MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 309747 příspěvků |7690 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 25 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 14.4.2021 12:30  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Potíže se zapalováním- sachs 98


 Co ještě může způsobovat jev, kdy fajfka dává jen slabé rány? Rotor neškrtá o cívky, po výměně několika kondenzátorů pořád to samé, odtrch i předstih ideální, a fajfka v pořádku. Děkuji za možné rady a postřehy. Jakub.    [JakubKRegistrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021     Přidat odpověď  
Odpověď  Ano, principiálně je možné nechat uvnitř magneta pouze budící nn cívku a zapalovací cívku použít externí. Kolik závitů a jakého drátu navinout na jádro, to přesně neporadím. ALE - primární část té staré prošvihnuté cívky většinou bývá dobrá, tedy by možná šlo odstranit pouze to probité vn vinutí a zbytek v dobrém stavu použít k buzení externí vn cívky. Vše ale bez záruky a třeba odzkoušet...    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2021
Odpověď  Monty, děkuji za odpověď i za odkaz. Pochopitelně, nejsem elektrikář, proto se zde ptám. Ale uvažoval jsem tím směrem, že bych tuto starou cívku navinul O,6 drátem jako světelnou a propojil ji s vnější Indukční, stejným způsobem jako se to řešívá např. u stadionů. Tam jsem to takto řešil asi před deseti lety a zapalování šlape na první dobrou...Ale každopádně moc děkuji. J    [JakubK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.03.2021
Odpověď  Je vidět, že o funkci té věci moc nevíte. Myslíte, že si tehdy v Německu komplikovali život tenkým drátkem, kdyby to nebylo nutný?Samozřejmě musí být nový vinutí stejný, a nezapomente, že tam je 10 000 voltů minimálně. klidně 40 000voltů......... Cívku prostě musí opravit profesionál, fakt to nepřevinete doma u PC podle návodu z Youtube.........

Todle je osvědčená zkušená firma, doporučuje 10 z deseti veteránistů https://www.dynamazahradnicek.cz/ .    [Monty]   08.03.2021
Odpověď  Děkuji oběma pánům za odpověďi. Magnety v porovnání s rotorem ze zetky nebo stadiona se zdají o něco slabší, ale snad ještě ne úplně vyždímané, ale na tu cívku jsem měl podezření.... Mám ještě jeden dotaz: V sekundárním vinutí bylo použito asi 15 vrstev vlasového drátku... Při převinutí je nutné pět použít tento nebo lze použít silnější a méně vrstev? JakubK    [JakubK] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021
Odpověď  v první řadě špatná cívka,a potom slabej magnet. Je to prostě 80 let starý.......    [Monty]   08.03.2021
Odpověď  Buď někde v primárním okruhu svod na kostru (méně pravděpodobné), nebo slabá megnetizace rotoru, nebo proseknutá (sekundární) zapalovací cívka - nejspíš.    [host] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.03.2021
 Přidat odpověď   (6) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006