MotoMagazín     VeteránInzerce     VeteránForum     VeteránKalendář    Jawa Californian    Japonské klasické motocykly
Diskusní fórum příznivců historických strojů
Celkem 316089 příspěvků |8180 registrovaných uživatelů | Čtenářů on-line: 166 | Neřihlášený uživatel 
Informace
Fotografie
Dokumenty
Statistiky
Registrace
Přihlásit
  IndexMotocykly Jawa 10 - 11, 12 - 1 | Diskusní téma 20.6.2024 08:32  
Tipy pro registrované uživatele
 Moderovaná diskuse Moderovaná diskuse. Registrovaný uživatel může kdykoli odstranit nevhodné příspěvky v diskusích, které založil kliknutím na tlačítko Odstranit
 Odstraněný příspěvek je označen symbolem Odpověď  a textem  Příspěvek odstraněn administrátorem diskuse.
 Odstraněný text vidí pouze moderátor diskuse.
 Uložit diskuse do seznamu sledovaných diskusí Uložení diskuse do seznamu sledovaných diskusí se provede kliknutím na příslušný symbol zobrazený přihlášenému uživateli za každým úvodním příspěvkem.
 Oživit diskusi Registrovaný uživatel může též oživit jakoukoli diskusi a nezodpovězený dotaz. Stačí kliknout na příslušný symbol a diskuse se přesune na čelní místo ve výpisu. Nezodpovězený dotaz se objeví v tématech dne v úvodu výpisu.
Zobrazit fotografiiZodpovězené téma 

Jawa 250 pérák rv.1948 co je zač?


 Ahoj, potřeboval bych pomoci s identifikací tohohle péráku. Je to ročník 1948 ale jde o to, že na něm jsou blatníky které nikde na jiném neviděl.Tyto blatníky nevypadají na to že by, byli nějak bastleny nebo z něčeho předělány. Jsou krásně vylisované s okraji, nijak navařované nebo dodělávány do šířky. Prostě vypadají jako original, ale nevím co to je za typ nebo tak. Je tady nějaký odborník který by věděl co to je zač? Díky    [Ondra]   22.09.2011     Přidat odpověď  
Odpověď  ... nemužeš, protože jsem blbej a neuvedl jsem jej... zde je...

http://www.veteranforum.c z/index.php?id=11&idk at=114&idtop=101630    [adzevh1]   16.10.2011
Odpověď  Díky za odpověď. Nějak nevidím ten odkaz na tu diskuzi. Můžeš ho poslat znovu?    [Ondra]   16.10.2011
Odpověď  no asi tak, v době přestavby byla polovina věcí na lístky a druhá polovina věcí nebyla vůbec. Pérák byl dopravní prostředek do každého počasí po celý rok pro skoro celou rodinu. Pérácké blatníky za mokra moc nechytěj a tato úprava svépomocí to řešila, měl jsem něco podobnýho na Pérákoj.
Teď se motorky dávaj do stavu jak je vyráběla továrna, důvod jsou třeba veteránské testace a podobně, a vše co je nyní mimo tento "standard" je považováno za špatný nebo nějak jinak nehezky komentovaný.
Já bych nechal hluboký a zde je odkaz na další diskuzí ohledně hlubokejch blatníků.    [adzevh1]   02.10.2011
Odpověď  Ono ve skutečnosti je to asi tak:

Udělej úpravu péráka a budeš považován za prznitele originálu co jen zničil dobré díly. Ale počkej třicet let a bude z tebe šikovnej českej člověk co udělal zajímavou dobovou úpravu ... .    [vana-hb]   02.10.2011
Odpověď  Tak díky za komentáře :) pěkně se to tady rozjelo. Každopádně motorku budu renovovat, protože je hnsuně natřená nějakou štětkou. Takže samozřejmě bude fotodokumentace celé renovace a nechám ty vytuněné blatníky. Motorku nemám v plánu prodat tak mě to nevadí, a kdykoliv můžu sehnat original blatníky a dodat je tam.To není problém.    [Ondra]   02.10.2011
Odpověď  No, jestli myslíš prototyp od nějakého Franty z jeho garáže, tak možná, ale z fabriky určitě ne. Upřímně řečeno je to jako dnes, každý si svůj motocykl upravil k obrazu svému, či podle rad a fotografií z dobového tisku. Někteří to dotáhli k velice pěknému výsledku, jako je například zde zmiňovaný pérák.    [Pavel]   28.09.2011
Odpověď  Ondro. Prosímtě posílám tel602739202. Já sehnal stejného péráka a je to opravdu zajímavé . Není to opravdu nějaký prototip?    [david]   28.09.2011
Odpověď  Účel úpravy je jasný- pokud jsi jel na Péráku v dešti, tak tyhle blatníky oceníš.. Můj pérák byl podobně tuněn pro denní provoz, aby byl co nejpohodlnější    [Beat]   27.09.2011
Odpověď  Taky myslim, že pokud jde jen o blatníky, není problém je kdykoliv vyměnit. Beztak by asi Ondra tyhle nepředělával, ale sháněl by jiné.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  26.09.2011
Odpověď  Nevím, proč Vano spekupuješ kdo a proč to dělal. Rád bych ale viděl toho průměrného klempíře, který to udělá na počkání. Když se to přelakuje, bude k tomu pořád fotodokumentace, která dokládá dobovou úpravu. A kdyby to snad chtěl Ondra jednou prodat a kupec stál o původní blatníky, tak mu je prostě vymění. Nehledej problémy, kde nejsou.    [Honza l]   26.09.2011
Odpověď  POdle mě si nějaký vesničan chtěl "zmodernizovat" motorku tím, že jí udělal hluboké blatníky jako má panelka ... někdo to chválí,ale já bych je nechtěl.

