MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313337 příspěvků |7962 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 45 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 27.9.2022 21:46  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma  Zdat čezeťáci.chci se zeptat,jak je možny,že na svoji Téčkový kostře nemam tu objimku pro uchyceni nadrže?je to 1947.díky mara    [Marian]   26.01.2007     Přidat odpověď  
Odpověď  pokud tam nemá být přibodovaná, čili stejně jako na áčku a čz 98, tak ta objímka z pásoviny je tam jen přiložená a stažená šroubem i s nádrží.    [lipcaa]   22.08.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  To se ten držák na Béčko šrouboval? neviděl jsem žádné díry, kterými by se přidělal do rámu.    [kettenkrad] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2014
Odpověď  Koupím od vás ten leví kastlík (ČZ 125) Bt . Kolik za něho chcete?
Pište na V.Mosa@seznam.cz    [Vojtěch]   24.08.2009
Odpověď  Co se týče úchytu nádrže, jsem toho názoru, že to byl zpočátku samostatný díl a až později se vařil na rám. Mám doma tři téčkové rámy a minimálně na jednom už je myslím přivařený. Na céčkách už byl taky vařený. Bylo to uděláno tak, že úchyt byl na třech místech provrtán (z boků a shora) a tyhle díry byly provařené k rámu. Viděl jsem na burze prodávat repliku toho účka, ale je snadné ho vyrobit. Je to jen ohnutý pásek z 2mm plechu se dvěma dírama.
Jinak je pravda, že čz125B a 125T (taky zpočátku používáno označení B-t) se nějakou krátkou dobu vyráběly současně, lišili se jen vidlicí. První téčka měli opravdu ještě kožená sedla Terry.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  14.06.2007
Odpověď  Pro Jirku.Plzen. Nesmysl. Vyroba se kryla, rv.47-48. Byly i posledni Bcka ktery meli gumovy sedla. A prvni tecka kozeny a nasledne gumovy. Takze defakto muzes dat na Bcko gumovy i kozeny a totez i na Tcko.ALe pravda je ze kozeny je starsi koncepce. Pouzivali se skladove zasoby a vyroba se castecne kryla.    [Libor]   10.06.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Na prvních téčkách má být sedlo jako na Béčku...ne to gumové...    [Jirka.PLZEN]   10.06.2007
Odpověď  bckove vzpery sou rozhodne delsi,zitra ti napisu miry    [Libor]   12.02.2007
Odpověď  No,taky si to myslim.Akorád bych potřeboval vědět délku vzpěr.Od nejtu k nejtu,nevíte někdo?Béčko je má určitě delší.Nebo jestli se třeba daj koupit jako replika?    [Mira]   12.02.2007
Odpověď  co se tyce radiusu a delky blatniku tak sou totozne prirovnaval sem to,akora Tckovi ma uchyty z boku, kdezto Bckovi L uchyt shora + takovy zvlastni prolisy na stranach.Verim ze z Tckoveho jde udelat Bckovi v pohode a nikdo nic nepozna.    [Libor]   12.02.2007
Odpověď  ahoj.Je to trochu mimo mísu,ale koukam že tu píšou majitelé čz-B.Na svém Béčku nemam př.blatník,udělal bych ho z Téčkového.Nevíte prosimvás jaký je rozdíl,případně délku vzpěr?Díky.    [Mira]   12.02.2007
Odpověď  mam dalsi foto CZ 125 B s uchytem sroubovacim , nikoliv navarenym. a dokonce ma i uchyty na kastlik na obou stranach. Na ramu neni opet privaren U uchyt nadrze.Neni to me foto a tudiz ho zaslu pouze na pozadani na mail.    [Libor]   12.02.2007
Odpověď  stroze zaverem bych to shrnul takto,prvni Bcka i mozna nejaky Tcka co nemaji ten uchyt na ramu privarenej ho tam meli zvlast.Ostatni ho tam meli privarenej.tot jasne receno vse co bylo v diskuzi.Ma - li nekdo namitku at to potvrdi ci vyvrati.    [Libor]   07.02.2007
Odpověď  takže je vlastně ta nadrž přichycena k ty objimce,ktera je na motorce volně,ale cely je to chyceny k tomu zachytu co jde od matice řizeni?    [Marian]   06.02.2007
Odpověď  Skutečně se nevařil. Když jsem pomáhal kamarádovi nakládat jeho rozebranou zetku tak jsem si toho velmi dobře všiml, protože jsem v té době vyráběl nový na céčko...    [Fidra]   06.02.2007
