MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316084 příspěvků |8180 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 150 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 17.6.2024 17:58  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Montáž VAPE - poraďte


 Ačkoli je montáž VAPE dle návodu hračkou, potýkám se z nastavením předstihu.Podle návodu mají být rysky na statoru a rotoru v zákrytu při horní úvrati, jak jsem pochopil. No koukněte na foto.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  VAPE je na 12 V ! takže se musí vyměnit víc součástek.    [J*]   14.02.2015
Odpověď  rysky se ti mají překrývat ve vzdálenosti 4mm před horní úvratí.    [venda150] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2015
Odpověď  Není problém jenom v té vzdálenosti od horní úvratě? má být před nebo po? Jak tak koukám na fotky, tak kdyby si to pootočil, tak ti to vyjde.    [venda150] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2015
Odpověď  Vape má vlastní regulátor, ze kterého jsou připravené vývody + - k připojení na baterku. Z logiky věci tedy podle mě vyplývá, že další usměrňování není potřeba.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2015
Odpověď  Při montáži VAPE na 150C zůstavá původní tlumivka i usměrňobovač (nahrazen diodou KY708)? Skládám hrnec světlometu, tak jestli to tam mám dát a zapojit přepínač podle originál schematu. VAPE zatím nemám koupené- to až nakonec. Děkuji    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  A kastlík...    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidávám fotku mého téčka s VAPE.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.04.2011
Odpověď  Nemá to VAPE někdo ze západních čech??? potřeboval bych to vidět naživo. příp. se může přijetpodívat jak mi to nesedí... :-) dík    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.04.2011
Odpověď  To musí jet, svítit, chytat perfektně, nevynechávat, po zimě jsem k zetce přišel , nacupoval benzín a napotřetí chytla, namontovát řadně dle návodu a musí to jet.    [kumburg]   07.04.2011
Odpověď  Zdravím. Tak jsem to namontoval jak to šlo nejlíp....a celkem to jede:-)))).    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.04.2011
Odpověď  Pokusím se zítra nafotit.    [Monty]   27.03.2011
Odpověď  jeden magnet je obrácený .    [Monty]   27.03.2011
Odpověď  Noaještě ke všemu vůbec nerozumím elektrice a nechápu, na jakém principu to VAPE funguje. Magnety na rotoru jsou všechny stejné... jak to ví, kdy má hodit jiskru?    [Jirka.PlzeN]   27.03.2011
Odpověď  Jehla v karbci už těsní. Nasadil jsem rotor jinak a je to špatný. Nejede vůbec. Monty nemáte fotku rotoru? Kvůli poloze drážka ryska.    [Jirka.PLZEN]   27.03.2011
Odpověď  Napřed bych nasadil rotor bez klínku do jinýho předstihu a zkusil ,jak to pojede!

A opravil karbec.    [Monty]   27.03.2011
Odpověď  To jsem také zvažoval.To vrtání.Napřed chci ale vědět, kde je chyba. Na reklamaci je 1. pozdě, 2. dráty už jsem stejně předělal.    [Jirka.PLZEN]   27.03.2011
Odpověď  Co odvrtat nové otvory pro uchycení statoru aby šel upevnit v potřebné poloze?To by ale na druhou stranu nebyla možná případná reklamace zapalování.    [Martin Štindl]   27.03.2011
Odpověď  Tak klika je vpořádku, drážka jak má být. Kdyby někdo měl foto rotoru VAPE, jestli je drážka na W. pero ve stejné poloze vůči rysce jako na mém rotoru.(foto dole-drážku jsem centrofixem prodloužil)    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.03.2011
Odpověď  dej to tam bez toho klínku, ten se tam dát nemusí a NIC NEDRŽÍ, je pouze na vymezení původního magneta, rotor zatáhnout, klepnout a zatáhnout a nemůže se to protočit a kdyby tak ten klínek by stejně nic neudržel, když se udělá tvrzený tak při protočení jenom poškodí čep kliky.    [Petr ]   27.03.2011
Odpověď  Blbě jsem to pochopil - prostě bych to zkusil, a zjistil,kde je chyba - podle mně to nemůže být blbě ,montoval jsem snad 8 VAPE na Zetky, a všem seděl předstih bez problémů.

Taky by se do rotoru dala dodatečně vypilovat další drážka- lepší než dělat kliku, pokud bude čep blbě namontovanej.    [MONTY]   26.03.2011
Odpověď  Monty:vždyť já nepíšu že klín přenáší moment síly,kousíček klínovice nemůže udržet rotor v běhu.Snažím se jen vysvětlit že pokud by došlo k protočení magneta na motoru kde není možné bez bez klínku stanovit polohu magneta,bude provoz tohoto stroje problémový.WAPE je přeci určené pro spolehlivý bezúdržbový provoz zapalování,ale ani zde nelze vyloučit možnost protočení magneta.Pokud se střihne klínek na zetce která má původní zapalko nebo i WAPE,tak stačí sundat magneto a nasadit nový klín,znovu usadit rotor a odjet bez toho že by se nastavoval předstih.Jirka v případě protočení rototu někde na cestě bude mít větší potíže.I když pravda ten motor je ČZ 125B/T se zadní spojkou,takže tady se poloha rotoru dá vymezit značkami na karteru a poloha kliky se dá zjistit bez sundání hlavy.    [Martin Štindl]   26.03.2011
Odpověď  Martin - klínek je z obyč železa, a sílu prostě NEPŘENÁŠÍ - to musí kužel.
Bud jsou oba kužely dobrý,a pak je vše OK,nebo jsou kužely špatný,a potom ŽÁDNÝ materiál klínku nepomůže.