Jednak to není zázrak - něco takového udělá průměrný klempíř na počkání. A taky poud to přelakuješ tak už ti nikdo neuvěří že to je "dobová úprava". Pod novým lakem se nedáurčit zda to nebylo udělané před rokem. A další věc je, že až to budeš jednou prodávat tak ztrácíš minimálně polovinu zájemců ... .    [vana-hb]   26.09.2011
Odpověď  K motorce jsou original papíry a já jsem druhý majitel přihlášený. No z těch fotek toho moc poznat není, ale nechám blatníky opískovat a poté tady vyvěsím fotku jak to vypadá pod lakem.    [Ondra]   26.09.2011
Odpověď  Souhalsím s kolegama, je to jasný dobový tuning. Na tom detailu zadního blatníku je přece celkem dobře vidět linka kde je to napojené. Já osobně bych to tak nechal, je to zajímavé a dobové. Někdo si s tím tenkrát vyhrál.    [Michal14] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2011
Odpověď  Meela:pokud je fotodokumentace předrenovačního stavu tak je to OK,na veteránské ZRZ se dají dobově upravené stroje přihlásit bez potíží.    [Martin Štindl]   25.09.2011
Odpověď  ještě záleží na tom jaké k tomu máš papíry, jestli normální tak blatníky nech, jestli budeš dělat veteránské tak se radši předem poptej, zda to nebude vadit...    [Meela] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  25.09.2011
Odpověď  Díky za odpovědi, nechám tam ty upravené a zrenovuji.    [Ondra]   25.09.2011
Odpověď  Jsem pro zachování těch upravených.    [Monty]   23.09.2011
Odpověď  Já osobně kdybych tenhle stroj získal,tak bych ty blatníky nechal.Není to sice tovární,ale je to dobová úprava která se zase tak často nevidí.Na srazech takové stroje upoutají pozornost.    [Martin Štindl]   23.09.2011
Odpověď  Přední blatník je taky něco podobnýho? Pokud je tam nebudeš dávat mám zájem..    [Beat] Registrovaný uživatel - nelze zobrazit kartu osobních údajů neregistrovaným návštěvníkům  23.09.2011
Odpověď  Dobře, tak jste mě tedy přesvědčili. Teď už ale jen popřemýšlet zda ho zrenovovat tak jak je, nebo tam dát original blatníky...babo raď.    [Ondra]   22.09.2011
Odpověď  Je přeci vidět i z venku, kde jsou blatníky nastavované, ale musíš se pořádně podívat, jelikož je holt v té době upravoval (PAN) klempíř a ne nějaký lepič jako dnes. Pravděpodobně odstřihl pertl a vzal to pěkně autogenem a pak překlepal svár. Takže si myslíš, že je to v kuse, ale opravdu není. Je to pěkná dobová úprava, kterou by si určetě spousta z nás ponechala, ale rozhodnutí záleží jen na tobě. Co se týče úvah o nějakém prototypu aj. pitomostech, tak na ty už raději zapomeň.    [Pavel]   22.09.2011
Odpověď  Blatníky jsem sundával a koukal z druhé strany a je to vcelku, nikde nejde vidět že by to byla nastavováno!    [Ondra]   22.09.2011
Odpověď  Nechal bych tam tyhle blatníky!    [Dolin1]   22.09.2011
Odpověď  Možná to je blbost,ale třeba to byl podnikovej motocykl, JZD,Pošta,
prostě každodenní ježdění vyžadovalo úpravu,kvůli dešti aby nebyly zasviněný.
Zkrátka je to originál...    [Ládis]   22.09.2011
Odpověď  Vždyt to je z fotek jednoznačně poznat, jak je to nastavovaný - nýty na vzpěry jsou na původních místech,profil na vzpěrách má původní délku (je překrytý těma nástavovanejma dílama)

Není to špatný,ale dovedl bych si představit i lepší práci.    [Monty]   22.09.2011
Odpověď  To by ses divil co se za komunistů dělalo ... . Ono za starejch dobrej časů znamenalo sám = celé čkd. Kdo zná časopis "urob si sám" ví o čem mluvím.

A na fotce detailu, té druhé, je vidět nějaké nastavení. Koukni jak ty blatníky vypadají zevnitř a někde tam škrábni.    [vana-hb]   22.09.2011
Odpověď  Takže si myslíte že si to někdo upravoval takhle sám jo? Nemůže to být nějaký mezi typ nebo prostě na nějaké účely postaveno z jawy? Právě nevím jestli to nechat takhle nebo tam dát ty normální blatníky, byla by škoda to předělat jestli to je třeba nějaký ´´unikát´´ :)    [Ondra]   22.09.2011
Odpověď  Podle mě je to humpolácký ... sehnal bych normální blatníky.    [vana-hb]   22.09.2011
Odpověď  Podle fotek by byla škoda s tím cokoli dělat. Přimlouval bych se za důkladnou revizi a opravu mechanických celků a ponechání stroje v tomto stavu. Přeleštěných Péráků je až až.    [JzK]   22.09.2011
Odpověď  Velice hezká dobová úprava.Pertlování je podle těch fotek také velmi precizní.    [Martin Štindl]   22.09.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  další foto:    [Ondra]   22.09.2011
Zobrazit fotografiiOdpověď  Další foto..    [Ondra]   22.09.2011
 Přidat odpověď   (32) 

Veterán Kalendář - kalendář akcí spjatých s motorismem a jeho historií


Provozovatelé serveru nenesou žádnou dopovědnost za obsah vložených příspěvků

© Jiří Bartuš 2006