Během léta mi pěkně vyrazla poloprázdná nádrž. Měl jsem v ní asi 5 litrů bezínu Speciál s olejem.
Připadá mi, že současné benzíny, možná díky různým přísadám, škodí ocelovým nádržím. Jaké
používáte postupy proti korodování vnitřku nádrží, když ukládáte motocykl k delšímu odpočinku? Má
smysl nádrž naplnit, nebo spíše zcela vyprázdnit? Pokud bude nádrž celá naplněná, tak se v ní zase
usazuje olej a olej možná i časem degraduje. Blíží se zima a tak myslím, že je toto téma velice
aktuální. [JB] 15.10.2009 Přidat odpověď |
| Problém s benzinem u simsona. Přesně ten samý případ se sítkem kohoutu, jak psal uživatel. Sítko úplně zmizelo a nádrž byla pokryta hnědou vrstvou. Plovák v karburátoru zelený a trysky zelené taktéž. Benzin (SHELL V Power) jsem měl v nádrži přes zimu (cca 1/2 nádrže. Letos jsem natankoval OMV Motion (snad bez biosložky) do plné nádrže a karburátor vyjel do sucha. [Pavel] 18.10.2016 |
| Zdravím. Jak níže psal (JB) o tom hnědým usazeným karamelu, tak to není výdobytek jen po našich benzínech ale i v USA. Koupil jsem náhradní nádrž a později od jinýho prodejce zase čerpadlo a bylo to stejný. Smrdělo to jako fermež a rozpustilo to jen nitroředidlo a taky pomaleji horká Jarová voda s mechanickou pomocí (plovák). Teplo to změkčuje a Jar pomáhá s odstraněním. Čerpadlo je ale uzavřený, a tak je nejspíš v háji. Leda to nechat pomalu rozpouštět pomocí nějakých čistidel do paliv. [tusakvlasta] 31.08.2012 |
| Mě napadla taková věc, pokud se nepletu tak ke korozi je potřeba kyslík, tak co vyzkoušet naplnit
nádrž nějakým plynem? Třeba CO2? Je těžší než vzduch tak by šel do nádrže normálně nalít a zůstal by
tam. Teď jenom kde ho sehnat dostatečný množství aby to bylo levný, z nějakýho hasičáku? Nebo CO2
vyrobit tím starým školním pokusem s kypřícím práškem a octem? Co na to místní chemici, já už chemii
pár let neměl :-) [Meela] 30.09.2010 |
| - no problém s korozí nádrže jsem taky řešil - známá řešení - naplňte až po okraj, vyprázdněte, atp.
- s veteránem jezdím velice málo, takže to v nádrži stárne a stárne - pak mi jeden zkušený
veteránista poradil - přidat líh - dvě decky na nádrž - no a po zimě jsem se nestačil divit -
masivní koroze - tak jsem si prohlídl internet vč. nějakých USA stránek - největší hovadina pod
sluncem - líh váže vodu /tak jako brzdová kapalina, jejíž jsou lihové složky součástí/ a je
korozivnější než benzín - v USA např. řeší ochrany tanků pro E85 - a právě kvůli korozi, hezký
postup má jeden broukař na www.flat4.org - je to precizní návod jak zazimovat auto - či mumifikovat
na více let ohledně všech kapalin, tak se to má dělat a ne tam jak já blbec nalít líh, bože - takže
pro mě je nejlépe - nádrž vypustit po sezoně a vystříkat konzervačním olejem, [kamil] 29.09.2010 |
| Škoda, že jsem v rozčílení vyhodil ta zalepená sítka. Hned bych je poslal na rozbor. [JB] 22.06.2010 |
| Servisuju motorky a musí říct že dnešní benzíny jsou pěkný sr . . ky. Po delší odstávce
(zima)zacpává volnoběžné trysky a kanálky. Je to bílé barvy, kontaktoval jsem kvůli tomu i ůstav
paliv a maziv ale prozatím nemůžu sehnat dostatečné množství na prozkoumání. Kopie mailu: Od:
450slc@seznam.cz Otázka: Dobrý den. V loňském i letošním roce jsem se setkal u motocyklů s
karburátorem s problémem a to tím že se z benzínu vyselektovala nějaká složka která zacpala
trysky karburátoru, dále byla v difuzoru a vlastně celém palivovém systému, to co po zaschnutí
zbylo mělo barvu bílou, lehce mazlavé a dost to zapáchalo (zápach, něco jako siláž,hnůj). Víte
o co se může jednat? Případně čím to je rozpustné? Díky Hojgr Šumperk: odpověď: Dobrý
den, děkuji za zajímavé pozorování a dotaz. Vzhledem k tomu, že od září 2007 se do
benzínu přidává bioložka (kvasný líh) svádí to k podezření na původ právě odtud. Pro objektivní
posouzení máme zájem o "vzorek" této látky. Může to být bakteriologické napadení
paliva (pokud jezdíte velmi málo a palivo spíše "skladujete" v nádrži či kanystru)
nebo disperze rozptýlených korozních produktů nebo jakákoliv náhodná kontaminace, která
není zobecnitelná. Pro základní analýzu je dostačující jakékoliv množství, kterým lze umazat
plochu 1cm x 1cm. Pokud toto získáte, pošlete na moje jméno poštou v obálce se vzorkem
např. v igelitovém obalu. Pokud máte větší množství, bude možné provést širší analýzu.
