Nazdar fandové krásných ladných strojů, tak se mi nakonec povedlo mou čízu zrenovovat a získat pro
ní i veteránské papíry. Budu rád, když stav okomentujete, zkritizujete a také trochu pochválíte. Dík
David [capin] 27.05.2010 Přidat odpověď |
| Jo a na motoru chrom star páka a řadička [Mirekku] 01.03.2012 |
| Já mám lodovku a jediné co je v chromu je kryty zadních kluzáků a kolena výfuku, a matice co drží postranách vidlici a přepínač světel jinak jen barva i na pružine sedla a ost. I když ta pružina dlouho jsem to nezkoumal, ale možná je to černěné musel bych se podívat bylo to dost špiavé. [Mirekku] 01.03.2012 |
| To co ses dočetl je také správně. Takto se to kombinovalo: chrom na nádrži tak i na kolech a když šedá nádrž tak s černýma kolama. Ale jsou i vyjímky kde to takhle přesně nesedí, protože když byl nedostatek dílů, tak se použilo to co bylo na skladě, aby se zachovala produktivita výroby, takže se lze setkat i s jinou kombinací a také ber v úvahu, že si to mohl původní majitel prohodit atd. [martin S.] 01.03.2012 |
| Tak super. S linkou počítám, ale právě jsem se většinou dočetl, že u 150C pokud byly černá kola, jednalo se o provedení "lidové" a chrom na nádrži tedy nepřipadal v úvahu. Při provedení "klasik" zas jen chromové ráfky. Chci motorku později přihlásit na vet. papíry, tak abys tím nebyl problém. [clockwork69] 01.03.2012 |
| Jistě že je to možné, ale ty kola by měly mít bílou linku. Mám to tak u ČZ 125 C rv.1952 v původním stavu. [Libor L.] 01.03.2012 |
| Ahoj, pouštím se do renovace ČZ 150C. Chtěl bych se zeptat, zda je možné mít nádrž po stranách v chromu a uprostřed černou a k tomu černá kola. Díky moc za odpověď. [clockwork69] 01.03.2012 |
| Když budeš mít chvilku, oměřil bys mi ho? Díky [jawarmaniak] 12.02.2012 |
| Jestli madlo někdo dělá v replice nevím,ale lze ho vyrobit z kulatiny. [Martin Štindl] 12.02.2012 |
| Tak mě napadá Martine.. dá se to madlo tandemu někde koupit? Na mém je dobově upravené madlo pro kožené sedlo, ale není to ono... [jawarmaniak] 12.02.2012 |
| Pěkná práce [jawarmaniak] 12.02.2012 |
| Druhá strana.SPZ jsem musel vyretušovat,moto není moje. [Martin Štindl] 10.02.2012 |
| Hotovo.Dnes stráví poslední noc v mé dílně a zítra ji předávám majiteli. [Martin Štindl] 10.02.2012 |
| Vypadá to moc dobře. Smontování motocyklu už je ta odměna. já si též myslel,že to stihnu dříve a nakonec se renovace protáhla na jednou tolik. Pokud je člověk důsledný,stojí to čas... [Jirka12] 21.01.2012 |
| máš to moc hezký.taky mě tento rok čeká skládaní. [aldafiny] 21.01.2012 |
| Postupuji,oproti mému hrubému odhadu se renovace protáhla až o čtvrt roku.Ale teď už je to nešpinavá práce,ta nejhezčí část renovace. [Martin Štindl] 20.01.2012 |
| Koukam, ze je dobre, ze jsem chvatl. Ja prvni CZ taky pocital, prisla mne komplet na cca 42kKc, ale byly v tom veskere zinky a veskere chromove drobnosti na druhou vyvozku. [Pája] 09.09.2011 |
