MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 297576 příspěvků |7095 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 67 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 17.12.2018 14:36  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Nosný čep (trn) stupačky - C


 Zdravím - dneska když jsem demontoval (prasklý) stojan tak jsem narazil na další nejasnost v čepech oproti katalogu. Z rámu jsem sundal čepy od shora ty dva (se stupačkou byl vlevo) a ten dole jsem našel v dílech co jsem dostal k motorce. Ty co tam byly tak jsou tvarově stejné a na pravé straně (u brzdy) není zápich na zajištění a páka brzdy byla jen nasunutá. Ten nejspodnější tam něco jako drážku má. Ani jeden ten čep nemá osazení na dotažení ? Na levém čepu - v místě pod okem stojanu byla značka R (znamená to něco ?)a přitom všechny ty čepy mají stejný závit ? Poradí někdo jak to má být - díky    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2018     Přidat odpověď  
Odpověď  Chce to ještě víc "postavit". To navaření mi poradil Monty, ale bohužel už jsem to měl udělané. Já mám stojan původní. U replik doporučoval zesílení nebo nalezení kvalitnějšího provedení.    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  12.10.2018
Odpověď  Dadajan - díky za upozornění u toho stojanu. Pokud jsem to z fotky pochopil tak jsi to nakonec vyřešil gumovýmí dorazy :-) - sice to není echt veteran :-) ale hlavně funkční a na černé by se to ztratilo - dík    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  U stojanu- i původního- je problém, že se moc "sklopí" dopředu a pak vlasně není svisle. Vzniklá páka ho pak láme.Někde jsem četl doporučení ho podložit=dovařit a zmenšit tak mezeru k dorazu , aby se tolik nepodlomil a stál skoro svisle resp. jen mírně "zakloněn". Bohužel jsem to zjistil až po laku a kompletaci,neudělal to, ale te´d se mi to zdá jako dobré řešení, když vidím jak je podseknutý. Místo kolíků na náhradním rámu jsem použil neveteránsky zalepené samořezky zespoda. Stejně tam nikdo nevidí a mám na tom akryl celolak (bohužel).    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  původní umístění štítku 150C/1951-listopad    [Dadajan] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2018
Odpověď  Nevím od čeho tam ta prohlubeň vznikla a nebo proč ji tam někdo dodělal ALE překvapilo mě že je to dost hluboké a není skrz ? Ty trubky jsou tak silné a nebo v těch ohybech plné ? Na ten stojan mi kamarád doporučoval p. Dyttrycha ALE na jeho stránkách jsem na Céčko nenašel.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je to jen ubroušené takže vyvařit, ale řetěz by to neudělal, ten je v tomto místě od trubky přes centimetr daleko. S replikou stojánku neporadím...
Ten "okraj" jsem chtěl vyjádřit asi takhle, plech štítku se na levé straně lehce opře o svár trnu pumpičky popř. u mladších takto:
http://www.veteranforum.cz/photo.php?photo=photos/2013/0145536001464264250.jpg    [Martin Štindl]   09.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  pohled z blízka    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ty kolíky zatím nevím ale asi to vyřeším tím provrtáním skrz a na kolíky bych asi použil 4ku nerez kulatinu a na konci trochu rozklepnout ? Stojánek musím koupit repliku a zatím nevím od koho - vím že se to tu řešilo že se lámou a ohýbají. Pravděpodobně pojedem 20tého do Brna na burzu (chybí mi toho víc) a tak bych se po něm chtěl podívat tam - je nějaký výrobce (který by tam mohl být) s osvědčenou kvalitou ? Štítek zatím nemám ale asi ho tam vemu taky a tak nevím KDE je jeho okraj :-) ale aspoň vím jakej. Dnes jsem něco brousil na rámu všiml si další věci která tam podle mně ASI nemá být - to opracování je takové domácí :-). Patří to tam - pokud ne tak co s tím - vyvařit a nebo to nechat tak ?? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2018
Odpověď  Zase se poopravím - musím dávat pozor s výrazivem. Ve větě "pevná verze měla vždy dlouhý typ štítku" aby to nebylo přímo zavádějící to brát jako že prozatím motorky bez zadního pérování co mám zaznamenané mají vždy tento dlouhý štítek. Nemohu skálopevně tvrdit že ani později nevyrobyli neodpružená Céčka která se provedením odlišovala od takového toho "zažitého standardu".    [Martin Štindl]   09.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ohledně štítku - pevná verze měla vždy dlouhý typ štítku, krátký se začal dávat až rokem 1951 (u 150C někde mezi v.č. 286000 až 290000), štítek je usazen pod sedlem většinou tak že se okrajem na levé straně opírá o svár trnu hustilky(viz foto), určitě to nedělaly podle nějaké šablony protože pozice dírek(štítku) se kus od kusu mírně liší. U 150tky se údaj váhy(asi vyjma několika prvních kusů) ustálil na 84kg-240kg, u 125tky je údaj váhy(taktéž kromě pár prvních kusů) udával 83kg-240kg.
