MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 304144 příspěvků |7400 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 77 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 20.2.2020 06:16  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

SEDADLO


 Dobry den, mam praskle sedadlo. Nechci ho calounit ani kupovat jine, chtel bych tu prasklinu ze spod necim podlepit tak aby na povrchu sla videt na povrchu byla viditelna jen ta prasklina premyslel jsem, ze ze spod dam kuzi.? ale cim ji prilepit? nebo vite o necem lepsim.    [roman150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2012     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  Dobrý den
Tak uklízím garáž po tchánovi a našel jsem sedačku značka SVIT.
Tchán byl zámečník a všechno dělal bytelně na věčný časy,tak i ten držák je kus poctivího železa myslím, že i slon by se nemusel bát sednout prý říkal ,že je to na Péráka? fotky přikládám mám už kupce chtěl jsem at nabídne cenu a on se ptá no mojí představu vůbec nevím nechcu ho natáhnout ale taky bych nerad aby ze mně blba udělal on.Prosím o radu.Uřčitě se tady v tom někdo vyzná?
Při nějhorším hodím cenu nesmysl a vyhlásím dražbu.
děkuji za rady.    [trojkoruna] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  18.07.2019
Odpověď  Prosím vás, nemáte někdo to foto upraveného replikového držáku? I za foto originálního držáku na koženkové tandemové sedlo budu rád.    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.08.2018
Odpověď  Nemohl bych vás někoho poprosit o fotky upraveného replikového držáku? Chystám se za zámečníkem, tak ať mu můžu ukázat, co po něm vlastně chci... Krom toho mi taky úplně nebera hlava, jak vlastně ten držák poskládat a připevnit na nosič. Nějak mi tam ty díry vzájemně neštimujou... :/    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.07.2018
Odpověď  Koupený ho nemám. Ale asi koupím, ač tedy zámečník rozhodně nejsem. Nicméně to nespěchá, zajíždět budu stejně bez tandemu... Jen sedla musím koupit společně - vůdčí i tandemové - aby byly ve stejném odstínu. Tak díky za tip.    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.04.2018
Odpověď  Asi ho nikdo nevyrábí, nebo lépe řečeno nechce se výrobci ho udělat.
Když už máš koupený na péráka tak ho uprav. Stačí flexou uříznout horní "U" profil od základny, otočit ho o 180° podél svislé osy a opět ho přivařit na základnu jen posunutý o cca 1,5cm dozadu. Případně upravit středovou díru.    [fikuscz]   03.04.2018
Odpověď  Opravdu se nedá sehnat replika tandemového držáku na čz 150c? Nevíte někdo, kde ho získat?    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.04.2018
Odpověď  Nějaké výkresy jsou zde: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=269380    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2017
Odpověď  Tak jsem udělal stejnou chybu, koupil jsem držák tandemu na péráka a ne na ČZ 150C a teď mám ty pružiny vyhnuté dozadu. Nevíte někdo kde se dát koupit replika držáku tandemu na ČZ 150C, tak jak píše a vyfotil Fikuscz, s tím obráceným a posunutým předním svařencem? A k tomu zadní držák bez díry uprostřed?    [skocvaraRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.08.2017
Odpověď  Ano, nevyjádřil jsem se úplně přesně a možná trochu mimo téma. Koženkové sedlo tandemu je menší. U gumového nevím, nemám ho.    [Fifík]   10.01.2016
Odpověď  To neni pravda ramy jsou uplne shodne.    [CIJOML]   10.01.2016
Odpověď  Tandemové sedlo je menší.    [Fifík]   04.01.2016
Odpověď  Zdravím, je sedlo řidiče a tandemu u ČZ 150 C stejné velikosti nebo existuje nějaký rozdíl? Díky    [Josef]   04.01.2016
Odpověď  Michale, to madlo mám doma oměřené, připomeň se ni odpoledne na mailu.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.01.2015
Odpověď  CIJOML: Bohužel to madlo oměřit nemůžu, už ho nemám... Měl jsem připravené kompletní originální tandemové sedlo, madlo a pružiny dokonce i nachromované, ale nakonec jsem si to rozmyslel a na svoji ČZ jsem ho nedal - více se mi líbí bez tandemu. Takže celé sedlo už je dávno prodané...    [Pavel]   12.01.2015
Odpověď  Prohlizim fotky a vsiml jsem si drobne nesrovnalosti - madlo ma byt prisroubovano valcovym sroubem s ostrymi hranami a slicem na sroubovak. Prumer hlavy je shodny s prumerem oka na madlu.    [Pája]   11.01.2015
Odpověď  Taky sháním toto madlo na patinovku,tak kdyby někdo měl origo budu rád.V nejhorším bych ho musel vyrobit tak by se rozměry taky hodily.    [ČZtomi]   09.01.2015
Odpověď  Pavle umel bys to madlo omerit?    [CIJOML]   09.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přidávám foto mých dvou gumových sedel. Vpravo je Barum, vlevo Svit.
