MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    MAGAZÍN - BLOG
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 294529 příspěvků |6952 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 90 | Přihlášených: 1 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 18.6.2018 21:28  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiModerovaná diskuse Zodpovězené téma 

Jawa 350 Pérák v luxusním provedení r.v. 1951


 Myslíte, že se alespoň jeden kousek zachoval do dnešních dnů?    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  05.02.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  Takový přední světýlka jsem dovezl z NDR nový v krabičce, bude to bud na jízdní kolo, nebo na nějakýho mopeda přední světlo. Fotkám prototypu je to jen podobný,ale drží to přece k vidlici jinak.............    [Monty]   14.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto.    [Vladimír]   14.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Takhle to vypadalo, zadní kluzáky nejsou, tudíž i zadní směrovky chybí, jiná úprava na tom není akorát vzpěra na předním blatníku. Napadlo mě, že by to mohlo být, třeba vylepšení nějakého německého obchodu, co péráka prodával. Ale těžko říci.    [Vladimír]   14.01.2018
Odpověď  Ahoj vlado, ty mas na tom nemcovi smerovky,
na dobovych foto su pridavne biele svetla.
Ak ma kukuc nemyli. Mas aj nieco vzadu?
Mozes toho nemcura nafotit aj vacej?
motor, sedadlo, atd...    [jozef]   14.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Dobové foto.    [Vladimír]   13.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto.    [Vladimír]   13.01.2018
Zobrazit fotografiiOdpověď  Ahoj, pořídil jsem tohoto péráka v Německu, co si o tom myslíte? Jde hlavně o ty pozičky, které vypadají jako ty co jsou na dobových fotografiích.    [Vladimír]   13.01.2018
Odpověď  Údajně existuje takový rám i na 350 Ogaru,...    [Dolin1]   02.11.2011
Odpověď  Proto se ptám. Já taky nevím. Jen je to zajímavé...jestli pravdivé netuším.    [dolin1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2011
Odpověď  Zajímavý, chtělo by to vědět odkud má tu informaci o zakázce do anglie... Ale stejně tomu moc nevěřím, proč měnit rám a nic jinýho, navíc udělat nový rám není žádná sranda, proč to dělat kvůli pár kusům? Logicky si to prostě nedokážu obhájit, kdyby dali třeba hliníkový válec nebo hluboké blatníky apod. tak bych to pochopil. Ale to co to trochu podkopává je to sedlo z pětistovky, to v té době neexistovalo. Na rámu přitom není uchycení pružiny pro normální sedlo...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  28.10.2011
Odpověď  Kdo to asi řídí, že mu pod kabátem lezou holý nohy? ... buď je to skot a nebo uchylák.    [jarda]   28.10.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  No mám jen tyto info a foto :
http://www.madoil.cz/inde x.php?id1=65&menu=24& amp;lg=cz    [dolin1] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2011
Odpověď  Je to nejméně pět let, co jsem na burze v Kladně viděl prodávat skoro kompletního péráka bez motoru, ale zajímavé bylo to, že byl celý rám vyroben ze šestihranové trubky. Všichni jsme na to koukali jak tele na nová vrata a prodávající k tomu vyprávěl, že se jedná o prototypového půlitra. Víckrát jsem ho již nepotkal, ale upřímně řečeno to bylo velice dobře vyrobené a jako domácí výroba mě to určitě nepřišlo.    [Pavel]   27.10.2011
Odpověď  To mi přijde trochu jako sci-fi :-) Že by byli angláni až tak konzervativní, že by nezkousli rám z hranatejch trubek? To foto by nebylo? Teoreticky by to mohl být motor z péráka napasovaný v rámu ze zetky s pěknou historkou :-) Ale samozřejmě nevím všechno, třeba budu překvapenej...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2011
Odpověď  Má někdo info o Péráku s trubkovým rámem? Nedávno jsem viděl nějaké foto. Prej export do Anglie a asi jen něco kolem deseti kusů vyrobeno. Jeden je v ČR.    [dolin1Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  27.10.2011
Odpověď  zdravim vsechny.slyseli jste nekdo o prototypu Javy 6 kolky?pry bylo vyrobeno okolo 20 kusu a z toho jich 10 bylo zlikvidovano.Byla vyrobena pro vojaky.    [martin]   07.08.2011
Odpověď  Tohle provedeni je zajimave. A pouziti panelkovej kol je zajimavej napad. Vse je dle chuti a moznosti. Stejne tak predpokladam ze pouziti techto kol prozrazuje caste uzivani - jezdeni a ne jen paradu. Chytre....    [jiribalcar]   15.02.2011
Odpověď  Ta poslední má kola z Panelky? No to je hnus velebnosti.    [Monty]   13.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Socovel Jawa 350    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.02.2011
Odpověď  těchto strojů je opravdu pomálu, těším se na Montyho úlovek a Gratuluji    [springer]   13.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  socovel 350    [springer]   13.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  socovel 250    [springer]   13.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  socovel    [springer]   13.02.2011
Odpověď  zatím ne    [Monty]   13.02.2011
Odpověď  to je ovsem monty chvalyhodna investice,nechces sem dat nejakou fotozalohu    [jirka]   13.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Socovel    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.02.2011
Odpověď  jawarmaniak má u sebe na stránkách jeden novodobý článek http://jawarmaniak-images .cholerik.cz/clanky/socov el/socovel.jpg
Pár dalších obrázků je tady http://www.jawa.nl/socove l_250.htm    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2011
Odpověď  SOCOVEl byla malá, rodinná firma, začínala s výrobou motocyklů na elektriku, po válce používala motory různých výrobců(krom JAWY a ČZ taky třeba BSA,Viliers a ILO)

