Ahoj kluci nemohli by jste me napsat jake delky kabelu potrebuji na me Becko. Mam v celku opleteny kabel v delce 10 m a co se tyce elektroinstalace tak jsem v haji predem moc diky [Rob] 05.01.2016 Přidat odpověď |
| Ty cívky(vlastně i stator) jsou v tomto případě z typu C, normálně by tak žárovky 15/15W měli svítit silněji protože cívky jsou určeny pro sestavu magneta v 25W. To že postupně v krátkém čase světelnost zeslábla bude asi problém v cívkách či vadě na elektroinstalaci. Magneto rychle nezeslábne, navíc je stále v blízkosti jader cívek a tim je uzavřen mag.obvod, a při zeslabení magnetismu by se zároveň zhoršilo i zapalování. Olej teče po náhonu tacho od motoru ale jinde větší ztráty oleje nejsou? Olej možná prolíná přes původní filcovou prachovku, pokud je u řetězového kolečka už použito gufero 25x40x5 tak zkontrolovat jestli je šroub(levotočivý) kolečka dotažen a kolečko pevně sedí na tisícihranu(bez vůle) - v těchto případech by ale docházelo k velkým ztrátám oleje a to by bylo znát i jinak(zaolejovaný řetěz a mastný ráfek zadního kola). Nebyl před montáží náhon příliš promazáván? [Martin Štindl] 18.08.2017 |
| Ahoj Martine,mam take dotaz po dani do kupy sveho becka me svetla svitili jako za starych casu nic oslnujiciho ale svitili. Postupem casu tet me zhne jen vlakno. Myslis ze to muze byt ze jsem nenabuzoval magneto? Baterku mam starou nefunkcni jako dekoraci. A druha otazka ktera sem nepatri po nahonu tachomezru me docela dost kape olej. Tak bych potreboval poradit u zechto dvou problemech dekuji Rob [Rob] 18.08.2017 |
| Ještě k tomu "Pojistka 1A, zkoušeno bez baterie" - volný kontakt(+) pro připojení baterky musí být v tomto případě zaizolován, a ta pojistka tam teď ani nemusí být. [Martin Štindl] 11.08.2017 |
| Pokud ten selenový usměrňovač má původní zapojení tak by neměl být problém v zapojení aku - do typu C se kostřil vždy (-)Mínus pól baterie a v případě špatně zapojované baterie by se spíše přepálila ta pojistka 1A. K tomu poškození izolace na cívkách jak jsem uváděl mohlo třeba dojít kombinací osazení silné pojistky a špatně zapojené baterie - proud výšších hodnot pak mohl procházet přes usměrňovač a vinutí cívek(včetně tlumivky) a tak je poškodit. Uvedl jsi že předtím tam bylo magneto nově nabuzené - proč teď osazovat i jiný magnet? To že svítí o trochu méně může být slabším magnetem jestliže teď tam není nabuzené magneto. To jiskření u světel na "kostře" nechápu, jedná se o vadu na elektroinstalaci? Zkusit nasadit to nabuzené magneto a opět samotnou žárovku přímo na vývod od magneta. Akumulátoru 4Ah by ten proud 0,26A neměl ublížit - ten akumulátor(YUASA???) je v tomto případě(ČZ 125B/T)předpokládám v plastovém replikovém pouzdru takže i v případě přebíjení samotné motorce nehrozí poškození kyselinou. A ten dobíjecí proud je lepší měřit při zapnutých světlech(podmínky běžného provozu), pravděpodobně bude mnohem menší. [Martin Štindl] 11.08.2017 |
| Tak jsem dnes vyměnil celý stator, cívky i s magnetem.Pojistka 1A, zkoušeno bez baterie. Hodnoty byly asi 15V bez světel a se světly 6V. Po chvíli klesly na 10V bez sv. a 3V se sv. Jediný co jsem zjistil špatný jeden kontakt na hlavní žárovce,při přepínání světel tlumené sv. blikalo,až nešlo vůbec. Kontakt probíjel a kostra mírně jiskřila. Po výměně žárovky kostra nejiskří, ale světla jdou pořád tak na 50%, než co svítí při zapojení světlla přímo na baterii.Tak už nevim, to by byl pech, aby byli i další cívky špatný a nebo z nějakého důvodu odcházej.Martine ještě píšeš, že to může být špatně zapojená baterie, jak to myslíš? Obrácená polarita. / toto zapalování bylo při koupi v motu, kde byla v přepínači taky porcelánová pojista s označením 15/ Jinak baterii mám 4Ah, tak nevím jestli těch 0,26A není moc. [mira6] 11.08.2017 |
|  Ten problém s cívkami jsem měl také když jsem nahrazoval stator z C za B/T - po namotování správného statoru světla slabě žhnula takže jsem vyměnil cívky z jiného statoru a pak už vše fungovalo. Já ty vadné cívky nějak důkladně neproměřoval, při měření odporu vinutí měli skoro na desetiny stejnou rezistenci jako kloudné a navíc odpor samotného vodiče světelných cívek je velmi malý. Závadou bude asi narušení smaltované izolace vodičů(nesprávná pojistka + špatné připojení aku???).Nějak připojovat cívky k akumulátoru a pak zkoušet magnetismus jádra je rizikové protože při tak malém odporu vodiče hrozí vyhřátí, prostě zkusit jiný pár světelných cívek pokud jsou po ruce. Vada na selenovém usměrňovači se projevuje vybitím aku odstaveného stroje po několika dnech, popravdě osobně jsem se nesetkal s původním kloudným selenem a všechny jsem dosud nahrazoval tou diodou ale jistě jsou případy kdy je původní selen stále funkční. Ten dobíjecí pulsní proud o 0,26A(pro baterie 7 až 12Ah) bude v pořádku, navíc při nutnosti denního svícení a nižší učinnosti selenu přebíjení ani nehrozí. [Martin Štindl] 10.08.2017 |
| Martine díky, zkoušel jsem to napojit přímo z průchodky motoru, ale světla svítí slabě. Budou tedy asi špatný cívky.A ted´ pár otázek, musím vyměnit obě, jak jí mám změřit a jaké jsou hodnoty, abych tam nedával zase špatnou. Snad by se daly i převinout, není to takový problém jako se startovací civkou. A poslední, mám vyměnit selen za diodu, když mi jde do baterie 0,26A. [mira6] 10.08.2017 |
