MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316084 příspěvků |8180 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 150 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 17.6.2024 19:20  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

počet vyrobených kusů


 Zdravím, neví někdo kolik bylo vyrobených kusů zetek? Nikde to nemůžu najít
zajímaly by mě především tyhle typy
čz 125 A
čz 125 B
čz 125 T, Bt
čt 125,150 C    [Aero]   18.02.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  O.k. To zní mnohem pravděpodobněji než 5tis :) Jednu doma mám, tak sháním co nejvíce info.
Díky ČZtomi.    [Sámo]   04.04.2017
Odpověď  Celkový počet vyrobených kusů ČZ 125c je 30 212 ks. Čerpám z knihy "katalog motocyklů ČZ"    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2017
Odpověď  Zdravím,
nevíte někdo kolik bylo přesně vyrobeno motocyklů ČZ 125 C? Ve wikipedii uvádějí 5629 kusů z odkazem na zdroj: http://www.oldmobile.cz/modules.php?name=News& file=article&sid=39.
To mi přijde jako nějaká blbost. Už jen podle výrobních čísel jednoduchým rozdílem by jich mělo být vyrobeno 30877, zdroj: http://jawarmaniak.wz.cz/technika/vyrobni_cislaT.h tm.    [SámoRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  03.04.2017
Odpověď  Repliky moto se vyrábějí v cz je to mafie!!!    [pozor.cz]   16.02.2016
Odpověď  K té ČZ 125 t. Je neuvěřitelné, jak málo stačí k tomu, aby někdo stvořil nesmysl. Někdo si přečte, že ČZ prodávala motocykly pod značkou Indian a už v něm naplno pracuje bujná fantazie.
Koho by zajímala pravda o prodeji motocyklů ČZ 125 v USA, nechť si přečte mou knihu Jawa Californian: http://www.motomagazin.cz /index.php?action=califor nian&menu=21&pos= kniha    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  19.08.2011
Odpověď  Marcika mam nastudovanyho, to je zaklad ;-)    [F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.08.2010
Odpověď  Pánové jestli chcete pravdivé informace podívejte se do knížky pana Marčíka to je informační zdroj pro renovátory ČZ.    [Mirek]   31.08.2010
Odpověď  Nojo, koukal jsem že ten červenej skvost je teď na prodej u p. Gomoly. Nabízí ho jako "repliku ČZ-Indian". Zajímavé..    [Michal14]   30.08.2010
Odpověď  myslím,že posuzovat originalitu dle knížek p.Gomoly je stejné,jako listovat a hledat pravdu v Rudém Právu.    [emil]   24.08.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nekdo se nejspis doslechnul, ze se Tcko prodavalo pod znackou Indian.. takova slusiva variace ;-)    [F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.08.2010
Odpověď  tak jsem znovu kouknul do knihy p.Gomoly , jedná se o "Doplněné a přepracované vydání dle původního rukopisu 1999",rok vydání nikde nevidím. Vatikánu je tam věnováno 1,5 strany textu A4 str.43-45,jsou tam zveřeněny orignál dva dopisy Ev.Livia "brigadiere gendarmeria"(tedy četník/policista ne člen švýcarské gardy) a jejich překlady a další souvislosti s odkazem autora na ověřené informace a archiv ČZ ..v kostce Livio objednal stroj(na zákl.jakých kompetencí ?);dostal ho;usmlouval cenu na 2000lir.(kolik to bylo v té době? stand.verze ČZ500 9400.-,Vatikan 15 000.-Kč);neplatil; v r.1942 z něj továrna dostala 1000lir    [jirkap61]   20.05.2010
Odpověď  Je to Ferrari 125cc - 1953 - ale nemá to nič spoločné z výrobcom automobilov. Fotku celého stroja mám. K tým kópiam DKW 125 RT v Taliansku ešte viac menej patrili Moto Morini T 125, Maseratti L/125/T2 ( toto je automobilka ) Mival ( Mával) 125, Sterzi 125 a asi aj nejaké iné.
