MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 290196 příspěvků |6755 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 39 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 24.11.2017 03:12  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Přepínač - jak namontovat


 Máte nějaký grif jak namontovat přepínač do hrnce světlometu? Roztáhl jsem po motorce kabely, upevnil je na svorky přepínače a zaboha nejsem schopen nasadit obě části přepínače na osu páčky a přemoci přitom sílu pružiny. Není to chybný postup montáže? Jak to děláte, vy kluci zkušenější? Není lepší namontovat přepínač do sundaného hrnce světlometu, zajistit packami a teprve potom zapojit kabely?    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.01.2015     Přidat odpověď  
Odpověď  Je to jak říkáš, patice je originál jednovodičová. Zmátl mě ten obdélníkový kus izolace, co trčí z pod desky kontaktu. Má tvar jako deska dvouvodičového světla a zřejmě žádnou funkci pro jednovodičové zapojení.    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ne, ten držák na fotu je pro jednovodičové zapojení - objímka žárovky je nýtována na vyřízlé části spodku. Spodek pro dvouvodičové zapojení tu vyřízlou část nemá(viz foto).    [Martin Štindl]   08.11.2017
Odpověď  Ačkoliv jak na to teď koukám, to moje asi původně bývala Céčková patice, kterou někdo upravil. Prostě odřízl spodní část desky.    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  No to jsi mě moc nepotěšil, ale každopádně díky moc za informaci. Asi půjdu do repliky, i když to dělám jen nerad. Ale ta přestavba mi příjde zbytečně komplikovaná, navíc je to pořád nepůvodní řešení. Možná ještě zkusím sehnat originál, třeba i výměnou za tu mojí téčkovou patici.    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Céčka měli i u staršího zapojení zadní lampu zapojenou vždy dvouvodičově, jedním vodičem je zapojena lampa u ČZ 125B/T. Určitou možností je použít upravené schéma(překlemování na desce přepínače) pro zapojení jedním vodičem - ale zase v tomto případě je nutné buď použít zadní žárovku vyšší watt (12V 10W) anebo k vodiči vřadit tlumivku aby nedocházelo k přepalování vlákna.
Pro úpravu stávajícího držáku by bylo potřeba odizolovat objímku i kontaktní vzpruhu, ale tyto držáky se dělají už i v replice:
http://www.motokramek.cz/drzak-zadniho-svetla-150C -2kontakt/
http://www.mvdily.cz/svetlo-zadni-spodek-2-kontakt y
Nemohu hodnotit provedení, nikdy jsem tyto konkrétní replikové spodky neměl v ruce ale jednou v případě repliky držáku pro jednovodičovou lampu měla tato nově vyráběná součástka docela vážnou vadu - ta vzpruha spodního kontaktu žárovky byla asi z měkké mědi nebo mosazi protože vůbec nepružila, po nasunutí patice do objímky se kontak prostě jen ohnul.    [Martin Štindl]   08.11.2017
Odpověď  Tak jsem v souvislosti s překopanou elektrikou z novějšího na starší zapojení narazil ještě na jeden problém. Zadní lampa je jednovodičová, čili jí při přestavbě asi také vyměnili. Dá se jednovodičová patice nějak upravit, aby fungovala s novějším zapojením, nebo jí budu muset vyměnit?

