MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 302740 příspěvků |7338 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 93 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 21.11.2019 14:06  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Moderovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa pérák - vojenské provedení


 Lidi, možná si řeknete, že jsem osel, ale často se setkávám s tím, že někdo prodává péráka ve vojenském provedení. Chci zrenovovat péráka tzv. zbrojovku a uvažuju o tom, že bych to udělal právě v tom vojenském provedení, ale chtěl bych znát Váš názor. Používala armáda vůbec motocykl pérák? Co bylo v zelené barvě? Myslím tím, ráfky, středy, nádrž taky? Co výfuky, byly chromové nebo ne? řídítka chromové nebo v barvě? Jaké bylo provedení barvy, lesklé nebo mat. A na závěr nevíte někdo číslo barvy?
Díky za erudované odpovědi. Mějte se.    [BaltasarDeCosa] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  05.09.2010     Přidat odpověď  
Odpověď  Kdysi jsem koupil péráka, že ho udělám na červeno. Pod štětkolakem byla origo zelená a u čísla vyražené ty meče. Tak to nakonec skončilo na vojáka, není tak hleďavý, ale má něco do sebe.    [tkvk] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Odpověď  [ED250] - je tato fotografie Vaše? je možné ji získat pro připravovanou publikaci?
Jde o tento snímek :

Jedna původní fotografie "vojáka", který sloužil na pohraniční rotě Vašíček. Foto z Lesné u Tachova.    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.03.2018
Odpověď  ...a bez boule na nadrzi od masky to neni vono :)    [jozef]   11.01.2017
Odpověď  Koukám, že pan regulovčík má tlumiče výfuků vedené vnitřkem, blíže ke středu zadního kola:-)    [Kel] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zde značení "13 lt" na nádrži    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2017
Zobrazit fotografiiOdpověď  Musí mít nutně "voják" značení rámu tou raznicí s meči nebo co to je za vojenská značka. Jakože pokud nemá tak,..to voják není?

Rám nemá bohužel ani štítek, ani číslo, nic. Ale barva je stříkaná originální khaki, značeno na latnícícj i na nádrži    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  08.01.2017
Odpověď  Omlouvám se - samozřejmě 88 mm. Ráže se vždy uvádějí v mm a já jako strojař bych měl na nějaké cm úplně zapomenout.:)    [Jirka 12]   30.09.2014
Odpověď  Po válce a v padesátých letech byla veškerá vojenská technika - motocyklů včetně, nekompromisně přestříkána khaki barvou. Pozor neplést si to s lety osmdesátými.
Na fotografii, nejdéle z první pol. 50. let je, kromě "péráku", T 111 táhnoucí kořistní 88 cm FlaK 36. Hezké foto.    [Jirka12] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  30.09.2014
Odpověď  No já teda nevim ale mě přijde na první pohled zelenej....a navíc odstín je stejnej jako helma vojáka..    [Michal]   30.09.2014
Odpověď  No a je ten peroš na fotce od Martina štindla "červený", nebo zelený ?    [radek]   28.09.2014
Odpověď  nejen proto, bylo to prostě moderní, můj děda ty rybiny taky takle měl a rozhodně ne proto, že by jezdil terénem ;)    [Honza]   28.09.2014
Odpověď  První je správné- aby s ním neryli o zem při jízdě terénem    [PS]   28.09.2014
Odpověď  by mě zajímalo proč ty rybiny otáčeli na plocho.....Aby se s nima nerylo v zemi v terénu ? Nebo aby kouř zůstával při zemi a nezvedal se tolik? ...    [Michal]   28.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Regulovčík na péráku.    [Martin Štindl]   27.09.2014
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další dobovka vojáka i s tandenem.    [ED250]   12.03.2013
Odpověď  U mně to sice nebyly motorky, (PV3S-Fekál -šedý, Karosa ŠL-11 béžová/modrá,
T 138/AB63 šedočerná, T148/AD160 modro/žlutá 2Ks, T148/S3 modrá,
T148/S1 oranžová, Škoda 120L červená, Škoda 105S bílá,). Psal se rok 85/87.    [radek]   03.01.2013
Odpověď  http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=114&idtop=171303

zde je odkaz na další dva Péráky vojáky    [adzevh1]   03.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Přesně. Viz zde. Rok 1988 a ve službě sériové čezety.    [ED250]   02.01.2013
Odpověď  I "vojáci z povolání" někdy používali svoje stroje (vyjímečně).