| Pojistka v přepínači má být trubičková skleněná 1A -jejím účelem je ale pouze ochránit okruh dobíjení(selen) a na toto nemá vliv. To uvedené naměřené napětí od magneta 5 až 7V je naměřeno naprázdno(nezapnutá světla a nepřipojený akumulátor) nebo se zátěží(světla zapnuty)??? Naprázdno u magneta jako měkkého zdroje se dá naměřit i přes 30V. Zkusit zapojit samotnou žárovku 15/15W přímo na vývod od magneta a pokud vlákno bude stejně slabě žhnout tak je potíž v těch světelných cívkách. [Martin Štindl] 08.08.2017 |
| Potřebuji poradit, svítí mi slabě přední světlo / spíše žhaví vlákno / na obě polohy při nastartovaném motoru. Magneto je nabuzené.Světelné cívky mají vinutí slabším drátem na 15W,drát z vinutí na jádro naletován z vrchu, pohledově, žárovky taky o.k. podle hodnot. Parkovací světla a klaxon přes baterii taky o.k. Z motoru mi jde světelným drátem 5V po přidání 7V, tyto hobnoty jdou do světla i do kontaktů na baterii. do baterie mi přichází 0,26A. Mám 3 pojistky z původních přepínačů,ale nevím jakou tam mám přesně dát. Měl jsem tam 15/8. Další dvě jsou značeny 15 a 8.Všechny o.k. Dále mám původní selen i přes negativ na foru. Diodu KY 708 mám, ale zatím jsem jí tam nedal.Nevím jestli jsou světelné cívky dobré,porad´te ,jak změřit. Děkuji všem za rady a názory. [mira6] 08.08.2017 |
| Jestli se ti tam vleze, tak proč ne. [lipcaa] 23.03.2016 |
| Kluci vadí něčemu, když dám do cz 125 b,t zapalovací cívku ze 125/150c. Díky. [mira6] 23.03.2016 |
| Děkuji za odpověď [Bredy1] 13.03.2016 |
| Bredy1: v tomto případě je to motorová těsnící hmota(300°C) WÜRTH, tmel netvrdne a je po nanesení a vulkanizaci stále elastický takže opětovná demontáž jde snadno. Ale jsou i další značky tmelů na bázi silikonu které jdou také použít(Gasket, Arexons atd..) [Martin Štindl] 13.03.2016 |
| Co je to za tmel a jak je to potom s demontáží kdyby něco ? Nepřilepí se to ? [Bredy1] 13.03.2016 |
|  Kolena k výfukovým kanálům podlepuji tmelem(stejně tak u tlumičů), pokud to prská i u dekompresoru tak je buď vada u těsnícího kroužku nebo není řádně zalapovaný ventil. [Martin Štindl] 10.03.2016 |
| Skusim a uvidim jak dlouho vydrzi ty zarovky jinak zjisteni dalsi je takove ze spojka cela je pry Cckova u razeni bo prechod mezi jednickou a dvojkou je strasne dlouhy tudiz nepohodlny na jizdu ;( clovek jak je u konce tak jedna spatna zprava za druhou ;( A jeste otazka mate zkusenosti s tim ze vam ve spoji z kolen tece cerny sajrajt a dokonce mam zgychany s dekompresoru i blatnik a predek motoru jak ho pouziji [Rob] 10.03.2016 |
| Se statorem C teď bude příkon vyšší než má normální magneto B/T s 15W, je pravděpodobné že žárovky budou mít kratší životnost. [Martin Štindl] 10.03.2016 |
| Zahada rozlustena takze hlavni zarovka mela 25w a nesvitilo nic dala se tam 15w a sviti vse a jak jak o zivot ;))))) [Rob] 10.03.2016 |
| Teoreticky - jsou prohozeny vodiče od akumulátoru a od zapalka(tedy v případě že přepínač je sestaven správně). Akumulátor správně napájí pouze klaxon a parkovací světla v třetí poloze přepínače - i v případě nazapojené baterie při chodu motoru svítí hlavní světla. [Martin Štindl] 09.03.2016 |
| A prepinac je zapojeny presne podle tohoto schema co je o 5 odpovedi nize tak nevim co je zle [Rob] 09.03.2016 |
| Vsechny civky jsou nove funkcni odizolovane [Rob] 09.03.2016 |
| Ak sú dobré svetelné cievky, tak je zle zapojený prepínač. Svetlá nesmú svietiť cez baterku. [peter.ba] 09.03.2016 |
| Bez baterky pri chodu motoru nrsviti ale jak pripojim funkcni baterku tak vse funguje jak ma coz nekde bude problem [Rob] 09.03.2016 |
| Bez baterky svetlá svietia? Samozrejme pri bežiacom motore. [peter.ba] 09.03.2016 |
| Takze znova baterka je stara a je tam dana jako atrapa a nastartuje se a nesviti pripoji se to na bazerku a sviti to takze nevim kde muze byt problem na baterce je snad zavislej klaxon parkovacka nebo se pletu? [Rob] 09.03.2016 |
| No přece v --- baterii. Ne , nejspíš ti to nedobíjí [Jarda] 09.03.2016 |
| Takze zahada kdyz to pripojime k baterce vse funguje troubi sviti kdyz tam dam tu nefunkcni baterii a nastartuji tak nejde nic ;( modri veteranisti v cem muze byt problem ? [Rob] 09.03.2016 |
| Takze jsem si myslel ze hsem blb nejsem zapojene jsem to mel podle Martina jenomze veskery problem delalo replikove zadni svetlo ktere zkratovalo tak se muselo predelat uz sviti [Rob] 08.03.2016 |
|  OK, takže proud do přepínače jde. Takže teď hlavně ověřit správnou funkci přepínače tak jak jsem už popsal - mám takový pocit že zámek bude otočenej. [Martin Štindl] 28.02.2016 |
| Ano strum ktery ide jsem kontroloval zarovkou na ktere byl dratek ten jsem dal na svetelny kabel a zarovku na motor a krasne svitila [Rob] 28.02.2016 |
| A ten výraz "ide strum" znamená že se při chodu motoru měřil přímo proud anebo napětí? Naprosto bezpečne ověřit správnou funkci světelných cívek lze přímo žárovkou(teď raději 6V 25W/25W) - na přívod od magneta se připojí naostro žárovka a opře se o kostru, i ta 25W/25W se musí rozsvítít. [Martin Štindl] 28.02.2016 |
|  Patice zadní lampy a objímka hlavní žárovky v předním světlometu by měli po namontování vykazovat vůči mase(motoru a rámu) při proměření multimetrem minimální odpor(multimetr ukazuje okolo 1,5 Ohmů). Stejně spíše bude problém v přepínači, je nepravděpodobné že by byly špatně kostřeny obě světla. [Martin Štindl] 28.02.2016 |