Tyto jediná sedla byla nepoškozená, tak jsem si je nechal.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.09.2013
Odpověď  Martin> Souhlas, ja jsem se dostal pouze ke 2 "origo" tandemum, mely vzdy jak pises vzadu obyc srouby s normalnim stoupanim, vpredu sedacka na cepu (ne na sroubu ja to obcas byva), madlo vzdy prisroubovane valcovymi srouby na sroubovak s chromem.    [Pája]   18.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takto vypadá originální madlo tandemu pro gumovou sedačku    [Pavel]   18.02.2013
Odpověď  Je jiné a v replice se nedělá - vyrobit není problém.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  17.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ať nezakádám nový téma: madlo tandemu u gumové sedačky je jiný než u kožené? Dá se někde sehnat v replice? Díky    [Martin K.]   17.02.2013
Zobrazit dokumentOdpověď  Omylem jsem dal horší rozlišení...    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Lepší foto...    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2013
Odpověď  Ku... Fikuscz,co to máš za přezdívku? Nechtě jsem tě zkomolil,sorry:))    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2013
Odpověď  Ten tandem co mám vyfocený níž,jsem sundaval z vraku zetky,kde byl evidentně od začátku.Souhlasí,že má jiný přední svařenec než pérák,vzadu lištu bez díry uprostřed,otočenou ohyby dolů,v ní čtyřhrané díry,šrouby na pružinách s jemným stoupáním,tvaru jako má vyfocené fiszkus,akorát nemám čtyřhran na dříku,ale šestihran na té nízké,bombírované hlavě šroubu,aby se to dalo dotáhnout.Byly tam namontovány i ty kloboučky,které tam nejsou pro parádu.Nevím,kam na to IMHO chodí,nebo o co se opírá,ale mne se zdá,že si vymýšlejí pěkný kraviny:)
Jak jsem ho odmontoval,tak jsem ho později nandal zpět.Akorát všechny čtyři šrouby jsem otočil čistě s estetického hlediska,jinak tam byly opačně.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.02.2013
Odpověď  jj, ten držák pružin je na péráka, sorry zapomněl jsem to napsat    [fikuscz]   12.02.2013
Odpověď  pro fikuscz - a jak to že ten zadní držák má jen jednu díru ve prostřed?, jak se tady psalo tak to by mělo být na péráka??- napiš mi tel. na e-mail masteric@seznam.cz    [Petr]   12.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  a šrouby taky nejsou problém, závit M8x1, čtyřhran 8x8    [fikuscz]   12.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  zadní držák pružin    [fikuscz]   12.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ...    [fikuscz]   12.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ..    [fikuscz]   12.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady foto jak má vypadat držák sedla na ČZ.    [fikuscz]   12.02.2013
Odpověď  Já tandemy moc neřeším - je to jen doplněk. Ty šrouby uchycení pružin u tandemového sedla péráka by měli být M8x1x18(jemnější stoupání), podle vzhledu jejich hlava byla velká válcová hladká bez drážky - právě ten čtvercový otvor v úchytu sloužil jako aretace pro šroub. Jenže já osobně jsem nikde tento šroub na tandemu zatím neviděl, většinou na tandemech v původním stavu vídám standartní M8(stoupání 1,25) s maticovou hlavou.    [Martin Štindl]   12.02.2013
Odpověď  jo a sorry, možná že jsem blbej, ale nikde jsem se nedočetl a ani nechápu, proč na tom zadnim dřáku jsou díry pro šrouby uchycení pružin čtyřhranný??, pérák má nějaký spešl šrouby něco jako vratový??    [Petr]   12.02.2013
Odpověď  Pro páju - souhlas, že bez tandemu vypadá lépe, ale když už je tak tam bude, je fakt že budu muset sehnat jinej, možná že i ty pokličky-půlměsíčky by ta zetce bejt neměly, pružity možná taky nevim, je to replika, ale fakt bude nejspíše ten, že když si to děda kdysi koupil, pak možná nemohl sehnat tandem na ČZ, nebo tak něco, tak koupil na péráka a namontoval a moc neřešil rozteče děr, půlměsíčky a možná ani stupačky, ....pro fikuscz - máš ten přední držák stříklej nebo ne, když tak piš na masteric@seznam.cz    [Petr]   12.02.2013
