Obracím se na místní znalce s dotazem. Skládám dohromady ČZ 125 t, rok výroby 1948. Motocykl byl rozebrán na prvočinitele téměř padesát let a původní majitel chtěl provést dobovou úpravu a namontovat zadní tlumiče z céčka, k čemuž naštěstí nedošlo. Motorka byla rozházená na různých místech a během doby se řada věcí poztrácela, chyběly třeba blatníky. Kartery opět naštěstí jsou a číslo sedí s číslem rámu. A nyní k mému dotazu. Věci které byly uskladněné na půdě, jsou v celkem slušném stavu, ale věci, které byly ve sklepě napadla rez a to tak, že velmi a nyní i po konzervaci a retuši vypadají ve srovnání se zbytkem jako pěst na oko. Jednou z těchto věcí byla i schránka na nářadí, která má úplně sežraná dvířka. Zajímalo by mě, jestli jsou dvířka na b/t shodná s dvířky na neodpruženém céčku. Nějak se mi nedaří sehnat pěknou schránku z téčka a těch céčkových je mezi lidmi dost, ale bohužel zrovna v mém okolí není nikdo, u koho bych to porovnám. Děkuji. [st11] 27.11.2017 Přidat odpověď |
| Děkuji za odpověď. Fakt do toho raději vrtat nebudu ;) [st11] 10.02.2023 |
| Originál je v tlačítku zalitý mosazný nýtek. U repliky se musí nahradit šroubkem. [fikuscz] 10.02.2023 |
| Martine, díky jako obvykle za odpověď. Vrtat do toho tedy nebudu. Ale kdyby přeci jen, tlačítko je tam nějak nalisované? Zapomněl jsem napsat, že tlačítko, které mám, je replikové a je tam závit. Takhle je to i v originálním provedení? [st11] 10.02.2023 |
| Na Zetkách se od roku 1947 do 1950 používali obě provedení jak s plochým tak i vypouklým tlačítkem klaxonu. Foto ČZ 125B v.č. 154 364 [Martin Štindl] 09.02.2023 |
| Malý technický dotaz. Na motocyklu mám hliníkový přepínač na světla, který mám půjčený od kamaráda. Doma mám jeden pěkný hliníkový obal, bez pružiny klaksonu a součástky, která se o pružinu opírá a pak mám ještě tlačítko. Teď se mi podařilo sehnat kompletní přepínač, ale s půlkulatým tlačítkem na Péráka. Rád bych tlačítka přehodil a půjčený přepínač vrátil a proto bych se rád zeptal, jestli už to někdo rozebíral. Nerad bych to nenávratně poškodil a pokud by to nešlo, tak nechám přepínač tak, jak je. Díky za odpověď. Fotku dávám, aby nám ta zima už utekla. [st11] 09.02.2023 |
| Dnes jsem se opět u našich přehraboval starými fotkami a našel jsem pro změnu fotku babi na stejném motocyklu a místě, jako jsem o pár příspěvků níže vkládal fotku mého dědy. Tentokrát je vidět přední kolo a vidlice. Kolo není chromové, ale když jsem fotografii prohlížel pod lupou, tak je vidět, že je přetřené stříbřenkou a na pár místech už se to loupe. SPZ Prostějov, ale děda s babi ze Severních Čech. [st11] 21.02.2021 |
| Když už je venku takové počasí, tak přikládám alespoň jednu vzpomínku na léto. [st11] 29.10.2020 |
| Dobrý den. Lanko jsem koupil běžné, konfekční s plastovým bowdenem. Opředený bowden a koncovky jsem pak koupil u Reno Indian a upravil na potřebnou délku. https://reno.indianmoto.cz/cs/12-bowdeny [st11] 06.03.2020 |
| Dobrý den měl bych otázku ohledně spojkového lanka. Snažím se sehnat lanko které je vedené ze zadu karteru a nejlépe opletené jako máte vy akorát ho nemohu nikde sehnat. Mohl by jste mi dát prosím kontakt nebo internetové stránky kde jste kupoval vy. Děkuji [Hosta] 06.03.2020 |
| Tady je také: https://moto-boxer.com/product_info.php?products_id=1355 [J] 26.09.2019 |
| Dobrý den, moc Vám děkuji za odpověď :). Polaško [Ján] 26.09.2019 |
