MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 307339 příspěvků |7555 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 142 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 27.10.2020 02:17  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Řadí při nakopávání


 Ahoj lidi,

moje Céčko mi při nakopávání občas zařadí dvojku (startovací páka hýbne pákou řadicí), čímž zpravidla neomylně střihne klínek. I když páky "rozsadím" a pořádně utáhnu, časem se k sobě zase sklouznou. Máte někdo tuhle zkušenost? (ve starších příspěvcích jsem hledal, ale asi špatně).

Dal bych asi nějaký distančí kroužek, ale chtělo by to alespoň něco kruhového průřezu. Nějaký tip?

Díky    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  22.06.2020     Přidat odpověď  
Odpověď  Pokud jsou oba tisícihrany v pořádku a v uchycení to nemá vůli tak to asi bude únava materiálu - jestli už předtím to někdo také rovnal(opakovaně)    [Martin Štindl]   11.10.2020
Odpověď  Hmhm. To je fakt. Jinak - jakou kdo máte zkušenost s tou "měkkostí" startpáky? Dělá nám to u obou motorek to samý. Porovnali jsme to ve svěráku půlkilovým kladivem, nasadili a byli jsme dva centimetry od levýho kastlíku. A po pár našlápnutích se nám to už zase skoro dotýká. Přitom na hřídeli je to utažený pevně... Nemáme prostě jen smůlu na dva špatný kusy?? Replika by to být neměla - renovovali jsme to z originál vraku... Díky. P.    [Pol72]   11.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Je pravda že ta podložka tam často ani není potřeba, často se konec řadící hřídele opře o dno v hřídelce ukazatele a podložka se volně pohybuje v mezeře na hřídeli. K tomu posouvání startovací hřídele doleva brání kolečko startéru které se opře o pérový kroužek na hřídeli.
Ale jak popisuje Ondra že v jeho případě se řadící hřídel pohybuje cca 3mm tak to už je dost značná vůle, asi bude možná chyba v sestavě že se na něco zapomělo..    [Martin Štindl]   10.10.2020
Odpověď  Máš pravdu, Martine - já jen, že to vysouvání páky při startování může někoho vyděsit. :)
Mně to taky chvíli trvalo, než mi došlo, že to dělá ta pružina. Na druhou stranu si myslím, že i když ta řadička může dojít kvůli chybějící podložce blízko k startpáce, tak jí zase naopak v případě potřeby uhne (vysune se). Dokud má kam. :) Takže tu podložku bych tam neviděl jako životně důležitou.... P.    [Pol72]   10.10.2020
Odpověď  Ahoj Pavle, díky za tip. Myslím, že u mě je problém i v nedobrém stavu tisícihranu (jak na hřídelyi, tak na startpáce) a hlavně povolujícímu se úchytu startpáky. Takže pro teď jsem to vyřešil šroubem, který prochází skrz závit a je dotažený matkou. Zatím se zdá, že to funguje. Vzledem k vůli mezi startovačkou a řadičkou ale stejně asi radši půjdu do půlení, zkontroluju podložku, o které mluví Martin, a vyměním hřídel. Nová nakopávačka by asi taky nebyla od věci (ač se mi repliky moc nechce používat), to bych se možná i přidal s tou výrobou, kdyby to šlo...    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  10.10.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  S vratnou pružinou tento problém ale nesouvisí. Správně má být mezi oběma pákama dostatečná mezera tak jako je na první fotce. V případě že tam chybí podložka pod hřídelkou ukazatele(její pozice na řadící hřídeli je aretována segerovkou středící příložky) tak se už hřídel může posunout k pravému karteru a to stačí aby o sebe páky škrtaly. Když se k tomu přidá ještě špatný stav tisícihranu na startovací hřídeli i v samotné páce a tak potom ani nelze stažením šroubu startovačku na hřídeli bezpečně zajistit.    [Martin Štindl]   10.10.2020
Odpověď  Ahoj - moje rada (spíš zkušenost), i když asi s křížkem po funuse je následující:
Startpáka se vysouvá ven z důvodu prodloužení vratné pružiny při jejím natočení na hřídel. To je normální a proto jí musí mít řadička kam uhnout. (Chybějící podložka pod ukazatelem tam sice způsobí popisovanou vůli, ale to asi není důvod tohoto problému.) Problém je v tom, že ta startpáka je tragicky poddimenzovaná a fatálně se ohýbá a kroutí. Máme se známým céčka dvě a obě páky jsou od startování zkroucené a to dokonce tak, že boční plocha, která sousedí s řadičkou není kolmá na hřídel! Proto sebou při protočení tu řadičku "vezme". Takže bych se také přimluvil za srovnání (zbroušení) bočních ploch startpáky. A hlavně ji pořádně dotáhnout a průběžně kontrolovat. Já si ji přes zimu nechám vyrobit z nějakého lepšího materiálu. Pavel.    [Pol72]   09.10.2020
Odpověď  Děkuju moc za tipy. Novou startovací hřídel asi dám, když už se bude zase půlit motor kvůli podložce. Sice tam mám radši originální díly, ale představa, že budu zase půlit kvůli hřídeli...    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  24.06.2020
Odpověď  Asi skutečně bude chybět podložka u hřídelky ukazatele, ten posun 3mm je příliš.
https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=157970
K tomu ten stav tisícihranu na hřídeli také není zrovna nej, hřídel už lze zakoupit i nově vyrobenou
http://www.motospicka.cz/37-startovaci-hridel-cz-125-150-b-t-c-351-352.html    [Martin Štindl]   23.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  S tou podložkou hřídelky je to možné (ale nevím to, motor jsem si nechal složit). Pravda je, že vůle mezi hřídelemi je asi 3 mm, což asi nebude normální, že? (Viz foto - řadící hřídel se dá do startovací zasunout cca o 3 mm).    [OndraKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.06.2020
Zobrazit fotografiiOdpověď  Startovací i řadící hřídel se v motoru nijak nevymezuje - nezapomělo se náhodou na podložku pod hřídelku ukazatele zařazených rychlostí? Je zbytečné se tahem snažit oddálit páky od sebe protože je vymezuje vybrání pro šroub na hřídelích. Bez půlení motoru je teď jediná možnost na pákách stěny trochu ubrousit. Normálně by ale měla být mezi pákami až 1mm mezera.    [Martin Štindl]   22.06.2020
 Přidat odpověď   (11) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006