Diskuse ohledně natloukacích nýtků je zde:
http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=263319    [Martin Štindl]   09.10.2018
Odpověď  Kolíky asi nebyly kalené - asi před deseti lety se kamarád na dědově 150tce snažil vyměnit zničený stojánek a nevěděl že tam jsou, podařilo se mu oba střihnout v závitu páčením přes ramínko. Já bych se u tohoto držel standartu, aby kolíky prošly skrze závit a tak držely čep přes trubku jak zhora tak i odspoda - já tedy původní neměl takže jsem je dělal z kulatiny 4mm(podle katalogu 4x32mm) a nahoře je pocínoval, pak se tam po odvrtání nakleply a jsou tam doteď.
Jinak ten nový stojánek bude replikový? Já mám replikový stojan na Téčku a po třech sezonách se musel dostužit v ramenech viz: http://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=114776 i přesto že motorku jsem usazoval na stojan nejšetrněji a vyvaroval se ji na stojánku startovat či na ni sedat.    [Martin Štindl]   09.10.2018
Odpověď  Ty kolíky vůbec nemám (a asi to bude něco tvrdšího) a místo nich tam dávat třeba hřebík a nebo šroubek mi přijde prasácké :-) a taky nevím jestli by se to za použití takového materiáli nestřihlo ? Napadlo mně jestli by to nešlo obejít tak že bych po dotažení trnu svrtal rám do (asi) jedné třetiny trnu a do rámu pak vyřezal závit a místo kolíků tam dát červíka ?? Pod sedlem NEJSOU díry po nýtech (to mi vůbec nedošlo) a pak tedy je asi ten rám náhradní. Tak k tomu další dotaz - štítek má být krátký a nebo dlouhý - díry pro něho v rámu mají jaký průměr - kde začínají a jak daleko jsou od sebe ? Díky za rady a názory -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Bude to opravdu náhradní rám (a pod sedlem byl umístěn štítek? - díry po nýtech). Díry pro zajišťovací kolíky(průměr 4mm) jsou skutečně průchozí a vrtané vždy těsně za svárem závitu pro čep(zakresleno na foto). Holý rám nemám takže to přesně změřit nemohu.
