MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316695 příspěvků |8239 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 46 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 21.1.2025 00:00  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit dokumentModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Divne diry v bloku 350-18 rv 54.


 Ahoj. Resim, k cemu jsou ty tri cervene vyznacene diry na bloku motoru. Podle stitku na kostre, kde souhlasi i cislo motoru by melo jit o rok 54. Motor je 350-18. Motor nese vsechny znaky "peractvi" Nalitek na kryt retezu, ucho na pravem karteru, valce,bocni vika, zapalovani, proste vse perak jak poleno, ale s timhle jsem se jeste na bloku nesetkal. Oba bloky jsou oznaceny shodnym cislem pod valci...Videl jsem neco podobneho na dvou blocih, ale bez vyrezanych der! Jen ty nalitky tam byly, ale diry uz ne. Nevim co si o tom myslet. Na prvni pohled jasna 350-18 ale tohle mi vrta hlavou. Na 350-18 z roku 51 nejsou ani ty nalitky, ale ty motory se proste lisi normalne v urcitych detailech, takze to, ze to nema 350-18 z 51 roku nic neznamena jeste.    [tomtnt] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.12.2009     Přidat odpověď  
Odpověď  Tomtnt ,ozvy se kamarádovy ,chtěl jsem po těm kartery na 354 a měl tam polomotor z 354 ,ale klika byla z péráka ,tak jsem to vzdal .Třeba se domluvíte,ale jestli ti to neva ,tak tam dej z 354.tel.608 327 507.    [Pilník]   15.12.2009
Odpověď  no ja jsem tu predpripravu videl na vice motorech perak 350 , ale jeste jsem ji na vlastni oci nevidel i vysoustruzenou jak to mam ja...ale tak odpovezeno bylo, neni co resit, jde o jednopaku perak. A aby mel zeleny kriz "radost", tak nejspise do nej prijde klika z 354, ta k tomu byla ale neni original. mezikus je signovan jinak nez bloky, ale stejne jako cela. Kliku na perase 350 jsem uz nevidel dlouho na inzrerci, respektive spise jde o sehnani cel s mezikusem.    [tomtnt]   15.12.2009
Odpověď  řekl bych k tomu asi toto mel jsem skodu favorit z roku 1988 a uz mel diru v prevodovce na pridelani snimace otacek ktery prisel do seriove vyroby az v roce 1993 uz v roce 88 vedeli ze tam nekdy v budoucnu budou davat snimac otacek a tak forma mela uz takovou predpripravu    [tom]   14.12.2009
Odpověď  Martin Štindl: Tak to mám pro tebe odpověď ve článku, který jsem asi před 14 dny dal na web (3 článek odspoda): http://jawarmaniak.wz.cz/zajimavosti/clanky.html    [jawarmaniak] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.12.2009
Odpověď  Tak celkem me potesilo ze nejde o bastl. Udelam z ni tedy jednopaku, at je naka zmena. Sice kazdej rekne, ze to je prevarena kyvacka :)) ale at se jdou bodnout.

Motor ma opet urvane vedeni vidlicek...no klasika. Jinak dnes jsem koukal v chotusicich na par zajimavych kousku:
1) motoren prodava repliku pohonu rychlomeru na 350. Bohuzel jsem nemel sebou origo. Pocet zubu 11 jak ma bejt. ALe snek se mi zdal udelany tak, ze byl uz jakoby sjety. Mel jsem fakt strach, ze by se kousal a pri cene 1k si rozmyslim koupit vec, ktere mozna nepujde. Ma s tim nekdo zkusenost

2) videl jsem tam valce na peraka 350, ktere mely uz na prvni pohled tenouckou stenu. Kdyz jsem je zmeril, vrtani bylo 61,5, coz je 14 vybrus :) Jdou na to sehnat pisty? Jaky je to vubec obsah? Jo, pan rikal, ze ta vlozka jde vymenit, to jsem se malem pos...Vymenit pujde, ale dam za to 10k a vysledek bude hruza.

Jinak se podarilo sehnat dve zadni stupacky spolujezdce s neprivarenym sroubem a fakt pekne predni kluzaky. Celkove pekny vylet, uzil jsem i srandy jak vidite a trochu jsem zmrznul jako asi vsichni dalsi. A co vy panove? Vsude kolovala slivka, kdyby neridil, moc rad bych si neceho dal :)    [tomtnt]   12.12.2009
Odpověď  Aha - blbě jsem to četl
- jednopáka je určitě patent Jawy,asi přímo Jozífa, a podle mého názoru to byl jen způsob,jak obejít původní (a líp fungující ) patent DKW na jednu díru v bloku a dva souosé hřídele bez velké změny konstrukce .

Potvrzuje to,že první jednopáky měly Péráky vyvážené právě do Německa - na domácí trh vydržely dvoupáky i na kývačky.    [monty]   12.12.2009
Odpověď  Také jsem slyšel že si to nechávala patentovat DKWka,ale na netu ani v odbornější literatuře jsem nic nenašel.Ale motocykly DKW měly ještě i na později vyráběných modelech stále dvoupákové provedení.    [Martin Štindl]   12.12.2009
Odpověď  Podle mně to byl patent DKW - problémy začaly ,až vznikla NSR a Němci se začali hlásit o svoje.    [Monty]   12.12.2009
Odpověď  I péráci 250 a 350 určené na export měli jednopákové provedení motoru.Možná je ten motor později vyrobený jako náhradní určený pro péraka,ale už s jednopákou.
Mě by spíše zajímalo,kdo si nechal patentovat společnou řadící a starovací páku,prý to není patent Jawy,nevíte náhodou někdo více?    [Martin Štindl]   12.12.2009
Odpověď  Taky si to myslím,na vývozní kývačky (1954) se už dávala jednopáka.    [Willi 109]   12.12.2009
Odpověď  Mám to také na svém 350 péráku, v roce 1954 již v Jawě uměli udělat řazení rychlostí a startování motocyklu v jedné páce, tudíž je to originál pérák 350 jednopáka, kterých je pomálu a málo kdo to ví, že je to originál    [mirek]   12.12.2009
Odpověď  ale co to dela na tom perackem motoru?    [tomtnt]   12.12.2009
Odpověď  Nechci tu blábolit, kdyžtak mě opravte, ale tohleto mám myslím na kývačce pro uchycení mechanizmu jednopáky. Je to takový ocelový výlisek a musel jsem ho odšroubovat, abych se dostal k pružině na vracení startpáky.    [xbedla]   11.12.2009
 Přidat odpověď   (13) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006