Odpověď  jeste by me napadala moznost ze ten U-uchyt nadrze se zezacatku
jen primontoval bez vareni(to by i vysvetlovalo to proc je v katalogu ND rozepsan zvlast) protoze dily co se varili na ramu se v katalogu ND zvlast nerozepisovali.Tudiz ho mohl majitel me motorky ztratit a proto tam neni.A zrejme to melo nejaky posuv ci to nedobre drzelo tak se zacali ty uchyty varit casem.    [Libor]   06.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  jeste jedna fotka, neni to nejlepsi kvalita ale jde na ni videt alespon trochu ze na ramu nic privareno nebylo ani brouseno ci ulomeno (to sem fakt prohlizel dukladne) a ty kvantliky na uchyt sedla jsou tez videt dobre a verim ze tak byly.    [Libor]   06.02.2007
Odpověď  jeste kdyz se podivate na moje dolni fotky (ram B, a ram T) tak na tom Bckovym jak je ten kvantlik na sedlo prisroubovanej tak ten druhej je privarenej ale ma trojuhelnikovi tvar a je vetsi nez Tckovi, kdezto na tecku obdelnikovi tvar. A pevne verim ze to je original. Pochybuju ze by nekdo jeden kvantlik odbrousil a dal tam slozite vyrobitelny srobovaci,a druhy taky odbrousil a dal tam navareny jiny s jinym tvarem. to je blbost. Jak rikam , drobne technologicke i konstrukcni zmeny a vyvoj, i kdyz se jednalo jen o drobnosti byl zcela mozny.    [Libor]   06.02.2007
Odpověď  vzhledem k tomu ze moje Bcko bylo v puvodnim stavu a objimka tam nebyla a na tom ramu nebylo ani znat ze by tam bylo neco svarovanyho nebo jen heftnutyho,(to sem tenkrat peclive prohlizel kdyz sem to renovoval) tak bych veril ze tam fakt nebyla, nevim co bych k tomu mel vic dodat.    [Libor]   06.02.2007
Odpověď  ten prisroubovany drzak sedla je tam nabeton original, a po zadnem svaru neni ani stopy. potrvrdit to muzu jen tim ze sem ho videl naprosto stejny u par B i jinych. I kdyz uznavam ze celkove je mnohem vice tech privarenejch.Ale myslim ze se toto provedeni delalo zacatkem vyroby. Drobne technologicke zmeny byly urcite mozne po valce.    [Libor]   06.02.2007
Odpověď  nemate třeba někdo rozměrovy nakres te objinmky?original asi už jen tak neseženu.a repliku asi dnes taky nikdo neděla že?    [Marián]   06.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Nafotil jsem ten držák nádrže, mám ho tam nabodovaný dvěma sváry na bocích. Pro Libora - držáky pružin sedla jsou samozřejmě přivařené oba dva. Objímku na tu tvoji nejspíš přidělal ten, komu pravý držák upadl a neměl svářečku. Určitě tam budeš mít zbytek sváru.    [arny]   06.02.2007
Odpověď  tak to vypada ze mas Bckovy stitek na ktery se zezacatku davali udaje z Acka. Pokud mas Tcko tak jestli chces tak s tebou muzu vymenit stitek , ja mam jeden Tckovi z roku 1948. a na Bcko sem dal repliku ale rad bych tam mel original i kdyz by nesedelo cislo motoru.pokud bys mel zajem o vymenu tak napis mail.Libor    [mouse2@centrum.cz]   05.02.2007
Odpověď  tak mam ty udaje ze štitku: rok výroby 1947
číslo rámu 154547
číslo motoru 154547
vlastní hmotnost 65 kg
celk.přípustna hmotnost 165 kg
obsah válců 123
vrtani/zdvih 54/54
výkon 4k    [Marian]   05.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  posilam fotku ,ale myslim ze tam pravy kastlik nebyl,u me motorky urcite ne.spis ten uchyt byl sroubovanej a posleze jak se motorka technologicky zdokonalovala se zacali varit.Libor    [Libor]   05.02.2007
Odpověď  Libore, na tej fotke z B ma zaujal ten držiak sedadla na pravej strane. Už som to tu písal, že mám pravý kastlík na moju ČZ 125t
(a pravdepodobne to je origo výrobok)a ty tam máš niečo, čo by ho mohlo držať, len tá fotka nie je celá takže to nie je dobre vidieť. Napíš ako to je. Dík.    [M.]   04.02.2007
Odpověď  To je klidně možné, bylo po válce, šetřilo se, tak použili zbylé štítky z předchozího typu. Také mám ve své sbírce štítků podle čísla jedno z prvních Téček, ale s váhama Béčkovýma. Takže je pravděpodobné že i první Béčka můžou mít Áčkové štítky.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.02.2007
