MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302655 příspěvků |7333 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 83 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 12.11.2019 20:12  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma  Dobry den
Zhanam vysokonapetovu cievku do magneta zapalovania na CZ 150 C. Vie mi niekto poradit, kde takuto cievku zozeniem, resp. kde by som nasiel nahradu tejto cievky? Popripade kupim. Dakujem    [vlasto]   21.01.2007     Přidat odpověď  
Odpověď  to je prave to jiný, všechny 4 polove nastavce magneta jsou plechy a jen pouze mezi třemi je feritový magnet,tedy dva celkem! to sem zjistil dnes. proto je jeden pol silne magnetovy,protoze ho obklopují dva magnety,kdežto dalsi dva poly jen jeden magnet,tudiš jsou přesne polovicni sily! 4tý pol uz neni magneticky vubec,nesousedí u něj žadný magnet,naco tam tedy je?
vam(stadion,pilky,moderni terení motorky,..) nastane pohyb neutronu díky pritahovaní sever-jih

me nastava vlastnost pritahovat slabší magnet silnejším. moc by me pomohl

osciloskop,ale nemam zadny a moc to s nim přeně neumím, nemohu zaznamenat presny prubeh proudu za otacku. pouzivam jen stroboskopicky jev žarovky 1,3V, zpomalování natočených videíí a tak podobne. dnes mi test nevyšel,už sem si myslel,že sem odtrh našel,ale jikra byla slabá.

zitra ti nafotím ten rotor,at si predstavíš ty poly a dva ferity    [pawka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2012
Odpověď  Ano,zelená a červená kóta je taky 5mm,pólové nástavce jsou střídavě S, J.
V knížkách se nejčastěji popisuje princip u dvoupólové magnetky,analogicky to platí i pro vícepólová magneta.Hodnoty magnetického odtrhu se pohybují jen v určitých mezích a musíte si je najít zkusmo pro každý typ magnetky.Bez zkušeností a detailních znalostí to ale jde špatně,proto jsem pro jednoduchost napsal jen konkrétní hodnoty pro určité magneto.
Neznám přesně magneto na PF, ale nevidím důvod proč by měl být každý magnet jiný.    [Tomáš S.]   08.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  oprava fotky    [pawka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2012
Odpověď  ještě maly dotaz kolik jsou ty otazky a ta zelena kota je taky pět vid?
[url=http://postimage.org/imag e/54phxxk3b/][img]http:// s7.postimage.org/54phxxk3 b/dotaz.jpg[/img][/url]    [pawka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2012
Odpověď  jednu knizku sem cetl,tam bylo neco o dvoupolovem magnetu, jak jsou ty podkovy. ale nejakou dalsi bych uvital,tak jestli znas nazev.

ja to mam do PF62 stabilni motor. to asi bude jine,nez stadion. neni tech 5mm moc? kolik potom je mm pol civky na polu magnetu,pri tech 5mm za predchozim magnetem?

a jak to ma stadion? dva magnety sever a dva jih?

PFka ma jeden magnet silny,dva slabé a čtvrtý je nulový    [pawka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pawka: tohle v žádném návodu nenajdete,ale jen v odborné literatuře o magnetovém zapalování.Hodnoty 7 a 10mm platí pro šestipólové magneto.Pro čtyřpólové magneto ze stadiona je hodnota cca 5mm (na fotu).Snažte se tedy nastavit magneto tak,aby přerušení kontaktů nastalo při nafocené poloze cívky vůči rotoru. V jednodušším případě stačí změnit zdvih kontaktů, v horším musíte upravit fíbrový palec přerušovače.    [Tomáš S.]   06.11.2012
Odpověď  Ahoj všem, koukám,že zde řešíte, co žádný navod na udržbu neřeší (aspon sem to nečetl,ale rád bych) a to magnetycký odtrh. je to dost potřebny jev! já ho nyní zkoumám na 4 polovém magnetovém(chceteli 4x magnet) zapalovaní na rotoru. kde jeden magnet je sílny,dva jsou poloviční a čtvrtý nemagnetuje vůbec. civka je klasická dvoupolová na statoru.
Tomáši S. jak si na ty hodnoty přišel? delal jsi nejake video při laborování?