A ako vidím nakoniec to vcelku aj zaujalo, ak chceš foto a nenájdeš ho napíš si.    [M.]   17.05.2010
Odpověď  Jinak pro upřesnění - ten článek jsem naskenoval z 29 čísla II ročníku (1948) Světa motorů. Jelikož se tam o HD125 mluví jako o horké novince, předpokládám že přišel na trh právě v tomto roce. V té době se už vyrábělo naše téčko. Nevím, ale řekl bych, že nejen teleskopickou vidlicí mělo před HD náskok...    [Michal14]   16.05.2010
Odpověď  M. vpohodě, já to nemyslel nijak zle, jasně že je to forum a je dobře kdž sem dáš co víš. Mimochodem co je to za motorku ta ferrari ? Nemáš foto celého stroje?
Jinak článků o HD125 jsem našel víc, ale ten co jsem naskenoval na web byl nejobsáhlejší. V jiném kratším psali, že HD 125 bude konkurencí našich strojů v USA a že má oproti nim výhodu že v ceně není marže dovozce. Že se prý musíme snažit, aby naše čezety byly kvalitnější a trvanlivější a pak nás nová HarleyDavidson125 neohrozí - takže jak je vidět o nějaké spolupráci o které píše Gomola nemůže být řeč .. :)    [Michal14]   16.05.2010
Odpověď  Michal 14: Ja som to nepísal kvôli tebe, je to forum, tak som chcel vyjadriť moje poznatky, no a ďakujem za odkaz na tvoju stránku o tom článku som nevedel. Aj to Ferrari som tam dal iba ako príklad, myslel som, že to niekoho bude zaujímať, nie každy má dokonalé info.    [M.]   16.05.2010
Odpověď  M. : jasně já vim jak to bylo s Indian-CZ 125 i se stopětadvacítkou HD. Mluvil jsem o tom, že v Gomolově knize je vyobrazení Harley Davidsonu 125 vzniklého na základě DKW 125 RT s tvrzením, že se jedná o prototyp ČZ-Harley Davidson, který byl nějakým výsledkem spolpráce obou továren a měl se montovat v USA, k čemuž kvůli nepříznivé politické situaci po roce 1948 nedošlo. Tvrdím že je to pitomost a kachna jako hrom... to je vše.
Jinak informace o stroji HD 125, které jsem objevil v dobovém tisku, jsem dal na svoje stránky, pokud by to někoho zajímalo - viz. http://www.michalovyzetky.cz/index.php?obsah=archiv&clanek=harley-davidson    [Michal14]   16.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Podoba s T-čkovým motorom aj na motocykli s takým zvučným názvom.    [M.]   16.05.2010
Odpověď  Co je netolerantního na připomenutí obecně platných pravidel renovování?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  15.05.2010
Odpověď  Neuvěřitelná snůška demagogie.    [Honza l]   15.05.2010
Odpověď  I mezi veteránisty je bohužel spousta netolerance a závisti. Ano, někoho lze nejvíc nasrat tím, že mám něco pozoruhodného.    [Lada]   14.05.2010
Odpověď  ČZ Vatikán je opravdu zajímavé téma, které krásně odhaluje všechny nešvary, které se kolem veteránů nejen u nás, ale i v celém světě, dějí. Nazveme-li výtvory našich veteránistů replikami, pak se ptejme, jaký smysl tyto repliky mají. A srovnejme s u nás asi nejznámější replikou Tatry President. Já tvrdím, že ČZ Vatikán, pokud nejde o originál a ten pokud vím nikdo nemá, je veliký nesmysl a není jediný pádný důvod je vytvářet. Ač mohl mít renovátor bohulibé úmysly, to co vzniklo a vzniká je ve svém důsledku jeden veliký nesmysl. Balamutí se tím laická veřejnost a nasírá veřejnost odborná. Ať si majitel se svým motocyklem dělá co chce, ale potom ať jej nevystavuje na veřejnosti a už vůbec ne na veteránských akcích! A testační komisaři ať takovému výtvoru neudělí testaci. Kdo jiný by měl veteránisty vychovánat?
Chtěl bych upozornit na to, že repliku nevytvoříme pouhým složením a přelakováním původních dílů. Replika je zcela nové vozidlo, řídící se zcela jimými principy než jsou ty renovační či restaurační.
Kdy už si lidé uvědomí, že nemohou mít všechno nač si vzpomenou a na co mají peníze! Vždyť i to, že se žádný kus nedochoval, má své kouzlo.

