MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306205 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 55 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTechnika, renovace a údržba hi | Diskusní téma 9.7.2020 15:59  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Dobrý den pánové, měl bych takový dotaz týkající se postranního vozíku k motocyklu Jawa. Nedávno jsem se stal majitelem jawy 350 (354 verze 04. r.v.58) kývačka. Zároveň k ní sem dostal sidecar tůma. Ten je právě předmětem mého dotazu. Všude na netu jsem viděl "Tůmy" s odkrytým kolem 19" pro péráka popř. 500 OHC. Ten můj má boční kolo zakryté a 16". Má i komplet připojovací mechanismus uzpůsobený ke kývačce. Moc by mi pomohlo, kdyby někdo mohl poradit jak to bylo doopravdy s výrobou těchto sidecarů. Nevím jestli se jedná o nějaký výplod kutila, nebo jestli jde skutečně o originální stav, pouze uzpůsobený ke kývačce. Taky jsem se dočetl, že vozík byl v zadní části odpružen jakýmsi pryžovým prstencem, ten náš má konstrukci z jeklu a 2 kluzáky. Zakrytí blatníku po bližším ohledání vypadá jako originální. Vespod je falcování, a po obvodu nýty, které z venku nejsou vidět. Zároveň bych rád požádal někoho kdo má nějaké autentické obrázky tohoto vozíku o zaslání na můj meil. Obojí jak moto, tak i sajda jsou v nálezovém stavu. Přikládám fotku sajdy.    [Výska]   30.11.2004     Přidat odpověď  
Odpověď  Dík za tu fotku. To je nějaké vojenské provedení ne? Vidím tam něco jako kyvnou vidlici, ale není mi jasné jak a jestli vůbec je odpružená. Kdybys měl nějaké další fotky a mohl je tu vystavit, nebo mi je poslat na michal@aukett.cz budu moc rád. O víkendu zkusím nafotit svého tůmu, kde to odpružení vypadá zase jinak. Možná se teda trochu vzdalujeme od tématu tohoto webu, ale nikde na internetu ani jinde jsem zatím žádné informace o těhle sidecarech nenašel.    [Michal14]   15.12.2004
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady vám do placu házím jednoho Tůmu, kterého vlastním. Ale zda se jedná o originální uložení kola a originální blatník se světlem, to vám nepovím. Zatím jsem to nijak více nezkoumal. Každopádně bych se chtěl o této sajdě dovědět něco více. Podrobnosti vypružení a podvozku nafotím a zveřejním.    [Téjé]   14.12.2004
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je ještě loď - stejná jako ty ostatní. Mimochodem, nevíte někdo jaké světla byla montována na tyto sidecary vpředu a vzadu? Na tom mojem chybí a nemám vůbec tušení co tam patří.    [Michal14]   14.12.2004
Zobrazit fotografiiOdpověď  Narazil jsem na dalšího tůmu, který má řešeno odpružení kola opět jiným způsobem (viz.foto), blatník je krytý jako u toho mého jen z jedné strany. Není mi jasné, jak by se sundavalo kolo, kdyby byl blatník zvenku takto plný. Jde to odmontovat bez sundání blatníku?    [Michal14]   14.12.2004
Odpověď  Kolo odpružené není vůbec, je skrze čep připevněné s svařenci, který je součástí rámu. Vzadu jsou tlumiče, pravděpodobně z kývačky.    [Výska]   01.12.2004
Odpověď  A to jsou normální kluzáky jako nepř. z péráka? A jak je odpruženo kolo?    [Michal14]   30.11.2004
Odpověď  Tak těch modelů bude asi víc, já bych rád natrefil na stejný jako mam já. Tím by se definitivně potvrdilo, že ten zakrytý blatník je originál. Jinak tady je kývání tak jak popisuje Michal, vpředu dvě objímky, které obepínají rám, jen s tím rozdílem, že vzadu jsou kluzáky na takové pomocné konstrukci z jeklu. Jak říkám, jestli bych mohl poprosit o fotky, byl bych moc rád, kdyby někdo něco poslal. Taky shánim na tuhle sjdu poziční světlo na blatník, to moje je úplně rozpadlé, tak kdyby náhodou někdo měl...    [Výska]   30.11.2004
Odpověď  Mám podobný sidecar (tůma). Není sice kompletní, chybí sedlo, plexi a světla, ale zbytek je zachovalý. Kolo není zvenku zakryté, jen z vnitřní strany. Kolo je šestnáctipalcové jako na kývačce a je uloženo v kyvné vidlici odpružené tlumiči jako z kývačky. Celá loď jě ještě odpružena na rámu, a to tak, že je vpředu uložena pomocí objímek na trubku rámu, podle které se může kývat a vzadu je odpružena pomocí dvou pružin uložených v trubičkách (bez tlumení). Vypadá to všechno původně, nezdá se že by na tom někdo něco předělával. Podle mně bylo více provedení těchto sidecarů a tohle je jedno z posledních, které už využívá součásti z kývaček.    [Michal14]   30.11.2004
 Přidat odpověď   (8) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006