| No tot otazka jak vypada to ukostreni v tech svetlech? mame nejake foto pro zkouknutí? Bo jsem ve svetlech nic neukostroval :) [Rob] 28.02.2016 |
| Odpojit kabeláž a podle schéma proměřit ohmetrem svorky v každé poloze přepínače jestli zámek převádí správně. Může být zámek otočen nebo plíšky na zámku nedosedají ke kontaktům na desce. Jestli je u přepínače vše v pořádku tak prověřit správné ukostření v předním i zadním světle. [Martin Štindl] 28.02.2016 |
| Tak jsem to znova prosel podle nakresu vse zapojeno jak ma byt klema je udelana tak jakma byt a stejne to nesviti toz nevim kde muze byt zakopane pes pritom ze zapalka do svetelneho kablu ide strum a zarovky vypalene nejsu :( [Rob] 28.02.2016 |
| OK dekuji za info [Rob] 25.02.2016 |
| Napnutí řetězu máš uvedené v manuálu, správně by měl jít řetěz(uprostřed) vychýlit lehce o 2 až 2,5cm [Martin Štindl] 25.02.2016 |
| No zarovky jsem dal prozatim ty na becko ale mam koupene i s vetsi vatazi co jsi me radil tak zitra na to mrknu a co se tyce hlavni zarovky tak je puvodni original a nejsem si jist jestli funkuje ale vlakno ma neporusene tak by mela ale mohu se mylit. A martine prosim te retez ma byt nasponovan jak uplne je hloupost a i volny moc tak to bych potreboval at tozitra mohu vyzkouset jak jezdi. No jeste je mozne ze jak jsem tam daval tu parabolu tak jsem mohl neco udelat s draty bo tam sla opravdu zle :( [Rob] 25.02.2016 |
| Klemy na desce a kontakty v zámku jsou vzájemně do "Véčka", zpravidla když dojde k vyzkratování světelných cívek(např. třeba přes ten tachometr) tak se to projeví na chodu motoru, oslabením výboje na svíčce by šel hůře nastartovat - ale podle toho že motor chytá perfektně tak bych předpokládal chybu jinde. Žárovky jsou tam teď jaké? protože je tam stator z Céčka tak vlákna u hlavní žárovky 6V 15W/15W a zadní 6V 5W se mohli při zapnutí svělel okamžitě spálit. [Martin Štindl] 25.02.2016 |
| Ahoj zatim jsem se k overeni nedostal vcerajsme zprovoznili motor a vyzkouselo se to zapojeni jsem urcite zapojil podle tebe jeste jsem to kontroloval akorat zitra vydelam svetlo bo jsem cet ze kdyz se patice svetla dotyka tachace tak to dela problemy a to svetlo tam slo docela blbe dat. Jinak me napada ze bych dal tu desku naopal ale jak jsem ji koupil tak na ni fixem od prodejce byla udelana riska jak na zakladni desce tak i te pohyblive co se otaci tak jsem ji nasadil at jsou u sebe tak nevim vsem je zakopabne pes sakra [Rob] 25.02.2016 |
|  Pojistka byla na ochranu usměrňovače - dobíjecí okruh, i když je vyjmuta tak světla by měla normálně svítit (v případě zapojené baterie i parkovací světla). Jestli jde opravdu proud do přepínače tak může být chyba v zapojení nebo v zámku přepínače(otočení zámku nebo správně nedosedají kontakty). Byla nějak ověřována funkce přepínače po instalaci do budky světlometu??? [Martin Štindl] 25.02.2016 |
|  Nazdar kluci takmam dve zpravy jedna dobra druhe nedobra tak zacnu tou dobrou tajeta ze moto po vice jak 30letech konecne jelo chyta na drb a krasne prede coz se divil i pan ktery me steloval zapalko ze to vse tak jde krasne a tet ta spatna pri zapnuti svetel to nesviti pritom jsem vse udelal podle schematu ale nesviti to coz jsem zklaman zze svetelnych civek ide strum ale asi bude nejaka bota ve vypinaci :( jen se zeptam muze na to met vliv to ze ve vypinaci nemam tu pojistku:? [Rob] 25.02.2016 |
| Díky za rady, rozumější je si koupit jenom kryt, jak píšeš a baterie si vněm podle potřeby měnit. [mira6] 23.02.2016 |
| Martin Štindl> Ja ma UPS s 5ti 6v aku:-) S pribyvajicimi naroky uz udrzela server + PC doslova jen par minut a vypadky uz prakticky u nas nejsou, tak ji tezim k zasluznym ucelum :-) Problem byl, pokud byl KO selen, nastesti se mi podarilo vylovit do obou cecek plne funkcni. Kamaradum + sobe do foroty jsem z vadnych udelal drzaky na diodu a nekolikrat jsem te za tento napad chvalil. Pokud je potreba (= po zime) nabijim modelarskou nabijeckou skoro za polovinu ceny motorky. http://www.5zsjh.cz/pavel/reno/Renovace_150C-zakla dni/slides/PA280009.JPG [Pája] 22.02.2016 |
|  Kapacita 12Ah je více než dost :-) Čezety 125/150 si oproti Jawám drželi menší 7Ah akumulátory. Gelovku z UPS jak píše Pája lze také bez potíží použít, jen bych měl obavy s dobíjením přes dobíjecí okruh motocyklu, a pokud to s ní opravdu bude i troubit tak bude jistě lepší než kupovat dražší kyselinovou. Stejně se akumulátor u těchto motorek s magnetkou využije jen při zapnutí parkovaček a na zatroubení, jinak je to jen pár kil navíc. Původní držáky baterie jsou černěné jako spojovák, ten můj je brynýrován. Ale ta kyselinová BLITZ stojí cca 1200Kč, po tom co "odejde" už bude dobrá jen jako kryt takže ještě to zvážit - vím že HF Moto prodávali kryt za 700Kč. A na tuhle 12Ah BLITZku asi nepůjde tento držák použít protože je skoro o 1cm vyšší. [Martin Štindl] 22.02.2016 |
| Martine, prosimtě jedná se mi o to, jestli mohu mít 12amp, jelikož je to větší kapacita než u orig. Jinak rozměrově mi nejlépe sedí baterie Blitz je jen o 8mm vyšší než co mám orig. s označením Barum 3M1. Šířka a dálka je asi + - 2mm. Dám na tvou radu a koupim tam asi kyselinu. Jinak gelovku z UPS používám do skůtra a žádnej problém, mám také zdarma.Ještě dotaz , ten držák baterie co máš vedle na fotu je lakovanej, nebo černěnej, jedná se mi opůvodní povrchovou úpravu. Z orig. už nepoznám, ale spodek byl asi lakovanej. [mira6] 22.02.2016 |