Takže bna zkoušku předstihu bych to zkusil jistě bez klíku,a potom se uvidí,kde byla chyba.    [Monty]   26.03.2011
Odpověď  Ten klínek slouží ke správnému nastavení polohy magneta a částečně slouží i jako pojistka.Pokud by tam nebyl,tak případně i mírné protočení magneta v provozu bude dělat potíže a především v tomto případě kdy není možné nastavit přesně polohu KLIKA - ROTOR.Magneto má především u typu 125/150C zároveň funkci setrvačníku a je to rotující masa kovu.Navíc na rozdíl od ČZ 125B/T právě u Céček díky rozdílu sil setrvačností dochází častěji k přestřihnutí klínku.
Jirka.PLZEN:je opravdu špatně poloha drážky v čepu?Mě se to také nezdá,protože jak píše Monty ty čepy jsou jištěny v setrvačníku klíny.    [Martin Štindl]   26.03.2011
Odpověď  To Martin Š.: /levý čep klikovky mají tvarovaný kónus sloužící k pevnému(nepohyblivému)usazení magneta s klikou,klínek slouží k správnému nasazení magneta./ Tzn., že lze nasadit ten rotor VAPE podle statoru. Ten přeci nemá vačku a je jedno, jak je otočený čep. Nebo to nechápu...    [Jirka.PLZEN]   26.03.2011
Odpověď  Martin - proč by to nešlo nasadit bez klínku?

Vždyt kužel je kulatý,a třeba předválečný JAWY nebo spousta anglických motorek klínek nikdy neměly, a předstih se seřizuje pouze správným nasazením na kuželu kliky.    [Monty]   26.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Klínek pro nastavení polohy magneta by měl být vždy v ose naproti čepu ojnice(foto).Vyndat klínek a nasadit magneto do potřebné polohy není řešení,vačka magneta a samotný levý čep klikovky mají tvarovaný kónus sloužící k pevnému(nepohyblivému)usazení magneta s klikou,klínek slouží k správnému nasazení magneta.    [Martin Štindl]   26.03.2011
Odpověď  Z čepu vyndej klínek co slouží k vymezení magneta na hřídeli a ten rotor tam nasaď bez toho klínku a to tak aby se ti ty rysky kryly při horní úvrati, ten klínek tam nemusí být, nic nedrží, pouze sloužil k vymezení polohy původního magneta. Po zatažení rotoru maticí mírně rotor naklepnout na kužel a znovu zatáhnout a rotor se ani nehne i bez klínku.    [Petr ]   26.03.2011
Odpověď  Jirka Plzen - ale přece nemůžete ladit motor, kterýmu se sám přeplavuje karburátor.    [Monty]   26.03.2011
Odpověď  Ale vždyt to píšu - u ČZ 150 jsou Woodrufovy pera(klínky) dva - jeden určuje polohu čepu proti klikovce, druhej polohu setrvačníku zapalování proti čepu - takže to musí sedět (pokud kliku neprasil nějakej vesničan kladivem)    [Monty]   26.03.2011
Odpověď  Monty: za předpokladu, že máš čep vůči ojnici ve správné poloze - což už nebývá samozřejmostí....    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.03.2011
Odpověď  U ČZ 150 je klika jinak než u JAWY - má Woodrufovo pero v setrvačníku i v kuželu na setrvačník - takže na klice musí být drážka na kuželu vždy proti ojnici. Odchylka při správné montáži není možná.

U JAWY poloha kolíčku záleží na pečlivosti dělníka při montáži kliky, do setrvačníku je pouze nalisovaná do hladké díry.    [Monty]   26.03.2011
Odpověď  S původním zapalkem to jelo do zahřátí.Pak ani Ťuk.
Taky netěsní jehla v plovákovce... tu musím zabrousit.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2011
Odpověď  A kdyz tam bylo "normalni" zapalko, tak to za plynem slo? To, ze to nejde za plynem muze byt i nastavenim karburatoru. Nejede to porad jako kdyby se to pridiralo?    [Pája] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2011
Odpověď  Pokud máte někdo nafocenou nepřelisovanou kliku, potřeboval bych vědět, v jaké poloze má být drážka na W.pero při horní úvrati. Díky    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2011
Odpověď  Ano,nastartovat jde, ale nedrží volnoběh a nejde za plynem...    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.03.2011
Odpověď  A zkoušel jste to nastartovat?    [Monty]   26.03.2011
Odpověď  Už jsem i o tom uvažoval. Nevím,ale ve stejné poloze mám klínek na dvou motorech...    [Jirka.PLZEN]   25.03.2011
Odpověď  nemáš kliku po generálce? Špatně natočené čepy po generálce jsem už potkal.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.03.2011
Odpověď  No ... jedině tak, ale pokud to nesedí, tak je něco špatně, nebo ne?    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2011
Odpověď  Možná napíšu blbost, nemám s Vape zkušenosti, protože nehodlám prznit zetku a měnit jedno magneto za druhé, ale nestačilo by jen rotor na čepu pootočit, aby byly rysky proti sobě? Vždyť to woodrufovo pero tam nemusí být...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  FOTO    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2011
Odpověď  No to právě nejde... chtělo by to pootočit proti směru hod. ručiček a tam je doraz-konec té drážky.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2011
Odpověď  Rysky dej k sobě pootočením statoru a předstih by měl být seřízen, píst by měl být asi 4 mm pod horní úvratí, jinak tam nelze nic seřizovat.Sám to mám namontovaný, montáž bez problému, zetka svítí,jede, chytá perfektně.    [kumburg]   25.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak prosím o rady a názory. Moc děkuji.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  A tady je vidět rozdíl rysek. při jiné poloze statoru by byl ještě větší.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady je namontovám rotor - píst je v HÚ.    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.03.2011
 Přidat odpověď   (46) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006