Ve druhé půlce 50 - tých let byla již pouze dovozce československých motorek do Belgie a zanikla brzy po smrti zakladatelů.

Motocykl Socovel s motorem ČZ jsem nedávno koupil, až docestuje do republiky, dám fotky na Motomagazín, pokud bude zájem.    [Monty]   13.02.2011
Zobrazit dokumentOdpověď  Takto o Socovelu píše časopis Motocykl z roku 1950    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.02.2011
Odpověď  Téma Socovel se mi líbí. Už proto, že ta značka je málo známá i v Belgii, odkud pochází.    [JB] Registrovaný uživatel - zobrazit kartu osobních údajů  13.02.2011
Odpověď  to bude ona    [jirka]   13.02.2011
Zobrazit fotografiiZobrazit dokumentOdpověď  já se taky hádat nechci, ani na socovely nejsem odborník (existuje vůbec nějaký? :-), jenom jsem koukal na fotky a všechny "velké" díly prostě vypadají jinak...
Koukal jsem do knížek a ty fotky od Springera jsou z knížky Jawa - půl století práce a úspěchů z roku 79. Popisek u té fotky zní "Jedno z konstrukčních vylepšení "péráka", prototyp s přídavnými světly vpředu a vzadu, jež byly umístěny na tlumičích pérování. Tvarově byla řešena zadní část stroje a předního světlometu."
Potom jsem se díval do knížky co o ní psal Monty, tam je podobná motorka, ale bez těch světel. Fotku sem dávám.
A nakonec jsem tuhle motorku našel ještě ve Světě motorů z roku 54    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  13.02.2011
Odpověď  ja se s tebou hadat nebudu.U te vystavane jawy je divny,ze ten obrazek pochazi z ang.motocasopisu a nase CS prameny nic takovyho nikdy nepublikovaly,ani firemni    [jirka]   13.02.2011
Odpověď  To se klidně vsadím že těch 50 procent ani náhodou :-) - kromě motoru a spínačky ještě možná středy kol a nádrž (pokud si jí nedělali sami)...
jinak si taky myslím že ten vylepšený pérák byl nějaký vývojový pokus    [Meela]   13.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  doplnky    [jirka]   13.02.2011
Odpověď  na socovelu bylo tech malickosti tak 50 procent.Vidli a blatniky mozna ani nevyrabel,ale vzal zas z jineho stroje.Zdokonalovat dokonale to proste nejde.Kamos chtel kupovat barak a v nem byl prekapotovanej perak,udajne v origu.Az za nim pojedu,zkusim pana Krkovicku pozadat o prohlidku.    [jirka]   13.02.2011
Odpověď  Fotky této nebo hodně podobné motorky se vyskytují i v knize Věčně mladá Jawa, vydané k 60.tému výročí firmy. Myslím, že to je prostě další vývojová verze z továrny, která vykazuje znaky pozdějšího designu Kývaček.    [Monty]   13.02.2011
Odpověď  socovel bych do toho netahal, pokud se nepletu tak používali z péráka jenom motor (+ nějaké drobnosti) a na úpravy zahraničního obchodníka bych taky nevsázel, žádné pozdější motorky nebyly tak výrazně upravovány...    [meela]   13.02.2011
Odpověď  to je foto z nejakeho motoveletrhu,salonu.Ten vzhled nemusi byt dilem jawy,ale zahranicnoho obchodniho zastupce,zas tak takovych zmen neni.Belgicky Socovel v upravach vzhledu peraka sel dal.    [jirka]   12.02.2011
Odpověď  Ono by stačilo zjistit, v jakým jazyce jsou ty nápisy v pozadí (ale rozlišení fotky na to nestačí - snad se objeví někde v lepší kvalitě? )

