Dobrý večer všem. Potom, co jsem dodělal mou ČZ 125t v původním stavu a získal zelenou značku, tak mi zbyla hromada věcí a kus ČZ 150c. Všechny věci z modelu t jsem vyměnil za součástky z modelu c a dnes mi chybí v podstatě jen zadní blatník. Motocykl bude opět "v původním stavu". Záměrně dávám do uvozovek, protože zatímco t bylo téměř kompletní, tak tohle c bude regulérní skládanka. Nyní kompletuji přední kolo a chybí mi rozpěrka mezi ložisky. Jako naschvál nemám žádnou navíc. Proto se obracím s prosbou na místní odborníky, jestli jí náhodou nemá někdo venku, že by mi jí oměřil. Když budu mít hotové kolo, tak už to budu moct hodit na kola a běhat s tím alespoň po dvoře, jako s odrážedlem. Díky za odpověď 👍 [st11] 15.09.2020 Přidat odpověď |
| Na mě tahle čezeta udělala mnohokrát větší dojem, než kdejaká sterilní renovace. Moc se mi to líbí a díky za každý takový stroj. Hlavně na ni jezdi co to jde, stojí to myslím za to. [JzK] 04.09.2023 |
| Ještě jedna. [st11] 29.08.2023 |
| Nějaké detaily. [st11] 29.08.2023 |
| Já snad možná ještě letos vyjedu. Ještě chybí pár drobností, doladit nějakou retuš, protože svítící sluníčko odhalilo pár nedostatků. [st11] 29.08.2023 |
| Koupil jsem kdysi panelku po havarii do plotu a měla přední kolo podobně šejdrem. Pokroucené mírně, ale vše od krku až po kolo, včetně rámu. [Luboš] 02.07.2022 |
| Nebo nabourane. [J] 01.07.2022 |
| Může to být zmetek, nebo sestava sloupek/horni rameno nejsou původní z výroby. [Martin Štindl] 01.07.2022 |
| To mě Martine také napadlo prostě ten klínek vyhodit. Jen si říkám, jak se to mohlo takhle zkroutit. Ještě možná zkusím přeměřit,pokud to půjde, trubku spodních brýlí, jestli není nějakým způsobem překroucená nebo ohnutá. [st11] 01.07.2022 |
| Vyřešit to jako u Téčka, sestavit to bez klínku - srovnat to s kolem a následně dotáhnout šroub klínového pouzdra. [Martin Štindl] 30.06.2022 |
| Tak jsem to rozebral a vypadá to, že problém je mezi horními a spodními brýlemi, které jsou vůči sobě o malý kousek posunuté. Mám to sestavené s klínkem a vůle mezi horními brýlemi a trubkou spodních žádná není. Dá se to nějak srovnat? Případně jiné řešení? Tedy kromě koupě jiných brýlí. [st11] 30.06.2022 |
| Asi takto se mi to zdá(červená kontra modrá). [Martin Štindl] 29.06.2022 |
| Možnost je že ve sloupku u klínového pouzdra je to od válečků promáčknuté "šejdrem" a při stažení se horní rameno se sloupkem zafixuje v této poloze - klínek jako vymezení nejhraje až tak důležitou roli protože je jak ve sloupku tak i v drážce horního ramene má menší vůli. viz: https://www.veteranforum.cz/index.php?id=11&idkat=113&idtop=286356 Další možností může být že stranice nebo samotná trubka v ní jsou deformované - to lze oveřit jednoduše pokusnou výměnou stranic. Já bych ale sázel na tu první možnost, totiž když na obrazovku u té fotky níže přiložím pravítko tak aby bylo co nejvíce k osám šroubů na horním rameni, tak vidím střih horního ramene a trubky svorníku spodku sloupu. [Martin Štindl] 29.06.2022 |
| U céčka by horní a spodní brýle neměly proti sobě být pootočené, jejich vzájemná poloha by měla být jištěna klínkem v trubce spodních brýlí a drážkou v horních brýlí. Když jsem to fotil, tak jsem právě všechno povolil a zkusil srovnat, ale nehýbe se to. Jedině mě napadlo, že by mohl být nějaký problém ve vnitřní trubce vidlice nebo její vložce. [st11] 29.06.2022 |