| Dobrý den, samolepku jsem kupoval přes ebay.de. Není to úplně přesná kopie, ale přišlo mi to lepší než tam mít Bosch. Odkaz zde: https://www.ebay.de/itm/STICKER-AUFKLEBER-BATTERY-Batterie-Akkumulator-DKW-NSU-ZUNDAPP-BMW-BOSCH-VARTA/263147811736?hash=item3d44d4f398:g:kzwAAOxy14VRU0WM , druhý pak tady: https://www.ebay.de/itm/Varta-Aufkleber-55-mm-Oldtimer-Batterie-Autobatterie-Motorradbatterie/123390092046?hash=item1cba9f630e:g:7vcAAOSwjE1bq0d7 . [ st11] 26.09.2019 |
| Otázka na uživatele st11: Dobrý den, kde jste prosím sehnal tu samolepku Varty? Já jsem psal dokonce do firmy Varta, kde sem čekal asi půlroku na odpověď, která byla ve výsledku negativní. Prostě nemají archiv s tímto logem. O měsíc později jsem narazil na jejich "nové" retro baterie Varta. Mám Logo Varta ze staré baterie, ale není to vyfocené tak dobře, abych to mohl použít. Děkuji, za odpověď, Polaško J. [Ján] 22.09.2019 |
| Prvních skoro dvacet pět kilometrů ujeto. Zatím bez poruchy. Pumpičku musím ještě trochu doladit. [st11] 07.07.2019 |
| Výfuky jsou původní. Tlumiče jsou pěkné, byly obalené mastnotou a špínou a po očištění a vyleštění krásně prokoukly. S koleny je to trochu horší, na fotkách to není moc vidět, ale byly docela orezlé a pobouchané, ale i ty se mi podařilo docela rozleštit. [st11] 30.06.2019 |
| Ohledně těch výfuků.... Jsou to originály, nebo repliky? Vypadají opravdu skvěle na svůj věk. [Barry] 30.06.2019 |
| Průchodka je jediná původní věc na cestě od zapalovací cívky k hlavě válce, ta s hliníkovou převlečnou maticí. Vyměnil jsem svíčku kus za kus a celkem úspěšně jsem startoval už i za tepla. Ještě se podívám pak na pístní kroužky, to cinkání jde z válce, vždy když je motor ohřátý... [st11] 24.06.2019 |
| jo kope to pěkně :-) tak jedině zkusit ještě N19 a potom by to mohla být i ta průchodka, je nová nebo původní? [meela] 24.06.2019 |
| Ještě pár detailů, pro inspiraci. [st11] 24.06.2019 |
| Svíčku mám Brisk N17C, cívka je nově převinutá, zápalko jsem měl na repasi u Jawa Dynama. Jiskra venku je pěkná a když jsem si nechtěně při chcípání motoru, protože jsem ještě neměl připojené lanko dekompresoru, rukou zavadil o očko kabelu na svíčce, tak to byla taková šleha, že mi to málem rozhodilo srdeční rytmus 😉 [st11] 24.06.2019 |
| Krása :-) Jaká tam je svíčka? Zetka se mi podobně chovala když jsem tam měl 14 nebo 15, na 17 a 19 už se to nestávalo. A pokud to nebude svíčka tak je špatná cívka nebo vysokonapěťová průchodka. [meela] 24.06.2019 |
| Ještě připojit světlo a je hotovo. Motor chytil na první šlápnutí, ale jak se ohřeje, můžu na to skákat jak chci a nejde ani roztlačit. Navíc po zahřátí začne od hlavy zvonit. Válec je po výbrusu, pístní sada nová, klika po repasi. Ložiska i simerinky také nové. Mažu 1:16. Zatím tedy mimo čisté radosti, trochu smíšené pocity. [st11] 24.06.2019 |
| Jak uloženka z kalifornie, paráda palec nahoru (y). Ať slouží [Jirka123] 17.03.2019 |
| Blížím se do finále. [st11] 17.03.2019 |
| Klika se dělala komplet, zůstaly jen setrvačníky. Právě kvůli obavě z obroušení víka spojky, jsem to nakonec vyřešil tak, že jsem o 1 mm obrousil z vnitřní strany řetězové kolečko na čepu ojnice, tím jsem si ho posunul blíž ke karteru a srovnal tím řetěz do roviny a tím pádem jsem nemusel podkládat spojkový koš. [st11] 04.03.2019 |
| A u kliky se dělala GO(rozlisování atd.)? Nejsem si jist jak to je teď u kliky 125B/T ale u C jsou oba čepy jištěny jen klínem ale samotné čepy nemají osazení. Mě při GO kliky na T měnili i čepy, jestli není právě v tomto problém. Každopádně pokud se kvůli tomu bude o tolik podkládat příložka spojky tak je zároveň nutné počítat s tím že matice koše už možná budou škrtat o víko spojky. [Martin Štindl] 04.03.2019 |