Ale to někdy přišel nový stroj v civilních barvách a nenechali ho hned přetřít na "Khaki". Sám jsem obsluhoval několik strojů v civilních barvách.    [radek]   01.01.2013
Odpověď  ED250-ta kejvačka nemusi byt vojenská.Strejda řikal že měl na vojně svoji motorku.Sloužil pracujicimu lidu u PS někde u Domažlic.Bylo to v roce 57-59.    [k.b.]   01.01.2013
Odpověď  Na druhé fotce je průkazně vidět, že do armády tehdy občas putovaly i motocykly (v tomto případě kývačka) v normálním chromovém provedení.    [ED250]   01.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  A ten samý stroj při skocích z meze u roty.    [ED250]   01.01.2013
Zobrazit fotografiiOdpověď  Jedna původní fotografie "vojáka", který sloužil na pohraniční rotě Vašíček. Foto z Lesné u Tachova.    [ED250]   01.01.2013
Odpověď  Mám Péráka ve vojenském provedení a je to skutečně origo. Dělám teď renovaci a velká část dílů (rám, nádrž, pevná část zadního blatníku, kastlík na nářadí) jsou v zelené až na plech dokonce i u výrobního čísla na rámu jsou vyražené překřížené meče, což by měla být značka pro motorky do armády.    [tkvk]   11.09.2012
Odpověď  O.K ale tak něják nechápu co tím chtěl básník říci../Mirekku/
-že bylo dost Vojenských Péráků tady dole..to ano,co kus to originál
a ta nádrž s !dírou pro ampérmetr"? pro spínací skřínku s ampermetrem a vylisovaný znak bez čz ,kejwačky nedělám,neznám...zdraví přeje    [Johan]   10.09.2012
Odpověď  K těm ND dílům pro vojáky. Koupil jsem kdysy na svou kývačku nádrž ze skladu armády v zelené barvě a chtěl jsem ji na chrom což byl dobrý základ protože původně tam chrom nebyl tak byla jednodušší příprava , že se to nemuselo odstaňovat. Nádrž byla zelená nastříkaná jednou vrstvou na holý plech! Fakt se s tím nemazali. Ale co bylo zajímavé byla s dírou pro ampermetr a ve znaku už jen kolečko a ne Jawa ČZ.

Když projdeš diskusi bylo tu v minulosti dost pěkných vojáků péráků    [Mirekku] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  07.09.2012
Odpověď  Náhodou pérák s kývačkovým motorem se mi zdá velmi dobrá kombinace.. teda došel jsem k tomu po té, co to takhle z nouze dal do kupy kamarád, moto jen tak na ježdění.. Vzhledem k 19 " kolům a výkonějšímu motoru než origo pérák to jede jako čert (max. to hnalo 120 km /h :o).
Jinak motorka ti má dělat radost, což je konkrétně pro mě se na ni svézt. Na rejpaly, většinou mlaďáci co studujou net a jsou úžasně "chytrý" se vyprdni..