Přeji hezký den Miloš Auersvald Project Manager
Ústav paliv a maziv, a.s. U Trati 42 Czech Republic - 100 00 - Prague
10 Phone: +420 274 021 310 Mobile: +420 731 421 194 Fax: +420 274 817 287
E-mail: milos.auersvald@sgs.com [Katana] 04.06.2010 |
| Tak jsme to opět prohráli. Myšleno nejen my motoristé, nýbrž všichni lidé obecně a to včetně chudáků
zemědělců jimž systém dotací zcela pokřivil smysl jejich práce. Já už nedoufám, že by někdy mohl
zvýtězit zdravý rozum. Proč jen musíme opakovat stále stejné chyby? Komu pomohlo přimíchávání
biosložek v 30. letech? Kde je schovaná ona ekologie od které vlastně dávají ekologové ruce pryč?
A kde zůstala schovaná nějaká vyjádření všech těch prezidentů motoristických sdružení, kteří
tak vehementně bojují o své posty? Zatím se nebál vyjádřit jen Prezident Klaus. Ale on je
prezidentem trochu jiné organizace. Ono nemá smysl se stále rozčilovat. Možná by stálo
za to vyvinout aktivity pro umožnění výroby omezeného množství nízkooktanového plnohodnotného
benzínu jenž by šmakoval motorům historických vozidel. Co vy na to? [JB] 27.05.2010 |
| Škůdci se sešli a lobbing, hloupost a pokrytectví zvítězilo nad zdravým rozumem. Žlutým polím zdar
!! [JzK] 27.05.2010 |
| Mé negativní zkušenosti se týkají oleje Mogul TSF. Chyba bude ale v benzínu, protože olej TSF
používám léta bez problémů. Až problémy s benzínem s biosložkami postihnou více lidí a ty se
postupně začínají objevovat, tak bude toto téma velice aktuální. Veteránisty postihnou spíše
problémy s uskladněním benzínu v nádržích, ale hromadě motoristů se sníží životnost celé palivové
soustavy včetně motorů. A nebude komu nadávat! [JB] 26.05.2010 |
| Používáš li kvalitní 2T olej tak ten se neuzazuje, asi píšeš o M2T ? [argus] 14.05.2010 |
| Od června mělo díky našim pánům poslancům dojít k dalšímu navýšení podílu biosložek v benzínu a
naftě. Dnes však tento zákon prezident vetoval. Doufejme, že se ti škůdci do voleb již nesejdou. [JB] 12.05.2010 |
| no na moto se mi to zatím ještě nestalo, ale kolega z prahy tankoval stále u JEDNÉ LEVNÉ benzínky
jménem ONO v uhřívněvsi - snad nejlevnější benál vůbec - až do doby (na podzim minulý rok), kdy mu z
ničeho nic vysadilo někde na nuseláku (prostě najednou chcíplo a už se neprobralo!!! Takže
následovalo vyčištění palivové soustavy a na firmě dostal zdupec, co blbne, že tankuje takové
sračky, ať tankuje jedině OMV, Benzina, Shell - nebo si příští opravu bude čistit sám. ještě
doplňuji - jezdí s Kia Cee´d (myslím rok 07) takže tyhle levné sračky NEBRAT!!!! [michal-opava] 10.05.2010 |
| AHOJ VŠEM,NĚJAK MI TO NEDALO SPÁT A ROZHODIL JSEM SÍTĚ,NEBYLI JSME JEDINÍ,KDO NAŠEL V ÚTROBÁCH PUMPY
