MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316187 příspěvků |8188 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 79 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly ČZ 125/150 | Diskusní téma 18.7.2024 06:31  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

ČZ 125 B


 Dávám dohromady svou Zetku a myslím si že jsem se hlavně tady na fóru dopídil spousty informací. Přesto bych se rád zeptal zda li je na ní něco co bije do očí s ohledem na daný typ motocyklu. Děkuji.    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  Originál fígl je kolíček napříč přes závit    [monty]   09.09.2009
Odpověď  Oprava:při sundávání pohyb levotočivý(na levé straně).    [Martin Štindl]   08.09.2009
Odpověď  Levá se povoluje protože stupačky mají pravotočivý závit a při sundávání ze stojánku(pohyb pravotočivý)se vyšroubovává.
Většinou sundáváme motocykl ze stojánku jednoduše zatlačením ve směru jízdy a právě velké tření mezi okem stojánku a trnem stupačky vlastně způsobí pootočení stupačky.
Při usazování na stojánek zase dost často motocykl mírně nadzvedáváme a menší tření nezpůsobí povolení trnu na pravé straně.
Pro jistotu zkonrolovat stojánek jestli se volně otáčí a trn utáhnout silou s pomocí klíče nebo sikovek.    [Martin Štindl]   08.09.2009
Odpověď  Pánové, prosím máte nějaké "fígle" na stupačky které se povolují při manipulaci se stojanem ? Když dávám Motorku na stojan , dycky se mi stupačka povolí a musím ji dotáhnout zajímavé je že se povolí vždy jen levá.    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  08.09.2009
Odpověď   http://www.aukro.cz/item717514839_cz_125_b.html
zbruba 30 tisíc    [Jakub]   22.08.2009
Odpověď  Ahopj chtel jsme se zeptat jak se pohybují ceny béček? chtel bych si jedno pořídit tak kolik by byla relana cena za koupui becka?    [Daniell]   22.08.2009
Odpověď  mockrát děkuji za vysvětlení    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.07.2009
Odpověď  Někde na zkrat to může být,ale spíše bych sázel na vadu u jedné světelné cívky.Většinou když se u magnetoelektrického zapalování natvrdo vyzkratují obě cívky(světelný vývod),zeslábne magnetický tok(elektromagnetická indukce) natolik,že se sníží napětí na zapalovací cívce a jiskra je tak slabá že jde motor těžko nastartovat,případně nestartuje vůbec.
Táta měl právě se světly úplně stejný problém na Téčkovém motoru a bylo to způsobeno jednou poškozenou cívkou.Případně obě cívky můžou být v pořádku a jedna je uchycena obráceně,takže funguje v podstatě jako vybíječ indukovaného proudu druhé cívky.    [Martin Štindl]   26.07.2009
Odpověď  ... bohužel nemám zrovna teť možnost změřit kolik přesně dává samotný motor Voltů , ale když jsem zkoušel samotnou přední žárovku napojit přímo na vývod z motoru, svítila o něco málo více, ale přes to i tak žádný zázrak. Takže nejspíš opravdu cívka.    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.07.2009
Odpověď  Děkuji za pomoc, znovu to projdu . Přes to ještě jedna otázka jako laik přes El. Mohlo by něco takového způsobit i zkratování ?    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.07.2009
Odpověď  I tak je jistější ho nahradit novou diodou,ale pokud není zapojena baterie tak v tom ten problém nebude.Stáhnout rotor a zkontrolovat začátky vinutí na světelných cívkách,na obou musejí být zhora.Potom zkontrolovat vodiče ke svodu jestli někde není poškozena izolace.Potom jedině obě cívky proměřit jestli není jedna nějak poškozena.    [Martin Štindl]   26.07.2009
Odpověď  Usmerňovač je původní, ale baterii zapojenou nemám ...    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.07.2009
Odpověď  Usměrňovač je původní selenový?    [Martin Štindl]   26.07.2009
Odpověď  žárovku mám totožnou 15v/15w. Motor startuje bez problémů a cívky jsem zkoušel měnit ale pořád stejný výsledek    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.07.2009
Odpověď  Žárovka v hlavním světle 15/15W,pokud ale motor bez potíží startuje,je tu možnost že je jedna světelná cívka vyzkratována nebo otočena.    [Martin Štindl]   26.07.2009
Odpověď  Vyměn žárovku a mělo by to být gut. Musel jsem také zkoušet různé žárovky než mi to začlo svítit pořádně.    [Marta]   26.07.2009
Odpověď  Pánové ještě prosím o radu, mám zapojenou el. instalaci. Předpokládám že dobře, na 99% bych řekl že mám vše odizolované jak má být, tedy že by neměl hrozit zkrat. Přes to když nastartuju motorku a rozsvítím světla, vlákno v žárovce se jen nažhaví a dál se žhavý víc s přidáním plynu. Když přepnu na dálkové na volnoběh se ani nenažhaví. Mohlo by to být slabé magneto ? Někde jsem tu o tom něco četl a bohužel nemůžu ještě úplně posoudit jestli to má taky nějaký vliv na jízdu .    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.07.2009
Odpověď  To Daniell: - Chrom nádrže mne vyšel na 4 250,- . Měl jsem nádrž na dvou místech trošku ťuklou, takže v ceně je i vyklepání. A spolu s nádrží jsem posílal i víčko nádrže což je také v ceně plus nějaké to poštovné. Bohužel už nevím přesně kolik .    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.07.2009
Odpověď  mmbady: Mužu se zeptat na kolik te vyšel ten chrom na nádrž děkuju    [Daniell]   26.07.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak pánové, v sobotu jsem se pokusil udělat něco s tím sedlem. Taky mne štvalo že nemá pořádný tvar. Musel jsem ho znovu odčalounit a upravit. Posunul jsem ho více dopředu a v přední části co nejníže to šlo. Vzadu jsem ho naopak zvedl co nejvíce to šlo a zase tak aby to nebylo moc vidět. Upravil jsem uchycení pružin, protože to staré se nakonec úplně ulomilo. Pružiny jsou uchycené trošku více vepředu než to bylo původně a jsou tedy rovně nahoru. mezi sedlem a blatníkem i při mém zatížení je o něco více místa a myslím že už nehrozí proražení blatníku, tedy pokud s tím nebudu jezdit polem nepolem. Více toho už opravdu udělat nešlo, ale myslím že výsledek je mnohem lepší. Stejně při první příležitosti koupím půpvodní sedlo, nejlépe i s pružinami. Kdyby jste někdo věděl, dejte mi prosím vědět.    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  26.07.2009
Odpověď  Boro: ... co se týče toho předního úchytu otočit nejde, už jsem to zkoušel. Ale máš pravdu v tom že nic není nemožné a tak se pokusím o výrobu jiného, nového předního úchytu. Budu se snažit díky němu sedlo posunout více dopředu a o něco níž. Až se mi to podaří nahodím fotku. prozatím díky    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  14.07.2009
Odpověď  Mmbady, nemyslím, že by s tím nešlo nic dělat. Jednak keby si otočil ten predný úchyt a troška ho trebárs vo zveráku stlačil lebo takto na výšku by ani origo na B nemal byť (na ČZ98 alebo 125A to tak má byť). Podla priloženej fotky s nádržou tam máš po otočení pr. úchytu ešte nim. 3-4 cm na posunutie dopredu a čím viac dopredu tým menšia pravdepodobnosť prerazenia čiže väčšia vzdialenosť medzi falcom a rámom sedla. Určite sa to dá nejak spraviť. Želám pevné nervy ale musí to ísť. :D Boro    [boro]   12.07.2009
Odpověď  Jasně rád poradím pokud to bude v mích silách - mmbady@seznam.cz    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.07.2009
Odpověď  mmbady- zdravim tě, také má rozpracovanou renovaci čz 125B , vše už mám udělané, jen to poskládat, budu potřebovat s nákýma věcma poradit, jestli mužes dej sem tvuj e-mail.díky    [Lukáš]   12.07.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  Tak a mám tu další pokrok i s nádrží. V sobotu už jsem se na ní i projel a musím říct že čekání a práce na ní opravdu stáli za ten požitek. Zkoušel jsem ještě provést něco s tím sedlem, ale bohužel už s tím nejde nic dělat, jen ty pružiny časem nahradím. Start páku jsem zhruba přesunul. Ještě zbývá dodělat pár drobností, a bude hotovo. Také El.zapojení mne ještě zlobí, někde mi to zkratuje ... děkuji za rady pánové    [mmbadyRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  12.07.2009
Odpověď  ... a já si říkal že mi tam pořád něco nehraje :-) Nádrž přijde na řadu tuto sobotu, je připravená vyleštěná ... jen musím ještě dodělat elektriku a drobné maličkosti a pak šup tam s ní.

