Zdravím. Chtěl bych na motorce ponechat původní lak, který se mi zdá poměrně zachovalý. Nejdříve by to asi chtělo očistit lak od starého zaschlého oleje a jiných nečistot, pokud to půjde a potom teprve leštit lak. Zajímalo by mě s jakými prostředky máte nejlepší zkušenosti? Děkuji za jakoukoliv radu. [david] 02.05.2012 Přidat odpověď |
| [Hedwik] Aceton [Marek] 01.07.2019 |
| To radši sem: http://www.united-c.cz/sluzby/renovace-auto-moto-veteranu/ než abych to řešil svépomocí... [olex21] 30.06.2019 |
| Dobrý den, rád bych se zeptal. Mam Stadiona S11 a minulý majitel jej neodborně nastříkal modrou metalízou. Když jsem motorku odstrojil, tak místy vykukuje původní zelená barva. Neexistuje nějaká technika, která by dostala metalízu dolů a zachovala původní zelenou barvu?Děkuji za rady. [Hedwik] 20.07.2015 |
| Dle vlastní zkušenosti mohu doporučit tuto leštěnku. Bohužel, když jsem ji našel na webu českého obchodníka a viděl cenu, trochu mi zaskočilo..., Já si ji přivezl z USA za cca 3 dolary / flaška . Faktem ovšem je , že naprosto perfektně a lehce sundá zoxidovanou vrstvu, naleští a hlavně dlouhodobě nakonzervuje a chrání lak. Můj kamarád ve státech s ní dokonce leští chromy na svém oldsmobilu ,dělá to už nějaký ten rok a výsledek je hodně dobrý. Jen bohužel ta česká cena, ale co bychom neudělali pro svoje plechové miláčky.... http://www.meguiars.cz/le stenky-a-vosky-na-lak/Meg uiars-lestenka-Ultimate-C ompound---450-ml/ [petr] 07.07.2012 |
| Cyklostar je spíš odmašťovač. To už to můžeš rovnou vykoupat v benzínu kterej z plechu obere všechny nečistoty. Jako univerzální způsob neexistuje a záleží z čeho vycházíš a co má být cílem. Já mám péráka v origo stavu s hodně rzy a poškozeníma. Motorku umyl benzínem a pak stříkl wd40 a jezdim. Viz foto. [vana-hb] 06.05.2012 |
| Určitě mi nejde o super lesk. To má nejspíš smysl u povrchu se souvislým lakem jako je kastlík na fotkách. V kombinaci s odřenými a rezavými místy by to vypadalo dost nepřirozeně. Jde mi hlavně o šetrné očištění. Na to mi byl doporučen Cyklostar. Mám taky na vyzkoušení leštěnku MAFRA Velcrem. Ta by měla být šetrnější než Tempo. [david] 05.05.2012 |
| leštěný: [Míra] 05.05.2012 |
| Zdravím,tak se našla chvíle a nafotil jsem kastlík na Jawa Pérák v původním stavu a potom jsem ho z poloviny vyleštil pastami od 3M. [Míra] 05.05.2012 |
| ... jen aby to nebylo s "kanónem na brabce" ... teda jde o to co se leští, ale pokud je to stará omlácená motorka tak bych řekl že super lesk je dokonce skoro na škodu. Jako mít super zrcadlovej lesk hled vedle škrábance až do plechu a z druhé strany rezavou díru v laku ... nevím no. [vana-hb] 05.05.2012 |
| Tempo je již opavdu překonaná záležitost. Co tak použít Autoglym Paint Renovator? [JB] 04.05.2012 |
| toš to su zvědavé [a] 04.05.2012 |
| Zdravím,to co píše vana-hb je v podstatě pravda.Jde jen o to že se odstraní vrchní poškozené vrstvy barvy a nahradí je zdravá spodní vrstva.Každá leštící pasta je v podstatě brusná pasta,která odebírá určité množství barvy až k výslednému konečnému efektu.Co se týče srovnání 3M a Tempo je to asi jako Trabant z NDR a Mercedes z NSR,ale pozor i Trabant jede,ale jízdní vlastnosti jsou o něčem jiném.Hlavně na pasty od 3M musíte mít leštičku dodržovat přesně předepsané otáčky,používat předepsané kotouče a utěrky.Výsledný efekt při trochu údžby vydrží i několik let.Tempo šmudláte hadrem 3x do roka.Když budu mít zítra čas vezmu původní kastlík nafotím a poté přeleštím a znovu nafotím. [Míra] 04.05.2012 |