A KARBURÁTORU MLÉČNÉ TVRDÉ SRAŽENINY VELIKOSTI OBILNÉHO ZRNA,PTAL JSEM SE DÁL,TOHLE PRO ZMĚNU
NEZNAJÍ U MOTORŮ S BODOVÝM VSTŘIKEM,KTERÝ JE V KLIDU UZAVŘENÝ,COŽ UKAZUJE NA TO,ŽE BENZIN TÁHNE PŘI
ZMĚNÁCH TEPLOTY VZDUŠNOU VLHKOST NOC-DEN.ZAŠEL JSEM I DO STARÉ LITERATURY A JEDINÁ MOŽNÁ VĚC,JAK SI
POMOCI JE PŘIDÁVÁNÍ MOTOROVÉHO OLEJE DO BENZINU ČTYŘDOBÝCH MOTORŮ-VIZ VRCHNÍ MAZÁNÍ,COŽ BY MĚLO
PODSTATNĚ SNÍŽIT ASPOŇ KOROZI V NÁDRŽI,TEĎ JSME UPRAVILI VÍČKO NÁDŽE NALETOVÁNÍM KUŽELOVÉHO
KOHOUTU,ČÍMŽ SE DÁ NÁDRŽ UZAVŘÍT PROTI OKOLNÍ VLHKOSTI,PŘI PROVOZU SE OTEVŘE,VÝSLEDEK BUDU ZNÁT ZA
ČAS,PODOBNÝ KOHOUT BYL VMONTOVÁN DO VSTUPU PLOVÁKOVÉ KOMORY,ČÍMŽ SE UZAVŘE ZPĚTNÁ VAZBA NA PUMPU,CO
BUDE S KARBECEM,VÍ BŮH.JINAK PODLE STARŠÍCH PŘEDPISŮ ADR.OHLEDNĚ BENZINŮ PADALO V ÚVAHU POUZE
ODKALOVÁNÍ,KALY-VODA,NOVÉ DNEŠNÍ BENZINY SI MYSLÍM,ŽE MAJÍ OMEZENOU UPOTŘEBITELNOST,LÍH SE ČASEM
ROZKLÁDÁ,TAK NEVÍM.MYSLÍM,ŽE VLÁDU NEMÁ CENU STAVĚT DO ŘADY,PROTOŽE DOBRÉ POLOVINĚ BY TO DĚLALO
DOBŘE.S PŘÁNÍM MNOHA ŠŤASTNÝCH KILOMETRŮ MÍLA [MILAN] 21.04.2010 |
| Článek pěkný a jistě pravdivý, ale co s tím? Dnes už o ekologičnosti biolihu hovoří jedině jeho
výrobci a politici a ekologové dávají, jak jinak, od něho ruce pryč. Bohužel business je již
rozjetý, úplatky byly rozdány a náš Svaz evropských socialistických republik se žene vpřed, zpátky
ni krok! Zopakujme si závěrečný povzdech autora článku: Proč si nemohu koupit, to co chci? Pořádný
kvalitní benzín, i třeba předražený, by si naši vetráni jistě zasloužily. [JB] 14.04.2010 |
| Zde je část zmíněného textu. Upozorňuji, že jde o meteriál vydaný před zavedením přidávání biosložek
a nevím o žádné studii, která by se zajímala jejím dopadem v praxi. Při
krátkodobém skladování (v řádu několika týdnů) nelze očekávat žádné negativní změny v kvalitě
motorového paliva. Při dlouhodobém skladování v řádu několika měsíců nebo i déle záleží velmi
na konkrétních skladovacích podmínkách, jako je např. teplota. V každém případě je třeba před
opětovným použitím zkontrolovat, zda nedošlo k vyloučení vody nebo vypadnutí nějakých úsad.
Proto by dlouhodobě odstavené automobily měly mít v nádrži minimální množství paliva. Před
opětovným uvedením do provozu doporučujeme zkontrolovat čistotu nádrže a odstranit případnou vodu či
vzniklé úsady. [JB] 13.04.2010 |
| Milane. Ty mi mluvíš z duše. Ale on možná nebude problém ani tak v přidávání biosložek (škody, které
způsobí se objeví až časem, ale bude zakázáno o nich mluvit), ale zejména s tím, že benzín u nás je
povětšinou pančován kdo ví čím a právě tyto přidané látky mohou způsobit nepředvídatelné škody.