S výkonem dynama si jistě hlavu nikdo nelámal - co by potom muselo být ve Velorexu(Oskaru) ? Taky byl seriově vyráběn s dynamem 45W, i když součet spotřeby jeho světel je jistě mnohem větší.    [Monty]   12.02.2011
Odpověď  je tam videt fotograf v odrazu na ramecku a nadrzi mozna ze by to nekdo dokazal vytahnout pomoci nejakych mne neznamych pocitacovych triku pak bychom mohli dal spekulovat    [kl]   12.02.2011
Odpověď  vsichni tady mluvite jen o te designove strance me by spis zajimalo jak silne je v tom dynamo aby utahlo to osvetleni podle me by muselo mit aspon 100w pokud tam nejsou leddiody cree podle mne je to jen nejaka studie o prototypu nemuze byt ani rec priklanim se k nazoru ze jde o nejakou ucnovskou praci nebo neco takoveho    [kl]   12.02.2011
Odpověď  Prohlížím ty fotky,nestačím se diviti.
Továrna Jawa se stále snažila vylepšit svůj motocykl obzvláště Pérák.Pamatuji si učňovské školy,dílny kde se učňové oboru automechanik předháněli v co nejlepší úpravě.Tak vznikaly různé úpravy terení,soutěžní ale i civilní.Nebyl problém jiný než peníze.Nalepit na 350 kolení opěrky,udělat hlubší blatníky,odstranit jednu páku a dát motor 353 značí o upotřebení již starého krámu do nového kabátu.Využití unifikované řady.Prodloužení životnosti.Rozhodně Pérák nebyl jednorázovka.Ale celoživotní záležitost.Stavebnice.    [Franta]   10.02.2011
Odpověď  Ten detail k těm foto samozřejmě patří.Co se týče licence v roce 1950 absolutně vyloučeno nesmysl.    [milda] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  09.02.2011
Odpověď  Ten detail ale asi nepatří k motorce na fotce pod ním. Spíš by pasoval k foto v úvodu tématu.    [labkos]   08.02.2011
Odpověď  a není to nějaká verze v licenci třeba z Indie nebo Turecka?    [pip]   08.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  ještě detail přídavných světel, jsou i na zadních tlumičích, jiné blatníky, chromové vzpěry vzádu, chromový spodek vidlice, ozdobné lišty na schránkách,
(všiměte si že je to jednopáka)
...TEN KDO HO MÁ JE "KING OF THE ROAD"    [springer]   08.02.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  trochu jiný prototyp    [springer]   08.02.2011
Odpověď  keby chcel niekto postavit alebo má taký rám možem predat motor totiž 12 má hlinikové valce a nejaké podrobnostiach sa líši    [anti]   07.02.2011
Odpověď  Pokud máte možnost,podívejte se na straně 471 časopisu MOTOCYKL zroku 1950.Je tam Jawa 350 nazvaná jako jubilejní.Vylepšený hliník,karburátor má speciální kryt,boční stojánek a chromovaný ochranný rám,hluboké blatníky a speciálně upravený reflektor.A je to jednopáka.To jen pro ty co tvrdí že pérák nikdy jednu páku neměl.    [Václav]   07.02.2011
Odpověď  Jediné co jsem se dočetl v knize je že jde o prototyp s přídavnými světlomety.Rok by mohl být těch 1951 sice je to použité ve starém rámu ale já mám na svém foto hliníkový stojánek který se vyráběl později a navíc použitý hliníkový motor který se používal do soutěžních motocyklů byl zřejmě dán pro zviditelnění kvalit motocyklů Jawa.Ovšem není mi jasné pro koho měl být motocykl určen.    [milda]   06.02.2011
Odpověď  Jak vite ze je to rok 51. to bylo nekde u fotky napsane? Zarazi me zapusteny tachometr a vidle predni s uchycenim blatniku na 6 sroubku. To ze je to prototyp je pravdepodobnejsi a vi nekdo kdy spatril svetlo sveta?    [Petr]   05.02.2011
Odpověď  tohle je prototyp jawa Ogar 350-12    [michal]   05.02.2011
Odpověď  je to určite rv 51 ten soutezni mototr v 51??????    [petr]   05.02.2011
Odpověď  ja si rovnako myslim, ze sa jedna o prototyp. napokon v knihe Perak od Prochazku je to aj tak udane    [jurek]   05.02.2011
Odpověď  Ty takovou fotku mám v knížce a myslím, že se jednalo o prototyp    [jarek]   05.02.2011
 Přidat odpověď   (56) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006