MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306237 příspěvků |7505 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 140 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexSlužby, řemesla, kontakty | Diskusní téma 12.7.2020 10:34  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

OPRAVA LITINY


 Nemáte někdo zkušenosti s opravou ulomených řeber na hlavě či válci ? Děkuji za rady.    [Rexvelo]   03.12.2008     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě foto    [Rexvelo]   20.12.2008
Odpověď  Děkuji všem za příspěvky ohledně válce.
Mám ještě jeden dotaz. Někdo uřízl část kostry zrovna v místě "odlitku".
Tyto odlitky by měli obsahovat vysoké procento železa, že ?
Chybějíci část vyrobím ze železa, nevím ale čím to svařit, aby to drželo opravdu na 100% Nemáte s tím někdo zkušenost ?    [Rexvelo]   18.12.2008
Odpověď  Jen taková vsuvka, jsou i jiné možnosti než svařovat. Měl sem na válci u zetky ulomený 2 žebra, tak sem si z plechu příslušné šířky udělal chybějící části a přilepil je k válci dvojsložkovým epoxidovým tmelem. Bylo to jen na zkoušku a čekal sem že to brzy upadne, ale už to drží víc jak rok, samozřejmě při provozu, teplem tmel pěkně vytvrdnul. Jinak bych preferoval přibodování COčkem, ale zrovna nebylo k dispozici.    [Miku]   13.12.2008
Odpověď  Malá oprava Davide. Ve svařovací technice u nás už dávno pořídíš vše co za hranicemi. Jen musíš vědět co chceš.    [Lada]   13.12.2008
Odpověď  ¨Nic ve zlém,já jen že při takovém zahřátí se tenkostěný odlitek prostě bortí,s tím nic nenaděláš.A s tím,že se litina běžně vařila autogenem a litinovými tyčkami s práškem zase nenadělám nic já.Na některé díly jako třeba to vahadlo je to lepší než elektroda,protože to dává krásně homogení povrch skoro stejných vlastností jako původní materiál,což oceníš ve chvíli,kdy budeš potřebovat udělat nějaké složitější opracováni v místě sváru,třeba závit.Je to celkem složitá problematika,mám k tomu asi tři knížky a žádná nemá pod 150 stran:-)    [David.1]   13.12.2008
Odpověď  Davide, já to nikomu nevnucuji, ale skutečně to tak dělám. Žádný prášek k tomu nepřidávám, jenom obrousit špínu odmastit a vařit. Jako raritu jsem takto v nouzi nějakému němci svařil prasklé vahadlo na rozvodech OHC, ač jsem tomu moc nedával, chtěl jsem, aby dojel někde do servisu, pak volal, že dojel až domů.Prasklé litinové domečky z různých domostrojů takto zavařené drží.    [Lišák]   12.12.2008
Odpověď  To nejsou nejlepší rady lišáku,kolega určitě nechce válec znovu brousit,zafrézovávat sedla atd.což by musel,protože ten válec se zkroutí,to se vsadím se všemi.A potom,zapomněl jsi napsat,že se k tomu autogennímu sváření používá prášek,jako tavidlo,aby to prostě šlo vařit a ne jen připatlat.Jaromír má lepší postup..Není to pevnostní svár,ale to žebro to nádherně udrží.Jo a na vaření litiny céočkem je spec.drát,už to konečně dorazilo i k nám..Drží to s ním líp.    [David.1]   11.12.2008
Odpověď  Osobně před elektrodou preferuji autogen, místo drátu použít pístní kroužek.Litina se taví jako kaše, ale svár drží. Je to předehřáté a nepraská to.    [Lišák]   03.12.2008
Odpověď  já sem vybrousil tvar ůlomku žebra,na COčku dal málo plynu,a přibodoval.somozřejně drží to,ale nic pevnostního.jinak profi oprava je vybrousit chybějící část z litiny,a donést někomu,kdo se svářením litin zabývá.sou na to spešl elektrody,a sváří se to s předehřevem    [jaromir-noskov]   03.12.2008
 Přidat odpověď   (9) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006