,takže nemám stížnost.Sací výška jako všude je do 7,5 m VS,po umělém zavodnění do deseti,pak se sloupec vody trhne,lze čerpat do 25 metrů pomocí injektoru a nádrže s vodou-čištění studní při pracovním tlaku 8 atm-80 m/vs.účinné stříkání proudnicí C"-200 L/min/4 atm,proudnice b"400/l/min/4 atm,plus ztráty na vedení,ale máme pogumované hadice,takže poloviční ztráta,plus převýšení v m/VS,ale neboj,utáhne to hodně.Jediný,čemu jsem se divil,že se dovede v olejové vaně nasbírat za léta dost sajrajtu,to samý platí o chlazení,ale toto je otevřené,takže jistá kontrola je.Pokud by jsi měl přímo nějakou otázku,rád ti pomohu.Hezký den Míla [milan] 25.05.2011 |
| v pozarnicke literature jednu takovou knihu jsem vlastnil,bohuzel je zasantrocena [petr.smarda] 19.05.2011 |
|
|