MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 306145 příspěvků |7499 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 66 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 5.7.2020 18:46  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 125T jiskření přerušovače.


 Ahoj. Prosím o radu ohledne jiskření přerušovače. Motor jede, všechno se tváří ok, jen když se podívám při chodu motoru na kladívko tak je videt slabé jiskření. Výmněna kondenzátoru mne nepomohla, mnenil sem ho 3x. Dá se s tím neco delat, nebo je to u těchto strojů normální!? Odtrh kladívka je naladený na 0,4mm. Už mne nic nenapadá... Dekuji    [svestkaRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  Ďekuji za Vaše odpovědi! :)    [svestka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  06.06.2020
Odpověď  Na stator ČZ 125B/T se replika kladívka zatím asi nevyrábí, ale pokud je po ruce statorová deska 125/150C tak lze zakoupit nový přerušovač viz:
http://www.mvdily.cz/prerusovac-zapalovani-kladivka-cz-125-150-c-nase-vyroba
http://eshop.jawac.cz/cs/kategorie/651-kladivko-zapalovani-cz-125-150-c-.html    [Martin Štindl]   03.06.2020
Odpověď  Na trn jsem jenom navlékl kousek hadičky aby se pérko kladivka nedotýkalo kostry. Teoteticky by to mnelo jit sundat i přes rotor, a pak tam dotáhnout tu matičku co tam má být. Ďekuji vám velmi za informace. Budu to sledovat jestli to nebude opalovat kontakty. A Ješte když mohu: Dá se sehnat nové kladívko ,nebo jak to řešíte když je nutný vymněnit kontakty zapalování?    [svestka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  03.06.2020
Odpověď  A jak se pak odstranila ta izolace pod vzpruhou(na trnu), to jde bez sundání magneta?
Slabé jiskžení kontaktů není vážný problém, povětšinou se to ještě sníží po zahřátí motoru.    [Martin Štindl]   02.06.2020
Odpověď  Udelal jsem to tak že při seřizovaní předstihu jsem použil žárovku. Ale takovým spusobem že jsem odizoloval péro kladívka. Pak po přiložení jedného pólu žárovky na pohyblivý kontakt lze seřizovat předstih i tímto spusobem. Takže to jiskření nemám řešit?    [svestka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020
Odpověď  Magnetka není dynamobateriové zapalování, zapalovací cívka má počátek primárního vinutí přiletován k jádru a konec vinutí je napojen k přerušovači - kladívko při rozevření kontaktů přeruší proud který je v tomto momentě generován změnou magnetického indukčního toku z pólových nástavců rotoru. Proto také na těchto motorech nelze nastavovat předstih pomocí žárovky, k tomu slouží měrka 0,05mm nebo papírek.    [Martin Štindl]   02.06.2020
Odpověď  Ahoj. Díky jsem rá že se líbí. Je to r.v. 1947. Motor jde hezky startuje na první šlápnutí, a to jiskření je slabé ale permanentní. Mám i kývačku De Luxe, kde je dynamo a vím že tam na kladívku jiskření nesmí být, jenom sem tam. Proto teď nevím jestli to mám řešit nebo ne. Dneska jsem na tom najel 2km skušebne na hadičku s benzínem a zatím je všechno v přádku, jede i se světlama. Jinak to magneto je záludný! Nechápu jak je možné že jinak odizolovanou platničku pevného kontaktu vlastně následne ukostřuje vývod z VN cívky. Tým pádem kladívko vlastne nic nepřerušuje. Proste ať je kontakt sepnutý nebo ne, při přepípavaní měrákem nebo žárovkou mám furt oblouk a žárovka svítí. Kladívko nic nerozepíná. Nic méne motor vrčí.    [svestka] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  02.06.2020
Odpověď  Pokud jsou ty jiskry opravdu slabé tak je to v pořádku, kondensátor jiskření potlačuje (zároveň urychluje přerušení el. proudu v prim.vinutí cívky) ale nemůže mu úplně zabránit.
Jinak velmi pěkné Téčko(1947?)    [Martin Štindl]   02.06.2020
 Přidat odpověď   (8) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006