| Vojta: Co myslíš "klínové upevnění"? Ty horní šrouby M8? Pak už je tam jenom svorník spodních brejlí , různé vymezovací podložky na něm a vnější matky.Jedině vše včetně osy kola povolit, srovnat a "řízeně" utáhnout. [Dadajan] 29.06.2022 |
| A je v pořádku klínové upevnění vrchních brýlí? Přijde mi, že jsou vůči sobě pootočené vrchní a spodní brýle. [vojta] 29.06.2022 |
| Vzhledem k tomu, že s mými pětadevadesáti kily téčko moc nejede, tak se snažím či nejrychleji dokončit céčko, abych při společných projížďkách moc nebrzdil. Včera jsem si všiml, že mi nějak utíká přední kolo do strany. Dnes jsem to rozebral a marně si lámu hlavu, kde je problém. Nahoře v brýlích to sedí kde má, ale osa kola jde šejdrem. Vidlice jsou původní, jen jsem nalisoval a vystružil nová pouzdra. Mrkněte na fotku, je vidět jak při pohledu shora je osa úplně mimo a vůbec není rovnoběžně se svorníkem vidlice. [st11] 29.06.2022 |
| Martine, díky za odpověď. Vložka mě také napadla, ale říkal jsem si, že tam v karteru není moc materiálu na odvrtání. Ještě mě napadlo nanést nějaký materiál přímo na kolík a zkusit to vybrousit do tvaru zničeného otvoru. [st11] 14.06.2022 |
| Zavařovat rozhodně ne, ta lůžka pro kolík jsou v karterech souosá a po zavaření by se už těžce hledala přesná poloha pro vrtání. K tomu v tomto prostoru je materiál karterů nasáknut mazivem a při sváření by to dost "bublalo". Přilepit kolík je také rizikové protože zalepit ho jde jen v jednom karteru a pokud by měl kolík "naproti" v opotřebeném otvoru vůli tak středící pružina by ho po čase stejně uvolnila. Stejně tak nejde prohloubit otvory pro použití delšího kolíku - v levém karteru je dno pro kolík těsně u závitu pro vypínací šroub startéru. Asi nejjednoduším řešením tohoto problému by znamenalo vyrobit delší středící kolík bez náběhů a zkusit ho postupně zkracovat aby šli kartery sesadit k sobě. Dokonalá oprava by znamenala vyvložkování otvorů(ocel nebo mosaz) ale pro to je nutná fréza a schopný nástrojař (a také demontáž klikovky). [Martin Štindl] 14.06.2022 |
| Pokusím se opět využít zkušeností ostatních. Konečně jsem se dokopal ke skládání motoru, vůbec jsem teď neměl čas. Při skládání převodovky jsem vložil do levého karteru kolík o který se opírá vratné pero řazení. Kolík je v otvoru volně, hýbe se nahoru a dolů a teprve teď jsem si všiml, že otvor je "vyčvachtaný" do oválu. To samé v pravém karteru. Otázka je, nechat to být, tím že se kartery složí k sobě ten kolík nebude mít kam cestovat, vyplnit nějakým dvousložkovým tmelem s přísadou hliníku a jakým? Nebo to zase celé rozebrat, vyklepat ložiska, vylisovat kliku, nechat zavařit a vyvrtat nové otvory? [st11] 13.06.2022 |
| Tak si to nachrómuj, a druhým neraď hlúposti. [. ] 19.07.2021 |
| Já bych to nachromoval, to nikdo nemá. [echtrenovator] 19.07.2021 |
| Já jsem sehnal originál novou růžici se souborem ostatních nových originál dílů a růžice byla nastříkaná černou lesklou. [Josef] 13.06.2021 |