Jinak si myslím, že doba ti přeje- lidi se vrací z prázdnin, začíná bejt zima, tak je to táhne k internetu a inzerátům:o)    [Beat]   06.09.2012
Odpověď  áá rádio Jerevan,ono unaví nabízet jabka a hrušky na jarmarku,je to 60 let,3 generace se vystřídalo na těhle strojích,každej si upravoval k obrazu svému,dle doby.Vzkoušej nachromovat třeba BMW R75 Saharu a němci tě nakopou víš kam,...Něco děláš pro sebe máš radost,pak příjdou problemy,potřebuješ prodat věci a najednou se objeví moře chytrákú
Vždyt je to dobrej nápad,šetřit origo motor a jezdit kejvačku s Vape,klidně zkusit i sajdu Velorex,nebo čopra motor z kalifa Co je 70oookč,koupíš nejakou mašinu pod 100tis?Třeba nového Triumpha 2válce,nebo auták Oktavku v dieslu?    [palcát]   06.09.2012
Odpověď  Já bych dělal vojenské provedení jen z motorky která u vojáků opravdu byla. Ono češi jsou na úpravy dost "tvrdý" a přez klasickou červenou nejede vlak. Ale zase chápu, že na zelené jsi ušetřil hromadu peněz za chromy - to je taky vlastně důvod proč se pro ni většina lidí rozhodne.

Myslim, že za 70k budeš kupce dlouho hledat a kdo ví jestli se najde. Vem, že kolem 70ti se prodávají renovace v chromu které jsou na hranici rentalibity. Na druhou stranu každé zboží má někde kupce a jak vidíš na příkladu kolegy níže (ten janeček za 150k) tak se občas štěstí unaví.    [vana-hb]   06.09.2012
Odpověď  Je hromada závistivců a rýpalů, takové mejly rovnou mazat. Smazal bych to i z tvého inz - není to dobrá visačka k inzerátu. ;)
A tvůj pérák je s doklady?, origo pérácké 250 nebo 350 , nebo bez dokladů ?    [Honza]   06.09.2012
Odpověď  Z toho si nic nedělej, takových emailů jsem taky dostával, když jsem prodával Janečka za 150tis. a už je pryč.....
Já v únoru taky dokončil vojáka 1948 a když jsem to střízlivě sečetl dostal jsem se k sumě 89tis. To v tom samozřejmě není práce a nafta co člověk prolítá.
K tomu tvému péráku. Je fakt, že ten motor je tam jak pěst na oko a člověk co chce péráka tuto kombinaci asi těžko ocení. Jedna věc je to renovovat pro sebe, pro vlastní potěšení a druhá věc je to prodat. Většinou je to prodělek. V každém případě držím palce ať se ti podaří ho prodat.    [fikuscz]   06.09.2012
Odpověď  Zdravím,co si myslíte o této- mojí Mašině.
http://motorky.bazos.cz/i nzerat/18132837/Jawa-Pera k.php
Nemám prachy pro rodinu proto jí prodávám,čekal jsem, že až se někdo přijede osobně podívat tak si promluvíme na úrovni...
Tohle člověka opravdu otráví.
Patříme do Evropy?Nebo jsme jak banda omezenejch nácků?