ja sem laboroval různě a zjistil sem že delka polo na civce je o neco delsí nez mezera mezi magnety a ten rozdíl by mohl právě být odrth(nejsílněší místo kde siločary pohnou neutronama). dík pavel
přidávám obrázek
http://s14.postimage.org/ w8rn9pvf3/Fotka473.jpg    [pawka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.11.2012
Odpověď  Otvírám staré téma. Tomáš uvádí, že jádro cívky (pří magnetovém odtrhu)je na středu mezi pólovými nástavci. Mě to na střed nevychází, je to špatně?
Dík.    [Martin]   20.04.2011
Odpověď  Jeste k tem hodnotam odporu, nekde jsem vycet a pak si i overil.. pro dobrou jiskru by mela mit civka na primarnim vinuti odpor 0,5-6Ohm a sekundarnim vinuti 4-20kOhm..    [F.] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.09.2010
Odpověď  Nazdar Vlasto,pokud jsi do dnešního dne nenašel řešení, mohu Ti poradit.Vím, kdo provádí převinutí cívek a perfektní impregnaci.Napiš na můj e-mail.    [Alexander Müller]   16.09.2010
Odpověď  Tomáš S.- Co jsou rozměry 7 a 10mm ? Chtěl bych to vyzkoušet na jawě special. Díky.    [Paul]   08.09.2010
Odpověď  kde paaak, kdyz to byl kvalitny veteran bude jezdit i bez civky.    [cicman]   27.01.2007
Odpověď  Pre Vlasta: 0907131252    [Marian]   24.01.2007
Odpověď  To hopik.m :Ne,předstih odměříme vlevo od čárky HÚ.Pro doporučený 4,5mm pístu před HÚ to dělá po přepočtu na obvod rotoru 39,5mm.Pokud jej chceme změnit provedeme to standartním natočením základové desky magneta, pak ale samozřejmě čárky 0 7 a 10 přestávají platit a musíme je znovu odměřit od nulové polohy natočení kotvy na správný magnetický odtrh 7 až 10mm.
Nutno dodat,že vliv předstihu na chod a výkon,zvláště dvoutaktního motoru je hodně přeceňován.Vyjde-li nám hodnota mezi 3 až 6mm,tak bych ji nechal.Navíc při dnešních vysokooktanových benzínech je předstih kolem 5-6mm (po přepočtu na obvod:41,7mm až 45,9mm) vhodnější.    [Tomáš S.]   24.01.2007
Odpověď  Na burzu je dobrý vzít si sebou multimetr a na VN by měly být nějaký kiloohmy a na nn desetiny ohmu-takto sem kupoval cívku na stadiona.    [TOLI.]   23.01.2007
Odpověď  Ten návod zní docela zajímavě, ale kolik je potom předstih ? Když vidím vzdálenost rysek od sebe tak to vypadá tak na centimetr, ne ??    [hopik.m]   23.01.2007
Odpověď  Som z Kosic, mozes poslat dobierkou?.... a su tie cievky funkcne?.. maju mat odpor 15 Kilo Ohmov    [vlasto]   23.01.2007
Odpověď  Cievok mám niekoľko, odkiaľ si?    [Marian]   23.01.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  S tím převíjením cívky bych nespěchal.Zkuste následující seřízení:

Vyšroubujte svíčku a sejměte pravý kryt motoru.
Nastavte píst přesně do horní úvrati a tuto polohu si označte čárkami proti sobě na kartru a obvodu rotoru magneta.Čárku na rotoru označte HÚ.
Pomalu otáčejte rotorem proti směru chodu motoru až ucítíte zřetelný odpor magnetů.V okamžiku kdy je odpor největší,udělejte na rotoru další čárku proti již stávající čárce na kartru a označte ji nula - 0.Zkontrolujte nahlédnutím do horního výřezu rotoru.Zjistíte,že jádro zapalovací cívky se nachází přesně mezi pólovými nástavci magnetů.
Vezměte papírové měřítko a od čárky nula odměřte na pravou stranu vzdálenosti 7mm a 10mm,udělejte další čárky.Označte je 7 a 10.
Teď máte na rotoru čtyři čárky s popisem v tomto pořadí:0 7 10 HÚ
Pootočte rotor tak,aby čárka na kartru ukazovala někam mezi čárky 7 a 10 na rotoru.V této poloze seřiďte kontakty zapalování tak,aby se začaly právě otevírat(nastal odtrh).
Celé nastavení zkontrolujte cigaretovým papírkem:sevřete jej mezi kontakty a pomalu otáčejte rotorem ve směru otáčení motoru.V okamžiku uvolnění papírku musí značka na kartru ukazovat mezi čárky 7 a 10.Pokud tomu tak není,znovu seřiďte zdvih kontaktů.
Je celkem pravděpodobné,že zdvih zdvih kontaktů už nebude výrobcem doporučovaných 0,4mm,ale tím se příliš netrapte.Pokud bude zdvih ležet v rozmezí 0,2 až 0,8mm tak je to v pohodě a klidně jezděte.Je to způsobeno opálením kontaktů a opotřebením pohyblivých součástí přerušovače.

Tímto seřízením jste si nastavil správný magnetický odtrh kotvy,který má pro funkci magnetového zapalování zásadní důležitost.Jeho špatné seřízení způsobuje vynechávání a špatné startování zvláště po ohřátí motoru,případně úplné vysazení zapalování.Jiný zdvih kontaktů než doporučený je proto celem malá "oběť".
Jo a čárku HÚ můžete využít pro snadné změření předstihu.    [Tomáš S.]   23.01.2007
Odpověď  1500korun??.....zak za taku cenu kupim rovno cele magneto.....cely motor ma vysiel na tisicku......lol..)    [vlasto]   22.01.2007
Odpověď  Cívky převíjí několik lidí (viz třeba inzeráty v časopisech Oldtimer), ale ceny se pohybují kolem 1500,-Kč, což se mi zdá hodně.    [Luboš]   22.01.2007
Odpověď  a nedaju sa tie cievky nejak zrepasovat?lebo aj ta moja blbne a rad by som ju nejak konecne spojazdnil...kolko to priblizne stoji?dakujem    [martin]   22.01.2007
Odpověď  Jste si jistý,že cívka je určitě vadná???Pokud ovšem není mechanicky poškozená,pak by to bylo jasné.    [Tomáš S.]   22.01.2007
Odpověď  Jedine na burze ale su bez zaruky funkčnosti. Je ich na burzach vzdy pomerne dost    [Dusan]   21.01.2007
Odpověď  fakt by ste mi pomohli    [vlasto]   21.01.2007
 Přidat odpověď   (25) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006