Jinak závěry pátrání o tomto tématu zveřejnil pan Gomola opravdu v časoopise TipPro Oldtimer. Bohužel nevím v jakém čísle, ale mám jej doma.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.05.2010
Odpověď  Ako naschvál nemôžem nájsť fotku tej objednávky na Vatikána. Objavím to keď tu nebudem hladať, tak to býva.
Pokial sa jedná o fotografiu HD-ČZ : Je to tam popísané trochu domotané. Po 2. sv. vojne sa motocyklové fabriky snažili vyrábať aj v Amerike úsporné motocykle. Vtedy začala fy. Indian dovážať motocykle ČZ 125 a neskôr dala na nádrž aj názov Indian, no rok pred tým ako sa to stalo ich reklamovala pod názvom Chek. ČZ-Indian 125 sú vcelku známe, no a konkurent Indiana fy. H-D zasa vsadila na výrobu okopírovaním motocykla DKW 125 RT, a v roku 1947 ho začala predávať pod názvom H-D 125 typ "S", a ten sa stal neskôr podľa jedného z ich predajcov Deana Hummera, známy ako H-D Hummer. A práve tento motocykel je na fotke v knihe pána Gomolu. Motocykle DKW 125 RT, boli v tej dobe kvalitnými strojmi a tak ich rámci súčasti vojnovej reparácie okopírovalo veľa krajín ( USA, Anglícko, Taliansko,Španielsko, Japonsko a v rámci východného bloku ako prvé Rusko - aj keď tu je to trochu komplikovanejšie, Poľsko, Maďarsko a v neposlednej rade určitú podobnosť vidieť aj na ČZ 125.    [M.]   14.05.2010
Odpověď  Souhlasím, mám první vydání a určitě to tam není. V časopise oldtimer to vyšlo až pár let po jejím vydání, je možné že novějších doplněných vydání knihy to bylo doplněno. Jinak to že p. Gomola mluví v knize o 14 kusech bych nebral až tak vážně. Taky tam mluví o stroji ČZ-Harley Davidson a podobných pitomostech...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.05.2010
Odpověď  V první verzi té knížky to určitě není...    [Meela]   14.05.2010
Odpověď  jsem si skoro jistý, že v knihze p.Gomoly ta korespondence je,(měl jsem ji půjčenou někdy koncem minulého roku, je možné, že to bylo doplněné vydání,poduk to tam dříve nebylo) několik dopisů jak ze strany ČZ, tak ze strany Evangelisty Livia,snad i s odstupem několika let?, dokonce tuším že jel zástupce ČZ peníze vymoci do Vatikánu .. , je možné že p.Gomola dohledal tuto korespondenci v archivu, kdo knihu má ať to příp.nalistuje a potvrdí, nebo si ji znovu půjčím ..    [jirkap61]   14.05.2010
Odpověď  Je to věc názoru Luboši. Myslím, že pitomec je spíš ten, kdo ji myslí, že má patent na rozum, nežli ten, kdo si za své peníze postaví motorku podle svého gusta.
Již to tu bylo mockrát a je zřejmé, že spousta lidí stále nechápe, že výroba replik vozidel ať již pro vlastní potěšení, nebo jako podnik není nic závadného, pokud se to neprezentuje jako originál. Specielně u Vatikána nejde o typickou repliku a nepochybuji, že nikoho z majitelů ani nenapadle tvrdit, že má originál. Pokud jde navíc o seskládaný motocykl (a takových je-proč ne?), tak není žádný důvod se nad tím pozastavovat, natož urážet majitele.    [Honza l]   14.05.