Odpověď  Mám ČZ 125B výr. č. rámu i motora 152062 podľa štítku rok výr. 1947. Na výr. štítku sú mimo týchto údajov aj vlastná váha kg 65, celková príp. váha kg 165, obsah valcov ccm 123,7, vrtanie-zdvih 54/54 a výkon ks 4. V TP je uvedený rok výroby 1947, typ ČZ 125B avšak údaje o váhach sú iné    [Max]   04.02.2007
Odpověď  no počkat,ja si tim teda nejsem 100%jistej,ale mam za to že mam na štitku taky udaj o vaze 65 kg!,ale ruku do ohně za to nedam!    [marian]   04.02.2007
Odpověď  o tom sem taky uz slysel prvni Bcka meli stitky s Ackovyma hodnotama    [Libor]   04.02.2007
Odpověď  Aha, tak jsem zjistil že má na štítku údaje ze 125A, třeba objem 123,7, ta váha je taky z Áčka.    [Meela]   04.02.2007
Odpověď  Kamarád má taky Béčko ale na štítku má váhu 65, jak je to možný?    [Meela]   03.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  Taky jsem se chtěl zeptat, jestli nepoznáváte tohle sedlo. Dostal jsem ho společně s motorem a nějakými drobnostmi. Chtěl bych vědět, jestli je to takhle originál nebo je to domácí výroba. Dík    [marian]   03.02.2007
Odpověď  tak ja se na štiek co nejdřív mrknu a dam vědět...
v čem všem se vlastně lišili Béčkovy kostry od Téčkovych?    [marian]   03.02.2007
Odpověď  Jinak podle hmotnosti to jde poznat, Béčko má 76 kg a Téčko 78 kg.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2007
Odpověď  V.č. 154547 by měl být typ 125 B r.v.1947.    [Freddie] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.02.2007
Odpověď  no,tak to je zajimave zjištěni...ja tu kostru koupil zvlašt,stejně tak vidlice a kupoval sem ji jako T(tak mi to alespon bylo od prodejce řečeno),ale po podrobnějším zkoumani kostry jsem si myslel že to zhřejmě nebude T,už kvuli jinym stupačkam a kvuli te objimce.podivam se na štitek jak to tam je s udaji o vaze atd...udaje na štitku by měli byt u obou stoju rozdilne ne?jinak Béčkova vidlice se mi bude asi špatně shanět že?pokud byste měl někdo na prodej či k vyměně nějake díly,tak rad vyměnim nebo koupim(sorry,vim že to patří do inzrce)    [marian]   03.02.2007
Odpověď  muzu mluvit jen za sebe, ja mam 156552 a mam jasne Bcko po prvnim majiteli-viz foto.    [Libor]   03.02.2007
Odpověď  a neda se podle toho mojeho čisla ramu zjistit o jaky typ jde?čislo mam 154547.    [marian]   03.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  ram B    [Libor]   03.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  ram B    [Libor]   03.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  ram T    [Libor]   03.02.2007
Odpověď  jeste prilozim par fotek na jedne je original ram CZ 125 T i s origo stitkem rv.1948 a na druhe je muj original ram na CZ 125 B rv.1947 . vsimete si ze na Tcku je uz ona zminena objimka (i kdyz olamana) tak privarena na ramu, nikoli delitelna jak je v katalogu ND,viz nize. Na druhem ramu CZ 125 B po ni neni ani vidu-a je to opravdu original.Drobne zmeny ramu jsou i v uchytech predniho sedla. ram B ma jeden uchyt sroubovany viz. foto.ram T ma oba chuty privarene.Vsiml sem si toho ze vsechny Bcka co sem videl maji ten uchyt prisroubovany.A Tcka vareny.Ovsem jak je psano nize,vyroba se prolinala ,tak mozne je vse.    [Libor]   03.02.2007
Odpověď  knihu L . Marcika mam a je opravdu dobra. Da se z ni hodne vycist i kdyz ciste o strojich B tam toho moc neni. Co ja preferuji je to ze nejvice info ziskat ze sveho veterana(ja mel Bcko puvodni po prvnim majiteli a prakticky original rezavy co lezel x let na pude) z neho sem vycetl maximum info.co sem nevedel sem patral po netu a informaci kterych se mi dostalo z vice zdroju nejvice sem vyuzil jako bernou minci.    [Libor]   03.02.2007
