Jen pro zajimavost jak se Perak stal vzorem pro vznik mnoha dalsich legend. DERBI 250 byla tady ve
Spanelsku vlastne kopii peraka a zacala se vyrabet az v roce 1950. Dneska je tato zde ve Spanelsku
takova legenda, ze kdyz jsem se po ni shanel, tak jsem nenasel jediny exemplar na prodej. A co
Jawa Perak u nas? Ohledne stoupajici poptavky a cen se asi stale mame na co tesit :), zvlaste pokud
nasi mili prekupnici budou dale zvesela pokracovat v prodeji CZ moto zahranicnii klientele, tak jak
je tomu doposud. Ostatne ani se nedivim, motocykly rocniku 40, 50, 60, ve slusnem stavu ci po
renovaci se zde radove prodavaji v rozmezich 5-10.000 EUR, nehlede na to zda jde o 2takt ci 4
takt.... [JESE] 16.03.2010 Přidat odpověď |
| jese - to držím palce s dovozem tohodle do čech! Takovej kousek tady jistě druhej nebude . Já
scháněl Italjet s motorem JAWA snad 5 let po všech čertech,až se zadařilo v holandsku. Stál sice
podobně jako hezký anglický čtyřtakt,ale těch je všude spousty. [Monty] 17.03.2010 |
| JESE, já myslím, že Monty má opět pravdu. Ti Španělé neví co píšou. [Honza l] 17.03.2010 |
| Derbi verejne priznava, ze vzorem pro vyvoj tohoto stroje se stala Jawa Perak 1946, ostatne je to i
zmineno v tom clanku "s nekterymi vylepsenimi jako napr. pravostrane razeni se svetelnou
indikaci zarazeneho stupme" :)"vyroba trvala 10 let" Nazor necham na
vas, ostatne sem nazoru ze design peraka byl o dost lepsi. Derbi evidentne rak mnoho nehledela na
detail. Trochu mi to propomina analogii dnesnich Cinskych vyrobcu :) V kazdym pripade bych
chtel tuto sehnat jako raritu, navic mi imponuje predstava prijet necim takovym na Veteransky Sraz
v CR :) [JESE] 17.03.2010 |
| Jinak motorka hezká. Navíc,když se podíváte,tak proti Péráku z roku 1950 to má
celonábojový brzdy a tvar masky světla jako Kývačka. Že be španělé měli přístup do vývoje JAWY asi
nebude pravda - tak jak na to přišli o 3 roky dřív? Zřejmě kopírovali stejný vzor,jen
rychleji. [Monty] 17.03.2010 |
| Já si myslím,že o pohled na naše ušlechtilé Jawy,které mě otravovaly mládí/byly
všude/nepřijdeme....A když se trochu člověk zajímá o předválečné a válečné motocykly,nemá vůbec
strach,že někdo by Jawu pajcoval.... [kriz] 16.03.2010 |
| JESE "z5" ??? [P] 16.03.2010 |
| Monty - ano i ne, urcite se tahaji z5 vyvozni typy motocyklu ktere jsou svym zpusobem raritni, na
tomse asi shodnem, ale u peraku to plati spis naopak. Diky sve dobe se jich u nas zachovalo opravdu
hodne, zatimco v zahranici vetsina mtechto typu vzala za sve. Videl jsem na prodej par kyvacek a
panelek, a ty ceny me docela sokovali. Nemci se o jawy neperou, ale pral bych videt ty
"srdcare" jawisty v jizni americe.:) [JESE] 16.03.2010 |
| jj,kdo měl tu čest si prohlédnou víc druhů DKWek o dost starších než pérák,tak je tam taky čistě
nááhodná podobnost.a kde furt berete ty info že němci se perou o jawy atd?projedte si jejich
inzerce,absolutní nezájem.A cena v čr je vysoká,protože je to tu ted moda.Jako už tu bylo mít
koně,čtyřkolku,krosku atd.pár let a zas to opadne,a zůstanou jen srdcaři. [jaromir-noskov] 16.03.2010 |
| A viděl jste někdy DKW z období konce války? Nebo nějakou těsně poválečnou anglickou motorku?
Jestli se španělé(podobně jako JAWA) neinspirovali tam? A překupníci,pokud to
sleduju,dneska víc tahají český motörky ze zahraničí k nám než naopak. [Monty] 16.03.2010 |
|
|