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to jen myšleno "replika ČZ Vatikán".Informace jsou vlastně dost protichůdné,Miroslav Gomola uvádí ve své knize že "na objednávku Vatikánu bylo vyrobeno 14 ks pro papežskou gardu".Marčík se zase odvolává na rukopis zaměstnance ČZ pana Kohlíčka,který potvrdil výrobu jen tří kusů.Je známo pouze 5 dobových fotografií ČZ 500 v provedení "Vatikán",je možné že se jedná o fotografie jediného stroje.Je to jedna pravostanná a jedna levostranná fotografie motocyklu na černém pozadí,jedna fotografie s jezdcem a "kanadou", a dvě fotografie z výstavy v Praze 1939(jedna ostřejší zachycující samotný stroj,druhá s návštěvníky výstavy).Nikdy jsem neviděl foto bílé ČZ 500 ve službě u švýcarské gardy,nedokážu si ani představit že by motocykl řídil švýcarský gardista v kamaších,také je nepravděpodobné že by stroj/e objednával jen člen gardy a ne její velitel.    [Martin Štindl]   14.05.2010
Odpověď  Znamená to že někdo vyrábí díli na CZ 500 v replice? anebo co je myšleno slovami replika ČZ 500???    [Jirko]   13.05.2010
Odpověď  Podle mě veteránské hnutí a s tím související renovace, by měly spočívat v tom, aby výsledek práce co nejvíce odpovídal skutečnému provedení stroje tak jak opustil fabriku a to nejen co do konstrukčních částí, tak povrchové upravy a doplňků. To vše samozřejmě v souladu s původním výrobním číslem. V zásadě si myslím, že použití kvalitních replikových dílů (výfuky, ráfky atd.) není zas tak moc na závadu, pokud jich na stroji není většina.Stejně tak asi dnes nikdo nemůže lakovat asfaltovými, nabo s jakými se dříve pracovalo, barvami. Systém mám ventilek , postavím si Čechii je podle mě podvod a honba za kšeftem. Protože asi nikdo nemá originální alespoň motor, nebo rám s výrobním číslem vatikána, neměl by se nikde žádný stroj v tomto provedení objevit. Pokud ano, pitomec je slabé slovo.    [Luboš H.]   13.05.2010
Odpověď  Jinak ta legenda se zřejmě traduje už dlouho, protože krátkou zmínku o "službě bíle ČZ ve Vatikánu" jsem objěvil i v 1. ročníku časopisu Motocykl z roku 1949..
Taky nemám moc radost, že každý kdo se dostane k ČZ500 jí hned lakuje na bílo. Chápu že to pro laiky může být velmi efektní provedení, ale pořád to bude jen víc nebo míň povedená replika, kterých je dnes už asi víc než kolik bylo originálů. Mimochodem, na setkání motocyklů ČZ ve Strakonicích k 90. letému výročí firmy byla jako nejlepší předválečná motorka vyhlášena právě replika vatikána (přesto že v pozvánce stálo, že pořadatelé upřednostňují autentický stav strojů a krásných kousků tam bylo nepočítaně- včetně původní nerenovované pětistovky se side...)    [Michal14]   13.05.2010
Odpověď  Tzv. Vatikánská pětistovka je už dnes takřka součástí lidových legend, ale moc jasného toho kolem ní podle mě není a je otázka jestli někdy bude. Taky jsem četl různé články o tom, že bylo dodáno do vatikánu přes dvě desítky kusů které byly užívány při přehlídkách a že ČZ500 byla právě k tomuto účelu vybrána pro tichý chod motoru. Podle všeho je to jen lidová legenda, stejně jako to že obvykle chromované části byly pozlacené 24karátovým zlatem (což v jednom článku taky psali).
Jisté je to, že alespoň jeden kus existoval a byl vystaven v Praze v roce 1939 s popisem "ČZ500 pro Vatikán" což je vidět na dochovalých fotkách.
V knize M.Gomoly žádná korespondence není (pokud jí nepřidal do nějakého novějšího vydání) ale byla svého času zveřejněna v jeho časopise Tip pro Oldtimer. Z ní se opravdu zdálo, že ČZ naletěla podvodníkovi, kterému dodala jeden takto vypravený stroj a nakonec za něj ani nedostala řádně zaplaceno.