| Opět se obracím na kolegy renovátory s dotazem. Včera jsem čistil objímky výfuku. Zaujalo mne, že jsem na nich nazaznamenal žádný pozůstatek barvy. Na téčku které jsem dělal předtím, jsem je normálně stříknul černou barvou, ale tady jsem trochu na vážkách, jestli je nechat tak, jak jsou. Z dobových fotografií vypadají, že jsou černé, stejně jako válec. Ale tyhle jsem měl na na kompletním výfuku z lidovky, z jednoho kusu, vypadalo to, že se v nich nikdo nehrabal, takže nevím. Nalakovat na černo nebo nechat být? Případně načernit? [st11] 13.06.2021 |
| Začíná to pomalu nabírat obrysy. [st11] 01.06.2021 |
| m.kody: Pěkné! Viděl jsem Tvůj inzerát na Bazoši, škoda, že jsem to sem nezačal vkládat dřív. Nějaká kola jsem měl a pustil jsem je do světa... [st11] 26.10.2020 |
| Tak jsem se taky trochu pohnul....v krabičce k motorce byly i komplet původní šroubky. Takže mi chybí už jen zadní kolo s osou,přední kolo s osou a štítem,kolena výfuků a trny stupaček. [m.kody] 22.10.2020 |
| Martine díky, to černění mi přišlo jako nejpravděpodobnější 👍 Ono z té stupačky sice potom moc vidět není, ale když už se člověk snaží o co nejpůvodnější stav (v rámci možností), tak ať to trochu vypadá... [st11] 19.10.2020 |
| Vývozky mají ale ramínka zpravidla v červeném laku. [Martin Štindl] 18.10.2020 |
| Tak, mám tady čtyři stupačky, tři z nich jsou opravované, vařené. Jaká je vlastně povrchová úprava stupaček? Přijde mi, že jednu mám černěnou, jedna je celkem orezlá, třetí mám lakovanou stříbrně a jedna je po vaření očištěná na čistý kov. Nikde to z fotek není pořádně poznat, většinou to lidi při renovaci lakují černou, ale podle mě by to mělo být asi černěné. Nebo ne? [st11] 18.10.2020 |
| m.kody 👍 Ale už ti toho moc nechybí. Já sháním ještě pěkný zadní blatník, černý rámeček světlometu a nemám úplně pěkná řidítka. Mám pocit, že během posledních dvou let zmizely z inzerátů všechny díly na céčko. Když jsem kompletoval téčko a něco jsem sháněl, tak byly všude mraky věcí na c a teď nic... Jinak teď dávám dohromady rozetu, musím navařit nové ozubení a zkompletoval jsem přední kolo a vztekám se teď u centrování. [st11] 07.10.2020 |
| Martine, vzhledem k tomu, že tahle zetka opravdu nebude originální původní stav, tak tady, jak byl rám v přední části orezlý, místy s hloubkou korozí, jsem ho ošetřil a stříknul černou barvou. Podařilo se mi to skoro srovnat se zadní částí, kterou jsem normálně rozleštil. Ono to moc vidět nebude, je to v podstatě pod nádrží, na krku a spodní rámové trubce, takže to bude celkem schované za kabeláží, krytem náhonu tachometru a tak. Jinak tady na fóru najdeš mou ČZ 125 t, v původním stavu a tam jsem rám černil taninem a přepaloval zaponovým lakem, tak jak by se to mělo dělat. [st11] 07.10.2020 |
| Nejspíše se budeme často prát o díly,protože já mám to samé asi i v obdobném stavu.:-) [m.kody] 06.10.2020 |
| Můžu se zeptat čím ošetřuješ díly? Na první fotce samotných dílů máš na přední části rámu mezi nádrží a motorem orezly kus a na další fotce už je to krásně černé. Je to odrezovač s taninem? Díky [Martin] 06.10.2020 |
| Pomalu to začíná získávat tvar. [st11] 05.10.2020 |
| Martine, děkuji mnohokrát a přeji pěkný zbytek večera! [st11] 15.09.2020 |
| Rozpěra ložisek předního kola ČZ 125T a typu C má délku cca 51,6mm, vnitřní průměr je 16mm(osa má 15mm), vnější průměr 20mm. Hrubé osazení pro ložiska v náboji je okolo 50,5mm [Martin Štindl] 15.09.2020 |
|
|