| Pája: nejsou počítačové UPS většinou 12Voltové? Možnost mít gelovku zadarmo já nemám ;-) a proto jsem pořizoval tyhle CTM protože mají vhodné rozměry pro atrapu akumulátoru a jsou oproti kyselinovým levné(cca 180Kč). Sice drží už pátým rokem ale klaxon na ni prostě nezatroubí - jen chrčí. Klaxon jsem ladil na Yuasu 6V/6Ah a i na Yuasu 6V/4AH troubí krásně, a zkoušet houkačku štelovat kvůli gelovce se mi moc nechce. K tomu tyhle gelové akumulátory vyžadují citlivé nabíjení což dobíjecí okruh u magneta ČZ 125/150 nemá, tlumivka je primitivní regulací a při vypnutých světlech(nebo přepálení vlákna žárovky za chodu) dobíjecí pulsní proud značně vzroste. [Martin Štindl] 21.02.2016 |
| Martin Štindl> Neco musis mit spatne, mam vsude gelovky z UPS, takze zadara a zasobuji s nima vsechny kamarady a zname. Elektriku nemam nijak upravovanou, svitim troubim bez problemu, zivotnost 4-5 let. Zlikviduju je vetsinou zimou, protoze je nijaK neudrzuju. Iv pripade, ze bych si ji mel koupit a po par letech vyhodit bez premysleni, tak se oproti "klasice" vyplati [Pája] 21.02.2016 |
|  Pokud je ta kyselinová baterie("pevná") repliková snačky BLITZ tak právě tato je o něco větší než jsou rozměry původní 7Ah používané na ČZ 125B/T. Gelový akumulátor zase není moc vhodný pro magnetoelektrické zapalování s jednocestným usměrňovačem, gelovky potřebují citlivější regulované nabíjení takže s použitím gelové baterie je vhodné vyjmout pojistku - tedy odpojit dobíjecí okruh. Jinak zatím mám gelovou CTM 6V 5Ah a nelze s ní zatroubit - baterie není schopna dodat potřebný proud pro klaxon. Vhodnější jako vkládané do pouzdra(atrapy) jsou kyselinové baterie, buď YUASA 6N4-2A-5 nebo YUASA 6N4A-4D [Martin Štindl] 20.02.2016 |
| Kluci, jaká je lepší baterie na cz 125 b,t. Na shopu mají 6v 12amp kyselina na pevno v krytu, nebo 6v 4amp gel.samostatně a dokoupit kryt. Co mám doma orig. starou, tak rozměrově líp sedí ta 12 amp. Díky. [mira6] 20.02.2016 |
| Tak je to mechanik na slovo vzaty ;) ok diky opet za radu dulezite je ze nemusim schanet druhe magneto tak diky [Rob] 11.02.2016 |
| Ten chlapík co to to seřizuje je odborník nebo taky laik? Nejdřív dát píst do HÚ a nastavit odtrh na kladívkách pomocí excentru poté se už jen natáčí statorem a šteluje předstih. To že se kladívka rozevírají mimo okénka se občas stane ale de to i tak s trochu šikovností seřídit. [ČZtomi] 11.02.2016 |
| Takze desku co mam c 125 a magneto b/t muzu pouzit? Bo jak to steloval tak rikal ce ma pist u hlavni uvrate a kladivko jiz davno rozepnute a ce to nejde zestelovat bo mu v magnetu nevychazeli ty diry aby se dostal na kladivko. Receno mnou co jsem z toho pochopil jako laik [Rob] 11.02.2016 |
| Excentr je pro nastavení odtrhu(0,4mm) - tím se našteluje maximální vzdálenost kontaktů při rozevření. Pro nastavení předstihu(5mm postaru na benzín Special, dnes při Naturalu 95 je lepší dát trochu menší) se natáčí celým statorem. Takže v prvé řadě natočit stator nadoraz(max.předstih) a nastavit odtrh, až pak natáčet statorem pro správnou pozici pro předstih. [Martin Štindl] 11.02.2016 |
| No ja ne ja tomu rozumim jak prase vidlim ale dotycny ktery to chtel vystelovat rikal ze to kladivko se otvira strasne brzo ale dnes jsem se docetl ze excentr co drzi kladivko se da stelovat tim se vlastne da zestelovat odtrh. Bo jak jsem psal mam stator z 125 C a magneto 125b/t coz jak jsem se docetl nemuze byt problem [Rob] 11.02.2016 |
| Trochu to víc popiš,třeba děláš špatný postup. [ČZtomi] 11.02.2016 |
| Tak jsem narazil na dalsi problem jak jste psali ze stator je z 150 a magneto ze 125 cz tak nejde seridit zapalko tak se chcu zeptat na info ze musim sehnat stator ze 125? [Rob] 11.02.2016 |
| Dekuji za vysvetleni nakonec si necham poradit a diodu jsem objednal a udelam to jak pises ty s diodou a tlumivkou stim ze vydelam tu pojistku jak jsi psal kdyz mam bateriak jen jako okrasu ;). Jinak vsem za trpelivost semnou a vase cene rady moc dekuji pokud se zadari v sobotu po dlouhe dobe se rozbehne srdce CZ 125 B ;) [Rob] 02.02.2016 |
| Hrnec je Céčko. Propojovat něco "drátkem" se nemusí, jestli se dobíjecí okruh nebude prozatím zapojovat - zapalování a svícení za provozu je zcela nezávislé na dobíjecím okruhu. Ta tlumivka na tom mém poupraveném schématu je pro ochranu vlákna zadní žárovky, u standartního zapojení pro Céčko je tlumení provedeno právě dvouvodičovim zapojením zadní lampy přes nesvítící vlákno hlavní žárovky 6V 25/25W. V tvém případě u toho kombinovaného statoru z Céčka a rotoru B/T bude výkon od magneta o trochu větší než je jmenovitých 15W ale s tím bych laboroval až potom co motorka zprovozní. Jestli se bude často přepalovat vlákno v zadní lampičce tak by se zkusila vyšší wattáž - 6V 10W nebo 12V s 5 až 10W. Jinak při použití tohoto upraveného schéma přepínače ČZ 125/150C je oproti přepínači ČZ 125T(od v.č. 167 838) rozdíl vlastně jen v tom při přepnutí na "jízda se světly" je u přepínače Téčka vyřazena z obvodu dobíjení tlumivka. [Martin Štindl] 02.02.2016 |
|  Martine muj hrnec [robmaister] 02.02.2016 |
| Martine chapu co myslis. Nejak to tam nachystam nez sezenu tu diodu ale ten obvod musim zachovat alespon propojenim dratkem ze? A ta tlumivka co je na zadnim svetle je co este? [Rob] 02.02.2016 |