Sedlo je replika když o tom tak přemýšlím tak už ani nevím čeho replika, Pokud jde o ten přední úchyt, vím že by měl být obráceně a už jsem přemýšlel o tom že ho otočím . Zítra to vyzkouší a uvidím .    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.07.2009
Odpověď  Sedlo je z ČZ98, nebo alespoň přední úchyt sedla.    [arny]   09.07.2009
Odpověď  Nemá nádrž!!    [Pája]   09.07.2009
Odpověď  Niekedy stačí posúnúť/ohnúť predné pero sedla, kt. je pred nádržou ešte viac dopredu. V tomto prípade to vyzerá, že už to viac asi nejde ale napr. ja som si robil rám na mieru tak aby sa mi ani nemohlo stať, že by to do blatníku vôbec narazilo pri akom komkoľvek prepružení. Dajú sa ale normálne použiť aj pružiny z predvojnových ČZ, tie by mali mať spomínaných 11 závitov, prípadne zájdi do nejakej pružinárne a podľa tej, kt. máš len o 2 závidy naviac resp. si zmeraj dĺžku, kt. by si potreboval.    [melon]   06.07.2009
Odpověď  [boro] - Děkuji za postřeh. O tech pružinách vím a jsou opravdu kratší
(9 závitů) Bohužel zatím jsem neobjevil kde by se dali koupit ty delší. Určitě bych je chtěl sehnat a nahradit. Je pravda že se při usednutí sedlo lehce blatníku dotkne a co by v takovém případě dokázala udělat díra na cestě se mi nechce ani domyslet. Dokonce je to vidět i na pohled, když motocykl stojí rovně, sedadlo je lehce zaklopené dozadu. což se ani mě samotnému nelíbí .    [mmbadyRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  06.07.2009
Odpověď  Mám pocit, že pri väčšom ráze Vám bude sedlo/rám sedla narážať do blatníku. Mali by tam byť pružiny s počtom závitov 11(prípadne10), vyzerá to, že tam máte s 9 pre gumené sedlo. Ako samozrejme je to detail, ale prakticky nie lebo ak sa to prehliadne v prevádzke sa môže stať, že si prerazíte falc na blatníku a pritom to nemusí byť ani veľká jama. Zdraví a chváli, Boro    [boro]   06.07.2009
Odpověď  No jasně že si to pamatuju. :) Pěkně si s tím od té doby pokročil...    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  [Michal14] - Děkuji, jestli že je ta motorka pěkná, vděčím za to právě tobě. Tenkrát před dvěma lety jsi to byl ty, kdo mi pomohl určit typ motorky, nakopl mne k renovaci a ochotně pomohl s rámem. Možná si vzpomeneš, tenkrát jsi mi obkresloval zahnutí zadní vidlice na rámu, uchycení kola a pod. Díky tomu se mi podařilo uvést vše do původního stavu, i když by tenkrát možná bylo jednodušší sehnat jiný rám. Ale takto to má o něco větší kouzlo a pro mne o dost větší cenu. Co se týče chromování i tenkrát se o své miláčky starali a snažili se je mít o něco krásnější, takže bych to za až tak velký prohřešek nebral.

