 Ahoj, potřeboval bych pomoci s identifikací tohohle péráku. Je to ročník 1948 ale jde o to, že na něm jsou blatníky které nikde na jiném neviděl.Tyto blatníky nevypadají na to že by, byli nějak bastleny nebo z něčeho předělány. Jsou krásně vylisované s okraji, nijak navařované nebo dodělávány do šířky. Prostě vypadají jako original, ale nevím co to je za typ nebo tak. Je tady nějaký odborník který by věděl co to je zač? Díky [Ondra] 22.09.2011 Přidat odpověď |
| Díky za odpověď. Nějak nevidím ten odkaz na tu diskuzi. Můžeš ho poslat znovu? [Ondra] 16.10.2011 |
| no asi tak, v době přestavby byla polovina věcí na lístky a druhá polovina věcí nebyla vůbec. Pérák byl dopravní prostředek do každého počasí po celý rok pro skoro celou rodinu. Pérácké blatníky za mokra moc nechytěj a tato úprava svépomocí to řešila, měl jsem něco podobnýho na Pérákoj. Teď se motorky dávaj do stavu jak je vyráběla továrna, důvod jsou třeba veteránské testace a podobně, a vše co je nyní mimo tento "standard" je považováno za špatný nebo nějak jinak nehezky komentovaný. Já bych nechal hluboký a zde je odkaz na další diskuzí ohledně hlubokejch blatníků. [adzevh1] 02.10.2011 |
| Ono ve skutečnosti je to asi tak: Udělej úpravu péráka a budeš považován za prznitele originálu co jen zničil dobré díly. Ale počkej třicet let a bude z tebe šikovnej českej člověk co udělal zajímavou dobovou úpravu ... . [vana-hb] 02.10.2011 |
| Tak díky za komentáře :) pěkně se to tady rozjelo. Každopádně motorku budu renovovat, protože je hnsuně natřená nějakou štětkou. Takže samozřejmě bude fotodokumentace celé renovace a nechám ty vytuněné blatníky. Motorku nemám v plánu prodat tak mě to nevadí, a kdykoliv můžu sehnat original blatníky a dodat je tam.To není problém. [Ondra] 02.10.2011 |
| No, jestli myslíš prototyp od nějakého Franty z jeho garáže, tak možná, ale z fabriky určitě ne. Upřímně řečeno je to jako dnes, každý si svůj motocykl upravil k obrazu svému, či podle rad a fotografií z dobového tisku. Někteří to dotáhli k velice pěknému výsledku, jako je například zde zmiňovaný pérák. [Pavel] 28.09.2011 |
| Ondro. Prosímtě posílám tel602739202. Já sehnal stejného péráka a je to opravdu zajímavé . Není to opravdu nějaký prototip? [david] 28.09.2011 |
| Účel úpravy je jasný- pokud jsi jel na Péráku v dešti, tak tyhle blatníky oceníš.. Můj pérák byl podobně tuněn pro denní provoz, aby byl co nejpohodlnější [Beat] 27.09.2011 |
| Taky myslim, že pokud jde jen o blatníky, není problém je kdykoliv vyměnit. Beztak by asi Ondra tyhle nepředělával, ale sháněl by jiné. [Michal14] 26.09.2011 |
| Nevím, proč Vano spekupuješ kdo a proč to dělal. Rád bych ale viděl toho průměrného klempíře, který to udělá na počkání. Když se to přelakuje, bude k tomu pořád fotodokumentace, která dokládá dobovou úpravu. A kdyby to snad chtěl Ondra jednou prodat a kupec stál o původní blatníky, tak mu je prostě vymění. Nehledej problémy, kde nejsou. [Honza l] 26.09.2011 |
| POdle mě si nějaký vesničan chtěl "zmodernizovat" motorku tím, že jí udělal hluboké blatníky jako má panelka ... někdo to chválí,ale já bych je nechtěl. Jednak to není zázrak - něco takového udělá průměrný klempíř na počkání. A taky poud to přelakuješ tak už ti nikdo neuvěří že to je "dobová úprava". Pod novým lakem se nedáurčit zda to nebylo udělané před rokem. A další věc je, že až to budeš jednou prodávat tak ztrácíš minimálně polovinu zájemců ... . [vana-hb] 26.09.2011 |