Je to stejně zvláštní, že to někdo takhle přestavěl z novějšího na starší zapojení. Dráty jsou s opletem, ale jestli je také měnili nebo jsou původní, to netuším. Mám ale pocit, že jsou tam pro zadní lampu dva vodiče, čili by asi byly původní.    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.11.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano, klemu nahradit připájením drátku nebo mosazného plíšku(viz šipka). Přepínač pro trojcestný usměrňovač(starší) se rozpozná podle dlouhé klemy pod pojistkou(na fotu vlevo).    [Martin Štindl]   26.10.2017
Odpověď  Aha, klemy jsem si nevšiml, díky. Asi bude stačit, když jí nahradím drátkem, ne? Že je přepínač pro jednocestný usměrňovač jsem sice nepoznal, ale dovodil právě z čísla motorky. Tak jsem rád, že to mám potvrzené.    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.10.2017
Odpověď  Na té fotce je přepínač mladší pro jednocestný usměrňovač, pouze ta kratší klema je odlomená. Takže pokud se doopraví připájením té klemy a zapojí podle běžného schéma pro jednu diodu tak to bude OK.    [Martin Štindl]   22.10.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jak tak pročítám diskuze, zaujal mě ten přepínač přepájený pro jednocestný usměrňovač. To bych celkem chápal - modernější řešení. Já na své motorce našel usměrňovač trojcestný. Ale číslo rámu je 307758, což asi řeší "záhadu", proč mám i já přepínač přepájený. Proč použili starší řešení netuším. Asi byl při výměně po ruce jen starší typ usměrňovače. Chystám se vrátit přepínač do původního stavu a použít jednu diodu. Prosím, zaražte mě, jestli je to volovina. Díky!    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.10.2017
Odpověď  Díky za info, dnes jsem se dostal k přepínači, ale pertinax je polámaný, tak tam dám nový. Ostatní udělám stejně. Jen nevím zda mám pro jistotu přidat jeden kabel do blatníku na brzdové světlo kdyby ho chtěli na STK. Originál zapalování je také v žalostném stavu a neúplné, tak asi nakonec půjdu do VAPE.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2015
Odpověď  Dadajane: přepínač mám originální, vyčistěnej, rezavé šroubky jsem nahradil šroubky z elektrikářské čokolády. Selen jsem vyhodil (z fóra jsem pochopil, že nemá cenu zkoušet jestli funguje - překvapilo mě, že Pája ho beze všeho používá), nahradil diodou. Původně tam byl třícestný usměrňovač, ale už byl nahrazen jednocestným a přepájeny kabely na přepínači, tak jsem to zachoval. Tlumivku mám originál, nejsem elektrikář, její funkci ani pořádně neznám...
Včera jsem zapojil dráty, v motorce mám baterku, tak jsem hned vyzkoušel jak svítí parkovačka.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.01.2015
Odpověď  Dadajan>Ted jsi mne donutil k zamysleni :-) nee, kastliky nemontuji zezacatku, fotky nejsou poporadku, ale vybrane a lupnute na web....
Kabel pouzivam cernou dvoulinku od nas z elektry.
Packy mam origo, jednu jsem pajcoval cernym kremem na boty, protoze byla uplne vyzila (nic lepsiho mne nenapadlo Kolega daval repliku, nevim odkud, funguje bez problemu. Tlumivky mam origo, stejne jako selen, delal jsem a daval kamaradovi diodu. Pokud je Vape neni nic potreba, funguje spickove, ma ho kamarad, vydyndal jse jednoz prvnich z Montyho, tam bylo potreba roztahnout o par mm nadrz, ted mi nekdo rokal, ze to, co delaji nyni uz jde bez problemu (cIVKa je nepatrne uzsi.    [Pája]   06.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Pájo: má nějaký důvod proč ty kastlíky na 150 montuješ skoro hned na začátku a jaké kabely taháš do zadního světla? Na původní moto nebylo brzdové světlo, ale soused koupil "renovovanou 1951 " na veteránském čísle a má tam udělané brzdové dvouvláknovou žárovkou.Údajně musí být brzdové je-li akumulátor.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2015
Odpověď  Také se mi ta rada hodí. Čeká mě to asi příští týden. Přepínač máte původní nebo repliku? Mě se rozlomila původní páčka, tak váhám zda koupit replipáčku nebo celý. Usměrňovač z diod? A tlumivku nechat originál? Má to nějakousouvislost zda originál zapalování nebo VAPE? Dík    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.01.2015
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díky za rady, na namontovaném hrnci světlometu by to fakt nešlo ... I na sundaném světle to dalo spoustu pasování, než to zaklaplo. dělat znova bych to nechtěl, pro jistotu jsem to podle schématu i prošel baterkou a zkoušečkou.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.01.2015
Odpověď  Díky, teď to jde, hezky namontované...    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2015
Odpověď  smaž z odkazu tu tečku na konci...    [meela]   04.01.2015
Odpověď  Pájo, odkaz nefunguje, nejde otevřít pod žádným dostupným prohlížečem.    [Slon] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.01.2015
Odpověď  Jak pise MS, nejpve prepinac do hrnce, pak ostatni http://www.5zsjh.cz/pavel/reno/Renovace_150C_vyvoz ka/slides/PB150154.jpg. Pri montazi si jeste pomuzu castecnym prihnutim jedne packy, podstrcim a prihnu zbyvajici. Nemusim se prat s jednotlivymi kusy + pruzinou.    [Pája]   03.01.2015
Odpověď  Já teda nejdříve napasuji přepínač do světlometu(demontovaného) a až pak dělám kabeláž.    [Martin Štindl]   02.01.2015
 Přidat odpověď   (21) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006