|  I když se úplně vynechají(usměrňovač a tlumivka)bez toho že by se do budky usadili tak bude přepínač normálně fungovat, jen jsem chtěl poukázal na to že jejich montáž a zapojení se snadno provádí mimo motocykl. Později pokud by se zachtělo obvod dobíjení zapojit tak už samotná instalace přímo na motorce bude docela obtížná. [Martin Štindl] 01.02.2016 |
| Ale pokud vynecham tlumivku a usmernovac tak nic se nedeje ze? Ale propojit to musim ten obvod tlumivky a usmernovace alespon dratkem ze? Tlumivku mam puvodni ale zatim jsem netesil tu usmernivaci diodu. [Rob] 01.02.2016 |
| Ok zitra zkontroluji hrnec az prijdu z prace a dam vedet [Rob] 01.02.2016 |
|  Pokud je to budka z ČZ 125/150C tak vymezovací jazýček páčky přepínače není v ose motocyklu ale je 45 stupnů natočen(viz foto šipka) takže zkontrolovat. Přepínač se pro zapojení zadní lampy jedním vodičem poupravit musí - je potřeba dopájet klemu tak jak je zakreslena ve schématu(to je ta černá tučná čára). Usměrňovač(po úpravě na diodu) a tlumivku bych doporučil zapojit rovnou také protože montáž přepínače se stejně provádí na sejmuté budce reflektoru, obvod dobíjení(tlumivka,dioda) lze jednoduše vyřadit vyjmutím pojistky. [Martin Štindl] 01.02.2016 |
| A v tom prepinaci jak je ta cerna cara to je propojeni? [Rob] 01.02.2016 |
| Martine zapomel jsem napsat ze hrnec svetlometu je zrejme z jineho typu jak Bcka bo jsem vcera nasel rozbitej prepinac a je totozny s timto co mam tet a hrnec je jiz po laku. Takte ja to zapojim podle tveho schematu s tim ze baterka je nefunkcni ale jak jsi psal prud co zpusobuje smrt dava na sviceni zapalko ze? Tak jiz zadna uprava do prepinace nebude krom toho ze vynecham tlumivku a selenovej usmernovac. A klemy ponecham puvodni. Bo koukal jsem ze v tom odkaze nahore se jedna klema rusi a nahrazuje ale to je pro jinej typ jestli jsem to pochopil spravne [Rob] 01.02.2016 |
| Ano, to je právě to schéma s poupraveným přepínačem. Jde ale o to že budka ČZ 125B/T má jinak směrovanou patici pro přepínač a přepínač z ČZ 125/150C se musí poupravit připilováním aby tam šel usadit a i mohl správně fungovat. Takže tato patice se bude usazovat do už nalakované budky světlometu??? [Martin Štindl] 01.02.2016 |
|  Plisky jsou jen prihnute a zadni svetlo mam jen jednodratove ale porad jsem se nedopidil ja co a kam zapojit. muze to byt podle tohoto schematu ktere jsem tu nasel? [Rob] 01.02.2016 |
| Béčka a první Téčka do v.č. 167 837 májí dost ošemetné zapojení - při jízdě se světly je zadní žárovka napájena z baterie a zároveň je obvod dobíjení odpojen takže pro dnešní provozování nepraktické. K tomu přepínači z Céčka, proč už má zahnuté plíšky? Použít přepínač z Céčka půjde po úpravě přepínače na jednodrátově vedené zadní světlo. [Martin Štindl] 01.02.2016 |
| Jsi hodny ale jeste pockam na odpoved. Ty stranky jsem studoval. A v tomhle prepinaci mam 800 kc tak bych ho rad vyuzil. Ale pokud nikdo neporadi tak jsem nahranej a ozvu se ti. Cena by byla jaka? [Rob] 01.02.2016 |
| Jawamaniak jsou na hledání rozdílů super stránky. Vidím, že sis koupil repliku přepínače. Mám kompletní přepínač na T-čko. Podle jawamaniaka, mělo B stejnou základovou desku jako T jen byla proletovaná dráty. Přepínací deska byla stejná jako u C. Na tom mém přepínači je ta páčka na jedné straně ulomená, ale tu sis koupil v replice, takže bys použil svou a přepínací destičku taky. Takže základovou desku originál na T můžu prodat. Jestli máš zájem napiš. Vlasta [Vlasta] 01.02.2016 |
| To jsem studoval jedine co chapu je ze mam prerusit jednu klemu a nahradit ji ale dal jsem ztracen. Nemam baterku takze nepotrebuji tlumivku ani usmernovaci diodu. Tohle je pro mne spanelvesnice. Lepsi by bylo me to na tudesku zakreslit co kde udelat vim ze to je horsi jak ve skolce ale hold tomuto salku caje neholduji ;((( [robmaister] 01.02.2016 |
| To ja vim ze je na C proto se ptam vas moudrych jak to zapojiti na tuhle desku bo na B cko asi tezce sezenu bohuzel [robmaister] 01.02.2016 |
|  Kluci jeste jednou se zeptam a pozadam jestli by jste me to nemohli zakreslit do daneho obrazku bo jsem ztracen vubec nevim jak zapojit ten prepinac na svetle bo nevim ktere cislo ke kteremu kolicku patri takze jestli se najde jeste nekdo z vas kdo bude met trpelivost me to zakreslit to oprazku a popsat dekuji [robmaister] 01.02.2016 |
| ne [ČZtomi] 31.01.2016 |
| A ze samotneho svetla uz na prepinac nevede nic? [Rob] 31.01.2016 |
| Kuci ja do toho hledim ale radeji se optam nez neco zapojim v domeni ze je to ok a ono neni takze diky za info dnes se na to vrhnu [Rob] 31.01.2016 |
| Z přepínače jeden kabel na klakson další do spínačky na svorku 56 a poslední dva kabely jdou do předního světla na hlavní žárovku.Nic na to není koukni do schémata. [ČZtomi] 31.01.2016 |
| Ja se neukvapuji civky budou promereny dnes a tam pokud budou v poradku tam mam alespon nahradni pro priste a ja si rikam nez ty penize propit tak je vrazim do tohodle stroje. Jinak s hledanim priciny uz si nevim rady musi pomoci kamarad. Ale Martine vec ktera me trapi je jak je prepinac na riditkach tak tam jsou 4 uchyty na 4 draty jeden je na klakson troubeni a 3 draty s prepinace vedou do paraboly akorat nevim do ceho tam prijdou zapojiti tim kdyz me poradis bych mel krom meho zapalka vse hotove. [Rob] 31.01.2016 |