| K tomu soupis a kontrola všech dokoupených komponentů.Motor v zetce je můj rezervní,původní je teď už rozebrán a vyvařován hliníkem,klika i válec po GO.Udělal jsem i zběžný součet dosavadních finančních nákladů,v tomto stavu je celkový peněžní obnos investovaný od začátku renovace celkem 31 665 Kč.A to jsou pouze vynaložené peníze,zatím není započítaná samotná práce. [Martin Štindl] 07.09.2011 |
| Dnešní závěrečná montáž a kontrola spasování součástí. [Martin Štindl] 07.09.2011 |
| Capin-pružina sedla není céčková ale péráková. Céčková má větší průměr a je kratší. [arny] 19.03.2011 |
| Jo tohle jsem na tom svém motoru taky našel, http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=113&idtop=25731 tady mám pár fotek koukni na to, jsou tam i nějaké další odlišnosti (aspoň myslím, zase tolik motorů jsem ještě neviděl :-) [Meela] 19.03.2011 |
| Omlouvám se.Níže jsem napsal "na levém",ten výřez je samozřejmě na pravém karteru. [Martin Štindl] 18.03.2011 |
| Pro porovnání "standartní" Céčkový motor s krytem řetězu.V karteru je výřez zaoblen. [Martin Štindl] 18.03.2011 |
| Levý karter s víkem zapalování C,výřezy k sobě lícují. [Martin Štindl] 18.03.2011 |
| Tady je detail pravého karteru s výřezem pro kryt řetězu,výřez není zaoblený jako u normálního Céčka,zde je vidět ostrý zlom.Nad výřezem pro kryt řetězu je vidět i zakončení zaoblení.V tomto místě je právě u typu 351 a 352 výřez pro kryt řetězu. [Martin Štindl] 18.03.2011 |
| K tomu níže popisovanému motoru *363 641* jsem dnes dostal na díly druhý s podobně vysokým výrobním číslem *363 146*.Oba jsou podle uchycení řetězu určené pro ČZ 125/150C,ale od "standartních" sériových motorů nesou na levém karteru náznak že se jedná o motory vyráběné zároveň s typem 351 a 352. [Martin Štindl] 18.03.2011 |
| Výrobní číslo motoru *363 641*.Na rotoru magneta je rok výroby 55. [Martin Štindl] 14.03.2011 |
| Číslo na krku rámu,vyraženo zkušebnou v roce 1955. [Martin Štindl] 14.03.2011 |
| Tak už má to Céčko v dílně.Doklady jsou ve skutečnosti z ČZ 125T která byla zničena při nehodě,samotné doklady byly tehdy odkoupeny a proveden přepis rámu a motoru. [Martin Štindl] 14.03.2011 |
| Omlouvám se, spletl jsem si příspěvek [Standa B] 08.03.2011 |
| A nemohl by mi to někdo omalovat? Já bych si to vyrobil. [Standa B] 08.03.2011 |
| Chlapi díky za radu [Honza3] 08.03.2011 |
| Honza3: je to typ 352 r.v. 1955. [Freddie] 06.03.2011 |
| Tak ten by měl být na kývačku a to už byla ve výrobě hodně dlouho [slawa.cap] 06.03.2011 |
| Zdravím . Mám motor číslo 471 423. Je to motor z cčka nebo z kejvačk y ? Koupil jsem ho k cčku. Díky za radu. [Honza3] 06.03.2011 |
| dneska byl v chotusicích další motor 125 s vyšším číslem, 391693... [Meela] 05.03.2011 |
| Martin Štindl má moc pěkně zrenovovanou ČZ 125 T a myslím že i 150C, vystavil ji tady! A Michale 14 taky se pochlub jak vypadá tvoje renovace, ať jsem hledal nikde jsem nic neobjevil, moc rád bych se podíval, jak vypadá mistrova práce, budu se těšit, Franta. [Fany] 05.03.2011 |
| Špatný číslo,myslel jsem *363 641*,označil jsem myší druhý údaj. [Martin Štindl] 04.03.2011 |
| Mám trošku jasněji o tom kamarádově Céčku *362 215*.Podle toho co říkal jeho strýc,tak je ta motorka sestavena doma po objednání komplet dílů. [Martin Štindl] 04.03.2011 |