Bohužel zde máme státní orgány, které jsou jaké jsou a danou situaci neřeší. V letáku který
vydala Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu k situaci s přidanými biosložkami v roce
2007 (www.cappo.cz.) je psáno, že při odstavení vozidla doporučuje benzín z nádrží vylít, právě
kvůli pravděpodobnosti vzniku úsad. Přitom 99,9% chytrých stále doporučuje nechat přes zimu
nádrž plnou. Dokáže toto někdo zodpovědně zodpovědět? [JB] 13.04.2010 |
| AHOJ VŠEM,JE MI LÍTO VETERÁNISTŮ,ALE PROBLÉM BUDE DALEKO HORŠÍ,NEDÁVNO JSEM TOTÉŽ ŘEŠIL U HASIČSKÉ
STŘÍKAČKY PS 12,KDE BYLA ZALEPÉNÁ CELÁ AC PUMPA I S KARBURÁTOREM,ALE NA TAKOVÉ ÚROVNI,ŽE SE VŠE
MUSELO VYMĚNIT,NEJLEPŠÍ NA TOM JE,ŽE PO RŮZNÝCH POKUSECH O ODSTRANĚNÍ SE DOŠLO K ZÁVĚRU,ŽE TO
NEJDE,PONĚVADŽ,KDYŽ SE POUŽILO SILNÝCH ROZPOŠTĚDĚL,SEŽRALI GUMOVÉ PRVKY V PUMPĚ A VÝSLEDEK BYL
STEJNÝ,JEŠTĚ,ŽE NIKDE NEHOŘELO,PROTOŽE KÝBLŮ PO VESNICI MOC NEMÁME.JINAK TO DOVEDE ROZLEPTAT SLITINU
Z KTERÉ JE PUMPA I KARBURÁTOR VYROBENÝ.PROTOŽE SE NEJEDNÁ O DVOUTAKT A NENÍ PŘIDÁVÁN OLEJ,ALE POUZE
OLOVO,MÁM ZATO,ŽE ŘEDĚNÍM BENZÍNU S LIHEM JE KATASTROFA A VINA BUDE V CHEMII,KDE JEDNA MOLEKULA LIHU
POBÍRÁ ČTYŘI MOLEKULY VODY,TAKŽE VZDUŠNOU VLHKOSTÍ SE BENZÍN DOSYTÍ VODOU A DOJDE K DANÝM
SRAŽENINÁM,BYLO BY NA MÍSTĚ POSTAVIT TUHLE VLÁDU DOŘADY A NATANKOVAT JIM JEJICH KVALITNÍ A
PŘEDRAŽENÝ BENZÍN DO PRDELE.RADA NAKONEC,JEZDÍME PRO BENZIN DO NĚMECKA,MÁME TO ZA ROHEM A JE PO
PROBLÉMECH.S PŘÁNÍM VŠEHO DOBRÉHO MILAN. [MILAN] 13.04.2010 |
| Nádrž odrezím chemicky kyselinou dusičnou a fosforečnou - povrch se zpasivuje a nafosfátuje. Tím
zabráním opětovné korozi. Následně nádrž vyleju epoxidovou barvou, která benzínu odolává. A je klid
na věčné časy.. [jawarmaniak] 28.03.2010 |
| Tak jsem problém možná částečně odhalil. S velikou pravděpodobností je na vině kombinace benzínu s
biosložkou a oleje Mogul TSF a faktem, že šlo o uložené motocykly bez pohybu. Můj případ totiž není
jediný a v podstatě shodně se vyskytl v jiných případech. Výsledná sraženina, mající chrakter
pryskyřice, je tak agresivní a kvalitní, že ji nelze žádných chemickým prostředkem zlikvidovat.