Předpokládám že to bylo svrtávané až při montáži(když tedy lakované náhradní rámy díry nemají) takže asi možná nebude na škodu zachovat stejný postup - k tomu počítat se silnější vrstvou barvy kterou bude lepší před utahováním čepu oškrabat.    [Martin Štindl]   08.10.2018
Odpověď  Původně při výrobě tam byly naklepnuté zeshora kolíky - délky průměru rámové trubky (32mm), na koncích měly radius a byly mírně do kužele, aby nepropadly vibracemi spodem ven. Při demontáži stojanu, šly lehce vyklepnout směrem nahoru.Právě kvůli snadné rozebíratelnosti byly skrz. Dá se to zakolíkovat, jen z jedné strany cca do půlky trnu, to pak ale nepůjde vykolíkovat - pouze odvrtat - při opětovném rozebírání. Byly tam na zajištění proti povolení trnu na jehož tisícihran se nasunuje ramínko stupačky. Doporučuji je svrtat a zajistit původní metodou, pokud jsou originální kuželové kolíky. Jinak se dá též závit trnu namáznout rozebíratelným lepidlem, které po nahřátí povolí a trny se opět vyšroubují (dnešní Hi Tech-:) Jinak díry na kolíky tam neměly rámy, které byly vyráběny jako náhradní. Po výměně rámu se to muselo svrtat a zakolíkovat.    [J ]   08.10.2018
Odpověď  Je fakt že třeba při demontáži stojanu by to bylo snažší tam ty kolíky nemít ale zase po zkušenostech s jízdou na pérákovi (kde je podobně řešeno odpružení sedla) kde si občas stoupnu do stupaček než aby mně to koplo do zadku :-) tak by to zajištění kolíky bylo asi lepší. KDYBY aspoň jeden s těch závitů byl obráceně (což jsem si myslel že je ta značka R) tak by se dali ty stupačky na tisícihranu nastavit do záklonu a tím by se vlastně utahovali ALE takhle aby to fungovalo tak by stupačky nebyly v rovině ale pravá víc vpředu a levá víc vzadu. Nejen že by to na oko vypadalo divně ale i posed by byl asi nepohodlnej -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.10.2018
Odpověď  já tam také nemám žádné otvory na svrtání. Tedy na rámu, na trnách také ne (repliky). Ty trny jdou krásně dotáhnout klíčem nebo jestli nemáš tak přes ten tisícíhran a už se mi nepovolují. Třeba časem oceníš, až budeš chtít stupačku demontovat, že to není svrtané a vykolíkvané a pouze povolíš.    [Babula]   08.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ještě z druhé strany.    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Tak dneska mi to nedalo a šel na to mrknou jak to vlastně mám. Po očištění a důkladném ohledání jsem žádné stopy po kolích nenašel :-). Buď jsou tak zamaskované a nebo tam nikdy nebyly ? Vím že s hlediska funkce je to blbost a musí tam být - ALE ta motorka bylo torzo se zadním blatníkem + stojan a stupačky a to vše pěkně zahnojené takže to muselo nějak jezdit. Očistil jsem to shora i od spodu + závity na čepech jsem očistil a projel i kartáčem a taky ani na jednom není díra ani známky po starých kolících ? Jediné co mne napadá je tedy ty díry pro kolíky tam udělat. Počkat až bude doma nový stojan a dělat to i s ním a nebo to na to nemá vliv a je tam vůle (na stojan) když je čep dotažený až na doraz ? Pokud stojan nerozhoduje - pak tedy čepy dotáhnout k čelu trubky a provrtat ? Jak daleko by ty díry měli být od čela trubky a vtrat na jaký půměr ? Z čeho vyrobyt nebo co se dá použít na ty zajišťovací kolíky ? Díky -    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Díry pro zajišťovací kolíky by tam měli být - jestli ne tak to je náhradní rám vyrobený už v polovině roku 1950(???). Zajištění kolíkem je nutné protože stupačka je nad čepem(v pozici páky) a kolík brání případnému protočení čepu.
Ohledně toho "osazení na dotažení", na to asi nahlížíš špatně - za závitem je osazení pro oka na stojánku a to zároveň plní i tuto funkci, při dotažení trnu se to opře o čelo trubky v rámu. Čepy stupaček ČZ 125/150C mají za tisícihranem frézované plošky pro 17tku klíč na utažení, ale lze to dotáhnout i sikovkama přes ramínko stupačky(přes tisícihran).    [Martin Štindl]   07.10.2018
Odpověď  Tak když ten nejspodnější dám na pravou stranu tak bude po problému ? V závitech díry pro kolík jsem nenaše a to osazení na dotažení čepu - dodělat a nebo po laku dotáhnot třeba přes kůži sikovkama ? Rám ještě nemám očištěný ale nikde žádná známka po kolících ?    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2018
Odpověď  Oprava - není "mladší" ale širší(myšleno to osazení na brzd.pedál)    [Martin Štindl]   07.10.2018
Odpověď  Ty první dva odvrchu jsou oba na levou stranu. Ten spodní s drážkou pro segerovku je mladší na pravou stranu(široké odsazení pro brzdový pedál). V závitech by měli být díry pro zajišťovací kolík - pokud ne tak jsou asi trny náhradní a nebyly svrtány v rámu.    [Martin Štindl]   07.10.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  znažka na čepu    [skvarek] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.10.2018
 Přidat odpověď   (23) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006