| Podložky tam mám obě, naštěstí jsem na ně nezapomněl. Myslím si, že kdyby byla posunutá celá klika, tak by mi neseděl válec, respektive ojnice s pístem by asi úplně dobře neseděla ve válci. [st11] 04.03.2019 |
| Mě napadla jedna věc, pokud si dobře pamatuji tak na klikovce jsou u céčka zevnitř před ložiskem ještě 2 vymezovací podložky, v katalogu položka 10 - příložka. Není možné, že se na ně při montáži zapomnělo? Potom by klikovka mohla být posunutá k jedné straně... [Meela] 04.03.2019 |
| Vzhledem k tomu, že součásti spojky už mám všechny rozměrově v pořádku, tak problém s vyosením řetězu primáru je zřejmě na řetězovém kolečku na čepu klikové hřídele. Kolečko mám původní v dobrém stavu, klikovka je po renovaci a čepy jsou nové. Vypadá to, jako kdyby osazení na čepu, o které se opírá odstřikovací kroužek a řetězové kolečko, bylo oproti původnímu stavu o kousek posunuté, směrem ven z karteru a tím pádem je i řetězové kolečko mimo zuby spojkového koše. Nemůžu teď najít klikovku v původním stavu, kterou mám někde zahrabanou, abych si to oměřil a ověřil. Vyřešil jsem to tak, že jsem obrousil řetězové kolečko z vnitřní strany, tam kde dosedá na osazení čepu. Teď to sedí, řetěz je v ose, všechno se točí jak má, spojka vypíná, tak snad to poběží dobře. [st11] 04.03.2019 |
| Díky za vyčerpávající odpověď. Znovu jsem to všechno vzal, sestavil, přeměřil a vyzkoušel. Při prvním pokusu jsem tam měl nasazené pouzdro, které mělo 15,7 mm, přesahovalo o dost sestavu nábojky a spojkového koše a proto měl koš na ose převodovky celkem velkou axiální vůli. Vyzkoušel jsem i jiná pouzdra, ta která měla 15 mm, axiální vůle zmizela, ale bohužel ta co mám, jsou už asi dost vyběhaná a proto tam je pro změnu vůle radiální a košem hýbu ze strany na stranu. Zbrousím to širší pouzdro na 15 mm, které jinak sedělo dobře. Příložku jsem kontroloval, sedí na ložisku dobře a její vnější strana je ve stejné rovině jako hrana karteru, přesně jak je ve výkresu motoru. Asi vyhodím zpod řetězového kolečka odstřikovací kroužek, aby řetězové kolečko šlo blíž ke karteru a to by snad mělo dostat řetěz do osy. Doufám tedy... [st11] 03.03.2019 |
| Oměřil jsem to na origo nepoužitých dílech a na řetězovém kolu(koši) je šířka 15,00 mm. Pouzdro kola spojky by nemělo přesahovat po sesazení spojkový koš. pouzdro je nalisované na nábojce a teoreticky by mělo mít (a u mého má) opět 15 mm, ale může být do -, ne do +, protože by to nemělo přesahovat - po sestavení. Příložka k nábojce to vymezuje směrem od kliky. Takže pokud po sestavení koše, pouzdra, nábojky, nebude nic přesahovat , pak je to ok. Použité díly se liší opotřebením, ale to na principu nic nemění. Zaměřil bych se proč není v ose řetězové kolečko. [J] 02.03.2019 |
| Příložka není podložka, takže materiál (např. 14 220) zlepšený na 80/100kg, a oboustraně broušený. Lze to takto kompenzovat, ale někde je chyba, protože standartně po namontování s originální příložkou by primár měl běžet "rovně". [J] 02.03.2019 |
| V předchozích příspěvku jsem chybně napsal pouzdro převodovky, ale mělo tam být pouzdro nábojky spojky, v katalogu náhradních dílů označené číslem 36 (629-0702). [st11] 02.03.2019 |