| A proč hned objednávat cívky když není ani zjištěno kde je problém? do začátku sezóny je ještě dost času a není třeba se ukvapovat - takto to stojí nemalé peníze. K tomu ty replikové světelné cívky mají na e-shopech popisovány jako universální pro typy A,B,T,C jenže skutečné Céčkové jsou výkonnější, ty co tam teď máš můžou být přitom naprosto v pořádku. V prvé řadě ale jde o to zjistit kde je závada. [Martin Štindl] 31.01.2016 |
| Uz jsem to vyresil objednal jsem vsechny civky nove sice 1300 fuc ale bude to na poradek jinak Martine ja jsem to tak odizoloval ze uz to vice neslo hral jsem si stim vcera cely den. Jak rikas pruser bude v civkach jsou stare a nevim jestli funkcni jinak urcite je promerim at vim ktera je funkcni a ktera ne. Jsem taky neznaboh ze az vcera jsem zjistil ze do benzinu se musi pridavat olej taka ostuda tet to jiz vim ;) pokud se zadari tak pristi vikend bude zkusebni jazda ;) [Rob] 30.01.2016 |
| Díky za odpověď. [Zetkař] 30.01.2016 |
| Tu replikovou "made in taiwan" jsem montoval do 150C a jedné ČZ 125T(1949) a zatím obě fungují - i přesto raději upřednostním funkční původní cívku. Rob: to že to koplo nasvědčuje že obvod přerušovače je funkční, i proražená cívka dává za studena výboj takže problém může být i jinde. Funkci zapalovací cívky značně ovlivní i vada na světelných cívkách(zkrat u izolátoru na trnu nebo na vodičích vinutí). Co zkusit prozatím odpojit a demontovat obě světelné cívky a věnovat se jen okruhu zapalování - indukce zapalovací cívky se totiž po demontáži obou světelných cívek značně zvýší. K tomu se bez světelných cívek stane vše přehlednější. Zapalovací cívka by měla mít při proměření multimetrem odpor vinutí mezi 6,6 až 7,8 kiloOhmy - proměřit to lze přímo ma motoru, jedna sonda se opře o masu motoru a druhá se přiloží na vývod cívky(trn ve VN snímači, očko/fajfka na VN kabelu) [Martin Štindl] 30.01.2016 |
| Může už někdo potvrdit, že jezdí v béčku nebo téčku s tou replikovou oranžovou cívkou / např. za 515,-Kč u Petr Finstrle Krnov/? Já ji mám už nějaký rok v céčku a naprostá spokojenost, u béčka nebo téčka jsou ale na její použití různé názory. Pokud by byla použitelná, tak bych neváhal, protože strefit se do originálu, který by byl stoprocentně funkční je asi opravdu problém. [Zetkař] 30.01.2016 |
| Je stara a nepromeroval jsem ji [Rob] 30.01.2016 |
| A co VN cívka? Je nová? zkoušel jsi ji proměřovat? [ČZtomi] 30.01.2016 |
| Kondik novy pruchodka a kabel VN novy tak uz nevim [Rob] 30.01.2016 |
| No tak to jiskru nehaze ;((( coz pri mem steti se ani nedivim ;( ten konbenzator je z jinaho mota tak jestli jeste neni to pricinou pak uz me nic nenapada pritom jsem vse odizoloval [Rob] 30.01.2016 |
| Tak jsem tedy ucinil a zitra nahodim a vyzkousim vsem za cenne rady diky Rob [Rob] 29.01.2016 |
| 1) ano, drátky cívek musí být odizolované od trnu 2) ne, ploška se neodizolovává, odizolovaný musí být jen šroubek kladívka [Pavel] 29.01.2016 |
|  Tak jsem vše rozebral akorat mě není jasna ještě jedna vec trn kde se ochycují vyvody svetelnych cívek + vyvod na svetelnou pruchodku tak ten musi byt odizolovan jak. pochopil jsem ze první prijde odizolovací podložka a tet nevím jestli musi byt odizolované i ty dratky civek nejakou bužírkou od trnu. A druha vec je jak se odizolovava nebo jestli se odizolovava ploška na terou přijde ten předmět na ktery se instaluje sroubek terym se prichyti spruha kladivka a kondik s VN civkou a doleha na stator. Kondík jsem kontroloval a kabel je neporusen takže jedinou vec co jsem nasel ze ten sroubek na uchycení spruhy kondiku a VN civky nebyl odizolovan i na závitu vedouci pres ten drzák. [robmaister] 29.01.2016 |
| Jj chybu jsem nasel uz v tom ze nemam odilozovany sroubek u kladivka kde jsou napijene spruha a ocka kondiku a vysokonapetove civky takze to opravim a uvidime [Rob] 29.01.2016 |
| Pro zkoušku sundat fajfku, konec vn kabelu podržet 5 - 8 mm od kostry / hlavy / karteru a zkusit. Pokud na vzduchu nehodí při rasantnějším protočení / prošlápnutí takhle dlouhou jiskru, je velmi pravděpodobně něco špatně. To, že tluče do ruky, nic neznamená. Správně seřízené zapalování hodí jiskru na svíčce i při kývavém prudším otáčení setrvačníkem rukou sem-tam okolo odtrhu o cca 180°. [host] 29.01.2016 |
| Tak jsem hledal tady na foru a zjistil jsem ze nemam odizolovany sroub na kladivku sice z obou stran mam izolacni podlozku ale tubnemam na zavitu takze to muze byt ono takze rozeberu a odizoluji spravne. Civky promereny nejsou takze to take pak necham provest a kouknu na kabel od kondiku bo jsem se docetl ze tam staci mirne porusen izolant a je to v haji. Same uskali. Jsem si myslel ze kdyz to pri nakopnuti dava proud a tolik tak to jiskru musi hodit no asi jsem se opet spletl jo a nemuze byt svicka mrtva bo tam je puvodni co byla. [Rob] 29.01.2016 |
| Možnosti: probitá cívka, potíže s VN snímačem, vada na kondesátoru či jeho kabelu popř.izolátoru u kladívka. Cívka je proměřena? [Martin Štindl] 28.01.2016 |
| Ta jsem to slozil a zkusil em jestli svicka haze jiskru a to bych nesmel delat ja aby nehazela ze ;((( pritom jsem dodrzel postup podle Martia no a nedalo me to tk jsem vzal vysokonapetovej kabel do ruky kopl start pakou a sedl si na prdel jakou jsem dostal petardu ;) ale jiskru to nehaze nevite proc!!!!! [Rob] 28.01.2016 |