| Určitě linkovaní na kastlících bylo na pár vývozních kusech, něco na speciální přání zákazníků a možná i něco bylo namontováno, jako přebytky z výroby. Každopádně linkovanou vidlici na céčku jsem viděl jen na novodobých renovovaných kusech. [jawarmaniak] 04.03.2011 |
| Pěkná a náročná renovace! Ano, linky na kastlíkách a vidlicích by neměly být - tak se to píše, ale já si pamatuji, že tam byly i z fabriky, kdysi jsem koupil od prvního majitele 150 C a tam byly linkovány kastlíky z výroby, jediný majitel byl starší invalidní člověk, mel amputovanou nohu a upravenou stupačku, on si určitě linky nenechal dodatečně zhotovit!Motorku jsem měl asi 30 let v původním stavu a před několika lety jsem ji zrenovoval, linky byly na nádrži i obou kastlíkách, takže to, že kastlíky nikdy nebyly linkovány není stoprocentně podloženo. Maslím si, že i ostatní jste se s tímto setkali - napište! Napište i vaše poznatky s olinkováním přední vidlice! [Fany] 04.03.2011 |
| Někde jsem viděl motor v.č. 362308,ale byl v ortopedii. V archyvu ČZ jsou jakési rozpisky změn, kde se uvádí přímo u v.č.362215 poslední montáž motocyklu ČZ. [Pavel] 02.03.2011 |
| Meela> To neni zadnej vystupek, ale "dobova uprava". Bud se ulomilo oko, nebo strhnul zavit v karteru, tak nanejtovali plech na kryt a pak je to nasroubovany, nebo opreny do karteru. Mel jsem to taky na jedne masine. [Pája] 02.03.2011 |
| Meela:to Céčko je zatím u kamaráda ve sklepě,fotky jsou pořízeny v přítmí s bleskem,podrobněji jsem to zkoumat nemohl.Na výrobní číslo jsem si musel posvítit zapalovačem,více se zjistí až na denním světle. [Martin Štindl] 02.03.2011 |
| Dyť je nádherná, škoda renovovat :-( Ideální by bylo sehnat jinou, tu mu zrenovovat a tuhle vyleštit :-) Aspoň všechno pořádně nafoť... P.S. co to je na tom krytu řetězu u motoru za výstupek? [Meela] 01.03.2011 |
| Martin Štindl: škoda že se kamarád nechce nechat ukecat. Vypadá celkem zachovale a taky bych ji nechal v originále. [Jirka Blažek] 01.03.2011 |
| To je Céčko kamaráda,já jsem mu také nabízel že bych ji zkusil jen nutně vygenerálkovat,ale on trvá na úplné renovaci.Stejně chybí klaxon a původní sedlo,i když je to jedno z nejmladších Céček,výsledná bude mít sedlo i tandem gumové. [Martin Štindl] 01.03.2011 |
| Marine Š., podle fotky vypadá motorka celkem pěkně zachovalá, není škoda ji renovovat? Pravda je, že dělaám úsudek na základě jednoho mizerného obrázku, ale čím jsem starší, tím více se přikláním k názoru, že na akrylát a nové chrómy je vždycky dost času [JzK] 01.03.2011 |
| Ještě se podívám na ty doklady až se najdou,podle nich se snad dovíme více.Možná už byla vyrobena v roce 1954.Tu motorku budu mít v blízké době v dílně,takže ji budu moci prozkoumat detailněji.Na předním blatníku chybí i úchyty přední SPZ,nebyl vidět ani náznak po jejich odstranění,ale to se zjistí až při pískování. [Martin Štindl] 01.03.2011 |