Odpověď  Jeste dotaz,ty pruziny jsou origo, nebo replika? Foto dost klame... Zdaji se mi dost silne. Cecko je ma oproti peraku slabsi.    [Pája]   12.02.2013
Odpověď  Bude stacit, kdyz se obetujes, odriznes a pretocis drzak, jak psal MS. Pak bohuzel lak. Kazdopadne je to ponauceni pro priste - sestavit vse pred lakovanim. Jinak IMHO nemaji byt vzadu ty kloboucky, co jsou na prvnim fotu, ty byly jen na perosi. Co se mne tyce, tak ja mam taky na jednom cecku tandem, uz bych ho nedaval. Bez tandemu se mi zda podstatne hezci. Ale sundavat ho nebudu, musel bych prelaknout nosic a tandem v pravej prirodni kuzi mi taky nikdo nezaplati, stejne jako madlo, kde chrom origo sroubu + madla byl za vic nez replika :-)    [Pája]   12.02.2013
Odpověď  Musíš sehnat jinej. Zetka má to "učko" navařený na základně obráceně a ještě posunuté dozadu. Asi bych ten držák tady našel a i bych ho vyměnil za ten péráckej ;-)    [fikuscz]   11.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě druhé foto    [Petr]   11.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Super tak to sem docela v pr...i. Zkoušel jsem to přendat dolu jak míše Martin Š. Vypadalo to dost blbě jak je na foto - pružiny byly opravdu dost ohnuté. Při odmontování neseděli o cca 2 cm na dírách. viz další foto. To mě fakt dost štve, že je to přední držák z péráka. Člověk má všechno nastříkaný a pak ho překvapí takovýhle blbosti. Myslel jsem si, když je to motorka po dědovi, že tam bude všechno jak má být. Ale dříve to asi moc neřešili. Na Zetku nějak napasovali asi cokoli. Nevyznám se vůbec v pérákách tak nevím. Myslíte si že pérák má ten přední držák akorát obráceně navařenej nebo budu muset schánět nějaký orig. na ČZ    [Petr]   11.02.2013
Odpověď  Přesně jak píše BStanda. Přední držák sedla je z péráka a proto ti to nesedí. Pérák v originále ten zadní držák má uchycen pouze uprostřed šroubem mezi příčky nosiče a proto má přední držák kratší.    [fikuscz]   11.02.2013
Odpověď  Když se podíváš níže, tak zjistíš, že ten přední držák je na péráka. ČZ ho má navařenej jinak.    [BStanda]   11.02.2013
Odpověď  Packy zadního uchycení mají směřovat dolů, ne nahoru. Jak to že to nemůže pasovat na díry po otočení?    [Martin Štindl]   10.02.2013
Odpověď  koukal jsem na sedlo ,co je o 4 příspěvky dole a ten zadní držák je otočený,proto to nemáš rovně.Taky mě to čeká,tak jsem u sebe zvědaví,    [pilnik]   10.02.2013
Odpověď  to sedadlo je celkově nějaké malé    [m.kody] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.02.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj. Potřebuji radu. Kompletuji ČZ 125 C r.53. U tandemového sedadla se mi nezdá naklonění pružin. Sedlo je menší velikosti než hlavní. Nevím, zda má být zadní držák pružin namontován jak je na foto, nebo jakoby dolů pod úroveň nosiče. Po prozkoumání řady fotografií to má většina lidí pod (obráceně než na foto). To už by mi ale vůbec nepasovali pružiny na díry a byly by dost deformované. Díky za vaše názory.    [Petr]   10.02.2013
Odpověď  Souhlasím Mchale, konstrukčně hrůza. Aspoň kdyby to bylo oraněné...    [Lada]   08.12.2012
Odpověď  Zdá se mi to, nebo máš trochu i zaražený nosič do blatníku?    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Souhlasím, že to asi dostávalo dost zabrat. Tady na té fotce zezadu je dobře vidět jak to bylo u mě deformované. Celá tandem byl mírně nakloněný na jednu stranu...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2012
Zobrazit dokumentOdpověď  Ano v každém případě se ty motorky přetěžovaly.Mám rám,kde jsou dokonce vytržené stupačky a je to neuměle navařeno.