Francouz postaví v klidu Sportster jako HD WLA
http://www.mbike.com/news /2010/08/harley-davidson- warboy-883-xwl-%E2%80%93- a-sportster-in-wl-clothin g/
atd,nebo Dněpy?Je 70tkč,hodně peněz za také moto?Má cenu fanaticky renovovat Péráky,chromovat takových dílu a pak přijet někam na sraz a být stejně za nucené křoví.Není lepší chromovat třeba nějaká anglický čtyřtakt.Díky za názory Pavel    [Pavel]   06.09.2012
Odpověď  to:mara0022 máš pravdu-skorosoused co jezdil na vojně jako motospojka na jawě 350/360 řikal že náhradní díly byly normálně červený nebo v základovce,co se sehnaly,občas šla motorka na generálku,což v praxi znamenalo že se přestříkala,zpravidla bez dúkladného umyti/moje 350 šla do laku patrně 3X/.Jinak starý chlapi co pamatujou když u vojáků péráci dožívali se shodujou v tom že se na ně roubovaly díly z kývaček, nebo se ze dvou péráků u dělal jeden,kolikrát co bylo červený se ani nepřestříkávalo,základ bylo aby to jezdilo,myslím že originalitu u vojáků je zbytečný řešit,prostě co kus to originál,na těhle motorkách je právě pěkný,že toho dost zažily. Ahoj! Kabanos    [Kabanos]   13.04.2011
Odpověď  http://motorky.bazos.cz/i nzerat/9742852/JAWA-250-P ERAK--VOJAK--RV1952.php

tady by mel byt vojak co vy na to? co ten stitek?    [Freebiker] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  11.04.2011
Odpověď  Tak už vím jak to s ním je, je to komplet zbrojovka kromě tachometru, ten je spolu se štítkem, papírama a zadní rozetou z FJ. S majitelem jsem se nakonec domluvil že to bude Voják :)    [Jirka Blažek] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  11.04.2011
Odpověď  To Jirka Blažek : Je to možné . Oni nehledily zrovna na originalitu dílu a brali vše co jim přišlo pod ruku . Bud z havarovaného stroje či nahradních dílu ze skladu .Dle mého nazoru je to celkem normalní jev ,že se to takle bastlilo...    [mara0022]   11.04.2011
Odpověď  takhle vypadá vypadá čéslo rámu z fabrickáho vojáka http://umastenamanicka.wz .cz/obrazky/perak/5.jpg    [Mates]   10.04.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  ještě jedna fotka na které je vidět více zelená barva.    [Jirka Blažek] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.04.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Nakonec mi to nedalo a musím se s vámi podělit. včera mi přivezl pán péráka na takovou levnější renovaci(nevadí mu že je z neorigo dílů, je to památka po otci). Pérák je celkem dost zbastlený( něco FJ, něco poslední péráci, motor nejspíš kývačka), na štítku je rok 1947. Na téměř všech dílech vykukuje zelená barva(je i pod stříbřenkou na kolech) na nádrži okolo znaku kde se dostatečně loupe je vidět že je v několika vrstvách. Je možné že by ho mohli v armádě takhle poskládat?    [Jirka Blažek] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  09.04.2011
Odpověď  Mám také péráka Zbrojovku r.v 1949 v zelené barvě. Výfuky má natřené stříbřenkou, ale kola mají pod stříbřenkou chrom. Rovněž i nádrž má pod barvou chrom. Šrouby na kaslících a klakson je v chromu. TP je ale až z roku 1954 a je zde napsáno zakoupeno od Svazarmu a číslo faktury. Dle minulého majitele, který ho měl po otci sloužil ve svazarmu k výcviku branců, ale dvojité řízení neměl. Jestli byl před svazarmem v armádě nevím. Na jaře snad už vyjedu i když zatím s péráckým motorem sedlem z Jawy 500. Ten zbrojovkový motor mám ještě v bedně a musím ho složit.
PS ten pérák v Zemanovi nevyjíždí z kasáren, ale z Batolomějské č. 4 , kde seděl už rada Vacátko.    [bobes]   19.11.2010
Odpověď  V csla se použivala barva RAL 5450 v pololesku . pomalu ve vsech pripadech co bylo chromovany tak bylo ve stribrence .I vifuky, ale ty bily zaruvzdorkou . kola by dle meho nazoru mela byt zelena ale to nevim jiste jelikoz kyvacky se delali s strebrenkovytymi koly . jinak v zelenym by mel bit i klakson    [mara 0022Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  19.11.2010
Odpověď  právě teď jsem čistil přední kolo na péráka, vespod je khaki zelená, tekže žádné přebarvení z klasických péráků. Barva je zřejmě pálená, protože skvěle drží a ten nátěr co je na ní se odlupuje. Púvodně jsem si myslel, že vokák měl kola černá, ale není to pravda. Jinak Krále Šumavy jsem také viděl, na tom péráku co tam jezdí mě něco pohoršilo, ale nevím už přesně, co to bylo. Snad stavěcí šroub paraboly v rámečku? Skoukněte ten film prosím někdo, já ho nemám.    [Honza]   17.11.2010
Odpověď  Myslím, že tady už to nějaký pamětník popisoval - armáda nakoupila normální červený motorky, a v AOZ 010 Přelouč je přelakovali na zeleno.