| Ano, já jsem s ním o tom svého času diskutoval, údaje v tabulkách dal dohromady na základě záznamů z archivu ČZ a ví o tom že to není 100% přesné - např ty neodpružená céčka se vyrobila prokazatelně i s vyššími čísly. Jinak ten rok 1953 nejspíš zvolil proto, že to byl určitý mezník - předěl mezi typy ČZ a jednotnou národní řadou Jawa-ČZ, která nastoupila v roce 1954, a chtěl skončit před kývačkama (moje doměnka). [Michal14] 01.03.2011 |
| Kniha má názov: NAŠE MOTOCYKLY - II.DÍL ČZ 1930 - 1953. Možno tá výroba bola aj v roku 1954, ale to už by kniha nemala zahrňovať. Pýtali ste sa niekto na to pána Marčíka? [M.] 01.03.2011 |
| Myslim, že Martin je natolik zkušený, že by motor z kývačky 352 poznal. Spíš to bude tak, že ty tabulky nebudou na 100% přesné. Já mám např. zase pevnou 150C, která má taky vyšší v.č. než je strop v Marčíkově tabulce. Pokud není číslo přeražené (taky už jsem se s tím setkal) a není to motor 150/352, pak jediné vysvětlení je nepřesnost v tabulce... [Michal14] 01.03.2011 |
| vojta: není. Tohle je ještě céčko [jawarmaniak] 01.03.2011 |
| a není tam motor z 351, 352 ???? [vojta] 01.03.2011 |
| 150 ne, ale mám motor 125, co má číslo vyšší než je v tabulce z Marčíka... [Meela] 28.02.2011 |
| Nechci zakládat další diskusi,tak to drze nacpu sem.Kamarád mě ukecal abych mu zrenovoval Céčko a dnes jsem udělal zběžnou prohlídku a soupis dílů.Překvapilo mě vysoké výrobní číslo na motoru a to *363 641*,ražení je v pořádku,na motorce chybí sice štítek,ale je komplet s doklady i pojištěná(není v depozitu),papíry se musejí ještě najít.Čísla evidence u stopadesátky končí rokem 1953 a výrobním číslem *362 215*.Motorka je až na pár zásahů majitele čisté mladší provedení 150tky v základní verzi,zadní lampa už má(asi původní)sklíčko diamant,patice je normál odizolavaná dvoudrát.Chci se zeptat jestli tady má někdo také Céčko s v.č. převyšujícím 362 215. [Martin Štindl] 28.02.2011 |
| ZČ:táhlo zadní brzdy by mělo být černěné stejně jako páčky na brzdách. [Martin Štindl] 20.07.2010 |
| Díky za informace, už se na tom pracuje. [capin] 19.07.2010 |
| Ahoj, vypadá naprosto parádně. taky jednu renovuji. Krytika a zároveň dotaz pro ostatní:
chromované táhlo zadním brzdy. V originále by mělo být černěno?? [ZČ] 10.07.2010 |
| Jo,tohle bohužel signalizuje proraženou cívku.A ještě tři menší dodatky:1.podle fota to vypadá,že
jsou vzadu sklopné stupačky pro Jawu péráka - ale takto se o stupačku bude ohýbat táhlo zadní brzdy
jakmile dojde k většímu propérování.Normální doplňkové tandemové stupačky jsou v ose s dírama. 2.Tu
startovací páku je bezpečnější přesunout na tisícihranu do pozice "1.hodiny" aby se
nepřepínala vratná pružina. 3.Bowden přední brzdy by měl jít přímo podél švu stranic vidlice,takto
přehozen okolo vidlice bude bowden odírat lak na vidlici. [Martin Štindl] 09.07.2010 |
| Tak pánové, ještě není všechno hotovo. Když se zahřeje, zdechne. Takže asi poškozená cívka. Je to
tak? Ještě musím doladit tuhle "drobnost". [capin] 09.07.2010 |
| Zatím se neobjevilo dobové foto černé ČZ 125/150C s nadstandartním linkováním blatníků,schrán a
vidlic.U černé základní verze byly z výroby linky pouze na nádrži,kde vlastně byly
