MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307266 příspěvků |7553 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 127 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexŽivot kolem veteránů | Diskusní téma 21.10.2020 20:24  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Zdravím, mám dotaz. Jaké jsou výhody a nevýhody postavit vozidlo z normální registrační značky na veteránskou ??    [Tony]   17.12.2005     Přidat odpověď  
Odpověď  George, prosímtě, jestli někde uvidíš ty papíry, zkus z nich zjistit na základě jakého předpisu je to vyřazení možné. Mezi lidmi je o tuhle změnu docela zájem, ale já jsem teď hledal, hledal a oporu v zákoně nenašel- není tam o tom ani zmínka.
V jakém kraji to bylo provedeno?    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.08.2009
Odpověď  George:
O tom jsem fakt ještě neslyšel.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  04.08.2009
Odpověď  to jára: přejdi k čpp a pov. ručení budeš mít na rok kolem 300kč.jinak je to do r. 70 včetně.    [ben]   04.08.2009
Odpověď  Petr Kropáček ml.
Samozřejmě, že to jde. Je to jeden z důvodů, který dopravka uznává. Viděl jsem na vlastní bulvy dvoje papíry odhlášený s tím, že to bude převedeno do registru HV (a každý v jiným městě). Majitel odevzdal značky, malej techničák a ve velkým bylo napsáno vyřazeno z registru mot. vozidel, bude převedeno do registru HV (nebo něco v tom smyslu).    [George_H] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.08.2009
Odpověď  No to teda hledím!Ja mám Jawa 500 ohc na normálních spz-tkách,a u české pojištovny jsem platil na celý rok necelých 2100kč!Slevu bych jen prý dostal,pokud by bylo moto vyrobeno do roku 1950!Já mám rok 1958,tak že smůla!:-(    [Jára]   03.08.2009
Odpověď  přesně jak píše mirek. dneska sem dělal pov.ručení u čpp na 175/356 a na rok mě to vyjde cca na 180kč, bez jakýchkoliv bonusů. na 250-tku platím u generalli 800 kč ročně, takže toto pojištění ruším a udělám si novou u čpp. je to rozhodně lepší než veteránské značky nebo dávat čísla do depozitu.    [ben] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2009
Odpověď  Heleď, tohle se mi nějak nezdá.
Ty jsi dokázal nějaké vozidlo odhlásit a pak dát na veteránské značky? Nemáš náhodou na mysli spíš odhášení z registru pomocí čestného prohlášení o změně způsobu využití?    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.08.2009
Odpověď  V bodě 1 jsi trochu zaspal dobu. Už od začátku letošního roku jde legálně odhlásit vozidlo z běžného registru s tím, že bude přihlášeno jako HV.    [George_H] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.08.2009
Odpověď  Tak zejména:
V současný době se nemá vůbec mudrovat co je výhodnější, protože v rámci zákonů nemáme možnost volby-
1. pokud je vozidlo zapsané v registru, tak to nelze legálně odhlásit a postavit na veteránské,
nebo
2. vozidlo není zapsané v registru, pak existuje jediná legální možnost a to veteránské doklady.