Pokud vezmu vlastní váhu moto-90kg a celkovou přípustnou váhu-240kg,tak mi vychází pořád jen v průměru 75kg na osobu...(pokud jedou dva)
Samozřejmě to bylo asi naddimenzované,ale i tak.Jak píše Jawar i Michal,po těch dřívějších cestách to musela zetka ve dvou pěkně schytat...
Ještě bych jen zmínil,že na péráku byly matky a šrouby otočeny,než je na mém tandemu.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2012
Odpověď  Podle mne v Čezetě nic nepřekonstruovávali. Prostě převzali tandem od Jawy tak, jak byl. Problém v ohnuté pásovině bych viděl spíš v přetěžování motorky, než v chybě v konstrukci. Několikrát jsem na zadním sedle vezl tandemistu. Nicméně po dobrých silnicích. Dokážu si představit, jak v 50.tých a 60.tých letech taková motorka s tandemistou skákala po prašných cestách nebo silnicích s kočičíma hlavama. Sám znám z vyprávění pamětníků, jak se vzadu vozila manželka a jedno, až dvě děti, když rodina vyrážela na výlet. Nehledě na to, že pokud je upevněný tandem, tak pak sloužil i jako nosič zavazadel. Sundávat ho totiž pokaždé, když chci něco naložit je hloupost..    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.12.2012
Odpověď  Myslím, že ten zadní plocháč měl tendenci se na koncích ohybat, na tom mém to bylo vidět. Možná proto to potom pro koženkové sedlo překonstruovali a konce ohnuli dolů.    [Michal14]   07.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ten tam skutečně uvedený není, ale patří tam.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  07.12.2012
Odpověď  ještě koukám do seznamu ND rv.1951 od vč.240 000 , tam uvádí tandemové sedlo gumové viz. foto Michal 14 ,tedy ještě vč. madla , ale neuvádí tam ten plochý příčný úchyt , bez kt.by sedlo jistě nešlo instalovat ??    [jirkap61]   07.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  tady koženkové sedlo na ČZ125C r.53 , předpokládám že bylo na motocyklu už v době zakoupení motocyklu    [jirkap61]   07.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  další    [jirkap61]   07.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto : tedy ty čtvercové díry v příčném úchytu jsou !    [jirkap61]   07.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto    [jirkap61]   07.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  na foto je uchycení koženkového sedla na ČZ125T , rozdíl oproti uchycení gumového viz.Michal 14    [jirkap61]   07.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tohle je pro srovnání můj držák tandemu na 150C. Předek je jiný, protože jde o gumové sedlo. Plocháč vzadu je rovný, nemá zahnuté konce. Zadní pružiny mají tím pádem horní i dolní oko vodorovné.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2012
Odpověď  Já když jsem sháněl tandem na čz 150c tak mi to potvrdilo víc lidí, že když tam dám klasickej péráckej, pak budou zadní pružiny šikmo.    [B.Standa]   06.12.2012
Odpověď  Standa: No nevím, to vypadá jako silně přizpůsobená replika. Zvláště ty hranaté díry...    [Jirka.PLZEN] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2012
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [roman150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2012
Odpověď  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse    [roman150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jestli se nemýlím, tak na zetce je ten přední držák navařenej víc vzadu.    [B. Standa]   04.12.2012
Odpověď  Díky, je to teď na Aukru. Tak uvidim za kolik to pujde koupit.    [KJ]   03.12.2012
Odpověď  Tento držák mám na ČZ 150c, jestli je původní, netuším. Ale řekl bych, že ano    [Orlov]   03.12.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poradte, je ten držák tandemu na ČZ nebo Jawu Pérák? Dekuji    [KJ]   03.12.2012
Odpověď  No já mluvím jen o tom co jsem poměřoval na svých sedlech, kde rozdíl v délce je viditelný. Je to vidět i na fotce níže, kdy je k sobě přiložené Barum a Baťa. Nějak podrobně jsem ale kostry nezkoumal a neměřil, až se k tomu dostanu, tak to pro zajímavost udělám.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.11.2012
Odpověď  Michal: Jak jsem psal níž - Při renovaci jsem omylem prohodil kostry sedel a sedí to úplně normálně. Kostry samotné jsou totiž naprosto stejné velikostně. Že jsem je prohodil jsem zjistil až při montáži. Kostra z barumky, která je originálně tandem (upravemé Téčko) má totiž asi o 6mm delší šrouby se závitem na zadní straně sedla. A to kvůli upevnění dvou pružin.
