MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 313337 příspěvků |7962 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 47 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 27.9.2022 22:49  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Elektrika čz 150c


 Ahoj kluci, nemate nekdo prosím fotku zapojeni elektriky v motoru? Koupil jsem original elektroinstalaci a jsem z tech barev paf. Dekuju    [piskynRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2016     Přidat odpověď  
Odpověď  Přepínač je na svém místě, díky moc za tip!    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ano, polohování desky a zámku viz. foto. Desku tam sice také lze namontovat pouze s pomocí rukou, tedy tím přiklopením pokud bude zachycená na zadních plíšcích ale je potřeba určitá vůle aby to šlo, a zároveň to je dost pracné.    [Martin Štindl]   08.12.2017
Odpověď  Aha, já se pokoušel zaháknout desku za zadní dvě packy a pak to tam vpáčit. OK, díky za tip. Ta deska přepínače ("přepínací kontakt") směřuje tím V dopředu, nemýlím se?    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ty zadní plíšky před nasazováním desky nesmí být přihnuté příliš, deska přepínače se usazuje zhora proti čepu páčky a přesahující konce plíšků by tomu pak bránili. Desku po usazení do futra já zajistím rozpěrou - kousek úzkého prkénka zaklíněné na střed desky proti protější stěně světlometu. Před motáží se ale důkladně ujistit o správné pozici zámku přepínače.    [Martin Štindl]   08.12.2017
Odpověď  Fajn, černý drát jde z kola ven! Stejně mě tam štval. Díky moc za rady! Ještě kdybyste měli nějaký grif, jak dostat svorkovou desku do hrnce (když jsou k dispozici jen dvě ruce). Přihnul jsem dva plíšky, zahákl za ně desku, ale stejně nezvládám podržet přepínací desku a přimáčknout to.    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2017
Odpověď  Ty lanka mi vůbec nedošly! Pořád je co se učit. Díky.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.12.2017
Odpověď  To ukostřování jednotlivých spotřebičů u těchto strojů je zajištěno spolehlivě právě konstrukcí motocyklu. Vůbec není nutné důkladně oškrabávat lak na upínce, to se provádí hlavně proto aby spona pevně stáhla řidítka. Ukostření řidítek totiž zajistí bowdeny plynu a spojky(+ u ČZ 125B/T s dekompresorem ještě bowden dekompresoru) přímo na motor, magneto je také kostřeno statorem přímo na motor a ten je spojen s rámem(chassis) i přes řetěz. Přední vidlice je kostřena přes ložiska řízení a zároveň přes ty bowdeny spojky plynu na bowden přední brzdy - tedy obě stranice teleskopu. Jisté potíže by mohli nastat u ukostřování světlometu kvůli silnější vrstvě laku ale tam se lze "chytit" na bowdenu náhonu tachometru.    [Martin Štindl]   07.12.2017
Odpověď  Vpředu ti jde o světlo a zem na řídítkách pro klakson. Na řídítka asi jedině oškrábáním laku na jedné z upínek a pokud nemáš chromovaná řídítka, tak i na řídítkách pod upínkou. Nakonzervovat se to dá před zatažením elektrovazelínou nebo i nějakým kontaktolem. Světlo na objímku. Hrnec pod M8 od držáku uvnitř pod matku. Je to podle stavu. Pokud máš kvalitně nalitý nový akryl s plničem (jako já hlupákpřed lety = zbytečná renovace), tak se moc nechce škrábat až na kov kvůli "drátu".    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2017
Odpověď  No popravdě počítám s tím, že to časem vyměním za oplétanou kabeláž, protože tu jsem z toho taky sendal. Ale s elektrikou nemám zkušenosti a chtěl jsem to řešit rychle, proto kupovaná kabeláž. A zase taková tragédie, jak jsi psal v tom druhém příspěvku, to v mém případě rozhodně nebyla. Délky kabelů a schéma na nic, ale kvalita zpracování OK.