| Dnes jsem montoval sestavu primáru a narazil jsem na menší zádrhel. Spojkový koš má na ose převodovky asi milimetr a půl axiální vůli. Zjistil jsem, že pouzdro převodovky kouká ze spojkového koše asi o milimetr ven. Vzal jsem tři pouzdra a každé je jinak široké. Mimo to řetězové kolečko na klíče není v ose s ozubením spojkového koše, ten je utopený víc do karteru. Potřeboval bych tedy širší příložku spojkového koše. Chtěl bych se zeptat, protože nejsem strojař, je ta příložka vyrobená z nějakého speciálního materiálu? Je nějak kalená nebo cementovaná? Jde mi o to, co si mám nechat vyrobit. Nebo bude stačit dát mezi ložisko převodovky a tuto příložku vymezovací podložku odpovídající šířky? [st11] 02.03.2019 |
| Z baterie Bosch je baterie Varta, tak jak to má být 👍 [st11] 13.01.2019 |
| Našel jsem u našich fotografii dědy, je někdy z počátku padesátých let a na fotografii je pěkně vidět téčko s hranatou hlavou a přivařenými zadními kluzáky. [st11] 01.01.2019 |
| Zase tak bych to nepřeháněl- jednak se běžně Péráky vařily, každej třetí je zavařenej.A jednak by stačilo to zalepit lepidlem na ložiska,ne?
Hlavně ale ve správné poloze ! [MOnty] 29.12.2018 |
| Díky za odpověď. Zatím jí tedy vystavím na polici na ozdobu 😉 [st11] 29.12.2018 |
| Ta část je nalisovaná a musí držet pevně, zase přivařovat to v místě futer pro ložiska to bude dost problémové.(M.Štindl) [] 29.12.2018 |
| Jak jsem psal v úvodním příspěvku, v hromadě dvou nekompletních téček, jsem měl celou zadní část odpruženého céčka i s kolem. Věci na céčko průběžně čistím, konzervuji a připravuji na pozdější využití. A nyní k dotazu. Při čištění náboje zadního kola se mi normálně v ruce protočila ta část držící špice, která je nalisována na náboji kola. To je tam jen tak volně, bez nějakého sváru? Mám to tak nechat nebo to alespoň bodově přivařit? [st11] 29.12.2018 |
| Mnohokrát děkuji za odpověď. [st11] 16.12.2018 |
| Jo, tak to ano - od baterie do přepínače vede skutečně pouze jeden vodič. [] 16.12.2018 |
| Ono to teď špatně vyznělo, já tu fotografii staršího zapojení dal jen jako příklad toho, že tam u toho zapojení je mi to jasné. To se omlouvám. Fotografii béčka z motomagazin.cz znám a moje reakce byla právě na tuto fotografii, že to je jedna z těch fotografií, podle kterých to tahám. Jak jsem již napsal dříve, podle výrobního čísla mám novější provedení elektrického zapojení a z toho schématu jsem si skutečně myslel, že od plusového pólu baterie vede těch vodičů do přepínače ve světle víc. Nejlépe je to tedy vidět na tom ručně kresleném obrázku a vychází mi z toho, že od baterie vede do přepínače ve světle pouze jeden vodič. Je to tak? [st11] 16.12.2018 |
| POZOR! toto schéma je pro zapojení staršího typu přepínače u ČZ 125B a prvních T(do výr.čísla 167 837), tam je použitá odlišná deska a zámek přepínače viz:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=212463
Je důležité vědět jaké je v budce vlastně provedení přepínače, každý typ přepínače má jiné schéma zapojení. To schéma na nákresu co jsem vkládal je totiž zase pro mladší typ od výr.č. 167 838 [] 16.12.2018 |
| Tohle je jedna z fotografií, podle kterých postupuji. Je to starší provedení elektriky u ČZ 125 b/t, zapojení je tam malinko jiné. U tohoto provedení je to i mě, naprostému laikovi, ze schématu zcela jasné. Vidím tady z baterie od plusového jeden vodič ke klaksonu, jeden vede z baterie do přepínače ve světle. Ten, vodič od zadního světla a vodič od klaksonu vedou po horní rámové trubce. Tedy tři vodiče. Není mi jasné to schéma novějšího provedení... [st11] 16.12.2018 |
| Takto to vypadá u napojení na baterii(foto půjčené z motomagazínu), na PLUS pól akumulátoru se napojují dva vodiče - vodič k přepínači do světlometu označen červenou šipkou, vodič k houkačce označen modrou šipkou (očko zaizolováno).