Co se týče potahů, tak jsou stejně dlouhé. Pokud jsi z té fotky nabyl dojmu, že je jedno delší a dtuhé kratší, tak je to proto, že mám jen dvě ruce a pokud v jedné ruce držím foťák, tak druhou neudržím sedlo přitisknuté po celé ploše.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.11.2012
Odpověď  Až se dostanu k tomu, abych všechna ta sedla vyhrabal, zkusím to taky oměřit. Ještě mě napadá - jsou na všech tvých sedlech, které jsi porovnával původní kostry? Zkusím někdy porovnat kostry těch mých sedel (barum-baťa-svit), ale pokud je mezi nimi nepatrný rozdíl v délce přední části (jak se zdá po přiložení k sobě), dovedu si představit, že kdybych potahy přehodil asi by se díky pružnosti gumy přizpůsobily...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Svit

Baťu jsem bohužel nenašel. Někde ho mám zaskládaného.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Barum 2    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Barum 1    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to stejné    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Svit versus Barum    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Svit versus Barum - stejné    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Poškozený Barum je z roku 50, Svit a Barum na motorce je rok 51    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Barum 2    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Barum    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takže vkládám fotky těch mých sedel.

Svit    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  25.11.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Styl vzorku je samozřejmě pokaždé hodně podobný, liší jen detaily při bližším pohledu, tak jako otisk lidského palce. Nejnápadnější rozdíl je mezi vzokem, který tvoří téměř pravidelná zhruba pravoúhlá mřížka (jako je třeba sedlo Barum na téhle fotce) a vzorkem uspořádaným zcela nepravidelně jako je na fotce romanova sedla. (Ale není to vždy tak nebo tak, jsou i sedla která mají něco mezi - část mají pravidelnější a část nepravidelnou...)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2012
Odpověď  Jak se k tomu dostanu, tak nafotím svoje sedla. Velikostně jsou stejné, styl vzoku taky, ale liší se rozmístěním...    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.10.2012
Odpověď  Ještě poslední postřeh a přestanu otravovat - jak už jsem psal, každé sedlo Barum na mých fotkách má trochu jiný vzor. Aby toho nebylo málo - ani jeden z nich se neshoduje se vzorem sedla Barum na původní romanově fotce ... :)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  A konečně názorné srovnání délky obou sedel. Jistě už každý pozná které je které. (Barum je delší zhruba o šířku předního hladkého lemu, t.j. cca 2cm)
Tak snad jsem to popsal dost názorně... :)    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Detail přední části sedel - nahoře Baťa (Svit), dole Barum. Je vidět rozdílně široký přední lem. U sedla Barum je skutečně na předním cípu jakási vyvýšená hrana - není to nic jiného než původní hranice lemu staršího provedení sedel, která se odsunula od vzorované plochy...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tady porovnání barum-baťa. zadní lem je stejný, stejná je i vzorovaná plocha. Liší se celý přední lem, který je u Baťi jen tenký (Svit je dtto), u Barumu je široký hladký lem o který je sedlo větší....    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ještě jedno foto - 2x Barum + natržený Baťa    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak možné je všechno, mohlo být klidně víc typů. Já mám sedlo Svit jen jedno a to je rozměrově stejné jako Baťa. Barum jsou jinačí, poznají se na první pohled. Tady je pro srovnání fotka - zleva tři sedla Barum, vpravo Baťa. I když to v tomto rozlišení asi nebude vidět, každé sedlo Barum má jinou kresbu...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.10.2012
Odpověď  Můj Svit i Barum je právě úplně stejný rozměrově. Klidně to pak na chalupě nafotím a oměřím.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  31.10.2012
Odpověď  No já už se lek, že celá ta moje teorie má trhliny, ale pokud jsou popisky naopak, potom všechno sedí :). Ale jinak jsem přesvědčený, že sedlo barum je opravdu tvarově i rozměrově jiné než Svit + Baťa i když rozdíl není velký. Když je přiložíš k sobě, bude Barum asi o 2 cm delší. Je to právě o šířku toho předního hladkého lemu, který je tam jakoby přidaný. Kdyžtak sem dám nějaké fotky až je vyhrabu.