| Takze zapalovaci svicku i kondenzator mam jaka nahoda ze soused ma 3 motory navic ;)))) [robmaister] 28.01.2016 |
| To me staci dekuji ;) [robmaister] 28.01.2016 |
| světelná cívka je pouze cívka, je tam navinutý jeden drát. Oproti tomu zapalovací cívka má dvě od sebe oddělená vinutí s různými parametry (počet závitů, odpor) a mezi nimi se indukuje (s pomocí kondenzátoru) "jiskra" pro svíčku :-) to je tak nějak laicky řečeno, když budeš chtít víc tak hledej třeba na wikipedii transformátor ;-) [meela] 28.01.2016 |
| Jen pro mou zajimavost v cem je rozdil mezi svetelnou civkou a zapalovavi. V tom ze kazda je urcena na ruznou vec ale spise konstrukcne me to zajima jediny rozdil vidim ze tam je navic ploska na VN pruchodku at je mezi nima kontakt a tim ze jsou ovinute nejakou latkou s pryskirici ci nejake lepidlo. Proc se neda pouzit svetelna civka misto zapalovaci? [robmaister] 28.01.2016 |
| Jasna vec zitra to tak provedu diky;) [robmaister] 27.01.2016 |
| Na trnu světelných cívek stejně jako na kontaktu kladívka musí být v pořádku izolátor. Mezi drátky cívek je potřeba dát podložky jinak by se to při stažení bortilo, jako jedna podložka se využije očko z kabelu průchodky. Takže nejvhodněji od spoda: izolační podložka - očko kabelu průchodky - drát z jedné cívky - tenká plechová podložka(vhodnější mosazná) - drát z druhé cívky - tenká plechová podložka - izolační podložka. Potom se na sestava trnu stáhne matičkou, pod ní by měla být podložka s pérovkou. [Martin Štindl] 27.01.2016 |
| No vidis to uz i ja to vidim ;) napravim a co se tyce tech svetelnych civek jak se napojuji na ten trn i s kablikem do pruchudky musi mezi jednotlivyma deatky vzdy nejaka podlozka nebo muzou ocka vsech 3 kabliku byt na sobe spojena [robmaister] 27.01.2016 |
|  Vzpruhu kladívka máš danou špatně - musí přijít na izolační podložku(viz foto), takto je kladívko přes pružinu stále propojeno s kostrou/statorem a nemůže vlatně rozpojovat obvod. [Martin Štindl] 27.01.2016 |
|  Jeste jeda [robmaister] 27.01.2016 |
|  Vycisteno [robmaister] 27.01.2016 |
|  Vylesteno [robmaister] 27.01.2016 |
|  Martine jsi hodny clovek s velkou trpelivosti s lidmi jako ja;) trochu jsem predvidal a vse rozebral a kompletne vicistil co se tyce zavitu meril jsem suplerou a bylo to 10mm takze je to tech 10/1 jinak kondik stoji novej 50 kc tak ho koupim primo ten co tam patri a co se tyce te civky dam na tebe a koupim replikovou bo pochybuji ze by tady nekdo mel navic takze jeste jednou diky [robmaister] 27.01.2016 |
|  Céčka jsou matice/závity na čepech klikovky M12x1, u ČZ 125B/T by měl být závit menší M10x1. Pod matici u magneta musí přijít tvrdší plochá podložka - hlavně ne pérovka či vějířovka. Na té fotce mi přijde kondesátor dost dlouhý takže aby se tam vůbec vešel. Kam co zapojit je popsáno na obrázku, ale předtím bych to raději kompletně rozebral na součástky a pečlivě vyčistil. Zapalovací cívku sehnat jinou - může být i ze 125/150C nebo kyvky 351,352 popř. koupit replikovou. [Martin Štindl] 27.01.2016 |
| Zatim ten stator nebudu resit kdyz Martinn napsal ze to neva spise potrebuji vedet kde se uchyti kabel od svetelne pruchodky a kde se ma uchytit kabel od kondezaku. A posledni vec co bych potreboval vedet jaky je zavit na te hrudeli [robmaister] 27.01.2016 |
| Nejlepší asi bude si sehnat kompletní stator na ČZ 125B/T [ČZtomi] 27.01.2016 |
| Takze Martine co doporucujes jako odbornik [robmaister] 27.01.2016 |
| Jedna velmi nepříjemná zpráva - místo zapalovací cívky tam máš napasovanou nejspíše světelnou anebo upravenou zapalovací cívku(navýšen počet závitů vinutí) asi pro montáž vnější indučky. Druhá méně nepříjemná zpráva - stator je z ČZ 125/150C(nastavení odtrhu excentrem) takže i světelné cívky asi budou taky Céčkové. Samo o sobě to zase tak moc nevadí, statory jsou zaměnitelné a lze ho bez potíží použít na ČZ 125B/T ale ty cívky budou do okruhu dávat větší příkon takže možná se budou přepalovat vlákna v žárovkách(při použití předepsaných 6V 15/15W), nevím jestli se neprojeví na samotném zapalovacím okruhu použití silnějších žárovek 6V 25/25W. [Martin Štindl] 27.01.2016 |
|  Ze predu [robmaister] 27.01.2016 |
|  Deska [robmaister] 27.01.2016 |
|  Kuci dnes me doslo zapalko jedine cemu rozumim je ze magneto pekne magnetuje a silne ;) ale nevim kam prijde zapojit kondenzator a u zapalovaci civky neni ta ploska na vysokonapetovou pruchodku nebo tam u b/t nebylo? [robmaister] 27.01.2016 |
| Jsem si to myslel no doufam ze ji najdu ;( ale dekuji za informaci [robmaister] 25.01.2016 |
| jo,patří tam ještě jedna pružina většího průměru, která přitlačuje ten plíšek. [Monty] 25.01.2016 |
|  Kluci rozpadlo se me prepinac svetel a neco me tam chybi nemate nekdo nenamontovany ze by jste me vyfotili z ceho se zklada. Bo u toho pprepinace mam pruzinku ktera je strcena v takove tycince zakoncene hlavickou a plisek s otvorem a tvarem kolebky ktery tam mam volny a nevim proc jestli tam nechybi jeste jedna pruzina ;( [robmaister] 25.01.2016 |
|  Natazeno [robmaister] 19.01.2016 |
| Tak jsem zbral odvahu a je to naazeny ;) [robmaister] 19.01.2016 |