nutností-oddělit/zamaskovat přechod lakované části a chromovaných boků.To že se u typu C upustilo od
linkování více částí stroje(vyjma exportní červené verze)mělo především ekonomické důvody - menší
pracnost a zkrácení výrobního času stroje.To že je dnes velká část zrenovovaných ČZ
125/150C(zákl.verze) nadmíru linkována je částečně způsobeno špatnou informovaností
renovátorů(inspirace ve vývozní verzi C,nebo v linkování staršího typu T),částečně snahou mít svůj
stroj co "NEJ".Nadruhou stranu dnes nelze úplně popřít výrobu nadstandartně linkovavé
základní verze,ale pokud nějaké takto linkovaná Céčka byla vyrobena,tak opravdu v jen malém počtu
kusů. Obrázek:standartní sériová ČZ 125/150 C z konce roku 1950. [Martin Štindl] 27.05.2010 |
| Jaromíre - ukaž mi jedinou dobovou fotografii, kde má céčko linkované blatníky a kastlíky. Samo
sebou, že jich pár jezdilo, ale ve valné většině si to dolinkovali lidé až doma. A z pár
olinkovaných kusů, co udělala továrna na speciální objednávku usuzovat na celek nejde. Nechápu, že
se zetky pořád linkují, jako Péráci!! [jawarmaniak] 27.05.2010 |
| No já myslim jaromíre, že to tam právě orig nebylo... že je to hezčí je možný - ale je otázka zda se
snažíš motorku co nejvíc vyšperkovat, nebo zda se chceš co nejvíc přiblížit původnímu stavu. Ale to
je každýho věc... [Michal14] 27.05.2010 |
| olinknutý blatníci sou asi hezčí,i dle mě,ještě olinkovat prolis na kastlíkách.to tam bylo orig a je
to tam pěkný.snad mi na ní někdy taky zbude čas [jaromir-noskov] 27.05.2010 |
| Víček bylo několik druhů, buď chromové nebo bakelitové, ale na tuhle kresavici bych dal chrom,
bakelit bych nechal na lidovkách. Těch chromovaných byly dva typy které ale zvenku vypadaly stejně -
jeden měl na spodku odměrku na olej, druhý ne. [Michal14] 27.05.2010 |
| Hezký! Krásný! Kritika- stojan je moc šikmo dopředu,motorka pak blbě stojí a stojan se
ohýbá. [Monty] 27.05.2010 |
| Díky pánové, původní stav byl dost obouchaný a porezlý. Jinak ke svíčce jsem dal kabel bez fajfky,
je tam pouze očko a matička, jak psal Michal14 a to víčko mě mrzí, to ještě poopravím. Kupoval jsem
ho na burze, ale asi jsem se trochu nechal napálit. Jak by mělo přesně vypadat? Dík. [capin] 27.05.2010 |
| Na tu fajku jsem taky koukal, ale řek jsem si že je tam nejspíš kabel bez fajfky jen s očkem a
matičkou, prostě tak jako 100% original. [Michal14] 27.05.2010 |
| Nevím jaký byl původní stav,ale nyní KRASAVICE-gratulzji.Možná se mi to jen zdá,ale nemáš tam
kovovou fajfku na svíčku ? [skvarek] 27.05.2010 |
| Perfeita, melhor que zero Km. [Pedro] 27.05.2010 |
| Víčko nádrže by asi mělo být jiné. [Miku] 27.05.2010 |
| Moš to moc pěkný. Pokud chceš i kritiku, tak já osobně bych vynechal ty linky na blatnících a sehnal
bych si orio víčko nádrže - to tvoje je z kyvky. Ale to je detail... [Michal14] 27.05.2010 |
| Ahoj, moc se mi to líbí, máš to pěkně udělaný:-) [Miku] 27.05.2010 |
| Parabéns, bela relíquia. Parece que sua reforma deixou tudo original. Sou do Brazil. [Pedro] 27.05.2010 |
| A ještě z druhé strany. [capin] 27.05.2010 |
|
|