MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307339 příspěvků |7555 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 151 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 27.10.2020 01:34  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Matice retezoveho kolecka CZ150C


 Zdravim, jak vypada original matice, ktera drzi male retezove kolo sekundarniho prevodu? Je to zavit M14x1,25. Moje matice je na 22klic a 7mm vysoka. Z karteru matice presahuje cca 5mm. Dre mi o ni prevodnik tachometru.

Dekuji za reakce    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  31.05.2020     Přidat odpověď  
Zobrazit fotografiiOdpověď  Za řetězovým kolečkem u těchto motorů není segerovka, jen prachovka/gufero a za ní ložisko.
Jestli ta matice(cca 7mm)opravdu nepřesahuje tak asi to bude v pořádku i s tou segerovkou na levém ložisku. V případě že by byla prasklá a hřídel posunuta tak se sice může usadit zpět s naklepnutím ale za podmínek že se podloží vnitřní kroužek ložiska a zaaretuje se na hřídeli pravé ložisko(ložiska) + důkladné nahřáří futra    [Martin Štindl]   18.08.2020
Odpověď  Řetězové kolečko by mělo být původní, tak ze sundat kryt spojkoveho koše a zkontrolovat tu první segrovku? A na tu segrovku co je před retezovym kolečkem na tu se taky dostanu? A když zjistím ze je osa zajeta mužů do ni klepnou nebo jak ji nám vrátit na původní místo. Ještě teda změřit to kolečko a dam sem rozměry pro potvrzení.    [Dado]   17.08.2020
Odpověď  V případě že matice(i s zajišťovací podložkou) nepřesahuje přes závit hřídele tak je to OK. Tu segrovku na levé straně hřídele lze překontrolovat bez demontáže motoru či jeho půlení.
Mimo tohle, u té přesahující matice může být důvodem nové řetězové kolečko - právě tento problém řeším u jedné 150C(1951) kde je sestava hřídele v pořádku a i původní řetězové kolečko nemá přesah přes závit, problém je u nového replikového kolečka kde je odlišně provedené kuželové zakončení tisícihranu a bude nutné ho upravit podle originálu.    [Martin Štindl]   17.08.2020
Odpověď  Zdravim, mam podobný totožný problém s prevodnikem, ale to jsem zjistil ze se hejbe kolečko stržena matka po koupi nové matky a dotahnuti, ji mam skoro zároveň se zavitem, mužů to tak nechat anebo se musí pulit motor kulí loziskum a te segrovce. Dik    [Dado]   17.08.2020
Odpověď  Oprava - seger pojistkou.    [Martin Štindl]   07.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Matice jednoduše NESMÍ(!!!) přesahovat přes závit na předlohové hřídeli, jestli hřídel je v levém karteru usazena do ložiska a zajištěna závlačkou tak není třeba nic odměřovat - pokud je matice přes závit hřídele tak je něco špatně s ložisky na pravé straně nebo s řetězovým kolečkem.    [Martin Štindl]   06.06.2020
Odpověď  můj převodník vypadá nějak takto, vydřený kolem hřídelky.
https://aukro.cz/cz-125-150-originalni-nahon-tachometru-funkcni-6968665389    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.06.2020
Odpověď  A mohl bych požádat o odměření, kolik má matice řetězového kolečka přesahovat ven z karterů? Vůči dosedací ploše bočního víka. Děkuji    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  04.06.2020
Odpověď  Zatím nestartovat dokud se nezjistí problém, může to být kromě posunu ložisek i prasklá segrovka na předlohové hřídeli a při řazení III.rychosti se mohla posunout i samotná hřídel.    [Martin Štindl]   02.06.2020
Odpověď  bohužel jsem si to nevyfotil. A k motorce se dostanu kdoví kdy. Výška je dobrá si myslím, ale spíš jsem si myslel, že ta matice má být na 19 klíč. Protože mi to dře po obvodu matice. A nebo tam mám jiný ten převodník. I když jawarmaniak píše, že tam z Tčka nejde.    [fajla] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020
Odpověď  Šlo by vložit fotku? Matice by neměla přesahovat přes závit na hřídeli, možná při sestavování motoru se posunulo ložisko(ložiska pokud jsou duplicitně) v karteru a tím nejde nasadit kolečko tak aby matice byla pod závitem hřídele.    [Martin Štindl]   01.06.2020
Odpověď  Čau,výška matice sedí..    [pepa78] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  01.06.2020
 Přidat odpověď   (12) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006