MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307306 příspěvků |7554 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 153 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 24.10.2020 10:53  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zodpovězené téma 

Vodič na VN cívce


 Ahoj, nevíte náhodou někdo, jak dlouhý je měděný drát na VN cívce? Snažil jsem se tu svou opatrně rozmotat abych ji převinul, ale povedlo se mi drát přeříznout a ted už ho něbudu moci změřit.    [Honza]   09.06.2012     Přidat odpověď  
Odpověď  Cívku jsem reklamoval, jako reklamaci jsem musel zaplatit ještě na dobírku 230Kč!! Po podrobnějším prohlídnutí cívky jsem zjistil, že je pouze nadstavená zkratovaná část, cívku jsem si poznačil, takže cívku znova nepřevinul. Firma APRUM CZ. spol. s r.o. Svatopluk Předinský.    [Michal.K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  16.09.2013
Odpověď  A ještě k té tvé reklamaci.
Pokud jí neuznaly a skutečně ti řekly, že je "přehřátá" cívka od motoru, tak nemám slov, jak tyto "umělce" nazvat a je dobré zveřejnit jejich jméno (firmy), aby se ostatní potencionální zákazníci takovýmto "machrům" vyhnuly.
Cívka je na desce a ta je přišroubovaná na třech bodech ke karteru, kde je mezi nimi ještě velká mezera.Ten přenos tepla je maximálně minimalizován. Ať je motor zahřátý jakkoliv, i v tom největším vedru - cívka i když jí to horko moc nepomáhá - musí fungovat. Je sice známé, že je toto achilova pata zetek, ale není možné, aby si nová klekla po pár km.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2013
Odpověď  Na tu druhou origo mám teď 1500 km a doufám, že vydrží víc, jak ta první. Uvidíme...
U těch soukromých "převíječů", je to vždy sázka do loterie a hlavně drahé.
Proto by bylo dobré, kdyby se osvědčily repliky vyráběné ve větším množství a tím pádem levnější.
Odkud budou, na tom už moc nezáleží. Hlavně aby fungovaly správně a co nejdéle.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2013
Odpověď  Zdravím. Jenom 3000km? To je dost málo. Já mám v zetce původní cívku ještě z výroby a dodnes šlape bez problémů. Nedávno jsem si nechal pro jistotu převinout ještě jednu starou cívku, do zálohy, ale byl jsem nesmírně zklamaný, nechával jsem si ji převinou u firmy APRUM spol. s.r.o. za 1.800Kč! včetně dobírky, po 130km cívka KO. Nastal problém s reklamací, že je to moje chyba, zda-li jsem cívku nepřehřál, že byla uvnitř spálená od motoru. :-D Je to nesmysl. Cívka byla uvnitř spálená zkratem, zkratované vinutí, špatně převinutá.    [Michal.K] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.09.2013
Odpověď  Ja si nechal na moji cz 175 civku previnout od zivnostnika co previji el.motory a stalo to 300kc zatim drzi cca 600km    [orf] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2013
Odpověď  Pavel:Přeji aby vydržela. Z vlastní zkušenosti ti, ale mohu potvrdit, že ani nové původní cívky toho už moc nevydrží, protože jsou už prostě staré (cca 60 let +/-). Vše má svojí životnost.Šelak na těch drátech stárne a cívka se snadněji prorazí.Mám jich origo nepoužitých 12 ks a první jsem měnil po cca 3000 km.
Třeba tato druhá origo,co jsem tam dal, vydrží více(?),nevím.Rozhodně se ale při delších vyjížďkách sichruji a vezu náhradní celou kotvu s cívkami...
V tomto případě bych se dobrým replikám nebránil,spíš naopak. Jde přece o funkčnost.
Pokud by se výrobce osvědčil a cívky držely,tak by to hodně lidem pomohlo.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.09.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak přidávám svoji zkušenost s replikovou cívkou z Taiwanu:
mám ji na ČZ 150C (koupena na motokrámku) - a funguje bez problémů. Najel jsem s ní teprve cca 200 km, tak na nějaké hodnocení je asi ještě brzy, ale zatím s ní mám dobré zkušenosti, i při zahřátém motoru funguje dobře.
Samozřejmě bych radši funkční originální cívku, ale bohužel jsem neměl takové štěstí - vystřídal jsem 2 a obě vadné, pak už mě to přestalo bavit a koupil jsem repliku (i když se jim jinak snažím vyhnout). Uvidíme jak dlouho vydrží...    [Pavel]   10.09.2013
Odpověď  Jak už tu psali kolegové, představa, že je možné doma v garáži ručně rozmotat a znova navinout zapalovací cívku je naprosto nereálná. Dnes je už ale možné to nechat převinout u profesionálů, kteří na to mají vybavení, dělala to třeba firma Aprum. Není to ale nic levného, jestli si vzpomínám, vycházelo to cca kolem 1600 Kč.
Cívky z asijské druhovýroby, které se v poslední době objevily vycházejí výrazně levněji. Také by mě zajímalo jak fungují, sám jsem to zatím nezkoušel. Tak jestli někdo s nimi máte zkušenosti, podělte se...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.05.2013
Odpověď  Cívku nabízí i motokrámek:
http://www.motokramek.cz/ zapalovaci-civka-cz-125-1 50-c/
Je tam ale poznámka že nejde použít do ČZ 125B/T což mě připadá jako zavádějící, s ČZ 125T jsem jezdil 3 sezóny se zapalovací cívkou právě z Céčka, rozdíl u těchto cívek je jen v šířce jader.    [Martin Štindl]   19.05.2013
Odpověď  Známej si to i přes moje varování koupil asi před půl rokem. Najezdil asi tak 200km a zatím to drží. Já ale osobně k tomu moc důvěru nemám. Zaplať pánbůh původní made in Strakonice zatím drží (ťukám na dřevo). Osobně bych asi nechal navinout. Když už nic, tak na to je záruka..
http://www.motoveterandil y.cz/index.php?s=product& amp;id=717    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.06.2012
Odpověď  A nemá někdo už v provozu ověřené ty nově vyráběné zapalovací cívky?
http://www.motoveterandil y.cz/index.php?s=product& amp;id=777
http://www.motomaxsro.cz/ cz-kategorie_2502-0-dily- cz-125-150-c.html
Před měsícem mě odešla na Céčku zapalovací cívka a rezervní mám pouze dvě Téčkové, zvažuji jestli nechat převinout nebo koupit tu novou.Zase po mnoha zkušenostech nemám zrovna důvěru k něčemu co vyrábějí na Dálné východě.    [Martin Štindl]   09.06.2012
Odpověď  Přesně tak,je skoro nemožné to v domácích podmínkách udělat.Jen tak mimochodem,ten drát u pův. cívek,je odizolován šelakem.
Nezbývá než jí koupit v replice,nebo to nechat převinout u odborníka a věz,že je odborník a "odborník".
Já mám takovou zkušenost,že se vždy podělá právě to,co není originál z fabriky.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.06.2012
Odpověď  Já jsem je pomocí vlastně vyrobené CNC navíječky funkčně převinul a jestli vás zajímá kolik tam je drátu tak hoooodně přesně 15 000 závitů a tlouštka je 0,07mm :) primár je jednoduchej tam je jenom 200 zavítu 0.5mm :) tak hodně štěstí. Jo a i kdyby se Vám nějakym zázračnym způsobem povedlo drát navinout závit vedle závitu aby nevzniknul mezizávitovej zkrat tak bez kvalitní vakuový impregnace vám budou fungovat tak hodinu :)    [Mirek F.]   09.06.2012
Odpověď  otázkou zústává, jak dlouho ale taková "čajna" vydrží. Obávám se, že si soudruzi s dobrou izolací asi moc hlavu nelámali... Nechat raději převinout a se zárukou.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.06.2012
Odpověď  Doma bez vybavení to nemáte nikdy šanci udělat.


Prostě bud koupit kompletní repliku (stojí asi 700,-) nebo nechat převinout ,což kupodivu vyjde dráž . (čínani prostě pracují levněji než čestí převíječi)    [Monty]   09.06.2012
 Přidat odpověď   (15) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006