| A nemusíš z toho dělat vědu - je nutné si to zkusit různé postupy. Nějaký přípravek kup a někde vylešti kus kastle u nějakého vraku .... . [vana-hb] 04.05.2012 |
| Vysvětlení je, že je to takhle: Lak, vrstva barvy je V CELÉ VRSTVĚ STEJNÝ MATERIÁL. Lesk novému laku dodává to, že na něm nejsou žádné škrábance ani "oxidace". Oxidací myslím třeba poškození od slunce. Oxidovaný lak je takový matný i když není poškrábaný. Možná se tomu říká jinak, ale nevím. Postup při obnově laku musí být takový při kterém odstraním "zoxidovanou vrstvu" a hloubkové škrábance (ty v rámci možností). Když je sylnější vrstva tak mohu vzít i jemný brusný papír kterým přebrousím hrubá poškození a pak postupně několik brusných past kterýma docílím hladšího a hladšího povrchu až bude "jak nový" Šmirgl je extrémní případ. Šmirgl i tempo je prostě brusivo o různé hrubosti a to na nové laky je už dost jemné. Vrchní vrstva se nenarušuje a nezměkčuje - vrchní vrstva se odstraní a rozleští se zdravý lak pod ní. [vanahb] 04.05.2012 |
| Já myslel že rozleštění starého laku prostě znamená že vrchní vrstva se musí nějak narušit nebo změkčit a pak se to vyleští, co umí 3M lépe než tempo? Prosím o vysvětlení, třeba přejdu na novou značku :-) [meela] 04.05.2012 |
| Zdravím,Davide pokud máte Váš motocykl alespoň trochu rád,tak nad použitím přípravku Tempo ani neuvažujte.Pro tyto případy jsou podle mých letitých zkušeností nejlepší přípravky od firmy 3M,ale pozor není to jenom o těch přípravcích.Musíte o tom něco vědět a pokud chcete opravdu starý lak zachránit,tak to raději přenechte odborné dílně.Čističe na krby jsou na krby a ne na starý lak.Taktéž nepoužívejte žádné rozpouštědla typu technický benzin,aceton,syntetika atd.Neodborným zásahem můžete původní lak nenávratně zničit a to asi nechcete.V případě zájmu mohu nabídnout služby.Pokud budete tak laskav,prosím zašlete mi foto Vašeho motocyklu na e-mail.Je pod jménem. [Míra] 04.05.2012 |
| Tempa se prodávají dvě verze - na staré a na nové laky. Myslim, že nic moc lepšího než tempo neni, i když na nový lak bych byl opatrný (ale to neni náš případ). A to co zůstává na hadru je většinou sluncem zničené vrstva laku která je stejně na nic. Tak to vzít trochu hrubym a pa jemnym ... . [vana-hb] 04.05.2012 |
| musím se opravit, hadr červený je :-) ale určitě jsem někdy leštil něco co nepouštělo, jenom si nevybavuju co :-) [meela] 04.05.2012 |
| [meela]To je zajímavé. Já sem pucoval 150/352 a zůstávalo teda dost barvy...i když dost,..mikromnožství,..ale hadra červená byla. Nicméně bych to musel drat asi týden než bych se dostal přes krycí barvu,.. Dal bych foto ale nedá se mi sem z mého webu nalinkovat. Asi sem pro tohle zablokovaný či co... [Dolin1] 04.05.2012 |
| záleží na barvě, když s tempem leštím origo vypalovanou barvu na jawě tak hadr červený není... [meela] 04.05.2012 |
| Díky za radu. Jaké zkušenosti máte s Tempem? Známý mě od něj odrazoval. Kdysi jsem s ním leštil auto a vzpomínám si, že na hadře zůstávalo hodně barvy. Je to normální, nebo existují i šetrnější leštěnky? [david] 03.05.2012 |
| Jo a pak rozleštit nejakou leštěnkou s voskem . nebo když je lak zašly tak tempo . [mara 0022] 02.05.2012 |
| Jestli je to puvodní barva neboli vypalovačka tak použij technicky benzin . někteří použivaji i čističe na krby . muže byt i arva . [mara 0022] 02.05.2012 |
|
|