Jen částečně se mi podařilo ji narušit až ředidlem C6005. Co mě velice udivilo je rychlost s jakou
tato pryskyřice vzniká. [JB] 22.03.2010 |
| ja som nadrz ale aj vsetky plechy opieskoval korundom,a dal nafosfatovat.su to asi 3 roky a nadrz
vnutry vyzera ako pred troma rokmi,ked vysla s lecomu. [milan] 27.11.2009 |
| S nicim podobnym jsem se tedy nastesti zatim nesetkal . Pouze s hvizdanim gufer pod
zapalovanim u motoru Jawa 638 , na coz mi jeden zkuseny stary mechanik od Jaw rikal , ze je to
zpusobeno dnesnimi suchymi benziny . Trochu mimo tema : tankoval jsem obycejnou
nee az tak narocnou Fabii 1,4/50kw Naturalem 95 u tech levnych benzinek u Makra a Hypernovy a pak
jsem jednou natankoval ten stejny benzin u klasicke Benziny , coz se ihned vzapeti projevilo mnohem
vetsi reakci motoru na pridani plynu a tissim chodem . Je to zpusobeno nizsimi/vyssimi obsahy aditiv
v benzinu . Od te doby tento levny benzin netankuji . Je mene ucinny a paradoxne muze vyjit draz
nez ten na pohled drazsi u Benziny a jinych zavedenych firem , protoze na nej vozidlo zase mene
ujede . Jde zde zase o to o jake vozidlo se jedna a zda-li umi ucinnejsi benziny vyuzit ...
Ale JAK velice musi byt ten benzin od Makra a Hypernov s-prosty , kdyz jej s TAK velkym rozdilem
rozezna ne az tak narocny motor Fabie ? Chci tim soucasne rici , ze kdyz tento benzin
obsahuje az TAK s-proste malo aditiv , tak verim , ze je osizen i na dalsich slozkach a ze muze byt
tudiz i z nejakeho "usporneho" duvodu kysele agresivni , coz plastove nadrze a potrubi
novodobych aut netrapi , ale muze potrapit veteranisty . V USA vsude a vsem cpou pro
mimosezonni odlozeni motocyklu , sekacek a traktorku tyhlety FUEL STABILizery
http://www.thefarm.org/charities/i4at/surv/sta-bil.htm , ktere pry mimo jine zabranuji i usadam
tvorenym z rozkladajiciho se benzinu , tak na tom asi neco bude ... .
http://www.youtube.com/watch?v=WpB8TBMpgzU [Martin S.] 30.10.2009 |
| V mém případě podezdřívám kombinaci olej - benzin. Škoda, že nejde vyfotit vnitřek nádrže potažený
takovou sr...ou, jakoby mazlavý karamel či co. [JB] 22.10.2009 |
| Našim to udělalo na Opelu z roku 1933 masakr - zarezlý a zaseklý palivoměr nebyl až takový problém,
ale šupiny koroze všude ucpaly potrubí a autíčko se zastavilo na jižní spojce za plného provozu.....
Olejem to nebude, máme podezření na olovnatá aditiva..... [Pepa] 22.10.2009 |
| Já jsem teď řešil to samé. Ze sítka nezbylo vůbec nic. Pouze pár drátků v trysce karburátoru. [Wanderer] 22.10.2009 |
| Ano, ale zde nejde ani tak o problém, jak zlikvidovat korozi, ale jak předejít možné korozi. Přeci
není možné, aby současné pohonné hmoty byly tak agresivní. Je mi jen divné, že nikdo podobný problém
neřeší. Logické by bylo ochránit vnitřek nádrže před korozí tím, že ji naplním plnou a tím
zamezím přístupu vzduchu. Jenže když mi to rozežere součásti nádrže, tak je tento postup
nepřípustný. [JB] 20.10.2009 |
| Na Jawamanii ale i zde se několikrát řešilo vylití nádrže epoxidem. Mě napadá něco jiného. Sám jsem
to ještě nezkoušel ale co takhle vyvařit nádrž roztokem fosforečňanu draselného nebo sodného jako se
vyvářejí parní kotle. Je otázkou jak teplotu 100°C snese lak, ale pokud by se jednalo o nádrž před
lakováním, neměl by být problém. Chromu tato teplota nemůže vadit. [pmr] 19.10.2009 |
| Zde je fotografie kohoutu z druhé nádrže, který dopadl obdobně. Zde je rozežráno mosazné síto a
kohout byl taktéž zcela nový. Nutno podotknout, že v obou nádržích byl benzín Speciál a olej
Mogul TSF. Má někdo obdobně negativní zkušenosti? A hlavně, jak se dá proti tomuto jevu
bránit? [JB] 18.10.2009 |
| Zasílám foto kohoutu, který byl na jaře zcela nový. Umělohmotné síto je úplně rozežráno a obaleno
sraženým olejem. Připadá mi to, jako by olej vytvořil takovou karamelovou hmotu, která se usadila na
bocích nádrže a kohoutu a vše rozežrala. [JB] 18.10.2009 |
|
|