S tím prokostřením, proč ne, to je fakt. Ačkoliv průchodkou světla to procpu tak tak. K čemu to mám tedy přichytit? Jeden konec u baterky. Co dál? U zavěšení motoru? Co v tom světle? Tam mám hned dva kabely. Mám jeden nějak připevňovat k objímce žárovek, druhej k hrnci?    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2017
Odpověď  Ke svazku také zde : http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idk at=113&idtop=266668    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2017
Odpověď  Doporučuji ti to raději dobře prokostřit kabelem, když už ho tam máš. Zejména pokud je to nově lakované. Do světla a přepínače světel ti prochází kostra pouze přes kuličky krku- jiné vodivé spojení tam myslím není, u zadního světla také musíš odškrábnout lak na plech. Dobrá kostra je rozhodně pozitivní předcházení problémům a je jedno jestli tam máš původní cívky nebo Vape. Skoro bych řekl, že by se vyplatilo preventivně protáhnout k zadnímu světlu kabel navíc nebo 2x0,5, kdyby si někdo v budoucnu vynutil brzdové světlo. Ve světle ho necháš volné a pod nádrží ho kousek smotáš. Na jedné 150 co mám, kdysi předchozího majitele donutili (neoprávněně) na STK dodělat brzdové světlo=> dal tam dvouvláknovku 5/10W. Tak už to raději natahuji.Koupené svazky jsou většinou katastrofa.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2017
Odpověď  Od vyrobce je bohuzel to schema vlevo, do toho vpravo jsem si to prekreslil. A rikal jsem si, ze nad mym znazorneni kostreni klaksonu asi znalec nezaplesa :) Ale pro me jako analfabeta je dulezite, ze mam vest drat k prepinaci. Zpatky jsem ho, pravda, tahat nemusel. Kazdopadne diky za potvrzeni, ze cerny drat je k nicemu! Vyrobce nakopnout... Baterii ukostrim predpokladam na sroub, kterym je prichycena schranka, ne?    [OndraK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2017
Odpověď  U ČZ 125/150C není vyjma ukostřovacího kabelu akumulátoru žádný vodič určený k ukostření. Pro zapojování je vhodné to schéma napravo kde jsou jasně vidět pozice jednotlivých kontaktů na přepínači - ten dokreslený vodič pro klaxon do přepínače světel je dost matoucí, to je schéma od výrobce té kabeláže?    [Martin Štindl]   07.12.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj lidi, také jsem se nechal chytit na kompletní elektroinstalaci s mizerným schématem a teď volám o pomoc. Vše jsem zapojil (přikládám překreslené zapojení, jestli někomu pomůže. Za správnost ale neručím), ale zbývá mi tam černý drát. Ten v jejich schematu není, za to je prakticky ve všech svazcích (jde myslím dvakrát do světla, jednou k baterii, jednou k motoru). Předpokládám, že je to kostření. Nevíte, kam ho mám zapojit, pokud vůbec? Myslel jsem, že jsou spotřebiče (až na houkačku) kostřené na motorku tělem. K čemu se kostří (-) baterie?    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.12.2017
Odpověď  Tak to podle mě jen potvrzuje moji předcházející radu.    [stanislav menšík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2016
Odpověď  Čz 125/150c a starší typy měli opředenou elektro instalaci a všechny dráty měli stejnou barvu proto na žádném schématu nejsou dráty barevně značeny.    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2016
Odpověď  Na některých schématech bývá napsáno která barva jde někam, např. u pincků je to určitě, u čz 150 c jsem to neviděl, ale podle mě je nejdůležitější zapojit vše dobře podle schématu, aby to fungovalo jak má.A k tomu je třeba o tom přece jen něco vědět a hlavně staré stroje mají různé drobné odlišnosti a tak to moc nejde jen tak koupit svazek a zapojit. Osobně bych doporučil alespoň napoprvé si to nechat někým zapojit a předejít tak nějakému zničení.    [stanislav menšík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2016
Odpověď  Ok, děkuji    [piskyn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.02.2016
Odpověď  Z motoru na čz 150c vychází pouze VN kabel na svíčku a jeden kabel do světla nic víc ven z motoru nejde.    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2016
Odpověď  Dekuji, ale mam spis problém, ze mam koupenou instalaci elektriky, která ma spostu barevnych dratu a ja nevim, která barva kam prijde, tak jsem myslel jestli někdo nemá fotku kam jaka barva prijde zapojit.    [piskyn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2016
Odpověď  Koukni zde: http://jawarmaniak.wz.cz/motorky/150c/zapojeni_zap alovani.html    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2016
Odpověď  Ahoj, ano to mam pěesně na mysli, děkuju.    [piskyn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.02.2016
Odpověď  Co máš přesně na mysli? Jako jak jsou zapojeny cívky,přerušovač,kondík atd.. v zapalování??    [ČZtomi] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2016
Odpověď  Kluci, nemate nejakou tu fotku te elektriky v motoru?
Dekuju    [piskyn] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2016
Odpověď  Zapalování původní a je tam usměrňovač.Díky.    [stanislav menšík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.02.2016
Odpověď  Tak držím palce se zapojováním. Včera jsme po 3 dnech a 3 milionech intezivních zážitků a na pokraji nervového zhroucení úspěšně dokončili implantaci elektriky.Vše fachčí jak má.Jinak moc nedoporučuji kupovat tzv hotové svazky .Kostra je opravdu mínusová. Bredy    [Bredy1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2016
Odpověď  ČZ 125/150C měli z výroby kostření akumulátoru na (-) pól. V případě magnetoelektrického zapalování tady určuje pól kostry zapojení usměrňovače - ten je v tomto případě původní selen nebo už náhrazený diodou?    [Martin Štindl]   21.02.2016
Odpověď  Zastím jsem jezdil bez baterky, nyní jdu na stk, baterku musím,kostra je na 150 c na mínus ?    [stanislav menšík] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  21.02.2016
 Přidat odpověď   (28) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006