Něco je se systémem, nedaří se mi přihlásit a nemohu vložit větší fota. [] 16.12.2018 |
| Je to schématický nákres, ukostřovací vodič jde správně pod zadní šroub uchycení nádrže a od akumulátoru vede do budky světlometu pouze jeden vodič(s propojením u klaxonu). V případě tohoto schéma na fotu níže to pro laika vypadá že vodiče jdou tři vně a jsou připojeny k bateri ale takto je vlastně vyznačeno propojení u přepínače. Takto přibližně vypadá schéma u přepínače při pohledu od spoda - není pouze vyznačeno napojení klaxomu. [] 16.12.2018 |
| Pěknou neděli všem! Tahám elektriku, ale protože jsem totální elektrikářský analfabet, tak je to trochu boj 😉 Postupuji podle schématu a fotografií tady na fóru, ale jedna věc mi není úplně jasná. Může mi někdo polopatě vysvětlit, kolik drátů vede od baterie? Mám mínusový pól ukostřený na šroub u nádrže. Od plusového pólu mi vede jeden drát do klaksonu a druhý do skříňky. Ale co ta odbočka na schématu k pojistce? Podle výrobního čísla bych měl mít novější provedení elektriky. [st11] 16.12.2018 |
| Hezká práce s citem pro detail, jen tak dál. [cerva] 20.10.2018 |
| Napasovaná nádrž. Jedna z věcí, kterou jsem musel sehnat jinou. Původní byla kvůli špatnému uskladnění v mizerném stavu. [st11] 19.10.2018 |
| Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse [st11] 19.10.2018 |
| Ještě jeden detail. [st11] 10.08.2018 |
| Detail. [st11] 10.08.2018 |
| Malý postup kupředu. [st11] 10.08.2018 |
| Díky za odpověď. Tak nějak jsem si říkal, že jí vyhodím, když tam budu mít gufero. [st11] 24.07.2018 |
| Příložka by měla být rovná, později ji nahradil labyrint - pokud ale dělá prohlá příložka problémy a místo filcové prachovky bude gufero 25x40x5 tak se ta příložka může ze sestavy vyřadit. [Martin Štindl] 23.07.2018 |
| Opět jsem narazil na menší zádrhel. Převodovku jsem vložil do karteru, řadí perfektně. Problém nastal v okamžiku, kdy jsem na hřídel předlohy vložil příložku (číslo 21, v katalogu strana 10) a hned po ní narazil dvě ložiska 6203. V tu ránu mi nešla zařadit trojka, kolečko trojky na předlohové hřídeli se přestalo skoro točit. Zjistil jsem, že ložiska s příložkou se mi opřela o ségrovku držící trojkové kolečko a buď ségrovka, nebo příložka, která byla trochu do lavoru mi trojkové kolečko zmáčkla tak, že se kolečko přestalo otáčet. Ložiska jsem stáhl z hřídele a teď řeším co dál. Máte příložku rovnou? Stalo se to už někomu? [st11] 23.07.2018 |
| Při porovnání většinou menší otvory mají kolečka mladších Céček, to kolečko vpravo bude nejspíš z pozdějšího T(1950) anebo náhradní(???). Zaměnit by měli jít bez problému, soukolí dvojky 125B/T se často osazovalo do převodovek Céček. [Martin Štindl] 01.06.2018 |
| Díky za odpověď. Obě ta dvojková kolečka jsou počtem zubů shodná. To s většími otvory je vyndané z béčka, to s menšími z téčka. [st11] 01.06.2018 |
| U těch hřídelí předlohy je takové opotřebení běžné, podle fotky vypadá nejvhodněji ta vpravo - u hřídele 125/150C už byla mazací spirálová drážka. Na fotkách koleček dvojky to alespoň podle fota vypadá že to vlevo bude z ČZ 125B/T a ta vpravo z 125/150C - spočítat zuby, ČZ 125B/T má 30 zubů a 125/150C má 22 zubů. [Martin Štindl] 31.05.2018 |