Co se týče vzorování, muselo být spousta forem, protože najít dvě sedla s naprosto identickým vzorem (i v rámci jedné z načky) není jednoduché. Mám doma třeba tři sedla Barum, všechny vyrobené ve stejném roce (1950) a každé je vzorem trochu jiné. Jsou i další drobné rozdíly - například některá sedla mají na spodní straně tři vystouplé proužky. Jsou to ale všechno takové detaily, kterých si málokdo na první pohled všimne...    [Michal14]   31.10.2012
Odpověď  Omlouvám se. Zase vkládám fotky rychleji, než píšu :) Svit má vyvýšený okraj, Barum ne. Takže popisky u fotek jsou naopak :)    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  BARUM    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jediný rozdíl (vyjma jiného vzorování).
SVIT    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.10.2012
Zobrazit fotografiiOdpověď  vůdčí Svit, tandem Barum. Velikost naprosto stejná. Doma mám ještě jednu Barumku a Baťu (potrhané) a jsou stejně velké, jako Svit.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.10.2012
Odpověď  Jednoduše se poznají podle toho lemu. Jinak Barum a Svit mají tvar i rozměr stejný. Alespoň ty na mojí zetce. Při renovaci jsem omylem prohodil kostry sedel a sedí to úplně normálně.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.10.2012
Odpověď  To ne, čistě podle tvaru. Svého času jsem ze zvědavosti zkoumal tvary a vzorování gumových sedel. Krom toho, že jsem objevil překvapivě hodně odlišných vzorů té "krokodýlí kůže" (takže podle vzorování se značka nepozná), došel jsem k tomu že zatímco sedla Svit jsou tvarovou kopií sedel Baťa (pokud nebylo více typů Svitu na které jsem ale zatím nenarazil), sedla Barum měla změněný tvar i rozměr. Chtěl jsem si proto ověřit jestli to i u tohohle sedla sedí. A sedí.. :).    [Michal14]   30.10.2012
Odpověď  Sedla se dají poznat podle vzorování a okraje. Baťa a Barum mají okraj oproti vzorovanému středu vyvýšený, Svit ho má ve stejné úrovni.    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  30.10.2012
Odpověď  Z čeho si to Michale vydedukoval? Že by z toho hlediska, že sedadla SVIT bývají velice často popraskaná vepředu ? :)    [Honza]   30.10.2012
Odpověď  Michle 14, mas pravdu je to Barumka. No zkusil jsem to.. Nadeje umira posledni. Vsem Dekuji. R    [roman150c] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2012
Odpověď  Ako píše jirka12 toto sedadlo je odsúdené na nečinnosť. Zalepiť sa dá ale cena lepidla na opravu by prevdepodobne bola skoro rovnaká ak nie vyššia ako cena novej sedačky./zabudni na chemoprén a jemu podobné lepidlá/ A to je ešte veľká pravdepodobnosť, že po zalepení Ti praskne pár milimetrov vedľa lepeného spoja.
Ešte je tu jedna možnosť, zájsť do pneuservisu, nájsť nejakého starého majstra, ktorý ešte ovláda techniku "teplého fľaku" a máš vyhrané.
Toto všetko ale platí len keď je guma v dobrej kondícii a nejaví známky "spuchření".    [Milan Ježík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2012
Odpověď  Mimochodem jen tak pro zajímavost - typuju správně že sedlo má vzadu značku "Barum" ?    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2012
Odpověď  Tahle trhlina vypadá spíš jako když jí někdo něčím prorazil, není to podle mě nějaké nejnamáhanější místo. Pokud to budeš zkoušet podlepit, nedával bych na to kůži, ale zase gumu, jak už pode mnou píše můj jmenovec.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.10.2012
Odpověď  vem starou duši, vystřihni záplatu, přilep chemoprénem - záleží jak moc na tom budeš jezdit. Chvíli to vydrží.    [michal]   29.10.2012
Odpověď  No,nevím jestli to myslíš vážně? Je to guma.Pokud je stará,zpuchřelá a prasklá je konec.Kdybys to čímkoliv podlepil,dokážeš si představit,že si na to sedneš a odjedeš na tom po našich rozbitých okreskách 100km? Jak myslíš,že to dopadne?:)
Proto se prodávají repliky.Tohle je do vytríny.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  29.10.2012
 Přidat odpověď   (106) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006