Určitá výjimka je u strojů dovezených ze zahraničí, tyhle případy se ale zase musí posuzovat individuálně podle toho, co všechno chtějí přiložit k origo techničáku na magistrátním pracovišti k přihlášení na normální značky. Někdo nemá problém sehnat všechny podklady, po někom zase klidně chtějí podklady, které prokazatelně neexistují.    [Petr Kropáček ml.Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  02.08.2009
Odpověď  Výhoda veteránských značek oproti běžným není žádná, ČPP pojišťovna má pro vozidla do roku 1970 (na běžných dokladech bez testací) snížené povinné ručení za moto 350 platím 127 kč a navíc je třeba mít testace a každý rok opakovat přetestaci za 400kč (Praha) a navíc origo doklady zvyšují cenu vozu, vetránské prodejem zanikají, něco jiného je když nejsou žádné doklady to pak je vetreánská jedinou cestou.    [Mirek]   02.08.2009
Odpověď  Přehazovat značky můžeš, ale každá motorka musí být otestovaná a zapsaná v průkazu hist. vozidla. To by asi za 4 a půl nebylo, nebo se pletu ?    [Paul]   02.08.2009
Odpověď  Petr
mame doma yamahahu xs 400 rv 81, k motorce byla kopie nemeckeho TP a znacky jsem dostal za 4,5 tis. sakum prdum.. jen jsem zaplatil pojisteni a jezdim. Na motorce se akorat udelal jakysi test brzd a kontrola. Pak jsem cekal snad dva tydny a mel jsem vyrizene doklady. Jestli jsem to pochopil dobre, tak na jednu znacku muzu mit X motorek a jen prehazovat znacku.    [Standa_2] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.08.2009
Odpověď  Zdravím,pokud tomu rozumím stačí testace a dostanu Veteránskou značku?A co potřebuji k testaci?Kolik to stojí?Mám několik motorek a nějaká značka by se mě hodila.Děkuji za odpověď.    [F.Xara]   01.08.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jé jsou podmínky výměny nových průkazů historického vozidla a SPZ    [Petr]   24.09.2007
Odpověď  já mam auto z 1938 a platim jen 3/12    [adas]   06.01.2006
Odpověď  Pokud ale je vozidlo vyrobeno do 12/1952 (tuším), tak nepotřebuje mít žádnou testaci, aby platilo 3/12 sazby.    [Jirka]   04.01.2006
Odpověď  K placeni 1/12 povinneho ruceni staci testace historickeho vozidla a to do roku 1982 ne 52!!! Testaci ti udela veteran klub ktery k tomu ma dispozice.    [|Mates]   03.01.2006
Odpověď  Naprostý souhlas s Martinem.Také se nedivím,když kdejaký masňák doveze co má kola a pak s tím jezdí svatby nebo třeba točí filmy a to vše na veteránských číslech.Dobře nám tak,jsme přece češi nevážíme si,že můžeme na veteránku objet kdejakou soutěž když se na tom dá vydělat.    [sběratel]   03.01.2006
Odpověď  jo chlapi a divíte se že bude změna.Já když vidím co všechno jezhdí na veteránských značkách tak se ani nedivím.Dalo se to čekat .To chce udělat pořádek s testačními komisaři co všechno povolili na vetánský.Jim dát zahulit.To je jen odezva na jejich chování.    [Martin 40]   22.12.2005
Odpověď  Na teto adrese se pise o planovane zmene Veteranskeho zakona. Je to hodne zajimave, mozna uz nebudeme moct jezdit na veteranech vubec podivejte se na to. Je to jeden z dkazu na www.veteran.cz

http://www.vccpraha.cz/main.php?p=YWN0PWRldGFpbCZpZD0xNCZ0PTExMzUyMDM5MDk=    [als]   21.12.2005
Odpověď  Omyl. To bývalo, dnes dostanete veteránské papíry a můžete jezdit kde chcete a kdy chcete. Je pravda, že u některých pojišťoven se platí za vozidlo do roku 1952 3/12 (nebo 1/12?), a to automaticky. Ale pokud vozidlo je mladší, tak je nejlepší ta klubovka, opravdu se jenom musí s sebou navíc vozit ten průkaz HV.    [Petr Kropáček ml.]   21.12.2005
Odpověď  Zdravím. Pokud je vozidlo do roku výroby 1952, tak se u některých pojišťoven (napr. Kooperativa) platí 3/12 obvyklé pojistné sazby. Což je podle mě zajímavější než veteránské papíry, s kterými se dá legálně jezdit pouze na veteránské akce pořádané klubem, který je v nějaké asociaci. A navíc se musí vést Průkaz historického vozidla = deník jízd.    [Michal Kubánek]   21.12.2005
Odpověď  Zdravím.
Zásadní výhoda je ve snížené sazbě povinného ručení. Na vozidlo s veteránskou testací se platí 1/12 obvyklé sazby. Pokud ale máš vozidlo s doklady, tak je lepší nechat si udělat pouze klubovou testaci- je výrazně levnější a zůstanou Ti původní papíry. Pak jezdíš normálně na STK (zatím, chystá se nová legislativa), jenom s sebou musíš vozit navíc Průkaz historického vozidla a platíš tu 1/12. Jinak, když máš komplet veteránské papíry, tak se musí jednou za rok obnovovat- to je místo toho STK...    [Petr Kropáček ml.]   18.12.2005
 Přidat odpověď   (23) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006