| Zde je vidět jiný tvar unašeče. [st11] 31.05.2018 |
| A poslední věc dnes. Mám tu dvě kolečka dvojky s unašečem z předlohy a zaujal mě jiný rozměr otvorů pro kolíky a také jiný tvar unašeče, předpokládám, že jsou vzájemně zaměnit nebo ne? [st11] 31.05.2018 |
| S tím souvisí i další dotaz. Předpokládám, že to je nějaká konstrukční vada, kdy kolečko jedničky je na hřídeli spatně mazáno. Všechny hřídele jsou mázlé, kolečka nešla sundat dolů. Dá se tomu do budoucna nějak zabránit? [st11] 31.05.2018 |
| Opět se na fórum obracím s dalšími dotazy. Vymezil jsem podložkou kolečko trojky, které mělo na hřídeli axiální vůli 0,6 mm. Zároveň jsem se chtěl zeptat, jestli někdo vymezuje i vůli na velkém kolečku jedničky na předlohovém hřídeli, trochu mi tam tancuje sem tam, tak 0,3 mm. [st11] 31.05.2018 |
| mám zkušenosti s motorama kývaček a panelek, které byly desítky let v dřevníku, pod uhlím ap. a normálně vrčí. Populární gufera z doby, kdy byl svět ještě v pořádku, byla ok. Pokud motor neležel v kaluži mohl by fungovat i po xx letech pokud nebyly napadeny jiným vrtákem. [jawik] 28.04.2018 |
| Jestli motor dojezdil bez problémů a po těch desetiletích se do něj nedostala vlhkost tak by se mu takto nic vážného nemělo stát - akorát taková doba asi způsobí vykřehnutí pryže u gufer na klikovce a nebudou dobře těsnit. [Martin Štindl] 19.04.2018 |
| jen tak pro zajímavost. zkoušeli jste nakopnout motor po xdesetiletém stání a běžel do té doby bez problému ?bude to mít nezvratné následky, pokud neudělám repas? ročně na tom nenajedu víc než pár stovek km [MilošM] 10.04.2018 |
| Jestli nebyly kartery zabrušovány tak by to mělo být akorát, určité drobné přesahy by měla kompenzovat ty ložiska kliky s vůlí C3. Ale pokud by to opravdu bylo po smontování tuhé tak by snad šlo ložisko v pouzdru vymezit proti příložce na papírovém těsnění příložek ložiska(tl 0,25mm - 0,4mm). Ale já se tedy prozatím na klice u těchto motorů s něčím takovým nesetkal. [Martin Štindl] 09.04.2018 |
| Tak se zeptám jinak. Mám udělatou komplet kliku, která, když jí změřim s podložkama 2mm a obě ložiska/C3/, tak je to celkem 78,3mm. Když změřim sešroubované kartery, tak je to také 78,3mm. Tak se chci zeptat, jestli to nebude hodně těsné a jestli by nebylo lepší trochu ubrat na podložkách, třeba 0,1mm na každé. Děkuji všem, kdo má již s tímto zkušenosti. [mira6] 08.04.2018 |
| Ahoj. Taky by mě zajímal předešlí dotaz, budu skládat motor cz 125t, jaký postup je nejlepší při skládání klika, ložiska, kartery, podložky, vůle. Díky za každé info. [mira6] 26.03.2018 |
| Mám opět další dotaz, tentokrát na sestavení motoru, který jsem měl rozmontovaný opět do šroubku v bedně. Při sestavení mám nejprve nalisovat ložiska na klikovou hřídel a celé to pak vložit do karteru nebo mám nejprve nalisovat ložiska do karterů a pak do nich teprve vložit klikovku? Kartery na téčku nemají osazení, které by ustanovilo přesnou polohu ložiska v karteru a jestli tomu rozumím, tak z vnější strany je jejich poloha zajištěna domečkem s guferem? V případě, že ložiska nalisuji nejprve na klikovou hřídel, na které už budu mít vymezovací podložky u setrvačníku, mám ložiska nalisovat na doraz k těm podložkám nebo tam mám nechat nějakou vůli kvůli tepelné roztažnosti? Děkuji za odpověď. [st11] 14.03.2018 |
