MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316695 příspěvků |8239 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 50 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexTechnika, renovace a údržba hi | Diskusní téma 21.1.2025 00:35  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Neodpovězené téma 

Ošetření slabších a jemně zkorodovaných částí motocyklu s původním lakem + konzervace


 Zdravím, pokud zde již totožné téma je, omlouvám se. Potřeboval bych radu a doporučení. Pořídil jsem motocykl Tatran 125 ve velmi hezkém původním laku (odstín modré v pololesku) s nízkým nájezdem km. Motocykl chci uchovat jako originál včetně všech šrámů a nedokonalostí i vč. vnitřního lakování dílů - jen vhodně zakonzervovat. Narazil jsem na problém: otřel jsem namokro přední blatník a druhý den se objevily rezavé lišky na vnitřní straně a též nehezky orezl na některých místech lem. Jaký mám zvolit postup, pokud chci rez odstranit, postižená místa co nejlépe zakonzervovat a přitom neponičit původní lak (a zároveň nepoužít nový lak na nástřik postižených míst)? Chápu správně, že je potřeba lehce postižená místa umýt odrezovačem - tzv. pasivovat, hůře postižená místa zabrousit velmi jemným smirkem a potom též očistit odrezovačem a pasivovat. Pochopil jsem dobře, že takto ošetřená místa již není potřeba překrývat barvou a měla by být antikorozně trvale ošetřena? Jak je to s konzervací postižených míst např. napuštěním WD olejem, popřípadě kombinace odrezovače a WD oleje? Nenapadá mne žádná jiná metoda, jak jinak přísně uchovat původní lakování (i odřená místa náchylná ke vzniku rzi) bez použití klasického přelakování postižených míst. Děkuji moc za postřehy a upřesnění, příp. doporučení konkrétních přípravků, které opravdu spolehlivě fungují a nenadělají škodu.    [vton] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.10.2019
 Přidat odpověď   (0) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006