|  panelka: u ČZ 125/150 klaxon bez akumulátoru nezatroubí ani při vytočení motoru na max, samotný příkon magneta(B/T 15W, C 25W) nestačí aby dal dost velký proud pro cívku houkačky, k tomu obvod dobíjení je navíc usměrněn a utlumen(+ pojista 1A) takže v případě odpojeného akumulátoru je na svorku klaxonu přiveden slabý pulsní proud. [Martin Štindl] 14.01.2016 |
| Troubit to bude ve vyšších otáčkách, kondík aev tomu moc nepomůže vyzkoušeno, lepší je mít jakoukoliv nejlevnější baterku, mě slouží jedna pro více strojů ať s vape nebo bez, proto jedu vape na 6v. [panelka] 14.01.2016 |
| Lide v okoli jsou ale cas neni tak jsem si rekl ze bych to nahrubo natahl. Jinak na klakson kaslu sezenu starou trubku na ruditka ;) [Rob] 13.01.2016 |
| Ať už tam bude původní zapalování nebo bezkontaktní VAPE tak s "mrtvou" baterií to troubit stejně nebude. Klaxon potřebuje tvrdší zdroj - funkční akumulátor nebo v případě VAPE i kondesátor(AEV) http://eshop.aev.cz/aev-0403 Jestli je elektroinstalace takový problém tak sehnat v okolí člověka který je znalý tohoto řemesla. [Martin Štindl] 13.01.2016 |
| Panove jeste jedna vec me neda spat kdyz bude na motorce bezkontaktni zapalovani a batarka co tam je je jako dekorace bo je nefunkcni a ve schematu je zapojeni klaxon baterka tak se chci zeptat jak klaxon bude fungovat. Pisete ze je zapojeni elektro sranda ale pro me horor bo bych potreboval fotonavad odkud kam a pocem ty kabely tahnout bo he schematu vicku ktery kam ale ne jake je jeho misto kdyz se instaluje na kostru ;) [Rob] 13.01.2016 |
|  Tak jsem si dnes hral a je to na svete ;) [robmaister] 10.01.2016 |
| No ja se snazim tu motorku udelat co nejverohodneji puvodu samozrejme vim ze rafky meli byt cerne s linky a pneu jine ale co uz tet je dulezite ji zprovoznit a pak se budou resit veci ohledne predelani ale jsem rad za kazdou radu. Vim ze to asi nikdy nebude 100% ale jak uz jsem psal byla to hromada srotu rezaveho zniceneho a ja neznaboh co nemel ani sajn o veteranech jsem to dotahl samozrejme s vasi pomoci tady az do tohodle stavu ;) [Rob] 09.01.2016 |
| Já se nic nebojim, to jen aby řeč nestála :-) Jezdí spousta B-ček neB-ček a tohle jsou drobnosti který při jízdě ničemu nevadí, ale jsou to věci, který bijou hned do očí. [vojta] 09.01.2016 |
| Chtel jsem napsat ze ceka na chrom ta startpaka [robmaister] 09.01.2016 |
|  Vojta neboj se nic o pneu to vim uz me to tu kuci rekli ale mam v tom penize tak to neresim a co se tyce startpaky tak neboj ceka na chtom sice ten trn neni asi puvodni ale neresim to az bude nekde k mani pak ho koupim ;) [robmaister] 09.01.2016 |
| Hezký, ale pneu 3,00 x 19 tam nepatří a našlapovačka z C-čka taky asi nebude ok, ale to jsou jen detaily. [vojta] 09.01.2016 |
|  Jeste elektro a jedem [robmaister] 09.01.2016 |
| Já tu svoji replikovou teď nemohu změřit ale těch 14 cm(bez víka) na výšku bude asi v pořádku. [Martin Štindl] 08.01.2016 |
| Ma rozmery 16 s víkem 14 bez víka x 8 x 7,5 cm což si myslím že je ok nebo se pletu? [Rob] 08.01.2016 |
|  Možná je to klam ale ten akumulátor i přesto že je 6V/8Ah mi připadá příliš vysoký - jaká je jeho výška bez toho víka? [Martin Štindl] 08.01.2016 |
|  Jeste z boku ;) [robmaister] 08.01.2016 |
|  Tak je hotovo myslim si ze to neni spatny a velkou radost mam s patiny co se me podarila na tom znaku ;) [robmaister] 08.01.2016 |
| Pěkná práce, teď ještě dokončit povrchovou úpravu. Mimochodem v NTM v Praze mají na jednom autě, myslím, že je to Renault rovněž dřevěné pneumatiky. [pmr] 07.01.2016 |
|  Jeste z jineho uhlu a tet uz budu cekat na kritiku ;)))( [robmaister] 07.01.2016 |
|  Tak hodina prace a vicko je hotove zitra doladim do dokonalosti a je to [robmaister] 07.01.2016 |
|  Tak me dosla pekna baterka na mou cizu pry ji mel pan celou dobu na motorce tet uz jen sehnat ten vrchni kryt a je to. Jinak se me ozval pan ze ma 2 akumy kompletni i s tim vrchnim krytem tak jen cekam na foto a cenu a koupim je jednu jsem slibil cloveku co me hodne tady pomaha a za to diky m.kody [robmaister] 07.01.2016 |
| Super kuci dekuji za cenne rady kouknu na motomagazin a budu postupovati dle vasich rad jeste jednou dik [Rob] 06.01.2016 |
|  Tak hlavně zjistit jak je provedena instalace u ČZ 125B/T - viz. u ČZ 125B v motomagazínu si lze prohlédnou jak je upevněna a vedena původní kabeláž. Přehledné schéma jsou uvedena zde a i na dalších stránkách. Většinou postupuji od nejdelšího vodiče tj. od zadní lampy. Jednotlivé vodiče se postupně na rám fixují lepící páskou a až po zapojení instalace se vodiče upevní plechovými páskami/nebo běžnými zdrhovacími. Důležité je u krku řízení nechat dostatečný ohyb aby se vodiče nevytrhávali při natočení doprava - lepší vždy nechat vodič o drobet delší, ve světlometu se přesah snadno schová. [Martin Štindl] 06.01.2016 |
|  A schéma zapojení máš? [ČZtomi] 06.01.2016 |
| Ahoj Martine jednoducha urcite je ale jak o tom nemas sajn tak uz to zase takova sranda neni ja hlavne nevim co a kam kolik ceho vim ze neco od svetla vede do klaksonu zadni svetlo baterka nejake kabel z motoru a z prepinace svetel ale nevim jestli je to vse ci jeste neco ;) radeji se optam nez neco spatne udelam dik [Rob ] 06.01.2016 |
|  Těch 10m by mohlo stačit. Nemusí se snad uvádět délky jednotlivých vodičů, prostě táhnout jeden kabel po druhým na potřebnou délku, k tomu ČZ 125B/T mají elektroinstalaci dost jednoduchou. [Martin Štindl] 05.01.2016 |
|
|