| Opět se obracím na fórum s dotazem. Máte někdo zkušenosti s maďarskými písty? Po výbrusu jsem počítal s tím, že někde už koupím jen pístní sadu, protože tam kde jsem měl válec na výbrusu, písty neměli a všude mají jen kombinaci CZ/HU, kdy předpokládám je český jen čep. Případně kdo poradí, kde sehnat český píst, nikde v e-shopech jsem ho nenašel. [st11] 03.03.2018 |
| Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse [J] 28.12.2017 |
| Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse [Luboš H.] 27.12.2017 |
| Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse [Luboš H.] 27.12.2017 |
| Jinak se pohybuji někde na pomezí renovace a restaurování. Chci z toho udělat funkční motocykl, takže v kolech mám nová ložiska a brzdové obložení, nechal jsem navařit novou rozetu. Vložky ve vidlicích jsou také nové. Část spojovacího materiálu je původní, jen jsem jí znovu načernil, část je nová od motomichalec.cz. Bowdeny a elektrické vedení je nové, ale opředené. Chybějící věci se snažím shánět původní, některé mám v replice, jako třeba páčku dekompresoru nebo sklíčko zadního světla. Zbytek je očištěn, retušován a konzervován, kdy postupuju podle návodu na stránkách motorestaurování.cz. [st11] 30.11.2017 |
| Bývalý majitel to rozmontoval už někdy v šedesátých létech, jak jsem už psal, v hromadě dílů byla i zadní část rámu z céčka s kluzáky a blatníkem, chtěl si to předělat, jak bylo v tu dobu obvyklé. Nakonec to naštěstí neudělal. Někdy před třiceti lety zemřel a motorka, respektive hromada dílů a ještě jedno orezlé torzo téčka se stěhovalo po různých místech a přitom se postupně ztrácely další a další věci, než jsem se k tomu dostal já a začal zjišťovat, co chybí a začal shánět věci a pomalu kompletovat. [st11] 30.11.2017 |
| lofas:přitom je to jako lego,které se složí za víkend :) [Vojta] 29.11.2017 |
| Já nechápu ty lidi kteří k tomu nemají vztah, rozdělají motorku a tím to pro ně končí. Už jsem jich takhle pořídil několik. [lofas] 27.11.2017 |
| Vždycky to raději vyfotím z té hezčí strany... [st11] 27.11.2017 |
| No, popravdě ta fotka dost zkresluje a z blízka jsou všechny šrámy. Ale je fakt, že to docela jde a o to hůř pak vypadají ty díly ze sklepa. Jak už jsem psal výše, tak kastlík je hodně špatný a taky nádrž to schytala celkem fest... A jestli nekecá tachometr, tak opravdu najeto moc neměla a největší škodu způsobilo špatné uskladnění a poztrácení části součástek. [st11] 27.11.2017 |
| Člověče, to je jak nový, na tom se moc kilometrů nenajelo, to je jak uloženka. [PS] 27.11.2017 |
| Díky za odpověď. Měl jsem u motorky v hromadě dílů ještě jeden béčkový kastlík, s celkem slušnou schránkou, ale kompletně nachromovanými dvířky, takže bych se to pokusil nějak zkompletovat. [st11] 27.11.2017 |
| Víka by měla být idetická(rozdíly jsou asi jen v provedení ocelového šroubu víka schránky), u pevného C se jen pro baterku udělala hlubší schránka a nářaďová zůstala zvenku stejná jako u T - pouze se upravila uvnitř pro montáž na pravou stranu(kapsa). [Martin Štindl] 27.11.2017 |
| A ještě jedna pro představu. [st11] 27.11.2017 |
| Ještě několik fotografií. [st11] 27.11.2017 |
|
|