Dobových fotek vatikána ale existuje víc, jeden je třeba vybaven bílou kanadou. Je možné, že když už to dělali, že vyrobily víc kusů. Desítky to ale podle mě nebyly a do vatikánu na nějaké přehlídky oficiálně taky žádná z nich nedoputovala...    [Michal14]   13.05.2010
Odpověď  Je otázkou, kdo je pitomec, zda ten, kdo dělá repliky slavných značek, modelů atd., nebo ten, kdo se takto vyjadřuje.    [Honza l]   13.05.2010
Odpověď  No otázkou je, co z archívu zbylo. Pokud vím, tak velkou část odvezla Cagiva.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.05.2010
Odpověď  pan Marčík ve své knize píše "na objednávku člena papežské gardy" ne tedy velitele; dále píše o pěti dochovaných fotografiích - v jeho knize by se dali tušit DVA různé stroje , ale posuďte sami; nějaká orig.korespondence ohl.koupě motocyklů pro papežskou gardu je myslím uveřejněná v knize od p.Gomoly, měl jsem ji jen půjčenou z knihovny takže s ? ; kdo má zájem,čas .. seriozně bádat, pak je za určitých podmínek přístupný archiv ČZ ve Strakonicích.    [jirkap61]   13.05.2010
Odpověď  dle podkladů do r.1989 byl vyroben JEDEN kus ČZ 500 Vatikán.Ten byl vystaven na veletrhu v Praze v roce 1939.V té době jsme byli součástí Velkoněmecké říše a začínala 2. válka.Dnes každý pitomec ,mající díly ČZ 500 z toho dělá tzv.Vatikán.Těchto rádoby vatikánských ČZ je asi deseti či dvaceti násobek původně vyrobeného motocyklu.    [emil eilelt]   13.05.2010
Odpověď  Na ledaskterém větším veteránském setkání je "papežská" ČZ 500 k vidění. V klasické ČZ (černá + chrom) ji to podle mě sluší mnohem více, nicméně jsem ji tak viděl snad jedinkrát. Podle mého osobního soudu to je škoda, nemluvě o zavádějícím fenoménu "folklórního veteránismu", čili zkreslování historických skutečností. Pár fotek na: http://cz500.borec.cz/fotogalerie.html    [JzK]   13.05.2010
Odpověď  Co se týče bílého provedení ČZ 500 pro vatikánskou švýcarskou gardu,tak věrohodné přesné údaje jsou minimální.Je zmiňováno,že bylo objednáno 14 strojů,vyrobeny pravděpodobně jen 3 kusy,jeden z nich byl vystavován na jaře 1939 v Praze.Podle dokumentace stroje údajně objednal Evangelisti Livio - někde se píše že to byl velitel papežské gardy,jenže v roce 1939 byl velitelem gardy Oberst(plukovník)Georg von Sury d'Aspremont.Jediný dodaný stroj nebyl nikdy v plné výši zaplacen,naštěstí pro továrnu tento vyrobený a vystavovaný motocykl znamenal perfektní reklamu.
Na portálu stream.cz je zase toto video
http://www.stream.cz/video/11/422541-ciza-pro-papeze-cz-500-vatikan/?word_id=803622
bez komentáře či vysvětlení,pouze text:V roce 1939 vyrobila továrna motocykl pro švýcarskou papežskou gardu, ve skutečnosti naletěla továrna podvodníkovi, který s papežským motocyklem zmizel.
Pouštěl jsem si to ze zvědavosti že se zase něco zajímavého dozvím,ale jen tato nepodložená zmínka mě nepřijde zrovna věrohodná.    [Martin Štindl]   12.05.2010
Odpověď  něco se mi plete 12 nebo 24 kusů - musel bych zalistovat v chytré knize..
Každopádně se nedochovala ni jedna.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.05.2010
Odpověď  A kolik mohlo být jen tak pro zajímavost vyrobeno čz 500 vatikán? Díky    [rohlicimuz] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.05.2010
Odpověď  Děkuji, moc mi to pomohlo.    [Aero]   19.02.2010
Odpověď  Tabulkové údaje
čz 125 A : 7703 ks
čz 125 B : 10018 ks
čz 125 T : přibližně 75000 ks
čt 125,150C : přibližně 130000 ks
Označení ČZ 125 Bt není přesně definované,může být považováno jako označení pro všechny vyráběné motocykly ČZ 125B a T (1947-1950),nebo Bt lze označovat stroje vybavené teleskopickou vidlicí ze souběžné výroby B a T - výrobní čísla 160276 až 161724.    [Martin Štindl]   19.02.2010
Odpověď  omlouvám se, nějak se mi to tady splašilo, tohle patří do jinyho tématu :)    [slawa.cap] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2010
Odpověď  Ten čep, kterej nemá ozubení do kuželu je podle mě z C - nebo minimálně ten z C vypadá stejně, tím pádem bych řekl, že je novější. Takže do B bude patřit asi ten kuželovitej :) Nevím na kolik se lišili motory B a T během výroby
Ty příložky ti můžu změřit, ale budou na C, tak nevím, jestli ti to pomůže.
Z fotek tlumičů toho moc nevidím    [slawa.capRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.02.2010
 Přidat odpověď   (43) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006