[Martin Štindl] - I vám děkuji za připomínky a radu. Celé sedlo, počínaje kostrou jsem koupil v replice, Protože původní se nezachovalo. Bohužel jsem si tenkrát nezachoval chladnou hlavu a koupil první na které jsem narazil. Dnes už vím že to byla chyba a zdaleka při renovaci nebyla jediná. Vzhledem k tomu že z původní motorky mnoho dílů nezbylo, snažil jsem se i přes to nahrazovat chybějící díly původními, přes to se replikám člověk nevyhne a proto i nosič je replika. O blatníku jsem 100% přesvědčený že je Béčkový. Poznal jsem to hlavně na vzpěrách které jsou jakožto Téčkové kratší. Což jsem zjistil až když už bylo pozdě.

Mám tak ještě pár prohřešků o kterých vím a třeba později ještě vyjdou na jevo, ale kdo ví. Věčná nespokojenost asi už k renovaci patří. Pro info dávám ještě fotečku stroje těsně po zakoupení .    [mmbadyRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2009
Odpověď  Zpracování,barva i linkování(dokonce i přerušování linek) velmi pěkné.Jediné do čeho bych mohl "rýpnout" je Céčková startpáka a pozdější Téčkové provedení nosiče a blatníku,ale to jsou jen pitomé detaily.Jen to sedlo mě přijde dost velké na ČZ 125B,ty pružiny by měly směřovat kolmo vzhůru.
Ještě jedna malá rada,tu startpáku přesadit do polohy jedné hodiny,takto se bude přepínat vratné pero a může snadno rupnout.    [Martin Štindl]   05.07.2009
Odpověď  Máš to pěkný. Těžko tomu něco vytknout. Akorát snad detail, že táhlo zadní brzdy a klíče brzd byly podle mě v originále černý.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.07.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  Páno moc se omlouvám za předchozí příspěvky , ten imageshack asi vážně nebyla dobrá volba. Tyto fotky už jsou lepší .    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2009
Zobrazit dokumentOdpověď  .    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2009
Odpověď  Ajo, nahrál jsem fotky ve větším rozlišení na imageshack a použil odkaz který mi to tam vyplodilo. A teť taky koukám kam sem se to dostal.    [mmbadyRegistrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2009
Odpověď  mmbady: ta chceš od niekoho ínformacie a dávaš sem odkazy na nejaké p...ny. Tak nečakaj nič iné.    [?]   05.07.2009
Zobrazit fotografiiOdpověď  .    [mmbady] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.07.2009
 Přidat odpověď   (42) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006