Ahoj. Resim, k cemu jsou ty tri cervene vyznacene diry na bloku motoru. Podle stitku na kostre, kde
souhlasi i cislo motoru by melo jit o rok 54. Motor je 350-18. Motor nese vsechny znaky
"peractvi" Nalitek na kryt retezu, ucho na pravem karteru, valce,bocni vika, zapalovani,
proste vse perak jak poleno, ale s timhle jsem se jeste na bloku nesetkal. Oba bloky jsou oznaceny
shodnym cislem pod valci...Videl jsem neco podobneho na dvou blocih, ale bez vyrezanych der! Jen ty
nalitky tam byly, ale diry uz ne. Nevim co si o tom myslet. Na prvni pohled jasna 350-18 ale tohle
mi vrta hlavou. Na 350-18 z roku 51 nejsou ani ty nalitky, ale ty motory se proste lisi normalne v
urcitych detailech, takze to, ze to nema 350-18 z 51 roku nic neznamena jeste. [tomtnt] 11.12.2009 Přidat odpověď |
| Tomtnt ,ozvy se kamarádovy ,chtěl jsem po těm kartery na 354 a měl tam polomotor z 354 ,ale klika
byla z péráka ,tak jsem to vzdal .Třeba se domluvíte,ale jestli ti to neva ,tak tam dej z
354.tel.608 327 507. [Pilník] 15.12.2009 |
| no ja jsem tu predpripravu videl na vice motorech perak 350 , ale jeste jsem ji na vlastni oci
nevidel i vysoustruzenou jak to mam ja...ale tak odpovezeno bylo, neni co resit, jde o jednopaku
perak. A aby mel zeleny kriz "radost", tak nejspise do nej prijde klika z 354, ta k tomu
byla ale neni original. mezikus je signovan jinak nez bloky, ale stejne jako cela. Kliku na perase
350 jsem uz nevidel dlouho na inzrerci, respektive spise jde o sehnani cel s mezikusem. [tomtnt] 15.12.2009 |
| řekl bych k tomu asi toto mel jsem skodu favorit z roku 1988 a uz mel diru v prevodovce na pridelani
snimace otacek ktery prisel do seriove vyroby az v roce 1993 uz v roce 88 vedeli ze tam nekdy v
budoucnu budou davat snimac otacek a tak forma mela uz takovou predpripravu [tom] 14.12.2009 |
| Tak celkem me potesilo ze nejde o bastl. Udelam z ni tedy jednopaku, at je naka zmena. Sice kazdej
rekne, ze to je prevarena kyvacka :)) ale at se jdou bodnout. Motor ma opet urvane vedeni
vidlicek...no klasika. Jinak dnes jsem koukal v chotusicich na par zajimavych kousku: 1)
motoren prodava repliku pohonu rychlomeru na 350. Bohuzel jsem nemel sebou origo. Pocet zubu 11 jak
ma bejt. ALe snek se mi zdal udelany tak, ze byl uz jakoby sjety. Mel jsem fakt strach, ze by se
kousal a pri cene 1k si rozmyslim koupit vec, ktere mozna nepujde. Ma s tim nekdo zkusenost
2) videl jsem tam valce na peraka 350, ktere mely uz na prvni pohled tenouckou stenu. Kdyz jsem
je zmeril, vrtani bylo 61,5, coz je 14 vybrus :) Jdou na to sehnat pisty? Jaky je to vubec obsah?
Jo, pan rikal, ze ta vlozka jde vymenit, to jsem se malem pos...Vymenit pujde, ale dam za to 10k a
vysledek bude hruza. Jinak se podarilo sehnat dve zadni stupacky spolujezdce s
neprivarenym sroubem a fakt pekne predni kluzaky. Celkove pekny vylet, uzil jsem i srandy jak vidite
a trochu jsem zmrznul jako asi vsichni dalsi. A co vy panove? Vsude kolovala slivka, kdyby neridil,
moc rad bych si neceho dal :) [tomtnt] 12.12.2009 |
| Aha - blbě jsem to četl - jednopáka je určitě patent Jawy,asi přímo Jozífa, a podle mého
názoru to byl jen způsob,jak obejít původní (a líp fungující ) patent DKW na jednu díru v bloku a
dva souosé hřídele bez velké změny konstrukce . Potvrzuje to,že první jednopáky měly
Péráky vyvážené právě do Německa - na domácí trh vydržely dvoupáky i na kývačky. [monty] 12.12.2009 |
| Také jsem slyšel že si to nechávala patentovat DKWka,ale na netu ani v odbornější literatuře jsem
nic nenašel.Ale motocykly DKW měly ještě i na později vyráběných modelech stále dvoupákové
provedení. [Martin Štindl] 12.12.2009 |
| Podle mně to byl patent DKW - problémy začaly ,až vznikla NSR a Němci se začali hlásit o svoje. [Monty] 12.12.2009 |
| I péráci 250 a 350 určené na export měli jednopákové provedení motoru.Možná je ten motor později
vyrobený jako náhradní určený pro péraka,ale už s jednopákou. Mě by spíše zajímalo,kdo si
nechal patentovat společnou řadící a starovací páku,prý to není patent Jawy,nevíte náhodou někdo
více? [Martin Štindl] 12.12.2009 |
| Taky si to myslím,na vývozní kývačky (1954) se už dávala jednopáka. [Willi 109] 12.12.2009 |
| Mám to také na svém 350 péráku, v roce 1954 již v Jawě uměli udělat řazení rychlostí a startování
motocyklu v jedné páce, tudíž je to originál pérák 350 jednopáka, kterých je pomálu a málo kdo to
ví, že je to originál [mirek] 12.12.2009 |
| ale co to dela na tom perackem motoru? [tomtnt] 12.12.2009 |
| Nechci tu blábolit, kdyžtak mě opravte, ale tohleto mám myslím na kývačce pro uchycení mechanizmu
jednopáky. Je to takový ocelový výlisek a musel jsem ho odšroubovat, abych se dostal k pružině na
vracení startpáky. [xbedla] 11.12.2009 |
|
|