Odpověď  co se tyce vyroby a monatze stroju B i T je pravda ze v letech 47 i 48 se ty stroje vyrabeli jiste i soubezne a rozhodne ty dily i skladovy zasoby se vyuzivali navzajem. Jako priklad treba to ze Bcka meli kozena sedla ale posledni Bcka meli uz i sedla gumova.Vetsina Tcek mely sedla gumova ale ja mel i original Tcko s kozenym sedlem.Tak nejak to fungovalo i v ostatnich vecech.Proste soubezna vyroba.    [Libor]   03.02.2007
Odpověď  Je pravda (coz sem opravdu nevedel) ze v katalogu nahradnich dilu ten plisek opravdu je.Ovsem katalog zahrnuje stroje B i T. A otazkoku zustava jestli to neni rozkresleny plisek ktery by mel byt navareny posleze.Protoze jako samostatny sem ho nikdy nevidel. Ovsem nevylucuji tuto moznost, ze tam opravdu byly pridavne plisky.Pokud o tom nekdo neco vite a mate to jako original tak rad se necham presvedcit.    [Libor]   03.02.2007
Odpověď  Libor má pravdu v tom, že tam nemá byť nič navarené, ale nie v tom, že šroub to drží o rám len tak (ak to tak teda myslel?).Vysvetlenie najdetev Zozname náhr. dieľov moto ČZ 150 b. Pozrite si stranu 22 Rám,rýchlomer - bez držiaku. A stranu 20
Nádrž, výfuk - kde pod číslom súčiastky 200.05.28 je práve to čo držalo nádrž o rám, ako píše Libor "zablokovaný", názov je predsa: predný držiak nádrže. Je to síce maličkosť, ale ja si myslím, že prave oni robia hodnotného veterána.Práve to je ten typ Bt - ako ho niektorý nazývajú. V roko 1947 bolo rozpracovaných 26 500 strojov typy B, a vyrobených bolo celkove 10 018 kusov ( podľa údajov z knihy L. Marčíka ). Myslíte, že ten rozdiel rámov dali zošrotovať? To sa robí len v súčasnosti. Ale nejak veľa som sa rozpísal, tak veľa zdaru pri renovácii a informuj nás.    [M.]   03.02.2007
Odpověď  ja ten ram a vidlice kupoval zvlašt.podle čisla by to ale mělo byt T a čisla na štitku by měla myslim tzaky souhlasit s typem T.jen tam mam jine stupačky a nemam tam tu objimku pro uchyceni nadrže.jinak se ta nadrž chytne klasicky k tomu zachytu co jde od šroubu řizeni,akorat že bude bez té objimky?    [marian]   03.02.2007
Odpověď  Podle mně to je 125B s vidlicí z T.    [Meela]   03.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě jedna    [marian]   03.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  par fotek mojeho T    [marian]   03.02.2007
Zobrazit fotografiiOdpověď  čau Libore.diky moc za radu a objasnění.mě se taky zdalo že tam objímka nikd nebyla,protože tam po ní nejsou vůbec žadne stopy-žadne zbytky svaru ani nic jineho.od začatku jsem si myslel že tam objimka nema byt a že je nadrž přichyená bez ní,ale nebyl sem si jisty.taky sem si všimnul že tam jsou jine stupačky než na klasickem Téčku.číslo ramu mam 154547.udaje na štitku myslim odpovidaji motorce typu T.zhřejmě se jedna o prvni Téčko(díky odlišnostem v pozdějším ramu T).pokud by jsi mi mohl poslat nějake detailni fotky,tak budu určitě moc rad.stavim otitž Téčko po dílech,ale moc ty detaily neznam.v kývačkach se vyznam myslim perfektně,ale v Zetkach už tolik ne.ještě jednou diky moc za radu.tady je muj mail:MarianZobina@seznam.cz    [marian]   03.02.2007
Odpověď  uz sem to tu rozebiral i s par lidma a vskutku je to pravda, v podstate je ten sroub uchycenej a zablokovanej o trubku ramu, drzi to stejnea neklepe to.a rozhodne to tak je original, rozhodne bych tam nic nevaril pokud to chces dostat do puvodniho stavu    [Libor]   02.02.2007
Odpověď  cau Mariane,je to trochu jinak nez rika Arny,ja mam original Bcko rv.1947 a objimka tam vubec nikdy nebyla. Pak sem koupil Tcko rv.1948 a objimka tam byla, a i se ram lisil par drobnostma.Muzu poslat origo fotky mailem.Tudiz na CZ 125 B a na prvnich 125 T ty objimky proste nebyly    [Libor]   02.02.2007
Odpověď  Je tam přibodovaná a moc to nedrží. Viděl jsem hodně rámů, kde byla uklepaná. Vyrob si ji a nech ji tam heftnout CO-čkem, je to kousek plechu, za půl hodiny nemáš co dělat.    [arny]   31.01.2007
Odpověď  chlapi poradte prosim.diky za jkoukoli vradu    [Marián]   31.01.2007
 Přidat odpověď   (55) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006