| K motorce jsou original papíry a já jsem druhý majitel přihlášený. No z těch fotek toho moc poznat není, ale nechám blatníky opískovat a poté tady vyvěsím fotku jak to vypadá pod lakem. [Ondra] 26.09.2011 |
| Souhalsím s kolegama, je to jasný dobový tuning. Na tom detailu zadního blatníku je přece celkem dobře vidět linka kde je to napojené. Já osobně bych to tak nechal, je to zajímavé a dobové. Někdo si s tím tenkrát vyhrál. [Michal14] 25.09.2011 |
| Meela:pokud je fotodokumentace předrenovačního stavu tak je to OK,na veteránské ZRZ se dají dobově upravené stroje přihlásit bez potíží. [Martin Štindl] 25.09.2011 |
| ještě záleží na tom jaké k tomu máš papíry, jestli normální tak blatníky nech, jestli budeš dělat veteránské tak se radši předem poptej, zda to nebude vadit... [Meela] 25.09.2011 |
| Díky za odpovědi, nechám tam ty upravené a zrenovuji. [Ondra] 25.09.2011 |
| Jsem pro zachování těch upravených. [Monty] 23.09.2011 |
| Já osobně kdybych tenhle stroj získal,tak bych ty blatníky nechal.Není to sice tovární,ale je to dobová úprava která se zase tak často nevidí.Na srazech takové stroje upoutají pozornost. [Martin Štindl] 23.09.2011 |
| Přední blatník je taky něco podobnýho? Pokud je tam nebudeš dávat mám zájem.. [Beat] 23.09.2011 |
| Dobře, tak jste mě tedy přesvědčili. Teď už ale jen popřemýšlet zda ho zrenovovat tak jak je, nebo tam dát original blatníky...babo raď. [Ondra] 22.09.2011 |
| Je přeci vidět i z venku, kde jsou blatníky nastavované, ale musíš se pořádně podívat, jelikož je holt v té době upravoval (PAN) klempíř a ne nějaký lepič jako dnes. Pravděpodobně odstřihl pertl a vzal to pěkně autogenem a pak překlepal svár. Takže si myslíš, že je to v kuse, ale opravdu není. Je to pěkná dobová úprava, kterou by si určetě spousta z nás ponechala, ale rozhodnutí záleží jen na tobě. Co se týče úvah o nějakém prototypu aj. pitomostech, tak na ty už raději zapomeň. [Pavel] 22.09.2011 |
| Blatníky jsem sundával a koukal z druhé strany a je to vcelku, nikde nejde vidět že by to byla nastavováno! [Ondra] 22.09.2011 |
| Nechal bych tam tyhle blatníky! [Dolin1] 22.09.2011 |
| Možná to je blbost,ale třeba to byl podnikovej motocykl, JZD,Pošta, prostě každodenní ježdění vyžadovalo úpravu,kvůli dešti aby nebyly zasviněný. Zkrátka je to originál... [Ládis] 22.09.2011 |
| Vždyt to je z fotek jednoznačně poznat, jak je to nastavovaný - nýty na vzpěry jsou na původních místech,profil na vzpěrách má původní délku (je překrytý těma nástavovanejma dílama) Není to špatný,ale dovedl bych si představit i lepší práci. [Monty] 22.09.2011 |
| To by ses divil co se za komunistů dělalo ... . Ono za starejch dobrej časů znamenalo sám = celé čkd. Kdo zná časopis "urob si sám" ví o čem mluvím. A na fotce detailu, té druhé, je vidět nějaké nastavení. Koukni jak ty blatníky vypadají zevnitř a někde tam škrábni. [vana-hb] 22.09.2011 |
| Takže si myslíte že si to někdo upravoval takhle sám jo? Nemůže to být nějaký mezi typ nebo prostě na nějaké účely postaveno z jawy? Právě nevím jestli to nechat takhle nebo tam dát ty normální blatníky, byla by škoda to předělat jestli to je třeba nějaký ´´unikát´´ :) [Ondra] 22.09.2011 |
| Podle mě je to humpolácký ... sehnal bych normální blatníky. [vana-hb] 22.09.2011 |
| Podle fotek by byla škoda s tím cokoli dělat. Přimlouval bych se za důkladnou revizi a opravu mechanických celků a ponechání stroje v tomto stavu. Přeleštěných Péráků je až až. [JzK] 22.09.2011 |
| Velice hezká dobová úprava.Pertlování je podle těch fotek také velmi precizní. [Martin Štindl] 22.09.2011 |
|  další foto: [Ondra] 22.09.2011 |
|  Další foto.. [Ondra] 22.09.2011 |
|
|