Nebo přímo na útvarech.
Existoval předpis na zbarvení,ale v praxi se potom motorky stejně dost lišily.    [Monty]   17.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  O pérácích v ČSLA je vlastně hrozně málo informací,po válce ještě dlouhou dobu dosluhovaly předválečné Čz 175 a velké množství jiných značek.Pravděpodobně se péráci odlišovaly podle útvaru kde byly používány.Toho Krále Šumavy jsem dnes také sledoval právě abych viděl toho péráka a je to tak jak popisuje Jíra.Ty kolena a tlumiče byly pravděpodobně ve stříbřence,ale byly zaprasené blátem protože při těch záběrech Jiří Vala projížděl kalužema.V úvodní znělce k majoru Zemanovi také je sice vidět pérák jak vyjíždí z kasáren,ale je to normální civilní provedení - viz zde: http://www.youtube.com/wa tch?v=iESFsrY3CyQ (ve 02:04/19:04)    [Martin Štindl]   17.11.2010
Odpověď  petr - dvě poznámky:
válcový rukojeti jsou rok cca 1960 a novější.
Armáda měla Péráky 250.

Celkově krásná motorka, tak si představuju vojáka.    [Monty]   17.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  po dlouholetem schaneni informaci jsem si udelal vojaka tak abi jse libil me ponevac se to pri delalo pokazde jinak zrovna co mela fabryka.znam original peraka
co ma predni blatnik s lemem a zadni bez.    [petr]   17.11.2010
Odpověď  Dneska jsem se díval na Krále Šumavy. Pérák vojenský tam byl vidět pěkně, ale měl rámeček z kývačky v chromu a spínačku taky z kývačky hliníkovou s ampérmetrem. Řidítka zelený, matice řízení zelená, víčko nádrže bakelit, kryty zadních kluzáků stříbřenka, kolena a výfuky se nevybavím, doplní mě někdo?? Jinak ještě vojenský péráky jsou vidět v úvodní znělce k majoru Zemanovi.    [Jíra]   17.11.2010
Odpověď  Podívej se na film Král Šumavy a tam uvidíš Péráka ve vojenském provedení.Myslím, že tam je i záběr na ty výfuky    [Jarek]   17.11.2010
Odpověď  ten z toho odkazu to je pekna blbost chromovany vyfuky a ramecek tacho tam urcite nepatri stejne tak spinacka z kejvy .    [free]   17.11.2010
Odpověď  Taky že typ 10 nebyl, je to pouze dost rozšířený omyl, který kupující také zaslechl... Jinak samozřejmě na vojenském péráku nemá lesklý chrom co dělat...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2010
Odpověď  Zdar,zde máš jednoho ve vojenském provedení,typ 10,což jsem ani nevěděl,že byl taky typ 10? http://www.dobrakoupe.cz/ jawa/jawa_250_10_perak_76 6192.htm    [elstrem] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  17.11.2010
Odpověď  http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=114&idtop=66375
http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=114&idtop=22571
Jawa 250 typ 11 byla armádou využívána určitě už v roce 1949,takže zbrojovka v provedení lidové armády určitě byla,podle dobových fotografií v armádě převažovali spíše 250tky.    [Martin Štindl]   17.11.2010
Zobrazit fotografiiOdpověď  Zjistil jsi už nějaké podrobnosti? Také by mě to zajímalo. Mohl by jsi mi to poslat na mail? Díky    [Mirek]   17.11.2010
 Přidat odpověď   (53) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006